Τετάρτη 15 Μαΐου 2019

Απόψεις οικονομικών φορέων στο Επιχειρησιακό στο Σχέδιο και άλλα Θέματα της ΑΑΔΕ για το 2019 (Μάθημα 1a1) 15 Μαίου 2019



Απόψεις οικονομικών φορέων στο Επιχειρησιακό στο  Σχέδιο  και άλλα Θέματα  της ΑΑΔΕ για το 2019 (Μάθημα 1a1) 15 Μαίου 2019

Πάγιο αίτημα των οικονομικών φορέωναποτελεί η ταχύτερη απελευθέρωση τωνεμπορευμάτων σε συνδυασμό με πιοαποτελεσματικούς τελωνειακούς ελέγχους μεβάση την ανάλυση κινδύνου καθώς και ηδυνατότητα διόρθωσης της διασάφησης απότον οικονομικό φορέα μετά τηναπελευθέρωση των εμπορευμάτων.
Υπογραμμίστηκε η ανάγκη εφαρμογής τουάρθρου 270 του Ενωσιακού ΤελωνειακούΚώδικα και των κατευθυντήριων γραμμώνGUIDELINES (TAXUD). Η παράδοση – οεφοδιασμός σε πλοία με προϊόντα τρίτωνχωρών, τα οποία είναι υλικά, ανταλλακτικά,λιπαντικά, κ.α. διατυπώθηκε ότι θα πρέπει,σύμφωνα με το αρ. 270 του ΕνωσιακούΤελωνειακού Κώδικα και τις κατευθυντήριεςγραμμές GUIDELINES (TAXUD), να θεωρείταιεπανεξαγωγή, και όχι ειδικός προορισμός.
Στο πλαίσιο της διευκόλυνσης του εμπορίουπροτάθηκε η δημιουργία μιας νέας ενότηταςστο ICISnet, η οποία θα είναι ουσιαστικά έναγλωσσάριο, όπου θα περιγράφονται πλήρωςκαι ευκρινώς όλοι οι όροι που προκύπτουναπό τις κοινοτικές και εθνικές τελωνειακέςδιατάξεις, στα ελληνικά και στα αγγλικά καιάλλη μία ενότητα όπου θα είναισυγκεντρωμένα όλα τα πιστοποιητικά πουαπαιτούνται από τις ελληνικές αρχές ανάκατηγορία προϊόντος για την εξαγωγή σεΤρίτες Χώρες.
Επισημάνθηκε από τους φορείς ότι για νατονωθούν τα κίνητρα απόκτησης άδειας ΑΕΟθα πρέπει να είναι άμεσα διαθέσιμα σε όλους,συγκεντρωμένα και όχι διάσπαρτα σεδιάφορες διατάξεις, τα οφέλη που προσφέρειη εν λόγω απόκτηση άδειας.
Αναδείχθηκε η σημασία της υποχρεωτικήςχρήσης του HS code για την περιγραφήφορτίου και ιδιαιτέρως του φορτίουμεταφόρτωσης.
Στο πλαίσιο της διευκόλυνσης του εμπορίουπροτάθηκε η τροποποίηση της νομοθετικήςρύθμισης για τη διενέργεια ενδομεταφορών(Cabotage) εντός της Ελληνικής Επικράτειαςκαι ορισμός φορολογικού αντιπροσώπου κάθενομικής οντότητας που διενεργείενδομεταφορές στην ελληνική επικράτεια.Υπογραμμίστηκε, επίσης, η σημασία τηςπλήρους φορολογικής εξομοίωσης των μηελληνικών εταιρειών μεταφορών, κατόχωνκοινοτικής άδειας, με τις ελληνικέςμεταφορικές εταιρείες.
Διατυπώθηκε το αίτημα για απλούστευση τηςδιαδικασίας κλεισίματος των αδειών εξαγωγήςστο Τελωνείο, με την προοπτική να μηναπαιτείται η φυσική παρουσία των ναυτικώνπρακτόρων στις τελωνειακές αρχές, αλλά ναολοκληρώνεται όλη η διαδικασία ηλεκτρονικά.
Εκφράσθηκε το αίτημα βελτίωσης καιεπίσπευσης των διαδικασιών διαμόρφωσηςτης δασμολογητέας και φορολογητέας αξίαςμε έμφαση στην επαλήθευση των αξιών μέσωεκ των υστέρων ελέγχων και η ανάγκηθέσπισης και λειτουργίας μικρών ΥπηρεσιώνΑξιών εντός των κατά τόπους τελωνείων.
Προτάθηκε η αποσαφήνιση του τρόπουείσπραξης των ΔΕΤΕ σε όλα τα Τελωνεία.
Διατυπώθηκε το αίτημα για αντιμετώπιση τηςεύρυθμης λειτουργίας του Καθεστώτος 42 ωςπρος την εισαγωγή και προώθηση στοκοινοτικό τελωνειακό έδαφος εμπορευμάτωνπου εισάγονται από τρίτες χώρες.


Τελωνειακά Θέματα: Ο Ενωσιακός Τελωνειακός Κώδικας από τη θέση σε ισχύ του από την 1η Μαΐου2016 επιφέρει σταδιακά σημαντικές αλλαγές στον τομέα της διευκόλυνσης και απλοποίησης τωντελωνειακών διαδικασιών με θετικές επιπτώσεις στο εμπόριο και στην επιχειρηματικότητα.
Μία από τις βασικές αλλαγές είναι η καθιέρωση ευρείας χρήσης τεχνολογιών πληροφορικής καιεπικοινωνιών (περιβάλλον χωρίς χαρτί), η οποία προϋποθέτει την ανάπτυξη νέων ή την αναβάθμιση τωνυφιστάμενων πληροφοριακών συστημάτων. Ως εκ τούτου, παρά τη θέση σε ισχύ της νομοθετικής δέσμηςτου Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα από την 1/5/2016, υφίσταται σειρά διατάξεων, οι οποίες θαενεργοποιηθούν με την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας των νέων ή αναβαθμισμένων ηλεκτρονικώνσυστημάτων.
Η σταδιακή ανάπτυξη και υλοποίηση των έργων του ηλεκτρονικού τελωνείου, όπως αυτά περιλαμβάνονταιστον Πολυετή ΣτρατηγιProgramme) της Ένωσης, βασίζεται στα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης που αποφασίζονται σε ενωσιακόεπίπεδο.
Στο πλαίσιο, επίσης, ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας καθώς και της διευκόλυνσης των οικονομικώνφορέων που δραστηριοποιούνται εντός των Ελευθέρων Ζωνών της χώρας καθιερώνεται πλέον η εκτέλεσητων τελωνειακών εργασιών ηλεκτρονικά.
Με γνώμονα την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καπνικών προϊόντων, η υλοποίηση του μητρώου τουενωσιακού συστήματος ιχνηλασιμότητας καπνικών προϊόντων, η οποία θα ολοκληρωθεί εντός του 2019,ενδέχεται να επηρεάσει την υλοποίηση του κεντρικού ηλεκτρονικού μητρώου όλων των εμπλεκομένων στηνΕφοδιαστική Αλυσίδα Καπνού & Βιομηχανοποιημένων Καπνών (ΕΚΜΕΑ) σε εθνικό επίπεδο στηνκατεύθυνση της απλούστευσης της διαδικασίας και διευκόλυνσης του επιχειρείν. Επιπλέον, στο πλαίσιομετάβασης σε ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό τελωνειακό περιβάλλον επιδιώκεται η διευκόλυνση τωνοικονομικών φορέων μέσω της πλήρους ηλεκτρονικοποίησης της διαδικασίας βεβαίωσης και είσπραξης τουΕΦΚ, του ΦΠΑ και του τέλους ταξινόμησης.κό Σχεδιασμό (Multi-Annual Strategic Plan) και το Πρόγραμμα Εργασιών (Work



ΜΕΠ.5 Εφαρμογή του Σχεδίου Δράσης για τη διευκόλυνση τουεμπορίου. Υλοποίηση συστήματος Single Window (Έργο)
Αντικείμενο της παρέμβασης είναι η δημιουργία πληροφοριακού συστήματος (ενιαίας θυρίδας) με στόχο τη διευκόλυνση τουεμπορίου κατά τις προ-τελωνειακές διαδικασίες. Το σύστημα αυτό θα επιτρέπει την υποβολή, από τους συναλλασσόμενους, τωνστοιχείων (δεδομένων) που απαιτούνται για την έκδοση αδειών/πιστοποιητικών/εγκρίσεων, καθώς και των απαραίτητωνδικαιολογητικών τους, από ένα μόνο σημείο και μία μόνο φορά προκειμένου να τελωνιστεί το εμπόρευμά τους.
Επίσης, θαυποστηρίζει την αποστολή και τη διαμοίραση της απαραίτητης πληροφορίας με ηλεκτρονικό τρόπο μεταξύ όλων των εμπλεκομένων(δημόσιων και ιδιωτικών φορέων) στο διασυνοριακό εμπόριο (διαχειριστές λιμένων, αερολιμένων, ελευθέρων ζωνών, αποθηκών,κτηνιατρικών αρχών, φυτοϋγειονομικών αρχών κ.λπ.).
Στόχος είναι ο συναλλασσόμενος να μην είναι υποχρεωμένος να απευθύνεται στις διάφορες συναρμόδιες αρχές για την απόκτησητων απαραίτητων πιστοποιητικών του, αλλά να έχει τη δυνατότητα να υποβάλλει τα δεδομένα του μία φορά και από ένα σημείονα τελωνίζει το εμπόρευμά του. Με τον τρόπο αυτό τα οφέλη για την κυβέρνηση και τους οικονομικούς φορείς είναι πολλαπλά,καθώς ο συναλλασσόμενος θα μπορεί να βρίσκει όλη την απαραίτητη πληροφόρηση έγκαιρα, μειώνοντας έτσι κόστη συμμόρφωσηςμε τους κανόνες του εμπορίου, τα διοικητικά κόστη αλλά και μειώνοντας το χρόνο που απαιτείται για την ολοκλήρωση μιαςεξαγωγής/εισαγωγής/διαμετακόμισης κλπ. Επιπλέον, η κυβέρνηση θα ωφεληθεί από την αύξηση της εισπραξιμότητας, τηςεξοικονόμησης ανθρωπίνων πόρων, τον περιορισμό φαινομένων απάτης κλπ.
Η παρέμβαση θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΠ Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία 2014 – 2020 με συνολικόπροτεινόμενο προϋπολογισμό 1.661.352,00 €. Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ένταξης του έργου στο συγκεκριμένο ΕπιχειρησιακόΠρόγραμμα, ενώ εντός του 2019 θα γίνει η δημοπράτησή του.


ΜΕΠ.7 Φορολογική και Τελωνειακή Ακαδημία (Πρόγραμμα Έργων)
Η λειτουργία της Φορολογικής και Τελωνειακής Ακαδημίας ως αυτόνομης και ευέλικτης εκπαιδευτικής δομής εντός της ΑΑΔΕ,στοχεύει:στην επιτυχή υποστήριξη, σε εκπαιδευτικό επίπεδο, της εφαρμογής των μεταρρυθμιστικών δράσεων της Αρχής,στην πιστοποίηση του επιπέδου γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων των υπαλλήλων της Αρχής που αποκτώνται από τηνεκπαίδευση,
στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης, ενημέρωσης και επιμόρφωσης μελών επιστημονικώνκαι επαγγελματικών φορέων της χώρας, ιδιωτών, καθώς και υπαλλήλων άλλων Υπηρεσιών και Φορέων του ΔημόσιουΤομέα, σε θέματα αρμοδιότητας της Αρχής,
στη μεταφορά τεχνογνωσίας και στην εκπαίδευση σε βέλτιστες πρακτικές και σε πρότυπα που έχουν υιοθετηθεί επιτυχώςστη χώρα ή σε άλλες ευρωπαϊκές και λοιπές χώρες, με την οργάνωση, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, προγραμμάτων καιδράσεων ενημέρωσης και ανταλλαγής τεχνογνωσίας και πληροφοριών, στα πλαίσια υλοποίησης προγραμμάτων της ΕΕ ήδιακρατικών συμφωνιών παροχής τεχνικής βοήθειας και ανταλλαγής και εκπαίδευσης υπαλλήλων,
στη διοργάνωση συνεδρίων, διαλέξεων και συναφών δράσεων, που προάγουν τους σκοπούς της Αρχής, και
στη διοργάνωση ειδικών εκπαιδευτικών δράσεων με συναφή γνωστικά αντικείμενα για υπαλλήλους της Αρχής, σεσύμπραξη με εκπαιδευτικούς Φορείς και Ιδρύματα του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα.
Στα πλαίσια άσκησης των αρμοδιοτήτων της, η Ακαδημία θα αναπτύσσει και θα εφαρμόζει μεθοδολογία ανίχνευσης τωνεκπαιδευτικών αναγκών, θα καταρτίζει σχέδια ανάπτυξης και εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού και θα σχεδιάζει,προγραμματίζει, οργανώνει, υλοποιεί και αξιολογεί προγράμματα ενημέρωσης, βασικής εκπαίδευσης και συνεχιζόμενης κατάρτισηςσε θέματα αρμοδιότητας της Αρχής.
Αντικείμενο της παρέμβασης είναι η σταδιακή ενίσχυση της Φορολογικής και Τελωνειακής Ακαδημίας ώστε να είναι σε θέση ναανταποκριθεί στο εκπαιδευτικό της έργο. Στο πλαίσιο αυτό η παρέμβαση περιλαμβάνει:
την εκπόνηση και θεσμοθέτηση κανονιστικού πλάνου λειτουργίας,
τη στέγαση της Ακαδημίας σε κατάλληλο χώρο,
την προμήθεια των πληροφοριακών συστημάτων που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία της Ακαδημίας,την εκπόνηση προγραμμάτων σπουδών και την συγγραφή εκπαιδευτικού υλικού
Στο παραπάνω πλαίσιο έχει κατατεθεί πρόταση προς το Ε.Π. Μεταρρύθμισης Δημοσίου Τομέα του ΕΣΠΑ 2014-2020 για τηχρηματοδότηση του υπό ανάπτυξη ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος (ΟΠΣ) υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου τηςΦορολογικής και Τελωνειακής Ακαδημίας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, ύψους 300.000 ευρώ.

ΜΕΠ.11 Υλοποίηση Πλαισίου MASP στις τελωνειακές διαδικασίες(Έργο)
Αντικείμενο της παρέμβασης είναι η υλοποίηση του πολυετή στρατηγικού σχεδιασμού MASP (Multi Annual Strategic Plan) για τοΗλεκτρονικό Τελωνείο της ΕΕ και την εφαρμογή του νέου Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα με βάση την απόφαση 578/2016 απόόλα τα Κράτη - Μέλη. Αποτελείται από μία σειρά δράσεων πληροφορικής με στόχο την υλοποίηση τελωνειακών διαδικασιών «χωρίςχαρτί» σε καθαρά ηλεκτρονικό περιβάλλον. Το MASP ορίζει τους στρατηγικούς στόχους, τις επιμέρους δράσεις και ταχρονοδιαγράμματα, ενώ συντονίζει τις δράσεις Πληροφορικής των κρατών μελών σε σχέση με τη διαλειτουργικότητα μεταξύ τουςόπως αυτή περιγράφεται στο e-Europe και ειδικότερα στο e-Government πλαίσιο συνεργασίας.
Το έργο συμβάλει στη στρατηγική του ΕΠ για την αναβάθμιση των πληροφοριακών υποδομών της Δημόσιας Διοίκησης για τηναποτελεσματικότερη διεκπεραίωση των τελωνειακών διατυπώσεων σε ελάχιστο χρόνο με ταυτόχρονη διασφάλιση του δημόσιουσυμφέροντος.
Η παρέμβαση θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΠ Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία 2014 – 2020 με συνολικόπροϋπολογισμό 4.861.792,00 €. Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ένταξης του έργου στο συγκεκριμένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα,ενώ εντός του 2019 θα γίνει η δημοπράτησή του.



ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΚΡΟΑΣΗΣ στα ΤΕΛΩΝΕΙΑ
Σύνταξη Αίτησης για Απόφαση
σε ΝΟΜΙΚΗ ΒΑΣΗ
με το Μεγαλύτερο Αρχείο στην Ελλάδα
E-Mail = ggioggaras@Gmail.comΗ


Δείτε σχετικές  με το θέμα Αναρτήσεις στις

Κάντε κλικ στην ετικέτα να δείτε τα βιβλία μας

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
E-Mail = ggioggaras@Gmail.com
Να σας απαντήσουμε

Ζητάμε
ΕΝΤΥΠΑ ΔΙΑΣΑΦΗΣΕΩΝ
Από το 1830 μέχρι σήμερα

Ενδιαφέρουσες  Ιστοσελίδες
https://sxoli-ekteloniston.blogspot .com
https://ektelonistivivlia.blogspot.com
https://gnomesmetaforas.blogspot .com
https://logotexnia-ekteloniston.blogspot .com
www.bookstars.gr
Στο δεύτερο blog βιβλία και της Διαμεταφοράς



Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
Σύμφωνα με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου