Θέματα ελέγχων των
Τελωνείων σε διαφορετικά τελωνειακά καθεστώτα του ενωσιακού τελωνειακού κώδικα
καν.1394/2019. Τροποποιήσεις. (Μάθημα 1) 16 Σεπτεμβρίου 2019
11.9.2019
|
EL
|
Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
|
L 234/1
|
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) 2019/1394
ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
της 10ης Σεπτεμβρίου 2019
για την τροποποίηση και διόρθωση του εκτελεστικού
κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447 σχετικά με ορισμένους κανόνες για την επιτήρηση για
θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία και την έξοδο από το τελωνειακό έδαφος της Ένωσης
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ,
Έχοντας υπόψη τη Συνθήκη για τη λειτουργία της
Ευρωπαϊκής Ένωσης,
Έχοντας υπόψη τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 952/2013 του
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 9ης Οκτωβρίου 2013, για τη
θέσπιση του ενωσιακού τελωνειακού κώδικα (1), και ιδίως τα άρθρα 8, 58, 100, 132, 157, 161,
184, 193, 217, 232 και 268,
Εκτιμώντας τα ακόλουθα:
(1)
|
Βάσει
του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010 (2) του Συμβουλίου απαιτείται από τα κράτη
μέλη να συλλέγουν και να ανταλλάσσουν ορισμένες πληροφορίες σχετικά με τις
εισαγωγές που απαλλάσσονται από τον φόρο προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ) δυνάμει
του άρθρου 143 παράγραφος 1 στοιχείο γα) (ειδικό καθεστώς για τις εξ
αποστάσεως πωλήσεις) ή του άρθρου 143 παράγραφος 1 στοιχείο δ) και του άρθρου
143 παράγραφος 2 της οδηγίας 2006/112/ΕΚ του Συμβουλίου (3). Επιπλέον, δυνάμει του άρθρου 47 παράγραφος 2
του κώδικα, οι τελωνειακές και άλλες αρμόδιες αρχές μπορούν, εάν κρίνεται
απαραίτητο για την ελαχιστοποίηση των κινδύνων και για την καταπολέμηση της
απάτης, να ανταλλάσσουν τόσο μεταξύ τους όσο και με την Επιτροπή, στοιχεία
που λαμβάνουν σχετικά με την είσοδο, την έξοδο, τη διαμετακόμιση, τη
διακίνηση, την αποθήκευση και τον ειδικό προορισμό εμπορευμάτων.
|
(2)
|
Το
ηλεκτρονικό σύστημα που εφαρμόζει η Επιτροπή προκειμένου να συμμορφώνεται με
την υποχρέωση περί επιτήρησης που προβλέπεται στο άρθρο 56 παράγραφος 5 του
κώδικα, το σύστημα «Surveillance» (Επιτήρηση), είναι το πλέον κατάλληλο
εργαλείο για την ανταλλαγή των σχετικών με τον ΦΠΑ πληροφοριών. Είναι
απαραίτητο να τροποποιηθεί το άρθρο 55 του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ)
2015/2447 προκειμένου να αποσαφηνιστούν τα πρόσωπα και ο βαθμός στον οποίο
αυτά μπορούν να έχουν πρόσβαση στα στοιχεία που είναι αποθηκευμένα στο
σύστημα «Surveillance». Πρώτον, η Επιτροπή θα πρέπει να είναι σε θέση να γνωστοποιεί
τα δεδομένα στο «Surveillance» σε συγκεντρωτική μορφή. Δεύτερον, ως γενικός
κανόνας, οι εξουσιοδοτημένοι χρήστες των τελωνειακών αρχών των κρατών μελών
θα πρέπει να έχουν πρόσβαση μόνο στα μη συγκεντρωτικά στοιχεία που έχει
παράσχει το εκάστοτε κράτος μέλος καθώς και στα συγκεντρωτικά στοιχεία σε
επίπεδο Ένωσης. Τρίτον, κατά παρέκκλιση του γενικού κανόνα, το άρθρο 55 θα
πρέπει να προβλέπει τη δυνατότητα ότι συγκεκριμένες νομοθετικές πράξεις της
Ένωσης, όπως ο κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 904/2010, ορίζουν ότι η Επιτροπή χορηγεί
σε ορισμένες αρχές των κρατών μελών πρόσβαση σε μη συγκεντρωτικά στοιχεία με
συγκεκριμένο τρόπο.
|
(3)
|
Προκειμένου
να είναι εφικτή η συλλογή των πληροφοριών που, βάσει του κανονισμού (ΕΕ)
αριθ. 904/2010, απαιτείται από τα κράτη μέλη να συλλέγουν και να
ανταλλάσσουν, ο εκτελεστικός κανονισμός (ΕΕ) 2015/2447 θα πρέπει επίσης να
τροποποιηθεί ούτως ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των στοιχείων που συλλέγει το
ηλεκτρονικό σύστημα. Ειδικότερα, είναι απαραίτητο τα παραρτήματα 21-01 και
21-02 του εν λόγω κανονισμού να περιλαμβάνουν τα στοιχεία τα οποία, στο
παράρτημα B του εν λόγω κανονισμού, έχουν τους αύξοντες αριθμούς 3/40 και
4/4, που αφορούν τους αριθμούς αναγνώρισης πρόσθετων φορολογικών στοιχείων
και τη βάση επιβάρυνσης αντίστοιχα.
|
(4)
|
Μετά
την τροποποίηση του άρθρου 278 του κώδικα για την παράταση της προθεσμίας
όσον αφορά τη μεταβατική χρήση μέσων πλην των τεχνικών ηλεκτρονικής
επεξεργασίας δεδομένων που προβλέπονται στον κώδικα, (4) θα πρέπει να τροποποιηθεί η διάταξη του
εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447 που προβλέπει έναν μεταβατικό κατάλογο
στοιχείων για τους σκοπούς της επιτήρησης (παράρτημα 21-02). Η διάταξη θα
πρέπει να διευκρινίζει ότι ο μεταβατικός κατάλογος στοιχείων μπορεί να
χρησιμοποιηθεί για τους σκοπούς της επιτήρησης κατά τη θέση σε ελεύθερη
κυκλοφορία μέχρις ότου καταστούν λειτουργικά τα εθνικά συστήματα εισαγωγής,
δηλαδή, βάσει του άρθρου 278 παράγραφος 2 του κώδικα, το αργότερο μέχρι τα
τέλη του 2022. Αντιθέτως, ο μεταβατικός κατάλογος στοιχείων μπορεί να
χρησιμοποιηθεί για τους σκοπούς της επιτήρησης κατά την εξαγωγή μέχρις ότου
καταστούν λειτουργικά τα εθνικά συστήματα εξαγωγής, δηλαδή, βάσει του άρθρου
278 παράγραφος 3 του κώδικα, το αργότερο μέχρι τα τέλη του 2025.
|
(5)
|
Μέχρι
την αναβάθμιση του συστήματος ελέγχου των εισαγωγών που αναφέρεται στο
παράρτημα της εκτελεστικής απόφασης (ΕΕ) 2016/578 (5) της Επιτροπής, η ανάλυση κινδύνου των
εμπορευμάτων που απαλλάσσονται από την υποχρέωση συνοπτικής διασάφησης
εισόδου πρέπει να διενεργείται κατά τη χρονική στιγμή προσκόμισης των εν λόγω
εμπορευμάτων στο τελωνείο βάσει της διασάφησης προσωρινής εναπόθεσης ή της
τελωνειακής διασάφησης ή, σε περίπτωση που η τελωνειακή διασάφηση
πραγματοποιείται μέσω οποιασδήποτε άλλης πράξης, βάσει των πληροφοριών που
είναι διαθέσιμες κατά τη χρονική στιγμή της προσκόμισης. Το άρθρο 187 του
εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447 θα πρέπει να τροποποιηθεί κατά τρόπον
ώστε να ισχύει και για τις ταχυδρομικές αποστολές και τις αποστολές με ίδια
αξία έως 22 EUR, διά της συμπερίληψης των σχετικών παραπομπών στον κατ'
εξουσιοδότηση κανονισμό (ΕΕ) 2015/2446 της Επιτροπής (6).
|
(6)
|
Θα
πρέπει να δοθεί στους οικονομικούς φορείς η δυνατότητα να παρέχουν, μέσω
εντύπων ή εγγράφων άλλων από το εκτυπωμένο αντίτυπο του ημερολογίου αλιείας,
πιστοποιητικό ότι τα προϊόντα και εμπορεύματα της θαλάσσιας αλιείας που
μεταφορτώνονται και μεταφέρονται μέσω χώρας ή εδάφους που δεν αποτελεί μέρος
του τελωνειακού εδάφους της Ένωσης δεν έχουν αποτελέσει αντικείμενο εργασιών.
Εντούτοις, για να καθίσταται δυνατός ο καταλογισμός των προϊόντων και
εμπορευμάτων της θαλάσσιας αλιείας στα αντίστοιχα ημερολόγια αλιείας στις
περιπτώσεις που το πιστοποιητικό μη διενέργειας εργασιών παρέχεται μέσω
εντύπου ή εγγράφου εκτός του εκτυπωμένου αντιγράφου του ημερολογίου αλιείας,
οι οικονομικοί φορείς θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν στο εν λόγω άλλο έντυπο ή
έγγραφο αναφορά στο αντίστοιχο ημερολόγιο αλιείας. Το άρθρο 214 του
εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447 θα πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως.
|
(7)
|
Στο
πλαίσιο της απλούστευσης, βάσει της οποίας μια τελωνειακή διασάφηση
υποβάλλεται υπό μορφή εγγραφής στις λογιστικές καταχωρίσεις του διασαφιστή,
οι τελωνειακές αρχές δύνανται να άρουν την υποχρέωση προσκόμισης των
εμπορευμάτων. Προκειμένου να είναι εφικτός ο ορθός τελωνειακός έλεγχος σε
ειδικές καταστάσεις, θα πρέπει να θεσπιστούν διαδικαστικοί κανόνες για τις
περιπτώσεις κατά τις οποίες, λόγω νέου, σοβαρού χρηματοοικονομικού κινδύνου ή
άλλης ειδικής κατάστασης, το τελωνείο ελέγχου ζητά συγκεκριμένα εμπορεύματα
να προσκομίζονται βάσει του άρθρου 182 παράγραφος 3 τρίτο εδάφιο του κώδικα.
Το άρθρο 234 του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447 θα πρέπει να
τροποποιηθεί αναλόγως.
|
(8)
|
Το
άρθρο 302 του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447 προβλέπει απαλλαγή από
την υποχρέωση σφράγισης των μεταφορικών μέσων ή των επιμέρους δεμάτων που
περιέχουν τα εμπορεύματα, για εμπορεύματα που μεταφέρονται αεροπορικώς ή
σιδηροδρομικώς, εφόσον πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις. Η θαλάσσια μεταφορά
είναι εξίσου ασφαλής με την αεροπορική ή τη σιδηροδρομική μεταφορά όσον αφορά
τη διασφάλιση της παράδοσης των εμπορευμάτων στον τόπο προορισμού. Συνεπώς, η
απαλλαγή θα πρέπει να επεκταθεί και στα εμπορεύματα που μεταφέρονται διά
θαλάσσης, υπό τον όρο ότι στο ηλεκτρονικό έγγραφο μεταφοράς που
χρησιμοποιείται ως τελωνειακή διασάφηση για τη θέση εμπορευμάτων υπό το
καθεστώς ενωσιακής διαμετακόμισης περιλαμβάνεται αναφορά στη συνοδευτική
φορτωτική.
|
(9)
|
Σε
περίπτωση που η τελωνειακή αρχή κράτους μέλους που συμμετέχει σε πράξη
διαμετακόμισης λάβει αποδεικτικά στοιχεία ότι τα γεγονότα από τα οποία
γεννάται η τελωνειακή οφειλή συνέβησαν στο έδαφός του, η εν λόγω αρχή θα
πρέπει να ζητήσει από το κράτος μέλος αναχώρησης να της μεταβιβάσει την
αρμοδιότητα εκκίνησης της διαδικασίας είσπραξης. Το κράτος μέλος αναχώρησης
θα πρέπει να επιβεβαιώσει εντός ορισμένου χρονικού διαστήματος εάν μεταφέρει
την αρμοδιότητα εκτέλεσης της είσπραξης στην τελωνειακή αρχή που υπέβαλε το
σχετικό αίτημα. Ως εκ τούτου, το άρθρο 311 του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ)
2015/2447 θα πρέπει να τροποποιηθεί ώστε να καλύπτει την ειδική περίπτωση
πράξης διαμετακόμισης.
|
(10)
|
Το
άρθρο 324 του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447 σχετικά με τις ειδικές
περιπτώσεις εκκαθάρισης του καθεστώτος τελειοποίησης προς επανεξαγωγή και οι
αντίστοιχοι κωδικοί στα παραρτήματα Α και Β θα πρέπει να τροποποιηθούν
προκειμένου να αποτυπώνουν τη θέση σε ισχύ του κανονισμού (ΕΕ) 2018/581 του
Συμβουλίου (7).
|
(11)
|
Σε
περίπτωση εξόδου εμπορευμάτων από το τελωνειακό έδαφος της Ένωσης, θα πρέπει
να διευκρινίζεται ο προσδιορισμός του τελωνείου εξόδου για εμπορεύματα που
φορτώνονται σε πλοίο ή αεροσκάφος. Επιπλέον, ορισμένες απλουστευμένες ρυθμίσεις
για τον προσδιορισμό του τελωνείου εξόδου δεν θα πρέπει να εφαρμόζονται σε
εμπορεύματα που υπόκεινται σε ειδικούς φόρους κατανάλωσης και σε μη ενωσιακά
εμπορεύματα. Το άρθρο 329 του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447 θα
πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως.
|
(12)
|
Σε
περίπτωση που, μετά την παράδοση για εξαγωγή, τα εμπορεύματα παραλαμβάνονται
στο πλαίσιο ενιαίας σύμβασης μεταφοράς τους εκτός του τελωνειακού εδάφους της
Ένωσης, θα πρέπει να διευκρινίζονται οι κανόνες διασφάλισης της τελωνειακής
επιτήρησης μέχρι τη φυσική έξοδο των εν λόγω εμπορευμάτων. Το άρθρο 332 του
εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447 θα πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως.
|
(13)
|
Οι
διαδικαστικοί κανόνες που θεσπίζονται στο άρθρο 333 του εκτελεστικού
κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447 αναφορικά με την επιτήρηση των εμπορευμάτων που
παραδίδονται για έξοδο θα πρέπει να διευκρινιστούν με σκοπό την αντιμετώπιση
καταστάσεων κατά τις οποίες τα εμπορεύματα εγκαταλείπουν το τελωνειακό έδαφος
της Ένωσης με τρόπο διαφορετικό από τον αρχικώς προβλεπόμενο, καθώς και
προκειμένου να καλύπτεται η ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των τελωνειακών
αρχών κατά το χρονικό διάστημα μέχρι την εγκατάσταση του ΕΚΤ -
Αυτοματοποιημένου Συστήματος Εξαγωγών (ΑΣΕ) που αναφέρεται στο παράρτημα της
εκτελεστικής απόφασης (ΕΕ) 2016/578.
|
(14)
|
Οι
διαδικαστικοί κανόνες που θεσπίζονται στο άρθρο 340 του εκτελεστικού
κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447 αναφορικά με την έξοδο εμπορευμάτων θα πρέπει να
διευκρινιστούν με σκοπό την αντιμετώπιση καταστάσεων κατά τις οποίες τα
εμπορεύματα διασαφίζονται για εξαγωγή αλλά τελικώς δεν εγκαταλείπουν το
τελωνειακό έδαφος της Ένωσης.
|
(15)
|
Μετά
την κοινοποίηση, εκ μέρους της Βόρειας Μακεδονίας, προς τα Ηνωμένα Έθνη και
την Ευρωπαϊκή Ένωση της έναρξης ισχύος της συμφωνίας των Πρεσπών από τις
15 Φεβρουαρίου 2019, η παλαιότερη ονομασία της χώρας «πρώην
Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας» έχει αλλάξει σε «Δημοκρατία της
Βόρειας Μακεδονίας». Η εν λόγω χώρα θα πρέπει να αναφέρεται στα παραρτήματα
του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447 με τη συγκεκριμένη ονομασία, ή,
ανάλογα με την περίπτωση, με τη συντομευμένη μορφή της, «Βόρεια Μακεδονία».
|
(16)
|
Προκειμένου
να διευκολυνθεί η χρήση των μορφότυπων και των κωδικών ορισμένων απαιτήσεων
περί δεδομένων στο πλαίσιο διασαφήσεων και γνωστοποιήσεων στα διάφορα ηλεκτρονικά
συστήματα, θα πρέπει να τροποποιηθεί το παράρτημα Β.
|
(17)
|
Είναι
απαραίτητο να διορθωθεί ένα σφάλμα διατύπωσης στο παράρτημα 33-07 του
εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447 σε σχέση με μια αναφορά στον κατ'
εξουσιοδότηση κανονισμό (ΕΕ) 2015/2446.
|
(18)
|
Συνεπώς,
ο εκτελεστικός κανονισμός (ΕΕ) 2015/2447 θα πρέπει να τροποποιηθεί και να
διορθωθεί αναλόγως.
|
(19)
|
Οι
τροποποιήσεις των παραρτημάτων 21-01 και 21-02 του εκτελεστικού κανονισμού
(ΕΕ) 2015/2447 που θεσπίζονται στον παρόντα κανονισμό θα πρέπει να τεθούν σε
εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2020, διότι αυτή είναι η ημερομηνία από την
οποία τα κράτη μέλη πρέπει να εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις ανταλλαγής
πληροφοριών που επιβάλλει ο κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 904/2010.
|
(20)
|
Τα
μέτρα που προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό είναι σύμφωνα με τη γνώμη της
Επιτροπής Τελωνειακού Κώδικα,
|
ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ:
Άρθρο 1
Τροποποιήσεις του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ)
2015/2447
Ο εκτελεστικός κανονισμός (ΕΕ) 2015/2447 τροποποιείται
ως εξής:
(1)
|
Το
άρθρο 55 τροποποιείται ως εξής:
|
(2)
|
Στο
άρθρο 187, η παράγραφος 5 αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:
«5. Εάν
εμπορεύματα για τα οποία έχει χορηγηθεί απαλλαγή από την υποχρέωση υποβολής
συνοπτικής διασάφησης εισόδου, σύμφωνα με το άρθρο 104 παράγραφος 1 στοιχεία
γ) έως ια), ιγ) και ιδ) και παράγραφοι 2, 3 και 4 του κατ' εξουσιοδότηση
κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446 της Επιτροπής, εισέρχονται στο τελωνειακό έδαφος
της Ένωσης, η ανάλυση κινδύνων διενεργείται κατά την προσκόμιση των
εμπορευμάτων, με βάση, όπου είναι διαθέσιμη, τη διασάφηση προσωρινής
εναπόθεσης ή την τελωνειακή διασάφηση που καλύπτει τα εν λόγω εμπορεύματα.».
|
(3)
|
Στο
άρθρο 214 προστίθεται η ακόλουθη παράγραφος:
«3. Η
πιστοποίηση που απαιτείται σύμφωνα με την παράγραφο 1 μπορεί να παρέχεται
μέσω οποιωνδήποτε συναφών εντύπων ή εγγράφων άλλων από το εκτυπωμένο
αντίγραφο του ημερολογίου αλιείας, περιλαμβανομένης αναφοράς στο εν λόγω
ημερολόγιο αλιείας.».
|
(4)
|
Στο
άρθρο 234 προστίθεται η ακόλουθη παράγραφος:
«3. Σε
περίπτωση που το τελωνείο επιτήρησης έχει ζητήσει, σύμφωνα με το άρθρο 182
παράγραφος 3 τρίτο εδάφιο του κώδικα, την προσκόμιση των εμπορευμάτων στο
τελωνείο διότι οι τελωνειακές αρχές έχουν εντοπίσει νέο, σοβαρό
χρηματοοικονομικό κίνδυνο ή άλλη ειδική κατάσταση σε σχέση με άδεια υποβολής
τελωνειακής διασάφησης με τη μορφή εγγραφής στις λογιστικές καταχωρίσεις του
διασαφιστή με απαλλαγή από την υποχρέωση προσκόμισης των εμπορευμάτων, το
τελωνείο επιτήρησης αναφέρει στον κάτοχο της εν λόγω άδειας:
Σε
αυτές τις περιπτώσεις, η παράδοση των εμπορευμάτων πραγματοποιείται σύμφωνα
με το άρθρο 194 του κώδικα.».
|
(5)
|
Στο
άρθρο 302 παράγραφος 2, προστίθεται το ακόλουθο στοιχείο:
|
(6)
|
Στο
άρθρο 311, προστίθενται οι ακόλουθες παράγραφοι:
«3. Εάν
η τελωνειακή αρχή κράτους μέλους που συμμετέχει σε πράξη διαμετακόμισης λάβει
αποδεικτικά στοιχεία, πριν από την παρέλευση της προθεσμίας που αναφέρεται
στο άρθρο 77 στοιχείο α) του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446,
ότι τα γεγονότα από τα οποία γεννάται η τελωνειακή οφειλή συνέβησαν στο
έδαφος του εν λόγω κράτους μέλους, η εν λόγω αρχή αποστέλλει προς την
τελωνειακή αρχή του κράτους μέλους αναχώρησης αμέσως και σε κάθε περίπτωση
εντός της συγκεκριμένης προθεσμίας δεόντως αιτιολογημένο αίτημα μεταβίβασης
της αρμοδιότητας εκκίνησης της διαδικασίας είσπραξης στην τελωνειακή αρχή που
υποβάλλει το αίτημα.
4. Η
τελωνειακή αρχή του κράτους μέλους αναχώρησης βεβαιώνει την παραλαβή του
αιτήματος που υποβάλλεται σύμφωνα με την παράγραφο 3 και ενημερώνει την
τελωνειακή αρχή που υπέβαλε το αίτημα, εντός 28 ημερών από την ημερομηνία
αποστολής του αιτήματος, εάν συμφωνεί με την ικανοποίηση του αιτήματος και τη
μεταβίβαση της αρμοδιότητας εκκίνησης της διαδικασίας είσπραξης στην αρχή που
υπέβαλε το αίτημα.».
|
(7)
|
Στο
άρθρο 324 παράγραφος 1, το στοιχείο ε) αντικαθίσταται από το ακόλουθο
κείμενο:
(*1) Κανονισμός (ΕΕ) 2018/581 του
Συμβουλίου, της 16ης Απριλίου 2018, σχετικά με την προσωρινή αναστολή των
αυτόνομων δασμών του κοινού δασμολογίου για ορισμένα αγαθά που μπορούν να
ενσωματωθούν ή να χρησιμοποιηθούν σε αεροσκάφη και την κατάργηση του
κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1147/2002 (ΕΕ L 98 της 18.4.2018, σ. 1).»."
|
(8)
|
Το
άρθρο 329 τροποποιείται ως εξής:
|
(9)
|
Στο
άρθρο 332 παράγραφος 5, το δεύτερο εδάφιο αντικαθίσταται από το ακόλουθο
κείμενο:
«Η
υποχρέωση που προβλέπεται στο πρώτο εδάφιο δεν ισχύει εφόσον οι πληροφορίες
αυτές είναι στη διάθεση των τελωνειακών αρχών μέσω των υφιστάμενων εμπορικών,
λιμενικών ή μεταφορικών πληροφοριακών συστημάτων, ή στην περίπτωση που
καλύπτεται από το άρθρο 329 παράγραφος 7.».
|
(10)
|
Το
άρθρο 333 τροποποιείται ως εξής:
|
(11)
|
Το
άρθρο 340 τροποποιείται ως εξής:
|
(12)
|
Το
παράρτημα Α τροποποιείται σύμφωνα με το παράρτημα I του παρόντος κανονισμού.
|
(13)
|
Το
παράρτημα Β τροποποιείται σύμφωνα με το παράρτημα II του παρόντος κανονισμού.
|
(14)
|
Στο
παράρτημα 21-01, μετά τη σειρά για το στοιχείο υπό αύξοντα αριθμό 3/39,
παρεμβάλλεται η ακόλουθη σειρά:
|
(15)
|
Στο
παράρτημα 21-02, μετά τη σειρά για το στοιχείο υπό αύξοντα αριθμό 1/10,
παρεμβάλλονται οι ακόλουθες σειρές:
|
(16)
|
Στο
παράρτημα 23-01, στην πρώτη στήλη του πίνακα, η σειρά Ζώνη ΙΣΤ τροποποιείται
ως εξής:
|
(17)
|
Στο
παράρτημα 32-01 σημείο 1, η φράση «της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας
της Μακεδονίας» αντικαθίσταται από τη φράση «της Δημοκρατίας της Βόρειας
Μακεδονίας».
|
(18)
|
Στο
παράρτημα 32-02 σημείο 1, η φράση «της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας
της Μακεδονίας» αντικαθίσταται από τη φράση «της Δημοκρατίας της Βόρειας
Μακεδονίας».
|
(19)
|
Στο
παράρτημα 32-03 σημείο 1, η φράση «της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας
της Μακεδονίας» αντικαθίσταται από τη φράση «της Δημοκρατίας της Βόρειας
Μακεδονίας».
|
(20)
|
Στο
παράρτημα 72-04, το μέρος II τροποποιείται ως εξής:
|
Άρθρο 2
Διορθώσεις στον εκτελεστικό κανονισμό (ΕΕ) 2015/2447
Στο παράρτημα 33-07 του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ)
2015/2447, στη θέση 2, η φράση «[κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/ΧΧΧ]»
αντικαθίσταται από τη φράση «[κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446]».
Άρθρο 3
Ο παρών κανονισμός αρχίζει να ισχύει την εικοστή ημέρα
από τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το άρθρο 1 σημεία 14 και 15 εφαρμόζεται από την 1η
Ιανουαρίου 2020.
Ο παρών κανονισμός είναι δεσμευτικός ως προς όλα τα
μέρη του και ισχύει άμεσα σε κάθε κράτος μέλος.
Βρυξέλλες, 10ης Σεπτεμβρίου 2019.
Για την Επιτροπή
Ο Πρόεδρος
Jean-Claude JUNCKER
(2) Κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 904/2010 του
Συμβουλίου, της 7ης Οκτωβρίου 2010, για τη διοικητική συνεργασία και την
καταπολέμηση της απάτης στον τομέα του φόρου προστιθέμενης αξίας (ΕΕ L 268 της 12.10.2010, σ. 1).
(3) Οδηγία 2006/112/ΕΚ του Συμβουλίου,
της 28ης Νοεμβρίου 2006, σχετικά με το κοινό σύστημα φόρου προστιθέμενης αξίας
(ΕΕ L 347 της 11.12.2006, σ. 1).
(4) Κανονισμός (ΕΕ) 2019/632 του
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 17ης Απριλίου 2019, για την τροποποίηση
του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013 για την παράταση της μεταβατικής χρήσης
μέσων άλλων από τις ηλεκτρονικές τεχνικές επεξεργασίας δεδομένων που
προβλέπονται στον ενωσιακό τελωνειακό κώδικα (ΕΕ L 111 της 25.4.2019, σ. 54).
(5) Εκτελεστική απόφαση (ΕΕ) 2016/578
της Επιτροπής, της 11ης Απριλίου 2016, για την εκπόνηση του προγράμματος
εργασιών σχετικά με την ανάπτυξη και εγκατάσταση των ηλεκτρονικών συστημάτων
που προβλέπεται στον ενωσιακό τελωνειακό κώδικα (ΕΕ L 99 της 15.4.2016, σ. 6).
(6) Κατ' εξουσιοδότηση κανονισμός (ΕΕ)
2015/2446 της Επιτροπής, της 28ης Ιουλίου 2015, για τη συμπλήρωση του
κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του
Συμβουλίου, όσον αφορά λεπτομερείς κανόνες σχετικούς με ορισμένες από τις
διατάξεις του ενωσιακού τελωνειακού κώδικα (ΕΕ L 343 της 29.12.2015, σ. 1).
(7) Κανονισμός (ΕΕ) 2018/581 του
Συμβουλίου, της 16ης Απριλίου 2018, σχετικά με την προσωρινή αναστολή των
αυτόνομων δασμών του κοινού δασμολογίου για ορισμένα αγαθά που μπορούν να
ενσωματωθούν ή να χρησιμοποιηθούν σε αεροσκάφη και την κατάργηση του κανονισμού
(ΕΚ) αριθ. 1147/2002 (ΕΕ L 98 της 18.4.2018, σ. 1).
(*2) Όταν ο ενωσιακός κωδικός που έχει
καταχωριστεί για (Υπολογισμός των επιβαρύνσεων – Είδος επιβάρυνσης) είναι
B00.».
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ I
Το παράρτημα Α του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ)
2015/2447 τροποποιείται ως εξής:
(1)
|
Στον
τίτλο I, ο πίνακας «Μορφότυποι των κοινών απαιτήσεων περί δεδομένων για
αιτήσεις και αποφάσεις» τροποποιείται ως εξής:·
|
(2)
|
Στον
τίτλο II, στην επικεφαλίδα «ΚΩΔΙΚΟΙ», στο στοιχείο «6/2. Οικονομικοί όροι»,
στη σειρά του κωδικού 14, το κείμενο αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:
«μεταποίηση
σε προϊόντα που πρόκειται να ενσωματωθούν ή να χρησιμοποιηθούν σε αεροσκάφη
για τα οποία έχει εκδοθεί πιστοποιητικό εγκεκριμένης διάθεσης “Έντυπο 1 του
EASA” ή ισοδύναμο πιστοποιητικό,».
|
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II
Το παράρτημα Β του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ)
2015/2447 τροποποιείται ως εξής:
(1)
|
Στον
τίτλο I, ο πίνακας «Μορφότυποι και πληθάριθμος των κοινών απαιτήσεων περί
δεδομένων για διασαφήσεις και γνωστοποιήσεις» τροποποιείται ως εξής:
|
(2)
|
Στον
Τίτλο ΙΙ, το τμήμα «2. ΚΩΔΙΚΟΙ» τροποποιείται ως εξής:
|
Κάντε
κλικ στην ετικέτα να δείτε τα βιβλία μας
|
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΚΡΟΑΣΗΣ στα ΤΕΛΩΝΕΙΑ
Σύνταξη Αίτησης για Απόφαση
σε ΝΟΜΙΚΗ ΒΑΣΗ
με το Μεγαλύτερο Αρχείο στην
Ελλάδα
E-Mail = ggioggaras@Gmail.comΗ
|
Ρωτήστε μας
Τελωνειακά θέματα στο:
E-Mail = ggioggaras@Gmail.com
Να σας απαντήσουμε
|
Ενδιαφέρουσες Ιστοσελίδες
https://sxoli-ekteloniston.blogspot .com
https://ektelonistivivlia.blogspot.com
https://gnomesmetaforas.blogspot
.com
https://logotexnia-ekteloniston.blogspot
.com
www.bookstars.gr
Στο δεύτερο blog βιβλία και
της Διαμεταφοράς
|
Ζητάμε
ΕΝΤΥΠΑ ΔΙΑΣΑΦΗΣΕΩΝ
Από το 1830 μέχρι σήμερα
|
ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
Βάσει Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου