3. Θέματα διαγωνισμού Εκτελωνιστών Τελωνειακής
Περιφέρειας Πειραιά, 27-9-2014, Λύσεις-
Σχόλια, Τελωνειακή Νομοθεσία 10 Δεκεμβρίου
2014
Θέμα
1ο
|
Απαντήστε
στο παρακάτω ερώτημα
|
Βαθμοί
4
|
Ένας
επιχειρηματίας εισάγει μια παρτίδα εμπορευμάτων από την Ιαπωνία , για τα οποία
δεν έχει ακόμα συμφωνηθεί η τελική τιμή. Ο προμηθευτής του αποστέλλει ένα
προτιμολόγιο (proforma invoice)
αξίας 30.000 ευρώ.
Ερωτάται:
Α)
τί είδους διασάφηση πρέπει να κατατεθεί προκειμένου να τελωνίσει άμεσα τα
εμπορεύματά του χωρίς να αναμένει τον οριστικό προσδιορισμό της αξίας των
εμπορευμάτων;
Β)
σε ποια αξία θα προσδιορισθούν οι δασμοί και φόροι;
Γ)είναι
το τελωνείο υποχρεωμένο να αποδεχθεί την αξία που θα δηλωθεί και τι
διασφαλίσεις δύναται να απαιτήσει;
Α) κατατίθεται ελλιπή διασάφηση για θέση σε ελεύθερη
κυκλοφορία και πληρωμή. το τελωνείο είναι υποχρεωμένο να αποδεχτεί την
διασάφηση
Β) πληρώνονται οι δασμοί και οι λοιποί φόροι για
αξία εμπορεύματος 30.000 ευρώ
Γ) το τελωνείο προσδιορίζει μια προσωρινή τιμή με παρακαταθήκη
μετρητών ή τραπεζικής εγγύησης για τους επί πλέον δασμούς και λοιπούς φόρους
Νομική βάση
Άρθρο 254 εφαρμοστικού ΚτΚ
Κατόπιν αιτήματος του διασαφηστή, οι τελωνειακές
αρχές μπορούν να δεχτούν διασαφήσεις για θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία οι οποίες
δεν περιέχουν όλα τα στοιχεία που καθορίζονται στο παράρτημα 37 (Οδηγίες
χρήσεως του ενιαίου διοικητικού έγγραφου).
Εντούτοις, οι διασαφήσεις αυτές πρέπει να περιέχουν
τουλάχιστον τα στοιχεία που παρατίθενται στο παράρτημα 30Α για την ελλιπή
διασάφηση.
Άρθρο 257 εφαρμοστικού ΚτΚ
3. Όταν, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 254,
η διασάφηση φέρει προσωρινή ένδειξη της αξίας, οι τελωνειακές αρχές:
— προβαίνουν στην άμεση βεβαίωση του ποσού των
δασμών που υπολογίζονται με βάση την ένδειξη αυτή,
— απαιτούν, ενδεχομένως, τη σύσταση επαρκούς
εγγύησης για την κάλυψη της διαφοράς μεταξύ του ποσού αυτού και εκείνου στο
οποίο τα εμπορεύματα είναι δυνατόν να υποβληθούν τελικά.
Θέμα
2ο
|
Απαντήστε
στο παρακάτω ερώτημα
|
Βαθμοί
3
|
Κινέζικα
εμπορεύματα αφίχθησαν στον Πειραιά με τελικό προορισμό την Σόφια. Μια
μεταφορική εταιρεία πρόκειται να αναλάβει τη μεταφορά αυτή.
Ερωτάται;
Α)ποιο
τελωνειακό καθεστώς πρέπει να χρησιμοποιήσει η εν λόγω μεταφορική επιχείρηση
προκειμένου να μεταφέρει τα εμπορεύματα αυτά από τον Πειραιά στην Σόφια με
αναστολή καταβολής των δασμών και φόρων;
Β)Ποιες
είναι οι προϋποθέσεις υπαγωγής εμπορευμάτων στο καθεστώς αυτό;
- Η Σόφια είναι πρωτεύουσα της Βουλγαρίας κράτος μέλος
της ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα χρησιμοποιηθεί η εξωτερική κοινοτική διαμετακόμιση με
κατάθεση πιστοποιητικού Τ1.
Νομική βάση
Άρθρο 91
Βασικός ΚτΚ
1. Το
καθεστώς της εξωτερικής διαμετακόμισης επιτρέπει την κυκλοφορία μεταξύ δύο
σημείων του τελωνειακού εδάφους της Κοινότητας:
α) μη
κοινοτικών εμπορευμάτων, χωρίς τα εμπορεύματα αυτά να υπόκεινται σε
εισαγωγικούς δασμούς ή άλλες επιβαρύνσεις ούτε σε μέτρα εμπορικής πολιτικής
β) κοινοτικών εμπορευμάτων, στις περιπτώσεις και υπό
τις προϋποθέσεις που καθορίζονται με τη διαδικασία της επιτροπής, προκειμένου
να αποφευχθεί τα προϊόντα που αποτελούν το αντικείμενο μέτρων κατά την εξαγωγή
ή επωφελούνται από τέτοια μέτρα, να μπορούν να μην υπάγονται στα μέτρα αυτά ή
να επωφελούνται αντικανονικά απ’ αυτά, ανάλογα με την περίπτωση
2. Η
κυκλοφορία που προβλέπεται στην παράγραφο 1 πραγματοποιείται:
α) είτε υπό
το καθεστώς της εξωτερικής κοινοτικής διαμετακόμισης
β) είτε
βάσει δελτίων TIR (σύμβασης TIR), υπό τον όρο ότι:
1. η
μεταφορά έχει αρχίσει ή πρόκειται να περατωθεί εκτός της Κοινότητας, ή
2. τα
μεταφερόμενα εμπορεύματα πρέπει να εκφορτωθούν εντός του τελωνειακού εδάφους
της Κοινότητας, αλλά μεταφέρονται μαζί με εμπορεύματα που πρόκειται να
εκφορτωθούν σε τρίτη χώρα, ή
3. η
μεταφορά πραγματοποιείται από ένα σημείο της Κοινότητας σε άλλο διαμέσου τρίτης
χώρας
γ) είτε
βάσει δελτίων ΑΤΑ που χρησιμοποιούνται ως παραστατικά διαμετακόμισης
δ) είτε
βάσει του ρήνειου δηλωτικού (άρθρο 9 της αναθεωρημένης σύμβασης για τη
ναυσιπλοΐα στο Ρήνο)
ε) είτε
βάσει του εντύπου 302 που προβλέπεται στα πλαίσια της σύμβασης των κρατών μελών
του Βορειοατλαντικού Συμφώνου σχετικά με το καθεστώς που εφαρμόζεται στις
δυνάμεις τους, η οποία υπογράφηκε στο Λονδίνο στις 19 Ιουνίου 1951
στ) είτε με
ταχυδρομική αποστολή (στην οποία περιλαμβάνονται και τα ταχυδρομικά δέματα).
3. Το
καθεστώς εξωτερικής διαμετακόμισης εφαρμόζεται με την επιφύλαξη ειδικών
διατάξεων που εφαρμόζονται για την κυκλοφορία των εμπορευμάτων που έχουν τεθεί
υπό οικονομικό τελωνειακό καθεστώς.
Θέμα
3ο
|
Απαντήστε
στο παρακάτω ερώτημα
|
Βαθμοί
3
|
Όπως
είναι γνωστό από το έτος 1993 η Ευρωπαϊκή ένωση καθιέρωσε την ενιαία εσωτερική
αγορά δηλαδή την ελεύθερη κυκλοφορία προσώπων, υπηρεσιών και εμπορευμάτων. Παρά
ταύτα για κάποια εμπορεύματα εφαρμόζονται ειδικές διαδικασίες παρακολούθησης
τους τόσο κατά τη διακίνηση τους εντός των κρατών-μ ελών όσο και κατά τη διακίνησή τους μεταξύ των κρατών –
μελών.
Ερωτάται:
Α)
ποιες είναι οι κύριες κατηγορίες εμπορευμάτων (περιγραφικά)
Β)
ποιοι είναι οι λόγοι παρακολούθησής του;
Γ)
να δώσετε μια σύντομη περιγραφή της διαδικασίας διακίνησης και τα έντυπα που
χρησιμοποιούνται.
Συνοπτική απάντηση για προϊόντα ΕΦΚ
Τα είδη που υπόκεινται στον ΕΦΚ (ενεργειακά
προϊόντα, ηλεκτρική ενέργεια, αλκοόλη, αλκοολούχα ποτά και βιομηχανοποιημένα
καπνά). Για την Ελλάδα πρόσθετα και τα αυτοκίνητα.
Οι λόγοι παρακολούθησης των εμπορευμάτων που
υπόκεινται σε ΕΦΚ, είναι η εξασφαλισμένη είσπραξης του φόρου με τον προσδιορισμένο τρόπο
μεταφοράς και αποθήκευσης μέσω
αδειοδοτημένων φορολογικών αποθηκών ή αδειοδοτημένου επαγγελματία.
Φόρτωση από Μόναχο Γερμανίας 5 κιβώτια με μπύρα. Ο
μεταφορέας πρέπει να παραλάβει εκτός από το τιμολόγιο πώλησης και το Συνοδευτικό Διοικητικό Έγγραφο (ΣΔΕ) που θα εκδοθεί από φορολογική
αποθήκη ή αδειοδοτημένο από τελωνειακή αρχή
επαγγελματία. Στην διακίνηση των κιβωτίων έστω με γκρουπάζ αυτοκίνητο
δεν γίνεται κανένας έλεγχος. Με την άφιξη τού αυτοκινήτου στην Ελλάδα πρέπει το
αυτοκίνητο να παραδώσει τα 5 κιβώτια με μπίρα, είτε σε φορολογική αποθήκη είτε
σε αδειοδοτημένο επαγγελματία ασχολούμενο με προϊόντα ΕΦΚ. Ο τελικός
παραλήπτης, έμπορος Α, καταθέτει διασάφηση στο ηλεκτρονικό τελωνείο για πληρωμή
του ΕΦΚ αλκοολούχων ποτών.
Συνοπτική απάντηση για αυτοκίνητα οχήματα
Στα αυτοκίνητα πληρώνονται τέλη ταξινόμησης και
φόρος πολυτελείας. Η διακίνηση γίνεται με παραπλήσιο τρόπο με αυτόν των
προϊόντων ΕΦΚ. Το έντυπο διακίνησης ονομάζεται (ΔΑΟ) Δελτίο Άφιξης Αυτοκινήτου
Οχήματος και υποχρεωτικά συμπληρώνεται από τον διακινητή του αυτοκινήτου με την
άφιξή του στην Ελλάδα. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν Φορολογικές Αποθήκης.
Νομική βάση
ΕΦΚ
Άρθρο 53 Εθνικού Τ.Κ.
Επιβάλλεται Ειδικός Φόρος κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα
ενεργειακά προϊόντα, στην ηλεκτρική ενέργεια στη αλκοόλη, στα αλκοολούχα ποτά
και στα βιομηχανοποιημένα καπνά και καθορίζονται τα περί παραγωγής μεταποίησης,
κατοχής, κυκλοφορίας και ελέγχου των προϊόντων αυτών, σύμφωνα με τις διατάξεις
του παρόντος Κώδικα.
Άρθρο 57
3. Η ενδοκοινοτική
κυκλοφορία των προϊόντων της παραγράφου 1 γίνεται με την
κάλυψη του προβλεπόμενου Απλουστευμένου Συνοδευτικού Διοικητικού Εγγράφου (ΑΣΔΕ),
που προβλέπεται από τις σχετικές Κοινοτικές Διατάξεις (Κανονισμός ΕΟΚ, αριθμ.
3649/1992, ΕΕL 369/ 18.12.1992).
Άρθρο 65
4. Αν κατά την
ενδοκοινοτική κυκλοφορία υπό καθεστώς αναστολής, προϊόντων υποκειμένων σε
Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ), διαπιστώθηκαν ελλείμματα ή απώλειες της
προηγούμενης παραγράφου 3, οι Αρμόδιες Αρχές που έκαναν τη διαπίστωση
προβαίνουν σε σχετική σημείωση στη δεύτερη σελίδα του επιστρεπτέου από τον
παραλήπτη στον αποστολέα αντιτύπου του Συνοδευτικού Διοικητικού Εγγράφου (ΣΔΕ).
Οι αρμόδιες Αρχές του
τόπου προορισμού των προϊόντων, κατά τη θεώρηση του επιστρεπτέου αντιτύπου,
σημειώνουν επ' αυτού τη χορήγηση ή όχι απαλλαγής κατ' εφαρμογή της παραγράφου 1
του άρθρου αυτού για τις απώλειες ή τα ελλείμματα που διαπιστώθηκαν.
Αντίγραφο του αντιτύπου
αυτού αποστέλλεται από τις αρμόδιες Αρχές του τόπου προορισμού, στις Αρχές που
διαπίστωσαν τις απώλειες ή τα ελλείμματα
Άρθρο 112
1. Με την επιφύλαξη των
άρθρων 54 παράγραφος 2, 68 παράγραφος 1, 113 και 114 παράγραφος 2 και 116
παράγραφος 2 του παρόντα Κώδικα, η ενδοκοινοτική κυκλοφορία υπό καθεστώς
αναστολής των προϊόντων που υπόκεινται σε Ειδικό Φόρο
Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.), πραγματοποιείται μεταξύ φορολογικών αποθηκών.
Η διάταξη αυτή
εφαρμόζεται και στην ενδοκοινοτική κυκλοφορία των προϊόντων που υπόκεινται σε
μηδενικό συντελεστή Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) και δεν έχουν τεθεί σε
ανάλωση.
…………………………………………………………
6. Η κυκλοφορία των
προϊόντων με καθεστώς αναστολής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (Ε Φ Κ.) στο εσωτερικό της χώρας μεταξύ
φορολογικών αποθηκών γίνεται με το Συνοδευτικό Διοικητικό 'Εγγραφο (ΣΔΕ) που
προβλέπεται από τον Κανονισμό ΕΟΚ (2719/1992-ΕΕL
276/ 19.09.1992), όπως ισχύει, και καλύπτεται με παροχή εγγύησης
από τον αποστολέα ή τον παραλήπτη.
Άρθρο 115
1.Ανεξάρτητα από τη χρησιμοποίηση
μηχανοργανωμένων διαδικασιών, κάθε αποστολή
ή παραλαβή των προϊόντων που αναφέρονται στο άρθρο 53 του παρόντα
Κώδικα και κυκλοφορούν υπό καθεστώς αναστολής του φόρου μεταξύ των εδαφών των
Κρατών - Μελών, περιλαμβανομένης και της άμεσης θαλάσσιας ή εναέριας
κυκλοφορίας από έναν κοινοτικό λιμένα ή αερολιμένα σε άλλο κοινοτικό λιμένα ή
αερολιμένα, συνοδεύονται από το συνοδευτικό ή εμπορικό έγγραφο που προβλέπεται από τον Κανονισμό ΕΟΚ
(2719/1992 - ΕΕL 276/ 19.09.1992),
όπως ισχύει, το οποίο συντάσσει ο αποστολέας εμπορευμάτων.
Νομική βάση αυτοκινήτων
Άρθρο 121 Εθνικού Τ.Κ.
1. Επιβατικά αυτοκίνητα
της δασμολογικής κλάσης 87.03 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας (Κανονισμός ΕΟΚ
2658/1987 του Συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 1987 ΕΕL της
07.09.1987) υποβάλλονται σε τέλος ταξινόμησης επί της φορολογητέας αξίας όπως αυτή
διαμορφώνεται με βάση τις διατάξεις του άρθρου 126 του παρόντα και του άρθρου 4
του ν. 1573/1985 (ΦΕΚ 201 Α},
όπως ισχύουν.
Άρθρο 129
1.
Τα κοινοτικά οχήματα που αναφέρονται στα άρθρα 121, 122, 123 και
124 του παρόντα Κώδικα, καθώς και οι βάσεις των δασμολογικών κλάσεων 87.02 και
87.06 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας, κατά την άφιξή τους στον πρώτο τόπο
προορισμού, δηλώνονται αμέσως στην πλησιέστερη Τελωνειακή Αρχή
Άρθρο 133
1. Τα κοινοτικά οχήματα
δύνανται να τίθενται σε καθεστώς φορολογικής αποθήκης και για το χρονικό
διάστημα που παραμένουν στο καθεστώς αυτό τελούν σε αναστολή καταβολής του
τέλους ταξινόμησης και του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.).
Ενημερωτικά σημειώματα από το ΥπΟικ
Η Δήλωση
Άφιξης Οχήματος (Δ.Α.Ο.) κατατίθεται για όλα τα κοινοτικά οχήματα κατά την
είσοδό τους στη χώρα μας, με εξαίρεση εκείνα που μεταφέρονται από πρόσωπα τα
οποία έχουν τη συνήθη κατοικία τους στο εξωτερικό, εφόσον εξομοιώνονται με
πρόσωπα που θεμελιώνουν δικαίωμα προσωρινής εισαγωγής. Υπόχρεοι να καταθέσουν Δήλωση Άφιξης
Οχήματος (Δ.Α.Ο.) είναι ο ιδιοκτήτης του οχήματος ή ο παραλήπτης του
οχήματος ή ο νόμιμος αντιπρόσωπος του, ή το πρόσωπο στην κατοχή του οποίου
τίθεται το όχημα.
Η Δήλωση
Άφιξης Οχήματος (Δ.Α.Ο.) κατατίθεται :
α) Για τα κοινοτικά οχήματα που
μεταφέρονται αυτοδύναμα στο εσωτερικό της χώρας κατατίθεται στην πλησιέστερη
Τελωνειακή Αρχή, δηλαδή στο Τελωνείο εισόδου του οχήματος, στο εσωτερικό της
χώρας.
β) Για τα αποστελλόμενα ή μεταφερόμενα,
από τα λοιπά κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έμφορτα κοινοτικά οχήματα
κατατίθεται στην πλησιέστερη Τελωνειακή Αρχή κατά την άφιξή τους, δηλαδή στον
πρώτο τόπο προορισμού, ο οποίος θεωρείται και ως ο τόπος της πρώτης εκφόρτωσης
των οχημάτων στο εσωτερικό της χώρας.
Αν μεσολαβεί αργία,
η δήλωση αυτή, κατατίθεται την πρώτη εργάσιμη ημέρα, που ακολουθεί.
1. Επιβάλλεται φόρος
πολυτελείας στα επιβατικά αυτοκίνητα της δασμολογικής κλάσης 8703 της
Συνδυασμένης Ονοματολογίας, καθώς και στα αυτοκίνητα τύπου jeep της δασμολογικής
κλάσης 8704, το ποσοστό του οποίου ορίζεται για αυτοκίνητα με τιμή χονδρικής
πώλησης από τον κατασκευαστή οίκο ως εξής:
…………………………………………………………..
5. Ο φόρος
πολυτελείας για τα επιβατικά αυτοκίνητα ανεξάρτητα από τη χώρα προέλευσης
βεβαιώνεται και εισπράττεται από τις αρμόδιες τελωνειακές αρχές παράλληλα με
την είσπραξη του τέλους ταξινόμησης.
Θέμα
4ο
|
Επιλέξτε
τη σωστή απάντηση στην παρακάτω ερώτηση
|
Βαθμοί
2
|
Ποιες
από τις παρακάτω ομάδες χωρών συμπεριλαμβάνει χώρες που δεν είναι κράτη μέλη της.
Α)
Δανία, Εσθονία, Λιθουανία
Β)
Ρουμανία, Βουλγαρία, Κροατία
Γ)
Νορβηγία Σουηδία, Φιλανδία
Απάντηση: Γ)
Νορβηγία Σουηδία, Φιλανδία
Νομική βάση
Άρθρο 3
Βασικού ΚτΚ
1. Το τελωνειακό έδαφος της Κοινότητας
περιλαμβάνει:
— το έδαφος
του Βασιλείου του Βελγίου,
— το έδαφος
του Βασιλείου της Δανίας, πλην των νήσων Φερόε και της Γροιλανδίας,
— το έδαφος
της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, πλην της νήσου Ελιγολάνδης και του
Μπίσινγεν (Συνθήκη της 23ης Νοεμβρίου 1964 μεταξύ της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας
της Γερμανίας και της Ελβετικής Συνομοσπονδίας),
— το έδαφος
της Ελληνικής Δημοκρατίας,
— το έδαφος του Βασιλείου της Ισπανίας, πλην
της Θέουτας και Μελίλλας,
— το έδαφος της Γαλλικής Δημοκρατίας, εκτός
από τα υπερπόντια εδάφη, Σαιν Πιέρ και Μικελόν και Μαγιόττε,
— το έδαφος της Ιρλανδίας,
— το έδαφος
της Ιταλικής Δημοκρατίας, πλην των δήμων Livigno — Campione
d’Italia και των
εθνικών υδάτων της λίμνης του Λουγκάνο μεταξύ της όχθης και της πολιτικής
μεθόριου της περιοχής μεταξύ Ponte
Tresa και Porto
Ceresio,
— το έδαφος
του Μεγάλου Δουκάτου του Λουξεμβούργου,
— το
ευρωπαϊκό έδαφος του Βασιλείου των Κάτω Χωρών,
— το έδαφος
της Δημοκρατίας της Αυστρίας,
— το έδαφος
της Πορτογαλικής Δημοκρατίας,
— το έδαφος της Δημοκρατίας της Φινλανδίας,
— το έδαφος του Βασιλείου της Σουηδίας,
— το έδαφος
του Ηνωμένου Βασιλείου της Μεγάλης Βρετανίας και Βορείου Ιρλανδίας, των νήσων
Μάγχης και της νήσου Μαν,
— το έδαφος της Τσεχικής Δημοκρατίας,
— το έδαφος
της Δημοκρατίας της Εσθονίας,
— το έδαφος
της Κυπριακής Δημοκρατίας,
— το έδαφος
της Δημοκρατίας της Λετονίας,
— το έδαφος
της Δημοκρατίας της Λιθουανίας,
— το έδαφος
της Δημοκρατίας της Ουγγαρίας,
— το έδαφος
της Δημοκρατίας της Μάλτας,
— το έδαφος
της Δημοκρατίας της Πολωνίας,
— το έδαφος
της Δημοκρατίας της Σλοβενίας,
— το έδαφος
της Σλοβακικής Δημοκρατίας,
— το έδαφος της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας,
— το έδαφος
της Ρουμανίας.
2. Τα ακόλουθα εδάφη που βρίσκονται εκτός του
εδάφους των κρατών μελών, λαμβάνοντας υπόψη τις συμβάσεις και τις συνθήκες που
ισχύουν γι’ αυτά, θεωρούνται μέρος του τελωνειακού εδάφους της Κοινότητας:
α) ΓΑΛΛΙΑ
Το έδαφος
του Πριγκιπάτου του Μονακό, όπως καθορίζεται από την τελωνειακή σύμβαση που
υπογράφηκε στο Παρίσι στις 18 Μαΐου 1963 (Επίσημη Εφημερίδα της Γαλλικής
Δημοκρατίας της 27ης Σεπτεμβρίου 1963, σ. 8679)
β) ΚΥΠΡΟΣ
Το έδαφος
των Περιοχών των Κυρίαρχων Βάσεων του Ηνωμένου Βασιλείου στο Ακρωτήρι και τη
Δεκέλεια, όπως ορίζονται στη Συνθήκη Εγκαθίδρυσης της Κυπριακής Δημοκρατίας, η
οποία υπεγράφη στη Λευκωσία στις 16 Αυγούστου 1960 (United Kingdom
Treaty Series No 4 (1961) Cmnd. 1252).
3. Το
τελωνειακό έδαφος της Κοινότητας θα περιλαμβάνει τα χωρικά ύδατα, τα εσωτερικά
θαλάσσια ύδατα και τον εναέριο χώρο των κρατών μελών και των εδαφών που
αναφέρονται στην παράγραφο 2, με την εξαίρεση των χωρικών υδάτων, των
εσωτερικών θαλάσσιων υδάτων και του εναέριου χώρου εδαφών που δεν αποτελούν
μέρος του τελωνειακού εδάφους της Κοινότητας σύμφωνα με την παράγραφο 1.
Αυστρία (1995)
Βέλγιο (1952)
Βουλγαρία (2007)
Γαλλία (1952)
Γερμανία (1952)
Δανία (1973)
Ελλάδα (1981)
Εσθονία (2004)
Ηνωμένο Βασίλειο (1973)
Ιρλανδία (1973)
Ισπανία (1986)
Ιταλία (1952)
Κάτω Χώρες (1952)
|
Κροατία (2013)
Κύπρος (2004)
Λεττονία (2004)
Λιθουανία (2004)
Λουξεμβούργο (1952)
Μάλτα (2004)
Ουγγαρία (2004)
Πολωνία (2004)
Πορτογαλία (1986)
Ρουμανία (2007)
Σλοβακία (2004)
Σλοβενία (2004)
Σουηδία (1995)
Τσεχική Δημοκρατία (2004)
Φινλανδία (1995)
|
Υποψήφιες χώρες
|
Δυνάμει υποψήφιες
χώρες
Κοσσυφοπέδιο βάσει*
* Ο χαρακτηρισμός αυτός δεν θίγει τις θέσεις ως προς το καθεστώς, είναι δε σύμφωνος με την ΑΣΑΗΕ 1244/1999 και τη γνωμοδότηση του Διεθνούς Δικαστηρίου για τη διακήρυξη της ανεξαρτησίας του Κοσσυφοπεδίου |
Θέμα
5ο
|
Επιλέξτε
τη σωστή απάντηση στην παρακάτω
ερώτηση
|
Βαθμοί
2
|
Ποια
είναι η μέγιστη προθεσμία παραμονής των εμπορευμάτων σε προσωρινή εναπόθεση
στις θαλάσσιες μεταφορές μετά την παρέλευση της οποίας τα εμπορεύματα δύναται
να κηρυχτούν αζήτητα
Α)
20 ημέρες από την κατάθεση της συνοπτικής διασάφησης (δηλωτικό)
Β) 30 ημέρες από την κατάθεση της συνοπτικής
διασάφησης (δηλωτικό)
Γ)
45 ημέρες από την κατάθεση της συνοπτικής διασάφησης (δηλωτικό)
Απάντηση: Γ) 45 ημέρες από την κατάθεση της
συνοπτικής διασάφησης (δηλωτικό)
Νομική βάση
Άρθρο 43 Εθνικού Τ.Κ.
1. Εμπορεύματα που
μεταφέρονται δια θαλάσσης και δεν παραλαμβάνονται μέσα σε προθεσμία σαράντα
πέντε (45) ημερών, από την ημερομηνία κατάθεσης του δηλωτικού, καθώς και
εμπορεύματα που μεταφέρονται με κάθε άλλο μεταφορικό μέσο και δεν
παραλαμβάνονται μέσα σε προθεσμία είκοσι (20) ημερών, από την ημερομηνία
κατάθεσης του δηλωτικού, κηρύσσονται αζήτητα,
με πρωτόκολλο που συντάσσεται εις διπλούν και υπογράφεται από τον Προϊστάμενο
του Τελωνείου και τον αρμόδιο τελωνειακό υπάλληλο που τα διαχειρίζεται.
Άρθρο 49
Βασικού ΚτΚ
1. Όταν τα
εμπορεύματα αποτέλεσαν αντικείμενο συνοπτικής διασάφησης πρέπει να υποβληθούν
σε διατυπώσεις προκειμένου να λάβουν τελωνειακό προορισμό μέσα στις ακόλουθες
προθεσμίες:
α) 45 μέρες
από την ημερομηνία κατάθεσης της συνοπτικής διασάφησης για τα εμπορεύματα που
μεταφέρονται δια θαλάσσης
β) 20 ημέρες
από την ημερομηνία κατάθεσης της συνοπτικής διασάφησης για τα εμπορεύματα που
φθάνουν με άλλον τρόπο εκτός από μεταφορά δια θαλάσσης.
2. Όταν το δικαιολογούν
οι περιστάσεις, η τελωνειακή αρχή μπορεί να αποφασίσει τη σύντμηση ή να
εγκρίνει την παράταση των προθεσμιών που αναφέρονται στην παράγραφο 1. Η
παράταση δεν μπορεί, εντούτοις, να υπερβεί τις πραγματικές ανάγκες που
δικαιολογούνται από τις περιστάσεις.
Θέμα
6ο
|
Επιλέξτε
τη σωστή απάντηση στην παρακάτω
ερώτηση
|
Βαθμοί
2
|
Από
τα παρακάτω πιστοποιητικά μπορεί να συνοδεύει μια διασάφηση, η οποία φέρει στη
θέση 36 του κώδικα προτίμησης 400
Α)
πιστοποιητικό ATR
1
Β)
πιστοποιητικό FORM
A
Γ)
όλα τα παραπάνω
Θέμα
7ο
|
Επιλέξτε
τη σωστή απάντηση στην παρακάτω
ερώτηση
|
Βαθμοί
2
|
Μια
επιχείρηση κατέθεσε μια διασάφηση εισαγωγής προκειμένου να τελωνίσει ελεύθερη
κυκλοφορία και ανάλωση μια ποσότητα εμπορευμάτων από την Ινδία. Κατά τη
διαδικασία του φυτουγειονομικού έλεγχου διαπιστώνεται ότι τα σχετικά
εμπορεύματα είναι ακατάλληλα για εισαγωγή.
Ποια μπορεί να είναι στη συνέχεια η τύχη της διασάφησης και των
εμπορευμάτων;
Α)να
ακυρωθεί η διασάφηση και να καταστραφούν τα εμπορεύματα
Β)
να γίνει επανεξαγωγή των εμπορευμάτων
Γ)
όλα τα παραπάνω
Απάντηση: Γ)
όλα τα παραπάνω
Νομική βάση
Άρθρο 182
Βασικός ΚτΚ
1. Τα μη
κοινοτικά εμπορεύματα είναι δυνατόν:
— να
επανεξάγονται εκτός του τελωνειακού εδάφους της Κοινότητας,
— να
καταστρέφονται,
— να
εγκαταλείπονται υπέρ του Δημοσίου, αν η δυνατότητα αυτή προβλέπεται από την
εθνική νομοθεσία.
2. Για την
επανεξαγωγή εφαρμόζονται, ενδεχομένως, οι διατυπώσεις που προβλέπονται για την
έξοδο των εμπορευμάτων συμπεριλαμβανομένων των μέτρων εμπορικής πολιτικής.
Οι
περιπτώσεις κατά τις οποίες μη κοινοτικά εμπορεύματα μπορούν να τεθούν υπό
καθεστώς αναβολής λόγω μη εφαρμογής μέτρων εμπορικής πολιτικής κατά την εξαγωγή
μπορούν να καθοριστούν σύμφωνα με τη διαδικασία της επιτροπής.
3. Η καταστροφή πρέπει να γνωστοποιείται
προηγουμένως στις τελωνειακές αρχές. Οι
τελωνειακές αρχές απαγορεύουν την επανεξαγωγή όταν αυτό προβλέπεται από τις
διατυπώσεις ή τα μέτρα που αναφέρονται στην παράγραφο 2 πρώτο εδάφιο. (C3) Για εμπορεύματα, τα οποία κατά τη διάρκεια της
παραμονής τους στο τελωνειακό έδαφος της Κοινότητας έχουν τεθεί υπό οικονομικό
τελωνειακό καθεστώς και προορίζονται να επανεξαχθούν, πρέπει να κατατίθεται
διασάφηση κατά την έννοια των άρθρων 59 έως 78.
Στην περίπτωση αυτή εφαρμόζονται οι παράγραφοι 4 και 5 του άρθρου 161.
Η
εγκατάλειψη πραγματοποιείται σύμφωνα με τις εθνικές διατάξεις.
4. Η
καταστροφή ή η εγκατάλειψη δεν πρέπει να συνεπάγεται κανένα έξοδο για το
Δημόσιο.
5. Τα απορρίμματα
και θραύσματα που προκύπτουν κατά περίπτωση από την καταστροφή πρέπει να λάβουν
και αυτά έναν από τους τελωνειακούς προορισμούς που προβλέπονται για τα μη
κοινοτικά εμπορεύματα. Τα απορρίμματα και θραύσματα βρίσκονται υπό τελωνειακή
επιτήρηση μέχρι τη στιγμή που προβλέπεται στο άρθρο 37 παράγραφος 2.
Θέμα
8ο
|
Επιλέξτε
τη σωστή απάντηση στην παρακάτω
ερώτηση
|
Βαθμοί
2
|
Ποιος
από τούς παρακάτω κωδικούς που συμπληρώνεται στη θέση 37α της
διασάφησης σημαίνει θέσε σε καθεστώς ενεργητικής τελειοποίησης
37
καθεστώς
Ι
|
Α)
21
Β)
51
Γ)
53
Απάντηση: Β)
51[2]
Νομική βάση
Άρθρο 114
βασικού ΚτΚ
1. Με την
επιφύλαξη του άρθρου 115, το καθεστώς τελειοποίησης προς επανεξαγωγή
(«ενεργητικής τελειοποίησης») επιτρέπει να χρησιμοποιούνται στο τελωνειακό
έδαφος της Κοινότητας, προκειμένου να υποβληθούν σε μία ή περισσότερες εργασίες
τελειοποίησης:
α) μη
κοινοτικά εμπορεύματα που πρόκειται να επανεξαχθούν εκτός του τελωνειακού
εδάφους της Κοινότητας υπό μορφή παράγωγων προϊόντων, χωρίς να υπόκεινται σε
εισαγωγικούς δασμούς ή σε μέτρα εμπορικής πολιτικής
β)
εμπορεύματα που τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία με επιστροφή ή διαγραφή των
εισαγωγικών δασμών που αντιστοιχούν σε αυτά αν εξαχθούν από το τελωνειακό
έδαφος της Κοινότητας ως παράγωγα προϊόντα.
[1] Είναι το λιγότερο απαράδεκτη αυτή η ερώτηση. Ποιος μπορεί να θυμάται αριθμό
στους χιλιάδες κωδικούς αριθμού ς που υπάρχουν;
Άλλωστε το πρόγραμμα του e-Custom ή το
πρόγραμμα που έχει εγκαταστήσει ο Πιστοποιημένος Εκτελωνιστής έχει απαραίτητα
διευκρινιστικές οδηγίες συμπλήρωσης αυτών των «κουτιών». Οι οδηγίες αναφέρουν
εμπορεύματα από Τουρκία ATR 1 το 400, από χώρες
προτιμησιακών δασμών το …….. κλπ. Ο διασαφιστής έχει στα χέρια του τα
συνοδευτικά έγγραφα του φορτίου. Αν είναι από την Τουρκία ανοίγει τους κανονισμούς ΕΕ και Τουρκίας και βλέπει
τα πιστοποιητικά που είναι απαραίτητα κλπ.
[2] Είναι το λιγότερο απαράδεκτη αυτή η ερώτηση. Ποιος μπορεί να θυμάται αριθμό
στους χιλιάδες κωδικούς αριθμού ς που υπάρχουν;
Άλλωστε το πρόγραμμα του e-Custom ή το
πρόγραμμα που έχει εγκαταστήσει ο Πιστοποιημένος Εκτελωνιστής έχει απαραίτητα
διευκρινιστικές οδηγίες συμπλήρωσης αυτών των «κουτιών». Αν ο εκτελωνιστής
θέλει να χρησιμοποιήσει το καθεστώς της ενεργητικής τελειοποίησης τότε χρησιμοποιεί
το κουτάκι …………………… κλπ
E-mail = ggioggaras@Gmail.com
|
Ρωτήστε μας
Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου