Τελωνειακοί Έλεγχοι στις διασυνοριακές μεταφορές αποβλήτων (Μάθημα
4), 12 Μαΐου 2015
12.5.2015
|
EL
|
Επίσημη
Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
|
C 157/1
|
Κατευθυντήριες γραμμές για τους τελωνειακούς ελέγχους στις διασυνοριακές
μεταφορές αποβλήτων Δημόσια περίληψη
(Το παρόν έγγραφο δεν αποτελεί νομικά δεσμευτική πράξη)
(2015/C 157/01)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
1.
|
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
|
3
|
2.
|
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ
ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ
|
3
|
3.
|
ΝΟΜΙΚΟ
ΠΛΑΙΣΙΟ
|
4
|
3.1.
|
Διατάξεις
που προβλέπονται στον κοινοτικό τελωνειακό κώδικα σχετικά με τους
τελωνειακούς ελέγχους
|
4
|
3.2.
|
Κανόνες
για τις μεταφορές αποβλήτων που θεσπίζονται στον κανονισμό για τη μεταφορά
αποβλήτων [κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 1013/2006]
|
4
|
3.3.
|
Εθνική
νομοθεσία
|
6
|
4.
|
ΔΙΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
|
6
|
4.1.
|
Στοιχεία
που συνιστάται να περιλαμβάνουν οι εθνικές συμφωνίες
|
7
|
5.
|
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
ΜΕΤΑΞΥ ΚΡΑΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΕΕ
|
7
|
6.
|
ΔΙΕΘΝΗΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
|
8
|
6.1.
|
Εισαγωγή
|
8
|
6.2.
|
Στόχοι
|
8
|
6.3.
|
Νομική
βάση
|
8
|
6.4.
|
Ρόλος των
τελωνείων
|
8
|
6.5.
|
Συνιστώμενες
πρακτικές
|
9
|
7.
|
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΟ
ΥΛΙΚΟ
|
9
|
7.1.
|
Κατάλογοι
με στοιχεία επικοινωνίας των τελωνείων και των εθνικών αρμόδιων αρχών
|
9
|
7.2.
|
Έγγραφο
του παραρτήματος VII
|
9
|
7.3.
|
Έγγραφο
κοινοποίησης του παραρτήματος IΑ
|
9
|
7.4.
|
Έγγραφο
μεταφοράς του παραρτήματος IΒ
|
9
|
7.5.
|
Το
εγχειρίδιο της Ευρωπόλ για τα απόβλητα
|
9
|
7.6.
|
Ανεπίσημη
ενοποιημένη έκδοση των παραρτημάτων ΙΙΙ, ΙΙΙΑ, ΙΙΙΒ, IV και IVA του
κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1013/2006
|
9
|
7.7.
|
Πρακτικός
οδηγός για την κατάταξη των αποβλήτων που περιέχονται στους πράσινους
καταλόγους
|
10
|
7.8.
|
«Κατάλογος
χωρών», με βάση τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1418/2007 της Επιτροπής για την
εξαγωγή για αξιοποίηση αποβλήτων που περιέχονται στους πράσινους καταλόγους
προς χώρες στις οποίες δεν εφαρμόζεται η απόφαση του ΟΟΣΑ
|
10
|
7.9.
|
Κατευθυντήριες
γραμμές για τους ανταποκριτές
|
10
|
7.10.
|
Παράρτημα VI
της οδηγίας 2012/19/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου,
της 4ης Ιουλίου 2012, σχετικά με τα απόβλητα ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού
εξοπλισμού (ΑΗΗΕ)
|
10
|
7.11.
|
Εμπορεύματα
ΟΚΟ: Κατάλογος των σχετικών κωδικών TARIC
|
10
|
7.12.
|
Εγχειρίδια
σχετικά με τη μεταφορά «μεταχειρισμένων εμπορευμάτων»
|
10
|
7.13.
|
Δήλωση
συμμόρφωσης σύμφωνα με κανονισμούς που βασίζονται στο άρθρο 6 της
οδηγίας 2008/98/ΕΚ
|
11
|
7.14.
|
Εργαλεία
του δικτύου IMPEL-TFS
|
11
|
8.
|
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι
— ΓΛΩΣΣΑΡΙΟ
|
11
|
8.1.
|
Τελωνειακοί
ορισμοί
|
11
|
8.2.
|
Ορισμοί
σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1013/2006 και τις συναφείς
νομοθετικές πράξεις
|
12
|
9.
|
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ
— ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ
|
14
|
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η προστασία της υγείας και του
περιβάλλοντος αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη βαρύτητα. Στο πλαίσιο της Συνθήκης
της Λισαβόνας, μεταξύ των στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρωτεύουσα θέση κατέχει
το υψηλό επίπεδο προστασίας και η βελτίωση της ποιότητας του περιβάλλοντος
[άρθρο 3 της ΣΕΕ (1)]. Το σύνολο της περιβαλλοντικής νομοθεσίας της ΕΕ
(κανονισμοί, οδηγίες, αποφάσεις) έχει καθορίσει περισσότερους από 130
ξεχωριστούς σκοπούς και στόχους που αντικατοπτρίζουν την πολιτική της ΕΕ για το
περιβάλλον και πρέπει να επιτευχθούν κατά την περίοδο 2010-2050. Μεταξύ των εν
λόγω κύριων στόχων περιλαμβάνεται η εξάλειψη των παράνομων μεταφορών αποβλήτων
έως το 2020 (2).
Οι πολίτες, η κοινωνία των πολιτών και οι εθνικές αρχές απαιτούν
αυστηρότερους τελωνειακούς ελέγχους στα εισαγόμενα και εξαγόμενα προϊόντα. Ως
οι μόνες υπηρεσίες με ολοκληρωμένη εικόνα των εμπορικών ροών κατά μήκος των
εξωτερικών συνόρων της ΕΕ, τα τελωνεία μπορούν εν προκειμένω να συμβάλουν
σημαντικά.
Ωστόσο, ο ρόλος των τελωνείων απορρέει από διάφορους κανονισμούς που δεν
είναι σχεδιασμένοι ειδικά για τα τελωνεία και των οποίων η εφαρμογή απαιτεί,
επομένως, στενή συνεργασία με τις εθνικές αρμόδιες αρχές (ΕΑΑ).
Οι κανονισμοί αυτοί απαιτούν επίσης από τα τελωνεία ένα σχετικά υψηλό
επίπεδο γνώσεων και τεχνογνωσίας σε τομείς όπου αναμένεται η παρέμβασή τους.
Προκειμένου να αντιμετωπιστεί το εν λόγω
ζήτημα, οι ανά χείρας κατευθυντήριες γραμμές (3) έχουν εκπονηθεί στο πλαίσιο ειδικής
ομάδας εργασίας, στην οποία πρόσφεραν την πείρα τους αντιπρόσωποι των κρατών
μελών από τελωνεία και ΕΑΑ, σχετικά, μεταξύ άλλων, με τις διαδικασίες
τελωνειακού ελέγχου που εφαρμόζονται στις διασυνοριακές μεταφορές αποβλήτων,
την οργάνωση της διοικητικής συνεργασίας και οποιοδήποτε άλλο ειδικό θέμα που
αφορά τις εν λόγω μεταφορές.
Οι κατευθυντήριες γραμμές προορίζονται να αποτελέσουν εργαλείο για τη
στήριξη των τελωνείων κατά τη διενέργεια ελέγχων στις μεταφορές αποβλήτων.
Επίσης, προορίζονται να συνδράμουν τα τελωνεία και τις ΕΑΑ στη βελτίωση των
μεθόδων συνεργασίας και την ανάπτυξη ορθών διοικητικών πρακτικών. Η Επιτροπή
ενθαρρύνει τη χρήση των κατευθυντήριων γραμμών από τις ΕΑΑ οπουδήποτε
χρειάζονται συνδρομή στον συνοριακό έλεγχο.
Οι κατευθυντήριες γραμμές δεν πρέπει να θεωρούνται
υποχρεωτικές.
Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
317 αναρτήσεις σε 20.270
προβολές σελίδων
με κανονισμούς ΕΕ, νόμους, εγκυκλίους,
μελέτες, σχόλια, βιβλία
Πίνακας προηγούμενων Μαθημάτων της
Σχολής
στην ανάρτηση της 31 Μαρτίου 2015
|
Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών
κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος
|
E-mail = ggioggaras@Gmail.com
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου