Τελωνειακή επιτήρηση της Ελεύθερης Ζώνης Ελέγχου Τύπου Ι, Πειραιά (Μάθαμα 1) 29 Ιουλίου
2015
Ρύθμιση θεμάτων
τελωνειακής επιτήρησης της Ελεύθερης Ζώνης Ελέγχου Τύπου Ι, Πειραιά. Αριθμ.
Δ19Γ5024754ΕΞ2010 (1) (ΦΕΚ Β 863/18-6-2010
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις
του Καν (ΕΟΚ) 2913/92 του Συμβουλίου «περί θεσπίσεως του Κοινοτικού Τελωνειακού
Κώδικα» (L302) και ειδικότερα των άρθρων 166−181 αυτού.
2. Τις διατάξεις
του Καν (ΕΟΚ) 2454/93 της Επιτρο− πής (L253) για τον καθορισμό ορισμένων
διατάξεων εφαρμογής του Καν(ΕΟΚ) 2913/92 του Συμβουλίου και ειδικότερα των
άρθρων 799−812 αυτού.
3. Το άρθρο 39
του Ν. 2960/01 «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας» (ΦΕΚ 265/Α/22−11−2001), όπως αυτό
τροποποι− ήθηκε και ισχύει.
4. Την αριθμ. Τ.
10970/110/24−12−93 Α.Υ.Ο «Τρόπος Λει− τουργίας και Ελέγχου των Ελευθέρων Ζωνών
και Ελευ− θέρων Αποθηκών».
5. Τις διατάξεις
της παραγράφου 1 του άρθρου 5 του ΑΝ 1559/50 (ΦΕΚ 252Α) που κυρώθηκε με το Ν.
1630/51 (ΦΕΚ 8Α).
6. Την ανάγκη
καθορισμού ορισμένων λειτουργικών θεμάτων της Ε.Ζ Πειραιά, μετά τη μετατροπή
αυτής σε Ε.Ζ Ελέγχου Τύπου Ι με την αριθμ. , αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Οργάνωση τελωνειακής
επιτήρησης
1. Το Ε΄ Τελωνείο
Πειραιά, ως Τελωνείο Ελέγχου της Ελεύθερης Ζώνης Ελέγχου τύπου Ι Πειραιά
οργανώνει τις υπηρεσίες του με τρόπο που να επιτρέπει την αποτελεσματικότερη
άσκηση της τελωνειακής επιτήρησης που αφορά στη δραστηριότητα του Φορέα Οργάνω−
σης, Διοίκησης και Διαχείρισης της Ε.Ζ αλλά και των επιχειρήσεων που
δραστηριοποιούνται εντός αυτής. Ειδικότερα:
α. Μεριμνά ώστε η
περίφραξη που περιβάλλει την Ελεύθερη Ζώνη να εξασφαλίζει την τελωνειακή επι−
τήρηση από το εξωτερικό της Ελεύθερης Ζώνης και να αποκλείει τη δυνατότητα
παράτυπης εξόδου εμπο− ρευμάτων από αυτήν. Η περιοχή που βρίσκεται έξω από την
περίφραξη διευθετείται με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτρέπει την κατάλληλη
επιτήρηση της. Για την πρόσβαση στην εν λόγω περιοχή θα απαιτείται η συγκατάθεση του Τελωνείου Ελέγχου (άρθρο 805 του Καν 2454/93). Σε περίπτωση που
το Τελωνείο Ελέγχου διαπιστώνει ότι σε σημείο της περιμέτρου η περίφραξη δεν
είναι ικανοποιητική ή έχει παραβιασθεί και ελλοχεύει κίνδυνος διαφυγής
εμπορευμάτων, ειδοποιεί το Φορέα Οργάνωσης, Διοίκησης, και Διαχείρισης της Ε.Ζ
ο οποίος οφείλει να συμμορφώνεται άμεσα προς τις υποδείξεις του Τελωνείου
Ελέγχου για τη λήψη των αναγκαίων μέτρων.
β. Εξασφαλίζει τη
συνεχή επιτήρηση, επί εικοσιτετραώρου βάσεως, της περιμέτρου καθώς και των
θυ− ρών εισόδου − εξόδου, από υπαλλήλους του με στόχο να υποβάλλονται σε
τελωνειακό έλεγχο όλα τα πρόσωπα καθώς και τα μεταφορικά μέσα που εισέρχονται ή εξέρχονται από την Ε.Ζ (άρθρο 168, παρ.2 του Καν. 2913/92).
γ. Δεν επιτρέπει
την είσοδο στην Ε.Ζ στα πρόσωπα που δεν παρέχουν τα απαραίτητα εχέγγυα για την
τή− ρηση των ισχυουσών διατάξεων. (άρθρο 168, παρ. 3 του Καν 2913/92).
δ. Ελέγχει όλα τα
εμπορεύματα που εισέρχονται στην Ελεύθερη Ζώνη και παραμένουν σε αυτήν ή
εξέρχονται από αυτήν. (άρθρο 168, παρ.4 του Καν 2913/92). Για να είναι δυνατός
ο έλεγχος αυτός πρέπει να παραδίδεται στο Τελωνείο Ελέγχου αντίγραφο του
εγγράφου μεταφοράς που πρέπει να συνοδεύει τα εμπορεύματα κατά την είσοδο και
έξοδο τους από την Ε.Ζ. Όταν ασκείται ο έλεγχος αυτός, τα εμπορεύματα πρέπει να
τίθενται στη διάθεση του Τελωνείου.
ε. Συστήνει
κλιμάκιο από υπαλλήλους του για τη βεβαίωση της άμεσης εξόδου των
εμπορευμάτων που έχουν καταχωρηθεί στη λογιστική αποθήκης, κάνοντας πράξη επί
του εγγράφου φόρτωσης, στην οποία πράξη θα αναφέρεται το όνομα του πλοίου και
το επόμενο λιμάνι προορισμού.
στ. Συστήνει
κλιμάκιο από υπαλλήλους του, ή και από υπαλλήλους των επιχειρήσεων που είναι
εγκατεστημέ− νες στην Ε.Ζ, για την επιτήρηση των πυλών εισόδου − εξόδου, εφόσον
εγκατασταθεί σύστημα ηλεκτρονικής επιτήρησης και επικοινωνίας μεταξύ τελωνείου
και επιχειρήσεων.
2. Για να είναι
δυνατός, ευχερής και αποτελεσματικός ο έλεγχος των εισερχομένων και εξερχόμενων
εντός της Ε.Ζ εμπορευμάτων, το Ε΄ Τελωνείο Πειραιά πρέπει να εξασφαλίζει:
α) την παραλαβή
και ταξινόμηση των αντιγράφων των εγγράφων μεταφοράς, που πρέπει να συνοδεύουν
τα εμπορεύματα κατά την είσοδο και έξοδο τους από την Ε.Ζ και που παραδίδονται
από τις δραστηριοποιούμενες, εντός της Ε.Ζ, επιχειρήσεις, των οποίων, η
λογιστική αποθήκης έχει εκ των προτέρων εγκριθεί σύμφωνα με το άρθρο 176 του
Καν (ΕΟΚ) 2913/92 και των άρθρων 803 και 804 του Καν (ΕΟΚ) 2454/93 και
β) τη θεώρηση των
βεβαιώσεων τελωνειακού χαρακτή− ρα των εμπορευμάτων, σύμφωνα με το άρθρο 170,
παρ. 4, του Καν (ΕΟΚ) 2913/92 και του άρθρου 802 του καν (ΕΟΚ) 2454/93 με τη
χρήση του εντύπου του παραρτήματος 109 του εν λόγω κανονισμού, και κατ’
εφαρμογή του άρθρου 313, παρ. 2β, του Καν (ΕΟΚ) 24545/93.
Για τη διενέργεια
των απαιτούμενων ελέγχων τα εμπορεύματα θα τίθενται στη διάθεση του Τελωνείου
Ελέγχου από τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις εντός της Ε.Ζ, ενώ ο Φορέας
Οργάνωσης, Διοίκησης, και Δια− χείρισης οφείλει να διαθέτει τα μέσα και τους
χώρους για τον άμεσο και αποτελεσματικό έλεγχο αυτών χωρίς προσκόμματα και
αναβολές.
Άρθρο 2
Έλεγχος
Λογιστικής Αποθήκης
1. Ο έλεγχος της
λογιστικής αποθήκης που τηρείται από τις επιχειρήσεις που παραλαμβάνουν
εμπορεύματα μέσα στην ΕΖ διενεργείται από ομάδα ελέγχου η οποία συγκροτείται με
απόφαση της Τελωνειακής Περιφέρειας Αττικής και αποτελείται από:
α) Έναν εκπρόσωπο
της Τελωνειακής Περιφέρειας Αττικής, ως Πρόεδρο.
β) Έναν ελεγκτή
του Ε΄ Τελωνείου Πειραιά.
γ) Έναν υπάλληλο
της αρμόδιας υπηρεσίας ταξινόμησης των καταχωρηθέντων στη λογιστική αποθήκης
εγγράφων μεταφοράς, Ε΄ Τελωνείου Πειραιά.
2. Ο έλεγχος της
λογιστικής αποθήκης διενεργείται, αιφνιδιαστικά, τουλάχιστον μια φορά ετησίως
για κάθε επιχείρηση που δραστηριοποιείται επιχειρηματικά εντός της Ε.Ζ. Μετά
την ολοκλήρωση του λογιστικού ελέγχου και με βάση τα συμπεράσματα αυτού θα
διενεργείται και φυσικός έλεγχος σε δείγμα ικανής ποσότητας προκειμένου να
διαπιστώνεται κατά πόσον τα αποτελέσματα των λογιστικών εγγραφών
ανταποκρίνονται στα υπόλοιπα της αποθήκης.
3. Τα
αποτελέσματα του διενεργούμενου ελέγχου καταγράφονται σε έκθεση που
συντάσσεται και υπογρά− φεται από το συνεργείο ελέγχου και προσυπογράφεται από
εκπρόσωπο της εταιρείας ο οποίος δύναται να παρίσταται, προς υποβοήθηση, κατά
τη διενέργεια του συγκεκριμένου ελέγχου. Η έκθεση ελέγχου συντάσσεται σε δύο
αντίγραφα εκ των οποίων το πρώτο παραδίδεται στην επιχείρηση και το δεύτερο στο
Τελωνείο Ελέγχου. Αντίγραφο της έκθεσης αποστέλλεται από το Τελωνείο Ελέγχου
στην αρμόδια Επιθεώρηση Τελωνείων, στη Γενική Δ/νση Τελωνείων και ΕΦΚ/Δ/νση
19η/Τμήμα Γ΄ και στην Τελωνειακή Περιφέρεια Αττικής.
Άρθρο 3
Η παρούσα απόφαση
δεν συνεπάγεται δαπάνη για τον προϋπολογισμό.
Η απόφαση αυτή να
δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 10 Ιουνίου
2010
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
317 αναρτήσεις σε 20.270
προβολές σελίδων
με κανονισμούς ΕΕ, νόμους, εγκυκλίους,
μελέτες, σχόλια, βιβλία
Πίνακας προηγούμενων Μαθημάτων της
Σχολής
στην ανάρτηση της 31 Μαρτίου 2015
|
E-mail = ggioggaras@Gmail.com
|
Εκτύπωση
πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με
μικρό κόστος
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου