Μέτρα επιτήρησης ή διασφάλισης
των εισαγωγών στην ΕΕ από ορισμένες χώρες
(Μάθημα 6) 30 Ιανουαρίου 2018
02015R0755 — EL — 19.05.2017 — 001.001
Το κείμενο αυτό
αποτελεί απλώς εργαλείο τεκμηρίωσης και δεν έχει καμία νομική ισχύ. Τα θεσμικά
όργανα της Ένωσης δεν φέρουν καμία ευθύνη για το περιεχόμενό του. Τα αυθεντικά
κείμενα των σχετικών πράξεων, συμπεριλαμβανομένων των προοιμίων τους, είναι
εκείνα που δημοσιεύονται στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και είναι
διαθέσιμα στο EUR-Lex. Αυτά τα επίσημα κείμενα είναι άμεσα προσβάσιμα μέσω των
συνδέσμων που περιέχονται στο παρόν έγγραφο
ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2015/755 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΫ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΊΟΥ
ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΊΟΥ
της 29ης Απριλίου 2015
περί κοινού καθεστώτος εισαγωγών από ορισμένες
τρίτες χώρες
(ΕΕ L 123 της 19.5.2015, σ. 33)
|
Τροποποιείται από:
|
|
Επίσημη Εφημερίδα
|
||
αριθ.
|
σελίδα
|
ημερομηνία
|
||
L 113
|
11
|
29.4.2017
|
ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ)
2015/755 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΫ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΊΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΊΟΥ
της 29ης Απριλίου
2015
περί κοινού
καθεστώτος εισαγωγών από ορισμένες τρίτες χώρες
(αναδιατύπωση)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ I
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ
Άρθρο 1
1. Ο παρών κανονισμός
εφαρμόζεται στις εισαγωγές προϊόντων καταγόμενων από τις τρίτες χώρες τις
αναφερόμενες στο παράρτημα I, εξαιρουμένων των προϊόντων κλωστοϋφαντουργίας των
διεπόμενων από τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 517/94.
2. Η εισαγωγή στην
Ένωση των προϊόντων που αναφέρονται στην παράγραφο 1 είναι ελεύθερη και συνεπώς
δεν υπόκειται σε κανένα ποσοτικό περιορισμό, με την επιφύλαξη των μέτρων
διασφάλισης που μπορεί να ληφθούν δυνάμει του κεφαλαίου V.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ II
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΩΝ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ
ΕΝΩΣΗΣ
Άρθρο 2
Εάν, λόγω των τάσεων των
εισαγωγών, καθίσταται αναγκαία η προσφυγή σε μέτρα επιτήρησης ή διασφάλισης, η
Επιτροπή ενημερώνεται σχετικά από τα κράτη μέλη. Η πληροφόρηση αυτή πρέπει να
περιλαμβάνει τα διαθέσιμα αποδεικτικά στοιχεία που καθορίζονται βάσει των
κριτηρίων του άρθρου 6. Η Επιτροπή διαβιβάζει, χωρίς καθυστέρηση, τις
πληροφορίες αυτές σε όλα τα κράτη μέλη.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ III
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΝΩΣΗΣ
Άρθρο 3
1. Η
Επιτροπή, αν κρίνει ότι υπάρχουν επαρκή αποδεικτικά στοιχεία που να
δικαιολογούν έρευνα, κινεί έρευνα εντός ενός μηνός από την ημερομηνία παραλαβής
των πληροφοριών από το κράτος μέλος και δημοσιεύει σχετική ανακοίνωση
στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ανακοίνωση αυτή:
α) περιέχει σύνοψη
των πληροφοριών που ελήφθησαν και απαιτεί να γνωστοποιείται στην Επιτροπή κάθε
χρήσιμη πληροφορία·
β) καθορίζει την
προθεσμία εντός της οποίας οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να γνωστοποιούν εγγράφως
τις απόψεις τους και να υποβάλουν πληροφορίες, εφόσον οι εν λόγω απόψεις και
πληροφορίες πρόκειται να ληφθούν υπόψη για την έρευνα·
γ) ορίζει την
προθεσμία εντός της οποίας οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ζητήσουν ακρόαση από
την Επιτροπή, σύμφωνα με την παράγραφο 4.
Η Επιτροπή αρχίζει την έρευνα, σε
συνεργασία με τα κράτη μέλη.
Η Επιτροπή ενημερώνει, κανονικά,
τα κράτη μέλη σχετικά με την ανάλυση των πληροφοριών εντός 21 ημερών από την
ημερομηνία παροχής των πληροφοριών στην Επιτροπή.
2. Η Επιτροπή ζητά
κάθε πληροφορία που κρίνει αναγκαία και, αν το κρίνει σκόπιμο, προβαίνει σε
επαλήθευση των πληροφοριών αυτών απευθυνόμενη στους εισαγωγείς, τους εμπόρους,
τους διαμεσολαβητές, τους παραγωγούς και τις εμπορικές ενώσεις και οργανώσεις.
Η Επιτροπή επικουρείται, στην
αποστολή της αυτή, από τους υπαλλήλους των κρατών μελών, στο έδαφος των οποίων
διενεργούνται οι εν λόγω επαληθεύσεις, εφόσον το εκάστοτε κράτος μέλος εκφράσει
σχετική επιθυμία.
Τα ενδιαφερόμενα μέρη τα οποία
γνωστοποίησαν τις απόψεις τους, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1
καθώς και οι αντιπρόσωποι της χώρας εξαγωγής, δύνανται να ελέγχουν όλες τις
πληροφορίες που έχουν παρασχεθεί στην Επιτροπή κατά την έρευνα, εκτός από τα
εσωτερικά έγγραφα τα οποία συντάσσουν οι αρχές της Ένωσης ή των κρατών μελών
της, εφόσον αυτές είναι χρήσιμες για την υπεράσπιση των συμφερόντων τους, δεν
είναι εμπιστευτικές κατά την έννοια του άρθρου 5 και τις χρησιμοποιεί η Επιτροπή
για την έρευνα. Προς τούτο, υποβάλλουν γραπτή αίτηση στην Επιτροπή αναφέροντας
τις απαιτούμενες πληροφορίες.
3. Τα κράτη μέλη
παρέχουν στην Επιτροπή, κατόπιν αιτήσεώς της και σύμφωνα με τις διαδικασίες που
η ίδια ορίζει, τις πληροφορίες που διαθέτουν για την εξέλιξη της αγοράς του
προϊόντος το οποίο αφορά η έρευνα.
4. Η
Επιτροπή μπορεί να δεχθεί σε ακρόαση τους ενδιαφερόμενους. Η Επιτροπή
υποχρεούται να τους δεχθεί σε ακρόαση εφόσον αυτοί το ζητήσουν εγγράφως εντός
της προθεσμίας που ορίζεται από την ανακοίνωση που δημοσιεύεται στην Επίσημη
Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αποδείξουν ότι πιθανολογείται
πράγματι να θιγούν από την έκβαση της έρευνας και ότι υπάρχουν ειδικοί λόγοι
για να αναπτύξουν προφορικά τις απόψεις τους.
5. Όταν οι πληροφορίες
δεν παρέχονται εντός της προθεσμίας που ορίζει ο παρών κανονισμός ή η Επιτροπή
δυνάμει του παρόντος κανονισμού, ή όταν παρεμποδίζεται σημαντικά η έρευνα,
είναι δυνατόν να συνάγονται συμπεράσματα βάσει των διαθέσιμων γεγονότων. Όταν η
Επιτροπή διαπιστώσει ότι κάποιος ενδιαφερόμενος ή τρίτος της παρέσχε ψευδείς ή
παραπλανητικές πληροφορίες, αγνοεί τις εν λόγω πληροφορίες και μπορεί να
χρησιμοποιήσει τα διαθέσιμα γεγονότα.
6. Αν η Επιτροπή
κρίνει ότι δεν υπάρχουν επαρκή αποδεικτικά στοιχεία που να δικαιολογούν την
έρευνα, ενημερώνει τα κράτη μέλη σχετικά με την απόφασή της εντός ενός μηνός
από την ημερομηνία παραλαβής των πληροφοριών από τα κράτη μέλη.
Άρθρο 4
1. Στο τέλος της
έρευνας, η Επιτροπή υποβάλλει στην επιτροπή που αναφέρεται στο άρθρο 22
παράγραφος 1 (η «επιτροπή») έκθεση αποτελεσμάτων.
2. Αν,
εντός εννέα μηνών από την έναρξη της έρευνας, η Επιτροπή κρίνει ότι δεν
χρειάζεται κανένα μέτρο ενωσιακής επιτήρησης ή διασφάλισης, η έρευνα
περατώνεται εντός ενός μηνός. Η Επιτροπή περατώνει την έρευνα με τη συμβουλευτική
διαδικασία του άρθρου 22 παράγραφος 2. Η απόφαση για την περάτωση της έρευνας,
στην οποία περιλαμβάνονται τα ουσιαστικά συμπεράσματα της έρευνας και περίληψη
των λόγων που οδήγησαν σε αυτά, δημοσιεύεται στην Επίσημη Εφημερίδα της
Ευρωπαϊκής Ένωσης.
3. Εφόσον
η Επιτροπή κρίνει αναγκαία τη λήψη μέτρων επιτήρησης ή διασφάλισης σε επίπεδο
Ένωσης, λαμβάνει τις αναγκαίες αποφάσεις σύμφωνα με τα κεφάλαια IV και V, όχι
αργότερα από εννέα μήνες από την έναρξη της έρευνας. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις,
η εν λόγω προθεσμία μπορεί να παραταθεί για δύο επιπλέον μήνες το πολύ. Η
Επιτροπή δημοσιεύει τότε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης μια
ανακοίνωση, στην οποία περιλαμβάνονται η διάρκεια της παράτασης και περίληψη
των λόγων που οδήγησαν σε αυτήν.
4. Οι διατάξεις του
παρόντος κεφαλαίου δεν εμποδίζουν τη λήψη, οποτεδήποτε, μέτρων επιτήρησης
σύμφωνα με τα άρθρα 7 έως 12, ή, εφόσον μια κρίσιμη κατάσταση κατά την οποία
οποιαδήποτε καθυστέρηση μπορεί να προκαλέσει ζημίες που θα είναι δύσκολο να
επανορθωθούν, απαιτεί άμεση παρέμβαση, μέτρων διασφάλισης σύμφωνα με τα άρθρα
13, 14 και 15.
Η Επιτροπή λαμβάνει αμέσως μέτρα
έρευνας τα οποία κρίνει ότι είναι ακόμη αναγκαία. Τα αποτελέσματα της έρευνας
χρησιμοποιούνται για επανεξέταση των ληφθέντων μέτρων.
Άρθρο 5
1. Οι παραλαμβανόμενες
κατ' εφαρμογή του παρόντος κανονισμού πληροφορίες δεν μπορούν να
χρησιμοποιούνται για άλλους σκοπούς εκτός από εκείνους για τους οποίους
ζητήθηκαν.
2. Η Επιτροπή και τα
κράτη μέλη, καθώς και οι υπάλληλοί τους, δεν επιτρέπεται να αποκαλύπτουν
εμπιστευτικές πληροφορίες τις οποίες έλαβαν κατ' εφαρμογή του παρόντος
κανονισμού ή οι οποίες παρασχέθηκαν εμπιστευτικά, χωρίς ρητή εξουσιοδότηση
εκείνου που τις παρείχε.
3. Κάθε αίτηση για
εμπιστευτική μεταχείριση αναφέρει τους λόγους για τους οποίους η πληροφορία
είναι εμπιστευτική.
Ωστόσο, αν η αίτηση εμπιστευτικής
μεταχείρισης κρίνεται αδικαιολόγητη και αν το πρόσωπο που έδωσε την πληροφορία
δεν επιθυμεί να την κοινολογήσει ή να εξουσιοδοτήσει τρίτον να την κοινολογήσει
σε γενικές γραμμές ή υπό συνοπτική μορφή, η εν λόγω πληροφορία είναι δυνατόν να
αγνοηθεί.
4. Μια πληροφορία
θεωρείται πάντοτε εμπιστευτική, αν η κοινολόγησή της μπορεί να έχει σημαντικές
δυσμενείς επιπτώσεις για το πρόσωπο που την έδωσε ή για την πηγή από την οποία
προέρχεται.
5. Οι παράγραφοι 1 έως
4 δεν εμποδίζουν τις αρχές της Ένωσης να αναφέρονται σε γενικές πληροφορίες,
και ιδίως στους λόγους στους οποίους βασίζονται οι αποφάσεις που λαμβάνονται
δυνάμει του παρόντος κανονισμού. Ωστόσο, οι αρχές αυτές λαμβάνουν υπόψη τους το
έννομο συμφέρον των ενδιαφερόμενων νομικών και φυσικών προσώπων να μην
αποκαλύπτονται τα επιχειρηματικά τους απόρρητα.
Άρθρο 6
1. Η εξέταση των
τάσεων των εισαγωγών, των όρων υπό τους οποίους αυτές πραγματοποιούνται, καθώς
και της σοβαρής ζημίας ή της απειλούμενης σοβαρής ζημίας που προκύπτει από τις
εισαγωγές αυτές για τους παραγωγούς της Ένωσης, καλύπτει τους εξής ιδίως
παράγοντες:
α) τον όγκο των
εισαγωγών, ιδίως όταν έχει αυξηθεί σημαντικά είτε σε απόλυτες τιμές είτε σε
σχέση με την παραγωγή ή την κατανάλωση εντός της Ένωσης·
β) τις τιμές
εισαγωγής, ιδίως όταν διαπιστώνεται σημαντική υποτιμολόγηση σε σχέση με την
τιμή ομοειδούς προϊόντος εντός της Ένωσης·
γ) τις προκύπτουσες
επιπτώσεις στους ενωσιακούς παραγωγούς παρόμοιων ή άμεσα ανταγωνιστικών προϊόντων,
όπως αυτές εμφαίνονται από την εξέλιξη ορισμένων οικονομικών παραγόντων όπως:
— της παραγωγής,
— της χρησιμοποίησης δυναμικού,
— των αποθεμάτων,
— των πωλήσεων,
— του μεριδίου της αγοράς,
— των τιμών (δηλαδή συμπίεσης τιμών
ή παρεμπόδισης ανόδου τιμών που θα διαμορφώνονταν υπό κανονικές συνθήκες),
— των κερδών,
— της απόδοσης κεφαλαίων,
— της ρευστότητας,
— της απασχόλησης.
2. Κατά τη διεξαγωγή
της έρευνας, η Επιτροπή λαμβάνει υπόψη της το ιδιαίτερο οικονομικό σύστημα των
χωρών που αναγράφονται στο παράρτημα I.
3. Όταν προβάλλεται
θέμα απειλής πρόκλησης σοβαρής ζημίας, η Επιτροπή εξετάζει επίσης αν υπάρχει
σαφής πρόβλεψη ότι μια συγκεκριμένη κατάσταση είναι ικανή να εξελιχθεί σε
πραγματική ζημία. Για τον σκοπό αυτό, είναι δυνατόν να λαμβάνονται υπόψη
παράγοντες, όπως:
α) ο ρυθμός αύξησης
των εξαγωγών προς την Ένωση·
β) το δυναμικό
εξαγωγής της χώρας καταγωγής ή εξαγωγής, το οποίο υφίσταται ή θα λειτουργήσει
στο μέλλον που μπορεί να προβλεφθεί, και η πιθανότητα διοχέτευσης των εξαγωγών
από αυτό το δυναμικό προς την Ένωση.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ IV
ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ
Άρθρο 7
1. Όταν το απαιτούν τα
συμφέροντα της Ένωσης, η Επιτροπή δύναται, κατόπιν αιτήσεως ενός κράτους μέλους
ή με δική της πρωτοβουλία:
α) να αποφασίσει την
αναδρομική ενωσιακή επιτήρηση ορισμένων εισαγωγών, σύμφωνα με διαδικασία την
οποία καθορίζει η ίδια·
β) να αποφασίσει, για
την παρακολούθηση των τάσεων αυτών των εισαγωγών, ότι ορισμένες εισαγωγές
υπόκεινται σε προηγούμενη ενωσιακή επιτήρηση, σύμφωνα με το άρθρο 8.
2. Οι αποφάσεις που
εγκρίνονται δυνάμει της παραγράφου 1 λαμβάνονται από την Επιτροπή σύμφωνα με τη
συμβουλευτική διαδικασία που αναφέρεται στο άρθρο 22 παράγραφος 2.
3. Η διάρκεια ισχύος
των μέτρων επιτήρησης είναι περιορισμένη. Εκτός αντίθετης πρόβλεψης, η ισχύς
τους εκπνέει στο τέλος του δεύτερου εξαμήνου που ακολουθεί το εξάμηνο κατά το
οποίο θεσπίστηκαν.
Άρθρο 8
1. Τα υπό προηγούμενη
ενωσιακή επιτήρηση προϊόντα τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία εφόσον προσκομισθεί
έγγραφο επιτήρησης. Το έγγραφο αυτό εκδίδεται ατελώς από την αρμόδια αρχή που
ορίζουν τα κράτη μέλη, για όλες τις αιτούμενες ποσότητες, εντός προθεσμίας
πέντε το πολύ εργάσιμων ημερών από την παραλαβή, από την αρμόδια εθνική αρχή,
αίτησης οποιουδήποτε ενωσιακού εισαγωγέα, ανεξαρτήτως του τόπου εγκατάστασής
του στην Ένωση. Η αρμόδια εθνική αρχή θεωρείται ότι έχει παραλάβει την αίτηση
αυτή το πολύ εντός τριών εργάσιμων ημερών από την υποβολή της, εκτός αποδείξεως
του εναντίου.
2. Για το έγγραφο
επιτήρησης, χρησιμοποιείται έντυπο που αντιστοιχεί στο υπόδειγμα του
παραρτήματος II.
Στην αίτηση εγγράφου επιτήρησης
του εισαγωγέα περιλαμβάνονται, εφόσον η απόφαση θέσης υπό επιτήρηση δεν ορίζει
άλλως, μόνο τα παρακάτω στοιχεία:
α) το ονοματεπώνυμο
και η πλήρης διεύθυνση του αιτούντος (συμπεριλαμβανομένων των αριθμών τηλεφώνου
και τηλεομοιοτυπίας και, εφόσον υπάρχει, του αριθμού μητρώου στα πλαίσια της
αρμόδιας εθνικής αρχής), και ο αριθμός μητρώου ΦΠΑ, εφόσον υπόκειται σε ΦΠΑ·
β) αν συντρέχει
περίπτωση, το ονοματεπώνυμο και η πλήρης διεύθυνση του διασαφιστή ή του τυχόν
αντιπροσώπου του αιτούντος (συμπεριλαμβανομένων των αριθμών τηλεφώνου και φαξ)·
γ) η περιγραφή των
εμπορευμάτων, με αναφορά:
— της εμπορικής τους ονομασίας,
— του κωδικού της συνδυασμένης
ονοματολογίας στον οποίο υπάγονται,
— της καταγωγής και της προέλευσής
τους·
δ) οι δηλωθείσες
ποσότητες, σε χιλιόγραμμα, και, ενδεχομένως, σε οποιαδήποτε άλλη συμπληρωματική
σχετική μονάδα (ζεύγη, τεμάχια κ.λπ.)·
ε) η αξία CIF των
εμπορευμάτων στα σύνορα της Ένωσης, σε ευρώ·
στ) η παρακάτω δήλωση,
με ημερομηνία και υπογραφή του αιτούντος και αναγραφή του ονοματεπωνύμου του με
κεφαλαία γράμματα:
«Ο υπογράφων βεβαιώνω ότι οι
πληροφορίες που περιλαμβάνονται στην παρούσα αίτηση είναι ακριβείς και
υποβάλλονται καλόπιστα, και ότι είμαι εγκατεστημένος στην Ένωση.»
.
3. Το έγγραφο
επιτήρησης ισχύει σε όλη την Ένωση ανεξαρτήτως του κράτους μέλους που το
εκδίδει.
4. Η διαπίστωση ότι η
τιμή μονάδας με την οποία πραγματοποιείται η συναλλαγή υπερβαίνει κατά λιγότερο
από 5 % την τιμή η οποία αναγράφεται στο έγγραφο επιτήρησης, ή αν η συνολική
αξία ή ποσότητα των προϊόντων που προσκομίζονται προς εισαγωγή υπερβαίνει κατά
λιγότερο από 5 % την αξία ή ποσότητα που αναγράφεται στο έγγραφο επιτήρησης,
δεν εμποδίζει το να τεθεί το συγκεκριμένο προϊόν σε ελεύθερη κυκλοφορία. Η
Επιτροπή, αφού ακούσει τις γνώμες που διατυπώνονται στα πλαίσια της επιτροπής
και αφού λάβει υπόψη της τη φύση των προϊόντων και τις άλλες ιδιομορφίες των
συναλλαγών αυτών, μπορεί να ορίσει διαφορετικό ποσοστό, το οποίο, πάντως, δεν
μπορεί, κατά κανόνα, να υπερβαίνει το 10 %.
5. Τα έγγραφα επιτήρησης
χρησιμοποιούνται μόνον εφόσον το καθεστώς ελευθέρωσης των εισαγωγών εξακολουθεί
να ισχύει για τις συγκεκριμένες συναλλαγές. Έγγραφο επιτήρησης δεν μπορεί σε
καμία περίπτωση να χρησιμοποιηθεί μετά τη λήξη της περιόδου που καθορίζεται
συγχρόνως και κατά την ίδια διαδικασία που ακολουθείται για να επιβληθεί η
επιτήρηση, λαμβανομένων υπόψη της φύσης των προϊόντων και των άλλων ιδιομορφιών
των συναλλαγών.
6. Όταν το επιτάσσει
απόφαση που λαμβάνεται δυνάμει του άρθρου 7, η καταγωγή των υπό ενωσιακή επιτήρηση
προϊόντων πρέπει να αποδεικνύεται με πιστοποιητικό καταγωγής. Η παρούσα
παράγραφος δεν θίγει την ισχύ άλλων διατάξεων σχετικών με την προσκόμιση του
όποιου τέτοιου πιστοποιητικού.
7. Όταν το προϊόν που
τελεί υπό προηγούμενη ενωσιακή επιτήρηση αποτελεί αντικείμενο περιφερειακών
μέτρων διασφάλισης σε ένα κράτος μέλος, η άδεια εισαγωγής που εκδίδεται από το
εν λόγω κράτος μέλος μπορεί να αντικαταστήσει το έγγραφο επιτήρησης.
8. Τα έντυπα των
εγγράφων επιτήρησης και τα σχετικά αποσπάσματα καταρτίζονται εις διπλούν και,
από τα δύο έντυπα, το πρώτο, με την ένδειξη «Πρωτότυπο για τον παραλήπτη»,
φέρει τον αριθμό 1 και χορηγείται στον αιτούντα, ενώ το δεύτερο, με την ένδειξη
«Αντίτυπο για την αρμόδια αρχή», με τον αριθμό 2, παραμένει στην αρχή που εξέδωσε
το έγγραφο. Για διοικητικούς λόγους, οι αρμόδιες αρχές είναι δυνατόν να
προσθέτουν συμπληρωματικά αντίγραφα στο έντυπο 2.
9. Τα έντυπα
εκτυπώνονται σε λευκό χαρτί χωρίς μηχανικό πολτό, κολλαρισμένο για γραφή και
βάρους 55 έως 65 γραμμαρίων ανά τετραγωνικό μέτρο. Οι διαστάσεις τους είναι 210
× 297 mm. Το δακτυλογραφικό διάστιχο είναι 4,24 mm (ένα έκτο της ίντσας). Η
διάταξη των εντύπων τηρείται αυστηρά. Οι δύο όψεις του αντιτύπου αριθ. 1, που
αποτελεί το έγγραφο επιτήρησης καθαυτό, φέρουν επιπλέον εκτυπωμένες κίτρινες
σύμπλεκτες γραμμές που καθιστούν εμφανή κάθε παραποίηση με μηχανικά ή χημικά
μέσα.
10. Τα κράτη μέλη
φέρουν την ευθύνη της εκτύπωσης των εντύπων. Επίσης, τα έντυπα είναι δυνατόν να
εκτυπώνονται από τυπογραφεία εγκριθέντα από το κράτος μέλος στο οποίο τα
τυπογραφεία είναι εγκατεστημένα. Στην τελευταία περίπτωση, κάθε έντυπο φέρει
μνεία της σχετικής έγκρισης. Σε κάθε έντυπο αναγράφεται το όνομα και η
διεύθυνση του τυπογράφου ή σημείο με το οποίο είναι δυνατή η αναγνώριση του
τυπογράφου.
Άρθρο 9
Όταν απαιτείται από τα συμφέροντα
της Ένωσης, η Επιτροπή δύναται, κατόπιν αιτήσεως κράτους μέλους ή κατόπιν δικής
της πρωτοβουλίας, και εφόσον πιθανολογείται να προκύψει η κατάσταση του άρθρου
13 παράγραφος 1:
— να περιορίσει τη διάρκεια ισχύος
οιουδήποτε εγγράφου επιτήρησης το οποίο απαιτείται,
— να ζητήσει η έκδοση του εγγράφου
αυτού να εξαρτάται από ορισμένες προϋποθέσεις και, κατ' εξαίρεση, από την
ενσωμάτωση ρήτρας ανάκλησης.
Άρθρο 10
Αν οι εισαγωγές ενός προϊόντος
δεν έχουν τεθεί υπό προηγούμενη ενωσιακή επιτήρηση, η Επιτροπή δύναται να
επιβάλει, μέσω εκτελεστικών πράξεων σύμφωνα με τη συμβουλευτική διαδικασία του
άρθρου 22 παράγραφος 2 και σύμφωνα με το άρθρο 15, επιτήρηση περιοριζόμενη στις
εισαγωγές σε μία ή περισσότερες περιφέρειες της Ένωσης.
Άρθρο 11
1. Τα υπό περιφερειακή
επιτήρηση προϊόντα τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία, στην οικεία περιφέρεια,
εφόσον προσκομισθεί έγγραφο επιτήρησης. Το έγγραφο αυτό εκδίδεται ατελώς από
την αρμόδια αρχή που ορίζει το ή τα ενδιαφερόμενα κράτη μέλη, για όλες τις
αιτούμενες ποσότητες, εντός προθεσμίας πέντε το πολύ εργάσιμων ημερών από την
παραλαβή, από την αρμόδια εθνική αρχή, αίτησης οιουδήποτε ενωσιακού εισαγωγέα,
ανεξαρτήτως του τόπου εγκατάστασής του στην Ένωση. Η αρμόδια εθνική αρχή
θεωρείται ότι έχει παραλάβει την αίτηση αυτή το πολύ εντός τριών εργάσιμων
ημερών από την υποβολή της, εκτός αποδείξεως του εναντίου. Τα έγγραφα
επιτήρησης χρησιμοποιούνται μόνον εφόσον το καθεστώς ελευθέρωσης των εισαγωγών
εξακολουθεί να ισχύει για τις συγκεκριμένες συναλλαγές.
2. Εφαρμόζεται το
άρθρο 8 παράγραφος 2.
Άρθρο 12
1. Σε περίπτωση που
έχει επιβληθεί ενωσιακή ή περιφερειακή επιτήρηση, τα κράτη μέλη γνωστοποιούν
στην Επιτροπή, τις δέκα πρώτες ημέρες κάθε μήνα:
α) εφόσον έχει
επιβληθεί προηγούμενη επιτήρηση, λεπτομέρειες για τα χρηματικά ποσά (που
υπολογίζονται βάσει τιμών CIF) και τις ποσότητες των εμπορευμάτων, για τα οποία
εκδόθηκαν έγγραφα επιτήρησης κατά τη διάρκεια της προηγούμενης περιόδου·
β) πάντοτε,
λεπτομέρειες για τις εισαγωγές οι οποίες πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της
περιόδου που προηγείται της περιόδου που αναφέρει στο στοιχείο α).
Οι πληροφορίες που δίδουν τα
κράτη μέλη αναλύονται ανά προϊόν και ανά χώρα.
Είναι δυνατόν να θεσπίζονται
διαφορετικές διατάξεις ταυτοχρόνως και κατά την ίδια διαδικασία που
ακολουθείται για να επιβληθεί η επιτήρηση.
2. Όταν η φύση των
προϊόντων ή ιδιαίτερες περιστάσεις το απαιτούν, η Επιτροπή δύναται, ύστερα από
αίτηση ενός κράτους μέλους ή με δική της πρωτοβουλία, να τροποποιεί τα
χρονοδιαγράμματα υποβολής των πληροφοριών αυτών.
3. Η Επιτροπή
ενημερώνει τα κράτη μέλη.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ V
ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
Άρθρο 13
1. Αν ένα προϊόν
εισάγεται στην Ένωση σε ποσότητες τόσο αυξημένες ή υπό συνθήκες ή όρους
τέτοιους ώστε να προκαλείται ή να απειλείται να προκληθεί σοβαρή ζημία στους
ενωσιακούς παραγωγούς ομοειδών προϊόντων ή άμεσα ανταγωνιστικών προϊόντων, η
Επιτροπή, προκειμένου να διασφαλίσει τα συμφέροντα της Ένωσης, δύναται, κατόπιν
αιτήσεως κράτους μέλους ή με δική της πρωτοβουλία, να τροποποιήσει τους κανόνες
εισαγωγής του προϊόντος αυτού, προβλέποντας ότι μπορεί να τεθεί σε ελεύθερη
κυκλοφορία μόνο με την προσκόμιση άδειας εισαγωγής, η χορήγηση της οποίας
διέπεται από τις διατάξεις και υπόκειται στους περιορισμούς που ορίζει η
Επιτροπή.
2. Τα μέτρα που
λαμβάνονται κοινοποιούνται χωρίς καθυστέρηση στα κράτη μέλη και είναι άμεσης
εφαρμογής.
3. Τα μέτρα που
αναφέρει το παρόν άρθρο εφαρμόζονται σε κάθε προϊόν το οποίο τίθεται σε
ελεύθερη κυκλοφορία μετά την έναρξη ισχύος τους. Δύνανται, σύμφωνα με το άρθρο
15, να περιορίζονται σε μία ή περισσότερες περιφέρειες της Ένωσης.
Εντούτοις, τα μέτρα αυτά δεν
εμποδίζουν τη θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία των προϊόντων που ευρίσκονται ήδη
καθ' οδόν προς την Ένωση, εφόσον δεν είναι δυνατόν να αλλάξει ο προορισμός τους
και εφόσον τα προϊόντα των οποίων η θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία, δυνάμει των
άρθρων 8 και 11, προϋποθέτει την προσκόμιση εγγράφου επιτήρησης, συνοδεύονται
πράγματι από το έγγραφο αυτό.
4. Αν ένα κράτος μέλος
ζητήσει την παρέμβασή της, η Επιτροπή, εφαρμόζοντας τη διαδικασία εξέτασης του
άρθρου 22 παράγραφος 3 ή, σε επείγουσες περιπτώσεις, ενεργώντας σύμφωνα με το
άρθρο 22 παράγραφος 4, λαμβάνει απόφαση εντός πέντε το πολύ εργάσιμων ημερών
από την ημερομηνία παραλαβής της αίτησης.
Άρθρο 14
1. Η Επιτροπή,
εφαρμόζοντας τη διαδικασία εξέτασης του άρθρου 22 παράγραφος 3, δύναται να
θεσπίσει κατάλληλα μέτρα διασφάλισης, ιδίως αν συντρέχουν οι περιστάσεις του
άρθρου 13 παράγραφος 1.
2. Εφαρμόζεται το
άρθρο 13 παράγραφος 3.
Άρθρο 15
Όταν, βάσει ιδίως των παραγόντων
που αναφέρει το άρθρο 6, κρίνεται ότι οι όροι οι απαιτούμενοι για τη θέσπιση
των μέτρων που προβλέπονται από τον κεφάλαιο IV και το άρθρο 13, πληρούνται σε
μία ή περισσότερες περιφέρειες της Ένωσης, η Επιτροπή, αφού εξετάσει τις
εναλλακτικές λύσεις, δύναται να επιτρέπει, κατ' εξαίρεση, την εφαρμογή μέτρων
επιτήρησης ή διασφάλισης που περιορίζονται στην περιφέρεια ή στις περιφέρειες
αυτές, αν κρίνει ότι τα μέτρα αυτά, εφαρμοζόμενα σε αυτό το επίπεδο, είναι
καταλληλότερα από τα μέτρα που εφαρμόζονται στο σύνολο της Ένωσης.
Τα μέτρα αυτά πρέπει να είναι
προσωρινά και να διαταράσσουν όσο το δυνατόν λιγότερο τη λειτουργία της
εσωτερικής αγοράς.
Τα μέτρα αυτά θεσπίζονται σύμφωνα
με τη διαδικασία που καθορίζεται στα άρθρα 7 και 13, αντίστοιχα.
Άρθρο 16
1. Κατά την εφαρμογή
οποιουδήποτε μέτρου επιτήρησης ή διασφάλισης που επεβλήθη σύμφωνα με τα
κεφάλαια IV και V, η Επιτροπή μπορεί, είτε κατόπιν αίτησης κράτους μέλους ή με
ίδια πρωτοβουλία:
α) να εξετάζει τις
επιπτώσεις του μέτρου αυτού·
β) να διαπιστώνει εάν
η εφαρμογή του μέτρου εξακολουθεί να είναι αναγκαία.
Εάν η Επιτροπή κρίνει ότι η
εφαρμογή του μέτρου εξακολουθεί να είναι αναγκαία, ενημερώνει σχετικά τα κράτη
μέλη.
2. Αν η Επιτροπή
κρίνει ότι επιβάλλεται η κατάργηση ή η τροποποίηση οποιουδήποτε μέτρου
επιτήρησης ή διασφάλισης που αναφέρεται στα κεφάλαια IV και V, ανακαλεί ή
τροποποιεί τα μέτρα με τη διαδικασία εξέτασης του άρθρου 22 παράγραφος 3.
Όταν
η απόφαση αυτή αφορά περιφερειακά μέτρα επιτήρησης, εφαρμόζεται από την έκτη
μέρα μετά τη δημοσίευσή της στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής
Ένωσης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ VI
ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 17
1. Ο παρών κανονισμός
δεν εμποδίζει την εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από ειδικούς κανόνες
που περιέχονται στις συμφωνίες που συνάπτονται μεταξύ της Ένωσης και τρίτων
χωρών.
2. Με την επιφύλαξη
άλλων διατάξεων της Ένωσης, ο παρών κανονισμός δεν εμποδίζει τη θέσπιση ή την
εφαρμογή από τα κράτη μέλη:
α) απαγορεύσεων,
ποσοτικών περιορισμών ή μέτρων επιτήρησης που επιβάλλονται για λόγους δημόσιας
ηθικής, δημόσιας τάξης, δημόσιας ασφάλειας, προστασίας της υγείας και της ζωής
ανθρώπων, ζώων ή φυτών, προστασίας των εθνικών θησαυρών που έχουν καλλιτεχνική,
ιστορική ή αρχαιολογική αξία, ή προστασίας της βιομηχανικής και εμπορικής
ιδιοκτησίας·
β) ειδικών
συναλλαγματικών διατυπώσεων·
γ) διατυπώσεων που
εισάγονται δυνάμει διεθνών συμφωνιών σύμφωνα με τη ΣΛΕΕ.
Τα κράτη μέλη πληροφορούν την
Επιτροπή σχετικά με τα μέτρα ή τις διατυπώσεις που πρέπει να προβλεφθούν ή να
τροποποιηθούν δυνάμει του πρώτου εδαφίου.
Σε περίπτωση άκρως επείγουσας
ανάγκης, τα εν λόγω εθνικά μέτρα ή διατυπώσεις ανακοινώνονται στην Επιτροπή
αμέσως μόλις θεσπιστούν.
Άρθρο 18
Η
Επιτροπή, στην ετήσια έκθεσή της προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο
για την εφαρμογή και την υλοποίηση μέτρων εμπορικής άμυνας, που υποβάλλεται
βάσει του άρθρου 22α του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1225/2009 του Συμβουλίου ( 1 ), περιλαμβάνει και πληροφορίες
σχετικά με την υλοποίηση του παρόντος κανονισμού.
Άρθρο 19
1. Ο παρών κανονισμός
δεν θίγει την εφαρμογή των πράξεων για την κοινή οργάνωση των γεωργικών αγορών
ή των ενωσιακών και των εθνικών διοικητικών διατάξεων που απορρέουν από τις
πράξεις αυτές, ή των ειδικών πράξεων που θεσπίζονται δυνάμει του άρθρου 352
ΣΛΕΕ και εφαρμόζονται στα εμπορεύματα που προκύπτουν από τη μεταποίηση
γεωργικών προϊόντων. Ο παρών κανονισμός εφαρμόζεται ως συμπλήρωμα αυτών των
πράξεων.
2. Τα άρθρα 7 έως 12
και το άρθρο 16 δεν εφαρμόζονται στα προϊόντα που υπάγονται στις αναφερόμενες
στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου πράξεις και για τα οποία, βάσει του
ενωσιακού καθεστώτος συναλλαγών με τρίτες χώρες, απαιτείται η προσκόμιση αδείας
ή άλλου εγγράφου εισαγωγής.
Τα άρθρα 13, 15 και 16 δεν
εφαρμόζονται στα προϊόντα για τα οποία το καθεστώς αυτό προβλέπει τη δυνατότητα
εφαρμογής ποσοτικών περιορισμών κατά την εισαγωγή.
Άρθρο 20
Ανατίθεται στην Επιτροπή η
εξουσία να εκδίδει κατ' εξουσιοδότηση πράξεις σύμφωνα με το άρθρο 21 όσον αφορά
την έγκριση τροποποιήσεων του παραρτήματος I, προκειμένου να διαγράφει χώρες
από τον κατάλογο τρίτων χωρών που περιέχεται στο εν λόγω παράρτημα, όταν αυτές
γίνουν μέλη του ΠΟΕ.
Άρθρο 21
1. Η εξουσία να
εκδίδει κατ' εξουσιοδότηση πράξεις ανατίθεται στην Επιτροπή υπό τους όρους του
παρόντος άρθρου.
2. Η προβλεπόμενη στο
άρθρο 20 εξουσία έκδοσης κατ' εξουσιοδότηση πράξεων ανατίθεται στην Επιτροπή
για περίοδο πέντε ετών από την 20ή Φεβρουαρίου 2014. Η Επιτροπή υποβάλλει
έκθεση σχετικά με τις εξουσίες που της έχουν ανατεθεί το αργότερο εννέα μήνες
πριν από τη λήξη της περιόδου των πέντε ετών. Η εξουσιοδότηση ανανεώνεται
αυτομάτως για περιόδους ίσης διάρκειας, εκτός εάν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ή το
Συμβούλιο προβάλλουν αντιρρήσεις το αργότερο εντός τριών μηνών πριν από τη λήξη
της κάθε περιόδου.
3. Η
εξουσιοδότηση που προβλέπεται στο άρθρο 20 μπορεί να ανακληθεί ανά πάσα στιγμή
από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ή το Συμβούλιο. Η απόφαση ανάκλησης περατώνει την
εξουσιοδότηση που προσδιορίζεται στην εν λόγω απόφαση. Αρχίζει να ισχύει την
επομένη της δημοσίευσης της απόφασης στην Επίσημη Εφημερίδα της
Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σε μεταγενέστερη ημερομηνία που ορίζεται σε αυτήν.
Δεν θίγει το κύρος των ήδη εν ισχύι κατ' εξουσιοδότηση πράξεων.
4. Μόλις εκδώσει μια
κατ' εξουσιοδότηση πράξη, η Επιτροπή την κοινοποιεί ταυτοχρόνως στο Ευρωπαϊκό
Κοινοβούλιο και στο Συμβούλιο.
5. Η κατ'
εξουσιοδότηση πράξη που εκδίδεται δυνάμει του άρθρου 20 τίθεται σε ισχύ μόνον
εφόσον δεν έχει διατυπωθεί αντίρρηση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ή το
Συμβούλιο εντός δύο μηνών από την ημέρα που η πράξη κοινοποιείται στο Ευρωπαϊκό
Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο ή αν, πριν λήξει αυτή η περίοδος, το Ευρωπαϊκό
Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο ενημερώσουν αμφότερα την Επιτροπή ότι δεν θα
προβάλλουν αντιρρήσεις. Η περίοδος αυτή παρατείνεται κατά δύο μήνες κατόπιν
πρωτοβουλίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ή του Συμβουλίου.
Άρθρο 22
1. Η
Επιτροπή επικουρείται από την επιτροπή διασφαλίσεων, η οποία συστάθηκε με τον
κανονισμό (ΕΕ) 2015/478 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου ( 2 ). Η εν λόγω επιτροπή αποτελεί
επιτροπή κατά την έννοια του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 182/2011.
2. Όποτε γίνεται
παραπομπή στην παρούσα παράγραφο, εφαρμόζεται το άρθρο 4 του κανονισμού (ΕΕ)
αριθ. 182/2011.
3. Όποτε γίνεται
παραπομπή στην παρούσα παράγραφο, εφαρμόζεται το άρθρο 5 του κανονισμού (ΕΕ)
αριθ. 182/2011.
4. Όποτε γίνεται
παραπομπή στην παρούσα παράγραφο, εφαρμόζεται το άρθρο 8 του κανονισμού (ΕΕ)
αριθ. 182/2011, σε συνδυασμό με το άρθρο 5 του εν λόγω κανονισμού.
Άρθρο 23
Οι κανονισμοί (ΕΚ) αριθ. 427/2003
και (ΕΚ) αριθ. 625/2009 καταργούνται.
Οι αναφορές στους καταργούμενους
κανονισμούς νοούνται ως αναφορές στον παρόντα κανονισμό και διαβάζονται σύμφωνα
με τον πίνακα αντιστοιχίας του παραρτήματος IV.
Άρθρο 24
Ο
παρών κανονισμός αρχίζει να ισχύει την εικοστή ημέρα από τη δημοσίευσή του
στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο παρών κανονισμός είναι
δεσμευτικός ως προς όλα τα μέρη του και ισχύει άμεσα σε κάθε κράτος μέλος.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ I
Κατάλογος των τρίτων
χωρών
Αζερμπαϊτζάν
Βόρεια Κορέα
▼M1 —————
Λευκορωσία
Ουζμπεκιστάν
Τουρκμενιστάν
E-mail = ggioggaras@Gmail.com
|
Κάντε
κλικ στην ετικέτα να δείτε τα βιβλία μας
|
Δημιουργούμε
«Τράπεζα
Θεμάτων Εξετάσεων Εκτελωνιστών»
Αν υπάρχουν από προηγούμενους
διαγωνισμούς
μπορείτε να μας τα
στείλετε
|
ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
με τον ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα
|
Ρωτήστε μας
Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε
|
Εκτύπωση
πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με
μικρό κόστος
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου