Μηχανοργάνωση
τελωνειακών διαδικασιών: εξάλειψη ενός εμποδίου για την οικονομική ανάπτυξη από την UNCTAD (Μάθημα 1) 4 Μαΐου 2018
UNCTAD Issues in Brief
Documents
COMPUTERIZING
CUSTOMS PROCEDURES: REMOVING A HURDLE TO ECONOMIC DEVELOPMENT, Issues in Brief
No. 13(UNCTAD/IAOS/MISC/2005/19)
10 Nov 2005, 2 page(s), 480.0 KB
Μηχανοργάνωση τελωνειακών διαδικασιών: εξάλειψη ενός
εμποδίου για την οικονομική ανάπτυξη.
Γιατί η ανάγκη για ένα μηχανογραφημένο τελωνειακό
σύστημα;
Σε πολλές αναπτυσσόμενες χώρες, οι δασμοί και οι φόροι
στο εξωτερικό εμπόριο αποτελούν την ενιαία μεγαλύτερη πηγή δημόσιων εσόδων. Παραδόξως, σε πολλές από αυτές τις χώρες τα χειρωνακτικά συστήματα χρησιμοποιούνται για την
επεξεργασία των τελωνειακών διασαφήσεων. Οι διαδικασίες είναι γενικά αναποτελεσματικές και δαπανηρές και συχνά υπόκεινται
σε απάτη. Οι πολυάριθμες μορφές
που πρέπει να συμπληρωθούν είναι περίπλοκες και μερικές φορές περιττές.
Ως αποτέλεσμα, η διαδικασία μπορεί να είναι
αναπόφευκτα αργή. Καθυστερήσεις αρκετών
εβδομάδων συχνά, οδηγεί σε υψηλά γενικά έξοδα τόσο για τις τελωνειακές
διοικήσεις όσο και για τους εμπόρους, και αντανακλώνται αναπόφευκτα στις τιμές τόσο των
εισαγωγών όσο και των εξαγωγών.
Αυτός ο συνδυασμός υψηλών τιμολογίων και αργής
κυκλοφορίας αγαθών έχει επίσης βλαβερές συνέπειες στις εξαγωγές και τις ξένες επενδύσεις, που είναι η κύρια πηγή σκληρού νομίσματος σε πολλές
αναπτυσσόμενες χώρες. Με
την επανειλημμένη μη τήρηση των προθεσμιών παράδοσης προς τους διεθνείς αγοραστές,
οι τοπικές επιχειρήσεις δεν μπορούν να δημιουργήσουν ή να διατηρήσουν την
πελατεία τους και χάνουν τους
γρηγορότερους και πιο αξιόπιστους προμηθευτές. Ομοίως, ξένες επενδύσεις και κοινοπρακτικές
επιχειρήσεις (and joint ventures) δεν προσελκύονται από χώρες όπου καθυστερούν
τις βιομηχανικές προμήθειες οι τελωνειακές διατυπώσεις και η έλλειψη
αποτελεσματικότητας.
Σε πολλές αναπτυσσόμενες χώρες υπάρχει επίσης μια
σοβαρή έλλειψη ακριβούς και ενημερωμένου στατιστικών δεδομένων εμπορίου, γεγονός που παρεμποδίζουν τη
διαμόρφωση ρεαλιστικών οικονομικών πολιτικών. Όχι μόνο είναι τα στατιστικά στοιχεία που παράγονται
χειροκίνητα, που παρουσιάζουν υψηλή συχνότητα εμφάνισης λανθασμένη ή τα
καταγεγραμμένα δεδομένα, οφείλονται κυρίως σε ανθρώπινο σφάλμα, και παράγουν
επίσης αργά.
Για να καταστούν αποτελεσματικότεροι οι τελωνειακοί
μηχανισμοί στις αναπτυσσόμενες χώρες που συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη, η λύση είναι η
μηχανοργάνωση. Αλλά λίγες αναπτυσσόμενες χώρες μπορούν να αντέξουν
οικονομικά να εγκαταστήσουν ένα νέο δι επαφής αυτοματοποιημένο τελωνειακό σύστημα.
Ήδη από τη δεκαετία του 1980, η UNCTAD ανέπτυξε ένα
σύστημα τελωνειακής μηχανοργάνωσης που είναι τόσο φιλικό προς το χρήστη όσο και δωρεάν. Εγκαθίσταται τώρα σε περισσότερες από 80 χώρες και
έχει γίνει σημείο αναφοράς για την τελωνειακή μηχανοργάνωση στις
αναπτυσσόμενες χώρες:
ASYCUDA (το αυτοματοποιημένο σύστημα τελωνειακών
δεδομένων)
UNCTAD
Τα ζητήματα σε συντομία διανέμονται περιοδικά από την
UNCTAD και καλύπτουν επίκαιρα θέματα σχετικά με το πρόγραμμα εργασίας της
UNCTAD
ASYCUDA - τι κάνει και πώς το κάνει
Με την καθιέρωση της μηχανοργάνωσης, η ASYCUDA
επιταχύνει τον εκτελωνισμό και απλοποιεί τις διαδικασίες. Βοηθά επίσης στην αύξηση των τελωνειακών εσόδων και
παρέχει στις κυβερνήσεις αξιόπιστες και έγκαιρες πληροφορίες για τη
διαμόρφωση μακροοικονομικών και δημοσιονομικών πολιτικών.
Το σύστημα εγκαθίσταται κατόπιν αιτήματος των
κυβερνήσεων των αναπτυσσόμενων χωρών. Η στρατηγική υλοποίησης αποτελείται από τρεις
διαδοχικές φάσεις που εξασφαλίζουν μια χαμηλού κινδύνου, οικονομικά αποδοτική προσέγγιση και
μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα:
• μια πλήρης αξιολόγηση της τρέχουσας κατάστασης των
εθνικών τελωνειακών διαδικασιών, συμπεριλαμβανομένων των νομικών τους πτυχών, των
τιμολογίων και των υποδομών ·
• το σύστημα έχει ρυθμιστεί σύμφωνα με τους εθνικούς
κανονισμούς και έχει εγκατασταθεί σε έναν ή δύο πιλοτικούς χώρους, όπου δοκιμάζονται
εθνικές διαμορφώσεις και διαδικασίες · οργανώνονται εκπαιδευτικές συναντήσεις για το
προσωπικό της τελωνειακής διοίκησης και την εμπορική κοινότητα;
• το σύστημα επεκτείνεται σε άλλα τελωνεία, σε λιμένες,
στα σύνορα και στα σύνορα ελεύθερων ζωνών. Εξασφαλίζει την ομαλή ροή δεδομένων από Κέντρα
Δημοσίων Οργανισμών προς τους τελικούς
χρήστες, όπως η Στατιστική Υπηρεσία και άλλες κυβερνητικές υπηρεσίες.
Οι δύο πρώτες φάσεις έχουν ελάχιστη διάρκεια 18 μηνών
και η τελική φάση μεταξύ 6 και 12
μηνών. Κατά τη διάρκεια
αυτής της περιόδου, η ομάδα ASYCUDA με έδρα τη Γενεύη και
τα περιφερειακά κέντρα
υποστήριξης παρέχουν τεχνική και τελωνειακή υποστήριξη στην ASYCUDA.
Τα περιφερειακά κέντρα υποστήριξης παρέχουν επίσης
κατάρτιση και συμβάλλουν στην εκπόνηση και εισαγωγή σε
περιφερειακά πρότυπα ή κοινές
διαδικασίες εκκαθάρισης.
Είναι σε ισχύ σε περισσότερες από 80 χώρες παγκοσμίως,
η ASYCUDA και παραμένει η μεγαλύτερη σε τεχνικά προγράμματα συνεργασίας στο πλαίσιο της UNCTAD. Το μέσο κόστος υλοποίησης της ASYCUDA είναι 2 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, εξαιρουμένου του εξοπλισμού
και των υποδομών. Το λογισμικό ASYCUDA
είναι που παρέχεται από τη
UNCTAD χωρίς κόστος.
Με την εφαρμογή του ASYCUDA, οι χώρες μπορούν να
αναμένουν κατά μέσο όρο το 10% αύξηση των εσόδων, ουσιαστική μείωση των χρόνων εκκαθάρισης
και αξιόπιστες στατιστικές εμπορίου για τη διαχείριση της δημοσιονομικής και
οικονομικής ανάλυσης. Η πιο πρόσφατη έκδοση
του λογισμικού το προϊόν
ASYCUDAWorld περιλαμβάνει επιχειρηματικές σχέσεις μεταξύ κυβερνήσεων και
κυβερνήσεων, και αναμένεται να
έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη μεταρρυθμίσεων που βασίζονται στην
ηλεκτρονική διακυβέρνηση.
Για περισσότερες πληροφορίες, ανατρέξτε στον ιστότοπο
UNCTAD στη διεύθυνση http://www.asycuda.org ή
επικοινωνήστε με τον Fabrice Millet (e-mail: Fabrice.Millet@unctad.org
Computerizing customs procedures: re moving a
hurdle to economic development.
Why the need for a computerized customs system?
In many developing countries, duties and taxes
on foreign trade constitute the single
largest source of government revenue. Paradoxically, in many of these
countries manual systems are used to
process customs declarations. Procedures are generally inefficient and costly, and are often subject
to fraud. The numerous forms that have to
be filled out are complicated and at times redundant.
As a result, the process can be excruciatingly
slow. Delays of several
weeks and often months, result in high
overheads for both customs administrations and traders, and are inevitably reflected in the prices of both
imports and exports.
This combination of high tariffs and slow
movement of goods also has a harmful effect
on exports and foreign investments, the main source of hard currency in
many developing countries. By repeatedl
y failing to meet delivery deadlines with
international buyers, local businesses cannot build up or maintain their
clientele and lose out to faster, more
reliable suppliers. Likewise, foreign investment and joint ventures are not attracted to countries where
industrial supplies are delayed by customs
formalities and lack of efficiency.
In many developing countries there is also a serious
lack of accurate, up-to-date trade data,
which hampers the formulation of realistic economic policies. Not only are
the manually-produced statistics subject
to a high incidence of misrecorded or non-recorded
data, due mainly to human error, but they are also slow to produce.
For customs mechanisms in developing countries
to become more efficient and contribute
to economic growth and development, the solution is computerization. But few developing countries can afford to set up
a new automated customs system from scratch.
As early as the 1980s, UNCTAD developed a customs computerization system that is both user-friendly and free. It is now
installed in over 80 countries and has become the reference for customs computerization in
developing countries:
ASYCUDA (the Automated System for Customs Data)
UNCTAD Issues in Brief are circulated
periodically by UNCTAD and cover topical issues pertinent to UNCTAD’s work
programme Number 13 ASYCUDA – what it
does and how it does it By introducing
computerization, ASYCUDA acce lerates customs clearance and simplifies procedures. It also helps to
increase customs revenue and provides
governments with reliable and timely information to formulate
macroeconomic and fiscal policies.
The system is installed at the request of
developing country governments. Its implementation strategy is
composed of three successive phases that ensure a low-risk, cost-effective approach, and
long-term sustainability:
• a
complete assessment of the current state of national customs procedures, including their legal aspects, tariffs and
infrastructure, is carried out;
• the
system is configured in accordance with national regulations and installed at one or two pilot sites, where national
configurations and procedures are tested; training sessions are organized for customs
administration staff and the trading community;
• the
system is extended to other customs offices, in ports, border stations and free zones. It ensures the smooth flow of data
from operational sites to headquarters
and from headquarters to end-users, such as the Statistical Office and other government departments.
The first two phases have a minimum duration of
18 months and the final phase between 6
and 12 months. During this pe riod, the Geneva-based ASYCUDA team and regional support centers provide technical
and customs support to ASYCUDA.
Regional support centers also deliver training
and help elaborate and introduce
regional standards or common clearance procedures.
In place in more than 80 countries worldwide,
ASYCUDA remains the largest technical
cooperation program within UNCTAD. ASYCUDA’s average implementation cost
is US$ 2 million, excluding equipment and
infrastructure. The ASYCUDA software is
provided by UNCTAD at no cost.
With the implementation of ASYCUDA,
countries can expect an average 10% increase in revenue, substantive reductions in
clearance times and reliable trade statistics
to manage fiscal and economic analysis. The latest version of the software product ASYCUDAWorld includes business- to-government
and government-to- government transactions, and is expected to have a
significant impact on the development of
e-government driven reforms.
For more information, check the UNCTAD website
athttp://www.asycuda.org or contact Fabrice Millet (e-mail: Fabrice.Millet@unctad.org)
Κάντε κλικ στην ετικέτα να δείτε τα βιβλία μας
Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
E-Mail = ggioggaras@Gmail.com
Να σας απαντήσουμε
|
Ιστοσελίδες
www.bookatars.gr
ektelonistivivlia.blogspot
sxoli-ekteloniston.blogspot
logotexnia-ekteloniston.blogspot
|
Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος
|
ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
Σύμφωνα με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα
|
Βιβλιοθήκη
Τελωνείων,
Εξωτερικού Εμπορίου, Διεθνούς Εμπορίου
Βιβλία με
τίτλους και περιεχόμενα
Blogs = ektelonistivivlia.blogspot.com
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου