Συμπλήρωση του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα Καν 952/2013 με τους κανονισμούς 2015/2446 και 2015/2447 (Μάθημα 1) 30 Δεκεμβρίου 2015
Σχόλιο: Θαυμάστε
μπέρδεμα με τους Κοινοτικούς Τελωνειακούς Κώδικες. Μας βγήκαν ακόμα άλλοι δύο
και μεγάλοι. Στο τέλος της πρότασης ψηφίσματος τους μνημονεύουμε. Δύο κανονισμοί
που αριθμούν το λιγότερο 900 σελίδες.
Υποψιαζόμαστε ότι
από εδώ και στο εξής οι εγκύκλιοι θα είναι των Βρυξελλών και όχι των Αθηνών.
Υποψιαζόμαστε ότι
αντιμετωπίζουν προβλήματα με την ψηφιακή τεχνολογία.
Υποψιαζόμαστε ότι
αντιμετωπίζουν διχόνοιες με τον κεντρικό εκτελωνισμό.
Υποψιαζόμαστε ότι
πλησιάζει ο καιρός της επιβολής των χρηματικών ποινών στις ηλεκτρονικές
τελωνειακές συναλλαγές.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ
|
||||||
7.10.2015
|
|
|||||
σύμφωνα
με το άρθρο 105 παράγραφος 4 του Κανονισμού
σχετικά
με τον κατ’ εξουσιοδότηση κανονισμό (ΕΕ) της Επιτροπής της 28ης Ιουλίου 2015
για τη συμπλήρωση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, όσον αφορά λεπτομερείς κανόνες εξειδίκευσης
ορισμένων από τις διατάξεις του ενωσιακού τελωνειακού κώδικα
(C(2015)05195 – 2015/2822(DEA))
Daniel Dalton, εξ ονόματος της Ομάδας ECR |
Ψήφισμα
του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με τον κατ’ εξουσιοδότηση κανονισμό της
Επιτροπής, της 28ης Ιουλίου 2015, για τη συμπλήρωση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ.
952/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, όσον αφορά
λεπτομερείς κανόνες εξειδίκευσης ορισμένων από τις διατάξεις του ενωσιακού
τελωνειακού κώδικα (C(2015)05195 – 2015/2822(DEA))
|
|
||||
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο,
– έχοντας
υπόψη τον κατ’ εξουσιοδότηση κανονισμό της Επιτροπής (C(2015)05195),
– έχοντας
υπόψη το άρθρο 290 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
–
έχοντας υπόψη τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 952/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
και του Συμβουλίου, της 9ης Οκτωβρίου 2013 , για τη θέσπιση του ενωσιακού
τελωνειακού κώδικα(1) ("κανονισμός
UCC"), και συγκεκριμένα τα άρθρα 2, 7, 10, 24, 31, 36, 40, 62, 65, 75,
88, 99, 106, 115, 122, 126, 131, 142, 151, 156, 160, 164, 168, 175, 180, 183,
186, 196, 206, 212, 216, 221, 224, 231, 235, 253, 265 και 284 παράγραφος 5
αυτού,
– έχοντας
υπόψη το άρθρο 105 παράγραφος 4 του Κανονισμού του,
A. λαμβάνοντας
υπόψη ότι, σύμφωνα με το άρθρο 290 της ΣΛΕΕ, οι κατ’ εξουσιοδότηση
πράξεις επιδιώκουν να «συμπληρώνουν ή τροποποιούν ορισμένα μη ουσιώδη
στοιχεία της νομοθετικής πράξης»·
B. λαμβάνοντας
υπόψη ότι, σύμφωνα με το άρθρο 284 παράγραφος 2 του κανονισμού UCC, η εξουσία
έκδοσης κατ’ εξουσιοδότηση πράξεων σε ορισμένους συγκεκριμένους τομείς
απονέμεται στην Επιτροπή·
Γ. λαμβάνοντας
υπόψη ότι η Επιτροπή εργάζεται επί της αναθεώρησης της τελωνειακής νομοθεσίας
εδώ και αρκετά χρόνια· λαμβάνοντας επίσης υπόψη ότι η Επιτροπή έχει
πραγματοποιήσει εκτεταμένες διαβουλεύσεις με κράτη μέλη και με
επιχειρηματικούς κύκλους ενόψει της προπαρασκευής του κατ’ εξουσιοδότηση
κανονισμού UCC[1]·
λαμβάνοντας υπόψη ότι, σύμφωνα με την αιτιολογική σκέψη 16 του κανονισμού
UCC, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο υπενθυμίζουν ότι «η τελωνειακή
νομοθεσία θα πρέπει να αντανακλά τη νέα οικονομική πραγματικότητα» και την
ανταγωνιστικότητα·
Δ. λαμβάνοντας
υπόψη ότι, στις 28 Ιουλίου 2015, η Επιτροπή ενέκρινε τον κατ’ εξουσιοδότηση
κανονισμό UCC και το παράρτημά του, κανονισμό στον οποίο έχουν προστεθεί
ορισμένα νέα στοιχεία που εγείρουν ανησυχίες ως προς τον στόχο της Επιτροπής
περί απλούστευσης και ανταγωνιστικότητας της τελωνειακής νομοθεσίας της ΕΕ·
λαμβάνοντας υπόψη ότι οι νέες διατάξεις θα έχουν επιπτώσεις στο ευρωπαϊκό
εμπόριο· λαμβάνοντας υπόψη ότι, κατά τη συνάντησή της με την Επιτροπή Εσωτερικής
Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών στις 22 Σεπτεμβρίου 2015, η Επιτροπή
δεν κατόρθωσε να παρουσιάσει με σαφήνεια τις αλλαγές που έχουν υιοθετηθεί και
την ανάλυση του κόστους τους·
Ε. λαμβάνοντας
υπόψη ότι ο κατ’ εξουσιοδότηση κανονισμός της Επιτροπής εισάγει νέες
απαιτήσεις που θα έχουν οικονομικές και διοικητικές επιπτώσεις για
επιχειρήσεις και τελωνειακές αρχές στα κράτη μέλη· λαμβάνοντας υπόψη ότι η
Επιτροπή εξακολουθεί να μην έχει προσκομίσει επισήμως αποδεικτικά στοιχεία ή
ανάλυση επιπτώσεων σχετικά με το πρόσθετο κόστος των νέων διατάξεων·
ΣΤ. λαμβάνοντας
υπό ότι ο κατ’ εξουσιοδότηση κανονισμός UCC τροποποιεί τη σημερινή λύση της
εξαίρεσης των εμπορευμάτων που δεν υπερβαίνουν την τιμή των 22 ευρώ από την
υποχρέωση υποβολής επίσημης τελωνειακής διασάφησης· λαμβάνοντας υπόψη ότι ο
αντίκτυπος της εν λόγω τροποποίησης στις εμπορικές ροές και στις δαπάνες που
κατά συνέπεια θα επιβαρύνουν τις εθνικές τελωνειακές αρχές δεν έχει
αξιολογηθεί· λαμβάνοντας υπόψη ότι τούτο το νέο μέτρο θα έχει αρνητικό
αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιείται το εμπόριο με την ΕΕ, θα
επηρεάσει την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ και θα γίνει αιτία να αυξηθούν οι
τιμές των καταναλωτικών αγαθών·
Ζ. λαμβάνοντας
υπόψη ότι ο κατ’ εξουσιοδότηση κανονισμός UCC θα επηρεάσει ενδεχομένως
αρνητικά τις προσπάθειες διευκόλυνσης του εμπορίου και τόνωσης της ανάπτυξης
και της ανταγωνιστικότητας και θα λειτουργήσει ανασταλτικά ως προς την
επιχειρηματική πραγματικότητα και τις υποσχέσεις περί απλών και λιγότερο
οχληρών τελωνειακών διαδικασιών και περί καλύτερης νομοθεσίας·
H. λαμβάνοντας
υπόψη ότι, σύμφωνα με το άρθρο 284 παράγραφος 5 του κανονισμού UCC, μία κατ’
εξουσιοδότηση πράξη «τίθεται σε ισχύ μόνον εφόσον δεν έχει διατυπωθεί
αντίρρηση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο εντός δύο μηνών από
την κοινοποίηση της εν λόγω πράξης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στο
Συμβούλιο ή εάν, πριν λήξει αυτή η περίοδος, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το
Συμβούλιο ενημερώσουν αμφότερα την Επιτροπή ότι δεν θα προβάλουν
αντιρρήσεις»·
Θ. λαμβάνοντας
υπόψη ότι στο άρθρο 105 παράγραφος 4 του Κανονισμού ορίζεται ότι «εάν, δέκα
εργάσιμες ημέρες πριν από την έναρξη της περιόδου συνόδου η Τετάρτη της
οποίας είναι η αμέσως προηγούμενη και η πιο κοντινή της ημέρας λήξης της
προθεσμίας της παραγράφου 5, η αρμόδια επιτροπή δεν έχει υποβάλει πρόταση
ψηφίσματος, μία πολιτική ομάδα ή σαράντα τουλάχιστον βουλευτές μπορούν να
υποβάλουν πρόταση ψηφίσματος σχετικά με το θέμα ούτως ώστε αυτό να
συμπεριληφθεί στο σχέδιο ημερήσιας διάταξης της προαναφερόμενης περιόδου
συνόδου»·
Ι. λαμβάνοντας
υπόψη ότι, μέχρι τις Τετάρτη, 30 Σεπτεμβρίου 2015, η Επιτροπή Εσωτερικής
Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών δεν είχε καταθέσει τέτοιο ψήφισμα, με
αποτέλεσμα το άρθρο 105 παράγραφος 4 να ισχύει και να εφαρμόζεται στην περίπτωση
ψηφίσματος που υποβλήθηκε στην σύνοδο ολομέλειας του Οκτωβρίου ΙΙ, 2015·
1. διατυπώνει
αντίρρηση σχετικά με τον κατ’ εξουσιοδότηση κανονισμό της Επιτροπής,
2. αναθέτει
στον Πρόεδρό του να διαβιβάσει το παρόν ψήφισμα στην Επιτροπή και να της
κοινοποιήσει ότι ο κατ' εξουσιοδότηση κανονισμός δεν μπορεί να τεθεί σε ισχύ.
|
ΚΑΤ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΌΤΗΣΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2015/2446 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 28ης Ιουλίου
2015 για τη συμπλήρωση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, όσον αφορά λεπτομερείς κανόνες σχετικούς με
ορισμένες από τις διατάξεις του ενωσιακού τελωνειακού κώδικα
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΌΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ)
2015/2447 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 24ης Νοεμβρίου 2015 για τη θέσπιση λεπτομερών
κανόνων εφαρμογής ορισμένων διατάξεων του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013 του
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τη θέσπιση του ενωσιακού
τελωνειακού κώδικα
Ακολουθούν πάνω από
χίλιες σελίδες κείμενα και σχέδια
|
E-mail = ggioggaras@Gmail.com
|
Ρωτήστε μας
Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε
|
Εκτύπωση
πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με
μικρό κόστος
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου