Τα ρυμουλκούμενα και
ο αριθμός τους στις οδικές διεθνείς
μεταφορές, Αρ.Πρωτ.: B4/42651/1448
(Μάθημα 7) 4 Ιουνίου 2018
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αθήνα,
20 Ιουνίου 2017
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Αρ.Πρωτ.:
B4/42651/1448
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Δ/ΝΣΗ ΣΥΝΔΥΣΜΕΝΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΟΔΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΘΕΜΑ: Τροποποίηση της νομοθεσίας για
τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές σύμφωνα με τον Ν.4472/2017.
Σας
αποστέλλεται απόσπασμα του ΦΕΚ Α΄ 74 στο οποίο δημοσιεύθηκε ο νόμος 4472/2017,
με το άρθρο 104 του οποίου επέρχονται τροποποιήσεις της
νομοθεσίας για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
Συγκεκριμένα:
1. Με την παρ. 3 του άρθρου 104
τροποποιείται η παρ. 9 του άρθρου 14 του Ν.3887/2010 και
παρέχεται σε όλες τις μεταφορικές επιχειρήσεις, είτε πρόκειται για φυσικά είτε
για νομικά πρόσωπα, ανεξαρτήτως του τρόπου σύστασής τους, δικαίωμα θέσεως σε
κυκλοφορία απεριόριστου αριθμού ρυμουλκούμενων/ η μι-ρυμουλκού μενων.
2. Με την παρ. 4 του άρθρου 104
τροποποιείται η περίπτωση β της παρ. 2 του άρθρου 3 του Ν.3887/10 και
καταργείται η δυνατότητα μίσθωσης ΦΔΧ αυτοκινήτου από οδηγό. Η δυνατότητα
άσκησης του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα με όχημα είτε ιδιόκτητο είτε
μισθωμένο παρέχεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΚ)1071/09 μόνο σε
φυσικά και νομικά πρόσωπα που διαθέτουν ισχύουσα άδεια άσκησης επαγγέλματος.
3. Με την παράγραφο 5 αντικαθίσταται,
προκειμένου για μίσθωση ΦΙΧ, η προϋπόθεση της διενέργειας ίδιου μεταφορικού
έργου από μισθωτή και εκμισθωτή με την προϋπόθεση το φορτηγό να είναι κατάλληλο
για την εξυπηρέτηση του μεταφορικού έργου του μισθωτή. Με την τροποποίηση, η
προσαρμογή της εθνικής νομοθεσίας είναι σύμφωνη με τις διατάξεις της οδηγίας
2006/1/ΕΚ. Η μισθώτρια επιχείρηση πρέπει να πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις για
τη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας ΦΙΧ στο όνομά της σύμφωνα με τα οριζόμενα στην
υποπαράγραφο 4 της παρ. ΙΕ του άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012. Οι διατάξεις
αυτές προβλέπουν την κατάρτιση συμφωνητικού που περιέχει τα στοιχεία εκμισθωτή/
μισθωτή, οδηγού /οδηγών, τα στοιχεία του οχήματος και τη διάρκεια της σύμβασης.
Επίσης, απαιτείται γνωστοποίηση του συμφωνητικού στις φορολογικές αρχές και
στην Υπηρεσία Μεταφορών της Περιφέρειας εντός 5 μερών από την υπογραφή του
(υποπαράγραφοι 8, 9 και 10). Η Υπηρεσία Μεταφορών ελέγχει αυθημερόν, σύμφωνα με
τις ανωτέρω διατάξεις, ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις στο όνομα του μισθωτή
περί χορήγησης άδειας κυκλοφορίας ΦΙΧ. Επιπλέον, αναγράφει επί του μισθωτηρίου
το μεταφερόμενο είδος για την εξυπηρέτηση του επαγγέλματος του μισθωτή. Το
μισθωτήριο ή επικυρωμένο απόσπασμα αυτού αποτελεί συνοδευτικό έγγραφο
μεταφοράς. Εφόσον ο οδηγός δεν είναι ο μισθωτής, απαιτείται επιπλέον ως
συνοδευτικό κατά τη μεταφορά, έγγραφο που αποδεικνύει τη σχέση εργασίας του
οδηγού με τη μισθώτρια επιχείρηση.
Σημειώνεται ότι, ήδη με τον Ν.4093/12
(Α΄222) είχαν επέλθει οι εξής αλλαγές σχετικά με τη μίσθωση φορτηγών από μη
μεταφορικές επιχειρήσεις: α) Δυνατότητα μίσθωσης ΦΔΧ χωρίς περιορισμό στο μικτό
βάρος του οχήματος, β) δυνατότητα μίσθωσης ΦΙΧ χωρίς περιορισμό στο μικτό βάρος.
4. Με την παρ. 7 επέρχονται
τροποποιήσεις αναφορικά με τον τρόπο απόδειξης της οικονομικής επιφάνειας για
την έκδοση άδειας άσκησης επαγγέλματος οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων. Για την
απόδειξη της κατάλληλης οικονομικής επιφάνειας εφαρμόζεται ενιαίο ύψος για όλες
τις μεταφορικές επιχειρήσεις, δηλαδή 9.000 ευρώ για το πρώτο όχημα και 5.000
ευρώ για κάθε επιπλέον όχημα πέραν του ενός σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον
Κανονισμό (ΕΚ)1071/09. Αναφορικά με τον τρόπο απόδειξης, υποβάλλεται βεβαίωση
τραπεζικού υπολοίπου στο όνομα της μεταφορικής επιχείρησης ή εγγυητική
επιστολή. Το ύψος και ο τρόπος απόδειξης δεν επηρεάζεται από τον τρόπο θέσης σε
κυκλοφορία του νέου ΦΔΧ, δηλαδή από το αν γίνεται με μεταβίβαση ή με αρχική
χορήγηση. Εφόσον η επιχείρηση δεν έχει στην κυριότητά της το φορτηγό, όπως στην
περίπτωση της μίσθωσης ή της χρηματοδοτικής μίσθωσης φορτηγού ή της αγοράς με
παρακράτηση κυριότητας, υποβάλλεται υποχρεωτικά εγγυητική επιστολή.
Διευκρινίζεται ότι η διαφοροποίηση μεταξύ παλαιών και νέων μεταφορέων για την
απόδειξη της οικονομικής επιφάνειας έχει πλέον καταργηθεί (παρ. 1 του άρθρου
104) καθώς και οι σχετικές υ.α. με τις οποίες καθορίζονταν η οικονομική
επιφάνεια με βάση το κριτήριο αυτό (παρ. 6 του άρθρου 104). Καθώς η απόδειξη
της κατάλληλης οικονομικής επιφάνειας για την έκδοση άδειας άσκησης
επαγγέλματος είναι προαπαιτούμενο της θέσης σε κυκλοφορία ΦΔΧ ή της χρήσης ΦΔΧ
(π.χ. με μίσθωση) και προκειμένου η βεβαίωση τραπεζικού υπολοίπου να είναι
αρκούντως πρόσφατη, η απόδειξη της οικονομικής επιφάνειας γίνεται ως εξής:
Α) Περίπτωση έκδοσης άδειας άσκησης
επαγγέλματος χωρίς να προσδιορίζεται κατά την αίτηση έκδοσης της άδειας αν θα
τεθούν σε κυκλοφορία φορτηγά ιδιόκτητα ή φορτηγά στα οποία ο κάτοχος δεν έχει
την κυριότητα: Υποβάλλεται εγγυητική επιστολή ή βεβαίωση τραπεζικού υπολοίπου.
Η βεβαίωση υποβάλλεται εκ νέου κατά την έκδοση άδειας κυκλοφορίας ΦΔΧ ή κατά
την υποβολή του μισθωτηρίου του φορτηγού. Σε περίπτωση χρήσης ως ΦΔΧ μη
ιδιόκτητου φορτηγού, υποβάλλεται αντί της βεβαίωσης τραπεζικού υπολοίπου
εγγυητική επιστολή.
Β) Περίπτωση θέσης σε κυκλοφορία νέου
ιδιόκτητου ΦΔΧ από μεταφορέα που διαθέτει ήδη άδεια άσκησης επαγγέλματος και
άδειες κυκλοφορίας ΦΔΧ: Υποβάλλεται βεβαίωση τραπεζικού υπολοίπου ή εγγυητική
επιστολή.
Γ) Περίπτωση μίσθωσης φορτηγού από
μεταφορέα που διαθέτει ήδη άδεια άσκησης επαγγέλματος και άλλα ΦΔΧ ή θέση σε
κυκλοφορία από τον μεταφορέα ΦΔΧ με χρηματοδοτική μίσθωση ή με παρακράτηση
κυριότητας: Υποβάλλεται εγγυητική επιστολή κατά την υποβολή του μισθωτηρίου
στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών της Περιφέρειας ή κατά την έκδοση άδειας
κυκλοφορίας στις λοιπές περιπτώσεις.
Διευκρινίζεται ότι η βεβαίωση
τραπεζικού υπολοίπου πρέπει να καλύπτει το σύνολο των ΦΔΧ της επιχείρησης για
τα οποία η οικονομική επιφάνεια αποδεικνύεται με τον τρόπο αυτό. Μεταφορικές
επιχειρήσεις που έχουν αποδείξει την οικονομική επιφάνεια με εγγυητική
επιστολή, αλλά δεν υποχρεούνται πλέον στον συγκεκριμένο τρόπο απόδειξης, είναι
δυνατό να αντικαταστήσουν αυτή με βεβαίωση τραπεζικού υπολοίπου. Η κατάλληλη
οικονομική επιφάνεια στην περίπτωση αυτή ελέγχεται εκ νέου για το σύνολο των
φορτηγών της επιχείρησης σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4472/2017.
Τέλος, με την παρ.
1 του άρθρου 104 του Ν. 4472/2017 καταργείται η απαγόρευση
διενέργειας διεθνών οδικών εμπορευματικών μεταφορών με ΦΔΧ μικτού βάρους κάτω
των 3,5 τόνων.
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
|
ΑΘ. ΒΟΥΡΔΑΣ
|
Ακριβές αντίγραφο
|
Χ. Σταθουλοπούλου
|
παρ. 9 του άρθρου 14 του Ν.3887/2010
9. Με την επιφύλαξη των
διατάξεων του άρθρου 14 του ν.1959/1991 (ΦΕΚ 123 Α΄) επιτρέπεται οι μεταφορικές
εταιρείες που εκτελούν εθνικές και διεθνείς οδικές εμπορευματικές μεταφορές να
θέτουν σε κυκλοφορία, για κάθε ρυμουλκό όχημα Δ.Χ. που κατέχουν, μέχρι τρία
ρυμουλκούμενα ή ημι-ρυμουλκούμενα οχήματα. Για τα οχήματα αυτά εκδίδονται
αντίστοιχες άδειες κυκλοφορίας. Οι όροι και προϋποθέσεις χορηγήσεως αυτών,
καθώς και οι όροι έλξης αυτών από τα ρυμουλκά ή τους ελκυστήρες, καθορίζονται με
απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
παρ. 2 του άρθρου 3 του Ν.3887/10
2. Οι εταιρείες της
παραγράφου 1 επιτρέπεται να συσταθούν με τους ακόλουθους τρόπους:
α) Με εισφορά της
κυριότητας Φ.Δ.Χ.. Στην περίπτωση αυτή, κεφάλαιο της εταιρείας, εκτός από
εκείνο που καταβάλλεται σε χρήμα, αποτελεί η αξία των εισφερομένων οχημάτων
(Φ.Δ.Χ., ρυμουλκουμένων και ημι-ρυμουλκουμένων) που έχουν ειδική άδεια
κυκλοφορίας, καθώς και η άυλη υπεραξία των οικείων αδειών Φ.Δ.Χ.. Η εκτίμηση
της αξίας των οχημάτων και της άυλης υπεραξίας των οικείων αδειών Φ.Δ.Χ.
γίνεται κατά παρέκκλιση του άρθρου 9 του κ.ν. 2190/1920, από την Εκτιμητική
Επιτροπή του άρθρου 7.
β) Με μίσθωση των
Φ.Δ.Χ.. Στην περίπτωση αυτή, το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας καταβάλλεται σε
χρήμα και δεν μπορεί να είναι μικρότερο από εκείνο που προβλέπεται ως ελάχιστο
καταβαλλόμενο για τις Α.Ε. ή τις Ε.Π.Ε.. Οι συμβαλλόμενοι ιδιοκτήτες που έχουν
εκμισθώσει το όχημά τους, υποχρεούνται να διαθέτουν αυτό κατ’ αποκλειστικότητα
στην εταιρεία και για το έργο αυτής έναντι μισθώματος χωρίς οδηγό σύμφωνα με
τις διατάξεις του π.δ. 91/1988 (ΦΕΚ 42 Α΄). Με τους όρους και τις προϋποθέσεις
που προβλέπει το π.δ. 91/1988, επιτρέπεται η μίσθωση φορτηγού δημόσιας χρήσης
αυτοκινήτου και με οδηγό έναντι προκαθορισμένης χιλιομετρικής αποζημίωσης
σύμφωνα με το μεταφορικό έργο που καθορίζει η συνιστώμενη μεταφορική εταιρεία.
Εάν ο ιδιοκτήτης του μισθωμένου οχήματος είναι και οδηγός του αυτοκινήτου
αυτού, η εταιρεία αποζημιώνει τις υπηρεσίες του και ως οδηγού, σύμφωνα με την
κείμενη νομοθεσία.
γ) Με εισφορά της
κυριότητας των Φ.Δ.Χ. και μίσθωση άλλων, σύμφωνα με τα εδάφια α΄ και β΄ της
παραγράφου 2.
δ) Με ίδρυση
επιχείρησης, σύμφωνα με την παράγραφο 1, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται από
αυτήν τα κριτήρια πρόσβασης στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα όπως
καθορίζονται στο π.δ. 346/2001 και στον Κανονισμό 1071/ 2009.
Κάντε κλικ στην ετικέτα να δείτε τα βιβλία μας
|
E-mail = ggioggaras@Gmail.com
|
ΝΕΑ
Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων
Εκτελωνιστών
Βάσει Ενωσιακού
τελωνειακού Κώδικα
|
Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε
|
Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος
|
Ιστοσελίδες
www.bookstars.gr
ektelonistivivlia.blogspot
sxoli-ekteloniston.blogspot
logotexnia-ekteloniston.blogspot
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου