Παροχή οδηγιών σχετικά με την επανεισαγωγή
εμπορευμάτων με βάση το έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογίας και
Τελωνειακής Ένωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG TAXUD) RETURNED GOODS ΔΔΘΕΚΑ Γ
1135306 ΕΞ 2022 (Μάθημα 1α2) 27 Δεκεμβρίου 2022
Αθήνα, 19 Δεκεμβρίου
2022
Αριθ. Πρωτ.: ΔΔΘΕΚΑ Γ 1135306 ΕΞ 2022
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΚ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΑΣΜΟΛΟΓΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΑΘΕΣΤΩΤΩΝ ΚΑΙ ΑΠΑΛΛΑΓΩΝ
ΤΜΗΜΑ Γ' - ΔΑΣΜΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΠΑΛΛΑΓΩΝ
Ταχ. Δ/νση: Καρ. Σερβίας 10
Ταχ. Κώδικας: 101 68 Αθήνα
Πληροφορίες: Σ. Μεκλή
Τηλέφωνο: 210-6987781
E-Mail: ddtheka@aade.gr
Url: www.aade.gr
Θέμα: «Παροχή οδηγιών σχετικά με την επανεισαγωγή εμπορευμάτων με βάση το
έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογίας και Τελωνειακής Ένωσης της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής (DG TAXUD) "RETURNED GOODS"»
Σχετ.: α. Η αριθ. πρωτ. ΔΔΘΕΚΑΓ1110662ΕΞ2018/17-7-2018 (ΑΔΑ:7ΣΙ946ΜΠ3Ζ-Δ28)
εγκύκλιος με θέμα «Παροχή οδηγιών αναφορικά με τη χορήγηση απαλλαγής από δασμό
κατά την επανεισαγωγή εμπορευμάτων κατόπιν οριστικής ή προσωρινής εξαγωγής»
β. Το με στοιχεία TAXUD.A/LP/mb(2021) 2406150 Ref. Ares(2021)2225357-
31/03/2021 "NOTE ON RETURNED GOODS" έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης
Φορολογίας και Τελωνειακής Ένωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Με την ανωτέρω α. σχετική εγκύκλιο διαταγή παρασχέθηκαν οδηγίες αναφορικά με τη
χορήγηση απαλλαγής από δασμό κατά την επανεισαγωγή εμπορευμάτων κατόπιν
οριστικής ή προσωρινής εξαγωγής, όπως αυτή ορίζεται στις διατάξεις του
Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα.
Με την παρούσα παρατίθενται προς διευκόλυνσή σας, ενδεικτικές περιπτώσεις με
πρακτικά παραδείγματα σχετικά με την εξακρίβωση της πλήρωσης των προϋποθέσεων
για τη χορήγηση της προβλεπόμενης απαλλαγής όπως αποτυπώνονται στο β. ανωτέρω
σχετικό έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Α. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΠΑΛΛΑΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΑΣΜΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ
Το άρθρο 203 του Ευρωπαϊκού Τελωνειακού Κώδικα θεσπίζει την απαλλαγή από
εισαγωγικούς δασμούς, κατόπιν αιτήσεως του ενδιαφερόμενου προσώπου (δηλαδή του
διασαφιστή), για μη ενωσιακά εμπορεύματα τα οποία τίθενται σε ελεύθερη
κυκλοφορία, υπό το όρο ότι αυτά πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) Τα εμπορεύματα ήταν αρχικά ενωσιακά που εξήχθησαν από το τελωνειακό έδαφος
της Ένωσης και επανεισάγονται στο έδαφός της, εντός χρονικού διαστήματος τριών
ετών.
β) Τα εμπορεύματα επανεισάγονται στην κατάσταση στην οποία είχαν εξαχθεί.
γ) Η πλήρωση των συγκεκριμένων προϋποθέσεων τεκμηριώνεται με δικαιολογητικά που
προσκομίζει ο διασαφιστής.
Β. ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΑΚΡΙΒΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΑΝΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Σύμφωνα με το άρθρο 158 του κατ' εξουσιοδότηση Κανονισμού του Ενωσιακού
Τελωνειακού Κώδικα, τα εμπορεύματα δύναται να θεωρηθούν ότι επανεισάγονται στην
ίδια κατάσταση εάν:
1) δεν έχουν υποστεί καμία επεξεργασία ή εργασία, ή
2) έχουν υποστεί επεξεργασία ή εργασία μόνο με σκοπό να:
α. αλλάξει η εμφάνισή τους,
β. επιδιορθωθούν,
γ. επανέλθουν σε καλή κατάσταση, ή δ. διατηρηθούν σε καλή κατάσταση, ή
3) έχουν υποστεί επεξεργασίες και εργασίες άλλες από αυτές που αναφέρονται στο
2) αλλά γίνεται εμφανές μετά από την έναρξη των εργασιών αυτών ότι αυτές είναι
ακατάλληλες για την σκοπούμενη χρήση των εμπορευμάτων, ή
4) οποιεσδήποτε από τις επεξεργασίες ή εργασίες που αναφέρονται στα σημεία 2) ή
3):
α. θα μπορούσαν να καταστήσουν τα εμπορεύματα υποκείμενα σε εισαγωγικούς
δασμούς εάν είχαν υπαχθεί σε καθεστώς τελειοποίησης προς επανεισαγωγή (δηλαδή
πρόκειται για επεξεργασίες που συνεπάγονται κόστος, βλ. άρθρο 86 (5) του
Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα), και
β. η επεξεργασία ή εργασία δεν υπερβαίνει τα απολύτως απαραίτητα για να
καταστεί δυνατή η χρήση των εμπορευμάτων με τον ίδιο τρόπο όπως κατά τη στιγμή
της εξαγωγής τους.
(i) Επεξεργασίες / εργασίες που είναι αποδεκτές προκειμένου τα αγαθά να
θεωρούνται ότι εισάγονται στην ίδια κατάσταση
Μερικές από τις συνήθεις μορφές επεξεργασίας ορίζονται στο Παράρτημα 71-03 του
κατ' εξουσιοδότηση Κανονισμού του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα, όπως η
συσκευασία και η αποσυσκευασία, οι απλές εργασίες καθαρισμού, η αλλαγή
συσκευασίας ή η δοκιμή μηχανημάτων για τον έλεγχο της συμμόρφωσης με τεχνικές
προδιαγραφές, μπορεί να εφαρμοστούν σε εμπορεύματα που εν συνεχεία θεωρούνται
ως επανεισαγόμενα, διότι κατ' αρχήν αυτές οι εργασίες δεν αλλάζουν την
κατάσταση τους (βλ. παρακάτω την εξαίρεση που ισχύει όταν η κατάσταση αλλάζει
απρόβλεπτα). Ενώ δε δύναται να θεωρηθούν ως επανεισαγόμενα εμπορεύματα τα οποία
έχουν υποστεί συνήθεις μορφές επεξεργασίας που βελτιώνουν όμως την ποιότητα του
εμπορεύματος και συνεπώς αλλάζουν τη κατάστασή του.
Συνεπώς, τα εμπορεύματα που υποβάλλονται σε εργασίες τελειοποίησης όπως
ορίζονται στο άρθρο 5(37) του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα (με εξαίρεση την
επισκευή) δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο άρθρο 203 (5) του
Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα. Αυτό σημαίνει ότι, μήλα που εξάγονται από την
Ένωση σε τρίτη χώρα για επανασυσκευασία μπορεί να θεωρηθεί ότι επανεισάγονται
στην ίδια κατάσταση. Ωστόσο, αν μεταποιηθούν σε χυμό μήλου και στη συνέχεια,
ένα μήνα μετά την εξαγωγή, επανεισάγονται στην Ένωση, τότε δεν μπορεί να
θεωρηθεί ότι επανεισάγονται στην ίδια κατάσταση με την εξαγωγή τους.
(ii) Ως προς την αλλαγή κωδικών Συνδυασμένης Ονοματολογίας των επανεισαγομένων
εμπορευμάτων
Η νομοθεσία της ΕΕ για τα επανεισαγόμενα εμπορεύματα δεν αντιμετωπίζει το θέμα
της πιθανούς αλλαγής των κωδικών ΣΟ, και συνεπώς δεν αποκλείεται τα εμπορεύματα
να θεωρείται ότι επανεισάγονται στην ίδια κατάσταση παρά την αλλαγή κωδικού ΣΟ.
Ένα τέτοιο παράδειγμα θα μπορούσε να είναι το ξύδι από κρασί, το οποίο έχει
κωδικό ΣΟ 2209 00 11 (εισαγωγικός δασμός 6,4 ευρώ/hl) όταν μεταφέρεται σε
κοντέινερ χωρητικότητας λιγότερο των 2 λίτρων και κωδικό ΣΟ 2209 00 19
(εισαγωγικός δασμός 4,8 ευρώ/hl) όταν μεταφέρεται σε κοντέινερ χωρητικότητας
άνω των 2 λίτρων. Έτσι, ξύδι από κρασί που εξάγεται από το τελωνειακό έδαφος
της Ένωσης σε κοντέινερ των 5 λίτρων και επανεισάγεται στο έδαφος αυτό πχ εντός
μίας εβδομάδας σε κοντέινερ 1 (ενός) λίτρου, χωρίς να έχει υποβληθεί σε
πρόσθετη επεξεργασία ή εργασία, μπορεί να θεωρηθεί ότι επανεισάγεται στην ίδια
κατάσταση με την έννοια του άρθρου 203 (5) του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα.
(iii) Επεξεργασίες / εργασίες ακατάλληλες για τη σκοπούμενη χρήση των
εμπορευμάτων
Τα εμπορεύματα που υφίστανται οποιαδήποτε επεξεργασία ή εργασία μπορεί να
θεωρηθεί ότι επιστρέφουν στην ίδια κατάσταση, υπό τον όρο ότι τα εμπορεύματα
μπορούν να χρησιμοποιηθούν με τον ίδιο τρόπο όπως κατά τη στιγμή της εξαγωγής
τους. Τα εμπορεύματα μπορεί να θεωρηθούν ως επανεισαγόμενα, ακόμη και αν δεν
μπορούν να χρησιμοποιηθούν με τον ίδιο τρόπο όπως κατά τη στιγμή της εξαγωγής
τους, μόνο όταν μετά την έναρξη της επεξεργασίας τους καθίσταται σαφές ότι η εν
λόγω επεξεργασία είναι ακατάλληλη για την προβλεπόμενη χρήση τους. Αυτό
σημαίνει ότι αν είναι γνωστό πριν από την επεξεργασία ή την εργασία ότι στη
συνέχεια τα εμπορεύματα θα καταστούν ακατάλληλα για την προβλεπόμενη χρήση, τότε
τα εν λόγω εμπορεύματα δεν μπορούν να θεωρηθούν ως επανεισαγόμενα.
Παράδειγμα εμπορεύματος που μπορεί να θεωρηθεί ως επανεισαγόμενο είναι η
περίπτωση μηχανήματος που εξάγεται για να υποβληθεί σε δοκιμές αντοχής,
εξαιτίας των οποίων ένα τμήμα του μηχανήματος σπάζει, χωρίς αυτό να είναι
ευλόγως προβλέψιμο. Παρότι το μηχάνημα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τον ίδιο
τρόπο όπως όταν εξήχθη, δύναται να θεωρηθεί ως επανεισαγόμενο.
(iv) Επισκευές εμπορευμάτων σε τρίτη χώρα
α. Εμπορεύματα που εξήχθησαν σε καλή κατάσταση, υφίστανται βλάβη στο εξωτερικό
και επισκευάζονται εκεί, προκειμένου να καταστεί δυνατή η συνέχιση της
κανονικής χρήσης τους, μπορούν να θεωρηθούν ως επανεισαγόμενα εμπορεύματα, υπό
την προϋπόθεση ότι οι εργασίες επισκευής δεν συνεπάγονται καμία αναβάθμιση των
εμπορευμάτων. Σύμφωνα με το άρθρο 158 παράγραφος 3 του κατ' εξουσιοδότηση
Κανονισμού του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα, η επισκευή μπορεί να συνεπάγεται
εργασίες που περιλαμβάνονται στο πεδίο εφαρμογής του καθεστώτος τελειοποίησης
προς επανεισαγωγή, συμπεριλαμβανομένης της ενσωμάτωσης ανταλλακτικών. Ωστόσο,
αυτή η επισκευή πρέπει να περιορίζεται στο απολύτως απαραίτητο για να καταστεί
δυνατή η χρήση των εμπορευμάτων με τον ίδιο τρόπο όπως κατά την εξαγωγή τους,
εκεί όπου τα εμπορεύματα θα υπόκεινταν σε εισαγωγικό δασμό εάν είχαν υπαχθεί σε
τελειοποίηση προς επανεισαγωγή.
Ένα τέτοιο παράδειγμα μπορεί να είναι το μηχάνημα που αναφέρθηκε παραπάνω, του
οποίου το τμήμα σπάζει μετά τις δοκιμές αντοχής. Σε αυτό το παράδειγμα, αν το
σπασμένο κομμάτι αντικατασταθεί από άλλο των ίδιων τεχνικών χαρακτηριστικών με
εκείνο που έσπασε, δηλαδή του ίδιου είδους με εκείνο που χρησιμοποιήθηκε κατά
την εξαγωγή του μηχανήματος, μπορεί και πάλι να χαρακτηριστεί ως επανεισαγόμενο
αγαθό κατά την επανείσοδο.
β. Τα εμπορεύματα που εξάγονται κατεστραμμένα με σκοπό να επισκευαστούν σε
τρίτη χώρα και να επιστραφούν στην Ένωση, δε μπορεί να θεωρηθούν ως
επανεισαγόμενα καθώς δεν επιστρέφουν στην ίδια κατάσταση στην οποία εξήχθησαν.
Ωστόσο, τα εν λόγω εμπορεύματα δύναται να εισάγονται υπό καθεστώς δασμολογικής
απαλλαγής με τις προϋποθέσεις και τις διαδικαστικές απαιτήσεις του καθεστώτος
τελειοποίησης προς επανεισαγωγή όπως αναφέρεται στα άρθρα 260 και 260Α του
Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα.
Γ. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΕΠΑΝΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
Όσον αφορά στις γενικές προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν τα οχήματα για να
θεωρούνται ως επανεισαγόμενα εμπορεύματα ισχύουν τα αναφερόμενα στο Κεφάλαιο Α
ανωτέρω, ήτοι:
α) Τα οχήματα ήταν αρχικά ενωσιακά εμπορεύματα που εξήχθησαν από το τελωνειακό
έδαφος της Ένωσης και τα οποία επιστρέφουν στο εν λόγω έδαφος εντός περιόδου
τριών ετών.
β) Τα οχήματα να επιστρέφουν στην κατάσταση στην οποία εξήχθησαν.
γ) Η πλήρωση αυτών των προϋποθέσεων τεκμηριώνεται από αποδεικτικά στοιχεία που
πρέπει να προσκομίσει ο δικαιούχος της διαδικασίας.
Όπως προαναφέρθηκε, η αλλαγή του κωδικού ΣΟ δεν συνεπάγεται απαραιτήτως ότι τα
εμπορεύματα επιστρέφονται σε κατάσταση διαφορετική από εκείνη στην οποία
εξήχθησαν. Αυτό σημαίνει ότι κατ' αρχήν τα καινούργια αυτοκίνητα της ΕΕ που
μεταφέρονται σε τρίτη χώρα μπορούν να επιστραφούν στην ΕΕ ως μεταχειρισμένα
(δηλαδή με διαφορετικό κωδικό ΣΟ) και να θεωρούνται ακόμη ως επανεισαγόμενα,
εφόσον πληρούνται όλες οι σχετικές προϋποθέσεις. Ωστόσο, η αλλαγή του κωδικού
ΣΟ μπορεί να είναι ένδειξη μεταβολής της κατάστασης του αυτοκινήτου.
Η αξία του αυτοκινήτου δεν έχει κατ' αρχήν σημασία για τον προσδιορισμό των
οχημάτων ως επανεισαγομένων εμπορευμάτων ή όχι. Αυτό σημαίνει ότι τα οχήματα
μπορούν να εξαχθούν από την ΕΕ σε τρίτη χώρα, δηλώνοντας συγκεκριμένη
δασμολογητέα αξία και να επιστραφούν στην ΕΕ με διαφορετική δασμολογητέα αξία
και, ωστόσο, να θεωρηθούν ως επανεισαγόμενα εμπορεύματα, υπό τον όρο ότι
πληρούνται όλες οι σχετικές προϋποθέσεις. Εντούτοις, το γεγονός ότι ένα όχημα τίθεται
σε ελεύθερη κυκλοφορία με διαφορετική δασμολογητέα αξία από εκείνη που δηλώθηκε
κατά την εξαγωγή του μπορεί να θεωρηθεί ως ισχυρή ένδειξη μεταβολής της
κατάστασης του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, εάν η δηλωθείσα αξία κατά τη θέση
των οχημάτων σε ελεύθερη κυκλοφορία είναι υψηλότερη από εκείνη που δηλώνεται
για εξαγωγή, τα οχήματα θεωρούνται ότι έχουν αναβαθμιστεί και, ως εκ τούτου, τα
εν λόγω οχήματα δεν θα πρέπει να θεωρούνται ως επανεισαγόμενα εμπορεύματα.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να αναλυθούν οι δύο πρώτες προϋποθέσεις που
προαναφέρθηκαν λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες που αφορούν τα οχήματα:
(i) Τα οχήματα ήταν αρχικά ενωσιακά εμπορεύματα που εξήχθησαν από το τελωνειακό
έδαφος της Ένωσης και τα οποία επιστρέφουν στο εν λόγω έδαφος εντός περιόδου
τριών ετών
Επισημαίνεται ότι το όχημα που επιστρέφει στην ΕΕ πρέπει να είναι ακριβώς το
ίδιο με αυτό που εξήχθη από την ΕΕ για την τρίτη χώρα. Οι αρμόδιες τελωνειακές
αρχές του τελωνειακού εδάφους της ΕΕ πρέπει να είναι βέβαιες ότι τα
συγκεκριμένα οχήματα για τα οποία ο διασαφιστής απαιτεί απαλλαγή από δασμό ως
επανεισαγόμενα εμπορεύματα:
i) ήταν προηγουμένως ενωσιακά εμπορεύματα,
ii) εξήχθησαν από την ΕΕ σε τρίτη χώρα το αργότερο πριν από 3 έτη από την
ημερομηνία αποδοχής της τελωνειακής διασάφησης για θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία,
και
μπορεί να αποδειχθεί χωρίς αμφιβολία ότι το αυτοκίνητο που δηλώθηκε προς
εξαγωγή είναι ακριβώς το ίδιο όπως όταν αυτό επιστρέφεται. Ένα τέτοιο
παράδειγμα μπορεί να είναι η φυσική ταυτοποίηση του αριθμού πλαισίου τόσο κατά την
έξοδο όσο και κατά την είσοδο στην ΕΕ. Ο διασταυρωμένος έλεγχος του εν λόγω
αριθμού πλαισίου (φυσικά ελεγχόμενου κατά την είσοδο στην ΕΕ) με αυτόν που
αναφέρεται στη διασάφηση εξαγωγής και στα έγγραφα μεταφοράς κατά την έξοδο από
την ΕΕ μπορεί να αποτελεί ένδειξη ότι το εξαγόμενο αυτοκίνητο είναι το ίδιο με
εκείνο που επανεισάγεται. Δήλωση του προμηθευτή ή τιμολόγιο δεν αρκεί για να
θεωρηθεί ότι τα αυτοκίνητα που δηλώνονται κατά την είσοδο και την έξοδο είναι
τα ίδια.
(ii) Τα οχήματα επιστρέφονται στην κατάσταση στην οποία εξήχθησαν
Όπως προαναφέρθηκε, εάν οχήματα υπό επισκευή εξάγονται από την ΕΕ σε τρίτη χώρα
προκειμένου να επισκευαστούν και στη συνέχεια επαναφέρονται στην ΕΕ, δεν
μπορούν να θεωρηθούν ως επανεισαγόμενα εμπορεύματα, επειδή τα εμπορεύματα δεν
επιστρέφονται στην ίδια κατάσταση που είχαν κατά την εξαγωγή τους.
Πρέπει να αναλύεται κατά περίπτωση εάν υπάρχει αλλαγή στην κατάσταση κάθε
οχήματος που εισάγεται από ιδιώτη για ιδιωτική χρήση, αλλά και για καθένα από
τα οχήματα που εισάγονται από επαγγελματία αντιπρόσωπο αυτοκινήτων. Ως εκ
τούτου, εναπόκειται στον εισαγωγέα/δικαιούχο να προσκομίσει αδιάψευστα
δικαιολογητικά έγγραφα για κάθε μεμονωμένο όχημα της αποστολής, ώστε να
μπορέσουν τα τελωνεία να εκτιμήσουν ότι κάθε μεμονωμένο όχημα πληροί τους όρους
που πρέπει για να θεωρηθεί ως επανεισαγόμενο εμπόρευμα (συμπεριλαμβανομένης της
προαναφερθείσας διάταξης περί τριετίας).
Κάθε αλλαγή στο όχημα θεωρείται κατ' αρχήν ως αλλαγή της κατάστασης του.
Ενδεικτικά παραδείγματα μεταβολής της κατάστασης του οχήματος, ώστε να μην
θεωρείται ως επανεισαγόμενο εμπόρευμα, είναι τα εξής:
• όχημα εξάγεται από την ΕΕ σε τρίτη χώρα, όπου τα ελαστικά αντικαθίστανται με
ελαστικά διαφορετικών τεχνικών χαρακτηριστικών (π.χ. διαφορετική μάρκα, μοντέλο
ή υλικό).
• όχημα εξάγεται από την ΕΕ σε τρίτη χώρα, όπου βάφεται με διαφορετική βαφή από
αυτή που είχε προηγουμένως (π.χ. διαφορετικό χρώμα ή ποιότητα).
• όχημα εξάγεται από την ΕΕ σε τρίτη χώρα, όπου ο κινητήρας αντικαθίσταται με
διαφορετικό από αυτόν που είχε προηγουμένως (π.χ διαφορετικό μοντέλο, μάρκα ή
τεχνικά χαρακτηριστικά).
Μόνον επεξεργασίες ή εργασίες που είναι απαραίτητες για την επισκευή οχημάτων,
την επαναφορά τους σε καλή κατάσταση ή τη διατήρησή τους σε καλή κατάσταση
μπορεί να γίνουν δεκτές, εφόσον η επισκευή ή η κακή κατάσταση του οχήματος
οφείλεται σε γεγονός που συνέβη στην τρίτη χώρα. Αυτό επειδή, όπως
προαναφέρθηκε, εάν το όχημα εξαχθεί κατεστραμμένο από την ΕΕ σε τρίτη χώρα και
επισκευαστεί στην τρίτη χώρα, τότε δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι επιστρέφεται στην
ΕΕ στην ίδια κατάσταση όπως όταν εξήχθη.
Ενδεικτικά παραδείγματα που η κατάσταση του οχήματος δεν μεταβάλλεται και, ως
εκ τούτου, μπορεί να θεωρηθεί ως επανεισαγόμενο εμπόρευμα, είναι τα εξής:
• Όχημα εξάγεται από την ΕΕ σε τρίτη χώρα. Μετά από μερικές ημέρες στην τρίτη
χώρα το όχημα λερώνεται και πλένεται πριν επιστραφεί στην ΕΕ.
• Όχημα εξάγεται από την ΕΕ σε τρίτη χώρα, όπου υφίσταται διάτρηση ελαστικού.
Το κατεστραμμένο ελαστικό αντικαθίσταται από ένα άλλο ελαστικό της ίδιας
μάρκας, μοντέλου και χαρακτηριστικών.
• Τα οχήματα εξάγονται για να υποβληθούν σε δοκιμές αντοχής μετά τις οποίες τα
ελαστικά τους δεν μπορούν πλέον να χρησιμοποιηθούν με τον ίδιο τρόπο που θα
μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν κατά τη στιγμή της εξαγωγής τους (π.χ. επειδή
έχουν υποστεί υπερβολική διάβρωση ή/και έχουν υποστεί διάτρηση), χωρίς αυτό να
είναι εύλογα προβλέψιμο. Παρόλο που τα οχήματα αυτά δεν μπορούν να
χρησιμοποιηθούν με τον ίδιο τρόπο όπως όταν εξήχθησαν, μπορούν ακόμη να
θεωρηθούν ως επανεισαγόμενα εμπορεύματα.
• Τα οχήματα του προηγούμενου παραδείγματος, εφόσον αυτά παραλάβουν, σε τρίτη
χώρα όπου διενεργούνται οι δοκιμές, ελαστικά των ίδιων τεχνικών χαρακτηριστικών
με αυτά που χρησιμοποιούσαν τα οχήματα κατά την εξαγωγή τους (ενσωμάτωση
ανταλλακτικών).
Κατόπιν των ανωτέρω και προς τον σκοπό τήρησης των ισχυουσών διατάξεων
επισημαίνεται ότι κάθε αίτημα επανεισαγωγής πρέπει να αξιολογείται από τις
αρμόδιες τελωνειακές αρχές ώστε να εξακριβώνεται η πλήρωση των προϋποθέσεων
απαλλαγής από εισαγωγικούς δασμούς των εμπορευμάτων που επιστρέφουν στην ΕΕ.
Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΣΟΦΙΑ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου