Τρίτη 23 Ιουνίου 2020

Νέες μορφές διαχείρισης σε εγγυήσεις και πιστοποιητικά στις δασμολογικές ποσοστώσεις Καν. 760 και 761/2020. Μόνο τις Εισηγήσεις (Μάθημα 2C) 23 Ιουνίου 2020



Νέες μορφές διαχείρισης σε εγγυήσεις και πιστοποιητικά  στις δασμολογικές ποσοστώσεις Καν. 760 και 761/2020. Μόνο τις Εισηγήσεις  (Μάθημα 2C) 23 Ιουνίου 2020



ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) 2020/761 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
της 17ης Δεκεμβρίου 2019
σχετικά με τη θέσπιση κανόνων για την εφαρμογή των κανονισμών (ΕΕ) αριθ. 1306/2013, (ΕΕ) αριθ. 1308/2013 και (ΕΕ) αριθ. 510/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου όσον αφορά το σύστημα διαχείρισης δασμολογικών ποσοστώσεων με πιστοποιητικά
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ,
Έχοντας υπόψη τη Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
Έχοντας υπόψη τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1308/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 17ης Δεκεμβρίου 2013, για τη θέσπιση κοινής οργάνωσης των αγορών γεωργικών προϊόντων και την κατάργηση των κανονισμών (ΕΟΚ) αριθ. 922/72, (ΕΟΚ) αριθ. 234/79, (ΕΚ) αριθ. 1037/2001 και (ΕΚ) αριθ. 1234/2007 του Συμβουλίου (1), και ιδίως το άρθρο 187 και το άρθρο 223 παράγραφος 3,
Έχοντας υπόψη τον κανονισμό (EE) αριθ. 1306/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 17ης Δεκεμβρίου 2013, σχετικά με τη χρηματοδότηση, τη διαχείριση και την παρακολούθηση της κοινής γεωργικής πολιτικής και την κατάργηση των κανονισμών (ΕΟΚ) αριθ. 352/78, (ΕΚ) αριθ. 165/94, (ΕΚ) αριθ. 2799/98, (ΕΚ) αριθ. 814/2000, (ΕΚ) αριθ. 1290/2005 και (ΕΚ) αριθ. 485/2008 του Συμβουλίου (2), και ιδίως το άρθρο 66 παράγραφος 4,
Έχοντας υπόψη τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 510/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 16ης Απριλίου 2014, για τον καθορισμό του καθεστώτος συναλλαγών που εφαρμόζεται σε ορισμένα εμπορεύματα που προέρχονται από τη μεταποίηση γεωργικών προϊόντων και την κατάργηση των κανονισμών του Συμβουλίου (ΕΚ) αριθ. 1216/2009 και (ΕΚ) αριθ. 614/2009 (3), και ιδίως το άρθρο 9 στοιχεία α) έως δ) και το άρθρο 16 παράγραφος 1 στοιχείο α),
Εκτιμώντας τα ακόλουθα:
(1)
Ο κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 1308/2013 θεσπίζει κανόνες σχετικά με τη διαχείριση των δασμολογικών ποσοστώσεων και την ειδική μεταχείριση των εισαγωγών από τρίτες χώρες. Επίσης, αναθέτει στην Επιτροπή την αρμοδιότητα έκδοσης σχετικών κατ’ εξουσιοδότηση και εκτελεστικών πράξεων. Για να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της διαχείρισης δασμολογικών ποσοστώσεων στο νέο νομικό πλαίσιο, πρέπει να θεσπιστούν ορισμένοι κανόνες μέσω τέτοιων πράξεων. Οι εν λόγω πράξεις αναμένεται να αντικαταστήσουν μια σειρά πράξεων για τη θέσπιση κοινών κανόνων ή ειδικών τομεακών κανόνων, βάσει πράξεων που εκδόθηκαν δυνάμει του άρθρου 43 παράγραφος 2 ή του άρθρου 207 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης («ΣΛΕΕ»), οι οποίες καταργούνται με τον κατ’ εξουσιοδότηση κανονισμό (ΕΕ) 2020/760 της Επιτροπής (4).

(2)
Στο πλαίσιο διεθνών συμφωνιών και πράξεων που εκδόθηκαν δυνάμει του άρθρου 43 παράγραφος 2 και του άρθρου 207 της ΣΛΕΕ, η Ένωση έχει δεσμευτεί για το άνοιγμα δασμολογικών ποσοστώσεων όσον αφορά ορισμένα γεωργικά προϊόντα και, σε ορισμένες περιπτώσεις, για τη διαχείριση των εν λόγω ποσοστώσεων. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι εισαγωγές προϊόντων στο πλαίσιο δασμολογικών ποσοστώσεων αυτού του είδους υπόκεινται σε υποχρέωση έκδοσης πιστοποιητικού εισαγωγής. Οι κανονισμοί της Επιτροπής και οι εκτελεστικοί κανονισμοί της Επιτροπής για το άνοιγμα των εν λόγω ποσοστώσεων και τη θέσπιση ειδικών κανόνων καταργούνται με τον κατ’ εξουσιοδότηση κανονισμό (ΕΕ) 2020/760 Οι εν λόγω κανόνες ενδείκνυται να διατηρηθούν στον παρόντα κανονισμό.

(3)
Θα πρέπει να θεσπιστεί περίοδος ετήσιας δασμολογικής ποσόστωσης διάρκειας 12 συνεχών μηνών για όλες τις δασμολογικές ποσοστώσεις όσον αφορά τα γεωργικά και άλλα προϊόντα που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος κανονισμού. Σε ορισμένες περιπτώσεις κρίνεται σκόπιμο να προβλέπονται υποπερίοδοι δασμολογικής ποσόστωσης εντός της ετήσιας περιόδου της δασμολογικής ποσόστωσης, ιδίως όταν αυτό προβλέπεται σε διεθνή συμφωνία.

(4)
Προκειμένου να διασφαλιστεί η χρηστή διαχείριση των δασμολογικών ποσοστώσεων, θα πρέπει να καθοριστούν ελάχιστες ή μέγιστες ποσότητες, οι οποίες πρέπει να εφαρμόζονται στο πλαίσιο των δασμολογικών ποσοστώσεων.

(5)
Για τους σκοπούς της απλούστευσης και της βελτίωσης της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας των μηχανισμών διαχείρισης και ελέγχου, θα πρέπει να θεσπιστούν κοινοί όροι για τη διαχείριση των δασμολογικών ποσοστώσεων εισαγωγής που υπόκεινται σε πιστοποιητικά εισαγωγής. Η διαχείριση των εν λόγω δασμολογικών ποσοστώσεων θα πρέπει να διασφαλίζεται με την κατανομή των πιστοποιητικών κατ’ αναλογία των συνολικών ποσοτήτων που ζητούνται (εφεξής «μέθοδος της ταυτόχρονης εξέτασης»). Θα πρέπει επίσης να θεσπιστούν κανόνες σχετικά με την υποβολή αιτήσεων και την έκδοση πιστοποιητικών, οι οποίοι θα πρέπει να εφαρμόζονται επιπλέον των κανόνων που προβλέπονται στον κατ’ εξουσιοδότηση κανονισμό (ΕΕ) 2016/1237 (5) της Επιτροπής και στον εκτελεστικό κανονισμό (ΕΕ) 2016/1239 (6) της Επιτροπής.

(6)
Σε ορισμένες διεθνείς συμφωνίες προβλέπεται η απαίτηση διαχείρισης των δασμολογικών ποσοστώσεων μέσω μιας μεθόδου που βασίζεται σε έγγραφα τα οποία εκδίδονται από τρίτες χώρες. Βάσει της μεθόδου αυτής απαιτείται η κατανομή των πιστοποιητικών να αντιστοιχεί στις ποσότητες που καθορίζονται στα έγγραφα τα οποία εκδίδονται από τρίτες χώρες. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να θεσπιστούν ειδικοί κανόνες για την εν λόγω μέθοδο διαχείρισης. Τα έγγραφα θα πρέπει να εκδίδονται από αρχή που αναγνωρίζεται από την τρίτη χώρα και θα πρέπει να πληρούν ορισμένες προϋποθέσεις.

(7)
Για λόγους διαφάνειας κατά τη διαχείριση δασμολογικών ποσοστώσεων που υπόκεινται σε πιστοποιητικά εισαγωγής, οι αρμόδιες αρχές θα πρέπει να παρέχουν σχετικές πληροφορίες, κατόπιν αιτήματος, σε κάθε επιχείρηση που έχει συμφέρον στην εμπορία του σχετικού προϊόντος. Προκειμένου οι επιχειρήσεις να είναι σε θέση να υποβάλλουν αίτηση για τις διαθέσιμες ποσότητες στο πλαίσιο μιας δασμολογικής ποσόστωσης, η Επιτροπή θα πρέπει να δημοσιεύει τη συνολική ποσότητα δασμολογικών ποσοστώσεων που είναι διαθέσιμη για την υποβολή αιτήσεων, καθώς και τις ημερομηνίες έναρξης και λήξης υποβολής αιτήσεων. Θα πρέπει επίσης να δημοσιεύεται –σύμφωνα με τις αρχές της συμφωνίας έκδοσης πιστοποιητικών εισαγωγής του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (7) και την υπουργική απόφαση του Μπαλί (8)– κάθε παρέκκλιση ή τροποποίηση των κανόνων σχετικά με τις διαδικασίες έκδοσης πιστοποιητικών ή του καταλόγου των προϊόντων που υπόκεινται στην έκδοση πιστοποιητικού εισαγωγής.

(8)
Είναι απαραίτητο να ορίζεται κατάλληλο ποσό εγγύησης για τα πιστοποιητικά που πρόκειται να εκδοθούν στο πλαίσιο των δασμολογικών ποσοστώσεων, ώστε να διασφαλίζεται ότι τα προϊόντα θα τεθούν σε ελεύθερη κυκλοφορία στην Ένωση ή θα εξαχθούν από την Ένωση κατά τη διάρκεια της περιόδου ισχύος του πιστοποιητικού.

(9)
Για να διευκολυνθεί η διαχείριση ορισμένων ευαίσθητων δασμολογικών ποσοστώσεων που παρουσιάζουν πολύ υψηλή ζήτηση, καθώς και ορισμένων δασμολογικών ποσοστώσεων για τις οποίες υπήρξε καταστρατήγηση στο παρελθόν, θεσπίζεται ειδικό ηλεκτρονικό σύστημα με τον κατ’ εξουσιοδότηση κανονισμό (ΕΕ) 2020/760. Θα πρέπει να προβλεφθούν κανόνες σχετικά με τις διαδικασίες και τις χρονικές προθεσμίες για την υποβολή των εγγράφων και των δηλώσεων μέσω του εν λόγω ηλεκτρονικού συστήματος.

(10)
Θα πρέπει να θεσπιστούν κανόνες σχετικά με την έκδοση πιστοποιητικών. Ειδικότερα, είναι σκόπιμο να προβλεφθεί η εφαρμογή συντελεστή κατανομής σε περίπτωση που οι ποσότητες οι οποίες καλύπτονται από τις αιτήσεις πιστοποιητικών υπερβαίνουν τις διαθέσιμες ποσότητες για τη σχετική περίοδο της δασμολογικής ποσόστωσης εισαγωγής.

(11)
Είναι απαραίτητο να καθορίζονται οι περίοδοι ισχύος των πιστοποιητικών που εκδίδονται στο πλαίσιο των δασμολογικών ποσοστώσεων ώστε να προσδιορίζεται πότε εκπληρώνεται η υποχρέωση εισαγωγής ή εξαγωγής.

(12)
Προς όφελος των υφιστάμενων εισαγωγέων σκόρδου, οι οποίοι κατά κανόνα εισάγουν σημαντικές ποσότητες σκόρδου, και προκειμένου να διασφαλιστεί η δυνατότητα εισόδου νέων εισαγωγέων στην αγορά, θα πρέπει να γίνει διάκριση μεταξύ παραδοσιακών και νέων εισαγωγέων σκόρδου καταγωγής Αργεντινής. Θα πρέπει να διατυπωθεί ορισμός των δύο αυτών κατηγοριών εισαγωγέων και να καθοριστούν ορισμένα κριτήρια αναφορικά με τους αιτούντες και τη χρήση των πιστοποιητικών εισαγωγής. Στο πλαίσιο της απλούστευσης της διαχείρισης των δασμολογικών ποσοστώσεων εισαγωγής για τα σκόρδα, οι αύξοντες αριθμοί για τις δασμολογικές ποσοστώσεις εισαγωγής σκόρδων καταγωγής Κίνας και άλλων τρίτων χωρών (με εξαίρεση την Κίνα και την Αργεντινή) αντικαταστάθηκαν από νέους αριθμούς. Η τροποποίηση στους αύξοντες αριθμούς δεν θα πρέπει να επηρεάζει τη συνέχεια των εν λόγω δασμολογικών ποσοστώσεων όσον αφορά, μεταξύ άλλων, τον υπολογισμό της ποσότητας αναφοράς, κατά περίπτωση, ιδίως για τους σκοπούς των μεταβατικών διατάξεων που αναφέρονται στο άρθρο 26 του κατ’ εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2020/760. Το ίδιο ισχύει για τις δασμολογικές ποσοστώσεις εισαγωγής μανιταριών καταγωγής Κίνας και άλλων τρίτων χωρών (με εξαίρεση την Κίνα) στις οποίες έχουν αποδοθεί νέοι αύξοντες αριθμοί.

(13)
Οι ποσότητες που πρόκειται να κατανεμηθούν σε αυτές τις κατηγορίες εισαγωγέων θα πρέπει να καθοριστούν με βάση τις ποσότητες που πραγματικά εισάγονται παρά με βάση τα πιστοποιητικά εισαγωγής που εκδίδονται. Οι αιτήσεις για πιστοποιητικά εισαγωγής σκόρδου από την Αργεντινή οι οποίες υποβάλλονται από εισαγωγείς και των δυο κατηγοριών θα πρέπει να υπόκεινται σε ορισμένους περιορισμούς, όπως ο καθορισμός ποσότητας αναφοράς για τους παραδοσιακούς εισαγωγείς. Οι περιορισμοί αυτοί είναι αναγκαίοι προκειμένου να διασφαλιστεί ο ανταγωνισμός μεταξύ εισαγωγέων αλλά και η δυνατότητα των εισαγωγέων με πραγματική εμπορική δραστηριότητα στην αγορά οπωροκηπευτικών να προασπίζονται τις θεμιτές εμπορικές τους θέσεις έναντι άλλων εισαγωγέων και να μην είναι πλέον δυνατός ο έλεγχος της αγοράς από έναν και μόνο εισαγωγέα.

(14)
Προκειμένου να βελτιωθούν οι έλεγχοι και να αποφευχθεί ο κίνδυνος εκτροπής του εμπορίου βάσει ανακριβών πιστοποιητικών καταγωγής και άλλων εγγράφων, θα πρέπει να διατηρηθεί τόσο το υφιστάμενο καθεστώς πιστοποιητικών καταγωγής για τα σκόρδα όσο και η υποχρέωση άμεσης μεταφοράς των σκόρδων από την τρίτη χώρα καταγωγής προς την Ένωση. Ο κατάλογος των τρίτων χωρών θα πρέπει να επεκταθεί με βάση τις συμπληρωματικές πληροφορίες. Τα εν λόγω πιστοποιητικά καταγωγής θα πρέπει να εκδίδονται από τις αρμόδιες εθνικές αρχές σύμφωνα με τα άρθρα 57, 58 και 59 του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447 της Επιτροπής (9).

(15)
Για την επαλήθευση της τήρησης των όρων που διέπουν τις δασμολογικές ποσοστώσεις, θα πρέπει να επιβληθεί υποχρέωση προσκόμισης πιστοποιητικού γνησιότητας για τις εισαγωγές στο πλαίσιο των δασμολογικών ποσοστώσεων για τα βόεια κρέατα «baby beef», εκλεκτής ποιότητας, νωπά, διατηρημένα με απλή ψύξη ή κατεψυγμένα και για το κατεψυγμένο κρέας βουβάλου, καθώς και για το κατεψυγμένο διάφραγμα βοοειδών, με το οποίο βεβαιώνεται ότι τα προϊόντα κατάγονται από τη χώρα έκδοσης και ανταποκρίνονται επακριβώς στον ορισμό που προβλέπεται στη διεθνή συμφωνία. Θα πρέπει να καταρτιστεί υπόδειγμα για τα πιστοποιητικά γνησιότητας και να καθοριστούν λεπτομερείς κανόνες για τη χρήση των πιστοποιητικών γνησιότητας που εκδίδονται βάσει του εν λόγω υποδείγματος.

(16)
Η Ένωση έχει τη δυνατότητα να ορίζει τους εισαγωγείς οι οποίοι μπορούν να εισάγουν στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής τυρί καταγωγής Ευρωπαϊκής Ένωσης βάσει συγκεκριμένης ποσόστωσης. Για να μπορεί η Ένωση να μεγιστοποιήσει την αξία της ποσόστωσης, θα πρέπει να προβλεφθεί διαδικασία ορισμού των εισαγωγέων με βάση την κατανομή πιστοποιητικών εξαγωγής για τα σχετικά προϊόντα.

(17)
Λαμβανομένων υπόψη των ιδιαιτεροτήτων της περιόδου ατελούς εισαγωγής αραβοσίτου για την Ισπανία και την Πορτογαλία και σόργου για την Ισπανία, θα πρέπει να θεσπιστούν ειδικές διατάξεις όσον αφορά την περίοδο υποβολής αιτήσεων πιστοποιητικών, την υποβολή των αιτήσεων πιστοποιητικών και τα πιστοποιητικά για τον αραβόσιτο και το σόργο για τα ενδιαφερόμενα κράτη μέλη.

(18)
Για να εξασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση προς τους κανόνες που προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό και η εκπλήρωση της υποχρέωσης κοινοποίησης των νέων κανόνων στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου πριν από την εφαρμογή τους, καθώς και για να δοθεί στις επιχειρήσεις επαρκής χρόνος για να προσαρμοστούν στην υποχρέωση καταχώρισης σε ειδικό ηλεκτρονικό σύστημα και να υποβάλουν δήλωση ανεξαρτησίας μέσω του εν λόγω ηλεκτρονικού συστήματος για ορισμένες δασμολογικές ποσοστώσεις που παρουσιάζουν πολύ υψηλή ζήτηση, είναι σκόπιμο να προβλεφθεί η μετάθεση της έναρξης εφαρμογής του παρόντος κανονισμού σε μεταγενέστερο χρόνο.

(19)
Τα μέτρα που προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό είναι σύμφωνα με τη γνώμη της επιτροπής για την κοινή οργάνωση των γεωργικών αγορών,


ΚΑΤ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) 2020/760 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
της 17ης Δεκεμβρίου 2019
για τη συμπλήρωση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1308/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου όσον αφορά τους κανόνες διαχείρισης των δασμολογικών ποσοστώσεων εισαγωγής και εξαγωγής που υπόκεινται σε πιστοποιητικά και για τη συμπλήρωση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1306/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου όσον αφορά την κατάθεση εγγυήσεων κατά τη διαχείριση των δασμολογικών ποσοστώσεων
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ,
Έχοντας υπόψη τη Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
Έχοντας υπόψη τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1308/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 17ης Δεκεμβρίου 2013, για τη θέσπιση κοινής οργάνωσης των αγορών γεωργικών προϊόντων και την κατάργηση των κανονισμών (ΕΟΚ) αριθ. 922/72, (ΕΟΚ) αριθ. 234/79, (ΕΚ) αριθ. 1037/2001 και (ΕΚ) αριθ. 1234/2007 του Συμβουλίου (1), και ιδίως το άρθρο 185, το άρθρο 186 και το άρθρο 223 παράγραφος 2,
Έχοντας υπόψη τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1306/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 17ης Δεκεμβρίου 2013, σχετικά με τη χρηματοδότηση, τη διαχείριση και την παρακολούθηση της κοινής γεωργικής πολιτικής και την κατάργηση των κανονισμών (ΕΟΚ) αριθ. 352/78, (ΕΚ) αριθ. 165/94, (ΕΚ) αριθ. 2799/98, (ΕΚ) αριθ. 814/2000, (ΕΚ) αριθ. 1290/2005 και (ΕΚ) αριθ. 485/2008 του Συμβουλίου (2), και ιδίως το άρθρο 64 παράγραφος 6 και το άρθρο 66 παράγραφος 3,
Εκτιμώντας τα ακόλουθα:
(1)
Ο κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 1308/2013 θεσπίζει κανόνες σχετικά με τη διαχείριση των δασμολογικών ποσοστώσεων και την ειδική μεταχείριση των εισαγωγών από τρίτες χώρες. Επιπλέον, αναθέτει στην Επιτροπή την αρμοδιότητα έκδοσης κατ’ εξουσιοδότηση και εκτελεστικών πράξεων, με σκοπό τη διασφάλιση της ομαλής διαχείρισης των δασμολογικών ποσοστώσεων.

(2)
Προκειμένου να διασφαλιστεί η ορθή διαχείριση των δασμολογικών ποσοστώσεων, πρέπει να καθοριστούν προϋποθέσεις επιλεξιμότητας τις οποίες πρέπει να πληροί μια επιχείρηση για να υποβάλει αίτηση πιστοποιητικού στο πλαίσιο δασμολογικής ποσόστωσης.

(3)
Προκειμένου να εξασφαλίζεται η τήρηση της υποχρέωσης εισαγωγής ή εξαγωγής κατά τη διάρκεια ισχύος του πιστοποιητικού, η έκδοση των πιστοποιητικών στο πλαίσιο δασμολογικών ποσοστώσεων θα πρέπει να υπόκειται στην κατάθεση εγγύησης. Πρέπει να προβλέπονται παρεκκλίσεις για τις περιπτώσεις στις οποίες το πιστοποιητικό εξαγωγής προορίζεται μόνο για την απόδειξη της ενωσιακής καταγωγής των εξαγόμενων προϊόντων. Είναι σκόπιμο να θεσπιστούν διατάξεις σχετικά με την αποδέσμευση και την κατάπτωση της εγγύησης που κατατίθεται για τη συμμετοχή στις δασμολογικές ποσοστώσεις.

(4)
Προκειμένου να διασφαλίζεται διαφάνεια και να παρέχεται στις αρμόδιες αρχές η δυνατότητα να εντοπίζουν παραβάσεις των κανόνων για τη διαχείριση των δασμολογικών ποσοστώσεων, και ιδίως των προϋποθέσεων επιλεξιμότητας, είναι σκόπιμο να απαιτείται, για ορισμένες δασμολογικές ποσοστώσεις που παρουσιάζουν πολύ υψηλή ζήτηση, η δημοσίευση της επωνυμίας και της διεύθυνσης των κατόχων πιστοποιητικών στον επίσημο δικτυακό τόπο της Επιτροπής για περιορισμένο χρονικό διάστημα.

(5)
Για λόγους διασφάλισης της συμμόρφωσης με τους κανόνες επιλεξιμότητας στο πλαίσιο των δασμολογικών ποσοστώσεων, είναι σκόπιμο να θεσπιστούν ειδικοί κανόνες σχετικά με τη δυνατότητα μεταβίβασης ενός πιστοποιητικού στο πλαίσιο των δασμολογικών ποσοστώσεων. Η πραγματοποίηση μεταβιβάσεων θα πρέπει να είναι δυνατή μόνο προς εκδοχείς που πληρούν τα ίδια κριτήρια επιλεξιμότητας με τον αιτούντα πιστοποιητικό στο πλαίσιο μιας δασμολογικής ποσόστωσης.

(6)
Προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι κερδοσκοπικές αιτήσεις, μία από τις προϋποθέσεις υποβολής αίτησης πιστοποιητικού στο πλαίσιο ορισμένων δασμολογικών ποσοστώσεων που περιλαμβάνονται στον εκτελεστικό κανονισμό (ΕΕ) 2020/761 της Επιτροπής (3) θα πρέπει να είναι η προγενέστερη εμπειρία και η συμμετοχή μιας επιχείρησης στις σχετικές εμπορικές συναλλαγές με τρίτες χώρες. Κατά συνέπεια, είναι αναγκαίο να θεσπιστούν λεπτομερείς κανόνες σχετικά με την απόδειξη της ελάχιστης εμπειρίας στις συγκεκριμένες εμπορικές συναλλαγές με τρίτες χώρες.

(7)
Ορισμένες δασμολογικές ποσοστώσεις θεωρείται ότι είναι ευαίσθητες, μεταξύ άλλων, επειδή παρουσιάζουν πολύ υψηλή ζήτηση σε μια περίοδο ποσόστωσης ή σε μία ή περισσότερες υποπεριόδους, αφορούν προϊόν ή χώρα καταγωγής ιδιαίτερης σημασίας για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς της Ένωσης ή επειδή οι κανόνες για τη χορήγησή τους έχουν καταστρατηγηθεί ή έχουν εφαρμοστεί εσφαλμένα στο παρελθόν. Για να εξασφαλιστεί η ορθή διαχείριση των εν λόγω ευαίσθητων δασμολογικών ποσοστώσεων, και ιδίως για να μειωθεί ο κίνδυνος καταστρατήγησης των κανόνων και για να μπορέσουν οι νέες, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να επωφεληθούν από τις εν λόγω δασμολογικές ποσοστώσεις, οι μέγιστες ποσότητες για τις οποίες υποβάλλονται αιτήσεις θα πρέπει να καθοριστούν με τη μορφή ποσότητας αναφοράς. Επιπλέον, θα πρέπει να θεσπιστούν κανόνες για τον υπολογισμό και την απόδειξη της εν λόγω ποσότητας αναφοράς.

(8)
Η ποσότητα αναφοράς θα πρέπει να καλύπτει τις ποσότητες των προϊόντων που τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία στην Ένωση στο πλαίσιο του προτιμησιακού καθεστώτος της σχετικής δασμολογικής ποσόστωσης, τις ποσότητες των ίδιων προϊόντων που τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία στην Ένωση στο πλαίσιο άλλων εφαρμοστέων προτιμησιακών καθεστώτων, καθώς και στο πλαίσιο του μη προτιμησιακού καθεστώτος ΜΕΚ. Θα πρέπει επίσης να εξεταστεί η εξασφάλιση της εύλογης κατανομής των πιστοποιητικών μεταξύ επιχειρήσεων διαφόρων κατηγοριών, και ιδίως η εξασφάλιση της πρόσβασης νέων εισαγωγέων και μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Ως εκ τούτου, πρέπει να καθιερωθεί ανώτατο όριο της συνολικής ποσότητας αναφοράς ανά επιχείρηση, το οποίο θα πρέπει να είναι ανάλογο της συνολικής διαθέσιμης ποσότητας στο πλαίσιο μιας συγκεκριμένης δασμολογικής ποσόστωσης, ώστε να εξασφαλίζεται εύλογη ισορροπία μεταξύ των εισαγωγικών επιδόσεων των μεγάλων εισαγωγέων και των συμφερόντων των νέων και των μικρότερων εισαγωγέων που επιθυμούν να επωφεληθούν από τη δασμολογική ποσόστωση. Για να εξασφαλιστεί η συνέχεια με τους κανόνες που ίσχυαν πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος κανονισμού, και ταυτόχρονα για να εναρμονιστούν οι εν λόγω κανόνες διατηρώντας ένα βαθμό ευελιξίας, το ανώτατο όριο της συνολικής ποσότητας αναφοράς έχει καθοριστεί σε 15 %.

(9)
Για την καλύτερη διαχείριση των δασμολογικών ποσοστώσεων, καθώς και για την αποθάρρυνση της κερδοσκοπίας με τη χρήση πιστοποιητικών και της καταστρατήγησης των κανόνων για τη διαχείριση των δασμολογικών ποσοστώσεων, είναι σκόπιμο να απαιτείται, για ορισμένες ευαίσθητες δασμολογικές ποσοστώσεις με πολύ υψηλή ζήτηση ή ορισμένες δασμολογικές ποσοστώσεις για τις οποίες υπήρξε καταστρατήγηση στο παρελθόν, που περιλαμβάνονται στον εκτελεστικό κανονισμό (ΕΕ) 2020/761, η καταχώριση των επιχειρήσεων σε ειδικό ηλεκτρονικό σύστημα πριν από την υποβολή αίτησης πιστοποιητικού εισαγωγής. Θα πρέπει να θεσπιστούν κανόνες σχετικά με την αποθήκευση δεδομένων στο εν λόγω ηλεκτρονικό σύστημα. Είναι επίσης σκόπιμο να προβλεφθεί ότι μόνον επιχειρήσεις οι οποίες δεν συνδέονται με άλλη επιχείρηση που υποβάλλει αίτηση για την ίδια δασμολογική ποσόστωση και μόνον επιχειρήσεις οι οποίες συνδέονται με άλλη επιχείρηση που υποβάλλει αίτηση για την ίδια δασμολογική ποσόστωση, αλλά ασκούν σε τακτική βάση ουσιαστικές οικονομικές δραστηριότητες με τρίτες χώρες, μπορούν να υποβάλουν αίτηση για πιστοποιητικό εισαγωγής στο πλαίσιο των συγκεκριμένων ποσοστώσεων. Για τον σκοπό αυτόν, οι εν λόγω επιχειρήσεις θα πρέπει να υποβάλουν δήλωση ανεξαρτησίας κατά την υποβολή αίτησης πιστοποιητικού εισαγωγής. Η μορφή της δήλωσης ανεξαρτησίας θα πρέπει να καθοριστεί.

(10)
Για να διασφαλιστεί ότι οι απαιτήσεις σχετικά με την ποσότητα αναφοράς, τη δήλωση ανεξαρτησίας και την προηγούμενη υποχρεωτική καταχώριση δεν παρεμποδίζουν την πλήρη χρήση των σχετικών δασμολογικών ποσοστώσεων, είναι σκόπιμο να προβλεφθεί η δυνατότητα αναστολής των απαιτήσεων αυτών σε εξαιρετικές περιστάσεις.

(11)
Προκειμένου να διασφαλίζεται η εκπλήρωση των ειδικών προϋποθέσεων που απαιτούνται για την εφαρμογή ειδικής μεταχείρισης κατά την εισαγωγή σε τρίτη χώρα, είναι σκόπιμο να θεσπιστούν κανόνες σχετικά με την έκδοση πιστοποιητικών εξαγωγής.

(12)
Για να διασφαλίζεται ότι οι αιτούντες παρέχουν ακριβή, επικαιροποιημένα και αληθή έγγραφα και πληροφοριακά στοιχεία, ενδείκνυται να προβλεφθεί σύστημα επιβολής αναλογικών κυρώσεων για τις περιπτώσεις μη συμμόρφωσης με τη συγκεκριμένη υποχρέωση.

(13)
Προκειμένου να διασφαλίζεται η αποτελεσματική διαχείριση των δασμολογικών ποσοστώσεων, είναι σκόπιμο να θεσπιστούν κανόνες σχετικά με τις πληροφορίες που πρέπει να κοινοποιούν τα κράτη μέλη στην Επιτροπή.

(14)
Η προσχώρηση της Ισπανίας και της Πορτογαλίας στην ΕΕ είχε ως αποτέλεσμα την εφαρμογή κοινών ενωσιακών δασμολογικών φραγμών στις ισπανικές και πορτογαλικές εισαγωγές και την απώλεια ανταγωνιστικότητας όσον αφορά τις εισαγωγές από ορισμένες τρίτες χώρες. Στο πλαίσιο των συμφωνιών που έχουν συναφθεί στο πλαίσιο των πολυμερών εμπορικών διαπραγματεύσεων του Γύρου της Ουρουγουάης, η Ένωση επέτρεψε ετήσιες εισαγωγές 2 000 000 τόνων αραβοσίτου και 300 000 τόνων σόργου προς την Ισπανία και ετήσιες εισαγωγές 500 000 τόνων αραβοσίτου προς την Πορτογαλία. Στην περίπτωση των ποσοστώσεων εισαγωγής προς την Ισπανία, από τις συνολικές εισαγόμενες ποσότητες θα πρέπει να αφαιρούνται οι ποσότητες ορισμένων προϊόντων υποκατάστασης σιτηρών που εισάγονται στην Ισπανία.

(15)
Προκειμένου να διασφαλίζεται η ορθή διαχείριση των εν λόγω ποσοστώσεων, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται παρόμοιες μέθοδοι για τη λογιστική καταχώριση εισαγωγών αραβοσίτου και σόργου προς την Ισπανία και την Πορτογαλία. Επιπλέον, δεν θα πρέπει να συνυπολογίζονται οι ποσότητες που εισάγονται βάσει πράξεων με τις οποίες η Ένωση έχει χορηγήσει ειδικές εμπορικές παραχωρήσεις.

(16)
Λαμβανομένων υπόψη των ιδιαιτεροτήτων των δασμολογικών ποσοστώσεων άνευ δασμών για τις εισαγωγές αραβοσίτου και σόργου προς την Ισπανία και την Πορτογαλία, είναι σκόπιμο να θεσπιστούν ειδικοί κανόνες σχετικά με τη χρήση των εισαγόμενων προϊόντων, την τελωνειακή επιτήρηση και τους διοικητικούς ελέγχους, την υποβολή αιτήσεων πιστοποιητικών, τις εγγυήσεις που πρέπει να κατατίθενται για τα εν λόγω πιστοποιητικά, την αποδέσμευση και την κατάπτωση των εγγυήσεων και τις πληροφορίες που πρέπει να τίθενται στη διάθεση των επιχειρήσεων.

(17)
Δεδομένου ότι ο παρών κανονισμός αντικαθιστά τους υφιστάμενους κανόνες για τη διαχείριση των δασμολογικών ποσοστώσεων, θα πρέπει να καταργηθούν οι πράξεις της Ένωσης που περιέχουν τους εν λόγω κανόνες.

(18)
Προκειμένου να αποφευχθεί η διατάραξη των εμπορικών ροών, είναι αναγκαίο να προβλεφθεί η συνέχιση της εφαρμογής των καταργούμενων πράξεων στα πιστοποιητικά εισαγωγής που εκδόθηκαν βάσει των πράξεων αυτών πριν από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του παρόντος κανονισμού. Για τον ίδιο σκοπό, είναι αναγκαίο να επιτραπεί στις αρχές έκδοσης των πιστοποιητικών να καθορίζουν την ποσότητα αναφοράς σύμφωνα με τις καταργούμενες πράξεις κατά τις δύο πρώτες περιόδους της σχετικής δασμολογικής ποσόστωσης που έπονται της ημερομηνίας έναρξης ισχύος του παρόντος κανονισμού.

(19)
Για να εξασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση στους κανόνες που προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό, να τηρηθεί η υποχρέωση κοινοποίησης των νέων κανόνων στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου πριν από την εφαρμογή τους και να δοθεί στις επιχειρήσεις επαρκής χρόνος για να προσαρμοστούν στην υποχρέωση καταχώρισης σε ειδικό ηλεκτρονικό σύστημα και να υποβάλουν δήλωση ανεξαρτησίας μέσω του εν λόγω ηλεκτρονικού συστήματος για ορισμένες δασμολογικές ποσοστώσεις που παρουσιάζουν πολύ υψηλή ζήτηση, είναι σκόπιμο να αναβληθεί η εφαρμογή του παρόντος κανονισμού έως την 1η Ιανουαρίου 2021,


E-mail = ggioggaras@Gmail.com

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΚΡΟΑΣΗΣ στα ΤΕΛΩΝΕΙΑ
Σύνταξη Αίτησης για Απόφαση
σε ΝΟΜΙΚΗ ΒΑΣΗ
με το Μεγαλύτερο Αρχείο στην Ελλάδα
E-Mail = ggioggaras@Gmail.comΗ

Ζητάμε
ΕΝΤΥΠΑ ΔΙΑΣΑΦΗΣΕΩΝ
Από το 1830 μέχρι σήμερα

Ενδιαφέρουσες  Ιστοσελίδες
https://sxoli-ekteloniston.blogspot .com
https://ektelonistivivlia.blogspot.com
https://gnomesmetaforas.blogspot .com
https://logotexnia-ekteloniston.blogspot .com
www.bookstars.gr
Στο δεύτεροο blog βιβλία και της Διαμεταφοράς

ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ





Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
βάσει Ενωσιακού τελωνειακού Κώδικα


Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

Βιβλιοθήκη
Τελωνείων, Εξωτερικού Εμπορίου, Διεθνούς Εμπορίου
Βιβλία με τίτλους και περιεχόμενα
Blogs = ektelonistivivlia.blogspot.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου