Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2019

Απαιτήσεις σχεδιασμού, κατασκευής και επιδόσεων και τα πρότυπα δοκιμών (προϊόντα) για τον εξοπλισμό πλοίων Εκτελ.Καν. 1397/2019 (Μάθημα 3) 14 Οκτωβρίου 2019



Απαιτήσεις σχεδιασμού, κατασκευής και επιδόσεων και τα πρότυπα δοκιμών (προϊόντα) για τον εξοπλισμό πλοίων Εκτελ.Καν. 1397/2019 (Μάθημα 3) 14 Οκτωβρίου 2019



13.9.2019   
EL
Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
L 237/1

ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) 2019/1397 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
της 6ης Αυγούστου 2019
σχετικά με τις απαιτήσεις σχεδιασμού, κατασκευής και επιδόσεων και τα πρότυπα δοκιμών για τον εξοπλισμό πλοίων, καθώς και για την κατάργηση του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2018/773
(Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ)
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ,
Έχοντας υπόψη τη Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
Έχοντας υπόψη την οδηγία 2014/90/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 23ης Ιουλίου 2014, σχετικά με τον εξοπλισμό πλοίων και για την κατάργηση της οδηγίας 96/98/ΕΚ του Συμβουλίου (1), και ιδίως το άρθρο 35 παράγραφος 2,
Εκτιμώντας τα ακόλουθα:
(1)
Η Επιτροπή έχει την εξουσία να αναφέρει, με την έκδοση εκτελεστικών πράξεων, τις απαιτήσεις σχεδιασμού, κατασκευής και επιδόσεων και τα πρότυπα δοκιμών όσον αφορά τον εξοπλισμό πλοίων που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της οδηγίας 2014/90/ΕΕ, καθώς και τις ημερομηνίες από τις οποίες εφαρμόζονται τα πρότυπα δοκιμών. Οι εν λόγω απαιτήσεις και τα πρότυπα προβλέπονται στις διεθνείς νομικές πράξεις που αναφέρονται στην οδηγία 2014/90/ΕΕ.

(2)
Ο κατάλογος των εφαρμοστέων διεθνών νομικών πράξεων θα πρέπει να επικαιροποιείται τακτικά, ώστε να λαμβάνονται υπόψη οι πλέον πρόσφατες αλλαγές. Για να καταρτισθεί πλήρης κατάλογος ο οποίος να περιλαμβάνει όλα τα προϊόντα που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της οδηγίας 2014/90/ΕΕ, ο εκτελεστικός κανονισμός (ΕΕ) 2018/773 της Επιτροπής (2) θα πρέπει να καταργηθεί.

(3)
Ο εξοπλισμός πλοίων, ο οποίος υπάχθηκε πρόσφατα σε εναρμονισμένες απαιτήσεις της Ένωσης βάσει της οδηγίας 2014/90/ΕΕ, θα πρέπει να αναφέρεται ρητά ως νέο στοιχείο στη στήλη 1 του παραρτήματος του παρόντος κανονισμού.

(4)
Είναι εύλογο και σύμφωνο με την αρχή της αναλογικότητας να προβλεφθεί ότι νέο στοιχείο το οποίο πληροί τις εθνικές απαιτήσεις έγκρισης τύπου που ίσχυαν σε κράτος μέλος πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος κανονισμού επιτρέπεται να εξακολουθήσει να διατίθεται στην αγορά και να τοποθετείται στα πλοία της ΕΕ κατά τη διάρκεια μεταβατικής περιόδου εύλογης διάρκειας.

(5)
Για να διευκολυνθεί η εναρμονισμένη, ταχεία και απλή εφαρμογή της οδηγίας 2014/90/ΕΕ, οι εκτελεστικές πράξεις που εκδίδονται δυνάμει της εν λόγω οδηγίας θα πρέπει να λαμβάνουν τη μορφή εκτελεστικών κανονισμών.

(6)
Τα μέτρα που προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό είναι σύμφωνα με τη γνώμη της επιτροπής ασφάλειας στη ναυτιλία και πρόληψης της ρύπανσης από τα πλοία,
ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ:
Άρθρο 1
Οι απαιτήσεις σχεδιασμού, κατασκευής και επιδόσεων και τα πρότυπα δοκιμών που προβλέπονται στις διεθνείς νομικές πράξεις οι οποίες αναφέρονται στην οδηγία 2014/90/ΕΕ εφαρμόζονται σε κάθε στοιχείο εξοπλισμού πλοίων, όπως παρατίθεται στο παράρτημα.
Άρθρο 2
Ο εκτελεστικός κανονισμός (ΕΕ) 2018/773 καταργείται.
Άρθρο 3
1.   Ο εξοπλισμός πλοίων που εμφαίνεται ως «νέο στοιχείο που εισήχθη με τον εκτελεστικό κανονισμό (ΕΕ) 2017/306» στη στήλη 1 του παραρτήματος του παρόντος κανονισμού, ο οποίος συνάδει με τις εθνικές απαιτήσεις έγκρισης τύπου που ίσχυαν πριν από τις 16 Μαρτίου 2017 σε κράτος μέλος, επιτρέπεται να εξακολουθήσει να διατίθεται στην αγορά και να τοποθετείται στα πλοία της ΕΕ έως τις 16 Μαρτίου 2020.
2.   Ο εξοπλισμός πλοίων που εμφαίνεται ως «νέο στοιχείο που εισάγεται με τον εκτελεστικό κανονισμό (ΕΕ) 2018/773» στη στήλη 1 του παραρτήματος, ο οποίος συνάδει με τις εθνικές απαιτήσεις έγκρισης τύπου που ίσχυαν πριν από τις 19 Ιουνίου 2018 σε κράτος μέλος, επιτρέπεται να εξακολουθήσει να διατίθεται στην αγορά και να τοποθετείται στα πλοία της ΕΕ έως τις 19 Ιουνίου 2021.
3.   Ο εξοπλισμός πλοίων που εμφαίνεται ως «νέο στοιχείο που εισάγεται με τον εκτελεστικό κανονισμό 2019/1397» στη στήλη 1 του παραρτήματος, ο οποίος συνάδει με τις εθνικές απαιτήσεις έγκρισης τύπου που ίσχυαν πριν από τις 3 Οκτωβρίου 2019 σε κράτος μέλος, επιτρέπεται να εξακολουθήσει να διατίθεται στην αγορά και να τοποθετείται στα πλοία της ΕΕ έως τις 3 Οκτωβρίου 2022.
Άρθρο 4
Ο παρών κανονισμός αρχίζει να ισχύει την εικοστή ημέρα από τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο παρών κανονισμός είναι δεσμευτικός ως προς όλα τα μέρη του και ισχύει άμεσα σε κάθε κράτος μέλος.
Βρυξέλλες, 6 Αυγούστου 2019.
Για την Επιτροπή
Ο Πρόεδρος
Jean-Claude JUNCKER

(2)  Εκτελεστικός κανονισμός (ΕΕ) 2018/773 της Επιτροπής, της 15ης Μαΐου 2018, σχετικά με τις απαιτήσεις σχεδιασμού, κατασκευής και επιδόσεων και των προτύπων δοκιμών για τον εξοπλισμό πλοίων και για την κατάργηση του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2017/306 (ΕΕ L 133 της 30.5.2018, σ. 1).

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Γενική παρατήρηση: οι παραπομπές στους κανονισμούς SOLAS αναφέρονται στις διατάξεις της Διεθνούς σύμβασης για την Ασφάλεια της Ζωής στη Θάλασσα, όπως τροποποιήθηκε.
Κατάλογος των χρησιμοποιούμενων συντομογραφιών
A.1, τροπολογία 1 που αφορά συνήθη έγγραφα πλην εκείνων του ΔΝΟ.
A.2, τροπολογία 2 που αφορά συνήθη έγγραφα πλην εκείνων του ΔΝΟ.
AC, διορθωτική τροπολογία που αφορά συνήθη έγγραφα πλην εκείνων του ΔΝΟ.
CAT, κατηγορία εξοπλισμού ραντάρ όπως ορίζεται στο τμήμα 1.3 του IEC 62388 (2007).
Εγκύκλ., Εγκύκλιος.
COLREG, Διεθνείς κανονισμοί για την αποφυγή συγκρούσεων στη θάλασσα.
COMSAR, Υποεπιτροπή του ΔΝΟ για τις ραδιοεπικοινωνίες και την έρευνα και τη διάσωση.
EN, Ευρωπαϊκό Πρότυπο.
ETSI, Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Τηλεπικοινωνιακών Προτύπων.
FSS, Διεθνής κώδικας συστημάτων πυρασφάλειας.
FTP, Διεθνής κώδικας για την εφαρμογή διαδικασιών δοκιμών πυρός.
HSC, Κώδικας ταχύπλοων σκαφών.
IBC, Διεθνής κώδικας χημικών χύδην.
ΔΟΠΑ, Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας.
IEC, Διεθνής Ηλεκτροτεχνική Επιτροπή.
IGC, Διεθνής κώδικας για τη ναυπήγηση και τον εξοπλισμό των πλοίων που μεταφέρουν χύδην υγροποιημένα αέρια.
IMO, Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός.
ISO, Διεθνής Οργανισμός Τυποποίησης.
ΙΤU, Διεθνής Ένωση Τηλεπικοινωνιών.
LSA, Σωστικό μέσο.
MARPOL, Διεθνής σύμβαση για την πρόληψη της ρύπανσης από πλοία.
MED, οδηγία για τον εξοπλισμό των πλοίων.
MEPC, Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος.
MSC, Επιτροπή Θαλάσσιας Ασφάλειας.
NOx, οξείδια του αζώτου.
Συστήματα O2/HC: συστήματα οξυγόνου υδρογονανθράκων.
SOLAS, Διεθνής σύμβαση για την Ασφάλεια της Ζωής στη Θάλασσα.
SOx, οξείδια του θείου.
Κανον., κανονισμός.
Απόφ., απόφαση.
Παρατηρήσεις που ισχύουν για ολόκληρο το παρόν παράρτημα
α)
Γενικά: πέραν των προτύπων δοκιμής που αναφέρονται συγκεκριμένα στο παρόν παράρτημα, για την εξέταση-τύπου (έγκριση τύπου) απαιτείται συμμόρφωση με τις εφαρμοστέες απαιτήσεις των διεθνών συμβάσεων και των σχετικών αποφάσεων και εγκυκλίων του ΔΝΟ. Η εν λόγω συμμόρφωση αναφέρεται στις ενότητες για την αξιολόγηση συμμόρφωσης στην οδηγία 2014/90/ΕΕ.

β)
Στήλη 3: εφόσον δύο σειρές προτύπων δοκιμής χωρίζονται με «ή», κάθε σειρά πληροί όλες τις απαιτήσεις δοκιμών για την τήρηση των προτύπων επιδόσεων του ΔΝΟ· συνεπώς, η δοκιμή βάσει μίας εκ των δύο σειρών αρκεί για να αποδειχθεί η συμμόρφωση με τις απαιτήσεις των σχετικών διεθνών πράξεων. Αντιθέτως, όταν χρησιμοποιούνται άλλα διαχωριστικά σημεία (όπως κόμμα), εφαρμόζονται όλες οι παρατιθέμενες παραπομπές.

γ)
Στήλη 6: για να ληφθούν υπόψη τα χρονικά πλαίσια της ναυπήγησης, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου εξοπλισμού πλοίων, ως «τοποθέτηση σε πλοίο» νοείται (σε παρένθεση μετά τις ημερομηνίες):

I: η πρώτη εγκατάσταση του εξοπλισμού στη θέση λειτουργίας του σε πλοίο της ΕΕ·


II: η πρώτη εγκατάσταση του εξοπλισμού στη θέση λειτουργίας ή στοιβασίας του στη θέση λειτουργίας του σε πλοίο της ΕΕ·


III: παράδοση του εξοπλισμού στο ναυπηγείο εάν η παράδοση πραγματοποιείται εντός 30 μηνών πριν από την πρώτη εγκατάσταση του εξοπλισμού στη θέση λειτουργίας του.

δ)
Εφόσον υπάρχουν δύο σειρές για μία καταχώριση εξοπλισμού πλοίων (π.χ. MED/3.12), η δεύτερη (κατώτερη) σειρά περιέχει τις επικαιροποιημένες απαιτήσεις της διεθνούς πράξης που αφορούν εκείνες που παρατίθενται στην πρώτη (ανώτερη) σειρά.

ε)
Στις περιπτώσεις του στοιχείου δ), εάν δεν αναφέρεται ημερομηνία στις στήλες 5 και 6, αυτό δείχνει ότι δεν υπήρξε καμία αλλαγή στα πρότυπα δοκιμών και ότι το συγκεκριμένο είδος εξοπλισμού πλοίων πληροί τις απαιτήσεις που αναφέρονται στη δεύτερη (κατώτερη) σειρά.

στ)
Εφόσον υπάρχουν περισσότερες από δύο σειρές για μία καταχώριση εξοπλισμού πλοίων (π.χ. MED/3.51α), η κατώτερη σειρά περιέχει τις επικαιροποιημένες απαιτήσεις των διεθνών νομικών πράξεων που αφορούν με εκείνες που παρατίθενται στις ανώτερες σειρές.


E-mail = ggioggaras@Gmail.com


Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΚΡΟΑΣΗΣ στα ΤΕΛΩΝΕΙΑ
Σύνταξη Αίτησης για Απόφαση
σε ΝΟΜΙΚΗ ΒΑΣΗ
με το Μεγαλύτερο Αρχείο στην Ελλάδα
E-Mail = ggioggaras@Gmail.comΗ

Ενδιαφέρουσες  Ιστοσελίδες
https://sxoli-ekteloniston.blogspot .com
https://ektelonistivivlia.blogspot.com
https://gnomesmetaforas.blogspot .com
https://logotexnia-ekteloniston.blogspot .com
www.bookstars.gr
Στο δεύτερο blog βιβλία και της Διαμεταφοράς

Απορίες στα ξενόγλωσσα
Τιμολόγια, Φορτωτικές, Πιστοποιητικά, Διατακτικές
Λεξικό
Μεταφοράς, Τελωνείου, Ναυτιλίας, Logistics

ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
Σύμφωνα με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου