Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2018

Δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ από τα τιμολόγια των προμηθευτών C-294/2018 Απ.Δικ. (Μάθημα 3) 6 Οκτωβρίου 2018

Δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ από τα τιμολόγια των προμηθευτών C-294/2018 Απ.Δικ. (Μάθημα 3) 6 Οκτωβρίου 2018




20.8.2018   
EL
Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
C 294/11

Απόφαση του Δικαστηρίου (έκτο τμήμα) της 27ης Ιουνίου 2018 [αίτηση του Conseil d’État (Γαλλία) για την έκδοση προδικαστικής αποφάσεως] — SGI (C-459/17), Valériane SNC (C-460/17) κατά Ministre de l’Action et des Comptes publics
(Συνεκδικασθείσες υποθέσεις C-459/17 και C-460/17) (1)
([Προδικαστική παραπομπή - Κοινό σύστημα φόρου προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ) - Δικαίωμα προς έκπτωση του φόρου εισροών - Ουσιαστικές προϋποθέσεις του δικαιώματος προς έκπτωση - Πραγματική παράδοση των αγαθών])
(2018/C 294/15)
Γλώσσα διαδικασίας: η γαλλική
Αιτούν δικαστήριο
Conseil d'État
Διάδικοι στην υπόθεση της κύριας δίκης
SGI (C-459/17), Valériane SNC (C-460/17)
κατά
Ministre de l’Action et des Comptes publics
Διατακτικό
Το άρθρο 17 της έκτης οδηγίας 77/388/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 17ης Μαΐου 1977, περί εναρμονίσεως των νομοθεσιών των κρατών μελών, των σχετικών με τους φόρους κύκλου εργασιών — Κοινό σύστημα φόρου προστιθεμένης αξίας: ομοιόμορφη φορολογική βάση, όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 91/680/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 16ης Δεκεμβρίου 1991, έχει την έννοια ότι, για να μπορεί η φορολογική διοίκηση να αρνηθεί στον υποκείμενο στον φόρο αποδέκτη ενός τιμολογίου το δικαίωμα να εκπέσει τον ΦΠΑ που μνημονεύεται στο τιμολόγιο αυτό, αρκεί η εν λόγω διοίκηση να αποδείξει ότι οι πράξεις στις οποίες αντιστοιχεί το ως άνω τιμολόγιο δεν έλαβαν χώρα πραγματικά.



16.10.2017   
EL
Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
C 347/13

Αίτηση προδικαστικής αποφάσεως την οποία υπέβαλε το Conseil d’État (Γαλλία) στις 31 Ιουλίου 2017 — Valériane SNC κατά Ministre de l’Action et des Comptes Publics
(Υπόθεση C-460/17)
(2017/C 347/16)
Γλώσσα διαδικασίας: η γαλλική
Αιτούν δικαστήριο
Conseil d’État
Διάδικοι στην υπόθεση της κύριας δίκης
Αναιρεσείουσα: SNC Valériane
Αναιρεσίβλητο: Ministère de l’Action et des Comptes Publiques
Προδικαστικό ερώτημα
Έχουν οι διατάξεις του άρθρου 17 της έκτης οδηγίας ΦΠΑ της 17ης Μαΐου 1977 (1), του οποίου οι διατάξεις επαναλήφθηκαν κατ’ ουσία στο άρθρο 168 της οδηγίας της 28ης Νοεμβρίου 2006, σχετικά με το κοινό σύστημα φόρου προστιθέμενης αξίας (2), την έννοια ότι, για να απορριφθεί αίτημα υποκειμένου στον φόρο να εκπέσει, από τον φόρο προστιθεμένης αξίας που αυτός οφείλει κατ’ αναλογία των δικών του πράξεων, τον φόρο που αναγράφεται σε τιμολόγια τα οποία αντιστοιχούν σε αγαθά ή παροχές υπηρεσιών τα οποία ή οι οποίες η φορολογική αρχή αποδεικνύει ότι δεν του παρασχέθηκαν πράγματι, πρέπει να ερευνάται, σε όλες τις περιπτώσεις, αν αποδείχθηκε ότι αυτός εγνώριζε ή όφειλε να γνωρίζει ότι η πράξη αυτή ενέχει απάτη περί τον φόρο προστιθεμένης αξίας, ανεξαρτήτως του αν η απάτη αυτή διαπράχθηκε με πρωτοβουλία του εκδότη του τιμολογίου, του αποδέκτη του ή τρίτου;

(1)  Έκτη οδηγία 77/388/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 17ης Μαΐου 1977, περί εναρμονίσεως των νομοθεσιών των κρατών μελών των σχετικών με τους φόρους κύκλου εργασιών — Κοινό σύστημα φόρου προστιθεμένης αξίας (ΕΕ ειδ. έκδ. 09/001, σ. 49).
(2)  Οδηγία 2006/112/ΕΚ του Συμβουλίου, της 28ης Νοεμβρίου 2006, σχετικά με το κοινό σύστημα φόρου προστιθέμενης αξίας (ΕΕ 2006, L 347, σ. 1).


Το άρθρο 17 της έκτης οδηγίας 77/388/ΕΟΚ
Άρθρο 17
Γένεση και έκταση του δικαιώματος προς έκπτωση
1 . Το δικαίωμα προς εκπτω ή γεννάται κατά τον χρόνο , κατά τον οποίον ο εκπεστέος φόρος γίνεται απαιτητός .
2 . Κατά το μέτρο που τα αγαθά ή οι υπηρεσίες χρησιμοποιούνται για την πραγματοποίηση των φορολογουμένων πράξεών του , ο υποκείμενος στον φόρο δικαιούται να εκπίπτει από τον φόρο , για τον οποίον είναι υπόχρεος :
α ) τον οφειλόμενο ή καταβληθέντα φόρο προστιθεμένης αξίας για αγαθά , που του παρεδόθησαν ή πρόκειται να του παραδοθούν , καθώς και για υπηρεσίες που του παρεσχέθησαν ή πρόκειται να του παρασχεθούν από άλλον υποκείμενο στον φόρο .
β ) τον οφειλόμενο ή καταβληθέντα φόρο προστιθεμένης αξίας για εισαχθέντα αγαθά .
γ ) τον φόρο προστιθεμένης αξίας , ο οποίος οφείλεται κατά το άρθρο 5 παράγραφος 7 περίπτωση α ) και το άρθρο 6 παράγραφος 3 .
3 . Επίσης τα Κράτη μέλη χορηγούν σε κάθε υποκείμενον στον φόρο την αναφερομένη ανωτέρω , στην παράγραφο 2 , έκπτωση ή επιστροφή του φόρου προστιθεμένης αξίας , κατά το μέτρο που τα αγαθά και οι υπηρεσίες χρησιμοποιούνται για την πραγματοποίηση:
α ) πράξεών του στο εξωτερικό , αναγομένων στις οικονομικές δραστηριότητες που αναφέρονται στο άρθρο 4 παράγραφος 2 , οι οποίες θα παρείχαν δικαίωμα προς έκπτωση , εάν είχαν πραγματοποιηθεί στο εσωτερικό της χώρας .
β ) πράξεών του που απαλλάσσονται κατά τα άρθρα 14 παράγραφος 1 περίπτωση θ ) , 15 και 16 παράγραφος 1 υπό Β , Γ και Δ και παράγραφος 2 .
γ ) πράξεών του που απαλλάσσονται κατά το άρθρο 13 υπό Β περιπτώσεις α ) και δ ) υποπεριπτώσεις 1 έως 5 , όταν ο λήπτης είναι εγκατεστημένος εκτός της Κοινότητος ή όταν οι πράξεις αυτές συνδέονται άμεσα με αγαθά προοριζόμενα να εξαχθούν σε χώρα εκτός της Κοινότητος .
4 . Το Συμβούλιο θα καταβάλει προσπάθεια να εκδώσει ομοφώνως προ της 31ης Δεκεμβρίου 1977 , προτάσει της Επιτροπής , τους κοινοτικούς κανόνες εφαρμογής , βάσει των οποίων θα γίνονται οι επιστροφές σύμφωνα με την παράγραφο 3 , σε υποκειμένους στον φόρο μη εγκατεστημένους στο εσωτερικό της χώρας . Μέχρι να τεθούν σε ισχύ αυτοί οι κοινοτικοί κανόνες εφαρμογής , τα Κράτη μέλη καθορίζουν μόνα τους τον τρόπο με τον οποίο θα γίνεται η επιστροφή . Εάν ο υποκείμενος στον φόρο δεν είναι εγκατεστημένος στο έδαφος της Κοινότητος , τα Κράτη μέλη έχουν την δυνατότητα να αρνούνται την επιστροφή ή να την υποβάλλουν σε συμπληρωματικές προϋποθέσεις .
5 . όσον αφορά τα αγαθά και τις υπηρεσίες που χρησιμοποιούνται από υποκείμενον στον φόρο για την ταυτόχρονη πραγματοποίηση τόσο πράξεων αναφερομένων στις παραγράφους 2 και 3 , οι οποίες παρέχουν δικαίωμα προς έκπτωση όσο και πράξεων , οι οποίες δεν παρέχουν δικαίωμα προς έκπτωση , η έκπτωση γίνεται μόνο για το μέρος του φόρου προστιθεμένης αξίας , το οποίο αναλογεί στο ποσό που αντιστοιχεί στις πράξεις της πρώτης κατηγορίας .
Η αναλογία αυτή καθορίζεται για το σύνολο των πράξεων που πραγματοποιούνται από τον υποκείμενο στον φόρο , σύμφωνα με το άρθρο 19 .
Εντούτοις, τα Κράτη μέλη δύνανται :
α ) να επιτρέπουν στον υποκείμενο στον φόρο να καθορίζει μία αναλογία για κάθε τομέα δραστηριότητός του , εφόσον τηρούνται χωριστά λογιστικά στοιχεία για κάθε ένα από τους τομείς αυτούς .
β ) να υποχρεώνουν τον υποκείμενο στον φόρο να καθορίζει μία αναλογία για κάθε τομέα δραστηριότητός του και να τηρεί χωριστά λογιστικά στοιχεία για κάθε ένα από τους τομείς αυτούς .
γ ) να επιτρέπουν στον υποκείμενο στον φόρο ή να τον υποχρεώνουν να ενεργεί την έκπτωση ανάλογα με την χρησιμοποίηση του όλου ή μέρους των αγαθών και υπηρεσιών .
δ ) να επιτρέπουν στον υποκείμενο στον φόρο ή να τον υποχρεώνουν να ενεργεί την έκπτωση , σύμφωνα με τον κανόνα που προβλέπεται στο πρώτο εδάφιο της παρούσης παραγράφου , για όλα τα αγαθά και όλες τις υπηρεσίες , που έχουν χρησιμοποιηθεί για όλες τις αναφερόμενες στο εδάφιο αυτό πράξεις .
ε ) να ορίσουν ότι , όταν ο φόρος προστιθεμένης αξίας , ο οποίος δεν δύναται να εκπίπτεται από τον υποκείμενο στον φόρο είναι ασήμαντος , τότε ο φόρος αυτός δεν θα λαμβάνεται υπόψη .
6 . Το αργότερο προ της παρόδου τεσσάρων ετών από την έναρξη της ισχύος της παρούσης οδηγίας , το Συμβούλιο προτάσει της Επιτροπης καθορίζει ομοφώνως τις δαπάνες , οι οποίες δεν παρέχουν δικαίωμα προς έκπτωση του φόρου προστιθεμένης αξίας . Οπωσδήποτε θα αποκλείονται του δικαιώματος προς έκπτωση οι δαπάνες , οι οποίες δεν έχουν χαρακτήρα αυστηρά επαγγελματικό , όπως οι δαπάνες πολυτελείας , ψυχαγωγίας ή κοινωνικής παραστάσεως .
Μέχρι να τεθούν σε ισχύ οι ανωτέρω προβλεπόμενοι κανόνες , τα Κράτη μέλη δύνανται να διατηρήσουν όλες τις εξαιρέσεις , τις οποίες προβλέπει η εθνική τους νομοθεσία κατά τον χρόνο ενάρξεως ισχύος της παρούσης οδηγίας .
7 . Με την επιφύλαξη της προβλεπομένης στο άρθρο 29 διαβουλεύσεως , κάθε Κράτος μέλος έχει την ευχέρεια , για λόγους συγκυρίας , να αποκλείσει εν όλω η εν μέρει από το καθεστώς των εκπτώσεων τα αγαθά επενδύσεως ή ορισμένα εξ αυτών , ή άλλα αγαθά . Προς τον σκοπό της διατηρήσεως ταυτοσήμων όρων ανταγωνισμού , τα Κράτη μέλη δύνανται , αντί να αρνούνται την έκπτωση , να φορολογούν τα αγαθά , τα οποία κατεσκευάσθησαν από τον ίδιο τον υποκείμενο στον φόρο ή τα οποία αυτός αγόρασε στο εσωτερικό της χώρας ή εισήγαγε , κατά τρόπον ώστε η φορολόγηση αυτή να μην υπερβαίνει το ποσό του φόρου προστιθεμένης αξίας , με το οποίο θα επεβαρύνετο η απόκτηση παρομοίων αγαθών .






ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
Βάσει Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα

Ιστοσελίδες
www.bookatars.gr
ektelonistivivlia.blogspot
sxoli-ekteloniston.blogspot
gnomesmetaforas.blogspot
logotexnia-ekteloniston.blogspot

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΚΡΟΑΣΗΣ στα ΤΕΛΩΝΕΙΑ
Σύνταξη Αίτησης για Απόφαση
σε ΝΟΜΙΚΗ ΒΑΣΗ
με το Μεγαλύτερο Αρχείο στην Ελλάδα
E-Mail = ggioggaras@Gmail.comΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου