Επιβάλλεται έκτακτο Περιβαλλοντικό Τέλος
στα μεταχειρισμένα οχήματα αυτοκίνητα ταυτόχρονα με το τέλος ταξινόμησης Ε.2114/23.07.2020
Μάθημα 3f) 27 Ιουλίου
2020
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Α.Α.Δ.Ε.
Ανεξάρτητη Αρχή
Δημοσίων Εσόδων
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ &
ΕΦΚ
Α. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΦΚ & ΦΠΑ
ΤΜΗΜΑ Δ΄
Β. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ
|
ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ
Αθήνα, 23-07-2020
Αριθ. Πρωτ.:Ε.2114
ΠΡΟΣ:
Ως προς τον πίνακα διανομής
|
ΘΕΜΑ: «Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 5, 63 και 65 του νόμου 4710/2020 (ΦΕΚ
142/Α΄) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προώθηση της
ηλεκτροκίνησης».
Κοινοποιούμε για ενημέρωση και εφαρμογή τις διατάξεις των άρθρων 5, 63 και
65 του ν.4710/2020 (ΦΕΚ 142/ Α΄) «Προώθηση της
ηλεκτροκίνησης» και σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Α. Επιβολή περιβαλλοντικού τέλους.
Επιβάλλεται στα μεταχειρισμένα επιβατικά και φορτηγά αυτοκίνητα, από
23/7/2020, έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος, το οποίο συνεισπράττεται με το τέλος
ταξινόμησης, ως ακολούθως:
1. Στα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001
(Α΄ 265), ύψους:
α) τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), τα οποία πληρούν εκ κατασκευής προδιαγραφές
ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4,
β) χιλίων (1.000) ευρώ, τα οποία πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές
ορίων εκπομπών EURO 5a, όπως αυτές ορίζονται στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’
αριθ.715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αριθ. 692/2008
της 18ης Ιουλίου 2008 ή μεταγενέστερων τροποποιητικών αυτών.
2. Στα φορτηγά αυτοκίνητα των περ. β’, γ’, ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 123 του ν.
2960/2001 και τις μεταχειρισμένες βάσεις αυτών, ύψους:
α) τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), τα οποία πληρούν εκ κατασκευής τις
προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4,
β) χιλίων (1.000) ευρώ, τα οποία πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές
ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a, όπως αυτές ορίζονται στον
Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αριθ. 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 και στον Κανονισμό (ΕΚ)
υπ’ αριθ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008.
Ως προς τον χρόνο γένεσης της υποχρέωσης καταβολής του περιβαλλοντικού
τέλους, καθώς και τον χρόνο που αυτό καθίσταται απαιτητό, εφαρμογή έχουν τα
προβλεπόμενα, στις διατάξεις του άρθρου 128 του ν. 2960/2001, για το τέλος
ταξινόμησης.
Επιπλέον, με τις διατάξεις του τελευταίου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 5
του κοινοποιούμενου νόμου, προβλέπεται η εξαίρεση από το περιβαλλοντικό τέλος,
των επιβατικών αυτοκινήτων άνω των τριάντα (30) ετών, τα οποία προορίζονται να
κυκλοφορήσουν αποκλειστικά ως αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος.
Διευκρινίζεται ωστόσο, ότι για τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος ισχύουν τα
προβλεπόμενα στην αρ. Α οικ.82350/3809/19 ΚΥΑ (ΦΕΚ 4948 Β/31-12-2019) και
ειδικότερα, όταν τα εν λόγω οχήματα εισάγονται ή μεταφέρονται από άλλα κράτη
μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεν έχουν ταξινομηθεί στη χώρα μας, εφαρμογή
έχουν οι διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 2 της ως άνω Απόφασης, σύμφωνα με τις
οποίες, η έκδοση της βεβαίωσης χαρακτηρισμού οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος,
η οποία χορηγείται από τους αρμόδιους φορείς της παρ. 1 του ιδίου άρθρου της
Απόφασης ή οποιουδήποτε άλλου αποδεικτικού από το οποίο προκύπτει ο
χαρακτηρισμός του ως ιστορικού, προϋποθέτει την προσκόμιση του οικείου
τελωνειακού παραστατικού, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν συντρέχουν οι
προϋποθέσεις για τη δασμολογική κατάταξη των οχημάτων στη Δ.Κ. 9705.
Επισημαίνεται άλλωστε, ότι βάσει του Κοινού δασμολογίου της Ε.Ε. (Καν. ΕΟΚ
2658/87 του Συμβουλίου όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και σύμφωνα με τη
συμπληρωματική σημείωση του Κεφαλαίου 97, η δασμολογική κατάταξη ορισμένων
οχημάτων ως (συλλεκτικά) οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος διενεργείται υπό συγκεκριμένες
προϋποθέσεις.
Από την υποχρέωση καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους εξαιρούνται:
α) τα οχήματα των παρ.1 και 2 του άρθρου 5, για τα οποία έχουν υποβληθεί
κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του κοινοποιούμενου νόμου, δήλωση άφιξης
οχήματος (Δ.Α.Ο.) ή δηλωτικά εισαγωγής. β) τα οχήματα, για τα οποία από τις
ισχύουσες διατάξεις προβλέπεται πλήρη απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης.
Μερική καταβολή περιβαλλοντικού τέλους.
Σε περιπτώσεις όπου προβλέπεται μερική απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης,
το περιβαλλοντικό τέλος καταβάλλεται, σε ποσοστό, ανάλογο με το οφειλόμενο
ποσοστό του τέλους ταξινόμησης. Για παράδειγμα, για τις περιπτώσεις δικαιούχων
απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης, βάσει των ισχυουσών διατάξεων περί
αναπηρικών αυτοκινήτων, για αυτοκίνητο κυλινδρισμού κινητήρα μέχρι 1650 κ.εκ.,
στους οποίους παρέχεται η δυνατότητα παραλαβής επιβατικού αυτοκινήτου
μεγαλύτερου κυβισμού, με καταβολή ποσοστού του αναλογούντος στο αυτοκίνητο αυτό
τέλους ταξινόμησης (30% για τα πάνω από 1.650 κ.εκ. και μέχρι 2.000 κ.εβ.), θα
καταβάλλεται και το αντίστοιχο ποσοστό του περιβαλλοντικού τέλους, ανάλογο με
το καταβληθέν ποσοστό του τέλους ταξινόμησης, ήτοι πχ. για αυτοκίνητο όχημα
Euro 4 κυβισμού 1.800 κ.εκ. (περιβαλλοντικό τέλος 3.000 ευρώ), καταβάλλεται
ποσοστό 30% του τέλους ταξινόμησης σύμφωνα με τα προαναφερόμενα και αντίστοιχα,
καταβάλλεται ποσοστό 30% του περιβαλλοντικού τέλους (900 ευρώ).
Διαδικασία είσπραξης του περιβαλλοντικού τέλους.
Για την είσπραξη του περιβαλλοντικού τέλους στις περιπτώσεις των ως άνω επιβατικών
και φορτηγών οχημάτων (Euro 4 και Euro 5a), θα ακολουθείται χειροκίνητη
διαδικασία όπου, κατά την καταγραφή των αποτελεσμάτων ελέγχου, ο
αρμόδιος ελεγκτής, εφόσον διαπιστώνει κατά τον έλεγχο εγγράφων (πιστοποιητικό
συμμόρφωσης, έγκριση τύπου, ΔΑΟ κ.λ.π.) ότι πρόκειται για αυτοκίνητο όχημα Euro
4 ή Euro 5a για το οποίο έχει υποβληθεί δήλωση άφιξης οχήματος (Δ.Α.Ο.) ή
δηλωτικό εισαγωγής, μετά την ημερομηνία δημοσίευσης του κοινοποιούμενου νόμου,
θα προβαίνει στην προσθήκη μίας εγγραφής στον Αυτόματο Υπολογισμό, στην καρτέλα
Υπολογισμός Φόρων, όπου θα συμπληρώνει χειροκίνητα, στο ΕΔΕ ή στη ΔΕΦΚ:
· τα στοιχεία [το Είδος Επιβάρυνσης: κωδικός μηχανογράφησης,
την Φορολογική Βάση Επιβάρυνσης (τιμή 0), τον Συντελεστή Επιβάρυνσης (τιμή 0)]
και
· το Ποσό του αναλογούντος Περιβαλλοντικού Τέλους.
Πιο συγκεκριμένα, στο κατά περίπτωση σχετικό παραστατικό, ΕΔΕ ή ΔΕΦΚ, θα
συμπληρώνει:
· τους κατωτέρω κωδικούς μηχανογράφησης καθώς και το αντίστοιχο
ποσό του βεβαιωθέντος και οφειλόμενου περιβαλλοντικού τέλους,
· ενώ, σε περίπτωση ολικής ή μερικής απαλλαγής από το περιβαλλοντικό
τέλος θα συμπληρώνει στους κατωτέρω σχετικούς κωδικούς μηχανογράφησης (κωδ.
μηχανογράφησης 661 ή 663 ή 665 ή 667) για τη χορηγούμενη ολική ή μερική
απαλλαγή από αυτό, το υπολογισθέν και μη οφειλόμενο (μη βεβαιωθέν) ποσό
του εν λόγω τέλους (ατελώς).
α/α
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝ/ΣΗΣ
|
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
|
ΠΟΣΟ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ
ΤΕΛΟΥΣ
|
ΑΛΕ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
|
1.
|
660
|
Περιβαλλοντικό τέλος τρείς
χιλιάδες ευρώ (3.000) για οχήματα Euro 4
|
3.000€
|
1110610001 (Έκτακτο περιβαλλοντικό
τέλος οχημάτων)
|
661
|
Περιβαλλοντικό τέλος για οχήματα
Euro 4 (Ατελώς)
|
3.000€
(Ατελώς)
|
1110610001 (Έκτακτο περιβαλλοντικό
τέλος οχημάτων)
|
|
2.
|
662
|
Περιβαλλοντικό τέλος χίλια ευρώ
(1.000) για οχήματα Εuro 5a
|
1.000€
|
1110610001 (Έκτακτο περιβαλλοντικό
τέλος οχημάτων)
|
663
|
Περιβαλλοντικό τέλος για οχήματα
Εuro 5a (Ατελώς)
|
1.000€
(Ατελώς)
|
1110610001 (Έκτακτο περιβαλλοντικό
τέλος οχημάτων)
|
|
3.
|
664
|
Περιβαλλοντικό τέλος για οχήματα
Euro 4/ μερική απαλλαγή ( οφειλόμενο και καταβαλλόμενο ποσό)
|
Το ποσό που αναλογεί, βάσει του
αντίστοιχου ποσοστού του οφειλόμενου τέλους ταξινόμησης, και
οφείλεται.
|
1110610001 (Έκτακτο περιβαλλοντικό
τέλος οχημάτων)
|
665
|
Περιβαλλοντικό τέλος για οχήματα
Euro 4/ μερική απαλλαγή (ατελώς)
|
Το ποσό που αναλογεί, βάσει του
αντίστοιχου ποσοστού του οφειλόμενου τέλους ταξινόμησης, το οποίο δεν
βεβαιώνεται και δεν οφείλεται [ποσό για το οποίο χορηγείται μερική απαλλαγή
ατελώς)].
|
1110610001 (Έκτακτο περιβαλλοντικό
τέλος οχημάτων)
|
|
4.
|
666
|
Περιβαλλοντικό τέλος για οχήματα
Euro 5a / μερική απαλλαγή (οφειλόμενο και καταβαλλόμενο ποσό)
|
Το ποσό που αναλογεί, βάσει του
αντίστοιχου ποσοστού του οφειλόμενου τέλους ταξινόμησης και
οφείλεται.
|
1110610001 (Έκτακτο περιβαλλοντικό
τέλος οχημάτων)
|
667
|
Περιβαλλοντικό τέλος για οχήματα
Euro 5a / μερική απαλλαγή (ατελώς)
|
Το ποσό που αναλογεί βάσει του
αντίστοιχου ποσοστού του οφειλόμενου τέλους ταξινόμησης το οποίο δεν
βεβαιώνεται και δεν οφείλεται [ποσό για το οποίο χορηγείται μερική απαλλαγή
(ατελώς)].
|
1110610001 (Έκτακτο περιβαλλοντικό
τέλος οχημάτων)
|
Β. Απαγόρευση ταξινόμησης.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του κοινοποιούμενου νόμου,
απαγορεύεται η ταξινόμηση, των ως άνω επιβατικών και φορτηγών αυτοκινήτων,
εφόσον υπάγονται εκ κατασκευής στις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών
καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, καθώς και αυτών που δεν υπάγονται σε προδιαγραφές
ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro), συμβατικής τεχνολογίας και για τα
οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Συνεπώς, για τα
οχήματα αυτά, δεν τυγχάνουν εφαρμογής οι διατάξεις του Εθνικού Τελωνειακού
Κώδικα περί καταβολής του τέλους ταξινόμησης πριν την θέση των οχημάτων σε
κυκλοφορία στη χώρα.
Κατόπιν των ανωτέρω, εφιστούμε την προσοχή στις τελωνειακές αρχές, για την
ορθή εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5 του κοινοποιούμενου νόμου και
ειδικότερα, στα πλαίσια των ελέγχων τόσο κατά τη βεβαίωση και είσπραξη του
τέλους ταξινόμησης, όσο και των εκ των υστέρων ελέγχων, όπως διασφαλίσουν την
ορθή είσπραξη του οφειλόμενου περιβαλλοντικού τέλους.
Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΑΑΔΕ
Γ. ΠΙΤΣΙΛΗΣ
άρθρων 5, 63 και 65 του νόμου 4710/2020 (ΦΕΚ 142/Α΄)
Άρθρο
5
Επιβολή
περιβαλλοντικού τέλους και απαγόρευσης εισαγωγής σε παλαιά, ρυπογόνα
μεταχειρισμένα οχήματα
1.
Για τα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001 (Α΄
265), ισχύουν τα εξής:
α)
Επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος:
αα)
ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής
προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές ορίζονται
στην υπ’ αρ. 4179/346/21.01.2000 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας,
Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β΄
182) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής,
αβ)
ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές
ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a, όπως αυτές ορίζονται στον
Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 και στον Κανονισμό (ΕΚ)
υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008.
β)
Απαγορεύεται η ταξινόμηση, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές
ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται
στην υπ’ αρ. 28433/2448/2.7.1992 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας,
Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β΄
542) και στην υπ’ αρ. 6765/ 511/3.3.1995 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής
Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και
Επικοινωνιών (Β΄ 194) ή μεταγενέστε ρες
τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού
προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν
αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Από
την παρούσα εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα άνω των τριάντα (30) ετών, τα
οποία προορίζονται να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά ως αυτοκίνητα ιστορικού
ενδιαφέροντος.
2.
Για τα φορτηγά αυτοκίνητα των περ. β΄, γ΄, ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 123 του ν.
2960/2001 και τις μεταχειρισμένες βάσεις αυτών,
α)
επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος:
αα)
ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής
προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές
ορίζονται στην υπ’ αρ. 4179/346/21.1.2000 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής
Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και
Επικοινωνιών (Β΄182) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής,
αβ)
ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές
ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a, όπως αυτές ορίζονται στον
Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ης Ιουνίου 2007 (L 171) και στον
Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008 (L 199),
β)
απαγορεύεται η ταξινόμηση, εφόσον υπάγονται εκ κατασκευής στις προδιαγραφές
ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται
στην υπ’ αρ. 28433/2448/2.7.1992 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας,
Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β΄
542) και στην υπ’ αρ. 6765/511/3.3.1995 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής
Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και
Επικοινωνιών (Β΄ 194) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν
υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής
τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του
άνθρακα.
3.
Το περιβαλλοντικό τέλος καταβάλλεται άπαξ και υπό την προϋπόθεση ότι υφίσταται
υποχρέωση καταβολής τέλους ταξινόμησης. Ως προς τον χρόνο γένεσης της
υποχρέωσης καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους, καθώς και τον χρόνο που αυτό
καθίσταται απαιτητό για τα οχήματα των παρ. 1 και 2, ισχύουν αναλογικά τα
προβλεπόμενα στο άρθρο 128 του ν. 2960/2001 (Α΄ 265) για το τέλος ταξινόμησης.
Τα
έσοδα από το περιβαλλοντικό τέλος αποτελούν δημόσιο έσοδο, το οποίο
εισπράττεται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και στη συνέχεια
πιστώνεται υπέρ του Λογαριασμού Ειδικού Σκοπού στην Τράπεζα της Ελλάδος για τη
χρηματοδότηση έργων και δράσεων του άρθρου 1 της υπ’ αρ.
ΥΠΕΝ/ΔΠΔΑ/33377/732/3.4.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και
Περιβάλλοντος και Ενέργειας (B΄ 1451), σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ. 2 του
άρθρου 2 της ανωτέρω απόφασης.
Για
την πλήρη ή μερική απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους των παρ. 1 και 2 του
παρόντος ισχύουν αναλογικά όσα προβλέπονται για τα τέλη ταξινόμησης.
4. Τα έσοδα από
την είσπραξη του περιβαλλοντικού τέλους διατίθενται για την υλοποίηση δράσεων
για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και των ηλεκτρικών οχημάτων ιδίως μέσω
οικονομικών κινήτρων για την αγορά ή μίσθωση κάθε τύπου αμιγώς Η/Ο ή υβριδικών
Η/Ο εξωτερικής φόρτισης με εκπομπές ρύπων έως 50 γρ. CO2/χλμ., καθώς και μέσω
οικονομικών κινήτρων για την προμήθεια και εγκατάσταση σημείων επαναφόρτισης
Η/Ο. Φορέας Διαχείρισης των εσόδων από την είσπρα- ξη του περιβαλλοντικού
τέλους ορίζεται το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος
και Ενέργειας.
Άρθρο
63
Μεταβατικές
διατάξεις
1.
Έως την εκπόνηση του Σ.Φ.Η.Ο. για τις δημοσίως προσβάσιμες υποδομές που
εμπίπτουν σε αυτό, η εγκατάσταση των σημείων επαναφόρτισης Η/Ο διενεργείται
σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση που προβλέπεται στην περ. β΄ της παρ. 7
του άρθρου 114 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82).
2. Δεν
καταλαμβάνονται από την υποχρέωση καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους των παρ.
1 και 2 του άρθρου 5 τα επιβατικά αυτοκίνητα, για τα οποία έχουν υποβληθεί κατά
τη δημοσίευση του παρόντος δήλωση άφιξης οχήματος (Δ.Α.Ο.) ή δηλωτικά
εισαγωγής.
Άρθρο
65
Έναρξη
ισχύος
1.
Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
2.
Ειδικά η απαλλαγή από την καταβολή τέλους στάθμευσης του άρθρου 3 αρχίζει από
την 1η.1.2021.
3.
Ειδικά η ισχύς του άρθρου 14 αρχίζει ένα (1) μήνα μετά την έναρξη λειτουργίας
του Μ.Υ.Φ.Α.Η. κατά το άρθρο 13.
4.
Η υποχρέωση της παρ. 4 του άρθρου 22 αρχίζει από την 1η.1.2023.
5.
Η υποχρέωση του άρθρου 23 αρχίζει από την 1η.1.2022.
6. Τα άρθρα 65
έως 71 του ν. 3982/2011 (Α΄ 143), όπως αντικαθίστανται με τα άρθρα 33-38 του
παρόντος, καταλαμβάνουν τις συμβάσεις για τις οποίες η προκήρυξη διαγωνισμού θα
αποσταλεί μετά την 2α.8.2021 ή, αν δεν προβλέπεται προκήρυξη διαγωνισμού, για
τις οποίες η αναθέτουσα αρχή ή ο αναθέτων φορέας θα κινήσει τη διαδικασία προμήθειας
μετά την εν λόγω ημερομηνία.
ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
Σύμφωνα με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα
|
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΚΡΟΑΣΗΣ στα ΤΕΛΩΝΕΙΑ
Σύνταξη Αίτησης για Απόφαση
σε ΝΟΜΙΚΗ ΒΑΣΗ
με το Μεγαλύτερο Αρχείο στην
Ελλάδα
E-Mail = ggioggaras@Gmail.comΗ
|
Ρωτήστε μας
Τελωνειακά θέματα στο:
E-Mail = ggioggaras@Gmail.com
Να σας απαντήσουμε
|
Ενδιαφέρουσες Ιστοσελίδες
https://sxoli-ekteloniston.blogspot .com
https://ektelonistivivlia.blogspot.com
https://gnomesmetaforas.blogspot
.com
https://logotexnia-ekteloniston.blogspot
.com
www.bookstars.gr
Στο δεύτεροο blog βιβλία και
της Διαμεταφοράς
ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου