Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019

Καθήκοντα και αρμοδιότητες του Σύμβουλος ακροάσεων για εμπορικές προσφυγές στηνΕΕ (Αποφ. 339/2019 (Μάθημα 4) 7 Μαρτίου 2019



Καθήκοντα και αρμοδιότητες του Σύμβουλος ακροάσεων για εμπορικές προσφυγές  στηνΕΕ (Αποφ. 339/2019 (Μάθημα 4) 7 Μαρτίου 2019


Σχό9λιο: Το εξωτερικό εμπόριο όπου εμπλέκονται και οι Εκτελωνιστές παρουσιάζει διαφορές αντίληψης στην εφαρμογή του. Ήδη υπάρχουν διαδικασίες για αμφισβήτηση δασμολογικής κλάσης. Καλό θα είναι ο Εκτελωνιστής να προσαρμοστεί σε αυτή τη διοικητική διαδικασία, να ζητάει βοήθεια,  που μπορεί να βοηθήσει τον Πελάτη εκτός  των Δικαστηρίων

28.2.2019   
EL
Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
L 60/20

ΑΠΟΦΑΣΗ (ΕΕ) 2019/339 ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
της 21ης Φεβρουαρίου 2019
σχετικά με τις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα του συμβούλου ακροάσεων σε ορισμένες διαδικασίες εμπορικών προσφυγών
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ,
Έχοντας υπόψη τη Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
Έχοντας υπόψη τον εσωτερικό κανονισμό της Επιτροπής (1), και ιδίως το άρθρο 22,
Εκτιμώντας τα ακόλουθα:
(1)
Το άρθρο 41 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης προβλέπει ότι κάθε πρόσωπο έχει δικαίωμα στην αμερόληπτη, δίκαιη και εντός ευλόγου προθεσμίας εξέταση των υποθέσεών του από τα θεσμικά και λοιπά όργανα και τους οργανισμούς της Ένωσης. Το εν λόγω άρθρο ορίζει μια σειρά διαδικαστικών δικαιωμάτων που ισχύουν για τους ενδιαφερόμενους που εμπλέκονται σε διοικητικές διαδικασίες οι οποίες ενδέχεται να επηρεάζουν τα συμφέροντά τους.

(2)
Το 2007, θεσπίστηκε από την Επιτροπή η θέση του συμβούλου ακροάσεων, προκειμένου να διασφαλιστεί η αποτελεσματική άσκηση των διαδικαστικών δικαιωμάτων των ενδιαφερομένων και να εξασφαλιστεί ότι οι διαδικασίες εμπορικών προσφυγών διεκπεραιώνονται αμερόληπτα, δίκαια και εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος. Από το 2007 έως το 2012, ο ρόλος αυτός ανατέθηκε σε υπάλληλο της γενικής διεύθυνσης Εμπορίου με εμπειρία σε θέματα εμπορικής άμυνας.

(3)
Το 2012, ο πρόεδρος της Επιτροπής εξέδωσε την απόφαση 2012/199/ΕΕ, με στόχο την ενίσχυση του ρόλου του συμβούλου ακροάσεων, καθώς και της διαφάνειας και του δίκαιου χαρακτήρα των εμπορικών διαδικασιών (2). Προκειμένου να ληφθούν υπόψη η εμπειρία του παρελθόντος, νέες νομικές εξελίξεις, συμπεριλαμβανομένης της αναφοράς στον ρόλο του συμβούλου ακροάσεων στους κανονισμούς (ΕΕ) 2016/1036 (3) και (ΕΕ) 2016/1037 (4) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, καθώς και οι αυξανόμενοι διαδικαστικοί περιορισμοί, η εν λόγω απόφαση θα πρέπει να αντικατασταθεί.

(4)
Η θέση του συμβούλου ακροάσεων θα πρέπει να ανατίθεται σε ανεξάρτητο πρόσωπο το οποίο να διαθέτει πείρα στις διαδικασίες εμπορικών προσφυγών. Ο σύμβουλος ακροάσεων θα πρέπει να διορίζεται από την Επιτροπή σύμφωνα με τους κανόνες που προβλέπονται στον κανονισμό υπηρεσιακής κατάστασης των υπαλλήλων και τους όρους απασχόλησης του λοιπού προσωπικού της Ένωσης. Σύμφωνα με τους κανόνες αυτούς, είναι δυνατόν να λαμβάνονται υπόψη και υποψήφιοι που δεν είναι υπάλληλοι των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.

(5)
Για να εξασφαλιστεί η πλήρης ανεξαρτησία του συμβούλου ακροάσεων, θα πρέπει να υπάγεται, για διοικητικούς και μόνο σκοπούς, στο μέλος της Επιτροπής που είναι αρμόδιο για την εμπορική πολιτική.

(6)
Τα κύρια καθήκοντα του συμβούλου ακροάσεων θα πρέπει να είναι η παροχή συμβουλών στο μέλος της Επιτροπής που είναι αρμόδιο για την εμπορική πολιτική και στον γενικό διευθυντή που είναι αρμόδιος για την εμπορική πολιτική («ο γενικός διευθυντής»), η διασφάλιση των διαδικαστικών δικαιωμάτων, η λήψη αποφάσεων σχετικά με τα αιτήματα πρόσβασης στον φάκελο, η λήψη αποφάσεων σχετικά με τον εμπιστευτικό χαρακτήρα των εγγράφων και η επανεξέταση της θέσης των υπηρεσιών της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την παράταση των προθεσμιών. Ο σύμβουλος ακροάσεων θα πρέπει να μεριμνά ώστε, κατά την εκπόνηση του σχεδίου νομικών πράξεων ή προτάσεων, να λαμβάνονται δεόντως υπόψη όλα τα σχετικά πραγματικά περιστατικά, ανεξάρτητα από το αν είναι ευνοϊκά ή δυσμενή για τους ενδιαφερόμενους.

(7)
Ο σύμβουλος ακροάσεων θα πρέπει να διασφαλίζει ότι οι δυνατότητες που παρέχονται στους ενδιαφερόμενους για την τεκμηρίωση των πραγματικών περιστατικών και την υπεράσπιση των συμφερόντων τους κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, είναι τέτοιες ώστε να τους επιτρέπουν να ασκούν τα δικαιώματα υπεράσπισής τους με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο.

(8)
Η παρέμβαση του συμβούλου ακροάσεων θα πρέπει να πραγματοποιείται κατά τρόπο ώστε να μπορεί να υπάρξει συνέχεια επί της παρέμβασης αυτής, λαμβανομένων υπόψη των χρονικών περιορισμών της διαδικασίας.

(9)
Είναι αναγκαίο να καθοριστούν ο τρόπος και οι περιστάσεις παρέμβασης του συμβούλου ακροάσεων, καθώς και να θεσπιστούν κανόνες για τη διοργάνωση, τη διεξαγωγή και τη συνέχεια επί των εν λόγω παρεμβάσεων.

(10)
Η εξουσία που έχει ο σύμβουλος ακροάσεων να αποφασίζει σχετικά με θέματα που αφορούν την πρόσβαση στον εκάστοτε φάκελο, τον εμπιστευτικό χαρακτήρα και τις προθεσμίες θα πρέπει να παρέχει στα μέρη που εμπλέκονται σε διαδικασία εμπορικής προσφυγής πρόσθετες διαδικαστικές εγγυήσεις, χωρίς να παρακωλύεται η ομαλή διεξαγωγή και η έγκαιρη ολοκλήρωση της προσφυγής.

(11)
Οι εκθέσεις του συμβούλου ακροάσεων θα πρέπει να εξασφαλίζουν ότι τα βασικά θέματα των οποίων επιλαμβάνεται ο σύμβουλος ακροάσεων και οι συστάσεις του γνωστοποιούνται στους αρμόδιους για τη λήψη αποφάσεων και, ως εκ τούτου, παρέχουν επιπλέον εγγυήσεις για τον σεβασμό των δικαιωμάτων των μερών που θίγονται από μια διαδικασία εμπορικής προσφυγής. Οι ετήσιες εκθέσεις του συμβούλου ακροάσεων θα πρέπει επίσης να ενημερώνουν τα κράτη μέλη της ΕΕ, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το κοινό σχετικά με τις κύριες δραστηριότητες του συμβούλου ακροάσεων.

(12)
Κατά την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, ο σύμβουλος ακροάσεων θα πρέπει να εφαρμόζει τον κανονισμό (ΕΕ) 2018/1725 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (5).

(13)
Η παρούσα απόφαση δεν θα πρέπει να θίγει τους γενικούς κανόνες για την παροχή ή την απαγόρευση πρόσβασης στα έγγραφα της Επιτροπής,
ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΑΠΟΦΑΣΗ:
Άρθρο 1
Ο σύμβουλος ακροάσεων
Δημιουργείται ειδική θέση συμβούλου ακροάσεων στις διαδικασίες εμπορικών προσφυγών.
Το καθήκον του συμβούλου ακροάσεων είναι να εξασφαλίζει την ουσιαστική άσκηση των διαδικαστικών δικαιωμάτων των ενδιαφερομένων τα οποία προβλέπονται στους παρακάτω κανονισμούς («οι βασικοί κανονισμοί») και να εγγυάται ότι οι διαδικασίες εμπορικών προσφυγών διεκπεραιώνονται αμερόληπτα, δίκαια και εντός ευλόγου χρόνου:
α)
κανονισμός (ΕΕ) 2016/1036, και ιδίως το άρθρο 5 παράγραφοι 10 και 11, το άρθρο 6 παράγραφοι 5 έως 8, το άρθρο 8 παράγραφοι 3, 4 και 9, και τα άρθρα 18 έως 21,

β)
κανονισμός (ΕΕ) 2016/1037, και ιδίως το άρθρο 10 παράγραφοι 12 και 13, το άρθρο 11 παράγραφοι 5 έως 8 και 10, το άρθρο 13 παράγραφοι 3, 4 και 9, και τα άρθρα 28 έως 31,

γ)
κανονισμός (ΕΕ) 2015/478 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (6), και ιδίως τα άρθρα 5 και 8,

δ)
κανονισμός (ΕΕ) 2015/755 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (7), και ιδίως τα άρθρα 3 και 5,

ε)
κανονισμός (ΕΕ) 2015/1843 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (8), και ιδίως τα άρθρα 9 και 10,

στ)
κανονισμός (ΕΕ) 2016/1035 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (9), και ιδίως το άρθρο 5 παράγραφοι 12 και 13, το άρθρο 6 παράγραφοι 5 έως 8 και τα άρθρα 12, 13 και 14,

ζ)
κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 868/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (10), και ιδίως τα άρθρα 7 και 8,

η)
κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 978/2012 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (11), και ιδίως το άρθρο 24, και κατ' εξουσιοδότηση κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 155/2013 της Επιτροπής (12), και ιδίως το άρθρο 6, και κατ' εξουσιοδότηση κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 1083/2013 (13), και ιδίως το άρθρο 5,

θ)
κανονισμός (ΕΕ) 2015/476 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (14), και ιδίως το άρθρο 1 παράγραφος 2 και το άρθρο 2 παράγραφος 2.
Άρθρο 2
Ορισμοί
Για τους σκοπούς της παρούσας απόφασης ισχύουν οι ακόλουθοι ορισμοί:
α)   «διαδικασία εμπορικής προσφυγής»: κάθε έρευνα ή διοικητική διαδικασία που διεξάγεται από τις υπηρεσίες της Επιτροπής δυνάμει οποιουδήποτε από τους βασικούς κανονισμούς·
β)   «ενδιαφερόμενος»: κάθε πρόσωπο του οποίου τα συμφέροντα θίγονται από μια διαδικασία εμπορικής προσφυγής, όπως ορίζεται στους βασικούς κανονισμούς·
γ)   «δικαιώματα των ενδιαφερομένων»: τα διαδικαστικά δικαιώματα και το δικαίωμα κάθε προσώπου για την αμερόληπτη, δίκαιη και εντός ευλόγου χρόνου διεκπεραίωση των υποθέσεών του στο πλαίσιο διαδικασιών εμπορικής προσφυγής.
Άρθρο 3
Διορισμός, παύση καθηκόντων και αναπλήρωση
1.   Η Επιτροπή διορίζει τον σύμβουλο ακροάσεων σύμφωνα με τους κανόνες που προβλέπονται στον κανονισμό υπηρεσιακής κατάστασης των υπαλλήλων και τους όρους απασχόλησης του λοιπού προσωπικού των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
2.   Ο διορισμός του συμβούλου ακροάσεων δημοσιεύεται στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κάθε διακοπή, παύση των καθηκόντων ή μετάθεση του συμβούλου ακροάσεων αποτελεί αντικείμενο αιτιολογημένης απόφασης της Επιτροπής. Η εν λόγω απόφαση δημοσιεύεται στην Επίσημη Εφημερίδα.
3.   Ο σύμβουλος ακροάσεων υπάγεται διοικητικά στο μέλος της Επιτροπής που είναι αρμόδιο για θέματα εμπορικής πολιτικής.
4.   Όταν ο σύμβουλος ακροάσεων αδυνατεί να ασκήσει τα καθήκοντά του σε συγκεκριμένη υπόθεση, το μέλος της Επιτροπής που είναι αρμόδιο για θέματα εμπορικής πολιτικής, ει δυνατόν έπειτα από διαβούλευση με τον σύμβουλο ακροάσεων, ορίζει υπάλληλο, ο οποίος δεν εμπλέκεται στην εξεταζόμενη υπόθεση και έχει επαρκή πείρα σε διαδικασίες εμπορικών προσφυγών ώστε να ασκήσει τα καθήκοντα του συμβούλου ακροάσεων κατά περίπτωση.
5.   Η παράγραφος 4 εφαρμόζεται όταν ο σύμβουλος ακροάσεων διαπιστώνει πραγματική ή δυνητική σύγκρουση συμφερόντων κατά την άσκηση των καθηκόντων του και υποβάλλει δεόντως αίτηση απαλλαγής από τα καθήκοντά του, στη συγκεκριμένη υπόθεση, στο μέλος της Επιτροπής που είναι αρμόδιο για την εμπορική πολιτική.
6.   Όταν ο σύμβουλος ακροάσεων αδυνατεί να ενεργήσει για χρονικό διάστημα που δεν περιορίζεται σε συγκεκριμένη υπόθεση ή έχει παύσει να ενεργεί ως σύμβουλος ακροάσεων, το μέλος της Επιτροπής που είναι αρμόδιο για την εμπορική πολιτική ορίζει υπάλληλο με εμπειρία στις εμπορικές διαδικασίες, προκειμένου να εκτελέσει προσωρινά τα καθήκοντα του συμβούλου ακροάσεων, έως ότου ο σύμβουλος ακροάσεων είναι σε θέση να αναλάβει εκ νέου τα καθήκοντά του ή έως ότου η Επιτροπή αποφασίσει να διορίσει νέο σύμβουλο ακροάσεων.
Άρθρο 4
Αρχές που διέπουν την παρέμβαση του συμβούλου ακροάσεων
1.   Τα καθήκοντα του συμβούλου ακροάσεων εκτελούνται σύμφωνα με τις παραγράφους 2 έως 11.
2.   Ο σύμβουλος ακροάσεων ενεργεί ανεξάρτητα και δεν λαμβάνει οδηγίες κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του.
3.   Ο σύμβουλος ακροάσεων δεσμεύεται από τους κανόνες του κανονισμού υπηρεσιακής κατάστασης που απαγορεύει την άνευ αδείας δημοσιοποίηση πληροφοριών που περιέρχονται στην αντίληψή του κατά την άσκηση των καθηκόντων του και εξακολουθεί να δεσμεύεται από την εν λόγω υποχρέωση μετά την αποχώρησή του από την υπηρεσία.
4.   Ο σύμβουλος ακροάσεων λαμβάνει υπόψη την ανάγκη ουσιαστικής εφαρμογής των βασικών κανονισμών σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ένωσης και τη σχετική νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
5.   Ο σύμβουλος ακροάσεων έχει απεριόριστη και άμεση πρόσβαση σε οποιονδήποτε φάκελο αφορά διαδικασία εμπορικής προσφυγής σε κάθε στιγμή της διαδικασίας.
6.   Ο σύμβουλος ακροάσεων αποφασίζει όπως ορίζεται στα άρθρα 12 έως 16 και μπορεί να υποβάλλει συστάσεις στις υπηρεσίες της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα σε σχέση με οποιοδήποτε θέμα αφορά τα δικαιώματα των ενδιαφερομένων που ζήτησαν την παρέμβασή του. Ο σύμβουλος ακροάσεων μεριμνά ώστε, κατά την εκπόνηση του σχεδίου νομικών πράξεων ή την υποβολή προτάσεων στην Επιτροπή, να λαμβάνονται δεόντως υπόψη όλα τα σχετικά πραγματικά περιστατικά, ανεξάρτητα από το αν είναι ευνοϊκά ή δυσμενή για τους ενδιαφερόμενους.
7.   Ο σύμβουλος ακροάσεων ενημερώνεται από τον αρμόδιο διευθυντή ή τον αντικαταστάτη του σχετικά με την εξέλιξη όλων των διαδικασιών στις οποίες παρενέβη ο σύμβουλος ακροάσεων έως την έκδοση της τελικής νομικής πράξης.
8.   Ο σύμβουλος ακροάσεων ενημερώνεται χωρίς καθυστέρηση για τυχόν ουσιώδη αλλαγή στη θέση της Επιτροπής κατά το στάδιο της επιβολής οριστικών μέτρων της διαδικασίας εμπορικής προσφυγής, προκειμένου να αξιολογήσει τυχόν επιπτώσεις στα δικαιώματα των ενδιαφερομένων.
9.   Ο σύμβουλος ακροάσεων συμβουλεύει το μέλος της Επιτροπής που είναι αρμόδιο για θέματα εμπορικής πολιτικής και, κατά περίπτωση, τον γενικό διευθυντή, σχετικά με τη συνέχεια επί των συστάσεών του και, αν κρίνεται αναγκαίο, επί πιθανών μέτρων έννομης προστασίας.
10.   Ο αρμόδιος διευθυντής συμβουλεύεται την υπηρεσία του συμβούλου ακροάσεων για τυχόν αλλαγές ή επικαιροποιήσεις της πολιτικής σχετικά με διαδικαστικά ζητήματα και θέματα ουσίας που έχουν αντίκτυπο στα δικαιώματα των ενδιαφερόμενων ή για οποιοδήποτε άλλο θέμα που προκύπτει από μια διαδικασία εμπορικής προσφυγής.
11.   Ο σύμβουλος ακροάσεων μπορεί να υποβάλλει παρατηρήσεις και συστάσεις για οποιοδήποτε θέμα προκύπτει από μια διαδικασία εμπορικής προσφυγής προς το μέλος της Επιτροπής που είναι αρμόδιο για την εμπορική πολιτική και, κατά περίπτωση, τον γενικό διευθυντή.
Άρθρο 5
Εκθέσεις του συμβούλου ακροάσεων
1.   Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ζητήσουν παρέμβαση του συμβούλου ακροάσεων για τις διαδικασίες εμπορικών προσφυγών. Κάθε αίτηση υποβάλλεται εγκαίρως, λαμβανομένων υπόψη των χρονικών περιορισμών της διαδικασίας. Οι ενδιαφερόμενοι ζητούν την παρέμβαση του συμβούλου ακροάσεων το νωρίτερο δυνατόν μετά την επέλευση του γεγονότος που δικαιολογεί αυτή την παρέμβαση.
2.   Ο σύμβουλος ακροάσεων μπορεί επίσης να ενεργεί κατόπιν αιτήματος του μέλους της Επιτροπής που είναι αρμόδιο για θέματα εμπορικής πολιτικής, του γενικού διευθυντή, του διευθυντή που είναι αρμόδιος για μια διαδικασία εμπορικής προσφυγής ή του αντικαταστάτη του, ή του διευθυντή άλλης υπηρεσίας της οποίας ζητείται η γνώμη σχετικά με μια διαδικασία εμπορικής προσφυγής.
3.   Κάθε αίτηση παρέμβασης του συμβούλου ακροάσεων υποβάλλεται γραπτώς και αναφέρει τα ζητήματα που πρέπει να τεθούν υπόψη του συμβούλου ακροάσεων, συμπεριλαμβανομένης της επεξήγησης του τρόπου με τον οποίο θίγονται τα δικαιώματα υπεράσπισης του αιτούντος.
4.   Κάθε τελική νομική πράξη ή πρόταση της Επιτροπής συνοδεύεται από σημείωμα του συμβούλου ακροάσεων στο οποίο αναφέρει κατά πόσον παρενέβη στην εν λόγω διαδικασία και ποια ήταν η φύση τυχόν παρέμβασής του.
5.   Ο σύμβουλος ακροάσεων λαμβάνει αντίγραφο των διαβουλεύσεων που ξεκίνησαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Επιτροπής σύμφωνα με το άρθρο 23 παράγραφος 3 του εσωτερικού κανονισμού της Επιτροπής.
Άρθρο 6
Ακροάσεις
1.   Ο σύμβουλος ακροάσεων μπορεί, κατόπιν αιτήματος ή όπως ορίζεται στους βασικούς κανονισμούς, να διοργανώνει και να διεξάγει ακροάσεις μεταξύ ενός μεμονωμένου ενδιαφερομένου ή μιας ομάδας ενδιαφερομένων με παρόμοια συμφέροντα και των υπηρεσιών της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα. Ο σύμβουλος ακροάσεων μπορεί επίσης να διοργανώνει και να διεξάγει ακροάσεις μεταξύ ενδιαφερομένων με διαφορετικά συμφέροντα.
2.   Μετά την παραλαβή της αίτησης για ακρόαση, ο σύμβουλος ακροάσεων αξιολογεί τα ζητήματα που τέθηκαν και αποφασίζει κατά πόσον είναι σκόπιμη η ακρόαση. Οι ακροάσεις μπορεί να καλύπτουν κάθε ζήτημα που ανακύπτει σε οποιαδήποτε στιγμή μιας διαδικασίας εμπορικής προσφυγής και το οποίο θα μπορούσε να θίξει τα δικαιώματα των ενδιαφερομένων.
3.   Οι ακροάσεις πραγματοποιούνται, καταρχήν, μόνο εάν τα ζητήματα δεν μπορούν να διευθετηθούν με τις υπηρεσίες της Επιτροπής.
4.   Όταν τα αιτήματα υποβάλλονται εκτός των προθεσμιών που ορίστηκαν για την εν λόγω διαδικασία, ο σύμβουλος ακροάσεων εξετάζει τους λόγους αυτής της καθυστέρησης, τη φύση των ζητημάτων που εγείρονται και τον αντίκτυπο των εν λόγω ζητημάτων στο δικαίωμα υπεράσπισης, λαμβάνοντας δεόντως υπόψη το συμφέρον της χρηστής διοίκησης και την έγκαιρη ολοκλήρωση της έρευνας.
5.   Σκοπός της ακρόασης είναι να διασφαλιστεί ότι τα δικαιώματα υπεράσπισης των μερών τηρούνται από τις υπηρεσίες της Επιτροπής. Ο σύμβουλος ακροάσεων δεν αποδέχεται, καταρχήν, ούτε εξετάζει τυχόν αποδεικτικά στοιχεία που δεν έχουν υποβληθεί στις υπηρεσίες της Επιτροπής κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.
6.   Τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που καλούνται να παραστούν σε ακρόαση με τον σύμβουλο ακροάσεων είτε εμφανίζονται αυτοπροσώπως είτε εκπροσωπούνται από δεόντως εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο που έχει επιλεγεί μεταξύ των μελών του προσωπικού τους ή από νόμιμο εκπρόσωπο. Μπορούν να επικουρούνται από νομικό σύμβουλο ή άλλο ειδικευμένο πρόσωπο που δεν ανήκει στο προσωπικό τους, εφόσον αυτό γίνει δεκτό από τον σύμβουλο ακροάσεων.
7.   Το παρόν άρθρο δεν θίγει το δικαίωμα ακρόασης με τις υπηρεσίες της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα δυνάμει των βασικών κανονισμών.
Άρθρο 7
Ακροάσεις με μεμονωμένους ενδιαφερόμενους ή ομάδες ενδιαφερομένων με παρόμοια συμφέροντα και υπηρεσίες της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα
1.   Ο σύμβουλος ακροάσεων μπορεί να διοργανώνει και να διεξάγει ακρόαση μεταξύ ενός μεμονωμένου ενδιαφερομένου ή ομάδας ενδιαφερομένων με παρόμοια συμφέροντα και των υπηρεσιών της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα, κατόπιν αιτιολογημένου αιτήματος του εν λόγω ενδιαφερομένου ή της ομάδας ενδιαφερομένων με παρόμοια συμφέροντα.
2.   Ένας μεμονωμένος ενδιαφερόμενος μπορεί να ζητήσει ακρόαση επί συγκεκριμένου ζητήματος με ομάδα ενδιαφερομένων με παρόμοια συμφέροντα και με τις υπηρεσίες της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα. Η ακρόαση πραγματοποιείται με την προϋπόθεση ότι τουλάχιστον ένας άλλος ενδιαφερόμενος με παρόμοια συμφέροντα συμφωνεί να συμμετάσχει.
Άρθρο 8
Ακροάσεις μεταξύ ενδιαφερομένων με διαφορετικά συμφέροντα
1.   Ο σύμβουλος ακροάσεων μπορεί να διοργανώνει και να προεδρεύει σε ακρόαση μεταξύ ενδιαφερομένων με διαφορετικά συμφέροντα, ώστε να καθίσταται δυνατή η παρουσίαση των αντικρουόμενων απόψεων και η προβολή επιχειρημάτων προς αντίκρουση των ισχυρισμών της άλλης πλευράς.
2.   Η ακρόαση μεταξύ ενδιαφερομένων με διαφορετικά συμφέροντα μπορεί να διοργανωθεί στο πλαίσιο κάθε διαδικασίας εμπορικής προσφυγής αφού ο σύμβουλος ακροάσεων ακούσει τις απόψεις των υπηρεσιών της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα.
3.   Ένας μεμονωμένος ενδιαφερόμενος μπορεί να ζητήσει ακρόαση μεταξύ ενδιαφερομένων με διαφορετικά συμφέροντα σχετικά με συγκεκριμένο ζήτημα. Ακρόαση μπορεί να πραγματοποιηθεί με την προϋπόθεση ότι τουλάχιστον ένας άλλος μεμονωμένος ενδιαφερόμενος με διαφορετικά συμφέροντα συμφωνεί να συμμετάσχει.
4.   Οι υπηρεσίες της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα παρίστανται στην ακρόαση ως παρατηρητές.
5.   Οι αρμόδιοι εκπρόσωποι των κρατών μελών μπορούν να παρίστανται ως παρατηρητές σε οποιαδήποτε ακρόαση μεταξύ ενδιαφερομένων με διαφορετικά συμφέροντα.
Άρθρο 9
Προετοιμασία των ακροάσεων
1.   Μετά την ακρόαση του αρμόδιου διευθυντή ή του αντικαταστάτη του, ο σύμβουλος ακροάσεων ορίζει την ημερομηνία, τη διάρκεια και τον τόπο της ακρόασης. Σε περίπτωση που ζητηθεί αναβολή από τους ενδιαφερόμενους ή τις υπηρεσίες της Επιτροπής, ο σύμβουλος ακροάσεων αποφασίζει κατά πόσον θα την επιτρέψει.
2.   Όταν κρίνεται σκόπιμο, ο σύμβουλος ακροάσεων μπορεί να πραγματοποιεί προκαταρκτική συνάντηση με τους ενδιαφερόμενους ή με τις υπηρεσίες της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα και με άλλες υπηρεσίες, με σκοπό να εντοπιστούν και να διευκρινιστούν, στο μέτρο του δυνατού, τυχόν πραγματικά ή νομικά ζητήματα που πρέπει να εξεταστούν κατά την ακρόαση. Ο σύμβουλος ακροάσεων μπορεί να ζητήσει από τους συμμετέχοντες τυχόν πληροφορίες που είναι απαραίτητες για την προετοιμασία της ακρόασης.
3.   Ο σύμβουλος ακροάσεων καταρτίζει την ημερήσια διάταξη κάθε ακρόασης. Η ημερήσια διάταξη τίθεται στη διάθεση όλων των συμμετεχόντων πριν από την ακρόαση.
4.   Ο σύμβουλος ακροάσεων μπορεί, εντός ευλόγου χρόνου μετά την προθεσμία για την υποβολή παρατηρήσεων σχετικά με δημοσιοποίηση στοιχείων και πριν από την ακρόαση μεταξύ των μερών, να καλέσει τους συμμετέχοντες να υποβάλουν ερωτήσεις σχετικά με τα στοιχεία που υποβλήθηκαν από άλλους ενδιαφερόμενους.
5.   Ο σύμβουλος ακροάσεων μπορεί, μετά την ακρόαση του αρμοδίου διευθυντή ή του αντικαταστάτη του, να διαβιβάσει εκ των προτέρων στα μέρη που καλούνται σε ακρόαση κατάλογο των ερωτήσεων επί των οποίων καλούνται να διατυπώσουν τις παρατηρήσεις τους.
6.   Ο σύμβουλος ακροάσεων μπορεί να ζητήσει προηγούμενη γραπτή κοινοποίηση του βασικού περιεχομένου των δηλώσεων στις οποίες προτίθενται να προβούν οι συμμετέχοντες σε οποιαδήποτε διαδικασία.
7.   Ο σύμβουλος ακροάσεων καλεί το προσωπικό του μέλους της Επιτροπής που είναι αρμόδιο για την εμπορική πολιτική και τη Νομική Υπηρεσία να παραστούν σε ακροάσεις που διοργανώνει. Ο σύμβουλος ακροάσεων μπορεί να καλέσει άλλες υπηρεσίες της Επιτροπής να παραστούν στις ακροάσεις.
8.   Ο σύμβουλος ακροάσεων μπορεί να καλέσει εξωτερικούς εμπειρογνώμονες να παραστούν στις ακροάσεις. Οι ενδιαφερόμενοι και οι υπηρεσίες της Επιτροπής μπορούν να ζητήσουν από τον σύμβουλο ακροάσεων να δεχτεί την παρουσία εξωτερικών εμπειρογνωμόνων στις ακροάσεις. Ο σύμβουλος ακροάσεων αποφαίνεται επί αυτών των αιτημάτων. Οι εξωτερικοί εμπειρογνώμονες που καλούνται σε ακρόαση απαιτείται να υπογράψουν συμφωνία εμπιστευτικότητας.
9.   Είναι δυνατόν να ζητηθεί από εξωτερικούς εμπειρογνώμονες να παράσχουν τυχόν σχετικές αναλύσεις, εκθέσεις ή δημοσιεύσεις. Περιλαμβάνονται στον φάκελο στον οποίο μπορούν να έχουν πρόσβαση οι ενδιαφερόμενοι και τίθενται στη διάθεση όλων των συμμετεχόντων, όταν είναι δυνατόν πριν από την ακρόαση.
Άρθρο 10
Διεξαγωγή των ακροάσεων
1.   Ο σύμβουλος ακροάσεων είναι υπεύθυνος για τη διεξαγωγή των ακροάσεων. Ο σύμβουλος ακροάσεων διασφαλίζει ότι η ακρόαση διεξάγεται με δίκαιο και αμερόληπτο τρόπο.
2.   Οι ακροάσεις δεν διεξάγονται δημόσια. Ο σύμβουλος ακροάσεων αποφασίζει ποια πρόσωπα θα συμμετάσχουν στην ακρόαση εξ ονόματος ενός ενδιαφερομένου και κατά πόσον τα οικεία πρόσωπα θα συμμετάσχουν στην ακρόαση ξεχωριστά ή παρουσία άλλων προσώπων που έχουν κληθεί να παραστούν. Στην τελευταία περίπτωση, λαμβάνεται υπόψη το έννομο συμφέρον των ενδιαφερομένων για την προστασία του επαγγελματικού τους απορρήτου και των λοιπών εμπιστευτικών στοιχείων.
3.   Ο σύμβουλος ακροάσεων μπορεί να επιτρέψει στους συμμετέχοντες να θέσουν και να απαντήσουν σε ερωτήσεις κατά τη διάρκεια της ακρόασης.
4.   Αν ο σύμβουλος ακροάσεων έχει δεχθεί εξωτερικούς εμπειρογνώμονες, παρέχεται στους εν λόγω εμπειρογνώμονες η ευκαιρία να εκθέσουν τις απόψεις τους και να απαντήσουν σε ερωτήσεις άλλων συμμετεχόντων στην ακρόαση.
5.   Μετά την ακρόαση, όταν κρίνεται σκόπιμο και προκειμένου να διασφαλιστεί το δικαίωμα ακρόασης, ο σύμβουλος ακροάσεων, αφού ζητήσει τη γνώμη του αρμόδιου διευθυντή ή του αντικαταστάτη του, μπορεί να παράσχει στους ενδιαφερόμενους την ευκαιρία να υποβάλουν γραπτώς περαιτέρω παρατηρήσεις. Ο σύμβουλος ακροάσεων ορίζει την ημερομηνία έως την οποία πρέπει να υποβληθούν αυτές οι περαιτέρω παρατηρήσεις. Ο σύμβουλος ακροάσεων μπορεί να αποφασίσει να μην λάβει υπόψη γραπτές παρατηρήσεις που ελήφθησαν εκπρόθεσμα.
Άρθρο 11
Συνέχεια επί των ακροάσεων
1.   Όταν διοργανώνονται ακροάσεις μεταξύ ενδιαφερομένων με διαφορετικά συμφέροντα, ο σύμβουλος ακροάσεων συντάσσει πρακτικά ή κατατοπιστική περίληψη της ακρόασης και τα θέτει στη διάθεση όλων των συμμετεχόντων στην ακρόαση. Τα πρακτικά ή η κατατοπιστική περίληψη περιλαμβάνονται στον φάκελο, τον οποίο μπορούν να συμβουλεύονται οι ενδιαφερόμενοι.
Όταν διοργανώνονται ακροάσεις μεταξύ μεμονωμένου ενδιαφερομένου ή ομάδας ενδιαφερομένων με παρόμοια συμφέροντα και των υπηρεσιών της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα, ο σύμβουλος ακρόασης συντάσσει τα πρακτικά ή την κατατοπιστική περίληψη της ακρόασης και τα θέτει στη διάθεση όλων των συμμετεχόντων στην ακρόαση. Οι εν λόγω συμμετέχοντες μπορούν να υποβάλουν αιτιολογημένο αίτημα εμπιστευτικότητας για ορισμένα στοιχεία που περιλαμβάνονται στα πρακτικά ή στην περίληψη. Ο σύμβουλος ακροάσεων αποφαίνεται επί των αιτημάτων, έπειτα από ακρόαση με τις υπηρεσίες της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα και, όταν είναι αναγκαίο, με άλλες υπηρεσίες. Η μη εμπιστευτική μορφή των πρακτικών ή της περίληψης της ακρόασης περιλαμβάνεται στον φάκελο στον οποίο έχουν πρόσβαση οι ενδιαφερόμενοι.
2.   Ο σύμβουλος ακροάσεων μπορεί να προβαίνει σε συστάσεις στις υπηρεσίες της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα σύμφωνα με το άρθρο 4 παράγραφος 5. Οι υπηρεσίες της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα ενημερώνουν τον σύμβουλο ακροάσεων εντός ευλόγου χρόνου πριν από την έκδοση της τελικής νομικής πράξης για το αν και κατά πόσον έλαβαν υπόψη τις εν λόγω συστάσεις και παρέχουν στον σύμβουλο ακροάσεων αντίγραφο του σχεδίου της νομικής πράξης.
3.   Ο σύμβουλος ακροάσεων ενημερώνει αμελλητί το μέλος της Επιτροπής που είναι αρμόδιο για την εμπορική πολιτική σχετικά με τις ακροάσεις με μεμονωμένα μέρη ή ομάδα ενδιαφερομένων με παρόμοια συμφέροντα, όπως προβλέπεται στο άρθρο 18. Εάν το απαιτεί η υπόθεση, ο σύμβουλος ακροάσεων υποβάλλει άμεση σύσταση στο μέλος της Επιτροπής που είναι αρμόδιο για την εμπορική πολιτική ή στον γενικό διευθυντή.
4.   Κατ' αρχήν, οι συστάσεις του συμβούλου ακροάσεων που απευθύνονται στις υπηρεσίες της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα, καθώς και εκθέσεις και παρατηρήσεις που υποβάλλονται στο μέλος της Επιτροπής που είναι αρμόδιο για θέματα εμπορικής πολιτικής και στον γενικό διευθυντή, θεωρούνται εμπιστευτικά εσωτερικά έγγραφα.
Ωστόσο, για λόγους διαφάνειας και χρηστής διοίκησης, ο σύμβουλος ακροάσεων αποφασίζει ποια προερχόμενα από τον ίδιο έγγραφα πρέπει να περιλαμβάνονται στον φάκελο που είναι διαθέσιμος προς εξέταση από τα μέρη.
Άρθρο 12
Πρόσβαση στον φάκελο
1.   Ενδιαφερόμενος μπορεί να ζητήσει από τον σύμβουλο ακροάσεων να επανεξετάσει τυχόν άρνηση των υπηρεσιών της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα να επιτρέψουν στο εν λόγω μέρος, εντός ευλόγου χρόνου, να συμβουλευθεί τον φάκελο στον οποίο είναι δυνατή η πρόσβαση ή κάποιο συγκεκριμένο έγγραφο που έχει στην κατοχή της η Επιτροπή. Ο σύμβουλος ακροάσεων εξετάζει την περίπτωση και αποφασίζει κατά πόσον θα χορηγήσει μερική ή πλήρη πρόσβαση ή θα αρνηθεί την πρόσβαση στον φάκελο ή στο έγγραφο που έχει ζητηθεί.
2.   Ο σύμβουλος ακροάσεων καθορίζει τις προθεσμίες εντός των οποίων παρέχεται η πρόσβαση από τις υπηρεσίες της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα.
Άρθρο 13
Εμπιστευτικότητα
1.   Ο σύμβουλος ακροάσεων δεσμεύεται από τους γενικούς κανόνες που διέπουν την εμπιστευτικότητα των πληροφοριών που υποβάλλονται από τους ενδιαφερόμενους στις διοικητικές διαδικασίες ενώπιον της Επιτροπής.
2.   Ο σύμβουλος ακροάσεων εξετάζει αιτήματα ενδιαφερομένων ή των υπηρεσιών της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα σχετικά με τον εμπιστευτικό χαρακτήρα ενός εγγράφου που έχουν στην κατοχή τους οι υπηρεσίες της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα. Ο σύμβουλος ακροάσεων αποφασίζει σχετικά με τα αιτήματα αυτά λαμβάνοντας υπόψη τόσο τα δικαιώματα υπεράσπισης των ενδιαφερομένων όσο και τους κανόνες περί εμπιστευτικότητας.
Άρθρο 14
Μη εμπιστευτικές περιλήψεις εμπιστευτικών πληροφοριών
1.   Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ζητήσουν από τον σύμβουλο ακροάσεων να επανεξετάσει την αξιολόγηση που έχουν διενεργήσει οι υπηρεσίες της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα σχετικά με το κατά πόσον μη εμπιστευτική περίληψη εμπιστευτικών πληροφοριών η οποία υποβλήθηκε κατά τη διάρκεια έρευνας είναι αρκετά λεπτομερής, ώστε να επιτρέπει την εύλογη κατανόηση της ουσίας των πληροφοριών που υποβλήθηκαν εμπιστευτικά.
2.   Αν οι υπηρεσίες της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα προτίθενται να μη λάβουν υπόψη έγγραφο ή πληροφορία για την οποία οι ενδιαφερόμενοι αρνήθηκαν να παράσχουν κατατοπιστική περίληψη μη εμπιστευτικού χαρακτήρα, οι εν λόγω ενδιαφερόμενοι μπορούν να ζητήσουν από τον σύμβουλο ακροάσεων να αποφανθεί επί του θέματος.
3.   Ο σύμβουλος ακροάσεων εξετάζει τα αιτήματα. Εάν η μη εμπιστευτική περίληψη δεν είναι επαρκώς λεπτομερής, ο σύμβουλος ακροάσεων δίνει στον ενδιαφερόμενο που υπέβαλε την περίληψη την ευκαιρία να σχολιάσει και να βελτιώσει την περίληψή του εντός ευλόγου χρόνου.
4.   Αν ο ενδιαφερόμενος που υπέβαλε τις εμπιστευτικές πληροφορίες υποβάλει ελλιπή περίληψη, προβάλει αιτιολογίες που δεν μπορούν να γίνουν δεκτές ή δεν αντιδράσει, ο σύμβουλος ακροάσεων αποφασίζει αν θα αγνοήσει τις εμπιστευτικές πληροφορίες για τις οποίες δεν έχει υποβληθεί μη εμπιστευτική κατατοπιστική περίληψη σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις των βασικών κανονισμών.
Άρθρο 15
Πρόσβαση σε εμπιστευτικές πληροφορίες που δεν υπόκεινται στην υποβολή περίληψης
Ο σύμβουλος ακροάσεων, κατόπιν αιτήματος ενός ενδιαφερομένου, μπορεί να εξετάσει τις πληροφορίες που είναι εμπιστευτικές αλλά δεν υπόκεινται στην υποβολή περίληψης, για τις οποίες ζητήθηκε εμπιστευτικότητα και στις οποίες το εν λόγω ενδιαφερόμενο μέρος δεν έχει πρόσβαση, προκειμένου να ελέγξει πώς χρησιμοποιήθηκαν οι εν λόγω πληροφορίες από τις υπηρεσίες της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα.
Ο σύμβουλος ακροάσεων ενημερώνει τον αιτούντα ενδιαφερόμενο αν:
α)
οι πληροφορίες που δεν κοινοποιήθηκαν στο ενδιαφερόμενο μέρος είναι σημαντικές για την υπεράσπισή του και

β)
κατά περίπτωση, οι υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για την έρευνα αποτύπωσαν ορθά τις πληροφορίες στα πραγματικά περιστατικά και στο σκεπτικό στα οποία βάσισαν τα συμπεράσματά τους.
Άρθρο 16
Παράταση προθεσμιών
1.   Αίτημα για παράταση προθεσμίας ή για αναβολή της ημερομηνίας απάντησης σε ερωτηματολόγια, υποβολής επιπλέον πληροφοριών, πραγματοποίησης επιτόπιων επισκέψεων ή αποστολής παρατηρήσεων σχετικά με δημοσιοποίηση στοιχείων απευθύνεται από τον εκάστοτε ενδιαφερόμενο πρώτα στις υπηρεσίες της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα. Το εν λόγω αίτημα υποβάλλεται εγκαίρως πριν από τη λήξη της αρχικής προθεσμίας.
Αν το εν λόγω αίτημα απορριφθεί ή αν ο ενδιαφερόμενος κρίνει ότι η χορηγούμενη παράταση είναι υπερβολικά σύντομη, μπορεί να υποβάλει, πριν από τη λήξη της αρχικής προθεσμίας, αιτιολογημένο αίτημα προς τον σύμβουλο ακροάσεων για να επανεξετάσει το ζήτημα. Η αίτηση υποβάλλεται απευθείας στον σύμβουλο ακροάσεων.
Ο σύμβουλος ακροάσεων, έπειτα από ακρόαση του αρμόδιου διευθυντή ή του αντικαταστάτη του, μπορεί να παρατείνει τις προθεσμίες ή να απορρίψει το αίτημα.
Ο σύμβουλος ακροάσεων αποφασίζει λαμβάνοντας δεόντως υπόψη τις ειδικές περιστάσεις υπό τις οποίες υποβλήθηκε το σχετικό αίτημα και τους χρονικούς περιορισμούς της διαδικασίας.
2.   Οι υπηρεσίες της Επιτροπής δεν προβαίνουν σε καμία ενέργεια σχετικά με το υπό εξέταση ζήτημα προτού αποφανθεί ο σύμβουλος ακροάσεων.
Άρθρο 17
Συμμετοχή στις συνεδριάσεις επιτροπών
Ο σύμβουλος ακροάσεων μπορεί να παρίσταται στις συνεδριάσεις των σχετικών επιτροπών. Κατά περίπτωση, ο σύμβουλος ακροάσεων μπορεί να απαντά σε ερωτήσεις των κρατών μελών, στον βαθμό που αυτές οι ερωτήσεις αφορούν τη φύση της παρέμβασής του στις διαδικασίες.
Άρθρο 18
Εκθέσεις του συμβούλου ακροάσεων
1.   Στο τέλος κάθε έτους, ο σύμβουλος ακροάσεων καταρτίζει ετήσια έκθεση. Η ετήσια έκθεση περιέχει πληροφορίες σχετικά με τις περιπτώσεις στις οποίες έχει παρέμβει ο σύμβουλος ακροάσεων, το είδος των αποφάσεων και συστάσεων στις οποίες προέβη, καθώς και οποιεσδήποτε συστάσεις σχετικά με τη βελτίωση των διαδικασιών εμπορικών προσφυγών. Η έκθεση απευθύνεται στο μέλος της Επιτροπής που είναι αρμόδιο για θέματα εμπορικής πολιτικής. Ο γενικός διευθυντής και ο/οι διευθυντής/-ές που είναι αρμόδιοι λαμβάνουν αντίγραφο της έκθεσης.
2.   Περιλήψεις της ετήσιας έκθεσης κοινοποιούνται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στα κράτη μέλη και δημοσιεύονται στον δικτυακό τόπο του συμβούλου ακροάσεων.
3.   Εκτός από την ετήσια έκθεση που προβλέπεται στην παράγραφο 1 και εφόσον αυτό δικαιολογείται, ο σύμβουλος ακροάσεων υποβάλλει, σε ad hoc βάση, στο μέλος της Επιτροπής που είναι υπεύθυνο για την εμπορική πολιτική, περίληψη των δραστηριοτήτων του συμβούλου ακροάσεων και των ζητημάτων που προέκυψαν κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων αυτών. Οι εν λόγω πληροφορίες παρουσιάζουν τα βασικά θέματα πολιτικής, τις αποφάσεις και τις συστάσεις του συμβούλου ακροάσεων, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο οι εν λόγω συστάσεις ελήφθησαν υπόψη από τις υπηρεσίες της Επιτροπής που είναι αρμόδιες για την έρευνα. Ο γενικός διευθυντής λαμβάνει αντίγραφο των πληροφοριών αυτών.
4.   Ο σύμβουλος ακροάσεων υποβάλλει έκθεση σχετικά με κάθε ακρόαση μεταξύ ενδιαφερομένων με διαφορετικά συμφέροντα και μπορεί να υποβάλλει στοιχεία στο μέλος της Επιτροπής που είναι αρμόδιο για θέματα εμπορικής πολιτικής και στον γενικό διευθυντή σχετικά με οποιαδήποτε άλλα θέματα ανακύπτουν από τη διαδικασία εμπορικής προσφυγής ή είναι κατ' άλλο τρόπο σχετικά με την ουσιαστική εφαρμογή του ενωσιακού δικαίου στις διαδικασίες εμπορικών προσφυγών.
5.   Η τελική έκθεση του συμβούλου ακροάσεων για τις ακροάσεις μεταξύ ενδιαφερομένων με διαφορετικά συμφέροντα υποβάλλεται στο μέλος της Επιτροπής που είναι αρμόδιο για θέματα εμπορικής πολιτικής, στον γενικό διευθυντή και στον αρμόδιο διευθυντή. Κοινοποιείται στους αρμόδιους εκπροσώπους των κρατών μελών και στους ενδιαφερόμενους.
Άρθρο 19
Μεταβατικές διατάξεις
Η παρούσα απόφαση εφαρμόζεται σε διαδικασίες που κινούνται από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας απόφασης και σε διαδικασίες που έχουν ήδη κινηθεί πριν από την εν λόγω ημερομηνία.
Οι διαδικαστικές ενέργειες που έχουν πραγματοποιηθεί πριν από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας απόφασης εξακολουθούν να παράγουν αποτελέσματα για τους σκοπούς της παρούσας απόφασης.
Άρθρο 20
Κατάργηση της απόφασης 2012/199/ΕΕ
Καταργείται η απόφαση 2012/199/ΕΕ.
Άρθρο 21
Έναρξη ισχύος
Η παρούσα απόφαση αρχίζει να ισχύει την εικοστή ημέρα από τη δημοσίευσή της στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Βρυξέλλες, 21 Φεβρουαρίου 2019.
Για την Επιτροπή
Ο Πρόεδρος
Jean-Claude JUNCKER

(2)  Απόφαση 2012/199/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 29ης Φεβρουαρίου 2012, σχετικά με τις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα του συμβούλου ακροάσεων σε ορισμένες διαδικασίες εμπορικών συναλλαγών (ΕΕ L 107 της 19.4.2012, σ. 5).
(3)  Κανονισμός (ΕΕ) 2016/1036 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 8ης Ιουνίου 2016, για την άμυνα κατά των εισαγωγών που αποτελούν αντικείμενο ντάμπινγκ εκ μέρους χωρών μη μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ L 176 της 30.6.2016, σ. 21).
(4)  Κανονισμός (ΕΕ) 2016/1037 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 8ης Ιουνίου 2016, για την άμυνα κατά των εισαγωγών που αποτελούν αντικείμενο επιδοτήσεων εκ μέρους χωρών μη μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ L 176 της 30.6.2016, σ. 55).
(5)  Κανονισμός (ΕΕ) 2018/1725 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 23ης Οκτωβρίου 2018, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα από θεσμικά και λοιπά όργανα και τους οργανισμούς της Ένωσης και την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών, και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 45/2001 και της απόφασης αριθ. 1247/2002 (ΕΕ L 295 της 21.11.2018, σ. 39).
(6)  Κανονισμός (ΕΕ) 2015/478 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 11ης Μαρτίου 2015, περί κοινού καθεστώτος εισαγωγών (ΕΕ L 83 της 27.3.2015, σ. 16).
(7)  Κανονισμός (ΕΕ) 2015/755 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 29ης Απριλίου 2015, περί κοινού καθεστώτος εισαγωγών από ορισμένες τρίτες χώρες (ΕΕ L 123 της 19.5.2015, σ. 33).
(8)  Κανονισμός (ΕΕ) 2015/1843 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 6ης Οκτωβρίου 2015, που καθορίζει ενωσιακές διαδικασίες στον τομέα της κοινής εμπορικής πολιτικής για να διασφαλιστεί η άσκηση των δικαιωμάτων της Ένωσης στο πλαίσιο των κανόνων του διεθνούς εμπορίου, ιδίως αυτών που έχουν θεσπιστεί στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΕΕ L 272 της 16.10.2015, σ. 1).
(9)  Κανονισμός (ΕΕ) 2016/1035 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 8ης Ιουνίου 2016, για την άμυνα κατά της ζημιογόνου τιμολόγησης των πλοίων (ΕΕ L 176 της 30.6.2016, σ. 1).
(10)  Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 868/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 21ης Απριλίου 2004, για την προστασία από τις πρακτικές χορήγησης ενισχύσεων και τις αθέμιτες τιμολογιακές πρακτικές που προκαλούν ζημία στους κοινοτικούς αερομεταφορείς κατά την παροχή αεροπορικών υπηρεσιών από χώρες που δεν είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (ΕΕ L 162 της 30.4.2004, σ. 1).
(11)  Κανονισμός (EE) αριθ. 978/2012 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 25ης Οκτωβρίου 2012, για την εφαρμογή συστήματος γενικευμένων δασμολογικών προτιμήσεων και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 732/2008 του Συμβουλίου (ΕΕ L 303 της 31.10.2012, σ. 1).
(12)  Κατ' εξουσιοδότηση κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 155/2013 της Επιτροπής, της 18ης Δεκεμβρίου 2012, για τη θέσπιση κανόνων που αφορούν τη διαδικασία χορήγησης του ειδικού καθεστώτος κινήτρων για την αειφόρο ανάπτυξη και τη χρηστή διακυβέρνηση σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 978/2012 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την εφαρμογή συστήματος γενικευμένων δασμολογικών προτιμήσεων (ΕΕ L 48 της 21.2.2013, σ. 5).
(13)  Κατ' εξουσιοδότηση κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 1083/2013 της Επιτροπής, της 28ης Αυγούστου 2013, για τη θέσπιση κανόνων που αφορούν τη διαδικασία προσωρινής αναστολής των δασμολογικών προτιμήσεων και τη λήψη γενικών μέτρων διασφάλισης σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 978/2012 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την εφαρμογή συστήματος γενικευμένων δασμολογικών προτιμήσεων (ΕΕ L 293 της 5.11.2013, σ. 16).
(14)  Κανονισμός (ΕΕ) 2015/476 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 11ης Μαρτίου 2015, για τα μέτρα που μπορεί να λάβει η Ένωση μετά από έκθεση που εγκρίνει το Όργανο Επίλυσης Διαφορών του ΠΟΕ σχετικά με μέτρα αντιντάμπινγκ και αντεπιδοτήσεων (ΕΕ L 83 της 27.3.2015, σ. 6).


ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
Σύμφωνα με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα


ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΚΡΟΑΣΗΣ στα ΤΕΛΩΝΕΙΑ
Σύνταξη Αίτησης για Απόφαση
σε ΝΟΜΙΚΗ ΒΑΣΗ
με το Μεγαλύτερο Αρχείο στην Ελλάδα
E-Mail = ggioggaras@Gmail.comΗ

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

Ενδιαφέρουσες  Ιστοσελίδες
www.bookstars.gr
https://ektelonistivivlia.blogspot.com    
https://sxoli-ekteloniston.blogspot .com
https://ektelonistivivlia.blogspot.com
https://gnomesmetaforas.blogspot .com
https://logotexnia-ekteloniston.blogspot .com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου