Τέλη ταξινόμησης αυτοκινήτων. Οχημάτ ων άρθρου 39 ν. 4758/202 Ε.2195/07.12.2020 ( Μάθημα 3F) 14 Δεκεμβρίου 2020
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Α.Α.Δ.Ε. Ανεξάρτητη
Αρχή Δημοσίων
Εσόδων ΓΕΝΙΚΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ & ΕΦΚ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΕΦΚ & ΦΠΑ ΤΜΗΜΑ
Δ΄ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΔΑΣΜΟΛΟΓΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΕΙΔΙΚΩΝ
ΚΑΘΕΣΤΩΤΩΝ & ΑΠΑΛΛΑΓΩΝ ΤΜΗΜΑ
Α΄ |
ΕΞ.
ΕΠΕΙΓΟΝ Αθήνα,
7-12-2020 Αριθ.
Πρωτ.:Ε.2195 ΠΡΟΣ: Ως
προς τον πίνακα διανομής |
ΘΕΜΑ: Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 39
«Υπολογισμός τέλους ταξινόμησης με βάση την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια μέθοδο
μέτρησης εκπομπών ρύπων CO2 - Τροποποίηση του άρθρου 121 του ν. 2960/2001» και
του άρθρου 65 «Επιστροφή καταβληθέντος τέλους ταξινόμησης οχημάτων που
εξάγονται σε τρίτες χώρες ή αποστέλλονται σε άλλο κράτος - μέλος της Ε.Ε. -
προσθήκη παρ. 11 στο άρθρο 130 του ν. 2960/2001» του ν. 4758/2020 (ΦΕΚ 242/Α΄), «Περιστολή
του λαθρεμπορίου - Κύρωση του Πρωτοκόλλου για την εξάλειψη του παράνομου
εμπορίου καπνού, διατάξεις περί κοινωφελών περιουσιών και σχολαζουσών
κληρονομιών, διατάξεις για τα τέλη κυκλοφορίας και τα τέλη ταξινόμησης, κίνητρα
για την προσέλκυση φορολογικών κατοίκων και άλλες διατάξεις».
Κοινοποιούμε για ενημέρωση και εφαρμογή τις διατάξεις
των άρθρων 39, 65 και 81 του ν. 4758/2020 (Α΄ 242) και
σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Με την παρ. 1 του άρθρου 39 του κοινοποιούμενου νόμου,
επέρχονται τροποποιήσεις στις διατάξεις του άρθρου 121 του ν.2960/2016 «Εθνικός
Τελωνειακός Κώδικας» (Α΄265), με την αντικατάσταση των παρ. 3 και 8, με τις
οποίες ρυθμίζεται ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης με βάση την ευρωπαϊκή
και την παγκόσμια μέθοδο μέτρησης εκπομπών ρύπων CO2 και με την προσθήκη νέας
παραγράφου 3Α, με την οποία αποσαφηνίζεται το νομοθετικό πλαίσιο που καθορίζει
τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης για ορισμένες κατηγορίες επιβατικών
αυτοκινήτων και ειδικότερα των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων εξωτερικής
φόρτισης και των αυτοκινήτων διπλής τροφοδοσίας (βενζίνης-αερίου,
πετρελαίου-αερίου).
Επίσης με τις διατάξεις του άρθρου 65 του ν. 4758/2020 (Α΄ 242), προστέθηκε
νέα παρ. 11 στο άρθρο 130 του ν. 2960/2001, με την οποία προβλέπεται η
επιστροφή του τέλους ταξινόμησης για οχήματα που αποτελούν αντικείμενο εξαγωγής
ή παράδοσης σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ.
Ειδικότερα:
Α. Αντικατάσταση της παρ.
3 του άρθρου 121 του ν.2960/01
Με την αντικατάσταση της παρ. 3 του άρθρου 121, προστέθηκε
νέα περίπτωση β) και με τις υποπεριπτώσεις βα), ββ), βγ), βδ), βε),
βστ) και βζ), καθορίζονται οι νέες τιμές της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του
άνθρακα (CO2) των επιβατικών αυτοκινήτων, με βάση την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη
Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide Light Test Procedure – WLTP),
καθόσον από 1.1.2021 προβλέπεται η υποχρεωτική αναγραφή μόνο των τιμών
WLTP, στα πιστοποιητικά συμμόρφωσης των νέων τύπων επιβατικών αυτοκινήτων.
Αναλυτικότερα:
Ø Με τις διατάξεις
της περίπτωσης α) της παρ. 3 του άρθρου 39 του κοινοποιούμενου
νόμου προβλέπονται οι τιμές της εκπεμπόμενης μάζας CO2 και οι κατά περίπτωση
συντελεστές προσαύξησης για τα επιβατικά αυτοκίνητα, τα οποία ταξινομούνται
για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως και την 31η.12.2020,
σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (New European Driving Cycle - NEDC). Ωστόσο,
επισημαίνεται ότι το εύρος των τιμών της εκπεμπόμενης μάζας CO 2 και
οι συντελεστές προσαύξησης των υποπεριπτώσεων αα), αβ), αγ), αδ), αε), αστ),
αζ) δεν αποτελούν νέα ρύθμιση και εξακολουθούν να παραμένουν σε ισχύ.
Ø Με τις διατάξεις
της περίπτωσης β) της παρ. 3 του άρθρου 39 του κοινοποιούμενου
νόμου καθορίζονται νέες τιμές για την εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα
-CO2 (συνδυασμένος κύκλος), με βάση την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία
Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide Light Test Procedure - WLTP),
οι οποίες προσαυξάνουν περαιτέρω τους συντελεστές του τέλους ταξινόμησης, για
τα αυτοκίνητα με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας σε κράτος μέλος της Ε.Ε. από
1.1.2021 και εφεξής.
Ειδικότερα, για επιβατικά αυτοκίνητα, τα οποία
ταξινομούνται για πρώτη φορά, σε κράτος - μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την
1η.1.2021 και εφεξής, των οποίων η εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα -
CO2 (συνδυασμένος κύκλος), σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία
Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide Light Test Procedure), είναι:
βα) μικρότερη ή ίση των εκατό τριάντα (130) γρ./χλμ,
οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 μειώνονται κατά
5%,
ββ) μεγαλύτερη από εκατόν πενήντα έξι (156) και
μικρότερη από ή ίση με εκατόν ογδόντα δύο (182) γρ./χλμ, οι συντελεστές του
τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά δέκα τοις εκατό
(10%),
βγ) μεγαλύτερη από εκατόν ογδόντα δύο (182) και
μικρότερη από ή ίση με διακόσια οκτώ (208) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους
ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά είκοσι τοις εκατό (20%),
βδ) μεγαλύτερη από διακόσια οκτώ (208) και μικρότερη
από ή ίση με διακόσια τριάντα τέσσερα (234) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους
ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά τριάντα τοις εκατό (30%),
βε) μεγαλύτερη από διακόσια τριάντα τέσσερα (234) και
μικρότερη από ή ίση με διακόσια εξήντα (260) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους
ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά σαράντα τοις εκατό (40%),
βστ) μεγαλύτερη από διακόσια εξήντα (260) και μικρότερη
από ή ίση με τριακόσια είκοσι πέντε (325) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους
ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά εξήντα τοις εκατό (60%),
βζ) μεγαλύτερη από τριακόσια είκοσι πέντε (325)
γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2
αυξάνονται κατά εκατό τοις εκατό (100%)
Συνεπώς, με την εν λόγω ρύθμιση από 1.1.2021 θα
ισχύουν δύο κλίμακες τιμών εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα CO 2,
με βάση τις οποίες θα υπολογίζεται η προσαύξηση - διαφοροποίηση των συντελεστών
τέλους ταξινόμησης, ανάλογα με την ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης των επιβατικών
αυτοκινήτων στην Ε.Ε., και τον κατά περίπτωση τρόπο μέτρησης της εκπεμπόμενης
μάζας CO2 [σύμφωνα με τον νέο ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης (NEDC), ή σύμφωνα με την
παγκοσμίως εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμής ελαφρών οχημάτων (WLTP)], χωρίς
ωστόσο να έχει επέλθει τροποποίηση στους ισχύοντες συντελεστές προσαύξησης του
τέλους ταξινόμησης, και διευκρινίζεται περαιτέρω ότι:
α) τα αυτοκίνητα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στη
χώρα, ως καινούργια από 1.1.2021 ή τα αυτοκίνητα που ταξινομούνται στη χώρα από
1.1.2021, ως μεταχειρισμένα, αλλά έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος
μέλος της ΕΕ μετά τις 1.1.2021, θα εμπίπτουν στην κλίμακα των τιμών της
εκπεμπόμενης μάζας CO2 με βάση την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής
Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide Light Test Procedure - WLTP).
β) τα αυτοκίνητα τα οποία έχουν ταξινομηθεί μέχρι και
31.12.2020 σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ακόμα και εάν στα
προσκομιζόμενα δικαιολογητικά, αναγράφονται, πέραν των τιμών εκπεμπόμενης μάζας
CO2 σύμφωνα με τον τρόπο μέτρησης NEDC, επιπρόσθετα και οι τιμές της
εκπεμπόμενης μάζας CO2 σύμφωνα με τον τρόπο μέτρησης WLTP, θα εμπίπτουν στην
κλίμακα τιμών CO2, με βάση τον νέο ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης (NEDC).
Οι πρόσθετοι κωδικοί εθνικής φορολογίας, εξακολουθούν
να είναι σε ισχύ, ωστόσο επικαιροποιούνται ως προς τις περιγραφές, ως
ακολούθως:
1927: Εκπομπές CO2:
Μονάδα μέτρησης NEDC 0-100 ή Μονάδα
μέτρησης WLTP 0-130 1928: Εκπομπές CO2: Μονάδα
μέτρησης NEDC 101-120 ή Μονάδα μέτρησης WLTP 131-156 1929:
Εκπομπές CO2: Μονάδα μέτρησης NEDC 121-140 ή Μονάδα
μέτρησης WLTP 157 - 182 1930: Εκπομπές CO2: Μονάδα
μέτρησης NEDC 141-160 ή Μονάδα μέτρησης WLTP 183-208 1931:
Εκπομπές CO2: Μονάδα μέτρησης NEDC 161-180 ή Μονάδα
μέτρησης WLTP 209-234 1932: Εκπομπές CO2: Μονάδα
μέτρησης NEDC 181-200 ή Μονάδα μέτρησης WLTP 235
- 260 1933: Εκπομπές CO2: Μονάδα μέτρησης NEDC 201-250 ή Μονάδα
μέτρησης WLTP 261-325 1934: Εκπομπές CO2: Μονάδα
μέτρησης NEDC > 250 ή Μονάδα μέτρησης WLTP >
325
Επομένως, θα επιλέγεται στο σύστημα ICISNET, κάθε φορά
ο κατά περίπτωση, πρόσθετος κωδικός εθνικής φορολογίας, ανάλογα με τις
ενδείξεις των προσκομιζόμενων δικαιολογητικών, ήτοι την έγκριση τύπου ή το
δελτίο κοινοποίησης έγκρισης τύπου και το αντίστοιχο πιστοποιητικό συμμόρφωσης
του οχήματος, που αφορούν στις αναγραφόμενες τιμές της εκπεμπόμενης μάζας
διοξειδίου του άνθρακα (CO2), με βάση το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (New
European Driving Cycle - NEDC) ή με βάση την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη
Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide Light Test Procedure - WLTP).
Για λόγους ορθής παρακολούθησης και αναζήτησης
στατιστικών στοιχείων, αναφορικά με το διαχωρισμό των οχημάτων με βάση το Νέο
Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (New European Driving Cycle - NEDC) ή με βάση την
Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide Light
Test Procedure - WLTP) δημιουργήθηκαν οι νέοι κωδικοί:
S0001 - Μέτρηση
εκπομπών CO2 με NEDC και S0002 - Μέτρηση
εκπομπών CO2 με WLTP, οι οποίοι θα συμπληρώνονται στο πεδίο
«Ειδικές Μνείες» στη θέση 44.1 της Ειδικής Δήλωσης στο Υποσύστημα ΕΦΚ και στο
πεδίο «Ειδικές Μνείες» στη θέση 44.2 στη Διασάφηση Εισαγωγής στο υποσύστημα
Εισαγωγών, αντίστοιχα.
Η ημερομηνία ενεργοποίησης των νέων κωδικών είναι η
01/01/2021.
Επισημαίνεται ότι εξακολουθούν να ισχύουν τα
προβλεπόμενα στην αρ. ΔΕΦΚΦ Δ 1116733 ΕΞ 2020/30-9-2020 εγκύκλιο ‘ Βελτιώσεις
και αλλαγές ως προς τις ειδικές λειτουργίες των οχημάτων στο Υποσύστημα Ειδικών
Φόρων Κατανάλωσης και στο Υποσύστημα Εισαγωγών στο πληροφοριακό σύστημα
τελωνείων ICISnet’, αναφορικά με:
· την συμπλήρωση του
πεδίου «Εκπομπές Διοξειδίου του Άνθρακα (g/km)», στην ενότητα «Στοιχεία
Οχήματος», τα στοιχεία των οποίων μεταφέρονται αυτόματα πλέον στα «Στοιχεία
Οχήματος» του αντίστοιχου Πιστοποιητικού Ταξινόμησης και
· την κατάργηση της
καταχώρισης των «Eκπομπών CO2» στη ΔΕΦΚ στη θέση 44.2 - Επισυναπτόμενα Έγγραφα
με τον κωδικό 1Ε16, και στη Διασάφηση Εισαγωγής στη θέση 44.1 - Πιστοποιητικά
Έγγραφα με τον ίδιο κωδικό 1Ε16.
Υπογραμμίζεται επιπλέον ότι με τις εν λόγω αλλαγές δεν
έχει επέλθει τροποποίηση στον τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης.
Β. Προσθήκη νέας παραγράφου 3Α στο άρθρο 121 του
ν.2960/01
Με την τροποποίηση του άρθρου 121 προστέθηκε
νέα παράγραφος 3Α, με την οποία ρυθμίζεται η διαφοροποίηση του
συντελεστή προσαύξησης της παρ. 3 του άρθρου 121 του ν.2960/01, με βάση την
εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα -CO2, για την επιβολή του τέλους
ταξινόμησης, των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων εξωτερικής φόρτισης και των
αυτοκινήτων διπλής τροφοδοσίας (βενζίνης-αερίου, πετρελαίου-αερίου), ορίζοντας
ότι, ως εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα -CO2 (συνδυασμένος κύκλος)
λαμβάνεται υπόψη, για τα μεν υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, η
σταθμισμένη τιμή εκπομπών -CO2 (συνδυασμένου κύκλου) και για τα αυτοκίνητα
διπλής τροφοδοσίας βενζίνης-αερίου ή πετρελαίου – αερίου, η τιμή εκπομπών -CO2
(συνδυασμένου κύκλου) αερίου.
Υπογραμμίζεται περαιτέρω ότι και για τις ανωτέρω
περιπτώσεις των επιβατικών αυτοκινήτων ισχύουν τα οριζόμενα στην ως άνω
παράγραφο 3 του άρθρου 121, για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης με βάση
το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (New European Driving Cycle -NEDC) ή με βάση
την Παγκοσμίως Εναρμονισμένης Διαδικασίας Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide
Light Test Procedure – WLTP).
Γ. Αντικατάσταση της παραγράφου 8 του άρθρου 121 του
ν.2960/01
Mε την τροποποίηση του άρθρου 121, αντικαθίσταται
η παράγραφος 8, και πλέον έχει απαλειφθεί το τρίτο εδάφιο της παρ. 8 του
άρθρου 121 του ν.2960/01, καθόσον από 1.1.2021 θα ισχύουν τα οριζόμενα της νέας
διάταξης της παρ. 3 του άρθρου 121 του ν.2960/01, όπως αυτή αναμορφώνεται βάσει
της ανωτέρω ρύθμισης της παραγράφου 1 του άρθρου 39.
Δ. Προσθήκη νέας παραγράφου 11 στο άρθρο 130 του
ν.2960/01
Με τις διατάξεις του άρθρου 65 του ν. 4758/2020 (Α΄ 242), προστέθηκε
νέα παράγραφος 11 στο άρθρο 130 του ν. 2960/2001, με το οποίο προβλέπεται η
επιστροφή του τέλους ταξινόμησης που βεβαιώθηκε και εισπράχθηκε, για οχήματα,
τα οποία δεν ταξινομήθηκαν και αποτέλεσαν αντικείμενο εξαγωγής ή αποστολής σε
άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δικαιούχος της επιστροφής είναι το
πρόσωπο της παρ. 1 του άρθρου 130 του ν.2960/01, το οποίο κατέβαλε το τέλος
ταξινόμησης με την υποβολή του προβλεπόμενου κατά περίπτωση τελωνειακού
παραστατικού και το οποίο υποβάλλει στις αρμόδιες τελωνειακές αρχές, σχετική
αίτηση επιστροφής.
Για τον καθορισμό των όρων, προϋποθέσεων και της
διαδικασίας για την επιστροφή του τέλους ταξινόμησης θα εκδοθεί κοινή Απόφαση
του Υφυπουργού Οικονομικών και του Διοικητή της ΑΑΔΕ.
Έναρξη ισχύος των ως άνω διατάξεων.
Τέλος, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 81
του ν. 4758/2020 (Α΄
242), ορίζεται ότι, η ισχύς των διατάξεων του άρθρου 121 του Εθνικού
Τελωνειακού Κώδικα, όπως τροποποιήθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 39 του
κοινοποιούμενου νόμου, αρχίζει από 1.1.2021, ενώ η ισχύς των διατάξεων της
παρ.3 Α του άρθρου 121, αρχίζει από την δημοσίευση του νόμου, ήτοι από
04.12.2020.
Κατόπιν των ανωτέρω αλλαγών, εφιστούμε την προσοχή για
την ορθή, ως άνω, συμπλήρωση των κωδικών στα παραστατικά, για την αποφυγή λαθών
στη βεβαίωση και είσπραξη του τέλους ταξινόμησης, ενώ σε περίπτωση που κατά τον
έλεγχο διαπιστωθούν διαφορές, εφαρμογή έχουν τα οριζόμενα στο άρθρο 42 του
Τελωνειακού Κώδικα.
Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΑΑΔΕ
Γ. ΠΙΤΣΙΛΗΣ
Άρθρο 39 Νόμου
4758/2020
Υπολογισμός
τέλους ταξινόμησης
με
βάση την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια μέθοδο μέτρησης εκπομπών ρύπων CO2 -
Τροποποίηση του άρθρου 121
του
ν. 2960/2001
1.
Στο άρθρο 121 του ν. 2960/2001 (Α΄ 265) αντικα- θίστανται οι παρ. 3 και 8,
προστίθεται νέα παρ. 3Α, και το άρθρο 121 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο
121
Τέλος
ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης
1. Επιβατικά αυτοκίνητα της δασμολογικής κλάσης 87.03 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας
(Κανονισμός ΕΟΚ 2658/1987 του Συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 1987
ΕΕ
I της 7-9-1987), υποβάλλονται σε τέλος ταξινόμησης επί της φορολογητέας αξίας,
όπως αυτή διαμορφώνεται σύμφωνα με το άρθρο 126 του ν. 2960/2001 και το άρ- θρο
4 του ν. 1573/1985 (Α΄ 201).
2.
α) Οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της παρ. 1 ορίζονται σύμφωνα με την
ακόλουθη κλίμακα προοδευτικής φορολόγησης:
Φορολογητέα
αξία
Αξία από (ευρώ) |
Αξία έως και (ευρώ) |
Συντελεστής |
0 |
14.000 |
4% |
>14.000 |
17.000 |
26% |
>17.000 |
20.000 |
53% |
>20.000 |
25.000 |
62% |
>25.000 |
30.000 |
71% |
>30.000 |
|
30% |
Για την επιλογή των ως άνω συντελεστών, για μεταχει- ρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα, λαμβάνεται υπόψη η
φο- ρολογητέα αξία
του άρθρου
126, πριν από τις μειώσεις που προβλέπονται
στο
άρθρο αυτό.
β) Για αυτοκίνητα οχήματα τρίκυκλα ή τετράκυκλα
που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού
ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ Κάτω των 50
κυβικών εκατοστών 0% Από 50 μέχρι 500
κυβικά εκατοστά 4% Από 501 μέχρι 900
κυβικά εκατοστά 7% Από 901 κυβικά εκατοστά και πάνω 11%
168/2013 (Ε.Ε.) και της Οδηγίας 2002/24/ΕΚ του Συμ- βουλίου της 18ης Μαρτίου 2002 (E.E. L 124 της 9-5-2002)
και πληρούν εκ κατασκευής
τις προδιαγραφές του Κα- νονισμού 168/2013 (Ε.Ε.) ή της Οδηγίας 2002/51/Ε.Κ. ή μεταγενέστερης, οι συντελεστές τέλους ταξινόμησης ορίζονται ως
ακολούθως:
Το άρθρο 26 του ν. 1959/1991 (Α΄ 123) και η
υπό στοιχεία Β.27660/712/10-7-1992 κοινή
απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών
(Β΄ 519), εφαρ-
μόζονται και για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα αυτής της περίπτωσης,
3. α) Για τα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1, τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά
σε κράτος - μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως την 31η.12.2020, των οποίων η εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου
του
άνθρακα - CO2 (συν- δυασμένος κύκλος) σύμφωνα με τον Νέο Ευρωπαϊκό
Κύκλο Οδήγησης (New European Driving Cycle)
είναι:
αα) μικρότερη
ή ίση των εκατό (100) γρ./χλμ, οι συντε- λεστές
του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 μειώνονται κατά 5%,
αβ) μεγαλύτερη από εκατόν είκοσι (120) και μικρότερη από ή
ίση με εκατόν σαράντα (140) γρ./χλμ, οι
συντε-
λεστές του τέλους
ταξινόμησης
της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά δέκα
τοις εκατό (10%),
αγ) μεγαλύτερη από εκατόν σαράντα (140)
και μικρό- τερη από ή ίση με εκατόν εξήντα (160) γρ./χλμ, οι συντε-
λεστές του τέλους
ταξινόμησης
της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά είκοσι
τοις εκατό (20%),
αδ) μεγαλύτερη από εκατόν εξήντα
(160) και μικρό- τερη από ή ίση με εκατόν ογδόντα
(180) γρ./χλμ, οι συ- ντελεστές του τέλους ταξινόμησης
της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται
κατά
τριάντα τοις εκατό (30%),
αε) μεγαλύτερη από εκατόν ογδόντα (180) και μικρό-
τερη από ή ίση με διακόσια
(200) γρ./χλμ, οι συντελεστές
του
τέλους ταξινόμησης
της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνο-
νται
κατά
σαράντα τοις εκατό (40%),
αστ) μεγαλύτερη από διακόσια (200) και μικρότερη από ή ίση με διακόσια
πενήντα (250)
γρ./χλμ, οι συντελε- στές του τέλους
ταξινόμησης της περ.
α΄ της παρ. 2 αυ-
ξάνονται κατά εξήντα τοις εκατό (60%),
αζ) μεγαλύτερη
από διακόσια πενήντα (250) γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους
ταξινόμησης
της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά εκατό τοις
εκατό
(100%).
β) Για επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1, τα οποία ταξι- νομούνται για πρώτη φορά, σε κράτος - μέλος της Ευρω-
παϊκής Ένωσης από την 1η.1.2021 και εφεξής,
των οποί- ων η εκπεμπόμενη μάζα
διοξειδίου
του άνθρακα - CO2 (συνδυασμένος κύκλος),
σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide Light Test
Procedure),
είναι:
βα) μικρότερη ή ίση των εκατό τριάντα (130) γρ./χλμ, οι συντελεστές
του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 μειώνονται κατά 5%,
ββ) μεγαλύτερη
από
εκατόν
πενήντα
έξι (156) και μι- κρότερη από ή ίση με εκατόν ογδόντα δύο (182) γρ./χλμ,
οι συντελεστές του τέλους
ταξινόμησης
της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά δέκα
τοις εκατό (10%),
βγ) μεγαλύτερη από εκατόν ογδόντα δύο (182) και μικρότερη
από ή ίση με διακόσια οκτώ (208) γρ./χλμ, οι συντελεστές του
τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά είκοσι
τοις εκατό (20%),
βδ) μεγαλύτερη
από
διακόσια οκτώ (208) και μικρό-
τερη από ή ίση με διακόσια τριάντα τέσσερα (234) γρ./ χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ.
2 αυξάνονται κατά
τριάντα τοις εκατό (30%),
βε) μεγαλύτερη από διακόσια τριάντα τέσσερα
(234) και μικρότερη από ή ίση με διακόσια εξήντα (260) γρ./ χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ.
2 αυξάνονται κατά
σαράντα τοις εκατό (40%), βστ) μεγαλύτερη από διακόσια εξήντα (260) και μικρό- τερη από ή ίση με τριακόσια είκοσι πέντε (325)
γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της
παρ.
2 αυξάνονται κατά
εξήντα τοις
εκατό
(60%),
βζ) μεγαλύτερη από τριακόσια είκοσι πέντε (325) γρ./ χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2
αυξάνονται κατά
εκατό
τοις εκατό (100%).
3.A. Ως εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα - CO2, συνδυασμένος κύκλος,
λαμβάνεται υπόψη, για τα υβριδικά ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα εξωτερικής φόρτισης, η σταθμισμένη, σε συνδυασμένο κύκλο, τιμή της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα - CO2 και για τα επιβατικά αυτοκίνητα διπλής τροφοδοσίας, βενζίνης - αερίου ή πετρελαίου - αερίου, η τιμή, σε συν- δυασμένο κύκλο, της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα - CO2
του αερίου καυσίμου.
4. Για επιβατικά αυτοκίνητα της παρ.
1, τα οποία:
α) πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ορίων εκπομπών EURO 6 με τελευταία ημερομηνία ταξινόμη- σης ως προς την πρώτη ταξινόμηση
έως και 31-8-2018, όπως αυτά ορίζονται στους Κανονισμούς 715/2007 (ΕΚ) και 692/2008 (ΕΕ) ή 2017/1151
(ΕΕ) ή μεταγενέστερους τροποποιητικούς αυτών ή τις προδιαγραφές του Κανο- νισμού 595/2009 (ΕΚ) Euro VI, με τελευταία ημερομη- νία ταξινόμησης ως προς την πρώτη ταξινόμηση έως και 31-8-2019 οι συντελεστές της περ. α΄ της παρ. 2 προ- σαυξάνονται
κατά
ποσοστό πενήντα τοις
εκατό
(50%),
β) πληρούν εκ κατασκευής
τις προδιαγραφές ορί- ων εκπομπών
EURO 6 και 5 b, με τελευταία ημερομη- νία ταξινόμησης ως προς την πρώτη ταξινόμηση έως και 31-8-2015, όπως αυτά ορίζονται στους Κανονισμούς 715/2007 (ΕΚ), 692/2008 (ΕΕ) ή μεταγενέστερους τροπο- ποιητικούς αυτών ή τις προδιαγραφές
των σειρών Β2 ή C (EEV ) των Οδηγιών 1999/96
ΕΚ, 2005/55 ΕΚ Euro V, οι συντελεστές της περ. α΄ της παρ. 2 προσαυξάνονται κατά
ποσοστό εκατό τοις
εκατό
(100%),
γ) πληρούν εκ κατασκευής
τις προδιαγραφές ορίων εκπομπών EURO 6a και EURO 5a, με τελευταία ημερο- μηνία ταξινόμησης
ως προς την πρώτη ταξινόμηση έως και 31-12-2012, όπως αυτά ορίζονται στους Κανονισμούς 715/2007 (ΕΚ), 692/2008 (ΕΕ) ή μεταγενέστερους τρο- ποποιητικούς αυτών ή τις προδιαγραφές
της Οδηγίας 98/69 ΕΚ γραμμή (φάση) Β Euro 4, ή τις προδιαγραφές της σειράς Β1
των Οδηγιών 1999/96 ΕΚ, 2005/55 ΕΚ Euro IV που πληρούν εκ κατασκευής
τις προδιαγραφές της Οδηγίας 98/69 ΕΚ γραμμή (φάση) Α Euro 3, της Οδηγίας 94/12 ΕΚ, Euro 2, της Οδηγίας 91/441 ΕΟΚ Euro 1 ή τις προδιαγραφές των Οδηγιών 1999/96/ΕΚ, 2005/55/ΕΚ, φάση Α Euro III, 91/542/ΕΟΚ φάση Β Euro II, 91/542/ΕΟΚ φάση
Α Euro I, οι συντελεστές της περ. α΄ της παρ. 2 προ- σαυξάνονται κατά ποσοστό διακόσια τοις εκατό (200%),
δ) δεν πληρούν προδιαγραφές ορίων εκπομπών (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδει- κνύονται οι εκπομπές
διοξειδίου του άνθρακα, οι συ- ντελεστές της περ. α) της παρ. 2 προσαυξάνονται κατά ποσοστό διακόσια τοις εκατό (200%),
με επιπλέον εφαρ- μογή επί αυτών της προσαύξησης της περ. ζ) της παρ. 3,
ε) δεν πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές
του Κανονισμού 168/2013 (ΕΕ) ή της Οδηγίας 2002/51 ΕΚ, οι συντελεστές της περ. α) της παρ. 2 προσαυξάνονται κατά ποσοστό τριάντα
τοις εκατό (30%).
5. Τα υβριδικά μηχανοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα, όπως αυτά προσδιορίζονται
από
την Οδηγία 2007/46/ ΕΚ, όπως ισχύει, και ειδικότερα τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως αυτά προσδιορίζονται από τον Κανο-
νισμό 692/2008, όπως ισχύει, με εκπεμπόμενη μάζα διο- ξειδίου του άνθρακα μεγαλύτερη από ή ίση με πενήντα ένα
(51) γρ./χλμ., απαλλάσσονται
από
το πενήντα
τοις εκατό (50%) του προβλεπόμενου από το άρθρο αυτό τέλους ταξινόμησης.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα του προ-
ηγούμενου εδαφίου με εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα μικρότερη
ή ίση με πενήντα (50) γρ./χλμ. απαλλάσσονται από το εβδομήντα πέντε (75%) του προ- βλεπόμενου από τις διατάξεις του άρθρου αυτού τέλους ταξινόμησης.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως αυτά προσδιορίζονται από τον Κανονισμό 692/2008, δεν
υπόκεινται στο προβλεπόμενο από τις διατάξεις του πα-
ρόντος τέλους
ταξινόμησης.
6. Τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα της Δασμολογικής
Κλάσης Δ.Κ. 8703 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας (Σ.Ο.), απαλλάσσονται από το εβδομήντα πέντε (75%) του προβλεπόμενου από τις διατάξεις του παρόντος τέλους ταξινόμησης.
7. Επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης της Δασμο-
λογικής Κλάσης Δ.Κ. 87.03 της Συνδυασμένης Ονοματο- λογίας, τα οποία
είχαν ταξινομηθεί
και κυκλοφορήσει στην Ελλάδα, εφόσον μεταφέρονται ή αποστέλλονται
σε άλλο κράτος - μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή εξά- γονται σε τρίτη χώρα και επαναφέρονται στην ημεδαπή
μέσα σε διάστημα οκτώ (8) ετών από τη διαγραφή τους
από τα μητρώα αυτοκινήτων
του Υπουργείου Υποδομών και
Μεταφορών, με σκοπό
να επαναταξινομηθούν
και να τεθούν εκ νέου σε κυκλοφορία, απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο από τις διατάξεις του παρόντος τέλος
ταξινόμησης.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών
Οικονομικών
και Υποδομών και Μεταφορών καθορίζεται κάθε ειδικότερο θέμα για την εφαρμογή της παρούσας.
8. Για την
υπαγωγή στους αντίστοιχους συντελεστές
τέλους ταξινόμησης των παρ. 2, 3 και 4, η διαπίστωση
των εκπομπών διοξειδίου του
άνθρακα και του ευρω-
παϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων («Euro»), τις
προ- διαγραφές του οποίου
πληροί εκ κατασκευής
το όχημα, πραγματοποιείται από την αρμόδια τελωνειακή αρχή με
βάση την έγκριση τύπου
που προσκομίζεται σε αυτήν ή το δελτίο κοινοποίησης έγκρισης τύπου και το αντίστοι- χο
πιστοποιητικό
συμμόρφωσης του οχήματος.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ταύτιση στοιχείων με-
ταξύ
του πιστοποιητικού συμμόρφωσης του
οχήματος και
της αντίστοιχης έγκρισης
τύπου ή του δελτίου κοι- νοποίησης έγκρισης τύπου, η υπαγωγή στον αντίστοι- χο
συντελεστή τέλους
ταξινόμησης
γίνεται
με βάση τις αναγραφόμενες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και
το αναγραφόμενο στο πιστοποιητικό συμμόρφωσης
πρότυπο εκπομπών ρύπων που πληροί εκ κατασκευής το
όχημα.
Προκειμένου για μεταχειρισμένα οχήματα, απαιτείται
η προσκόμιση
και της πρωτότυπης άδειας κυκλοφορίας
αυτών που είχαν λάβει στην
ξένη
χώρα.
Στις ειδικές περιπτώσεις οχημάτων που δεν διαθέτουν
τα δικαιολογητικά έγγραφα του πρώτου εδαφίου, για την υπαγωγή του οχήματος στον αντίστοιχο συντελεστή
τέλους ταξινόμησης, καθορίζονται,
με κοινή απόφαση των Υπουργών
Οικονομικών, Περιβάλλοντος
και Ενέρ- γειας και
Υποδομών
και Μεταφορών και
του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής
Δημοσίων Εσόδων, οι διαδικα- σίες και τα δικαιολογητικά έγγραφα
που προσκομίζονται
στην
αρμόδια τελωνειακή αρχή
για τον χαρακτηρισμό του οχήματος ως αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και τη διαπίστωση των προδιαγραφών
της οδηγίας αντιρρυ-
παντικής τεχνολογίας που αυτό πληροί εκ κατασκευής, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο
θέμα για την εφαρμογή της παρούσας.».
ΝΕΑ Βιβλία για Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών Σύμφωνα με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα |
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΚΡΟΑΣΗΣ στα ΤΕΛΩΝΕΙΑ Σύνταξη Αίτησης για Απόφαση σε ΝΟΜΙΚΗ ΒΑΣΗ με το Μεγαλύτερο Αρχείο στην
Ελλάδα E-Mail = ggioggaras@Gmail.comΗ |
Ρωτήστε μας
Τελωνειακά θέματα στο: E-Mail = ggioggaras@Gmail.com Να σας απαντήσουμε |
Ενδιαφέρουσες Ιστοσελίδες https://sxoli-ekteloniston.blogspot .com https://ektelonistivivlia.blogspot.com https://gnomesmetaforas.blogspot
.com https://logotexnia-ekteloniston.blogspot
.com www.bookstars.gr Στο δεύτεροο blog βιβλία και της
Διαμεταφοράς ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ https://drive.google.com/drive/folders/1Mz9t1TxUj7NGZDIwBInpO-w155xdf4nP |
Ζητάμε ΕΝΤΥΠΑ ΔΙΑΣΑΦΗΣΕΩΝ Από το 1830 μέχρι σήμερα |
Κάντε κλικ στην ετικέτα
να δείτε τα βιβλία μας |
E-mail = ggioggaras@Gmail.com |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου