Σχόλιο: «Επιτρέποντας στους οικονομικούς φορείς να
συγκεντρώνουν τις δραστηριότητές τους από τελωνειακή άποψη». Λεπτομέρειες :
Βρυξέλλες,
14.12.2020 SWD (2020) 339 τελικό
ΕΓΓΡΑΦΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Συνοδεύοντας
το ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ σύμφωνα
με το άρθρο 278α του ενωσιακού τελωνειακού κώδικα, σχετικά με την πρόοδο στην
ανάπτυξη των ηλεκτρονικών συστημάτων που προβλέπονται από τον κώδικα {COM (2020) 806 τελικό}
UCC Centralized Clearance for
Import (CCI)
Το έργο UCC Centralized Clearance for Import (CCI)
στοχεύει να επιτρέψει την υπαγωγή των εμπορευμάτων σε τελωνειακό καθεστώς με τη
χρήση κεντρικού εκτελωνισμού, επιτρέποντας στους οικονομικούς φορείς να
συγκεντρώνουν τις δραστηριότητές τους από τελωνειακή άποψη. Η διεκπεραίωση
της τελωνειακής διασάφησης και η φυσική παράδοση των εμπορευμάτων θα
συντονιστεί μεταξύ των σχετικών τελωνείων.
Η εφαρμογή της έννοιας της Κεντρικής Εκκαθάρισης για
Εισαγωγή (CCI) από ένα νέο διευρωπαϊκό σύστημα θα ενισχύσει τη διευκόλυνση του
εμπορίου, επιτρέποντας στους οικονομικούς φορείς να «συγκεντρώνουν» τις
επιχειρήσεις τους που σχετίζονται με τις εισαγωγές και τη μείωση των αλληλεπιδράσεων
με τα τελωνεία χρησιμοποιώντας το τελωνείο εποπτείας ως κύριος συνεργάτης
επαφής. Επιπλέον, το νέο σύστημα CCI θα εισαγάγει εναρμόνιση και
τυποποίηση διαδικασιών και ηλεκτρονική ανταλλαγή πληροφοριών σε όλη την Ένωση
για κεντρική εκκαθάριση κατά την εισαγωγή. Αναμένεται επίσης να μειώσει τη
διοικητική επιβάρυνση για την τελωνειακή διοίκηση με αυτοματοποιημένες
διαδικασίες και να επιτρέψει στις φορολογικές αρχές να έχουν καλύτερη εποπτεία
και έλεγχο στην είσπραξη του ΦΠΑ κατά την εισαγωγή.
Όσον αφορά την προσέγγιση σχεδιασμού, ως διευρωπαϊκό
σύστημα, το έργο περιλαμβάνει στοιχεία που αναπτύχθηκαν σε κεντρικό και εθνικό
επίπεδο. Το έργο θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις.
Φάση 1θα καλύψει τον συνδυασμό κεντρικού εκτελωνισμού
με τυπικές τελωνειακές διασαφήσεις και με απλουστευμένες τελωνειακές
διασαφήσεις και συναφείς συμπληρωματικές διασαφήσεις (που ρυθμίζουν τις
απλουστευμένες τελωνειακές διασαφήσεις). Επιπλέον, αυτή η φάση θα καλύψει
την τοποθέτηση εμπορευμάτων σύμφωνα με τις ακόλουθες τελωνειακές διαδικασίες:
θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία, τελωνειακή αποθήκευση, τελειοποίηση προς
επανεξαγωγή και τελική χρήση. Όσον αφορά τους τύπους εμπορευμάτων που
εμπλέκονται, αυτή η φάση θα καλύπτει όλους τους τύπους αγαθών, με εξαίρεση τους
ειδικούς φόρους κατανάλωσης και τα αγαθά που υπόκεινται σε μέτρα κοινής
γεωργικής πολιτικής. Οι λειτουργικές προδιαγραφές για το CCI Phase 1
ολοκληρώθηκαν και εγκρίθηκαν το Q4 2018. Οι τεχνικές προδιαγραφές ολοκληρώθηκαν
το Q3 και προγραμματίστηκαν να εγκριθούν το Q4 2020. Το έργο προχωρά σύμφωνα με
τον προγραμματισμό που ορίστηκε από το Πρόγραμμα Εργασίας UCC.
Η Φάση 2 θα καλύπτει όλα όσα δεν καλύπτονται από
τη Φάση 1, δηλαδή:
·Ο συνδυασμός κεντρικού εκτελωνισμού με τελωνειακές
διασαφήσεις μέσω καταχώρισης στα αρχεία του διασαφιστή και των σχετικών
συμπληρωματικών διασαφήσεων ·
·Συμπληρωματικές διασαφήσεις που ορίζουν περισσότερες
από μία απλοποιημένες τελωνειακές διασάφειες ·
·Η υπαγωγή εμπορευμάτων στο πλαίσιο της διαδικασίας
προσωρινής εισαγωγής και των ειδικών φόρων κατανάλωσης ·
·Προϊόντα που υπόκεινται σε μέτρα κοινής γεωργικής
πολιτικής ·
·Προϊόντα στο πλαίσιο του εμπορίου με ειδικές
φορολογικές περιοχές ·
·Η επικοινωνία δικαιολογητικών / συμπληρωματικών
εγγράφων μεταξύ των σχετικών τελωνείων.
Το έγγραφο Business Case για τη Φάση 2 ολοκληρώθηκε
και εγκρίθηκε κατά το τρίτο τρίμηνο του 2019. Το πακέτο των L4 BPM και
λειτουργικών προδιαγραφών δημιουργήθηκε και εγκρίθηκε από τα κράτη μέλη και την
Ομάδα Επαφής για το Εμπόριο τον Αύγουστο του 2020. Τα επόμενα βήματα στη Φάση 2
θα είναι οι δραστηριότητες που σχετίζονται με ο σχεδιασμός του συστήματος
πληροφορικής και των τεχνικών προδιαγραφών συστήματος. Η εργασία για την
εκπόνηση της Επισκόπησης Έγγραφου και Αρχιτεκτονικής του Οράματος ξεκίνησε με
σκοπό να ολοκληρωθεί έως το 4ο τρίμηνο του 2020.
3.7.1Περίληψη των απαντήσεων
Η Επιτροπή θεωρεί ότι και οι δύο φάσεις του έργου
είναι χαμηλού κινδύνου, ωστόσο εξαιρετικά περίπλοκες (6).
Το CCI είναι το πρώτο διευρωπαϊκό σύστημα που
χρησιμοποιεί τη νέα αρχιτεκτονική δικτύου, CCN2ng. Άλλα έργα που υποστηρίζουν
δραστηριότητες δοκιμής συμμόρφωσης πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τη νέα
αρχιτεκτονική και προσέγγιση. Επί του παρόντος, όλες οι δραστηριότητες της
Φάσης 1 συγχρονίζονται και διαχειρίζονται μεταξύ των διαφόρων υπεύθυνων ομάδων
έργου. Τη στιγμή της σύνταξης αυτής της έκθεσης, οι τεχνικές προδιαγραφές
συστήματος για το CCI Phase 1 βρίσκονται στο τελικό στάδιο εξωτερικής
αναθεώρησης και έγκρισης από τα κράτη μέλη και την ομάδα επαφών για το εμπόριο.
Η ΒΕ θεωρεί ότι η πολυπλοκότητα του έργου είναι μέτρια
(4) με χαμηλό επίπεδο κινδύνου. Το BE δηλώνει ότι η περίοδος εφαρμογής για
τη Φάση 1 του έργου είναι περιορισμένη λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των
συστημάτων πληροφορικής που πρέπει να εφαρμοστούν στο ίδιο χρονικό
πλαίσιο. Σημειώθηκε επίσης ότι οι διαδικασίες που θα εφαρμοστούν στη Φάση
2 είναι πιο περίπλοκες από αυτές της Φάσης 1.
Η BG σημείωσε την πολυπλοκότητα του έργου ως υψηλή (6)
με χαμηλό επίπεδο κινδύνου. Η BG αναφέρει ότι η Φάση 1 έχει εφαρμοστεί σε
εθνικό επίπεδο ως μέρος του εθνικού της συστήματος εισαγωγής, ενώ για τη Φάση 2
ο προγραμματισμός δεν έχει ξεκινήσει ακόμη. Ως εκ τούτου, η BG αξιολόγησε
την πολυπλοκότητα ως υψηλή αλλά ο κίνδυνος χαμηλός.
Η CY προσδιορίζει την πολυπλοκότητα του έργου ως υψηλή
(6) με χαμηλό επίπεδο κινδύνου και για τις δύο φάσεις του έργου. Η υψηλή
πολυπλοκότητα οφείλεται σε ανεπαρκείς πόρους, εξαρτήσεις με άλλα συστήματα και
παράλληλα την ανάπτυξη άλλων έργων. Έχουν γίνει τροποποιήσεις στον
σχεδιασμό, έτσι ώστε η ημερομηνία λειτουργίας να μην συμπίπτει με άλλα βασικά
έργα. Επιπλέον, θα ακολουθηθεί μια σταδιακή προσέγγιση και για τις δύο
φάσεις.
Η CZ κρίνει την πολυπλοκότητα του έργου ως μέτρια (3)
με μεσαίο επίπεδο κινδύνου. Όσον αφορά τη Φάση 1, η CZ δυσκολεύεται να
εκτιμήσει την πολυπλοκότητα καθώς εγκρίθηκε πρόσφατα η επιχειρησιακή
τεκμηρίωση 17 Η CZ αναφέρει
περαιτέρω ότι συμμετείχε στην Ομάδα Έργου (PG) για την προετοιμασία των
παραπάνω εγγράφων και τώρα περιμένει τα επόμενα βήματα που θα καθοριστούν από
την IT PG. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε καθυστέρηση στην ανάπτυξη. Όσον
αφορά τη Φάση 2, η CZ αντιμετωπίζει και πάλι δυσκολία στην ακριβή αξιολόγηση
της πολυπλοκότητας. Πρόσθετες λεπτομέρειες θα ληφθούν σε μελλοντικές
συναντήσεις της Τελωνειακής Επιχειρηματικής Ομάδας (CBG). Ο κίνδυνος που
προσδιορίζει η CZ για τη Φάση 2 αφορά την τεκμηρίωση της επιχείρησης και της
πληροφορικής που εξακολουθεί να μην είναι διαθέσιμη και δηλώνει ότι αυτό μπορεί
να επηρεάσει την ικανότητά τους να ανταποκριθούν στα ορόσημα.
Η DE δεν παρείχε αξιολόγηση πολυπλοκότητας ωστόσο
έδειξε ότι το έργο είχε χαμηλό επίπεδο κινδύνου. Η DE αναφέρει ότι και οι
δύο φάσεις θα υλοποιηθούν στη μεγάλη κυκλοφορία του εθνικού τους συστήματος ITL
(ATLAS 10.2 και 10.3) για το οποίο οι προπαρασκευαστικές δραστηριότητες δεν
έχουν ξεκινήσει ακόμη. Η αναμενόμενη ημερομηνία ανάπτυξης είναι το Q2 2024
για τη Φάση 1 και το Q2 2025 για τη Φάση 2.
Οι ES, FI και HR αναγνωρίζουν το έργο ως υψηλό βαθμό
πολυπλοκότητας (6) και υψηλό επίπεδο κινδύνου καθώς αφορά ένα ολοκαίνουργιο
διευρωπαϊκό σύστημα εισαγωγής. Η FI επαναλαμβάνει περαιτέρω τα σχόλια που
έγιναν στην ενότητα 3.1.
Η NL αναγνωρίζει την πολυπλοκότητα του έργου ως υψηλή
(5) με μεσαίο επίπεδο κινδύνου. Αναφέρθηκε ότι η ανάπτυξη και ο έλεγχος θα
μπορούσαν να προγραμματιστούν μόνο όταν εγκριθούν οι τεχνικές
προδιαγραφές. Άλλα κράτη μέλη όπως η PT έχουν δηλώσει ότι χρησιμοποιούν
επίσης μια προσέγγιση ανάπτυξης Agile για να βοηθήσουν στη μείωση του χρονικού
πλαισίου εφαρμογής.
Η PT θεωρεί την πολυπλοκότητα του έργου υψηλή (6) αλλά
με χαμηλό επίπεδο κινδύνου. Η PT διαπιστώνει ότι δεδομένου ότι αυτό το
έργο θα αναπτυχθεί και θα εφαρμοστεί στο Εθνικό Σύστημα Εισαγωγής, το οποίο
είναι πολύ περίπλοκο, η ενσωμάτωση του CCI - Φάση 2 θα είναι επίσης
πολύπλοκη. Η ανάπτυξη αυτού του συστήματος συνδέεται με την ανάπτυξη όλων
των εθνικών, κεντρικών και άλλων συστημάτων των κρατών μελών, γεγονός που
αυξάνει τις αλληλεξαρτήσεις και την πολυπλοκότητα του «παγκόσμιου συστήματος».
Η SI σημείωσε την πολυπλοκότητα του έργου ως υψηλή (6)
με μεσαίο επίπεδο κινδύνου. Οι κίνδυνοι αφορούν την πανδημία COVID-19 και
τον αντίκτυπό της στους οικονομικούς και ανθρώπινους πόρους. Επιπλέον, η
SI ανέφερε ότι εφαρμόζουν ένα νέο σύστημα δήλωσης εισαγωγής έως το τέλος του
2020 και ότι θα συμμετάσχουν ενεργά μόλις ολοκληρωθούν.
Η SK αξιολογεί την πολυπλοκότητα του έργου ως μέτρια
(3) με μεσαίο επίπεδο κινδύνου και αναφέρει ότι ενδέχεται να υπάρχουν
καθυστερήσεις που οφείλονται στην έλλειψη ανθρώπινων και οικονομικών πόρων,
αλλά αυτές δεν πρέπει να επηρεάζουν τα βασικά ορόσημα. Η SK αναφέρει
περαιτέρω ότι η ανάλυση επιπτώσεων βρίσκεται σε εξέλιξη και ως εκ τούτου δεν
έχουν ληφθεί ακόμη μέτρα μετριασμού.
Τα σχήματα 3-31 και 3-32 παρέχουν μια
συνολική περίληψη των απαντήσεων της έρευνας που ελήφθησαν από τα κράτη μέλη
και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή 18 σχετικά με την
κατάσταση των δραστηριοτήτων του έργου τους.
Σχήμα 3-31: Περίληψη των απαντήσεων στην έρευνα - CCI
- Φάση 1
Σχήμα 3‑32: Σύνοψη των απαντήσεων στην έρευνα - CCI -
Φάση 2
3.7.2Επισκόπηση της προόδου του έργου
Ο Πίνακας 20 και ο Πίνακας 21 επισημαίνουν τυχόν
γνωστές αποκλίσεις στο σχεδιασμό σε σύγκριση με τις ημερομηνίες που ορίζονται
στο Πρόγραμμα Εργασίας.
Όσον αφορά το CCI - Φάση 1 , η DE έχει
προγραμματισμένη ημερομηνία ανάπτυξης, η οποία είναι μεταγενέστερη της
προθεσμίας στο Πρόγραμμα Εργασίας UCC. Η DE εξήγησε ότι αυτό το έργο θα
υλοποιηθεί στη μεγάλη κυκλοφορία του εθνικού τους συστήματος ITL (ATLAS 10.2),
το οποίο έχει αναβληθεί για ένα χρόνο. Οι προπαρασκευαστικές
δραστηριότητες δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη. Η καθυστέρηση που προβλέπει
σήμερα η DE είναι περίπου 2 τέταρτα.
Σε σύγκριση με τις προγραμματισμένες ημερομηνίες λήξης
που παρέχονται στην έκθεση του 2019, τα ακόλουθα κράτη μέλη ανέβαλαν την
ημερομηνία ανάπτυξής τους κατά περισσότερο από ένα τέταρτο: DE, DK, FR και
LV. Ωστόσο, εκτός από τη ΔΕ, αυτή η προσαρμογή προγραμματισμού δεν
συνεπάγεται πρόσθετο κίνδυνο κατά την τελική προθεσμία ανάπτυξης.
Η PL μετακίνησε την ημερομηνία ανάπτυξης τους νωρίτερα
κατά περισσότερο από ένα τέταρτο.
Οι συγκεκριμένες ημερομηνίες βρίσκονται στον Πίνακα 20
παρακάτω.
Πίνακας 20: Σύγκριση προγραμματισμένων και
πραγματικών ημερομηνιών - CCI - Φάση 1
Για την εφαρμογή της CCI - Φάση 2 , τα
ακόλουθα κράτη μέλη έχουν προγραμματισμένη ημερομηνία ανάπτυξης, η οποία είναι
μεταγενέστερη της προθεσμίας στο Πρόγραμμα Εργασίας UCC: DE. Ωστόσο, η
καθυστέρηση για DE περιορίζεται σε ένα μήνα. Η DE εξήγησε ότι αυτό το έργο
θα εφαρμοστεί στη μεγάλη κυκλοφορία του εθνικού τους συστήματος ITL (ATLAS
10.3) για το οποίο οι προπαρασκευαστικές δραστηριότητες δεν έχουν ξεκινήσει
ακόμη.
Σε σύγκριση με τις
προγραμματισμένες ημερομηνίες λήξης που παρέχονται στην έκθεση του 2019, τα
ακόλουθα κράτη μέλη ανέβαλαν την ημερομηνία ανάπτυξης για CCI - Φάση 2 κατά
περισσότερο από ένα τέταρτο: DE, DK, FI και LV. Οι συγκεκριμένες
ημερομηνίες βρίσκονται στον Πίνακα 21 παρακάτω. Ωστόσο, εκτός από τη ΔΕ,
αυτή η προσαρμογή προγραμματισμού δεν συνεπάγεται πρόσθετο κίνδυνο κατά την
τελική προθεσμία ανάπτυξης
Σημείωση: Οι πίνακες
δείχνουν ότι το σύστημα του Κεντρικού Εκτελωνισμού θα ξεκινήσει να
ολοκληρώνεται το 2023/2024.
Ρωτήστε μας
Τελωνειακά θέματα στο: E-Mail = ggioggaras@Gmail.com Να σας απαντήσουμε |
Ενδιαφέρουσες Ιστοσελίδες https://sxoli-ekteloniston.blogspot .com https://ektelonistivivlia.blogspot.com https://gnomesmetaforas.blogspot
.com https://logotexnia-ekteloniston.blogspot
.com www.bookstars.gr Στο δεύτεροο blog βιβλία και
της Διαμεταφοράς
ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ https://drive.google.com/drive/folders/1Mz9t1TxUj7NGZDIwBInpO-w155xdf4nP |
Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ Ιστοσελίδα = PrePrint.gr Με μικρό κόστος |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου