Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

Καθοδήγηση στην εξαγωγή εξοπλισμού ατομικής προστασίας (μάσκες κλπ Κορωνοϊού)) C-91 (Μάθημα 6) 30 Μαρτίου 2020



Καθοδήγηση στην εξαγωγή  εξοπλισμού ατομικής προστασίας (μάσκες κλπ Κορωνοϊού)) C-91 (Μάθημα 6) 30 Μαρτίου 2020


20.3.2020   
EL
Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
CI 91/10

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
Έγγραφο καθοδήγησης προς τα κράτη μέλη σχετικά με τον εκτελεστικό κανονισμό (ΕΕ) 2020/402 της Επιτροπής για την εξάρτηση της εξαγωγής ορισμένων προϊόντων από την προϋπόθεση της προσκόμισης άδειας εξαγωγής, όπως τροποποιήθηκε τελευταία με τον εκτελεστικό κανονισμό (ΕΕ) 2020/426 της Επιτροπής
(2020/C 91 I/02)
Στις 15 Μαρτίου 2020, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των συνεπειών της εκδήλωσης της επιδημιολογικής κρίσης που προκλήθηκε από τον κοροναϊό, η Επιτροπή εξέδωσε τον εκτελεστικό κανονισμό (ΕΕ) 2020/402 (1) (στο εξής: εκτελεστικός κανονισμός), με τον οποίο η εξαγωγή ορισμένου εξοπλισμού ατομικής προστασίας εξαρτήθηκε από την προϋπόθεση της προσκόμισης άδειας εξαγωγής.
Στις 19 Μαρτίου 2020 η Επιτροπή θέσπισε τροποποίηση του εκτελεστικού κανονισμού.
Καθώς ο εκτελεστικός κανονισμός, όπως έχει τροποποιηθεί, συνεπάγεται νέες υποχρεώσεις για τις αρμόδιες αρχές των κρατών μελών και για τους οικονομικούς φορείς, οι οποίες εφαρμόζονται από την ημέρα της δημοσίευσης, το παρόν έγγραφο καθοδήγησης εκδίδεται για να βοηθήσει τις εν λόγω αρχές και φορείς ως προς τη διαδικασία υλοποίησης.
Το παρόν έγγραφο καθοδήγησης δεν είναι νομικά δεσμευτικό και εκδίδεται μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς. Δεν αντικαθιστά τον εκτελεστικό κανονισμό όπως έχει τροποποιηθεί. Ισχύει με την επιφύλαξη της ερμηνείας του κανονισμού από το Δικαστήριο.
1.   Διαδικασία
Η Επιτροπή εξέδωσε τον εκτελεστικό κανονισμό και την τροποποίησή του στο πλαίσιο διαδικασίας επείγουσας ανάγκης, σύμφωνα με το άρθρο 5 του κανονισμού (ΕΕ) 2015/479 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου περί κοινού καθεστώτος εξαγωγών (2).
Ο κανονισμός ισχύει για περίοδο έξι εβδομάδων, κατά τη διάρκεια της οποίας θα ζητείται η γνώμη των κρατών μελών στο πλαίσιο της επιτροπής διασφαλίσεων με σκοπό i) να επιβεβαιώνεται η προσέγγιση και ii) να λαμβάνεται απόφαση ως προς την ανάγκη λήψης κατάλληλων μέτρων για μεταγενέστερη περίοδο.
2.   Σκοπός των μέτρων
Τα μέτρα αυτά εγκρίθηκαν ενόψει της αυξημένης ανάγκης για εξοπλισμό ατομικής προστασίας και της πρόβλεψης ότι η ζήτηση γι’ αυτά τα προϊόντα θα συνεχίσει να αυξάνεται σημαντικά στο μέλλον, προκαλώντας παράλληλα ελλείψεις σε αρκετά κράτη μέλη της ΕΕ.
Παρά το γεγονός ότι έχει ενθαρρυνθεί η αύξηση της παραγωγής, το τρέχον επίπεδο της ενωσιακής παραγωγής και τα υφιστάμενα αποθέματα δεν θα επαρκέσουν για την κάλυψη της ζήτησης εντός της Ένωσης. Αυτό ισχύει ιδίως για τον εξοπλισμό ατομικής προστασίας, καθώς μπορεί να εξαχθεί χωρίς περιορισμό σε άλλα μέρη του κόσμου, ενώ ορισμένες τρίτες χώρες έχουν αποφασίσει, επίσημα ή ανεπίσημα, να περιορίσουν τις εξαγωγές εξοπλισμού ατομικής προστασίας. Ορισμένες απ’ αυτές τις χώρες είναι επίσης παραδοσιακοί προμηθευτές της ενωσιακής αγοράς και αυτό ασκεί περαιτέρω πίεση στην ενωσιακή αγορά.
Ο εξοπλισμός ατομικής προστασίας αποτελεί βασικό προϊόν, δεδομένου ότι είναι αναγκαίος για την πρόληψη της περαιτέρω εξάπλωσης της νόσου και τη διασφάλιση της υγείας του ιατρικού προσωπικού που είναι επιφορτισμένο με τη νοσηλεία των ασθενών που έχουν προσβληθεί.
Ως εκ τούτου, στόχος των εν λόγω έκτακτων μέτρων είναι η αποκατάσταση και η πρόληψη μιας κρίσιμης κατάστασης.
Ταυτόχρονα, η Ένωση δεν έχει την πρόθεση να περιορίσει τις εξαγωγές πέραν του απολύτως αναγκαίου, και επιθυμεί επίσης να τηρήσει την αρχή της διεθνούς αλληλεγγύης σ’ αυτήν την κατάσταση παγκόσμιας πανδημίας. Γι’ αυτόν τον λόγο τα κράτη μέλη μπορούν και πρέπει να χορηγούν άδειες εξαγωγής, μεταξύ άλλων στις περιπτώσεις που αναφέρονται στο άρθρο 2 παράγραφος 3 του εκτελεστικού κανονισμού, αλλά και όταν η οικεία αποστολή δεν συνιστά απειλή για την πραγματική ανάγκη εξοπλισμού ατομικής προστασίας εντός της Ένωσης και χρησιμεύει για την ικανοποίηση θεμιτής ανάγκης για επίσημη ή επαγγελματική ιατρική χρήση σε τρίτη χώρα.
Για τυχόν ερωτήσεις σχετικά με τον εφοδιασμό εξοπλισμού ατομικής προστασίας εντός της ΕΕ, τα κράτη μέλη μπορούν να απευθύνονται στο υφιστάμενο Κέντρο Συντονισμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών (ΚΣΑΕΑ) (3).
3.   Σχέση με τα μέτρα των κρατών μελών (4)
Οι ελλείψεις στον εφοδιασμό εξοπλισμού ατομικής προστασίας τις τελευταίες ημέρες οδήγησαν ορισμένα κράτη μέλη να λάβουν ορισμένα μέτρα σε εθνικό επίπεδο. Ταυτόχρονα, η διατήρηση της ακεραιότητας της ενιαίας αγοράς είναι ένας από τους στόχους που επιδιώκει η Επιτροπή κατά τη διάρκεια της τρέχουσας κρίσης, ώστε να ενισχυθεί από κοινού η αντιμετώπιση της πρόκλησης που θέτει η προστασία της υγείας στο πλαίσιο των περιορισμένων προμηθειών εξοπλισμού ατομικής προστασίας.
Ο εκτελεστικός κανονισμός εκδόθηκε με την προϋπόθεση ότι τα κράτη μέλη θα πρέπει να ανακαλέσουν τυχόν περιοριστικά εθνικά μέτρα που έχουν ληφθεί, σε επίσημο ή ανεπίσημο επίπεδο, όσον αφορά είτε τις εξαγωγές προς τρίτες χώρες είτε το εμπόριο μεταξύ των κρατών μελών εντός της ενιαίας αγοράς, και τα οποία υπερβαίνουν τα μέτρα που αποσκοπούν στην εξασφάλιση της κατά προτεραιότητα πρόσβασης σ’ αυτό το υλικό για εκείνους που το έχουν μεγαλύτερη ανάγκη (π.χ. νοσοκομεία, ασθενείς, υγειονομικό προσωπικό, αρχές πολιτικής προστασίας) (5).
4.   Πρακτική καθοδήγηση
4.1.   Οικεία προϊόντα
Η απαίτηση άδειας εξαγωγής αφορά τα προϊόντα που απαριθμούνται στη στήλη «Περιγραφή» του παραρτήματος Ι του εκτελεστικού κανονισμού.
Στο εν λόγω παράρτημα παρατίθεται ο εξοπλισμός ατομικής προστασίας για τον οποίο υπάρχει ζωτική ανάγκη εντός της Ένωσης όσον αφορά τα νοσοκομεία, τους ασθενείς, τους επαγγελματίες του τομέα και τις αρχές πολιτικής προστασίας.
Η Επιτροπή μπορεί να επανεξετάσει τον κατάλογο υπό το πρίσμα των εξελίξεων, τόσο εάν υπάρξουν νέα στοιχεία σχετικά με έλλειψη προμηθειών όσο και εάν επιτευχθεί αύξηση των παραγωγικών ικανοτήτων που θα επιτρέψει τον μετριασμό των ανησυχιών όσον αφορά την έλλειψη. Σ’ αυτήν την περίπτωση, θα τροποποιήσει τον εκτελεστικό κανονισμό ή θα εκδώσει νέο κανονισμό.
Οι πληροφορίες σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις όσον αφορά την αντίδραση της Επιτροπής στον κοροναϊό παρέχονται σε ειδικό ιστότοπο: https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/health/coronavirus-response_el. Ως εκ τούτου, οι αρμόδιες αρχές των κρατών μελών και οι οικονομικοί φορείς καλούνται να τον συμβουλεύονται σε καθημερινή βάση.
Ο εκτελεστικός κανονισμός εφαρμόζεται ανεξάρτητα από το αν το οικείο προϊόν κατάγεται ή όχι από την Ένωση.
4.2.   Οικεία δραστηριότητα
Ο εκτελεστικός κανονισμός εφαρμόζεται σε όλες τις εξαγωγές εκτός της Ένωσης.
Αυτό περιλαμβάνει όλες τις χώρες εκτός ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των προτιμησιακών εταίρων.
Ωστόσο, λόγω της βαθιάς ολοκλήρωσης της εσωτερικής αγοράς και με τα τέσσερα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ), καθώς και της ενοποίησης των αξιακών αλυσίδων παραγωγής και των δικτύων διανομής με τις εν λόγω χώρες, ο εκτελεστικός κανονισμός δεν εφαρμόζεται στις εξαγωγές προς τις εν λόγω τέσσερις χώρες, οι οποίες συνεπώς παραμένουν απεριόριστες. Δεδομένης της ιδιαίτερης εξάρτησης των υπερπόντιων χωρών και εδαφών που απαριθμούνται στο παράρτημα ΙΙ της Συνθήκης, καθώς και των Νήσων Φερόων, από τις μητροπολιτικές αλυσίδες εφοδιασμού των κρατών μελών, και της Ανδόρας, του Αγίου Μαρίνου και της Πόλης του Βατικανού από τις αλυσίδες εφοδιασμού των γειτονικών κρατών μελών, ισχύει το ίδιο για τις εν λόγω χώρες και εδάφη.
Ο εκτελεστικός κανονισμός δεν εφαρμόζεται στις συναλλαγές μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ. Σύμφωνα με το άρθρο 127 παράγραφος 3 της συμφωνίας αποχώρησης, το Ηνωμένο Βασίλειο της Μεγάλης Βρετανίας και της Βόρειας Ιρλανδίας θεωρείται κράτος μέλος και όχι τρίτη χώρα.
Ο εκτελεστικός κανονισμός δεν εφαρμόζεται στις εισαγωγές στην Ένωση του εξοπλισμού ατομικής προστασίας που προσδιορίζεται στο παράρτημα Ι του εκτελεστικού κανονισμού. Στο πλαίσιο της διευκόλυνσης των εισαγωγών και της αποφυγής καθυστερήσεων, η Επιτροπή εξέδωσε τη σύσταση 2020/403 σχετικά με τις διαδικασίες αξιολόγησης της συμμόρφωσης και εποπτείας της αγοράς στο πλαίσιο της απειλής COVID-19 (6).
4.3.   Υποχρέωση υποβολής αίτησης
Ο εξαγωγέας πρέπει να υποβάλει αίτηση για άδεια εξαγωγής.
Τα κράτη μέλη καθορίζουν το περιεχόμενο του εντύπου της αίτησης. Οι πληροφορίες που απαιτούνται στο έντυπο θα πρέπει να επιτρέπουν στο κράτος μέλος να χορηγεί άδεια εξαγωγής σύμφωνα με το παράρτημα ΙΙ του εκτελεστικού κανονισμού. Με στόχο να ενισχυθεί η συντονισμένη προσέγγιση, παρέχεται δυνητικό υπόδειγμα του εντύπου αίτησης στο παράρτημα Ι του παρόντος εγγράφου καθοδήγησης.
Στο μέτρο του δυνατού, τα κράτη μέλη θα πρέπει να επιτρέπουν την υποβολή αίτησης με ηλεκτρονικά μέσα.
5.   Αρμόδιες αρχές στα κράτη μέλη
Η αίτηση υποβάλλεται στην αρμόδια αρχή του κράτους μέλους στο οποίο είναι εγκατεστημένος ο εξαγωγέας.
Αν ο προστατευτικός εξοπλισμός βρίσκεται σε ένα ή περισσότερα κράτη μέλη διαφορετικά από το κράτος μέλος στο οποίο υποβλήθηκε η αίτηση για άδεια εξαγωγής, το γεγονός αυτό δηλώνεται στην αίτηση. Σε περίπτωση πολλαπλών τόπων, θα πρέπει να αναφέρονται όλοι οι τόποι.
Τα κράτη μέλη καλούνται να κοινοποιήσουν στη Γενική Διεύθυνση Εμπορίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το αργότερο έως τα μεσάνυχτα της 20ής Μαρτίου 2020, τις ονομασίες και τα στοιχεία επικοινωνίας των αρμόδιων αρχών που είναι επιφορτισμένες με την έκδοση των αδειών εξαγωγής. Οι πληροφορίες αυτές θα δημοσιευτούν στον ιστότοπο της Γενικής Διεύθυνσης Εμπορίου (7). Η κοινοποίηση πρέπει να διενεργηθεί ηλεκτρονικά στην υπηρεσιακή ηλεκτρονική θυρίδα που αναφέρεται στο σημείο 6.
5.1.   Αξιολόγηση της αίτησης από τις αρμόδιες αρχές
Το σύστημα δεν αποτελεί απαγόρευση εξαγωγών. Ωστόσο, όλες οι εξαγωγές που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του κανονισμού υπόκεινται στην προϋπόθεση της προσκόμισης άδειας εξαγωγής.
Οι αποφάσεις των κρατών μελών σχετικά με τη χορήγηση ή όχι άδειας εξαγωγής πρέπει να ικανοποιούν τις απαιτήσεις που θέτει ο σκοπός της εκτελεστικής πράξης, δηλαδή να εξασφαλίζουν την επάρκεια του εφοδιασμού στην Ένωση προκειμένου να καλυφθεί η ζωτικής σημασίας ζήτηση για εξοπλισμό ατομικής προστασίας.
Με άλλα λόγια, άδειες εξαγωγής μπορούν να χορηγούνται μόνον εφόσον η οικεία αποστολή δεν συνιστά απειλή για τη διαθεσιμότητα εξοπλισμού ατομικής προστασίας στην αγορά του οικείου κράτους μέλους ή αλλού στην Ένωση για την επίτευξη του σκοπού του κανονισμού.
Στο πλαίσιο αυτού του πρωταρχικού σκοπού, οι αρμόδιες αρχές διαθέτουν ένα περιθώριο διακριτικής ευχέρειας και οι εξαγωγές ορισμένων ποσοτήτων συγκεκριμένων προϊόντων εξοπλισμού ατομικής προστασίας μπορούν να εγκρίνονται σε ειδικές περιστάσεις, ανάλογα με τις ανάγκες των κρατών μελών.
Το άρθρο 2 παράγραφος 3 του εκτελεστικού κανονισμού περιλαμβάνει ενδεικτικό κατάλογο των παραγόντων που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, κατά περίπτωση, για να αποφασιστεί εάν μπορεί να εκδοθεί άδεια εξαγωγής.
Οι εν λόγω παράγοντες περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την εκπλήρωση υποχρέωσης προμήθειας στο πλαίσιο διαδικασίας κοινής προμήθειας από την Ένωση και τα κράτη μέλη, τη στήριξη των δραστηριοτήτων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), τη στήριξη συντονισμένων σε ενωσιακό επίπεδο δράσεων υποστήριξης σε καταστάσεις κρίσης ή την απάντηση στις αιτήσεις συνδρομής από τρίτες χώρες ή διεθνείς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης για παροχή εφοδίων σε επείγουσα βάση η οποία ζητείται από ανθρωπιστικές μη κυβερνητικές οργανώσεις ή διεθνείς οργανισμούς για τις δικές τους δράσεις με σκοπό την παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας σε τρίτες χώρες.
Ο τελευταίος στόχος αποσκοπεί στη διασφάλιση, στο μέτρο του δυνατού, της διαθεσιμότητας εξοπλισμού ατομικής προστασίας όπου απαιτείται εκτός της Ένωσης σε τρίτες χώρες που μπορεί να έχουν επιτακτική ανάγκη για εξοπλισμό ατομικής προστασίας σε δεδομένη στιγμή. Τα ανωτέρω εκφράζουν την αρχή της διεθνούς αλληλεγγύης, τόσο γενικά όσο και σε κατάσταση παγκόσμιας πανδημίας με επιπτώσεις σε ολόκληρο τον κόσμο, καθώς και το γεγονός ότι το διεθνές εμπόριο μπορεί να συμβάλει στη διαθεσιμότητα των προϊόντων, όπου και όταν απαιτείται.
Ο κατάλογος του άρθρου 2 παράγραφος 3 δεν είναι εξαντλητικός και τα κράτη μέλη μπορούν να λαμβάνουν υπόψη και άλλα στοιχεία. Ωστόσο, πρέπει να συμμορφώνονται με τον γενικό σκοπό του εκτελεστικού κανονισμού, όπως υπενθυμίζεται ανωτέρω.
Ειδικότερα, τα κράτη μέλη θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τον βαθμό ολοκλήρωσης της αγοράς για τα οικεία προϊόντα, η οποία έχει επιτευχθεί στο πλαίσιο συμφωνίας ή ρύθμισης για τη δημιουργία ζώνης ελεύθερων συναλλαγών με την προβλεπόμενη χώρα εξαγωγής. Θα ήταν αντιπαραγωγικό να διαταραχθούν βαθιά ολοκληρωμένες αξιακές αλυσίδες και δίκτυα διανομής που έχουν ήδη εγκαθιδρυθεί βάσει των εν λόγω συμφωνιών ή ρυθμίσεων, ιδίως στην περίπτωση γειτονικών χωρών και οικονομιών. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή καλεί μετ’ επιτάσεως τα κράτη μέλη να χορηγούν άδειες στον βαθμό που απαιτείται για την αποτροπή τέτοιων διαταραχών.
Μεταξύ των άλλων στοιχείων τα οποία θα μπορούσαν να λαμβάνουν υπόψη οι αρμόδιες αρχές είναι το αν η οικεία αποστολή αποσκοπεί στην εκπλήρωση συμβατικών υποχρεώσεων που έχουν συναφθεί πριν από μια περίοδο αναφοράς. Για να ενισχυθεί η συντονισμένη προσέγγιση σε ολόκληρη την ΕΕ, τα κράτη μέλη θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν ως σημείο αναφοράς το προηγούμενο ημερολογιακό έτος (δηλαδή το 2019). Τα κράτη μέλη έχουν την ευθύνη να διασφαλίζουν ότι τα εν λόγω πρόσθετα στοιχεία υπόκεινται στην υπερισχύουσα απαίτηση να λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες της ΕΕ, εφόσον αυτές δεν μπορούν να ικανοποιηθούν διαφορετικά.
5.2.   Σχετικές προθεσμίες
Τα κράτη μέλη πρέπει να διεκπεραιώνουν τις αιτήσεις για άδεια εξαγωγής εντός 5 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία κατά την οποία παρασχέθηκαν στις αρμόδιες αρχές όλες οι απαιτούμενες πληροφορίες.
Η προθεσμία μπορεί να παραταθεί για 5 επιπλέον εργάσιμες ημέρες σε δεόντως αιτιολογημένες περιπτώσεις.
Αν το προϊόν βρίσκεται σε ένα ή περισσότερα κράτη μέλη διαφορετικά από το κράτος μέλος στο οποίο υποβλήθηκε η αίτηση για άδεια εξαγωγής, το κράτος μέλος στο οποίο υποβλήθηκε η αίτηση θα πρέπει να ζητά αμέσως τη γνώμη των αρμόδιων αρχών του εν λόγω άλλου κράτους μέλους ή των εν λόγω άλλων κρατών μελών και να τους παρέχει τις σχετικές πληροφορίες
Οι αρχές των οποίων ζητήθηκε η γνώμη πρέπει να γνωστοποιούν εγγράφως εντός 10 εργάσιμων ημερών τις ενδεχόμενες αντιρρήσεις τους για τη χορήγηση της άδειας. Οι εν λόγω αντιρρήσεις δεσμεύουν το κράτος μέλος στο οποίο υποβλήθηκε η αίτηση.
Ταυτόχρονα, λόγω των επειγουσών αναγκών που προκύπτουν από την εκδήλωση της επιδημιολογικής κρίσης που προκλήθηκε από τον κοροναϊό, τα κράτη μέλη καλούνται να διεκπεραιώνουν τις αιτήσεις το συντομότερο δυνατόν και νωρίτερα από τις προαναφερθείσες ημερομηνίες των 5 ή 10 εργάσιμων ημερών αντίστοιχα.
5.3.   Άδεια εξαγωγής
Χωρίς την προσκόμιση άδειας εξαγωγής, απαγορεύεται η εξαγωγή.
Για να ενισχυθεί η συντονισμένη προσέγγιση σε όλη την ΕΕ, στο παράρτημα ΙΙ του εκτελεστικού κανονισμού παρέχεται υπόδειγμα της άδειας εξαγωγής.
6.   Κοινοποίηση
Σκοπός των εν λόγω έκτακτων μέτρων είναι να εξασφαλιστεί επαρκές επίπεδο εφοδιασμού σε όλα τα κράτη μέλη, ανάλογα με τις ανάγκες τους σε εξοπλισμό ατομικής προστασίας.
Για να διασφαλιστεί η διαφάνεια της διαδικασίας, τα κράτη μέλη καλούνται να κοινοποιούν στην Επιτροπή ηλεκτρονικά τις άδειες που έχουν χορηγηθεί και που δεν έχουν χορηγηθεί, με βάση το υπόδειγμα του παραρτήματος II. Η κοινοποίηση αυτή θα πρέπει να γίνεται αμέσως μόλις λαμβάνεται η απόφαση ως προς τη χορήγηση της άδειας.
Οι σχετικές πληροφορίες θα πρέπει να διαβιβάζονται ηλεκτρονικά στην παρακάτω υπηρεσιακή ηλεκτρονική θυρίδα:
TRADE-EXPORTAUTHORISATIONPPE@ec.europa.eu
Η υπηρεσιακή ηλεκτρονική θυρίδα θα πρέπει επίσης να χρησιμοποιείται για τυχόν ερωτήσεις σχετικά με την εφαρμογή του εν λόγω συστήματος.
Το παρόν έγγραφο καθοδήγησης αποτελεί δυναμικό έγγραφο και μπορεί να επικαιροποιείται εφόσον επισημαίνονται στην Επιτροπή νέα ζητήματα και της υποβάλλονται νέες ερωτήσεις.

(3)  ECHO-ERCC@ec.europa.eu
(4)  Στις 16 Μαρτίου 2020 η Επιτροπή εξέδωσε κατευθυντήριες οδηγίες προς τα κράτη μέλη, οι οποίες καθορίζουν ορισμένες βασικές αρχές για μια κοινή προσέγγιση μιας αποτελεσματικής διαχείρισης των συνόρων προκειμένου να προστατεύεται η υγεία και παράλληλα να διατηρείται η ακεραιότητα της ενιαίας αγοράς – Κατευθυντήριες οδηγίες σχετικά με τα μέτρα διαχείρισης των συνόρων για την προστασία της υγείας και τη διασφάλιση της διαθεσιμότητας εμπορευμάτων και βασικών υπηρεσιών [C(2020) 1753].
(5)  Βλ. επίσης την καθοδήγηση για τα εθνικά μέτρα, η οποία παρέχεται στο παράρτημα 2 της ανακοίνωσης της 13ης Μαρτίου 2020 – Συντονισμένη οικονομική αντίδραση στην έξαρση της νόσου COVID-19 [COM(2020) 112 final].
(7)  https://ec.europa.eu/trade/

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ I
Υπόδειγμα για την αίτηση άδειας εξαγωγής
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Εξαγωγή εξοπλισμού ατομικής προστασίας [κανονισμός (ΕΕ) 2020/402]
1.
Εξαγωγέας (αριθμός EORI, αν υπάρχει)

5.
Χώρα προορισμού
6.
Τελικός παραλήπτης
7.
Κωδικός εμπορεύματος
8.
Ποσότητα
9.
Μονάδα
10.
Περιγραφή των εμπορευμάτων
11.
Τόπος
12.
Ημερομηνία προγραμματισμένης εξαγωγής


13.
Υπογραφή, τόπος και ημερομηνία, σφραγίδα
Επεξηγηματικές σημειώσεις για το έντυπο άδειας εξαγωγής:
Πλαίσιο 1 Εξαγωγέας: Πλήρες όνομα και διεύθυνση του εξαγωγέα για τον οποίο εκδίδεται η άδεια + αριθμός EORI, αν υπάρχει.
Πλαίσιο 4 Αρχή έκδοσης: Πλήρες όνομα και διεύθυνση της αρχής του κράτους μέλους που εξέδωσε την άδεια εξαγωγής.
Πλαίσιο 5 Χώρα προορισμού: Ο αποτελούμενος από δύο γράμματα κωδικός γεωγραφικής ονοματολογίας της χώρας προορισμού των εμπορευμάτων για τα οποία εκδίδεται η άδεια.
Πλαίσιο 6 Τελικός παραλήπτης: Πλήρες όνομα και διεύθυνση του τελικού παραλήπτη των εμπορευμάτων, αν αυτός είναι γνωστός κατά τη στιγμή της έκδοσης, + αριθμός EORI, αν υπάρχει. Αν ο τελικός παραλήπτης δεν είναι γνωστός κατά τη στιγμή της έκδοσης, το πλαίσιο μένει κενό.
Πλαίσιο 7 Κωδικός εμπορεύματος: Ο αριθμητικός κωδικός του Εναρμονισμένου Συστήματος ή της Συνδυασμένης Ονοματολογίας (2) στον οποίο υπάγονται τα εμπορεύματα που προορίζονται για εξαγωγή κατά την έκδοση της άδειας.
Πλαίσιο 8 Ποσότητα: Η ποσότητα των εμπορευμάτων, η οποία μετριέται με τη μονάδα που αναγράφεται στο πλαίσιο 9.
Πλαίσιο 9 Μονάδα: Η μονάδα μέτρησης στην οποία εκφράζεται η ποσότητα που δηλώθηκε στο πλαίσιο 8. Οι προς χρησιμοποίηση μονάδες είναι «P/ST» για τα εμπορεύματα που μετριούνται με αριθμό τεμαχίων (π.χ. μάσκες) και «PA» για τα εμπορεύματα που μετριούνται ανά ζεύγη (π.χ. γάντια).
Πλαίσιο 10 Περιγραφή των εμπορευμάτων: Περιγραφή των εμπορευμάτων σε απλή γλώσσα, αρκετά ακριβής ώστε να επιτρέπει την ταυτοποίησή τους.
Πλαίσιο 11 Τόπος: Ο κωδικός γεωγραφικής ονοματολογίας του κράτους μέλους στο οποίο βρίσκονται τα εμπορεύματα. Αν τα εμπορεύματα βρίσκονται στο κράτος μέλος της αρχής έκδοσης, το πλαίσιο αυτό πρέπει να μείνει κενό.
Πλαίσιο 12: Ημερομηνία κατά την οποία θα εξαχθούν τα εμπορεύματα για τα οποία υποβάλλεται η αίτηση
Πλαίσιο 13 Υπογραφή, σφραγίδα, τόπος και ημερομηνία: Υπογραφή και σφραγίδα της αρχής έκδοσης. Τόπος και ημερομηνία έκδοσης της άδειας.

Παράρτημα II
Υπόδειγμα για τις κοινοποιήσεις των κρατών μελών
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Εξαγωγή εξοπλισμού ατομικής προστασίας [κανονισμός (ΕΕ) 2020/402]
0.
Όνομα και στοιχεία επικοινωνίας της αρμόδιας αρχής
1.
Εξαγωγέας (αριθμός EORI, αν υπάρχει)

2.
Χώρα προορισμού
3.
Τελικός παραλήπτης
4.
Κωδικός εμπορεύματος
5.
Ποσότητα
6.
Μονάδα
7.
Περιγραφή των εμπορευμάτων
8.
Τόπος



Χορηγείται άδεια εξαγωγής; (Ναι/Όχι)
Λόγοι έγκρισης/άρνησης:
Σχετικές πληροφορίες όσον αφορά τη διαβούλευση με άλλα κράτη μέλη σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 2 του εκτελεστικού κανονισμού:
Πλαίσιο 0: Πλήρες όνομα και διεύθυνση της αρχής του κράτους μέλους που εξέδωσε την άδεια εξαγωγής.
Πλαίσιο 1 Εξαγωγέας: Πλήρες όνομα και διεύθυνση του εξαγωγέα για τον οποίο εκδίδεται η άδεια + αριθμός EORI, αν υπάρχει.
Πλαίσιο 2 Χώρα προορισμού: Ο αποτελούμενος από δύο γράμματα κωδικός γεωγραφικής ονοματολογίας της χώρας προορισμού των εμπορευμάτων για τα οποία εκδίδεται η άδεια.
Πλαίσιο 3 Τελικός παραλήπτης: Πλήρες όνομα και διεύθυνση του τελικού παραλήπτη των εμπορευμάτων, αν αυτός είναι γνωστός κατά τη στιγμή της έκδοσης, + αριθμός EORI, αν υπάρχει. Αν ο τελικός παραλήπτης δεν είναι γνωστός κατά τη στιγμή της έκδοσης, το πλαίσιο μένει κενό.
Πλαίσιο 4 Κωδικός εμπορεύματος: Ο αριθμητικός κωδικός του Εναρμονισμένου Συστήματος ή της Συνδυασμένης Ονοματολογίας στον οποίο υπάγονται τα εμπορεύματα που προορίζονται για εξαγωγή κατά την έκδοση της άδειας.
Πλαίσιο 5 Ποσότητα: Η ποσότητα των εμπορευμάτων, η οποία μετριέται με τη μονάδα που δηλώνεται στο πλαίσιο 6.
Πλαίσιο 6 Μονάδα: Η μονάδα μέτρησης στην οποία εκφράζεται η ποσότητα που δηλώνεται στο πλαίσιο 5. Οι προς χρησιμοποίηση μονάδες είναι «P/ST» για τα εμπορεύματα που μετριούνται με αριθμό τεμαχίων (π.χ. μάσκες) και «PA» για τα εμπορεύματα που μετριούνται ανά ζεύγη (π.χ. γάντια).
Πλαίσιο 7 Περιγραφή των εμπορευμάτων: Περιγραφή των εμπορευμάτων σε απλή γλώσσα, αρκετά ακριβής ώστε να επιτρέπει την ταυτοποίησή τους.
Πλαίσιο 8 Τόπος: Ο κωδικός γεωγραφικής ονοματολογίας του κράτους μέλους στο οποίο βρίσκονται τα εμπορεύματα. Αν τα εμπορεύματα βρίσκονται στο κράτος μέλος της αρχής έκδοσης, το πλαίσιο αυτό πρέπει να μείνει κενό.



Κλικ: Διαβάστε τα βιβλία μας




Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε


Ενδιαφέρουσες  Ιστοσελίδες
https://sxoli-ekteloniston.blogspot .com
https://ektelonistivivlia.blogspot.com
https://gnomesmetaforas.blogspot .com
https://logotexnia-ekteloniston.blogspot .com
www.bookstars.gr
Στο δεύτερο blog βιβλία και της Διαμεταφοράς

ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
με τον ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου