Παρασκευή 15 Μαρτίου 2019

Φορολόγηση ψηφιακής οικονομίας στην ΕΕ (2019/C 86/03) (Μάθημα 1) 15 Μαρτίου 2019



Φορολόγηση ψηφιακής οικονομίας στην ΕΕ (2019/C 86/03) (Μάθημα 1) 15 Μαρτίου 2019



7.3.2019   
EL
Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
C 86/14

Γνωμοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών με θέμα «Φορολόγηση της ψηφιακής οικονομίας»
(2019/C 86/03)
Εισηγητής:
ο κ. Jean-Luc VANRAES (BE/ALDE), δημοτικός σύμβουλος Uccle
Έγγραφα αναφοράς:
Πρόταση οδηγίας του Συμβουλίου για τη θέσπιση κανόνων σχετικά με τη φορολόγηση των εταιρειών με σημαντική ψηφιακή παρουσία
COM(2018) 147 final
Πρόταση οδηγίας του Συμβουλίου σχετικά με το κοινό σύστημα φόρου ψηφιακών υπηρεσιών επί εσόδων που προκύπτουν από την παροχή ορισμένων ψηφιακών υπηρεσιών
COM(2018) 148 final
I.   ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΕΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ
Πρόταση οδηγίας του Συμβουλίου σχετικά με το κοινό σύστημα φόρου ψηφιακών υπηρεσιών επί εσόδων που προκύπτουν από την παροχή ορισμένων ψηφιακών υπηρεσιών
Τροπολογία 1
Αιτιολογική σκέψη 9
Κείμενο που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Τροπολογία της ΕτΠ
Ο ΦΨΥ θα πρέπει να επιβάλλεται σε έσοδα που προκύπτουν από την παροχή συγκεκριμένων μόνο ψηφιακών υπηρεσιών. Θα πρέπει να πρόκειται για ψηφιακές υπηρεσίες που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στη δημιουργία αξίας από τους χρήστες, στις οποίες η διαφορά μεταξύ του τόπου όπου φορολογούνται τα κέρδη και του τόπου όπου βρίσκονται οι χρήστες είναι, κατά κανόνα, η μέγιστη. Θα πρέπει να φορολογούνται τα έσοδα που αποκτώνται από την επεξεργασία της συμβολής των χρηστών και όχι η συμμετοχή των χρηστών καθαυτή.
Ο ΦΨΥ θα πρέπει να επιβληθεί σε έσοδα που προκύπτουν από την παροχή ψηφιακών υπηρεσιών που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στη δημιουργία αξίας από τους χρήστες, στη —για λόγους κέρδους— διαβίβαση των δεδομένων των χρηστών και στη δυνατότητά τους να διεξάγουν δραστηριότητες και να παρέχουν υπηρεσίες εξ αποστάσεως χωρίς φυσική παρουσία. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η διαφορά μεταξύ του τόπου όπου φορολογούνται τα κέρδη και του τόπου όπου βρίσκονται οι χρήστες είναι, κατά κανόνα, η μέγιστη.
Αιτιολογία
Ο περιορισμός του πεδίου εφαρμογής του ΦΨΥ αποκλειστικά στην επεξεργασία των δεδομένων που παρέχουν οι χρήστες είναι νομικά αμφισβητήσιμος.
Τροπολογία 2
Αιτιολογική σκέψη 10
Κείμενο που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Τροπολογία της ΕτΠ
Ειδικότερα, τα φορολογητέα έσοδα θα πρέπει να είναι εκείνα που προκύπτουν από την παροχή των ακόλουθων υπηρεσιών: i) της τοποθέτησης, σε ψηφιακή διεπαφή, διαφημίσεων που στοχεύουν τους χρήστες της εν λόγω διεπαφής· ii) της διάθεσης πολύπλευρων ψηφιακών διεπαφών οι οποίες παρέχουν τη δυνατότητα σε χρήστες να βρίσκουν άλλους χρήστες και να αλληλεπιδρούν μαζί τους, και οι οποίες ενδέχεται επίσης να διευκολύνουν τις υποκείμενες παραδόσεις αγαθών ή παροχές υπηρεσιών απευθείας μεταξύ χρηστών (οι οποίες ενίοτε αναφέρονται ως «υπηρεσίες διαμεσολάβησης»), και iii) της διαβίβασης δεδομένων που συλλέγονται σχετικά με χρήστες και προκύπτουν από τις δραστηριότητες των εν λόγω χρηστών σε ψηφιακές διεπαφές. Εάν δεν αποκτώνται έσοδα από την παροχή αυτών των υπηρεσιών δεν θα πρέπει να υφίσταται υποχρέωση ΦΨΥ. Άλλα έσοδα, τα οποία αποκτώνται από την οντότητα που παρέχει αυτές τις υπηρεσίες, αλλά δεν προκύπτουν άμεσα από την παροχή αυτών των υπηρεσιών, θα πρέπει επίσης να μην εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του φόρου.
Ειδικότερα, τα φορολογητέα έσοδα θα πρέπει να είναι εκείνα που προκύπτουν από την παροχή των ακόλουθων υπηρεσιών: i) της τοποθέτησης, σε ψηφιακή διεπαφή, διαφημίσεων που στοχεύουν τους χρήστες της εν λόγω διεπαφής· ii) της διάθεσης πολύπλευρων ψηφιακών διεπαφών οι οποίες παρέχουν τη δυνατότητα σε χρήστες να βρίσκουν άλλους χρήστες και να αλληλεπιδρούν μαζί τους, και οι οποίες ενδέχεται επίσης να διευκολύνουν τις υποκείμενες παραδόσεις αγαθών ή παροχές υπηρεσιών απευθείας μεταξύ χρηστών (οι οποίες ενίοτε αναφέρονται ως «υπηρεσίες διαμεσολάβησης»), και iii) της —για λόγους κέρδους— διαβίβασης δεδομένων που συλλέγονται σχετικά με χρήστες και προκύπτουν από τις δραστηριότητες των εν λόγω χρηστών σε ψηφιακές διεπαφές. Εάν δεν αποκτώνται έσοδα από την παροχή αυτών των υπηρεσιών δεν θα πρέπει να υφίσταται υποχρέωση ΦΨΥ. Άλλα έσοδα, τα οποία αποκτώνται από την οντότητα που παρέχει αυτές τις υπηρεσίες, αλλά δεν προκύπτουν άμεσα από την παροχή αυτών των υπηρεσιών, θα πρέπει επίσης να μην εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του φόρου.
Αιτιολογία
Ο περιορισμός του πεδίου εφαρμογής του ΦΨΥ αποκλειστικά στην επεξεργασία των δεδομένων που παρέχουν οι χρήστες είναι νομικά αμφισβητήσιμος.
Τροπολογία 3
Άρθρο 3 παράγραφος 1
Κείμενο που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Τροπολογία της ΕτΠ
Φορολογητέα έσοδα
Φορολογητέα έσοδα
1.   Για τους σκοπούς της παρούσας οδηγίας, λογίζονται ως «φορολογητέα έσοδα» τα έσοδα που προκύπτουν από την παροχή καθεμιάς από τις ακόλουθες υπηρεσίες από μια οντότητα:
1.   Για τους σκοπούς της παρούσας οδηγίας, λογίζονται ως «φορολογητέα έσοδα» τα έσοδα που προκύπτουν από την παροχή καθεμιάς από τις ακόλουθες υπηρεσίες από μια οντότητα:
α)
της τοποθέτησης, σε ψηφιακή διεπαφή, διαφημίσεων που στοχεύουν τους χρήστες της εν λόγω διεπαφής·
α)
της τοποθέτησης, σε ψηφιακή διεπαφή, διαφημίσεων που στοχεύουν τους χρήστες της εν λόγω διεπαφής·
β)
της διάθεσης πολύπλευρης ψηφιακής διεπαφής σε χρήστες, η οποία παρέχει τη δυνατότητα σε χρήστες να βρίσκουν άλλους χρήστες και να αλληλεπιδρούν μαζί τους, και η οποία ενδέχεται επίσης να διευκολύνει τις υποκείμενες παραδόσεις αγαθών ή παροχές υπηρεσιών απευθείας μεταξύ χρηστών·
β)
της διάθεσης πολύπλευρης ψηφιακής διεπαφής σε χρήστες, η οποία παρέχει τη δυνατότητα σε χρήστες να βρίσκουν άλλους χρήστες και να αλληλεπιδρούν μαζί τους, και η οποία ενδέχεται επίσης να διευκολύνει τις υποκείμενες παραδόσεις αγαθών ή παροχές υπηρεσιών απευθείας μεταξύ χρηστών·
γ)
της διαβίβασης δεδομένων που συλλέγονται σχετικά με χρήστες και προκύπτουν από τις δραστηριότητες των χρηστών σε ψηφιακές διεπαφές.
γ)
της —για λόγους κέρδους— διαβίβασης δεδομένων που συλλέγονται σχετικά με χρήστες και προκύπτουν από τις δραστηριότητες των χρηστών σε ψηφιακές διεπαφές.
Αιτιολογία
Αυτονόητη.
Τροπολογία 4
Άρθρο 10 παράγραφος 2
Κείμενο που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Τροπολογία της ΕτΠ
Άρθρο 10
Άρθρο 10
Εγγραφή
Εγγραφή
[…]
[…]
2.   Η γνωστοποίηση πραγματοποιείται ηλεκτρονικά το αργότερο 10 εργάσιμες ημέρεςμετά τη λήξη της πρώτης φορολογικής περιόδου για την οποία ο υποκείμενος στον φόρο είναι υπόχρεος σε ΦΨΥ δυνάμει της παρούσας οδηγίας («η πρώτη περίοδος απαιτητού»).
2.   Η γνωστοποίηση πραγματοποιείται ηλεκτρονικά πριν το τέλος του πρώτου μήνα μετά τη λήξη της πρώτης φορολογικής περιόδου για την οποία ο υποκείμενος στον φόρο είναι υπόχρεος σε ΦΨΥ δυνάμει της παρούσας οδηγίας («η πρώτη περίοδος απαιτητού»).
Αιτιολογία
Η προθεσμία των δέκα εργάσιμων ημερών είναι πολύ σύντομη.
Τροπολογία 5
Άρθρο 11 παράγραφος 1
Κείμενο που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Τροπολογία της ΕτΠ
Άρθρο 11
Άρθρο 11
Αριθμός μητρώου εγγραφής
Αριθμός μητρώου εγγραφής
1.   Το κράτος μέλος εγγραφής χορηγεί στον υποκείμενο στον φόρο ατομικό αριθμό μητρώου εγγραφής για τους σκοπούς του ΦΨΥ και του κοινοποιεί τον εν λόγω αριθμό με ηλεκτρονικά μέσα εντός 10 εργάσιμωνημερών από την ημερομηνία παραλαβής της γνωστοποίησης του άρθρου 10.
1.   Το κράτος μέλος εγγραφής χορηγεί στον υποκείμενο στον φόρο ατομικό αριθμό μητρώου εγγραφής για τους σκοπούς του ΦΨΥ και του κοινοποιεί τον εν λόγω αριθμό με ηλεκτρονικά μέσα εντός 10 ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία παραλαβής της γνωστοποίησης του άρθρου 10.
Αιτιολογία
Λόγω των διαφορών που υφίστανται όσον αφορά τις αργίες στα κράτη μέλη και από τη μια περιφέρεια στην άλλη, είναι προτιμότερο να αναφερόμαστε σε ημέρες και όχι σε εργάσιμες ημέρες. Το ίδιο ισχύει για το άρθ. 12, παράγραφος 2, το άρθ. 14, το άρθ. 16, παράγραφος 2, το άρθ. 20 παράγραφος 1 και 3, το άρθ. 21, παράγραφος 1 και το άρθ. 22, παράγραφος 1.
Τροπολογία 6
Άρθρο 12 παράγραφος 2
Κείμενο που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Τροπολογία της ΕτΠ
Άρθρο 12
Άρθρο 12
Διαγραφή από το μητρώο εγγραφών
Διαγραφή από το μητρώο εγγραφών
[…]
[…]
2.   Το κράτος μέλος εγγραφής διαγράφει τον υποκείμενο στον φόρο από το μητρώο εγγραφών κατά τη λήξη της χρονικής περιόδου 60 εργάσιμων ημερών από τη λήξη της φορολογικής περιόδου στη διάρκεια της οποίας γνωστοποιήθηκαν οι πληροφορίες που αναφέρονται στην παράγραφο 1.
2.   Το κράτος μέλος εγγραφής ακυρώνει την εγγραφή του υποκείμενου στον φόρο στο μητρώο εγγραφών κατά τη λήξη της χρονικής περιόδου 60 ημερολογιακών ημερών από τη λήξη της φορολογικής περιόδου στη διάρκεια της οποίας γνωστοποιήθηκαν οι πληροφορίες που αναφέρονται στην παράγραφο 1.
Αιτιολογία
Κρίνεται σκόπιμο να μην διαγράφονται οι φορολογικοί λογαριασμοί μετά από 60 εργάσιμες ημέρες σε σχέση με τις προθεσμίες παραγραφής και την ανάγκη διατήρησης των αποδεικτικών στοιχείων. Όσον αφορά τις «εργάσιμες ημέρες», βλέπε την προηγούμενη αιτιολογία.
Τροπολογία 7
Μετά το άρθρο 26 παράγραφος 1 να προστεθεί η εξής νέα παράγραφος
Κείμενο που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Τροπολογία της ΕτΠ

Θα ανακληθεί όταν υιοθετηθεί η οδηγία του Συμβουλίου για τη θέσπιση κανόνων φορολογίας των εταιρειών με σημαντική ψηφιακή παρουσία, μόλις αυτή τεθεί σε ισχύ, από την ημερομηνία μεταφοράς της στο εθνικό δίκαιο.
Αιτιολογία
Η φορολόγηση των ψηφιακών υπηρεσιών έχει σχεδιαστεί ως προσωρινό μέτρο και δεν θα πρέπει να προσλάβει μόνιμο χαρακτήρα. Αν η φορολόγηση των ψηφιακών υπηρεσιών εξακολουθεί να εφαρμόζεται κατά τον χρόνο έναρξης ισχύος της οδηγίας σχετικά με την ψηφιακή παρουσία, υπάρχει περίπτωση οι επιχειρήσεις να φορολογηθούν δύο φορές.
Πρόταση οδηγίας του Συμβουλίου για τη θέσπιση κανόνων σχετικά με τη φορολόγηση των εταιρειών με σημαντική ψηφιακή παρουσία
Τροπολογία 8
Άρθρο 4 παράγραφος 3
Κείμενο που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Τροπολογία της ΕτΠ
Άρθρο 4
Άρθρο 4
Σημαντική ψηφιακή παρουσία
Σημαντική ψηφιακή παρουσία
[…]
[…]
3.   «Σημαντική ψηφιακή παρουσία» θεωρείται ότι υφίσταται σε ένα κράτος μέλος κατά τη διάρκεια φορολογικής περιόδου αν η επιχειρηματική δραστηριότητα που ασκείται μέσω αυτής συνίσταται εν όλω ή εν μέρει στην παροχή ψηφιακών υπηρεσιών μέσω ψηφιακής διεπαφής, και αν πληρούται μία ή περισσότερες από τις ακόλουθες προϋποθέσεις όσον αφορά την παροχή αυτών των υπηρεσιών από την οντότητα που ασκεί την εν λόγω επιχειρηματική δραστηριότητα, από κοινού με την παροχή τέτοιων υπηρεσιών μέσω ψηφιακής διεπαφής από καθεμία από τις συνδεδεμένες επιχειρήσεις της εν λόγω οντότητας αθροιστικά:
3.   «Σημαντική ψηφιακή παρουσία» θεωρείται ότι υφίσταται σε ένα κράτος μέλος κατά τη διάρκεια φορολογικής περιόδου αν η επιχειρηματική δραστηριότητα που ασκείται μέσω αυτής συνίσταται εν όλω ή εν μέρει στην παροχή ψηφιακών υπηρεσιών μέσω ψηφιακής διεπαφής, και αν πληρούται τουλάχιστον δύο από τις ακόλουθες προϋποθέσεις όσον αφορά την παροχή αυτών των υπηρεσιών από την οντότητα που ασκεί την εν λόγω επιχειρηματική δραστηριότητα, από κοινού με την παροχή τέτοιων υπηρεσιών μέσω ψηφιακής διεπαφής από καθεμία από τις συνδεδεμένες επιχειρήσεις της εν λόγω οντότητας αθροιστικά:
α)
το ποσό των συνολικών εσόδων που αποκτώνται κατά την εν λόγω φορολογική περίοδο και προκύπτουν από την παροχή των εν λόγω ψηφιακών υπηρεσιών στους χρήστες που βρίσκονται στο εν λόγω κράτος μέλος κατά την εν λόγω φορολογική περίοδο υπερβαίνει τα 7 000 000 EUR ·
α)
το ποσό των συνολικών εσόδων που αποκτώνται κατά την εν λόγω φορολογική περίοδο και προκύπτουν από την παροχή των εν λόγω ψηφιακών υπηρεσιών στους χρήστες που βρίσκονται στο εν λόγω κράτος μέλος κατά την εν λόγω φορολογική περίοδο υπερβαίνει τα 10 000 000 EUR ·
β)
ο αριθμός των χρηστών μίας ή περισσοτέρων από τις εν λόγω ψηφιακές υπηρεσίες οι οποίοι βρίσκονται στο εν λόγω κράτος μέλος κατά την εν λόγω φορολογική περίοδο υπερβαίνει τους 100 000 ·
β)
ο αριθμός των χρηστών μίας ή περισσοτέρων από τις εν λόγω ψηφιακές υπηρεσίες οι οποίοι βρίσκονται στο εν λόγω κράτος μέλος κατά την εν λόγω φορολογική περίοδο υπερβαίνει τους 100 000 ·
γ)
ο αριθμός των επιχειρηματικών συμβάσεων παροχής τέτοιου είδους ψηφιακών υπηρεσιών που συνάπτονται κατά την εν λόγω φορολογική περίοδο από χρήστες που βρίσκονται στο εν λόγω κράτος μέλος υπερβαίνει τις 3 000 .
γ)
ο αριθμός των επιχειρηματικών συμβάσεων παροχής τέτοιου είδους ψηφιακών υπηρεσιών που συνάπτονται κατά την εν λόγω φορολογική περίοδο από χρήστες που βρίσκονται στο εν λόγω κράτος μέλος υπερβαίνει τις 3 000 .
[…]
[…]
Αιτιολογία
Το όριο των 7 000 000 EUR για τη δημιουργία μόνιμης εγκατάστασης, που θα εφαρμοζόταν δυνάμει της νέας ρύθμισης, θα πρέπει να αυξηθεί. Πράγματι, ένα τόσο χαμηλό όριο θα μπορούσε να αποτελέσει εμπόδιο στην ψηφιοποίηση. Επιπλέον, το όριο των 3 000 εμπορικών συμφωνιών ενδέχεται να υπερκαλύπτεται γρήγορα σε ορισμένους τομείς, όπως στην περίπτωση των συμβάσεων συντήρησης. Πρέπει συνεπώς να αναφερόμαστε σε σημαντική ψηφιακή παρουσία εφόσον πληρούνται τουλάχιστον δύο από τις απαιτούμενες προϋποθέσεις.
Τροπολογία 9
Άρθρο 5 παράγραφος 1
Κείμενο που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Τροπολογία της ΕτΠ
Άρθρο 5
Άρθρο 5
Κέρδη καταλογιζόμενα στη σημαντική ψηφιακή παρουσία ή σε σχέση με αυτή
Κέρδη καταλογιζόμενα στη σημαντική ψηφιακή παρουσία ή σε σχέση με αυτή
1.   Τα κέρδη που καταλογίζονται στη σημαντική ψηφιακή παρουσία ή σε σχέση με αυτή σε κράτος μέλος φορολογούνται στο πλαίσιο της φορολόγησης εταιρειών μόνο του εν λόγω κράτους μέλους.
1.   Τα κέρδη που καταλογίζονται στη σημαντική ψηφιακή παρουσία ή σε σχέση με αυτή σε κράτος μέλος φορολογούνται στο πλαίσιο της φορολόγησης εταιρειών του εν λόγω κράτους μέλους.
Αιτιολογία
Πρέπει να διαγραφεί η λέξη «μόνο». Σε αντίθετη περίπτωση, αυτό συνεπάγεται την εφαρμογή ενός συστήματος παροχής πιστώσεων. Στα κράτη μέλη που διαθέτουν σύστημα συμψηφισμού του φόρου, οι επιχειρήσεις θα υποχρεώνονταν να θέσουν σε εφαρμογή ένα σύστημα παροχής πιστώσεων.
Τροπολογία 10
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II
Κείμενο που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Τροπολογία της ΕτΠ
Κατάλογος υπηρεσιών που αναφέρονται άρθρο 3 παράγραφος 5 στοιχείο στ):
Κατάλογος υπηρεσιών που αναφέρονται άρθρο 3 παράγραφος 5 στοιχείο στ):
α)
παροχή και φιλοξενία ιστοτόπων και ιστοσελίδων,
α)
παροχή και φιλοξενία ιστοτόπων και ιστοσελίδων,
β)
αυτοματοποιημένη συντήρηση προγραμμάτων εξ αποστάσεως και σε απευθείας σύνδεση,
β)
αυτοματοποιημένη συντήρηση προγραμμάτων εξ αποστάσεως και σε απευθείας σύνδεση,
γ)
εξ αποστάσεως διαχείριση συστημάτων,
γ)
εξ αποστάσεως διαχείριση συστημάτων,
δ)
αποθήκευση δεδομένων σε απευθείας σύνδεση, που επιτρέπει την αποθήκευση και ανάκτηση συγκεκριμένων δεδομένων με ηλεκτρονικό τρόπο,
δ)
αποθήκευση δεδομένων σε απευθείας σύνδεση, που επιτρέπει την αποθήκευση και ανάκτηση συγκεκριμένων δεδομένων με ηλεκτρονικό τρόπο,
ε)
παροχή, σε απευθείας σύνδεση, χώρου δίσκου κατόπιν αίτησης,
ε)
παροχή, σε απευθείας σύνδεση, χώρου δίσκου κατόπιν αίτησης, στ) χρησιμοποίηση λογισμικών σε απευθείας σύνδεση ή με τηλεφόρτωση (ειδικότερα προγραμμάτων σύναψης συμβάσεων/λογιστικής και αντιικών λογισμικών) καθώς και των ενημερωμένων εκδόσεών τους,
στ)
χρησιμοποίηση λογισμικών σε απευθείας σύνδεση ή με τηλεφόρτωση (ειδικότερα προγραμμάτων σύναψης συμβάσεων/λογιστικής και αντιικών λογισμικών) καθώς και των ενημερωμένων εκδόσεών τους,
στ)
χρησιμοποίηση λογισμικών σε απευθείας σύνδεση ή με τηλεφόρτωση (ειδικότερα προγραμμάτων σύναψης συμβάσεων/λογιστικής και αντιικών λογισμικών) καθώς και των ενημερωμένων εκδόσεών τους,
ζ)
φίλτρα «bannerblockers» (λογισμικά που εμποδίζουν την εμφάνιση διαφημιστικών παραθύρων, γνωστά ως «φραγμοί διαφημιστικών παραθύρων»),
ζ)
φίλτρα «bannerblockers» (λογισμικά που εμποδίζουν την εμφάνιση διαφημιστικών παραθύρων, γνωστά ως «φραγμοί διαφημιστικών παραθύρων»),
η)
οδηγοί τηλεφόρτωσης, όπως λογισμικά διασύνδεσης υπολογιστών και περιφερειακών μονάδων (π.χ. εκτυπωτών),
η)
οδηγοί τηλεφόρτωσης, όπως λογισμικά διασύνδεσης υπολογιστών και περιφερειακών μονάδων (π.χ. εκτυπωτών),
θ)
αυτοματοποιημένη εγκατάσταση φίλτρων σε ιστοτόπους, σε απευθείας σύνδεση,
θ)
αυτοματοποιημένη εγκατάσταση φίλτρων σε ιστοτόπους, σε απευθείας σύνδεση,
ι)
αυτοματοποιημένη εγκατάσταση ζωνών ασφαλείας (firewalls), σε απευθείας σύνδεση,
ι)
αυτοματοποιημένη εγκατάσταση ζωνών ασφαλείας (firewalls), σε απευθείας σύνδεση,
ια)
πρόσβαση σε θεματικά μοτίβα οθόνης και τηλεφόρτωσή τους,
ια)
πρόσβαση σε θεματικά μοτίβα οθόνης και τηλεφόρτωσή τους,
ιβ)
πρόσβαση σε φωτογραφίες, εικόνες ή προγράμματα προστασίας οθόνης (screensavers) ή τηλεφόρτωσή τους,
ιβ)
πρόσβαση σε φωτογραφίες, εικόνες ή προγράμματα προστασίας οθόνης (screensavers) ή τηλεφόρτωσή τους,
ιγ)
το ψηφιοποιημένο περιεχόμενο βιβλίων και άλλων ηλεκτρονικών δημοσιεύσεων,
ιγ)
στατιστικές περί διαδικτυακών ημερολογίων (weblogs) και ιστοτόπων,
ιδ)
συνδρομή σε εφημερίδες και περιοδικά σε απευθείας σύνδεση,
ιδ)
πληροφορίες σε απευθείας σύνδεση, παραγόμενες αυτόματα από λογισμικό, με εισαγωγή συγκεκριμένων δεδομένων από τον πελάτη, όπως νομικά ή οικονομικά δεδομένα (κυρίως δεδομένα χρηματιστηριακών αγορών σε πραγματικό χρόνο)·
ιε)
στατιστικές περί διαδικτυακών ημερολογίων (weblogs) και ιστοτόπων,
ιε)
παροχή χώρου για διαφημίσεις, κυρίως διαφημιστικών παραθύρων σε ιστότοπο ή ιστοσελίδα·
ιστ)
ειδήσεις, οδικές πληροφορίες και δελτία καιρού, σε απευθείας σύνδεση·
ιστ)
χρήση μηχανών αναζήτησης και καταλόγων του Διαδικτύου,
ιζ)
πληροφορίες σε απευθείας σύνδεση, παραγόμενες αυτόματα από λογισμικό, με εισαγωγή συγκεκριμένων δεδομένων από τον πελάτη, όπως νομικά ή οικονομικά δεδομένα (κυρίως δεδομένα χρηματιστηριακών αγορών σε πραγματικό χρόνο)·
ιζ)
πρόσβαση σε μουσικά αρχεία ή τηλεφόρτωσή τους σε υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα·
ιη)
παροχή χώρου για διαφημίσεις, κυρίως διαφημιστικών παραθύρων σε ιστότοπο ή ιστοσελίδα·
ιη)
πρόσβαση σε μουσικά μηνύματα, μουσικά αποσπάσματα, μελωδίες κινητών τηλεφώνων ή άλλους ήχους ή τηλεφόρτωσή τους·
ιθ)
χρήση μηχανών αναζήτησης και καταλόγων του Διαδικτύου,
ιθ)
πρόσβαση σε ταινίες (φιλμ) ή τηλεφόρτωσή τους·
κ)
πρόσβαση σε μουσικά αρχεία ή τηλεφόρτωσή τους σε υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα·
κ)
τηλεφόρτωση παιχνιδιών σε υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα·
κα)
πρόσβαση σε μουσικά μηνύματα, μουσικά αποσπάσματα, μελωδίες κινητών τηλεφώνων ή άλλους ήχους ή τηλεφόρτωσή τους·
κα)
πρόσβαση σε αυτοματοποιημένα παιχνίδια, σε απευθείας σύνδεση, που παρέχονται μόνο μέσω του Διαδικτύου ή άλλων παρόμοιων ηλεκτρονικών δικτύων, και όπου οι παίκτες είναι γεωγραφικά απομακρυσμένοι ο ένας από τον άλλον.
κβ)
πρόσβαση σε ταινίες (φιλμ) ή τηλεφόρτωσή τους·
κβ)
αυτοματοποιημένη διδασκαλία από απόσταση, που παρέχεται μόνο μέσω του Διαδικτύου ή παρόμοιου ηλεκτρονικού δικτύου, και της οποίας η παροχή απαιτεί περιορισμένη, αν όχι μηδενική, ανθρώπινη παρέμβαση, συμπεριλαμβανομένων των εικονικών τάξεων, εκτός από τις περιπτώσεις όπου το Διαδίκτυο ή παρόμοιο ηλεκτρονικό δίκτυο χρησιμοποιείται ως απλό μέσο επικοινωνίας μεταξύ του δασκάλου και του σπουδαστή·
κγ)
τηλεφόρτωση παιχνιδιών σε υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα·
κγ)
τετράδια εργασιών που συμπληρώνονται από τους μαθητές σε απευθείας σύνδεση και διορθώνονται αυτόματα, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
κδ)
πρόσβαση σε αυτοματοποιημένα παιχνίδια, σε απευθείας σύνδεση, που παρέχονται μόνο μέσω του Διαδικτύου ή άλλων παρόμοιων ηλεκτρονικών δικτύων, και όπου οι παίκτες είναι γεωγραφικά απομακρυσμένοι ο ένας από τον άλλον·

κε)
αυτοματοποιημένη διδασκαλία από απόσταση, που παρέχεται μόνο μέσω του Διαδικτύου ή παρόμοιου ηλεκτρονικού δικτύου, και της οποίας η παροχή απαιτεί περιορισμένη, αν όχι μηδενική, ανθρώπινη παρέμβαση, συμπεριλαμβανομένων των εικονικών τάξεων, εκτός από τις περιπτώσεις όπου το Διαδίκτυο ή παρόμοιο ηλεκτρονικό δίκτυο χρησιμοποιείται ως απλό μέσο επικοινωνίας μεταξύ του δασκάλου και του σπουδαστή·

κστ)
τετράδια εργασιών που συμπληρώνονται από τους μαθητές σε απευθείας σύνδεση και διορθώνονται αυτόματα, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.

Αιτιολογία
Το ψηφιοποιημένο περιεχόμενο βιβλίων και άλλων ηλεκτρονικών δημοσιεύσεων δεν διαφέρει βασικά από την προσφορά περιεχομένου σε χαρτί.
II.   ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ
Γενικές παρατηρήσεις
1.
υπογραμμίζει ότι για να αξιοποιηθεί πλήρως η ψηφιακή ενιαία αγορά, είναι αναγκαίο να διαμορφωθεί ένα σύγχρονο και σταθερό φορολογικό πλαίσιο που θα τονώσει την καινοτομία, θα αντιμετωπίσει τον κατακερματισμό της αγοράς και θα επιτρέψει σε όλους τους παράγοντες να αξιοποιήσουν τη νέα δυναμική της αγοράς υπό δίκαιους και ισόρροπους όρους·

2.
εκφράζει τη λύπη της για το γεγονός ότι ορισμένες επιχειρήσεις, ιδίως εκείνες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ψηφιακής οικονομίας, φορολογούνται τελικά πολύ ελαφρά. Όσον αφορά τον φόρο εταιρειών, είναι σημαντικό να υπάρχουν ισότιμοι όροι ανταγωνισμού και η συμβολή όλων των ενδιαφερομένων μερών να είναι αναλογική και εύλογη·

3.
υπογραμμίζει ότι οι παραδοσιακές επιχειρήσεις, οι οποίες είναι κυρίως μικρού και μεσαίου μεγέθους, αντιμετωπίζουν αθέμιτο φορολογικό ανταγωνισμό. Εξαιτίας του ζημιογόνου φορολογικού ανταγωνισμού, πολλές από αυτές τις επιχειρήσεις δυσκολεύονται να επιβιώσουν·

4.
επισημαίνει ότι τα υφιστάμενα συστήματα φορολόγησης δεν ανταποκρίνονται πλέον στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία, που χαρακτηρίζεται από παγκοσμιοποίηση, κινητικότητα, ψηφιακές τεχνολογίες, νέα επιχειρηματικά μοντέλα και περίπλοκες εταιρικές δομές. Οι παλαιές αρχές που ίσχυαν τον 20ό αιώνα δεν είναι πλέον κατάλληλες. Η κοινωνία του 21ου αιώνα χρειάζεται νέα πρότυπα. Η διατήρηση της υφιστάμενης κατάστασης δεν αποτελεί επιλογή·

5.
διαπιστώνει με ικανοποίηση ότι η Επιτροπή αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για τη φορολόγηση των ψηφιακών υπηρεσιών και δίνει νέα ώθηση στις διεθνείς συζητήσεις, περιγράφοντας σαφώς τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να μετασχηματιστούν οι τρέχουσες φορολογικές αρχές. Οι διάφορες πρωτοβουλίες των κρατών μελών ή των περιφερειών θα μπορούσαν να διαταράξουν σοβαρά την ενιαία αγορά·

6.
αναγνωρίζει ότι οι φόροι είναι σπανίως δημοφιλείς, πόσο μάλλον όταν είναι νέοι, αλλά είναι ουσιώδεις για τη διασφάλιση της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης. Η διεύρυνση της φορολογικής βάσης με την καθιέρωση ενός κατάλληλου φορολογικού συστήματος για τις ψηφιακές υπηρεσίες, οι οποίες επί του παρόντος είναι ελάχιστες, εάν επιβληθεί, θα επιτρέψει στις αντίστοιχες αρχές να εφαρμόσουν εύλογους ονομαστικούς φορολογικούς συντελεστές για την απασχόληση και την οικονομική δραστηριότητα, ακόμη και για τη χορήγηση φορολογικών εκπτώσεων, ιδίως στις νεοσύστατες επιχειρήσεις και τις ΜΜΕ·

7.
φρονεί ότι πρέπει τελικά να βρεθεί σε παγκόσμια κλίμακα λύση για την καλύτερη αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων της παγκοσμιοποίησης, με την καθιέρωση ποιοτικής διακυβέρνησης και κανόνων σε διεθνές επίπεδο. Οι προσπάθειες που καταβάλλονται σε στενή συνεργασία από την Επιτροπή, τα κράτη μέλη και τον ΟΟΣΑ με στόχο προώθηση μιας διεθνούς λύσης θα πρέπει να επικροτηθούν·

8.
χαιρετίζει το έργο του ΟΟΣΑ, το οποίο αποτελεί το αντικείμενο της ενδιάμεσης έκθεσης που δημοσιεύθηκε στις 16 Μαρτίου 2018 με τίτλο: «Οι δημοσιονομικές προκλήσεις που θέτει η ψηφιοποίηση της οικονομίας — ενδιάμεση έκθεση 2018». Η έκθεση αυτή αφορά 110 χώρες·

9.
εκτιμά ότι, εν αναμονή της ανάπτυξης μιας συνολικής λύσης από τον ΟΟΣΑ, η οποία δυστυχώς κατά πάσα πιθανότητα δεν πρόκειται να εγκριθεί ή να εφαρμοστεί βραχυπρόθεσμα, η Επιτροπή πρέπει να υιοθετήσει μια προσωρινή λύση. Τα δε προτεινόμενα όρια δεν θα πρέπει να επηρεάζουν αρνητικά τις πολύ μικρές επιχειρήσεις ή τις ΜΜΕ·

10.
θεωρεί αδιαμφισβήτητο ότι κάθε αμειβόμενη υπηρεσία —ψηφιακή ή άλλη— θα πρέπει να φορολογείται δεόντως. Είναι σημαντικό να οριστεί το κατάλληλο εισοδηματικό ανώτατο όριο πέραν του οποίου θα είναι δυνατόν να επιβάλλεται φόρος, έτσι ώστε οι πολύ μικρές επιχειρήσεις και οι ΜΜΕ να μην επηρεάζονται αρνητικά. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που πρέπει να καθοριστεί είναι το πού πραγματοποιούν τον κύκλο εργασιών τους οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ψηφιακή οικονομία. Πρέπει να εξεταστούν τα ακόλουθα ζητήματα: πώς να φορολογούνται τα ποσά αυτά αποφεύγοντας τη διπλή φορολογία, πώς να αποφευχθεί η φοροδιαφυγή και πώς μπορεί να επιτευχθεί δίκαιη κατανομή αυτών των φορολογικών εσόδων που εισπράττονται διεθνώς, ώστε να μπορούν να επωφελούνται όλα τα κράτη μέλη·
Φορολόγηση των ψηφιακών υπηρεσιών
11.
ζητεί το πεδίο εφαρμογής ενός φόρου επί των ψηφιακών υπηρεσιών να καθοριστεί με τη μέγιστη δυνατή προσοχή. Για να είναι αποτελεσματικοί, οι ορισμοί δεν θα πρέπει να επιδέχονται την παραμικρή ερμηνεία. Τα απλούστερα, διαφανή και σαφή φορολογικά συστήματα είναι τα πιο αποτελεσματικά·

12.
σημειώνει ότι η Επιτροπή προτείνει φόρο για τις ψηφιακές υπηρεσίες, όχι για τα κέρδη, αλλά για τον κύκλο εργασιών, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει και στη φορολόγηση των μη κερδοσκοπικών εταιρειών. Η ΕτΠ σημειώνει ότι η προσέγγιση αυτή διαφέρει από το παγκόσμιο σύστημα φορολογίας εταιρειών, το οποίο βασίζεται στα κέρδη. Ωστόσο, αυτό που συμβαίνει είναι ότι πολλά ψηφιακά επιχειρηματικά μοντέλα προεξοφλούν απώλειες κατά τη διάρκεια της φάσης έναρξης λειτουργίας·

13.
εκφράζει ωστόσο την ανησυχία της για το γεγονός ότι μια τέτοια μεταφορά της φορολογίας μπορεί να είναι ευνοϊκή για τις μεγάλες χώρες οι οποίες έχουν πολλούς καταναλωτές και των οποίων οι εταιρείες χαίρουν έκπτωσης φόρου για τις ζημίες τους, και επιζήμια για τις μικρές εξαγωγικές χώρες. Τονίζει δε ότι κάθε λύση για τη φορολόγηση των ψηφιακών επιχειρηματικών μοντέλων πρέπει να έχει δίκαιη και ισόρροπη έκβαση για όλες τις οικονομίες της ΕΕ·

14.
εκφράζει τη λύπη της για την απουσία οποιασδήποτε περιοριστικής ρήτρας στην προθεσμία ή άλλου μηχανισμού που να διασφαλίζει ότι θα αποσυρθεί το προσωρινό φορολογικό μέτρο όταν θα βρεθεί μια πιο μακροπρόθεσμη λύση·
Σημαντική ψηφιακή παρουσία
15.
επισημαίνει ότι, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες, η χώρα στην οποία πραγματοποιείται η πώληση δεν μπορεί να καταλογίσει το εισπραττόμενο ποσό αν πρόκειται για ψηφιακές εταιρείες χωρίς φυσική παρουσία στην επικράτειά της. Ως εκ τούτου, η ΕτΠ επικροτεί τον υπολογισμό της φορολογικής βάσης με γνώμονα τη «σημαντική ψηφιακή παρουσία»·

16.
υπογραμμίζει ότι τα σημερινά συστήματα φορολόγησης εταιρειών παγκοσμίως βασίζονται στην αξιολόγηση του εταιρικού κέρδους που καταλογίζεται σε κάθε σχετική δικαιοδοσία. Η φορολογία εφαρμόζεται όταν παράγεται αξία. Δεδομένου ότι είναι δύσκολο να προσδιοριστεί σε ποιο στάδιο εμφανίζεται το κέρδος της αλυσίδας παραγωγής αξίας, πρέπει να αναζητηθούν καθολικές αρχές για τον τρόπο με τον οποίο θα καθορίζεται το πού παράγεται η αξία·

17.
θεωρεί σημαντικό οι άλλες εξελίξεις στον τομέα της φορολογίας των επιχειρήσεων να ευθυγραμμίζονται με τα αποτελέσματα που έχουν ήδη επιτευχθεί στο πλαίσιο του σχεδίου για τη διάβρωση της φορολογικής βάσης και τη μεταφορά κερδών (BEPS). Μία από τις αρχές της BEPS είναι να κατανέμονται τα κέρδη στις χώρες ανάλογα με το πού δημιουργείται η αξία·

18.
κρίνει ότι το όριο των 7 000 000 EUR για τη δημιουργία μόνιμης εγκατάστασης, που θα εφαρμοζόταν δυνάμει της νέας ρύθμισης, θα πρέπει να αυξηθεί. Πράγματι, ένα τόσο χαμηλό όριο θα μπορούσε να αποτελέσει εμπόδιο στην ψηφιοποίηση·
Τοπική και περιφερειακή διάσταση
19.
τονίζει ότι, αν και η φορολόγηση των ψηφιακών υπηρεσιών ή των εταιρειών σε σχέση με μία σημαντική ψηφιακή παρουσία δεν αφορά άμεσα τους τοπικούς και περιφερειακούς φόρους, η θέσπιση ενός τέτοιου φόρου ενδέχεται να έχει αντίκτυπο στα φορολογικά έσοδα των τοπικών και των περιφερειακών αρχών. Σε ορισμένα κράτη μέλη οι τοπικοί ή περιφερειακοί φόροι καταλογίζονται σύμφωνα με την εθνική φορολογική βάση και/ή οι τοπικές και οι περιφερειακές αρχές λαμβάνουν ένα μέρος των εσόδων από τη φορολογία εταιρειών σε εθνική κλίμακα·

20.
προτρέπει τα κράτη μέλη να μοιραστούν το προϊόν του φόρου επί των ψηφιακών υπηρεσιών με τις τοπικές και περιφερειακές αρχές, κατ’ αναλογία προς το μερίδιό τους στο φόρο εταιρειών στο εσωτερικό ενός κράτους μέλους·
Αντίκτυπος της φορολόγησης των ψηφιακών υπηρεσιών και άλλων πρόσφατων μέτρων
21.
πιστεύει ότι η εκτίμηση επιπτώσεων, δυστυχώς, δεν είναι ολοκληρωμένη. Η Επιτροπή δεν έχει αναλύσει τις επιπτώσεις που θα έχει το προσωρινό μέτρο στις επενδύσεις, στις νεοσύστατες επιχειρήσεις, στις θέσεις εργασίας και στην ανάπτυξη. Στην εκτίμηση επιπτώσεων δεν εξετάζονται οι συνέπειες που θα έχουν αυτές οι προτάσεις για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ή τις τοπικές και τις περιφερειακές αρχές, κυρίως όσον αφορά τον προϋπολογισμό τους·

22.
καλεί συνεπώς την Επιτροπή να συμπληρώσει την εκτίμηση επιπτώσεων, συμπεριλαμβάνοντας σ’ αυτήν ανάλυση του αντικτύπου που θα μπορούσε να έχει το προσωρινό μέτρο από την άποψη αυτή. Τα αποτελέσματα για το εισόδημα των μικρών και μεγάλων κρατών μελών πρέπει επίσης να μελετηθούν, όπως και οι συνέπειες των μέτρων για την εφαρμογή του σχεδίου BEPS σε διάφορα κράτη μέλη, καθώς και της φορολογικής μεταρρύθμισης στις ΗΠΑ.
Βρυξέλλες, 6 Δεκεμβρίου 2018.
Ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών
Karl-Heinz LAMBERTZ


ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΚΡΟΑΣΗΣ στα ΤΕΛΩΝΕΙΑ
Σύνταξη Αίτησης για Απόφαση
σε ΝΟΜΙΚΗ ΒΑΣΗ
με το Μεγαλύτερο Αρχείο στην Ελλάδα
E-Mail = ggioggaras@Gmail.comΗ

Δείτε σχετικές  με το θέμα Αναρτήσεις στις

Κάντε κλικ στην ετικέτα να δείτε τα βιβλία μας

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
E-Mail = ggioggaras@Gmail.com
Να σας απαντήσουμε

Ενδιαφέρουσες  Ιστοσελίδες
www.bookstars.gr
https://ektelonistivivlia.blogspot.com    
https://sxoli-ekteloniston.blogspot .com
https://ektelonistivivlia.blogspot.com
https://gnomesmetaforas.blogspot .com
https://logotexnia-ekteloniston.blogspot .com

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
Σύμφωνα με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου