Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2020

Πιθανοί δασμοί προϊόντων των ΗΠΑ λόγω μη τήρησης του μνημονίου συμφωνίας του ΠΟΕ για την ΕΕ Καν. 1646/2020 (Μάθημα 1α1) 10 Νοεμβρίου 2020

 

Πιθανοί δασμοί προϊόντων των ΗΠΑ λόγω μη τήρησης του μνημονίου συμφωνίας  του ΠΟΕ για την ΕΕ Καν. 1646/2020 (Μάθημα 1α1) 10 Νοεμβρίου 2020

 

9.11.2020   

EL

Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης

L 373/1


ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) 2020/1646 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

της 7ης Νοεμβρίου 2020

για τη λήψη μέτρων εμπορικής πολιτικής όσον αφορά ορισμένα προϊόντα από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής μετά την έκδοση απόφασης για εμπορική διαφορά στο πλαίσιο του μνημονίου συμφωνίας του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου σχετικά με την επίλυση των διαφορών

Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ,

Έχοντας υπόψη τη Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,

Έχοντας υπόψη τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 654/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 15ης Μαΐου 2014, περί ασκήσεως των δικαιωμάτων της Ένωσης για την εφαρμογή και την επιβολή διεθνών εμπορικών κανόνων και τροποποιήσεως του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 3286/94 του Συμβουλίου που καθορίζει κοινοτικές διαδικασίες στον τομέα της κοινής εμπορικής πολιτικής για να διασφαλιστεί η άσκηση των δικαιωμάτων της Κοινότητας στο πλαίσιο των κανόνων του διεθνούς εμπορίου, ιδίως αυτών που έχουν θεσπιστεί στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (1), και ιδίως το άρθρο 4 παράγραφος 1,

Εκτιμώντας τα ακόλουθα:

(1)

Στις 11 Απριλίου 2019 το όργανο επίλυσης διαφορών του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (στο εξής: ΠΟΕ) εξέδωσε τις συστάσεις και τις αποφάσεις του στη διαφορά DS353 United States – Measures Affecting Trade in Large Civil Aircraft (Second complaint) – Recourse to Article 21.5 of the DSU by the European Union [DS353 Ηνωμένες Πολιτείες — Μέτρα που επηρεάζουν το εμπόριο μεγάλων αεροσκαφών πολιτικής αεροπορίας (δεύτερη καταγγελία) — Προσφυγή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη διαδικασία του άρθρου 21 παράγραφος 5 του ΜΣΕΔ], επιβεβαιώνοντας ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν ευθυγραμμίσει τα μέτρα τους, τα οποία κρίθηκαν ασυμβίβαστα με τη συμφωνία για τις επιδοτήσεις και τα αντισταθμιστικά μέτρα (στο εξής: συμφωνία ΕΑΜ), με τις υποχρεώσεις που οι Ηνωμένες Πολιτείες υπέχουν βάσει της εν λόγω συμφωνίας. Όσον αφορά τις φορολογικές ελαφρύνσεις FSC/ETI, το δευτεροβάθμιο δικαιοδοτικό όργανο επιβεβαίωσε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν ανακαλέσει τις επιδοτήσεις και ότι οι αρχικές συστάσεις και αποφάσεις εξακολουθούν να ισχύουν (2).

 

(2)

Όσον αφορά τα άλλα σχετικά μέτρα, σύμφωνα με την παράγραφο 8 των «συμφωνηθεισών διαδικασιών βάσει των άρθρων 21 και 22 του μνημονίου συμφωνίας σχετικά με την επίλυση των διαφορών (“ΜΣΕΔ”) και του άρθρου 7 της συμφωνίας ΕΑΜ» (3) μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Ηνωμένων Πολιτειών σχετικά με την εν λόγω διαφορά, η Ευρωπαϊκή Ένωση ζήτησε από τον διαιτητή του άρθρου 22 παράγραφος 6 του ΜΣΕΔ να συνεχίσει τις εργασίες του. Ο διαιτητής εξέδωσε την απόφασή του στις 13 Οκτωβρίου 2020 (4).

 

(3)

Η απόφαση του διαιτητή ορίζει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να ζητήσει άδεια από το όργανο επίλυσης διαφορών του ΠΟΕ για τη λήψη αντιμέτρων έναντι των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής (στο εξής: Ηνωμένες Πολιτείες), σε επίπεδο που δεν υπερβαίνει τα 3 993 212 564 δολάρια ΗΠΑ ετησίως. Τα αντίμετρα αυτά μπορούν να λάβουν τη μορφή α) αναστολής δασμολογικών παραχωρήσεων και άλλων συναφών υποχρεώσεων στο πλαίσιο της GATT του 1994, β) αναστολής παραχωρήσεων και άλλων υποχρεώσεων στο πλαίσιο της συμφωνίας ΕΑΜ και γ) αναστολής οριζόντιων ή τομεακών αναλήψεων υποχρεώσεων που περιλαμβάνονται στον ενοποιημένο πίνακα συγκεκριμένων υποχρεώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά όλους τους βασικούς τομείς που προσδιορίζονται στον κατάλογο τομεακής κατάταξης των υπηρεσιών.

 

(4)

Σύμφωνα με το άρθρο 22 παράγραφος 7 του ΜΣΕΔ, τα μέρη αποδέχονται την απόφαση του διαιτητή ως οριστική. Στις 26 Οκτωβρίου 2020 η Ευρωπαϊκή Ένωση έλαβε άδεια από το όργανο επίλυσης διαφορών του ΠΟΕ να λάβει αντίμετρα κατά των Ηνωμένων Πολιτειών που να συνάδουν με την απόφαση του διαιτητή. Τα αντίμετρα θα συνίστανται στην αναστολή δασμολογικών παραχωρήσεων και την επιβολή νέων ή αυξημένων τελωνειακών δασμών.

 

(5)

Κατά τον σχεδιασμό και την επιλογή κατάλληλων μέτρων, η Επιτροπή έλαβε υπόψη και εφάρμοσε όλα τα αντικειμενικά κριτήρια σύμφωνα με το άρθρο 4 παράγραφος 2 στοιχείο α) και το άρθρο 4 παράγραφος 3 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 654/2014. Σύμφωνα με το άρθρο 9 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 654/2014, η Επιτροπή έδωσε στα ενδιαφερόμενα μέρη τη δυνατότητα να εκφράσουν τις απόψεις τους και να υποβάλουν πληροφορίες σχετικά με τα συναφή οικονομικά συμφέροντα της Ένωσης (5).

 

(6)

Η Επιτροπή έχει διασφαλίσει ότι οι πρόσθετοι δασμοί δεν υπερβαίνουν το επίπεδο που έχει εγκριθεί από το όργανο επίλυσης διαφορών του ΠΟΕ. Επί του παρόντος, το ποσό θεωρείται κατάλληλο για την αποτελεσματική άσκηση πίεσης με σκοπό τη συμμόρφωση και για την ανακούφιση των οικονομικών φορέων της ΕΕ, διότι, στο υφιστάμενο οικονομικό κλίμα, επιτρέπει την επιβολή, σε μεγάλα αεροσκάφη πολιτικής αεροπορίας και σε άλλα προϊόντα των ΗΠΑ, μέτρων τα οποία θεωρούνται αρκετά παρόμοια με τα αντίμετρα που επιβάλλουν οι Ηνωμένες Πολιτείες.

 

(7)

Τα εν λόγω μέτρα αφορούν εισαγωγές προϊόντων καταγωγής Ηνωμένων Πολιτειών για την προμήθεια των οποίων η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει ουσιαστική εξάρτηση από τις ΗΠΑ. Με την προσέγγιση αυτή αποφεύγονται, κατά το δυνατόν, αρνητικές επιπτώσεις στους διάφορους παράγοντες στην αγορά της Ένωσης, συμπεριλαμβανομένων των καταναλωτών.

 

(8)

Τα μέτρα εμπορικής πολιτικής υπό τη μορφή πρόσθετων κατ’ αξίαν δασμών στα προϊόντα που απαριθμούνται στο παράρτημα I και στο παράρτημα II θα πρέπει να εφαρμοστούν ως εξής:

α)

πρόσθετοι κατ’ αξίαν δασμοί με συντελεστή 15 % για τα προϊόντα που προσδιορίζονται στο παράρτημα I·

 

β)

πρόσθετοι κατ’ αξίαν δασμοί με συντελεστή 25 % για τα προϊόντα που προσδιορίζονται στο παράρτημα II.

 

(9)

Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Ηνωμένων Πολιτειών με στόχο την ισόρροπη επίλυση των διαφορών στο πλαίσιο του ΠΟΕ σχετικά με τα μεγάλα αεροσκάφη πολιτικής αεροπορίας δεν έχουν μέχρι στιγμής αποφέρει αποτελέσματα. Ταυτόχρονα, οι Ηνωμένες Πολιτείες εξακολουθούν να εφαρμόζουν αντίμετρα ύψους 7,5 δισεκατ. δολαρίων ΗΠΑ στις εισαγωγές προϊόντων από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Επιτροπή προτίθεται να τροποποιήσει τον παρόντα κανονισμό, ώστε να ληφθούν υπόψη οι σχετικές εξελίξεις, μεταξύ άλλων ως προς τη συμμόρφωση ή τη μη συμμόρφωση των ΗΠΑ. Ειδικότερα, η Επιτροπή προτίθεται να αναστείλει την εφαρμογή του εκτελεστικού κανονισμού εάν οι Ηνωμένες Πολιτείες αναστείλουν τα αντίμετρά τους κατά των εισαγωγών από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ή να αλλάξει το επίπεδο των δασμών, όπως θα απαιτείται, ώστε να αντικατοπτρίζει τα αντίμετρα που εφαρμόζουν οι Ηνωμένες Πολιτείες.

 

(10)

Η παρούσα πράξη θα πρέπει να αρχίσει να ισχύει την επομένη της δημοσίευσής της στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

(11)

Τα μέτρα που προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό είναι σύμφωνα με τη γνώμη της Επιτροπής Εμπορικών Εμποδίων που έχει συσταθεί δυνάμει του κανονισμού (ΕΕ) 2015/1843 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (6),

ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ:

Άρθρο 1

Μετά την έκδοση απόφασης στο πλαίσιο του ΠΟΕ σχετικά με τη διαφορά DS353 United States — Measures Affecting Trade in Large Civil Aircraft (DS353 Ηνωμένες Πολιτείες — Μέτρα που επηρεάζουν το εμπόριο μεγάλων αεροσκαφών πολιτικής αεροπορίας), και μετά την άδεια του οργάνου επίλυσης διαφορών του ΠΟΕ, η Ευρωπαϊκή Ένωση αναστέλλει την εφαρμογή, ως προς το εμπόριο που διεξάγει με τις Ηνωμένες Πολιτείες, των παραχωρήσεων ως προς εισαγωγικούς δασμούς στο πλαίσιο της GATT του 1994 όσον αφορά τα προϊόντα που απαριθμούνται στο παράρτημα I και στο παράρτημα II του παρόντος κανονισμού.

Άρθρο 2

Συνεπώς, η Ένωση εφαρμόζει πρόσθετους δασμούς κατά την εισαγωγή στην Ένωση των προϊόντων καταγωγής Ηνωμένων Πολιτειών τα οποία απαριθμούνται στα παραρτήματα I και II του παρόντος κανονισμού.

Άρθρο 3

1.   Τα προϊόντα που απαριθμούνται στα παραρτήματα για τα οποία έχει εκδοθεί, πριν από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του παρόντος κανονισμού, άδεια εισαγωγής που προβλέπει δασμολογική απαλλαγή ή μείωση δασμών δεν υπόκεινται σε πρόσθετο δασμό.

2.   Τα προϊόντα που απαριθμούνται στα παραρτήματα για τα οποία οι εισαγωγείς μπορούν να αποδείξουν ότι έχουν εξαχθεί από τις Ηνωμένες Πολιτείες προς την Ένωση πριν από την ημερομηνία εφαρμογής πρόσθετου δασμού δεν υπόκεινται στον πρόσθετο δασμό.

Άρθρο 4

Ο παρών κανονισμός αρχίζει να ισχύει την ημέρα της δημοσίευσής του στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο παρών κανονισμός είναι δεσμευτικός ως προς όλα τα μέρη του και ισχύει άμεσα σε κάθε κράτος μέλος.

Βρυξέλλες, 7 Νοεμβρίου 2020.

Για την Επιτροπή

Η Πρόεδρος

Ursula VON DER LEYEN


(1)  ΕΕ L 189 της 27.6.2014, σ. 50.

(2)  Έκθεση του δευτεροβάθμιου δικαιοδοτικού οργάνου, US – Large Civil Aircraft (2nd Complaint) (Article 21.5 – EU) [ΗΠΑ — Μεγάλα αεροσκάφη πολιτικής αεροπορίας (δεύτερη καταγγελία) (προσφυγή της ΕΕ στη διαδικασία του άρθρου 21 παράγραφος 5)], παράγραφος 5.172 και παράγραφος 6.4 στοιχείο b)· έκθεση του δευτεροβάθμιου δικαιοδοτικού οργάνου, US – Large Civil Aircraft (2nd Complaint) [ΗΠΑ — Μεγάλα αεροσκάφη πολιτικής αεροπορίας (δεύτερη καταγγελία)], παράγραφος 1352 και υποσημείωση 2716· έκθεση της ειδικής ομάδας διαιτησίας, US – FSC (Article 22.6 – US) [ΗΠΑ — FSC (προσφυγή στη διαδικασία του άρθρου 22 παράγραφος 6 – ΗΠΑ)], παράγραφος 8.1.

(3)  WT/DS353/14.

(4)  WT/DS353/ARB.

(5)  http://trade.ec.europa.eu/consultations/index.cfm?consul_id=261

(6)  Κανονισμός (ΕΕ) 2015/1843 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 6ης Οκτωβρίου 2015, που καθορίζει ενωσιακές διαδικασίες στον τομέα της κοινής εμπορικής πολιτικής για να διασφαλιστεί η άσκηση των δικαιωμάτων της Ένωσης στο πλαίσιο των κανόνων του διεθνούς εμπορίου, ιδίως αυτών που έχουν θεσπιστεί στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΕΕ L 272 της 16.10.2015, σ. 1).


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ I

Προϊόντα που υπόκεινται σε πρόσθετους δασμούς

Κωδικοί TARIC  (1)  (2)

Πρόσθετος δασμός

8802400013

15 %

8802400015

15 %

8802400017

15 %

8802400019

15 %

8802400021

15 %


(1)  Οι κωδικοί ονοματολογίας προέρχονται από το ολοκληρωμένο δασμολόγιο, που βασίζεται στη συνδυασμένη ονοματολογία, όπως ορίζεται στο άρθρο 2 του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 2658/87 του Συμβουλίου, της 23ης Ιουλίου 1987, για τη δασμολογική και στατιστική ονοματολογία και το κοινό δασμολόγιο (ΕΕ L 256 της 7.9.1987, σ. 1).

(2)  Για την αποφυγή αμφιβολιών, οι εν λόγω δασμολογικές κλάσεις προορίζονται να καλύψουν όλα τα αεροσκάφη εντός των καθορισμένων παραμέτρων βάρους που εισάγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση (τα οποία τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία) και προορίζονται προς λειτουργία από οποιαδήποτε οντότητα βρίσκεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση για οποιαδήποτε οικονομικά σημαντική χρονική περίοδο, είτε εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης είτε μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οποιασδήποτε τρίτης χώρας, ανεξαρτήτως τυχόν επίσημων χρηματοδοτικών ρυθμίσεων που ενδέχεται να ισχύουν (όπως μισθώσεις) και λαμβανομένων υπόψη κριτηρίων όπως τα ακόλουθα (κανένα από τα οποία δεν είναι καθοριστικό μεμονωμένα): τόπος σύστασης του φορέα εκμετάλλευσης· κέντρο επιχειρήσεων του φορέα εκμετάλλευσης· εξωτερική βαφή και εσωτερική σχεδίαση και διαμόρφωση του αεροσκάφους σύμφωνα με το εμπορικό σήμα του φορέα εκμετάλλευσης· και σκοπούμενος τόπος νηολόγησης.


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II

Προϊόντα που υπόκεινται σε περαιτέρω πρόσθετους δασμούς

CN 2020  (1)

Πρόσθετος δασμός

0301 11 00

25 %

0301 19 00

25 %

0303 13 00

25 %

0304 81 00

25 %

0305 41 00

25 %

0307 22 90

25 %

0406 10 50

25 %

0406 90 21

25 %

0406 90 86

25 %

0714 20 10

25 %

0714 20 90

25 %

0802 90 85

25 %

0804 10 00

25 %

0805 40 00

25 %

0810 40 50

25 %

0811 90 50

25 %

0811 90 70

25 %

0905 10 00

25 %

0905 20 00

25 %

1001 99 00

25 %

1202 41 00

25 %

1202 42 00

25 %

1212 29 00

25 %

1302 19 70

25 %

1302 39 00

25 %

1515 90 11

25 %

1515 90 29

25 %

1515 90 39

25 %

1515 90 40

25 %

1515 90 51

25 %

1515 90 59

25 %

1515 90 60

25 %

1515 90 91

25 %

1515 90 99

25 %

1703 10 00

25 %

1806 10 15

25 %

1806 10 20

25 %

1806 10 30

25 %

1806 10 90

25 %

1806 20 10

25 %

1806 20 30

25 %

1806 20 50

25 %

1806 20 80

25 %

1806 20 95

25 %

1806 31 00

25 %

1806 32 10

25 %

1806 32 90

25 %

1806 90 11

25 %

1806 90 19

25 %

2008 19 99

25 %

2008 30 59

25 %

2008 30 90

25 %

2009 11 11

25 %

2009 11 19

25 %

2009 11 91

25 %

2009 11 99

25 %

2009 21 00

25 %

2009 29 19

25 %

2101 11 00

25 %

2103 20 00

25 %

2103 90 90

25 %

2104 10 00

25 %

2106 90 59

25 %

2205 10 10

25 %

2208 20 29

25 %

2208 20 40

25 %

2208 20 89

25 %

2208 40 11

25 %

2208 40 39

25 %

2208 40 51

25 %

2208 40 91

25 %

2208 40 99

25 %

2208 60 11

25 %

2208 60 19

25 %

2208 60 91

25 %

2208 60 99

25 %

2303 20 10

25 %

2401 10 35

25 %

2401 10 60

25 %

2401 10 70

25 %

2401 10 85

25 %

2401 10 95

25 %

2401 20 35

25 %

2401 20 60

25 %

2401 20 70

25 %

2401 20 85

25 %

2401 20 95

25 %

2401 30 00

25 %

3301 19 20

25 %

3301 25 10

25 %

3301 25 90

25 %

3502 90 20

25 %

3502 90 70

25 %

3504 00 10

25 %

3504 00 90

25 %

3904 10 00

25 %

3920 10 23

25 %

3920 10 24

25 %

3920 10 81

25 %

4202 19 10

25 %

4202 19 90

25 %

4202 21 00

25 %

4202 22 10

25 %

4202 22 90

25 %

4202 32 10

25 %

4202 32 90

25 %

4202 91 10

25 %

4202 91 80

25 %

4202 92 11

25 %

4202 92 15

25 %

4202 92 19

25 %

4202 92 91

25 %

5203 00 00

25 %

8429 51 10

25 %

8429 51 91

25 %

8429 51 99

25 %

8701 91 10

25 %

8701 91 90

25 %

8701 92 90

25 %

8701 93 10

25 %

8701 93 90

25 %

8701 94 10

25 %

8701 94 90

25 %

8705 90 80

25 %

8714 91 10

25 %

8714 91 30

25 %

8714 91 90

25 %

9504 20 00

25 %

9504 30 10

25 %

9504 30 20

25 %

9504 30 90

25 %

9504 50 00

25 %

9504 90 10

25 %

9504 90 80

25 %

9506 91 10

25 %

9506 91 90

25 %


(1)  Οι κωδικοί ονοματολογίας έχουν ληφθεί από τη συνδυασμένη ονοματολογία, όπως ορίζεται στο άρθρο 1 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 2658/87 του Συμβουλίου, της 23ης Ιουλίου 1987, για τη δασμολογική και στατιστική ονοματολογία και το κοινό δασμολόγιο (ΕΕ L 256 της 7.9.1987, σ. 1) και όπως παρατίθεται στο παράρτημα I αυτού, και είναι αυτοί οι οποίοι ισχύουν κατά τον χρόνο δημοσίευσης του παρόντος κανονισμού και, τηρουμένων των αναλογιών, όπως έχουν τροποποιηθεί με μεταγενέστερη νομοθεσία, με πιο πρόσφατο τον εκτελεστικό κανονισμό (ΕΕ) 2019/1776 της Επιτροπής, της 9ης Οκτωβρίου 2019, σχετικά με την τροποποίηση του παραρτήματος I του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 2658/87 του Συμβουλίου για τη δασμολογική και στατιστική ονοματολογία και το κοινό δασμολόγιο (ΕΕ L 280 της 31.10.2019, σ. 1).



 

Κλικ: Διαβάστε τα βιβλία μας

https://drive.google.com/drive/folders/1Mz9t1TxUj7NGZDIwBInpO-w155xdf4nP

 

 

Πολιτιστική Επαγγελματική Κληρονομιά

Η οδός Τσαμαδού του Πειραιά

να μετονομασθεί σε

 Οδός Εκτελωνιστών

 

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΚΡΟΑΣΗΣ στα ΤΕΛΩΝΕΙΑ

Σύνταξη Αίτησης για Απόφαση

σε ΝΟΜΙΚΗ ΒΑΣΗ

με το Μεγαλύτερο Αρχείο στην Ελλάδα

E-Mail = ggioggaras@Gmail.comΗ

 

Δείτε σχετικές  με το θέμα Αναρτήσεις στις

 

Κάντε κλικ στην ετικέτα να δείτε τα βιβλία μας

 

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:

E-Mail = ggioggaras@Gmail.com

Να σας απαντήσουμε

 

Ζητάμε

ΕΝΤΥΠΑ ΔΙΑΣΑΦΗΣΕΩΝ

Από το 1830 μέχρι σήμερα

 

Ενδιαφέρουσες  Ιστοσελίδες

https://sxoli-ekteloniston.blogspot .com

https://ektelonistivivlia.blogspot.com

https://gnomesmetaforas.blogspot .com

https://logotexnia-ekteloniston.blogspot .com

www.bookstars.gr

Στο δεύτεροο blog βιβλία και της Διαμεταφοράς

 

ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ

https://drive.google.com/drive/folders/1Mz9t1TxUj7NGZDIwBInpO-w155xdf4nP

 

 

 

 

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ

Ιστοσελίδα = PrePrint.gr

Με μικρό κόστος

 

ΝΕΑ Βιβλία για

Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ

Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών

Σύμφωνα με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου