Κατανομή κλωστοϋφαντουργικών ποσοστώσεων το
2015 σύμφωνα με τον καν 517/94
(Μάθημα 6) 27 Νοεμβρίου 2014
Στο τέλος του εγγράφου
ο καν 517/94 με τις τροποποιήσεις του,
ενώ ετοιμάζεται επαναδιατύπωσή του
ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΥΠΩΣΕΙΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ
Εισαγωγών- Εξαγωγών
(Απαγορεύσεις,
Περιορισμοί)
Ευρετήρια προϊόντων
Εκδόσεις
βιβλίο
σελ. 165
|
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΌΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) αριθ. 1235/2014 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ
της 18ης Νοεμβρίου 2014
για τη θέσπιση κανόνων σχετικά με τη διαχείριση και την κατανομή
κλωστοϋφαντουργικών ποσοστώσεων που καθορίζονται για το έτος 2015 δυνάμει του
κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 517/94 του Συμβουλίου
H ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ,
Έχοντας υπόψη τη Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
Έχοντας υπόψη τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ.
517/94 του Συμβουλίου, της 7ης Μαρτίου 1994, περί της θεσπίσεως κοινών κανόνων
για τις εισαγωγές κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων από ορισμένες τρίτες χώρες, τα
οποία δεν καλύπτονται από διμερείς συμφωνίες, πρωτόκολλα ή άλλους
διακανονισμούς, ή άλλους κοινοτικούς κανόνες εισαγωγής (1), και ιδίως το άρθρο 17
παράγραφοι 3 και 6, και το άρθρο 21 παράγραφος 2,
Εκτιμώντας τα ακόλουθα:
(1)
|
O κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 517/94 θέσπισε ποσοτικούς
περιορισμούς στις εισαγωγές ορισμένων κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων καταγωγής
ορισμένων τρίτων χωρών, που κατανέμονται βάσει της αρχής της κατά
προτεραιότητα εξυπηρέτησης.
|
(2)
|
Βάσει του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 517/94, είναι
δυνατόν, σε ορισμένες περιπτώσεις, να χρησιμοποιηθούν διαφορετικές μέθοδοι
κατανομής, με την υποδιαίρεση των ποσοστώσεων σε τμήματα, ή να διατεθεί ένα
μέρος ενός συγκεκριμένου ποσοτικού ορίου αποκλειστικά για τις αιτήσεις που
συνοδεύονται από αποδεικτικά στοιχεία για τα αποτελέσματα προηγούμενων
εισαγωγών.
|
(3)
|
Για να μη διαταραχθεί άσκοπα η συνεχής ροή των
συναλλαγών, είναι σκόπιμο να θεσπιστούν, πριν από την έναρξη του έτους
ποσόστωσης, κανόνες διαχείρισης των ποσοστώσεων που καθορίστηκαν για το έτος
2015.
|
(4)
|
Τα μέτρα που εγκρίθηκαν κατά τα
προηγούμενα έτη, όπως εκείνα του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1281/2013
της Επιτροπής (2), αποδείχθηκαν
ικανοποιητικά και, συνεπώς, είναι σκόπιμο να θεσπιστούν παρόμοιοι κανόνες για
το έτος 2015.
|
(5)
|
Για να εξυπηρετηθεί ο μεγαλύτερος δυνατός αριθμός
επιχειρηματιών, θεωρείται σκόπιμο να καταστεί πιο ευέλικτη η μέθοδος
κατανομής με βάση την αρχή της κατά προτεραιότητα εξυπηρέτησης, με τον
καθορισμό ανώτατων ορίων για τις ποσότητες που μπορούν να κατανεμηθούν ανά
επιχειρηματία βάσει αυτής της μεθόδου.
|
(6)
|
Για να διασφαλιστεί κάποιος βαθμός συνέχειας στο
εμπόριο, καθώς και αποτελεσματική διαχείριση της ποσόστωσης, πρέπει να δοθεί
στους επιχειρηματίες η δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση αρχικής άδειας
εισαγωγής για το 2015, για ποσότητα ισοδύναμη με εκείνη που εισήγαγαν το
2014.
|
(7)
|
Για να επιτευχθεί η βέλτιστη χρησιμοποίηση των
ποσοτήτων, πρέπει να επιτραπεί σε κάθε επιχειρηματία που χρησιμοποίησε το
ήμισυ τουλάχιστον της ποσότητας που είχε χορηγηθεί βάσει της άδειας, να υποβάλει
αίτηση για πρόσθετη ποσότητα, υπό την προϋπόθεση ότι στις ποσοστώσεις
υπάρχουν ακόμη διαθέσιμες ποσότητες.
|
(8)
|
Για να εξασφαλιστεί η χρηστή διαχείριση, είναι
σκόπιμο να οριστεί η διάρκεια ισχύος των αδειών εισαγωγής για εννέα μήνες από
την ημερομηνία έκδοσης, αλλά μόνον έως το τέλος του έτους το αργότερο. Τα
κράτη μέλη πρέπει να εκδίδουν άδειες μόνον αφού ειδοποιηθούν από την Επιτροπή
ότι υπάρχουν διαθέσιμες ποσότητες και μόνον εφόσον ο επιχειρηματίας μπορεί να
αποδείξει την ύπαρξη σύμβασης και να βεβαιώσει, εκτός εάν προβλέπεται κάτι
διαφορετικό, ότι δεν έχει ακόμη λάβει κοινοτική άδεια εισαγωγής δυνάμει του
παρόντος κανονισμού για τη συγκεκριμένη κατηγορία και χώρα. Ωστόσο, οι
αρμόδιες εθνικές αρχές θα πρέπει να εξουσιοδοτούνται να παρατείνουν, μετά από
αίτηση των εισαγωγέων, κατά τρεις μήνες και έως τις 31 Μαρτίου 2016, την ισχύ
των αδειών οι οποίες, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης παράτασης,
έχουν χρησιμοποιηθεί τουλάχιστον κατά το ήμισυ.
|
(9)
|
Τα μέτρα που προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό
είναι σύμφωνα με τη γνώμη της επιτροπής κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, η
οποία συστάθηκε με το άρθρο 25 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 517/94,
|
ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ:
Άρθρο 1
Ο παρών κανονισμός θεσπίζει κανόνες διαχείρισης των ποσοτικών ποσοστώσεων
για το έτος 2015 στις εισαγωγές ορισμένων κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων που
περιλαμβάνονται στο παράρτημα IV του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 517/94.
Άρθρο 2
Οι ποσοστώσεις που αναφέρονται στο άρθρο 1 κατανέμονται με τη χρονολογική
σειρά με την οποία έλαβε η Επιτροπή από τα κράτη μέλη τις κοινοποιήσεις των
αιτήσεων των μεμονωμένων επιχειρηματιών για ποσότητες που δεν υπερβαίνουν, ανά
επιχειρηματία, τις μέγιστες ποσότητες που αναφέρονται στο παράρτημα I.
Ωστόσο, οι μέγιστες ποσότητες δεν ισχύουν για τους επιχειρηματίες οι
οποίοι, κατά την πρώτη τους αίτηση για το 2015, μπορούν να αποδείξουν στις
αρμόδιες εθνικές αρχές ότι, για κάθε συγκεκριμένη κατηγορία και κάθε
συγκεκριμένη τρίτη χώρα, εισήγαγαν ποσότητες που υπερβαίνουν τις καθορισθείσες
μέγιστες ποσότητες για κάθε κατηγορία, βάσει των αδειών εισαγωγής που τους
χορηγήθηκαν για το 2014.
Στην περίπτωση αυτών των επιχειρηματιών, οι αρμόδιες αρχές δύνανται να
επιτρέπουν εισαγωγές που δεν υπερβαίνουν τις ποσότητες που εισήχθησαν το 2014
από συγκεκριμένες τρίτες χώρες και για συγκεκριμένες κατηγορίες, υπό τον όρο
ότι η ποσότητα της ποσόστωσης επαρκεί.
Άρθρο 3
Κάθε εισαγωγέας που έχει ήδη χρησιμοποιήσει το 50 % ή περισσότερο της
ποσότητας που του χορηγήθηκε δυνάμει του παρόντος κανονισμού μπορεί να υποβάλει
νέα αίτηση για την ίδια κατηγορία και την ίδια χώρα καταγωγής, για ποσότητες
που δεν υπερβαίνουν τις μέγιστες ποσότητες που ορίζονται στο παράρτημα I.
Άρθρο 4
1. Οι αρμόδιες εθνικές αρχές που παρατίθενται στο
παράρτημα II δύνανται, από την 8η Ιανουαρίου 2015 ώρα 10.00 π.μ., να
ανακοινώνουν στην Επιτροπή τα ποσά που καλύπτονται από τις αιτήσεις για άδειες
εισαγωγής.
Η ώρα που καθορίζεται στο πρώτο εδάφιο είναι ώρα Βρυξελλών.
2. Οι αρμόδιες εθνικές αρχές εκδίδουν άδειες μόνον αφού
ειδοποιηθούν από την Επιτροπή, σύμφωνα με το άρθρο 17 παράγραφος 2 του
κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 517/94, ότι υπάρχουν διαθέσιμες ποσότητες προς εισαγωγή.
Εκδίδουν άδειες μόνον εφόσον ο επιχειρηματίας:
α)
|
αποδεικνύει την ύπαρξη σύμβασης σχετικά με την
προμήθεια των εμπορευμάτων· και
|
β)
|
βεβαιώνει γραπτώς ότι, όσον αφορά τις σχετικές
κατηγορίες και χώρες:
|
3. Η διάρκεια ισχύος των αδειών εισαγωγής ανέρχεται σε
εννέα μήνες από την ημερομηνία έκδοσης αλλά το αργότερο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου
2015.
Ωστόσο, οι αρμόδιες εθνικές αρχές έχουν τη δυνατότητα να παρατείνουν,
ύστερα από αίτηση του εισαγωγέα, κατά τρεις μήνες την ισχύ των αδειών οι οποίες
κατά τη στιγμή υποβολής της αίτησης παράτασης έχουν χρησιμοποιηθεί τουλάχιστον
κατά το 50 %. Η παράταση αυτή λήγει σε κάθε περίπτωση το αργότερο στις 31
Μαρτίου 2016.
Άρθρο 5
Ο παρών κανονισμός αρχίζει να ισχύει την 1η Ιανουαρίου 2015.
Ο παρών κανονισμός είναι δεσμευτικός ως
προς όλα τα μέρη του και ισχύει άμεσα σε κάθε κράτος μέλος.
Βρυξέλλες, 18 Νοεμβρίου 2014.
Για την Επιτροπή
Ο Πρόεδρος
Jean-Claude JUNCKER
(2) Εκτελεστικός κανονισμός (EE) αριθ.
1281/2013 της Επιτροπής, της 10ης Δεκεμβρίου 2013, για τη θέσπιση κανόνων
σχετικά με τη διαχείριση και την κατανομή κλωστοϋφαντουργικών ποσοστώσεων για
το 2014 δυνάμει του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 517/94 του Συμβουλίου (ΕΕ L 332 της 11.12.2013,
σ. 5).
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ I
Μέγιστες ποσότητες που αναφέρονται στα άρθρα 2 και 3
Οικεία
χώρα
|
Κατηγορία
|
Μονάδα
|
Μέγιστη
ποσότητα
|
Λευκορωσία
|
|
|
|
|
1
|
Χιλιόγραμμα
|
20 000
|
|
2
|
Χιλιόγραμμα
|
80 000
|
|
3
|
Χιλιόγραμμα
|
5 000
|
|
4
|
Τεμάχια
|
20 000
|
|
5
|
Τεμάχια
|
15 000
|
|
6
|
Τεμάχια
|
20 000
|
|
7
|
Τεμάχια
|
20 000
|
|
8
|
Τεμάχια
|
20 000
|
|
15
|
Τεμάχια
|
17 000
|
|
20
|
Χιλιόγραμμα
|
5 000
|
|
21
|
Τεμάχια
|
5 000
|
|
22
|
Χιλιόγραμμα
|
6 000
|
|
24
|
Τεμάχια
|
5 000
|
|
26/27
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
29
|
Τεμάχια
|
5 000
|
|
67
|
Χιλιόγραμμα
|
3 000
|
|
73
|
Τεμάχια
|
6 000
|
|
115
|
Χιλιόγραμμα
|
20 000
|
|
117
|
Χιλιόγραμμα
|
30 000
|
|
118
|
Χιλιόγραμμα
|
5 000
|
Οικεία
χώρα
|
Κατηγορία
|
Μονάδα
|
Μέγιστη
ποσότητα
|
Βόρεια Κορέα
|
1
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
|
2
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
|
3
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
|
4
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
5
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
6
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
7
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
8
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
9
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
|
12
|
Ζεύγη
|
10 000
|
|
13
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
14
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
15
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
16
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
17
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
18
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
|
19
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
20
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
|
21
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
24
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
26
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
27
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
28
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
29
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
31
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
36
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
|
37
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
|
39
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
|
59
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
|
61
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
|
68
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
|
69
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
70
|
Ζεύγη
|
10 000
|
|
73
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
74
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
75
|
Τεμάχια
|
10 000
|
|
76
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
|
77
|
Χιλιόγραμμα
|
5 000
|
|
78
|
Χιλιόγραμμα
|
5 000
|
|
83
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
|
87
|
Χιλιόγραμμα
|
8 000
|
|
109
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
|
117
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
|
118
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
|
142
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
|
151A
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
|
151 B
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
|
161
|
Χιλιόγραμμα
|
10 000
|
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II
Κατάλογος των αρχών έκδοσης των αδειών που αναφέρονται στο άρθρο 4
1. Βέλγιο
|
|
2. Βουλγαρία
|
|||||||||||||||||||||||||
3. Τσεχική
Δημοκρατία
|
4. Δανία
|
||||||||||||||||||||||||||
5. Γερμανία
|
6. Εσθονία
|
||||||||||||||||||||||||||
7. Ιρλανδία
|
8. Ελλάδα
|
||||||||||||||||||||||||||
9. Ισπανία
|
10. Γαλλία
|
||||||||||||||||||||||||||
11. Κροατία
|
12. Ιταλία
|
||||||||||||||||||||||||||
13. Κύπρος
|
14. Λετονία
|
||||||||||||||||||||||||||
15. Λιθουανία
|
16. Λουξεμβούργο
|
||||||||||||||||||||||||||
17. Ουγγαρία
|
18. Μάλτα
|
||||||||||||||||||||||||||
19. Κάτω Χώρες
|
20. Αυστρία
|
||||||||||||||||||||||||||
21. Πολωνία
|
22. Πορτογαλία
|
||||||||||||||||||||||||||
23. Ρουμανία
|
24. Σλοβενία
|
||||||||||||||||||||||||||
25. Σλοβακία
|
26. Φινλανδία
|
|
|||||||||||||||||||||||||
27. Σουηδία
|
28. Ηνωμένο Βασίλειο
Import Licensing Branch
(ILB)
Department for Business
Innovation and Skills
E-mail:
enquiries.ilb@bis.gsi.gov.uk
|
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ) αριθ. 517/94 ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 7ης
Μαρτίου 1994 περί της θεσπίσεως κοινών
κανόνων για τις εισαγωγές κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων από ορισμένες τρίτες
χώρες τα οποία δεν καλύπτονται από διμερείς συμφωνίες, πρωτόκολλα ή άλλους
διακανονισμούς ή άλλους κοινοτικούς κανόνες εισαγωγής
(ΕΕ L 67 της 10.3.1994, σ. 1)
Τροποποιείται από: Επίσημη
Εφημερίδα
αριθ. σελίδα ημερομηνία
►M1 Κανονισμός (ΕΚ)αριθ. 1470/94 της Επιτροπής της 27ης Ιουνίου
1994
L 159 14 28.6.1994
►M2 Κανονισμός (ΕΚ)αριθ. 1756/94 της Επιτροπής της 18ης Ιουλίου
1994
L 183 9 19.7.1994
►M3 Κανονισμός (ΕΚ)αριθ. 2612/94 της Επιτροπής της 27ης Οκτω-
βρίου 1994
L 279 7 28.10.1994
►M4 Κανονισμός (ΕΚ)αριθ. 2798/94 του Συμβουλίου της 14ης Νοεμ-
βρίου 1994
L 297 6 18.11.1994
►M5 Κανονισμός (ΕΚ)αριθ. 2980/94 της Επιτροπής της 7ης Δεκεμβρίου
1994
L 315 2 8.12.1994
►M6 Κανονισμός (ΕΚ)αριθ. 3168/94 της Επιτροπής της 21ης Δεκεμ-
βρίου 1994
L 335 23 23.12.1994
►M7 όπως τροποποιήθηκε από τον
κανονισμό (ΕΚ)αριθ. 1627/95 της
Επιτροπής της 5ης Ιουλίου 1995
L 155 8 6.7.1995
►M8 Κανονισμός (ΕΚ)αριθ. 1325/95 του Συμβουλίου της 6ης Ιουνίου
1995
L 128 1 13.6.1995
►M9 Κανονισμός (ΕΚ)αριθ. 538/96 του Συμβουλίου της 25ης Μαρτίου
1996
L 79 1 29.3.1996
►M10 Κανονισμός (ΕΚ)αριθ. 1476/96 της Επιτροπής της 26ης Ιουλίου
1996
L 188 4 27.7.1996
►M11 Κανονισμός (ΕΚ)αριθ. 1937/96 της Επιτροπής της 8ης Οκτωβρίου
1996
L 255 4 9.10.1996
►M12 Κανονισμός (ΕΚ)αριθ. 1457/97 της Επιτροπής της 25ης Ιουλίου
1997
L 199 6 26.7.1997
►M13 Κανονισμός (ΕΚ)αριθ. 2542/1999 της Επιτροπής της 25ης Νοεμ-
βρίου 1999
L 307 14 2.12.1999
►M14 Κανονισμός (ΕΚ)αριθ. 7/2000 του Συμβουλίου της 21ης Δεκεμ-
βρίου 1999
L 2 51 5.1.2000
►M15 Κανονισμός (ΕΚ)αριθ. 2878/2000 της Επιτροπής της 28ης Δεκεμ-
βρίου 2000
L 333 60 29.12.2000
►M16 Κανονισμός (ΕΚ)αριθ. 2245/2001 της Επιτροπής της 19ης Νοεμ-
βρίου 2001
L 303 17 20.11.2001
►M17 Κανονισμός (ΕΚ)αριθ. 888/2002 της Επιτροπής της 24ης Μαΐου
2002
L 146 1 4.6.2002
►M18 Κανονισμός (ΕΚ)αριθ. 1309/2002 του Συμβουλίου της 12ης
Ιουλίου 2002
L 192 1 20.7.2002
1994R0517 — EL — 01.01.2003 — 018.001 — 2
►M19 Κανονισμός (ΕΚ)αριθ. 1437/2003 της Επιτροπής της 12ης Αυγού-
στου 2003
L 204 3 13.8.2003
►M20 Κανονισμός (ΕΚ)αριθ. 1484/2003 της Επιτροπής της 21ης Αυγού-
στου 2003
L 212 46 22.8.2003
Διορθώνεται από:
►C1 Διορθωτικό ΕΕ L 225 της 6.9.1996, σ. 11 (1476/96)
Σημείωση:
Ρωτήστε μας
Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε
|
|
(Κωδικοί
Μαθημάτων από 1-12)
ΟΔΗΓΌΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ για
Σχολή Εκτελωνιστών
Sxoli
Ekteloniston.blogpost.gr
|
(1)
|
Μάθημα: Τελωνειακού Δικαίου (1)
|
(2)
|
Μάθημα: Δασμολόγιο, Δασμοί και Λοιποί Φόροι
(Μέρος Α) (2)
|
(3)
|
Μάθημα: Δασμολόγιο, Δασμοί και Λοιποί Φόροι
(Μέρος Β)(3)
|
(4)
|
Μάθημα: Νομοθεσία και Οργάνωση της
Εκτελωνιστικής Επιχείρησης (4)
|
(5)
|
Μάθημα
Εμπορευματολογία (5)
|
(6)
|
Μάθημα: Μέτρα Εμπορικής Πολιτικής (6)
|
(7)
|
Μάθημα: Πρακτορεύσεις- Διεθνείς Μεταφορές
-Έγγραφα μεταφοράς (Μέρος Α) (7)
|
(8)
|
Μάθημα: Πρακτορεύσεις- Διεθνείς Μεταφορές-
Έγγραφα μεταφοράς (Μέρος Β) (8)
|
(9)
|
Μάθημα: Τραπεζική συναλλαγή και διεθνές εμπόριο
(9)
|
(10)
|
Μάθημα: Νομολογία ποινικών κειμένων του χώρου
(10)
|
(11)
|
Μάθημα: Επιβάτες - Οικοσκευές - Αυτοκίνητα (11)
|
(12)
|
Μάθημα: Ορολογία - Όροι (12)
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου