Μητρώα ηλεκτρονικά επιχειρήσεων οδικών μεταφορών (Εκ.Καν.2017/1440 (Μάθημα 7) 25 Σεπτεμβρίου 20174
9.8.2017
|
EL
|
Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής
Ένωσης
|
L 206/3
|
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΌΣ
ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2017/1440 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ
της 8ης Αυγούστου 2017
σχετικά με την
τροποποίηση του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2016/480 για τη θέσπιση κοινών
κανόνων όσον αφορά τη διασύνδεση των εθνικών ηλεκτρονικών μητρώων των
επιχειρήσεων οδικών μεταφορών
(Κείμενο που
παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ)
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ,
Έχοντας υπόψη τη Συνθήκη για τη
λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
Έχοντας υπόψη τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ.
1071/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της
21ης Οκτωβρίου 2009, σχετικά με τη θέσπιση κοινών κανόνων όσον αφορά τους
όρους που πρέπει να πληρούνται για την άσκηση του επαγγέλματος του οδικού
μεταφορέα και για την κατάργηση της οδηγίας 96/26/ΕΚ (1) του Συμβουλίου, και
ιδίως το άρθρο 16 παράγραφος 5,
Εκτιμώντας τα ακόλουθα:
(1)
|
Το άρθρο 16 παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ.
1071/2009 υποχρεώνει τα κράτη μέλη να τηρούν εθνικό ηλεκτρονικό μητρώο των
επιχειρήσεων οδικών μεταφορών στις οποίες έχει χορηγηθεί άδεια άσκησης
επαγγέλματος οδικού μεταφορέα από αρμόδια αρχή.
|
(2)
|
Στο άρθρο 16 παράγραφοι 5 και 6 του κανονισμού (ΕΚ)
αριθ. 1071/2009 προβλέπεται η διασύνδεση των εθνικών ηλεκτρονικών μητρώων έως
τις 31 Δεκεμβρίου 2012 και ανατίθεται στην Επιτροπή να θεσπίσει κοινούς
κανόνες όσον αφορά την εν λόγω διασύνδεση.
|
(3)
|
Η Επιτροπή εξέδωσε τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ.
1213/2010 (2), προκειμένου να
διευκολυνθεί η διασύνδεση των εθνικών ηλεκτρονικών μητρώων που απαιτούνται
από τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1071/2009, μέσω ηλεκτρονικού συστήματος
ανταλλαγής μηνυμάτων που ονομάζεται ERRU (Ευρωπαϊκό μητρώο επιχειρήσεων
οδικών μεταφορών).
|
(4)
|
Ο κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 1213/2010 καταργήθηκε από
τον εκτελεστικό κανονισμό (ΕΕ) 2016/480 της Επιτροπής (3) προκειμένου να
έχει συγκροτηθεί μια βελτιωμένη μορφή του ERRU έως τις 30 Ιανουαρίου 2019.
|
(5)
|
Το μητρώο ERRU αποτελείται από δύο παράλληλες δομές
για την ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ των κρατών μελών. Η πρώτη δομή βασίζεται
σε έναν κεντρικό κόμβο που διαχειρίζεται η Επιτροπή. Ο εν λόγω κεντρικός
κόμβος συγκεντρώνει την κυκλοφορία δεδομένων μέσω της συλλογής των μηνυμάτων
που αποστέλλονται από τα κράτη μέλη και, στη συνέχεια, μέσω της διαβίβασής
τους στα κράτη μέλη στα οποία τα μηνύματα απευθύνονται. Εναλλακτικά, τα κράτη
μέλη μπορούν να επιλέξουν τη χρήση συμβατού εμπορικού δικτύου για την άμεση
ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ τους (διομότιμο δίκτυο ανταλλαγής μηνυμάτων),
χωρίς τα εν λόγω μηνύματα που διέρχονται από τον κεντρικό κόμβο.
|
(6)
|
Δεδομένου ότι τα μηνύματα που ανταλλάσσονται απευθείας
μεταξύ των κρατών μελών δεν δρομολογούνται μέσω του κεντρικού κόμβου,
ενδεχόμενα σφάλματα που σχετίζονται με τα εν λόγω μηνύματα δεν γίνονται
αντιληπτά από την Επιτροπή· ως εκ τούτου, η Επιτροπή δεν είναι σε θέση να
εκπληρώνει τον ρόλο της ως γενικού διαχειριστή του ERRU, με την ανάληψη των
αντιστοίχων διορθωτικών μέτρων, γεγονός το οποίο, κατ' επέκταση, θέτει σε
κίνδυνο τις καλές επιδόσεις του συστήματος στο σύνολό του.
|
(7)
|
Η διάρθρωση των διομότιμων δικτύων ανταλλαγής
μηνυμάτων δεν επιτρέπει στην Επιτροπή να έχει έγκαιρη πρόσβαση σε πληροφορίες
σχετικά με τον όγκο και τα χαρακτηριστικά των μηνυμάτων που ανταλλάσσονται·
ως εκ τούτου, δεν είναι δυνατόν στην Επιτροπή να έχει γενική εικόνα της
χρήσης του ERRU, η οποία θα παρείχε χρήσιμες πληροφορίες για μελλοντικές
βελτιώσεις του συστήματος.
|
(8)
|
Τα προβλήματα που ανέκυψαν κατά τη χρήση διομότιμου
δικτύου αναδεικνύουν την αναγκαιότητα να εξασφαλιστεί ότι όλα τα μηνύματα που
ανταλλάσσονται στο πλαίσιο του συστήματος ERRU θα δρομολογούνται μέσω του
κεντρικού κόμβου, και να αφαιρεθεί, κατ' αυτόν τον τρόπο, η εν λόγω
δυνατότητα από το πεδίο εφαρμογής του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2016/480.
|
(9)
|
Επιπλέον, απαιτούνται ορισμένες ήσσονος σημασίας
προσθήκες και τροποποιήσεις στον εκτελεστικό κανονισμό (ΕΕ) 2016/480 για να
αντιμετωπιστούν με ακριβέστερο και σαφέστερο τρόπο οι ακόλουθες πτυχές: η
διαδικασία σύνδεσης με το σύστημα ERRU, οι δοκιμές που πρέπει να
πραγματοποιούνται και οι συνέπειες της παράληψής τους, το περιεχόμενο
ορισμένων μηνυμάτων XML, ο καθορισμός της διαδικασίας κλιμάκωσης που πρέπει
να ακολουθούν τα κράτη μέλη στην περίπτωση σφαλμάτων συστήματος, και ο χρόνος
για τον οποίο επιτρέπεται η διατήρηση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στα
αρχεία καταγραφής του κεντρικού κόμβου. Κατά συνέπεια, ο εκτελεστικός
κανονισμός (EE) 2016/480 θα πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως.
|
(10)
|
Τα μέτρα που προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό
είναι σύμφωνα με τη συμβουλευτική διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 4 του
κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 182/2011 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (4),
|
ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ:
Άρθρο 1
Στο άρθρο 3 του εκτελεστικού κανονισμού
(ΕΕ) 2016/480 προστίθεται η ακόλουθη παράγραφος:
«Η σύνδεση κράτους μέλους με το σύστημα
ERRU θεωρείται ότι έχει πραγματοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση της σύνδεσης, καθώς
και των δοκιμών ενσωμάτωσης και επιδόσεων, σύμφωνα με τις οδηγίες και υπό την
επίβλεψη της Επιτροπής. Η μέγιστη διάρκεια των δοκιμών είναι έξι μήνες. Η
Επιτροπή λαμβάνει μέτρα σε περίπτωση αποτυχίας των ανωτέρω δοκιμών. Εάν τα εν
λόγω μέτρα αποδειχθούν ανεπαρκή, η Επιτροπή μπορεί να αποσύρει την υποστήριξη
δοκιμών έως ότου το εν λόγω κράτος μέλος αποδείξει ότι έχει σημειωθεί
ουσιαστική πρόοδος σε εθνικό επίπεδο όσον αφορά τη σύνδεση με το σύστημα
ERRU.».
Άρθρο 2
Τα παραρτήματα I, III, VI, VII και VIII
του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2016/480 τροποποιούνται σύμφωνα με το παράρτημα
του παρόντος κανονισμού.
Άρθρο 3
Ο παρών κανονισμός αρχίζει να ισχύει την
εικοστή ημέρα από τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της
Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο παρών κανονισμός είναι δεσμευτικός ως
προς όλα τα μέρη του και ισχύει άμεσα σε κάθε κράτος μέλος.
Βρυξέλλες, 8 Αυγούστου 2017.
Για την Επιτροπή
Ο Πρόεδρος
Jean-Claude JUNCKER
(2) Κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 1213/2010
της Επιτροπής, της 16ης Δεκεμβρίου 2010, για τη θέσπιση κοινών κανόνων όσον
αφορά τη διασύνδεση των εθνικών ηλεκτρονικών μητρώων των επιχειρήσεων οδικών
μεταφορών (ΕΕ L 335 της 18.12.2010,
σ. 21).
(3) Εκτελεστικός κανονισμός (ΕΕ)
2016/480 της Επιτροπής, της 1ης Απριλίου 2016, για τη θέσπιση κοινών κανόνων
όσον αφορά τη διασύνδεση των εθνικών ηλεκτρονικών μητρώων των επιχειρήσεων
οδικών μεταφορών και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1213/2010 της
Επιτροπής (ΕΕ L 87 της 2.4.2016, σ. 4).
(4) Κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 182/2011 του
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 16ης Φεβρουαρίου 2011, για τη
θέσπιση κανόνων και γενικών αρχών σχετικά με τους τρόπους ελέγχου από τα κράτη
μέλη της άσκησης των εκτελεστικών αρμοδιοτήτων από την Επιτροπή (ΕΕ L 55 της 28.2.2011,
σ. 13).
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Τα παραρτήματα I, ΙΙΙ, VI, VII και VIII
του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2016/480 τροποποιούνται ως εξής:
1.
|
Το παράρτημα I τροποποιείται ως εξής:
|
2.
|
Στο παράρτημα III, το προσάρτημα τροποποιείται ως εξής:
|
3.
|
Στο παράρτημα VI προστίθεται η ακόλουθη πρόταση στο τέλος του σημείου
2.2:
«Η διαδικασία κλιμάκωσης θα πρέπει να περιγράφεται λεπτομερώς στην
Επιτροπή κατόπιν αιτήματος»·
|
4.
|
Το παράρτημα VII τροποποιείται ως εξής:
|
5.
|
Στο παράρτημα VIII, το σημείο 2.4 αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:
|
E-mail = ggioggaras@Gmail.com
|
ΝΕΑ
Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων
Εκτελωνιστών
|
Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε
|
Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου