Διευκρινίσεις για Ποσοστώσεις από
τη Ευρωπαϊκή Επιτροπή Α’ 1043520 ΕΞ2019 (Μάθημα 2) 27 Μαρτίου 2019
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Α.Α.Δ.Ε.
Ανεξάρτητη Αρχή
Δημοσίων Εσόδων
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ & Ε.Φ.Κ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΔΑΣΜΟΛΟΓΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ,
ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΑΘΕΣΤΩΤΩΝ
& ΑΠΑΛΛΑΓΩΝ
ΤΜΗΜΑ Α΄
|
ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ – ΔΕΝ
ΕΧΕΙ ΛΑΒΕΙ ΑΔΑ
ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ
Αθήνα, 22-03-2019
Αριθ. Πρωτ.: ΔΔΘΕΚΑ
Α’ 1043520 ΕΞ2019
ΠΡΟΣ
Ως προς τον πίνακα
διανομής
|
Θέμα:
«Διευκρινίσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις διασαφήσεις που αιτούνται το
ευεργέτημα της ποσόστωσης»
Σχετ.:
Το με αριθ. πρωτ. ΔΔΘΕΚΑ Α’ 1017904 ΕΞ 2019 από 06-02-2019 έγγραφό μας
Σε
συνέχεια του ανωτέρω σχετικού μας και μετά από ενημέρωση από την Ευρωπαϊκή
Επιτροπή, στο το πλαίσιο της εφαρμογής του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ)
2019/159 της Επιτροπής της 31ης Ιανουαρίου 2019 για την επιβολή οριστικών
μέτρων διασφάλισης όσον αφορά τις εισαγωγές ορισμένων προϊόντων σιδήρου και
χάλυβα, σας γνωρίζουμε τα εξής:
1. (α) Κατά παρέκκλιση
των διατάξεων του άρθρου 65 του Τελωνειακού Κώδικα 2913/92 που επιτρέπουν τη
διόρθωση της διασάφησης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατόπιν σύμφωνης γνώμης της
Νομικής της Υπηρεσίας, από το 2015, αποφάσισε να μην επιτρέπεται σε
έναν διασαφιστή, όταν υποβάλλει δήλωση για θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία
εμπορευμάτων, με το αίτημα να του χορηγηθεί μια δασμολογική ποσόστωση, να ζητήσει
από τις τελωνειακές αρχές την άδεια για την τροποποίηση της
διασάφησης πριν από την αποδέσμευση των εμπορευμάτων, εάν δεν του
χορηγηθεί η αιτούμενη ποσότητα. Επιπλέον, αντίστοιχη απαγόρευση υφίσταται και
κατά παρέκκλιση του άρθρου 173 του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013 του
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβούλιου της 9ης Οκτωβρίου 2013 για τη
θέσπιση του ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα αναδιατύπωση).
(β) Επίσης, κατά
παρέκκλιση των διατάξεων του άρθρου 174 του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013 του
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβούλιου της 9ης Οκτωβρίου 2013 για τη
θέσπιση του ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα (αναδιατύπωση), ο διασαφιστής δεν έχει
το δικαίωμα, εάν δεν του χορηγηθεί το ευεργέτημα της δασμολογικής ποσόστωσης, είτε
ολικώς είτε μερικώς, λόγω εξάντλησης της ποσόστωσης, να ακυρώσει τη
διασάφηση.
2. Ο διασαφιστής δεν
έχει το δικαίωμα να τροποποιήσει το τελωνειακό καθεστώς και να
ζητήσει την επιστροφή του υπολειπόμενου όγκου που δεν επωφελείται από την
ποσόστωση καθώς και όταν δεν του χορηγηθεί ποσόστωση, λόγω εξάντλησης της
ποσόστωσης, στο καθεστώς της αποταμίευσης.
3. Η τελωνειακή οφειλή
γεννάται κατά την αποδοχή της τελωνειακής διασάφησης (άρθρο 201 παράγραφος 2
του Κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 2913/92 του Συμβουλίου της 12ης Οκτωβρίου 1992 περί
θεσπίσεως Κοινοτικού Τελωνειακού Κώδικα και άρθρο 77 παράγραφος 2 του
Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβούλιου
της 9ης Οκτωβρίου 2013 για τη θέσπιση του ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα
(αναδιατύπωση). Η τελωνειακή οφειλή γεννάται ανεξάρτητα από το γεγονός ότι η
ευνοϊκή μεταχείριση που παρέχεται στο πλαίσιο μιας δασμολογικής ποσόστωσης
μπορεί να είναι διαθέσιμη. Το γεγονός ότι το ακριβές ποσό της τελωνειακής
οφειλής δεν μπορεί να καθοριστεί κατά την αποδοχή της δήλωσης δεν μπορεί να
επηρεάσει την ύπαρξη του ίδιου του χρέους.
4. Οι οικονομικοί φορείς
είναι ενήμεροι για τον δυνητικό κίνδυνο, να μην χορηγηθεί ευνοϊκή μεταχείριση,
όταν ζητούν το όφελος από μια σχεδόν εξαντλημένη δασμολογική ποσόστωση. Λαμβανομένων
υπόψη των ημερήσιων ενημερωμένων ισορροπιών των δασμολογικών ποσοστώσεων που
είναι διαθέσιμες και στον ιστότοπο https://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/s/taric_consultation.jsp της
Επιτροπής, θα μπορούσαν να αποφασίσουν να μην δηλώσουν τα εμπορεύματα για θέση
σε ελεύθερη κυκλοφορία.
5. Σε κάθε περίπτωση, τα
Τελωνεία θα πρέπει να εισπράττουν τους δασμούς (25%).
Οι
επαγγελματικοί ή συνδικαλιστικοί φορείς προς τους οποίους κοινοποιείται η
παρούσα, παρακαλούνται όπως μεριμνήσουν για την σχετική ενημέρωση των μελών
τους.
Η
ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
ΑΔΙΚΗΜΕΝΑΚΗ
Σχετικά
άρθρα με ημερομηνία ανάρτησης
Δασμολογικές ποσοστώσεις και
Αυτόνομες
Αυτόνομες δασμολογικές ποσοστώσεις
και η εξέλιξή τους (Καν. 1388/2013, Καν. 1050/2016, Καν. 1051/2016) ) (Μάθημα
2) 14 Ιουλίου 2016
Διαχείριση αυτόνομων
δασμολογικών ποσοστώσεων Καν. 1388/2013, (καν. 2017/1133, 2017/1134,
1387/2013) (Μάθημα 2) 7 Ιουλίου 2017
Καθορισμός συντελεστή κατανομής
στις ποσοστώσεις εισαγωγής αραβόσιτου σαν διαδικασία Καν 2017/1264(Μάθημα 2) 24 Ιουλίου 2017
Οι διαδικασίες έγκρισης
αιτήσεων για Δασμολογικές Ποσοστώσεις προϊόντων στην ΕΕ (Μάθημα 2) 8
Νοεμβρίου 2017
Συντελεστές κατανομής για
δασμολογικές ποσοστώσεις στον δικτυακό τόπο EUROPA της ΕΕ (Μάθημα 2) 5 Ιανουαρίου 2018
Διαχείριση δασμολογικών
ποσοστώσεων, διαδικασία υποβολής αιτήματος
Α 1145371 ΕΞ 2018 (Μάθημα 2) 5 Οκτωβρίου 2018
Άνοιγμα και τρόπος διαχείρισης
αυτόνομων ενωσιακών δασμολογικών ποσοστώσεων
Καν 2070/2018 (Μάθημα 2) 10 Ιανουαρίου 2019
Οι αυτόνομες δασμολογικές
αναστολές – ποσοστώσεις . Στο πλαίσιο άσκησης της κοινοτικής εμπορικής
πολιτικής (Μάθημα 2) 14 Ιανουαρίου 2019
Κατανομή δασμολογικών
ποσοστώσεων του πίνακα ΠΟΕ Καν. 213/2019 (Μάθημα 2) 15 Φεβρουαρίου 2019
Αναστολή των αυτόνομων δασμών
του δασμολογίου σε γεωργικά και βιομηχανικά προϊόντα Καν. 2069/2018 (Μάθημα 2) 27 Φεβρουαρίου 2019
Διευκρινίσεις για Ποσοστώσεις από
τη Ευρωπαϊκή Επιτροπή Α’ 1043520 ΕΞ2019 (Μάθημα 2) 27 Μαρτίου 2019
E-mail = ggioggaras@Gmail.com
|
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΚΡΟΑΣΗΣ στα
ΤΕΛΩΝΕΙΑ
Σύνταξη Αίτησης για
Απόφαση
σε ΝΟΜΙΚΗ ΒΑΣΗ
με το Μεγαλύτερο
Αρχείο στην Ελλάδα
E-Mail = ggioggaras@Gmail.comΗ
|
Ζητάμε
ΕΝΤΥΠΑ ΔΙΑΣΑΦΗΣΕΩΝ
Από το 1830 μέχρι σήμερα
|
Ενδιαφέρουσες Ιστοσελίδες
www.bookstars.gr
https://ektelonistivivlia.blogspot.com
https://sxoli-ekteloniston.blogspot .com
https://ektelonistivivlia.blogspot.com
https://gnomesmetaforas.blogspot
.com
https://logotexnia-ekteloniston.blogspot
.com
|
Ρωτήστε μας
Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε
|
ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
βάσει Ενωσιακού τελωνειακού Κώδικα
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου