Η Προφορική
ή Χειρόγραφη Διασάφηση απαράδεκτη στο Ηλεκτρονικό
Τελωνείο και στο Risk Analysis (Μάθημα 2),
23 Οκτωβρίου 2015
Κοινοβουλευτικές ερωτήσεις
24 Σεπτεμβρίου 2010 E-7526/2010
Ερώτηση με
αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή
Άρθρο 117 του Κανονισμού
Jürgen Creutzmann (ALDE)
Άρθρο 117 του Κανονισμού
Jürgen Creutzmann (ALDE)
Θέμα: Ρύθμιση για
την προφορική τελωνειακή διασάφηση στις διατάξεις εφαρμογής για τον
εκσυγχρονισμένο τελωνειακό κώδικα
Για
αποστολές οι οποίες φεύγουν από την ΕΕ ή εισέρχονται σε αυτήν, πρέπει, σύμφωνα
με το ισχύον δίκαιο της ΕΕ, να υποβάλλονται ηλεκτρονικές τελωνειακές
διασαφήσεις. Για μικρές αποστολές με αξία αγαθών μικρότερη των 1 000 ευρώ,
ωστόσο, αρκεί μια προφορική διασάφηση.
Μια
αντιπροσωπευτική εθνική δημοσκόπηση του γερμανικού Βιομηχανικού και Εμπορικού
Επιμελητηρίου (DIHK) και του Βιομηχανικού και Εμπορικού Επιμελητηρίου της περιφέρειας της
Φρανκφούρτης κατέδειξε ότι η απλούστευση της προφορικής τελωνειακής διασάφησης
χρησιμοποιείται εντατικά από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ).
Παρ’ όλα αυτά, η
Επιτροπή δεν προβλέπει πλέον καμία προφορική τελωνειακή διασάφηση για τα
βιομηχανικά προϊόντα στις διατάξεις εφαρμογής για τον εκσυγχρονισμένο
τελωνειακό κώδικα της ΕΕ, ο οποίος αναμένεται να ισχύει το αργότερο από τα μέσα
του 2013 (άρθρο 522-4-02). Σύμφωνα με προσεκτικές εκτιμήσεις του γερμανικού
Βιομηχανικού και Εμπορικού Επιμελητηρίου, μια τέτοια αλλαγή μόνο στη Γερμανία
θα σήμαινε για τις επιχειρήσεις ετήσια επιβάρυνση τουλάχιστον 100 εκατομμυρίων
ευρώ. Διότι, εκτός από τις δαπάνες για την τελωνειακή διασάφηση, υπάρχουν φόβοι
για περαιτέρω οικονομικές επιβαρύνσεις εξαιτίας των χρόνων υστέρησης, της μη
λειτουργίας των μηχανημάτων, της καταβολής προστίμων και άλλων παρόμοιων, εάν
τα διαθέσιμα δεδομένα για την τελωνειακή διασάφηση δεν είναι διαθέσιμα
εγκαίρως.
Η πρόσθετη
γραφειοκρατική επιβάρυνση κυρίως των ΜΜΕ είναι αντίθετη με τις πρωτοβουλίες της
ΕΕ για τη μείωση της γραφειοκρατίας, καθώς και με την πράξη για τις μικρές
επιχειρήσεις (Small Business Act). Εκτός
αυτού, απειλείται το επιχειρηματικό μοντέλο του 14 % όλων των
επιχειρήσεων, των οποίων η αναλογία εξαγωγών μικρών αποστολών είναι μεγαλύτερη
του 50 %. Κυρίως θα
πληττόταν το επιγραμμικό εμπόριο, το οποίο η Επιτροπή επιθυμεί να ενισχύσει στο
πλαίσιο του ψηφιακού της θεματολογίου.
1. Εξακολουθεί
να υποστηρίζει η Επιτροπή κατόπιν διεξοδικής εξέτασης αυτών των επιχειρημάτων
την υποχρέωση για ηλεκτρονική τελωνειακή διασάφηση όλων των εμπορικών
προϊόντων;
2. Εάν ναι, με
ποια επιχειρήματα δικαιολογεί η Επιτροπή την πρόσθετη γραφειοκρατική επιβάρυνση
για εκείνα τα κράτη μέλη που θα εφαρμόσουν απλουστεύσεις προς το συμφέρον των
επιχειρήσεών τους;
3. Δεν θα ήταν
πιο ενδεδειγμένη, στο πνεύμα μιας δίκαιης εσωτερικής αγοράς και της μείωσης της
γραφειοκρατίας μια εναρμόνιση η οποία, σε αντίθεση με τις σημερινές προθέσεις,
θα υποχρεώνει όλα τα κράτη μέλη να επιτρέπουν την προφορική τελωνειακή
διασάφηση για τα εμπορικά προϊόντα με τιμή μικρότερη της κατώτατης;
Η απάντηση:
Parliamentary questions
18 October 2010
E-7526/2010
Answer given by Mr Šemeta on behalf of the
Commission
The purpose of customs declarations is to allow the
customs authorities to calculate customs duties and taxes where they are due
and to apply any other measures (including the protection of citizens)
applicable to the goods concerned. In cases where the customs declaration is
made orally or on paper, these objectives cannot be met in an efficient way,
given that a customs official has to treat each declaration personally.
Customs administrations are therefore moving more
and more to electronic declarations as they allow for an automated clearance
of goods which also facilitates the goods flow. This is also a benefit for
small and medium sized enterprises.
|
Κοινοβουλευτικές ερωτήσεις
18η Οκτωβρίου, 2010
E-7526/2010
Απάντηση του κ Šemeta εξ ονόματος της Επιτροπής
Ο σκοπός των τελωνειακών διασαφήσεων είναι να επιτρέπει στις τελωνειακές
αρχές να υπολογίζουν τους τελωνειακούς δασμούς και φόρους, εφόσον οφείλονται
και να εφαρμόσουν άλλα μέτρα (συμπεριλαμβανομένης της προστασίας των πολιτών)
που ισχύουν για τα εν λόγω εμπορεύματα. Στις περιπτώσεις που η τελωνειακή
διασάφηση γίνεται προφορικά ή σε χαρτί, οι στόχοι αυτοί δεν μπορούν να
επιτευχθούν με αποδοτικό τρόπο, δεδομένου ότι ένας τελωνειακός υπάλληλος
πρέπει να χειρίζεται κάθε διασάφηση προσωπικά.
Οι τελωνειακές διοικήσεις επομένως μετακινούνται όλο και περισσότερο προς
τις ηλεκτρονικές διασαφήσεις που επιτρέπουν την αυτοματοποίηση του
εκτελωνισμό των εμπορευμάτων ενώ επίσης διευκολύνει τη ροή των αγαθών. Αυτό
είναι επίσης ένα όφελος για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.
|
Under the current rules (Articles 225 and 226 of the
Customs Code Implementing Provisions), oral declarations for release for free
circulation and export for commercial consignments are only allowed in
exceptional circumstances, namely:
- when the importer or exporter carries the goods
himself or
— when an independent carrier transports only the
consignment of one importer or exporter.
|
Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες (άρθρα 225 και 226 Εφαρμοστικές Διατάξεις του Τελωνειακού Κώδικα), οι προφορικές
διασαφήσεις για θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία και στην εξαγωγή για τις
εμπορικές αποστολές επιτρέπονται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, και
συγκεκριμένα:
- όταν ο εισαγωγέας ή ο εξαγωγέας μεταφέρει ο ίδιος τα αγαθά ή
- όταν ένας ανεξάρτητος μεταφορέας μεταφέρει μόνο την αποστολή ενός
εισαγωγέα ή εξαγωγέα.
|
The extensive use of oral declarations for export
consignments of a value up to EUR 1 000 (only exports were the subject of the
enquiry by DIHK) in Germany is due to the fact that the German customs
service instructions on the export procedure waive the requirement of
checking whether the abovementioned conditions are fulfilled in cases where
the value of the export goods is not above EUR 1 000 (E-VSF N 512010 No 186).
In other Member States where the application of oral
declarations for commercial consignments is much more restricted, no problems
have been reported with regard to the need to lodge electronic declarations.
However, problems have been reported about German exporters wanting to make oral
declarations in other Member States without fulfilling the legal
requirements.
|
Η εκτεταμένη χρήση αποστολών με προφορικές διασαφήσεις εξαγωγής αξίας
μέχρι 1 000 ευρώ (μόνο οι εξαγωγές αποτέλεσαν το αντικείμενο της έρευνας από
την DIHK) στη Γερμανία οφείλονται στο
γεγονός ότι οι γερμανικές οδηγίες των τελωνειακών υπηρεσιών σχετικά με τη διαδικασία εξαγωγής είναι να παραιτούνται
από την απαίτηση του ελέγχου των, αν οι προαναφερθείσες προϋποθέσεις
πληρούνται στις περιπτώσεις όπου η αξία των εξαγωγών δεν είναι πάνω από 1 000
ευρώ (E-VSF Ν 512010 186).
Σε άλλα Κράτη Μέλη όπου η εφαρμογή προφορικών διασαφήσεων για εμπορικές
αποστολές είναι πολύ πιο περιορισμένη, δεν έχουν αναφερθεί προβλήματα όσον αφορά
την υποχρέωση για την υποβολή ηλεκτρονικών
διασαφήσεων. Ωστόσο, προβλήματα έχουν αναφερθεί στους Γερμανούς εξαγωγείς που επιθυμούν να κάνουν
προφορικές διασαφήσεις σε άλλα Κράτη Μέλη χωρίς να πληρούν τις νομικές
απαιτήσεις.
|
Given the relatively small scope for oral import and
export declarations for commercial goods (most commercial goods are
transported for several importers or exporters by independent carriers, such
as railways, aircrafts, vessels) it was agreed in meetings with economic
operators and customs experts that under the Modernised Customs Code this
exceptional rule should no longer be maintained.
This was also influenced by the fact that the
Modernised Customs Code sees the use of information and communication
technologies as ‘a key element in ensuring trade facilitation and, at the
same time, the effectiveness of customs controls’ (Recital 7).
The recital continues that the legal principle
should be established ‘that all customs and trade transactions are to be
handled electronically and that information and communication systems for
customs operations are to offer, in each Member State, the same facilities to
economic operators.
Only electronic declarations allow for automated
risk analysis, and thus for effective customs control and risk management’
(Recital 16).
|
Λαμβάνοντας υπόψη το σχετικά μικρής έκτασης θέμα για προφορικές διασαφήσεις εισαγωγών και
εξαγωγών αγαθών εμπορίας (τα
περισσότερα εμπορεύσιμα αγαθά μεταφέρονται για αρκετούς εισαγωγείς ή
εξαγωγείς από ανεξάρτητους μεταφορείς, όπως σιδηρόδρομοι, αεροσκάφη,
πλοία) συμφωνήθηκε στις συναντήσεις
με οικονομικούς φορείς και
τελωνειακούς εμπειρογνώμονες ότι, σύμφωνα με τον Εκσυγχρονισμένο Τελωνειακό
Κώδικα , ο κανόνας εξαίρεσης δεν θα
πρέπει να παραμείνει.
Αυτό επηρεάζεται επίσης από το γεγονός ότι ο Εκσυγχρονισμένος Τελωνειακός
Κώδικας θεωρεί τη χρήση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας
ως ένα βασικό στοιχείο για τη διευκόλυνση των συναλλαγών και, συγχρόνως, την
αποτελεσματικότητα των τελωνειακών ελέγχων »(αιτιολογική σκέψη 7).
Η αιτιολογική σκέψη συνεχίζει ότι πρέπει να θεσπιστεί η νομική αρχή »που
όλες οι τελωνειακές και εμπορικές συναλλαγές θα διεξάγονται ηλεκτρονικά και
ότι τα συστήματα πληροφοριών και επικοινωνιών για τις τελωνειακές πράξεις
πρέπει να παρέχουν, σε κάθε Κράτος Μέλος, τις ίδιες διευκολύνσεις στους
οικονομικούς φορείς.
Μόνο οι ηλεκτρονικές διασαφήσεις επιτρέπουν την αυτοματοποιημένη ανάλυση
κινδύνου, και, συνεπώς, την αποτελεσματικότητα του τελωνειακού ελέγχου και την διαχείριση των
κινδύνων »(αιτιολογική σκέψη 16).
|
The reply to the three questions is therefore as
follows:
1. The Commission is in favour of implementing the
objectives of the Modernised Customs Code stipulating the principle of
electronic customs declarations for commercial goods in order to allow for effective
risk analysis.
2. The draft implementing provisions do not
introduce extra red tape but aim at implementing the objectives of the
Modernised Customs Code adopted by the Parliament and the Council, and to
allow for an efficient handling of commercial import and export declarations.
3. Harmonisation of the practices is indeed one of
the main objectives of the Modernised Customs Code.
This can, however, not be achieved by extending the
excessive use of a current simplification in one Member State to the other
Member States but only by imposing as little reporting requirements as
possible.
OJ C 243 E, 20/08/2011
|
Η απάντηση στα τρία ερωτήματα είναι η εξής:
1.Η Επιτροπή τάσσεται υπέρ της υλοποίησης των στόχων του Εκσυγχρονισμένου
Τελωνειακού Κώδικα που εφαρμόζει την αρχή των ηλεκτρονικών τελωνειακών
διασαφήσεων για εμπορεύσιμα αγαθά, προκειμένου να καταστεί δυνατή η
αποτελεσματική ανάλυση κινδύνου.
2. Το σχέδιο εφαρμογής διατάξεων δεν εισάγει επιπλέον γραφειοκρατία, αλλά
στοχεύει στην υλοποίηση των στόχων του
Εκσυγχρονισμένου Τελωνειακού Κώδικα που εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
και το Συμβούλιο, για να επιτρέψει την
αποτελεσματική διαχείριση των εμπορικών διασαφήσεων εισαγωγής και εξαγωγής.
3. Η εναρμόνιση των πρακτικών είναι πράγματι ένας από τους κύριους
στόχους του Εκσυγχρονισμένου Τελωνειακού Κώδικα.
Αυτό , ωστόσο, δεν μπορεί να επιτευχθεί με την επέκταση της υπερβολικής
χρήσης μιας εν εξελίξει απλούστευσης
σε ένα Κράτος Μέλος σε άλλα Κράτη Μέλη, αλλά μόνο με την έγκριση ελάχιστων
αιτημάτων όσο το δυνατόν.
ΕΕ C 243 E, 20/08/2011
|
E-mail = ggioggaras@Gmail.com
|
Ρωτήστε μας
Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε
|
Εκτύπωση
πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με
μικρό κόστος
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου