Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2016

Συνοπτική Διασάφηση Εισόδου (Entry Summary Declaration-ENS) Συμμόρφωση με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα (Μάθημα 1) 25 Οκτωβρίου 2016


Συνοπτική Διασάφηση Εισόδου (Entry Summary Declaration-ENS) Συμμόρφωση με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα (Μάθημα 1) 25 Οκτωβρίου 2016


Ερωτήσεις απαντήσεις  στις τελωνειακές συναλλαγές με το ICISnet 2016 (Απόσπασμα)
Η συνοπτική διασάφηση εισόδου είναι το ηλεκτρονικό μήνυμα που αποστέλλεται στο πρώτο τελωνείο εισόδου της Κοινότητας και περιλαμβάνει στοιχεία για όλα τα εμπορεύματα που βρίσκονται επί του μεταφορικού μέσου της Κοινότητας που εισέρχεται στο τελωνειακό έδαφος της Κοινότητας απευθείας από τρίτη χώρα ανεξάρτητα από τον τόπο εκφόρτωσης των εμπορευμάτων.
Η κοινοτική νομοθεσία προβλέπει ότι η ENS «... πρέπει να υποβάλλεται από το πρόσωπο που μεταφέρει τα εμπορεύματα ή που φέρει την ευθύνη για τη μεταφορά των εμπορευμάτων στο τελωνειακό έδαφος της Κοινότητας».
Αυτό σημαίνει ότι ο χειριστής του ενεργού μεταφορικού μέσου με το οποίο τα εμπορεύματα εισέρχονται στο τελωνειακό έδαφος της Κοινότητας είναι αρμόδιος για την υποβολή της ENS. Αναφορικά με τα εμπορευματοκιβώτια μεταφορών μεγάλων αποστάσεων, αρμόδιος είναι ο μεταφορέας ανοιχτής θαλάσσης ο οποίος εκδίδει την φορτωτική για τη μεταφορά των εμπορευμάτων στην Κοινότητα.
Εντούτοις, στην περίπτωση συμφωνίας καταμερισμού ναύλωσης πλοίων 
(vessel sharing agreement-VSA) ή παρόμοιων συμβατικών ρυθμίσεων, η υποχρέωση υποβολής μιας ENS εναπόκειται στον μεταφορέα που έχει συμβληθεί, και έχει εκδώσει μια φορτωτική ή μια αεροπορική φορτωτική, για τη μεταφορά των εμπορευμάτων στην Κοινότητα με το πλοίο ή το αεροσκάφος υποκείμενο στη ρύθμιση.
Έτσι, κάθε συμβαλλόμενο μέρος που εκδίδει φορτωτική για τη μεταφορά των εμπορευμάτων με το πλοίο θεωρείται ότι είναι ο υπερπόντιος μεταφορέας και πρέπει να υποβάλει την ENS για τα εμπορευματοκιβώτια που μεταφέρονται στο πλοίο.
Για τις ακτοπλοϊκές μεταφορές (μικρών αποστάσεων), συνήθως ισχύουν οι ίδιοι κανόνες, αλλά στην περίπτωση της 
"συνδυασμένης μεταφοράς" (π.χ. ένα φορτηγό που μεταφέρεται πάνω σε οχηματαγωγό) όπου το μέσο μεταφοράς που εισέρχεται στο τελωνειακό έδαφος της Κοινότητας (το οχηματαγωγό) απλώς μεταφέρει ένα άλλο μέσο μεταφοράς το οποίο μετά από την είσοδο στο τελωνειακό έδαφος της Κοινότητας, θα κινηθεί ως ένα ενεργό μέσο μεταφοράς (δηλ το φορτηγό), η υποχρέωση για την υποβολή της ENS εναπόκειται στο διαχειριστή αυτού του ενεργού μέσου μεταφοράς ( την μεταφορική εταιρεία που διαχειρίζεται το φορτηγό). Ο μεταφορέας του πλοίου όμως πρέπει πάντα, να υποβάλει γνωστοποίηση άφιξης.
Ναι, αλλά αυτό δεν απαλλάσσει το μεταφορέα από την ευθύνη. Στο τέλος, αυτός που πρέπει να διασφαλίσει ότι έχει υποβληθεί η ENS, εντός των προθεσμιών είναι ο μεταφορέας.
Ως εκ τούτου, η ENS μπορεί να κατατίθεται από πρόσωπο διαφορετικό από τον μεταφορέα μόνο με τη γνώση και τη συναίνεση του μεταφορέα. 
Δεν υπάρχει απολύτως καμία απαίτηση ο διασαφηστής της ENS να είναι ΑΕΟ.
Ωστόσο, το πρόσωπο που καταθέτει την ENS «ο διασαφιστής»
 πρέπει να έχει έναν αριθμό καταχώρησης και αναγνώρισης οικονομικού φορέα (EORI) που πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στην ENS. Παρομοίως, αν ένα τρίτο πρόσωπο - με τη γνώση και τη συγκατάθεσή του υπερπόντιου μεταφορέα- υποβάλει μια ENS αντί του υπερπόντιου μεταφορέα ( ocean carrier), το τρίτο πρόσωπο πρέπει να συμπεριλαμβάνει στην ENS τόσο τον δικό του αριθμό EORI όσο και τον EORI του υπερπόντιου μεταφορέα (ocean carrier). 
Η νομοθεσία προβλέπει ότι οι ENS που υποβάλλονται για αποστολές εμπορευματοκιβωτίων ανοιχτής θαλάσσης, δηλαδή για ταξίδια στην ΕΕ των οποίων η διάρκεια είναι πάνω από 24 ώρες, πρέπει να κατατίθενται τουλάχιστον 24 ώρες πριν την έναρξη της φόρτωσης στον λιμένα φόρτωσης της τρίτης χώρας. Διαφορετικές προθεσμίες ισχύουν για διαφορετικές υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών και διαφορετικούς τρόπους μεταφοράς.
Η κοινοτική νομοθεσία εφαρμόζει την αρχή ότι το τελωνείο της πρώτης εισόδου αναλαμβάνει την αξιολόγηση των κινδύνων του φορτίου για όλες τις αποστολές- συμπεριλαμβανομένων των εμπορευμάτων που παραμένουν εν πλω (FROB) - που διακινούνται με ένα μεταφορικό μέσο που προορίζεται να αφιχθεί στην Κοινότητα και αναλαμβάνει κάθε προληπτική δράση κατά των προσδιοριζόμενων κίνδυνων. Η δράση βασίζεται σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες κινδύνου:

Σε αποστολές εμπορευματοκιβωτίων ανοιχτής θαλάσσης (όπου η ENS πρέπει να υποβάλλεται τουλάχιστον 24 ώρες πριν από τη φόρτωση, άρθρο 184α παράγραφος 1 στοιχείο (α) του καν. 2454/93, όταν εντοπίζεται μια πολύ σοβαρή απειλή σχετικά με την ασφάλεια και την προστασία, θα αποστέλλεται στον διασαφιστή ένα 
μήνυμα μη φόρτωσηςκαι, εάν αυτός είναι διαφορετικό πρόσωπο από τον μεταφορέα, τότε αυτό θα αποστέλλεται και στον μεταφορέα (άρθρο 184δ παράγραφος 2 δεύτερη υποπαράγραφος του καν. 2454/93
Στις περιπτώσεις που δεν καλύπτονται από το άρθρο 184α παράγραφος 1 στοιχείο α) του καν. 2454/93, όταν εντοπίζεται σοβαρός κίνδυνος, το τελωνείο της πρώτης εισόδου, λαμβάνει μέτρα για τα εμπορεύματα που αφικνούνται στον πρώτο λιμένα εισόδου και επίσης ενημερώνει τα τελωνεία των επόμενων λιμένων εισόδου για τους κινδύνους που εντοπίζονται.

Σε άλλες περιπτώσεις, το τελωνείο της πρώτης εισόδου θα ενημερώσει τα τελωνεία επόμενων λιμένων εισόδου για τους κινδύνους που εντοπίζονται, ούτως ώστε τα αποτελέσματα να μπορεί να εξεταστούν παράλληλα με τα αποτελέσματα της εθνικής ανάλυσης κινδύνων, που προκύπτουν κατά την διαδικασία απελευθέρωσης των εμπορευμάτων.
Ναι, υπό την προϋπόθεση ότι το επιτρέπουν οι τελωνειακές αρχές αυτού του τελωνείου που είναι το τελωνείο υποβολής της ΕΝS καθώς και οι τελωνειακές αρχές του τελωνείου της πρώτης εισόδου. Το τελωνείο υποβολής της ΕΝS πρέπει να διαβιβάζει αμέσως τα δεδομένα της ENS στο τελωνείο της πρώτης εισόδου.
Ωστόσο, αυτή η πρόταση ενδέχεται να μην είναι ελκυστική για τους υπερπόντιους μεταφορείς για τους ακόλουθους λόγους:
o    Τα περισσότερα κράτη μέλη δεν θα υποστηρίζουν την λειτουργία του τελωνείου υποβολής,
o    το τελωνείο της πρώτης εισόδου θα εξακολουθεί να είναι αρμόδιο για την αξιολόγηση των κινδύνων, συμπεριλαμβανομένης της αποστολής των μηνυμάτων «μη φόρτωσης- do not load», με αποτέλεσμα η διασύνδεση του μεταφορέα ανοιχτής θαλάσσης με το συγκεκριμένο τελωνείο να είναι απαραίτητη εκ των πραγμάτων και
o    ο μεταφορέας ανοιχτής θαλάσσης για άλλους λόγους θα έχει ήδη μια στενή σχέση με το τελωνείο της πρώτης εισόδου (υποβολή δηλωτικού κ.λπ.), συνεπώς, η επίτευξη της διασύνδεσης με το τελωνείο υποβολής (ίσως σε εξολοκλήρου χερσαία χώρα στην ΕΕ), με αποκλειστικό σκοπό την υποβολή της ENS, να μην είναι μια αποτελεσματική απόφαση όσον αφορά στην διάθεση πόρων.
Η απαίτηση υποβολής της ENS ισχύει για το κύριο πλοίο μεγάλων αποστάσεων, δηλαδή το πλοίο που κατά την διαδρομή του έχει ενδιάμεσους λιμένες στην ΕΕ και, συνεπώς, φέρνει εμπορεύματα στην Κοινότητα.
Για παράδειγμα, εμπορεύματα που τροφοδοτούνται από ένα λιμάνι στην Ινδονησία προς το λιμάνι του Χονγκ Κονγκ προκειμένου να φορτωθούν στο κύριο πλοίο μεγάλων αποστάσεων με προορισμό την ΕΕ δεν θα πρέπει να δηλώνονται στα τελωνεία της ΕΕ πριν από τη φόρτωση στον λιμένα της Ινδονησίας από την εταιρεία τροφοδοσίας. Τα συγκεκριμένα εμπορεύματα πρέπει να δηλωθούν πριν από την φόρτωσή τους στο λιμάνι Χονγκ Κονγκ - η υποχρέωση υποβολής της συνοπτικής διασάφησης εισόδου ισχύει όταν τα εμπορεύματα πρόκειται να φορτωθούν στο κύριο πλοίο μεγάλων αποστάσεων.

Η υποχρέωση υποβολής της ENS εναπόκειται στον μεταφορέα μεγάλων αποστάσεων που εκδίδει την φορτωτική για τα εμπορεύματα που πρόκειται να φορτωθούν στο κύριο πλοίο των μεγάλων αποστάσεων.
Ναι. οι απαιτήσεις υποβολής της ENS ισχύουν για κάθε λιμένα φόρτωσης τρίτης χώρας, όχι μόνο για τον τελευταίο λιμένα προσέγγισης τρίτης χώρας πριν την είσοδο στην Κοινότητα. Έτσι, στο παραπάνω παράδειγμα, εάν το κύριο σκάφος μεγάλων αποστάσεων πρόκειται επίσης να φορτώσει εμπορεύματα, π.χ. στην Σιγκαπούρη, τότε η ENS πρέπει να υποβληθεί στο τελωνείο του προοριζόμενου πρώτου λιμένα εισόδου στην ΕΕ το αργότερο 24 ώρες πριν την έναρξη της φόρτωσης στη Σιγκαπούρη για τις αποστολές εμπορευματοκιβωτίων που θα εισέλθουν στην Κοινότητα με το κύριο σκάφος μεγάλων αποστάσεων.
Ο πρώτος λιμένας εισόδου είναι ο πρώτος λιμένας της Κοινότητας στον οποίο έχει προγραμματιστεί να ελλιμενιστεί το πλοίο όταν προέρχεται από λιμένα εκτός της Κοινότητας. Ως λιμένας(-ες) επόμενης εισόδου νοείται οποιοσδήποτε λιμένας της Κοινότητας που περιλαμβάνεται στο δρομολόγιο του πλοίου στον οποίο θα προσεγγίσει το πλοίο μετά από τον ελλιμενισμό του στον πρώτο λιμένα της Κοινότητας χωρίς να μεσολαβήσει εμβόλιμος ελλιμενισμός του σε άλλο λιμένα εκτός της Κοινότητας.

Εάν το πλοίο προσεγγίζει σε οποιονδήποτε λιμένα εκτός της Κοινότητας, κατά την διάρκεια της διαδρομής του μεταξύ των λιμένων της Κοινότητας, τότε θεωρείται ότι το πλοίο έχει εξέλθει από την Κοινότητα και η επόμενη άφιξή του σε λιμένα της Κοινότητας καθιστά τον εν λόγω λιμένα ως τον πρώτο λιμένα εισόδου, και όχι τον επόμενο λιμένα εισόδου. Πριν την άφιξη και εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών πρέπει να υποβληθεί μια νέα ENS, για το σύνολο του μεταφερόμενου φορτίου.
Η ENS πρέπει πάντα να υποβάλλεται στον προοριζόμενο πρώτο λιμένα προσέγγισης της Κοινότητας εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας. Με την προϋπόθεση ότι αυτό έχει γίνει, το πλοίο μπορεί να εκτραπεί σε διαφορετικό πρώτο λιμένα προσέγγισης.

Η αυτόματη διαβίβαση πληροφοριών κινδύνων προς το σύνολο των δηλωθέντων επόμενων λιμένων προσέγγισης εντός της Κοινότητας επιτρέπει σε ένα πλοίο να μπορεί να εκτραπεί σε οποιοδήποτε άλλο δηλωθέντα επόμενο λιμένα (ή σε ένα μη δηλωθέντα λιμένα προσέγγισης στο ίδιο κράτος μέλος ως δηλωθέν επόμενο λιμένα προσέγγισης) χωρίς την άδεια από το τελωνείο.

Ωστόσο, αν ο πραγματικός πρώτος λιμένας εισόδου είναι σε ένα κράτος μέλος που δεν είχε συμπεριληφθεί μεταξύ των δηλωθέντων λιμένων επόμενης εισόδου της Κοινότητας, ο χειριστής του σκάφους πρέπει να γνωστοποιεί την προτιθέμενη εκτροπή στον πρώτο λιμένα εισόδου μόλις προγραμματιστεί η εκτροπή αυτή, με την χρήση ενός μηνύματος 
"αιτήματος εκτροπής" . Ο προβλεπόμενος λιμένας πρώτης εισόδου θα γνωστοποιεί στον πραγματικό λιμένα της πρώτης εισόδου τις πληροφορίες κινδύνων.
Ακόμα και αν φαίνεται πολύ απίθανο, η ENS πρέπει να αποσταλεί στο τελωνείο της πρώτης εισόδου ανεξάρτητα με το αν τα εμπορευματοκιβώτια  πρόκειται ή όχι να ξεφορτωθούν ή όχι στον λιμένα αυτό.
Όλα τα εμπορευματοκιβώτια που πρόκειται να φορτωθούν στο πλοίο για να μεταφερθούν στην κοινότητα πρέπει να περιλαμβάνονται στην ENS  που πρέπει να υποβληθεί στο  τελωνείο στο πρώτο σημείο εισόδου στην κοινότητα το αργότερο 24 ώρες πριν την έναρξη φόρτωσης σε κάθε λιμένα φόρτωσης, ανεξάρτητα του που αποστέλλονται.
Πριν ή κατά την άφιξή τους στον πρώτο λιμένα εισόδου, ο χειριστής του σκάφους πρέπει να υποβάλει, για όλες τις αποστολές που βρίσκονται στο πλοίο που καταφθάνει, την αποκαλούμενη Γνωστοποίηση Άφιξης, επιτρέποντας στις τελωνειακές αρχές να καταγράψουν όλες τις ENS που υποβλήθηκαν προγενέστερα για την εν λόγω αποστολή.
Όχι, μόνο μια ENS για το σύνολο των εμπορευμάτων που μεταφέρονται πρέπει να κατατεθεί στο τελωνείο του πρώτου λιμένα εισόδου.
Το FROB πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στην ENS και στην Γνωστοποίηση Άφιξης στο τελωνείο της πρώτης εισόδου.
Τα κενά εμπορευματοκιβώτια ιδιοκτησίας του αποστολέα που μεταφέρονται σύμφωνα με συμβόλαιο μεταφοράς πρέπει να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο όπως και το υπόλοιπο φορτίο και ως εκ τούτου πρέπει να περιληφθούν στην ENS και στην Γνωστοποίηση Άφιξης. Οι επανατοποθετήσεις των άδειων από τον Μεταφορέα μπορούν να συνεχίσουν να αναφέρονται στο τελωνείο, όπως γίνεται σήμερα, κατά την άφιξη και δεν πρέπει να περιλαμβάνονται στην ENS.


Η πρώτη προσέγγιση στο ICISnet του τελωνειακού καθεστώτος της εισόδου των εμπορευμάτων


Αρχή φόρμας
Τέλος φόρμας
Χρήστης:
ΓΙΩΓΓΑΡΑΣ ΚΩΝ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ (GGIOGGARAS)
Ενεργός Συναλλασόμενος:
ΓΙΩΓΓΑΡΑΣ ΚΩΝ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ (008623013)
Αρχή φόρμας
Τέλος φόρμας
Ηλεκτρονική Υποβολή Παραστατικών Αρχική Σελίδα
Ειδικοί Φόροι Κατανάλωσης
Εισαγωγές

Εξαγωγές
Διαμετακόμιση

Δηλωτικά

Διαχείριση Συνοπτικής Διασάφησης - Παρακολούθηση Προσωρινής Εναπόθεσης
Διαχείριση Πρωτοκόλλων / Ειδικών Πιστώσεων

Εισαγωγή Αρχείου
Πρόχειρα

Πρότυπα
Ενέργειες

E-mail = ggioggaras@Gmail.com

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

Παραγγείλετε αντίτυπα με το σύστημα PrePrint

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου