Οδηγός για την άσκηση του δικαιώματος πρόσβασης στο Σύστημα Τελωνειακών Πληροφοριών (CIS Supervision Coordination Group) (Μάθημα 4) 28 Μαΐου 2019
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ 1 REPUBLIQUE
HELLENIQUE, MINISTERE DES AFFAIRES ENTRANGERES, SERVICE DE TRADUCTION HELLENIC
REPUBLIC, MINISTRY OF FOREIGN AFFAIRS, TRANSLATION SERVICE
Νο.Φ.092.22/7928
Ομάδα για τη Συντονισμένη Εποπτεία του Συστήματος Τελωνειακών
Πληροφοριών
(CIS Supervision Coordination Group)
ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Γραμματεία
της Ομάδας για τη Συντονισμένη Εποπτεία του CIS
Ευρωπαίος
Επόπτης Προστασίας Δεδομένων (ΕΕΠΔ)
Ταχυδρομική
διεύθυνση: Rue Wiertz 60, B-1047 Βρυξέλλες
Γραφεία: Rue Montoyer 30,
1000 Βρυξέλλες
Email: EDPS-CIS@edps.europa.eu
Τηλ: 02-283 19
13, Φαξ: 02-283 19 50
ΠΙΝΑΚΑΣ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ
Ι.
Εισαγωγή στο Σύστημα Τελωνειακών Πληροφοριών
ΙΙ.
Δικαιώματα των ατόμων των οποίων τα δεδομένα υποβάλλονται σε επεξεργασία στο
CIS
ΙΙ.1
Δικαίωμα πρόσβασης
ΙΙ.1.1
Άμεση πρόσβαση
ΙΙ.1.2
Έμμεση πρόσβαση
ΙΙ.2
Δικαίωμα διόρθωσης και διαγραφής δεδομένων
ΙΙ.3
Δικαίωμα κλειδώματος των δεδομένων
ΙΙ.4
Ένδικα βοηθήματα: το δικαίωμα καταγγελίας της αρχής προστασίας δεδομένων ή
έναρξης δικαστικής διαδικασίας
ΙΙΙ.
Περιγραφή της διαδικασίας για την άσκηση του δικαιώματος πρόσβασης σε κάθε
κράτος-μέλος που χρησιμοποιεί το CIS
ΙΙΙ.1
Αυστρία
ΙΙΙ.2
Βέλγιο
ΙΙΙ.3
Βουλγαρία
ΙΙΙ.4
Κροατία
ΙΙΙ.5
Κύπρος
ΙΙΙ.6
Τσεχία
ΙΙΙ.7
Δανία
ΙΙΙ.8
Εσθονία
ΙΙΙ.9
Φινλανδία
ΙΙΙ.10
Γαλλία
ΙΙΙ.11
Γερμανία
ΙΙΙ.12
Ελλάδα
ΙΙΙ.13
Ουγγαρία
ΙΙΙ.14
Ιρλανδία
ΙΙΙ.15
Ιταλία
ΙΙΙ.16
Λετονία
ΙΙΙ.17
Λουξεμβούργο
ΙΙΙ.18
Λιθουανία
ΙΙΙ.19
Μάλτα
ΙΙΙ.20
Ολλανδία
ΙΙΙ.21
Πολωνία
ΙΙΙ.22
Πορτογαλία
ΙΙΙ.23
Ρουμανία
ΙΙΙ.24
Σλοβακία
ΙΙΙ.25
Σλοβενία
ΙΙΙ.26
Ισπανία
ΙΙΙ.27
Σουηδία
ΙΙΙ.28
Ηνωμένο Βασίλειο
Παραρτήματα (υποδείγματα
επιστολών)
Πρόσωπα
των οποίων τα προσωπικά δεδομένα συλλέγονται, διακρατούνται ή υποβάλλονται με
άλλο τρόπο σε επεξεργασία στο Σύστημα Τελωνειακών Πληροφοριών (εφεξής καλούμενο
"CIS") έχουν δικαιώματα σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα τους, ειδικότερα
δικαίωμα πρόσβασης υπό τον όρο αυστηρών περιορισμών, δικαίωμα διόρθωσης
ανακριβών δεδομένων και διαγραφής δεδομένων που δεν έχουν αποθηκευτεί νομότυπα.
Ο
παρών Οδηγός περιγράφει τις διαδικασίες για την άσκηση αυτών των δικαιωμάτων.
Ο
παρών Οδηγός αποτελείται από τρεις ενότητες: περιγραφή του CIS, κατάλογος
δικαιωμάτων που παρέχονται στα πρόσωπα των οποίων τα δεδομένα υποβάλλονται σε
επεξεργασία στο CIS και περιγραφή της διαδικασίας για την άσκηση του
δικαιώματος πρόσβασης σε κάθε ενδιαφερόμενη χώρα.
Ι.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Το
CIS είναι πληροφοριακό σύστημα που συγκεντρώνει τελωνειακές πληροφορίες και
αποσκοπεί στην πρόληψη, διερεύνηση και δίωξη παραβάσεων της κοινοτικής
τελωνειακής ή γεωργικής νομοθεσίας.
Το
CIS διαθέτει διπλή νομική βάση:
- Τον
Κανονισμό (ΕΚ) αριθ.515/97 του Συμβουλίου της 13ης Μαρτίου 1997 περί της
αμοιβαίας συνδρομής μεταξύ των διοικητικών αρχών των κρατών-μελών και της
συνεργασίας των αρχών αυτών με την Επιτροπή με σκοπό τη διασφάλιση της ορθής
εφαρμογής των τελωνειακών και γεωργικών ρυθμίσεων1 (εφεξής "Κανονισμός
515/97"), όπως τροποποιήθηκε από τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ.766/2008 της 9ης
Ιουλίου 2008,2 και
- την
Απόφαση 2009/917/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 30ής
Νοεμβρίου 2009 για τη χρήση της πληροφορικής
για τελωνειακούς σκοπούς3 (εφεξής "Απόφαση 2009/917/ΔΕΥ").
………………………………………….
1 ΕΕ
L 82, 22.3.1997, σελ.1.
2
Κανονισμός (ΕΚ) αριθ.766/2008 της 9ης Ιουλίου 2008 για τροποποίηση του
κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 515/97 του Συμβουλίου περί της αμοιβαίας συνδρομής μεταξύ
των διοικητικών αρχών των κρατών μελών και της συνεργασίας των αρχών αυτών με
την Επιτροπή με σκοπό τη διασφάλιση της ορθής εφαρμογής των τελωνειακών και
γεωργικών ρυθμίσεων, ΕΕ L 218, 13.8.2008, σελ.48.
3 ΕΕ
L 323, 10.11.2009, σελ.20.
…………………………………………
Το
Αρχείο Φακέλων Τελωνειακών Ερευνών (FIDE – Fichier d'Identification des
Dossiers d'Enquetes Douanieres/Customs files identification database) αποτελεί
πανευρωπαϊκό ευρετήριο που χρησιμοποιείται στο πλαίσιο του CIS. Απαρτίζεται από
φακέλους ερευνών που καταρτίστηκαν από τελωνειακές και άλλες ανακριτικές αρχές
των κρατών-μελών για διοικητικούς σκοπούς και για σκοπούς ποινικών ερευνών και
διώξεων στον τομέα των τελωνείων.
Μετά
από εισαγωγή λεπτομερούς ερωτήματος, το FIDE παρέχει πληροφορίες:
- για
το όνομα και τη διεύθυνση της ανακριτικής αρχής, και
-
αριθμό φακέλου του αρχείου ερευνών της εν λόγω αρχής
σε
περιπτώσεις όπου διατίθενται πληροφορίες για φακέλους που αφορούν τόσο
εκκρεμείς όσο και τεθείσες στο αρχείο έρευνες κατά φυσικών ή νομικών προσώπων
("αποτέλεσμα"-hit). Στη συνέχεια, το γραφείο που εισήγαγε το ερώτημα
μπορεί να αποφασίσει να ζητήσει αμοιβαία συνδρομή ή να παράσχει αυθόρμητες
πληροφορίες.
Νομική
βάση του FIDE
Το
FIDE αποτελείται από δύο βάσεις δεδομένων λόγω των δύο νομικών βάσεων που
ισχύουν για αυτό, ως εξής:
- Κανονισμός
515/97 όσον αφορά το πεδίο όπου η ΕΕ έχει αποκλειστική αρμοδιότητα (Άρθρο 3 της
Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης)
-
Απόφαση 2009/917/ΔΕΥ όσον αφορά το πεδίο όπου η ΕΕ έχει από κοινού αρμοδιότητα
με τα κράτη-μέλη (Άρθρο 4 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής
Ένωσης).
Κατηγορίες
δεδομένων που υποβάλλονται σε επεξεργασία
Τα
δεδομένα που εισάγονται στο CIS αφορούν αγαθά, μεταφορικά μέσα, επιχειρήσεις
και πρόσωπα που συνδέονται με τέτοιες παραβάσεις. Αφορούν επίσης τάσεις στην
απάτη, διαθέσιμη εμπειρογνωμοσύνη, αγαθά που κατακρατήθηκαν, κατασχέθηκαν ή
δημεύτηκαν και ρευστά διαθέσιμα που κατακρατήθηκαν, κατασχέθηκαν ή δημεύτηκαν.
Κατηγορίες
προσωπικών δεδομένων που υποβάλλονται σε επεξεργασία
Τα
προσωπικά δεδομένα που μπορεί να υποβληθούν σε επεξεργασία στο CIS παρατίθενται
στο Άρθρο 25(2) του Κανονισμού 515/97 και το Άρθρο 4(2) της Απόφασης
2009/917/ΔΕΥ και μπορούν να περιλαμβάνουν μόνο:
(α)
επώνυμο, πατρώνυμο, ονόματα και ψευδώνυμα,
(β)
ημερομηνία και τόπο γέννησης,
(γ)
ιθαγένεια,
(δ)
φύλο,
(ε)
ιδιαίτερα αντικειμενικά και μόνιμα φυσικά χαρακτηριστικά,
(στ)
το λόγο για τον οποίο έχουν συμπεριληφθεί τα δεδομένα,
(ζ)
προτεινόμενη δράση,
(η)
προειδοποιητικό κωδικό που υποδηλώνει ότι το άτομο έχει ιστορικό οπλοφορίας,
βιαιότητας ή απόδρασης,
(θ)
αριθμό κυκλοφορίας του μεταφορικού μέσου.
Σε
όλες τις περιπτώσεις, τα προσωπικά δεδομένα που αποκαλύπτουν φυλετική ή εθνική
καταγωγή, πολιτικά φρονήματα, θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις, συμμετοχή
σε συνδικαλιστικές οργανώσεις και δεδομένα που αφορούν την υγεία ή τη
σεξουαλική ζωή ενός προσώπου δεν θα συμπεριλαμβάνονται.4
Αρχιτεκτονική
του συστήματος
Το
CIS αποτελείται από μια κεντρική βάση δεδομένων (εφεξής "Κεντρικό
CIS"), η πρόσβαση στην οποία επιτυγχάνεται μέσω τερματικών σε κάθε
κράτος-μέλος.5
………………………………….
4 Τα
δεδομένα αυτά παρατίθενται στο Άρθρο 8 της Οδηγίας 95/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Οκτωβρίου 1995 για την προστασία των
φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων και για την
ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών που ισχύουν για τις τελωνειακές
δραστηριότητες που διενεργούνται σύμφωνα με τον Κανονισμό 515/97, και στο Άρθρο
6 της Απόφασης-Πλαισίου 2008/977/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 27ης Νοεμβρίου 2008 για
την προστασία των προσωπικών δεδομένων που τυγχάνουν επεξεργασίας στο πλαίσιο
της αστυνομικής και δικαστικής συνεργασίας σε ποινικές υποθέσεις που ισχύουν
για τις τελωνειακές δραστηριότητες που διενεργούνται σύμφωνα με την απόφαση
2009/917/ΔΕΥ.
5 Βλ.
Άρθρο 34 του Κανονισμού 515/97 και Άρθρο 3(1) της Απόφασης 2009/917/ΔΕΥ.
……………………………
ΙΙ.
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ
CIS
Σύμφωνα
με τις αρχές της προστασίας δεδομένων, σε όλα τα άτομα των οποίων τα δεδομένα
υποβάλλονται σε επεξεργασία στο CIS εκχωρούνται συγκεκριμένα δικαιώματα6 βάσει
της προαναφερθείσας απόφασης και κανονισμού. Πρέπει να δίδεται ιδιαίτερη
προσοχή στις χώρες όπου η Απόφαση 2009/917/ΔΕΥ δεν έχει ενσωματωθεί στο εθνικό
δίκαιο.
Τα
δικαιώματα αυτά περιλαμβάνουν βασικά:
▪ το
δικαίωμα πρόσβασης σε δεδομένα που τους αφορούν και είναι αποθηκευμένα στο CIS
▪ το
δικαίωμα διόρθωσης ανακριβών δεδομένων ή διαγραφής σε περίπτωση μη νομότυπης
αποθήκευσης των δεδομένων
▪ το
δικαίωμα άσκησης ένδικων μέσων ενώπιον των δικαστηρίων ή των αρμόδιων αρχών για
τη διόρθωση ή διαγραφή των δεδομένων ή την καταβολή αποζημίωσης.7
Το
πρόσωπο που ασκεί οποιοδήποτε από αυτά τα δικαιώματα μπορεί να υποβάλλει αίτηση
στις αρμόδιες αρχές του κράτους-μέλους της επιλογής του.
Προθεσμίες
για ανταπόκριση σε αιτήσεις προσώπων
Όταν ένα πρόσωπο
ασκεί το δικαίωμα πρόσβασης, διόρθωσης ανακριβών δεδομένων και διαγραφής μη
νομότυπα αποθηκευμένων δεδομένων, οι απαντήσεις των εθνικών αρμόδιων αρχών
πρέπει να δίδονται εντός προθεσμιών που ορίζονται σε εθνικό επίπεδο (βλ.
ενότητα ΙΙ και ενότητα ΙΙΙ). Οι ευρωπαϊκοί θεσμοί πρέπει να απαντούν εντός
τριών μηνών σε αιτήσεις πρόσβασης8 και αμελλητί σε αιτήσεις αποκατάστασης.9
…………………………………………
6 Βλ.
συγκεκριμένα Άρθρο 36 του Κανονισμού 515/97 και Άρθρο 22 της Απόφασης
2009/917/ΔΕΥ.
7 Βλ. Άρθρο
36(5) του Κανονισμού 515/97 και Άρθρο 23 της Απόφασης 2009/917/ΔΕΥ.
8 Βλ. Άρθρο 13
του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ.45/2001 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου
της 18ης Δεκεμβρίου 2000 σχετικά με την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι
της επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων από τα όργανα και τους οργανισμούς της
Κοινότητας και σχετικά με την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών.
9 Βλ. Άρθρο 14
του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ.45/2001 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου
της 18ης Δεκεμβρίου 2000 σχετικά με την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων από τα
όργανα και τους οργανισμούς της Κοινότητας και σχετικά με την ελεύθερη
κυκλοφορία των δεδομένων αυτών.
10
Βλ. Άρθρο 36(2) του Κανονισμού 515/97 και Άρθρο 22 της Απόφασης 2009/917/ΔΕΥ.
11
Βλ. τις κατευθυντήριες γραμμές του ΕΕΠΔ για τα δικαιώματα των προσώπων όσον
αφορά την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων, Ενότητα 1(3), σελ.23, στο:
https://secure.edps.europa.eu /EDPSWEB/webdav/site/mySite/shared/Documents/Supervision/Guidelines/14-02-25_GL_DS_rights_En.pdf
……………………………………………..
ΙΙ.1
Δικαίωμα πρόσβασης
Το
δικαίωμα πρόσβασης είναι η δυνατότητα που έχει όποιος υποβάλλει σχετική αίτηση
να λάβει γνώση των πληροφοριών που τον αφορούν και είναι αποθηκευμένα σε φάκελο
δεδομένων όπως αναφέρεται στην εθνική νομοθεσία. Πρόκειται για μια θεμελιώδη
αρχή της προστασίας δεδομένων η οποία παρέχει στα υποκείμενα των δεδομένων τη
δυνατότητα να ασκούν έλεγχο στα προσωπικά δεδομένα τους τα οποία διακρατούνται
από τρίτους.
Το
δικαίωμα αυτό προβλέπεται ρητώς στο άρθρο 41 του Κανονισμού 515/97 και στο
άρθρο 22 της απόφασης 2009/917/ΔΕΥ.
Απαγορεύεται
η πρόσβαση εάν ενδέχεται να εκτεθούν σε κίνδυνο εν εξελίξει εθνικές έρευνες, ή
κατά τη διάρκεια της περιόδου διακριτικής παρακολούθησης ή κατά τον εντοπισμό
και την αναφορά του.10 Κατά την αξιολόγηση της δυνατότητας εφαρμογής μιας
τέτοιας εξαίρεσης, πρέπει να λαμβάνονται υπ' όψιν τα νόμιμα συμφέροντα του
ενδιαφερομένου προσώπου. Όταν η αίτηση που υποβάλλεται σε ευρωπαϊκό θεσμό αφορά
τη διαγραφή των δεδομένων, ο ΕΕΠΔ συνήθως εισηγείται να αποφασίσουν οι θεσμοί
της ΕΕ εάν θα διαγραφούν τα δεδομένα το ταχύτερο δυνατόν, αλλά το αργότερο
εντός 15 εργάσιμων ημερών.11
Ένα
κράτος-μέλος μπορεί επίσης να αρνηθεί την πρόσβαση όταν αυτή η άρνηση αποτελεί
απαραίτητο μέτρο για την προστασία της εθνικής ασφάλειας, της άμυνας, της
δημόσιας ασφάλειας και τα δικαιώματα και τις ελευθερίες τρίτων.
Το δικαίωμα
πρόσβασης ασκείται σύμφωνα με το δίκαιο του κράτους μέλους στο οποίο
υποβάλλεται η αίτηση. Οι διαδικασίες ποικίλλουν από χώρα σε χώρα, όπως και οι
κανόνες για τη διαβίβαση των δεδομένων στον αιτούντα. Όταν ένα κράτος-μέλος
παραλαμβάνει αίτηση πρόσβασης σε δεδομένα τα οποία έχει παράσχει άλλη χώρα, το εν λόγω κράτος πρέπει να δώσει στην εκδίδουσα χώρα τη
δυνατότητα να δηλώσει τη θέση της όσον αφορά τη δυνατότητα κοινοποίησης των
δεδομένων στον αιτούντα.12
…………………………………………….
12
Βλ. Άρθρο 36(3) του Κανονισμού 515/97.
13
Βλ. Άρθρο 36(4) του Κανονισμού 515/97 και Άρθρο 22 της Απόφασης 2009/917/ΔΕΥ.
14
Βλ. Άρθρο 22 της Απόφασης 2009/917/ΔΕΥ.
…………………………………………………
Υπάρχουν
σήμερα δύο είδη συστημάτων τα οποία διέπουν το δικαίωμα πρόσβασης σε αστυνομικά
δεδομένα και, συνεπώς, εφαρμόζονται και στα δεδομένα που επεξεργάζεται το CIS.
Όπως περιγράφεται κατωτέρω, σε ορισμένα κράτη-μέλη το δικαίωμα πρόσβασης είναι
άμεσο, σε άλλα έμμεσο.
Όποιος
το επιθυμεί, μπορεί να λάβει πληροφορίες για το σύστημα που εφαρμόζεται στο
δικαίωμα πρόσβασης από την εθνική αρχή προστασίας δεδομένων (εφεξής
"ΑΠΔ") του αντίστοιχου κράτους-μέλους.
ΙΙ.1.1
Άμεση πρόσβαση
Στην
περίπτωση της άμεσης πρόσβασης, ο ενδιαφερόμενος υποβάλει απευθείας αίτηση
πρόσβασης στις αρχές που διαχειρίζονται τα δεδομένα (τελωνεία και μονάδες
χρηματοοικονομικών πληροφοριών για το CIS). Εφόσον προβλέπεται από το εθνικό
δίκαιο, διαβιβάζονται στον αιτούντα οι πληροφορίες που τον αφορούν.
ΙΙ.1.2
Έμμεση πρόσβαση
Στην
περίπτωση της έμμεσης πρόσβασης, ο ενδιαφερόμενος υποβάλει την αίτηση πρόσβασης
στην εθνική αρχή προστασίας δεδομένων του κράτους στο οποίο υποβάλλεται η
αίτηση. Η ΑΠΔ διενεργεί τις αναγκαίες επαληθεύσεις για τον χειρισμό της αίτησης
και διαβιβάζει την απάντησή της στον αιτούντα.
ΙΙ.2
Δικαίωμα διόρθωσης και διαγραφής δεδομένων
Το
δικαίωμα πρόσβασης συμπληρώνεται από το δικαίωμα διόρθωσης των προσωπικών
δεδομένων όταν περιέχουν πραγματικό σφάλμα ή είναι ελλιπή και από το δικαίωμα
απαίτησης της διαγραφής τους όταν δεν έχουν αποθηκευτεί νομότυπα.13
ΙΙ.3
Δικαίωμα κλειδώματος των δεδομένων
Οι
ενδιαφερόμενοι έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν να κλειδωθούν προσωπικά δεδομένα
τα οποία επεξεργάζεται το CIS σύμφωνα με την Απόφαση 2009/917/ΔΕΥ.14
Στο
πλαίσιο αυτό, στις κατευθυντήριες γραμμές για τα δικαιώματα των προσώπων όσον
αφορά την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων, ο ΕΕΠΔ υπογράμμισε ότι πρέπει να
διακρίνονται δύο καταστάσεις όταν τα υποκείμενα των δεδομένων ζητούν κλείδωμα
των δεδομένων, οι οποίες επηρεάζουν τη χρονική περίοδο εντός της οποίας πρέπει
να απαντηθεί η αίτησή τους:
………………….
12 Βλ. Άρθρο 36(3) του Κανονισμού 515/97.
13 Βλ. Άρθρο 36(4) του Κανονισμού 515/97 και Άρθρο 22 της Απόφασης
2009/917/ΔΕΥ.
14 Βλ. Άρθρο
22 της Απόφασης 2009/917/ΔΕΥ.
…………………………..
1)
Όταν τα υποκείμενα των δεδομένων προσβάλλουν την ακρίβεια των δεδομένων που τα
αφορούν, τα δεδομένα πρέπει να κλειδωθούν "για περίοδο που δίνει στον
ελεγκτή τη δυνατότητα να επαληθεύσει την ακρίβεια, συμπεριλαμβανομένης της
πληρότητας, των δεδομένων". Συνεπώς, όταν ο ελεγκτής λαμβάνει αίτηση
κλειδώματος για τους λόγους αυτούς, τα δεδομένα πρέπει να κλειδώνονται αμέσως
για την περίοδο που είναι απαραίτητη ώστε να επαληθευτεί η ακρίβεια και
πληρότητα των δεδομένων.
2)
Όταν τα υποκείμενα των δεδομένων ζητούν το κλείδωμα των δεδομένων τους λόγω μη
νομότυπης επεξεργασίας ή όταν τα δεδομένα πρέπει να κλειδωθούν για τους σκοπούς
της απόδειξης, ο ελεγκτής θα χρειαστεί κάποιο χρόνο για να διενεργήσει την
αξιολόγηση αυτή προκειμένου να αποφασίσει εάν τα δεδομένα πρέπει να κλειδωθούν.
Στην περίπτωση αυτή, αν και τα δεδομένα δεν μπορούν να κλειδωθούν αμέσως, η
αίτηση πρέπει να υποβληθεί σε επεξεργασία εγκαίρως προκειμένου να προστατευτούν
τα δικαιώματα του υποκείμενου των δεδομένων. Συνεπώς, ο ΕΕΠΔ κρίνει ότι οι
αιτήσεις αυτές θα πρέπει να αξιολογούνται το ταχύτερο δυνατόν και το αργότερο
εντός 15 εργάσιμων ημερών.
ΙΙ.4
Ένδικα βοηθήματα: το δικαίωμα καταγγελίας της αρχής προστασίας δεδομένων ή
έναρξης δικαστικής διαδικασίας
Το Άρθρο 36(5)
του Κανονισμού 515/97 και το Άρθρο 23 της Απόφασης 2009/917/ΔΕΥ ορίζουν τα
ένδικα βοηθήματα που έχει ένα άτομο στη διάθεσή του: υπενθυμίζουν ότι κάθε
πρόσωπο μπορεί να προσφύγει ενώπιον των δικαστηρίων ή της αρχής που είναι
αρμόδια δυνάμει του δικαίου κάθε κράτους-μέλους για να ζητήσει τη
διόρθωση
ή διαγραφή προσωπικών δεδομένων που περιέχουν πραγματικό σφάλμα, τη διόρθωση ή
διαγραφή προσωπικών δεδομένων που έχουν εισαχθεί ή είναι αποθηκευμένα στο CIS
κατά παράβαση του Κανονισμού 515/97 ή της Απόφασης 2009/917/ΔΕΥ, την πρόσβαση
σε προσωπικά δεδομένα, το κλείδωμα προσωπικά δεδομένων, την καταβολή
αποζημίωσης για βλάβη που υπέστη λόγω της χρήσης του CIS.
Σε
περίπτωση που τα δεδομένα έχουν εισαχθεί από την Επιτροπή, είναι δυνατόν να
ασκηθεί προσφυγή ενώπιον του Δικαστηρίου σύμφωνα με το Άρθρο 263 της Συνθήκης
για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.15
ΙΙΙ.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΕ ΚΑΘΕ
ΚΡΑΤΟΣ-ΜΕΛΟΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΟ CIS
Οι διαδικασίες
που εφαρμόζει κάθε χώρα που χρησιμοποιεί το CIS, οι οποίες θα πρέπει να
τηρούνται από τα πρόσωπα που επιθυμούν να ασκήσουν το δικαίωμα πρόσβασης,
διόρθωσης ή διαγραφής περιγράφονται στα εθνικά πληροφοριακά δελτία στα κεφάλαια
ΙΙΙ.1-ΙΙΙ.28.
………………………..
15 Άρθρο 36(5)
του Κανονισμού 515/97.
……………………………
ΕΠΙΣΗΜΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ TRADUCTION OFFICIELLE OFFICIAL TRANSLATION
ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
Σύμφωνα με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα
|
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΚΡΟΑΣΗΣ στα ΤΕΛΩΝΕΙΑ
Σύνταξη Αίτησης για Απόφαση
σε ΝΟΜΙΚΗ ΒΑΣΗ
με το Μεγαλύτερο Αρχείο στην
Ελλάδα
E-Mail = ggioggaras@Gmail.comΗ
|
Ρωτήστε μας
Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε
|
Ενδιαφέρουσες Ιστοσελίδες
https://sxoli-ekteloniston.blogspot .com
https://ektelonistivivlia.blogspot.com
https://gnomesmetaforas.blogspot
.com
https://logotexnia-ekteloniston.blogspot
.com
www.bookstars.gr
Στο δεύτερο blog βιβλία και
της Διαμεταφοράς
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου