Βάσιμες αμφιβολίες σχετικά με την καταγωγή των εμπορευμάτων (Πιστοποιητικά κυκλοφορίας) στα Προτιμησιακά δασμολογικά καθεστώτα (Μάθημα 2), 24 Μαρτίου 2015
Ανακοίνωση
της Επιτροπής προς το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για καθορισμό των
όρων πληροφόρησης των οικονομικών φορέων και των διοικήσεων των κρατών μελών
όσον αφορά τα Προτιμησιακά δασμολογικά καθεστώτα σε περίπτωση βάσιμης αμφιβολίας
σχετικά με: την καταγωγή των εμπορευμάτων
(2000/C 348/03)
(Κείμενο
που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ)
l. ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η
Επιτροπή στην ανακοίνωση της σχετικά με τη διαχείριση των προτιμησιακών
δασμολογικών καθεστώτων C0M(l997) 402 της 23ης Ιουλίου 1997. κατάρτισε
ένα πρόγραμμα δράσης με στόχο την αvανέωση των όρων εφαρμογής αυτών των
καθεστώτωv.
'Ενα
από τα μέτρα που προτείνονται είναι η συστηματικότερη χρήση ενός συστήματος
έγκαιρης προειδοποίησης των εισαγωγών όταν υπάρχει βάσιμη αμφιβολία σχετικά με
την καταγωγή των εμπορευμάτων που είναι επιλέξιμα για ένα προτιμησιακό
δασμολογικό καθεστώς (παράγραφος 9.3.2, δεύτερο εδάφιο της προαναφερθείσας
ανακοίνωσης). πράγματι. η Επιτροπή προτίθεται να πληροφορεί
τους
οικονομικούς φορείς για τις περιπτώσεις που γνωστοποιούνται σ' αυτήν και οι
οποίες συνιστούν βάσιμες αμφιβολίες όσον αφορά την καταγωγή των εμπορευμάτων.
Οι
πληροφορίες αυτές θα δημοσιεύονται κατά τρόπο ώστε οι αρμόδιοι τελωνειακοί φορείς
και διοικήσεις των κρατών μελών να μπορούν να προβληματίζονται ανάλογα για την
προστασία τόσο των οικονομικών τους συμφερόντων όσο και των οικονομικών
συμφερόντων της Κοινότητας.
Οι
δημοσιεύσεις αυτές θα γίνονται λαμβανομένου υπόψη ότι δεν πρέπει να
παρεμποδίζονται οι πιθανές εν εξελίξει έρευνες όσον αφορά τα Προτιμησιακά
καθεστώτα, είτε οι έρευνες αυτές είναι εθνικές είτε κοινοτικές.
Yπογραμμίζεται ότι η μη διάδοση
μιας πληροφορίας που αφορά βάσιμη αμφιβολία σε σχέση με μια χώρα η ένα δεδομένο
προϊόν δεν σημαίνει αυτόματα ότι δεν υπάρχει δυσλειτουργία σε σχέση μe το
συγκεκριμένο προϊόν ή τη συγκεκριμένη χώρα. Δηλαδή αυτή η μη διάδοση της
πληροφορίας δεν προδικάζει την εφαρμογή ειδικών μέτρων κατά περίπτωση, όπως
μέτρων τα οποία μπορεί να κριθούν αναγκαία για τη σύσταση εγγύησης κατά την
εισαγωγή. Συνεπώς, οι οικονομικοί φορείς θα πρέπει. σε κάθε περίπτωση, να
συνεχίσουν να εφαρμόζουν τα καθεστώτα αυτά με αδιάλειπτη προσοχή και, ειδικότερα,
όσον αφορά τα προτιμησιακά πιστοποιητικά καταγωγής.
2.
ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
Οι
κυριότερες περιπτώσεις οι οποίες ενδέχεται να αποτελέσουv αντικείμενο βάσιμης
αμφιβολίας σε σχέση με την καταγωγή των εμπορευμάτων. ειναι οι εξής (0 κατάλογος
δεν είναι πλήρης) [1]:
-
απουoία προηγούμενης διοικητικής συνεργασίας (μη διαβίβαση των ονομάτων και των
διευθύνσεων των τελωνειακών ή κυβερνητικών αρχών που είναι αρμόδιες για τη
χορήγηση και των έλεγχο των πιστοποιητικών καταγωγής, καθώς και μη διαβίβαση
των τύπων σφραγίδας που χρησιμοποιούνται για την πιστοποίηση της γνησιότητας
των εν λόγω πιστοποιητικών),
-
μη εφαρμογή η αντικανονική εφαρμογή της διοικητικής συνεργασίας που προβλέπεται
για τον έλεγχο των πιστοποιητικών καταγωγής,
-
οικονομική πληροφόρηση γενικού χαρακτήρα η οποία μπορεί από τη φύση της να
δημιουργήσει αμφιβολία όσον αφορά την ικανότητα τήρησης των κριτηρίων καταγωγής
για ένα συγκεκριμένο εμπόρευμα και μια συγκεκριμένη χώρα (για παράδειγμα: απουσία
κλωστοϋφαντουργικής βιομηχανίας σε χώρα που αποτελεί σημαντικό εξαγωγέα
ενδυμάτων η απουσία αλιευτικού στόλου σε χώρα που αποτελεί σημαντικό εξαγωγέα
αλιευτικών προϊόντων, εκτός από περιπτώσεις δυνατότητας σώρευσης της καταγωγής),
-
διαπίστωση ανεπάρκειας των διοικητικών δομών διαχείρισης των προτιμησιακων
καθεστώτων στις δικαιούχους χώρες,
-
συστηματική εισαγωγή εμπορευμάτων από πολλούς ενδιάμεσους εγκατεστημένους σε
χώρες διαφορετικές από τη χώρα δικαιούχο των δασμολογικών προτιμήσεων,
-
ταχεία και αδικαιολόγητη αύξηση των εισαγωγών ευαίσθητων εμπορευμάτων τα οποία
βρίσκονται στη συμβολή πολλών κριτηρίων όσον αφορά τους κίνδυνους απάτης (π.χ.:
υποδήματα τα οποία εξάγονται από μια περιοχή του κόσμου η οποία γειτονεύει με
χώρες, εκ των οποίων άλλες υπόκεινται σε δασμούς αντιντάμπινγκ και άλλες όχι, εκ
των οποίων άλλες επωφελούνται από την απελευθέρωση του εμπορίου και άλλες όχι, και
εκ των οποίων άλλες επωφελούνται από δασμολογικές προτιμήσεις και άλλες όχι),
-
διαπίστωση απάτης, ιδίως μετά από έρευνα η οποία διεξήχθη σε τρίτη χώρα
δικαιούχο δασμολογικών προτιμήσεων.
3.
ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Η
Επιτροπή θα δημοσιεύει στην Επίσημη Eφημερίδα των Ευρωπαϊκών
Κοινοτήτων (σειρά C)
την πληροφορία υπό μορφή ειδοποίησης προς τους εισαγωγείς, στην οποία θα
αναφέρεται ότι υπάρχουν βάσιμες αμφιβολίες όσον αφορά την εισαγωγή του συνόλου
ή μέρους των προϊόντων καταγωγής χώρας δικαιούχου προτιμησιακού δασμολογικού καθεστώτος.
Η
πληροφορία αυτή θα κοινοποιείται συγχρόνως στις αρμόδιες; διοικήσεις των κρατών
μελών σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες.
4.
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
4.1.
Μόλις δημοσιευθεί η ειδοποίηση προς τους εισαγωγείς, κάθε δικαιολογητικό της
καταγωγής των συγκεκριμένων εμπορευμάτων αποστέλλεται προς a posteriori έλεγχο
στις αρμόδιες για την έκδοση αρχές της χώρας δικαιούχου της δασμολογικής
προτίμησης, μαζί με τους λόγους για τους οποίους ζητείται ο έλεγχος. Εν αναμονή
των αποτελεσμάτων του ελέγχου, λαμβάνονται τα ασφαλιστικά μέτρα που θα κριθούν αναγκαία
από τις τελωνειακές αρχές κάθε κράτους μέλους προκείμενου να εξασφαλισθούν οι
προβλεπόμενοι εισαγωγικoί δασμοί. Αυτά τα ασφαλιστικά μέτρα λαμβάνονται σύμφωνα
με ης διαδικασίες που προβλέπονται από τη σχετική συμφωνία ή το σχετικό
αυτόνομο προτιμησιακό καθεστώς.
4.2.
Τα αποτελέσματα των a
posteriori
ελέγχων εξετάζονται σε κοινοτικό επίπεδο, από τον
εκάστοτε αρμόδιο φορέα (ομάδες του Συμβουλίου, Επιτροπή Τελωνειακού Κώδικα ή άλλη
Επιτροπή).
Με
βάση τα αποτελέσματα της εξέτασης αυτής η Επιτροπή:
-
εκτιμά ότι δεν υφίσταται πλέον βάσιμη αμφιβολία: δημοσιεύει στην Επίσημη Eφημερίδα των Ευρωπαϊκών
Κοινοτήτων (σειρά c) πληροφορία υπό μορφή
ειδοποίησης προς τους εισαγωγείς. στην οποία αναφέρεται ότι δεν υφίστανται
πλέον βάσιμες αμφιβολίες (η ειδοποίηση αυτή καταργεί την προηγούμενη ειδοποίηση).
-
εκτιμά ότι εξακολουθεί να υφίσταται βάσιμη αμφιβολία: αναθέτει την υπόθεση στην
Επιτροπή Τελωνειακής Συνεργασίας, η οποία έχει συσταθεί στο πλαίσιο της
σχετικής συμφωνίας. ή σε οποιαδήποτε άλλη αρμόδια επιτροπή σε περίπτωση
αυτόνομου προτιμησιακού καθεστώτος, προτείνει στο Συμβούλιο τη συνολική ή
μερική κατάργηση των εν λόγω δασμολογικών προτιμήσεων.
[1] Οι επεξηγηματικές σημειώσεις σχετικά με τα
πρωτόκολλα αριθ 4 των ευρωπαϊκών συμφωνιών (EE C 90 της 31-3-1999 σ. 6), οι οποίες αναφέρονται σε
«βάσιμες αμφιβολίες» αφορούν αποκλειστικά ειδικές περιπτώσεις στις οποίες για
λόγους κυρίως τυπικούς, μπορεί να υπάρξει αμφιβολία όσον αφορά την πραγματική
καταγωγή των εμπορευμάτων. Επιπλέον, τα μέτρα αναστολής, του προτιμησιακού
δασμολογικού καθεστώτος , τα οποία έλαβε η Επιτροπή με βάση τις προβλεπόμενες
διατάξεις για ορισμένα αυτόνομα προτιμησιακα δασμολογικά καθεστώτα (σύστημα
γενικευμένων δασμολογικών προτιμήσεων, καθεστώς που εφαρμόζεται στις εισαγωγές
προϊόντων καταγωγής Αλβανίας, καθεστώς που εφαρμόζεται στις εισαγωγές προϊόντων
καταγωγής Βοσνίας -Ερζεγοβίνης και Κροατίας, κανονισμοί του Συμβουλίου (ΕΚ)
αριθ 2820/98 της 21ης Δεκεμβρίου 1998, (ΕΚ) αριθ 1763/1999 της 29ης
Ιουλίου 1999, (ΕΚ) αριθ 6/2000 της 17ης Δεκεμβρίου 1999), αφορούν
περιπτώσεις οι οποίες δεν έχουν σχέση με την ύπαρξη «βάσιμης αμφιβολίας»,
δεδομένου ότι η πληροφόρηση των εισαγωγέων πραγματοποιείται στο πλαίσιο της
προσκόμισης αποδεικτικών στοιχείων σχετικά με την ύπαρξη πλαστών δηλώσεων
καταγωγής.
Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
250 αναρτήσεις σε 16.381
προβολές σελίδων
με κανονισμούς ΕΕ, νόμους, εγκυκλίους,
μελέτες, σχόλια, βιβλία
Πίνακας προηγούμενων Μαθημάτων της
Σχολής
στην ανάρτηση της 31 Δεκεμβρίου 2014
|
Εκτύπωση
πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με
μικρό κόστος
|
E-mail = ggioggaras@Gmail.com
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου