Τετάρτη 25 Ιουνίου 2014

Ποινές Τελωνειακής Παράβασης βάσει Αντικειμενικής Ευθύνης Συνοπτική παρουσίαση τμήμα 3ο 25 Ιουνίου 2014 (Μάθημα 2)


Ποινές Τελωνειακής Παράβασης βάσει Αντικειμενικής Ευθύνης Συνοπτική παρουσίαση τμήμα  3ο 25 Ιουνίου 2014 (Μάθημα 2)



Σειρά άρθρων για ποινές τελωνειακής παράβασης που θα αρχίσουν να επιβάλλονται μετά την 1η Μαΐου 2017 στα Ηλεκτρονικά Τελωνεία

Άρθρο 3 -Αντικειμενική ευθύνη για τελωνειακές παραβάσεις [2013/0432 (COD) Πρόταση ΟΔΗΓΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ σχετικά με το ενωσιακό νομικό πλαίσιο για τις τελωνειακές παραβάσεις και τις σχετικές κυρώσεις ]
Τα κράτη μέλη εξασφαλίζουν ότι οι ακόλουθες πράξεις ή παραλείψεις αποτελούν τελωνειακές παραβάσεις, ανεξάρτητα από κάθε στοιχείο ύπαρξης υπαιτιότητας:

Νομική βάση
απομάκρυνση από την τελωνειακή επιτήρηση[1] εμπορευμάτων που έχουν εισέλθει στο τελωνειακό έδαφος της Ένωσης χωρίς την άδεια των τελωνειακών αρχών, κατά παράβαση του άρθρου 134 παράγραφος 1 πρώτο και δεύτερο εδάφιο του κώδικα·
απομάκρυνση από την τελωνειακή επιτήρηση[2] εμπορευμάτων, κατά παράβαση του άρθρου 134 παράγραφος 1 τέταρτο εδάφιο, του άρθρου 158 παράγραφος 3 και του άρθρου 242 του κώδικα·
μη εκπλήρωση της υποχρέωσης[3] προσώπου που πραγματοποιεί την είσοδο εμπορευμάτων στο τελωνειακό έδαφος της Ένωσης να συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις που συνδέονται με τη μεταφορά των εμπορευμάτων στον κατάλληλο τόπο, σύμφωνα με το άρθρο 135 παράγραφος 1 του κώδικα ή να ενημερώνει τις τελωνειακές αρχές όταν δεν είναι δυνατή η συμμόρφωση με τις υποχρεώσεις, σύμφωνα με το άρθρο 137 παράγραφοι 1 και 2 του κώδικα·
μη εκπλήρωση της υποχρέωσης[4] προσώπου το οποίο πραγματοποιεί την είσοδο εμπορευμάτων σε ελεύθερη ζώνη, εάν η ελεύθερη ζώνη εφάπτεται χερσαίων συνόρων μεταξύ κράτους μέλους και τρίτης χώρας, να μεταφέρει τα εμπορεύματα αυτά απευθείας στην εν λόγω ελεύθερη ζώνη, χωρίς διέλευση από άλλο μέρος του τελωνειακού εδάφους της Ένωσης, σύμφωνα με το άρθρο 135 παράγραφος 2 του κώδικα·
μη εκπλήρωση της υποχρέωσης του διασαφιστή για προσωρινή εναπόθεση ή υπαγωγή σε τελωνειακό καθεστώς να παράσχει έγγραφα στις τελωνειακές αρχές εφόσον αυτό απαιτείται από την ενωσιακή νομοθεσία ή όταν είναι απαραίτητο για τη διενέργεια τελωνειακών ελέγχων, σύμφωνα με το άρθρο 145 παράγραφος 2 και το άρθρο 163 παράγραφος 2 του κώδικα·
μη εκπλήρωση της υποχρέωσης του οικονομικού φορέα που είναι υπεύθυνος για τα μη ενωσιακά εμπορεύματα τα οποία βρίσκονται σε προσωρινή εναπόθεση να θέσει τα εν λόγω εμπορεύματα σε τελωνειακό καθεστώς ή να τα επανεξαγάγει εμπρόθεσμα, σύμφωνα με το άρθρο 149 του κώδικα·
μη εκπλήρωση της υποχρέωσης του διασαφιστή για υπαγωγή σε τελωνειακό καθεστώς να έχει στην κατοχή του και στη διάθεση των τελωνειακών αρχών, τη στιγμή της υποβολής της τελωνειακής διασάφησης ή της συμπληρωματικής διασάφησης , τα συνοδευτικά έγγραφα που απαιτούνται για την εφαρμογή του εν λόγω καθεστώτος, σύμφωνα με το άρθρο 163 παράγραφος 1 και το άρθρο 167 παράγραφος 1 δεύτερο εδάφιο του κώδικα·
μη εκπλήρωση της υποχρέωσης του διασαφιστή για υπαγωγή σε τελωνειακό καθεστώς, στην περίπτωση απλουστευμένης διασάφησης σύμφωνα με το άρθρο 166 του κώδικα ή εγγραφής στις λογιστικές καταχωρίσεις του διασαφιστή, σύμφωνα με το άρθρο 182 του κώδικα, να υποβάλει συμπληρωματική διασάφηση στο αρμόδιο τελωνείο και εντός της συγκεκριμένης προθεσμίας, σύμφωνα με το άρθρο 167 παράγραφος 1 του κώδικα·
……………………………………………………..
Άρθρο 9 Κυρώσεις για τις τελωνειακές παραβάσεις που αναφέρονται στο άρθρο 3
Τα κράτη μέλη εξασφαλίζουν την επιβολή αποτελεσματικών, αναλογικών και αποτρεπτικών κυρώσεων για τις τελωνειακές παραβάσεις που αναφέρονται στο άρθρο  3, εντός των ακόλουθων ορίων:
-όταν η τελωνειακή παράβαση αφορά συγκεκριμένα εμπορεύματα, χρηματικό πρόστιμο που ανέρχεται από 1 % έως 5% της αξίας των εμπορευμάτων·
-όταν η τελωνειακή παράβαση δεν συνδέεται με συγκεκριμένα εμπορεύματα, χρηματικό πρόστιμο από 150 έως 7.500 ευρώ.

Άρθρο 21 του εκσυγχρονισμένου κοινοτικού τελωνειακού κώδικα.  Άρθρο 21-  Εφαρμογή των κυρώσεων. 1. Κάθε κράτος μέλος προβλέπει κυρώσεις για μη συμμόρφωση με την κοινοτική τελωνειακή νομοθεσία. Οι κυρώσεις αυτές πρέπει να είναι αποτελεσματικές, αναλογικές και αποτρεπτικές. 2. Εφόσον επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις, μπορούν να λαμβάνουν, μεταξύ άλλων, μία ή και τις δύο από τις ακόλουθες μορφές: α) χρηματική επιβάρυνση εκ μέρους των τελωνειακών αρχών, συμπεριλαμβανομένου, όπου απαιτείται, διακανονισμού που επέχει θέση ποινικής κύρωσης· β) ανάκληση, αναστολή ή τροποποίηση άδειας που κατέχει ο ενδιαφερόμενος.  3. Τα κράτη μέλη κοινοποιούν στην Επιτροπή εντός έξι μηνών από την ημερομηνία εφαρμογής του παρόντος άρθρου, όπως υπολογίζεται βάσει του άρθρου 188 παράγραφος 2, τις ισχύουσες εθνικές διατάξεις σύμφωνα με την παράγραφο 1· κοινοποιούν επίσης στην Επιτροπή αμελλητί, οιαδήποτε μεταγενέστερη τροποποίηση που επηρεάζει τις εν λόγω διατάξεις.

Πίνακας εκτελωνιστικός
Αναλύουμε τις νομικές διατάξεις με διαφορετική διάρθρωση και  σχηματίζουμε τον παρακάτω πίνακα με την ορολογία που την καταλαβαίνουν οι εκτελωνιστές
Χρηματικά πρόστιμα
- από 1 % έως 5% επί της αξίας των εμπορευμάτων που αφορά «συγκεκριμένα εμπορεύματα»
-από 150 έως 7.500 ευρώ που αφορά «τα άλλα»
Απομάκρυνση τελωνειακής επιτήρησης εμπορευμάτων
Μη εκπλήρωση υποχρέωσης από διασαφηστή, ΕΟΦ, μεταφορέα
άρθρου 134 παράγραφος 1 πρώτο και δεύτερο εδάφιο του κώδικα
άρθρου 158 παράγραφος 3 και του άρθρου 242 του κώδικα
άρθρο 135 παράγραφος 1 και 2 του κώδικα·
άρθρο 137 παράγραφοι 1 και 2 του κώδικα·
άρθρο 145 παράγραφος 2 του κώδικα
άρθρο 163 παράγραφος 1 και 2 του κώδικα·
άρθρο 149 του κώδικα
άρθρο 166 του κώδικα
 άρθρο 167 παράγραφος 1 και παράγραφος 1 δεύτερο εδάφιο του κώδικα·
άρθρο 182 του κώδικα


1. Τα εμπορεύματα που εισέρχονται στο τελωνειακό έδαφος της  Ένωσης υπόκεινται σε τελωνειακή επιτήρηση από τη στιγμή της  εισόδου τους και μπορεί να υποβάλλονται σε τελωνειακούς ελέγχους. Τα εμπορεύματα αυτά, ανάλογα με την περίπτωση, αποτελούν  αντικείμενο απαγορεύσεων ή περιορισμών που δικαιολογούνται,  μεταξύ άλλων, από λόγους δημόσιας ηθικής, δημόσιας τάξης, δημόσιας ασφάλειας, προστασίας της υγείας και της ζωής των προσώπων  και των ζώων ή προφύλαξης των φυτών, προστασίας του περιβάλλοντος, προστασίας των εθνικών θησαυρών που έχουν καλλιτεχνική,  ιστορική ή αρχαιολογική αξία και προστασίας της βιομηχανικής και  εμπορικής ιδιοκτησίας, και υπόκεινται σε ελέγχους προδρόμων  ουσιών, εμπορευμάτων που παραβιάζουν ορισμένα δικαιώματα δια νοητικής ιδιοκτησίας και μετρητών, καθώς και στην εφαρμογή  μέτρων για τη διατήρηση και διαχείριση αλιευτικών πόρων και  μέτρων εμπορικής πολιτικής.
Τα εν λόγω εμπορεύματα παραμένουν υπό την επιτήρηση αυτή όσο  είναι απαραίτητο για τον καθορισμό του τελωνειακού τους χαρακτήρα και δεν μετακινούνται χωρίς την άδεια των τελωνειακών  αρχών.
Με την επιφύλαξη του άρθρου 154, τα ενωσιακά εμπορεύματα δεν  θα υπόκεινται σε τελωνειακή επιτήρηση μόλις καθορισθεί ο τελωνειακός τους χαρακτήρας.
Τα μη ενωσιακά εμπορεύματα παραμένουν υπό τελωνειακή επιτήρηση είτε μέχρι να αλλάξει ο τελωνειακός τους χαρακτήρας είτε  μέχρι να εξέλθουν από το τελωνειακό έδαφος της Ένωσης ή να  καταστραφούν.
2. Ο κάτοχος εμπορευμάτων υπό τελωνειακή επιτήρηση έχει τη  δυνατότητα, με την άδεια των τελωνειακών αρχών, να εξετάζει ανά  πάσα στιγμή τα εμπορεύματα αυτά ή να προβαίνει σε δειγματοληψία αυτών, ιδίως για να προσδιορίσει τη δασμολογική τους κατάταξη, τη δασμολογητέα αξία ή τον τελωνειακό τους χαρακτήρα.

1. Όλα τα εμπορεύματα που πρόκειται να υπαχθούν σε τελωνειακό καθεστώς, με εξαίρεση το καθεστώς ελεύθερης ζώνης, πρέπει να  καλύπτονται από τελωνειακή διασάφηση κατάλληλη για το συγκεκριμένο τελωνειακό καθεστώς.
2. Σε ειδικές περιπτώσεις, εκτός αυτών που αναφέρονται στο  άρθρο 6 παράγραφος 2, η υποβολή της τελωνειακής διασάφησης  μπορεί να γίνει χρησιμοποιώντας μέσα άλλα από τις ηλεκτρονικές  τεχνικές επεξεργασίας δεδομένων.
3. Τα ενωσιακά εμπορεύματα που αποτελούν αντικείμενο διασάφησης προς εξαγωγή, εσωτερική ενωσιακή διαμετακόμιση ή τελειοποίηση προς επανεξαγωγή υπόκεινται σε τελωνειακή επιτήρηση  από τη στιγμή αποδοχής της διασάφησης που αναφέρεται στην  παράγραφο 1 και έως τη στιγμή που εξέρχονται από το τελωνειακό  έδαφος της Ένωσης ή εγκαταλείπονται υπέρ του Δημοσίου ή καταστρέφονται ή έως τη στιγμή ακύρωσης της τελωνειακής διασάφησης.
1. Ο κάτοχος της άδειας και ο δικαιούχος του καθεστώτος είναι υπεύθυνοι για τα ακόλουθα:
α) να εξασφαλίζουν ότι τα εμπορεύματα υπό καθεστώς τελωνειακής αποταμίευσης δεν διαφεύγουν της τελωνειακής επιτήρησης, και
β) να εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την αποθήκευση των εμπορευμάτων που βρίσκονται υπό καθεστώς τελωνειακής αποταμίευσης.
2. Κατά παρέκκλιση από την παράγραφο 1, όταν η άδεια αφορά δημόσια αποθήκη τελωνειακής αποταμίευσης, μπορεί να προβλέπει ότι οι ευθύνες που αναφέρονται στην παράγραφο 1 στοιχεία α) ή β) βαρύνουν αποκλειστικά τον δικαιούχο του καθεστώτος.
3. Ο δικαιούχος του καθεστώτος είναι υπεύθυνος για την τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από την υπαγωγή των εμπορευμάτων σε καθεστώς τελωνειακής αποταμίευσης.
1. Το πρόσωπο που πραγματοποιεί την είσοδο των εμπορευμάτων στο τελωνειακό έδαφος της Ένωσης τα μεταφέρει χωρίς καθυστέρηση, διαμέσου της διαδρομής που προσδιορίζουν οι τελωνειακές αρχές και σύμφωνα με τις τυχόν οδηγίες τους, στο τελωνείο  που όρισαν οι τελωνειακές αρχές ή σε οποιοδήποτε άλλο σημείο  που όρισαν ή ενέκριναν οι εν λόγω αρχές ή σε ελεύθερη ζώνη.
2. Η είσοδος των εμπορευμάτων σε ελεύθερη ζώνη πραγματοποιείται απευθείας, είτε διά θαλάσσιας ή αεροπορικής οδού, είτε διά  χερσαίας οδού, χωρίς διέλευση από άλλο μέρος του τελωνειακού  εδάφους της Ένωσης, εάν η ελεύθερη ζώνη εφάπτεται χερσαίων  συνόρων μεταξύ κράτους μέλους και τρίτης χώρας.

1. Όταν, λόγω τυχαίου γεγονότος ή ανωτέρας βίας, δεν είναι  δυνατή η συμμόρφωση με την υποχρέωση που αναφέρεται στο  άρθρο 135 παράγραφος 1, το πρόσωπο που έχει την υποχρέωση  αυτή, ή κάθε άλλο πρόσωπο που ενεργεί για λογαριασμό του,  ενημερώνει χωρίς καθυστέρηση τις τελωνειακές αρχές για την κατάσταση αυτή. Όταν το τυχαίο γεγονός ή η ανωτέρα βία δεν έχουν  επιφέρει ολοσχερή απώλεια των εμπορευμάτων, οι τελωνειακές  αρχές πρέπει επίσης να ενημερώνονται για την ακριβή τοποθεσία  στην οποία βρίσκονται τα εν λόγω εμπορεύματα.
2. Όταν πλοίο ή αεροσκάφος που αναφέρεται στο άρθρο 135  παράγραφος 6 είναι υποχρεωμένο, λόγω τυχαίου γεγονότος ή ανωτέρας βίας, να προσεγγίσει σε λιμένα ή να προσγειωθεί προσωρινά  στο τελωνειακό έδαφος της Ένωσης, χωρίς να υπάρχει δυνατότητα  να τηρηθεί η υποχρέωση του άρθρου 135 παράγραφος 1, το πρόσωπο που οδήγησε το πλοίο ή το αεροσκάφος αυτό στο τελωνειακό  έδαφος της Ένωσης, ή κάθε άλλο πρόσωπο που ενεργεί για λογαριασμό του, ενημερώνει χωρίς καθυστέρηση τις τελωνειακές αρχές  για την κατάσταση αυτή.

Άρθρο 145 - Διασάφηση προσωρινής εναπόθεσης
2. Τα έγγραφα για τα εμπορεύματα που βρίσκονται σε προσωρινή εναπόθεση παρέχονται στις τελωνειακές αρχές εφόσον απαιτείται από την ενωσιακή νομοθεσία ή όταν είναι απαραίτητο για τη  διενέργεια τελωνειακών ελέγχων.

1. Τα υποστηρικτικά έγγραφα που απαιτούνται για την εφαρμογή των διατάξεων που διέπουν το τελωνειακό καθεστώς για το  οποίο διασαφίζονται τα εμπορεύματα βρίσκονται στην κατοχή του  διασαφιστή και στη διάθεση των τελωνειακών αρχών τη στιγμή της  υποβολής της τελωνειακής διασάφησης.
2. Τα υποστηρικτικά έγγραφα παρέχονται στις τελωνειακές αρχές  εφόσον απαιτείται από την ενωσιακή νομοθεσία ή όταν είναι απαραίτητο για τελωνειακούς ελέγχους.
Άρθρο 149 - Λήξη της προσωρινής εναπόθεσης
Τα μη ενωσιακά εμπορεύματα που βρίσκονται σε προσωρινή εναπόθεση τίθενται σε τελωνειακό καθεστώς ή επανεξάγονται εντός 90  ημερών.
1. Οι τελωνειακές αρχές μπορούν να επιτρέπουν σε ένα πρόσωπο  να υπαγάγει τα εμπορεύματά του σε τελωνειακό καθεστώς με  απλουστευμένη διασάφηση, στην οποία είναι δυνατόν να παραλείπονται ορισμένα από τα στοιχεία που αναφέρονται στο άρθρο 162  ή στα υποστηρικτικά έγγραφα που αναφέρονται στο άρθρο 163.
2. Για την τακτική χρήση της απλουστευμένης διασάφησης που  αναφέρεται στην παράγραφο 1 απαιτείται άδεια από τις τελωνειακές  αρχές.
1. Στην περίπτωση της απλουστευμένης διασάφησης σύμφωνα  με το άρθρο 166 ή εγγραφής στις λογιστικές καταχωρίσεις του  διασαφιστή, σύμφωνα με το άρθρο 182, ο διασαφιστής υποβάλλει,  στο αρμόδιο τελωνείο και εντός συγκεκριμένης προθεσμίας,  συμπληρωματική διασάφηση, στην οποία περιλαμβάνονται τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για το συγκεκριμένο τελωνειακό καθεστώς.
Σε περίπτωση της απλουστευμένης διασάφησης σύμφωνα με το  άρθρο 166, τα απαραίτητα υποστηρικτικά έγγραφα πρέπει να βρίσκονται στην κατοχή του διασαφιστή και να τίθενται στη διάθεση  των τελωνειακών αρχών εντός συγκεκριμένης προθεσμίας.  Η συμπληρωματική διασάφηση μπορεί να είναι συνολική, περιοδική  ή ανακεφαλαιωτική.
1. Κατόπιν αιτήσεως, οι τελωνειακές αρχές μπορούν να χορηγούν άδεια σε ένα πρόσωπο να υποβάλει τελωνειακή διασάφηση,  περιλαμβανομένης της απλουστευμένης διασάφησης, με τη μορφή  εγγραφής στις λογιστικές καταχωρίσεις του διασαφιστή, υπό τον  όρο ότι τα στοιχεία της διασάφησης βρίσκονται στη διάθεση των  τελωνειακών αρχών μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος του διασαφιστή κατά τη στιγμή της υποβολής της τελωνειακής διασάφησης  υπό τη μορφή εγγραφής στις λογιστικές καταχωρίσεις του διασαφιστή.
2. Η τελωνειακή διασάφηση θεωρείται ότι έχει γίνει αποδεκτή τη  στιγμή της εγγραφής των εμπορευμάτων στις λογιστικές καταχωρίσεις.
3. Κατόπιν αιτήσεως, οι τελωνειακές αρχές έχουν την ευχέρεια να  απαλλάσσουν από την υποχρέωση προσκόμισης των εμπορευμάτων.  Στην περίπτωση αυτή, τα εμπορεύματα θεωρούνται ότι έχουν παραδοθεί κατά τη στιγμή της εγγραφής στις λογιστικές καταχωρίσεις  του διασαφιστή.
Η ανωτέρω απαλλαγή εγκρίνεται εφόσον συντρέχουν όλες οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) ο διασαφιστής είναι εγκεκριμένος οικονομικός φορέας ως προς  τις τελωνειακές απλουστεύσεις,
β) εφόσον η φύση και η ροή των σχετικών εμπορευμάτων το  δικαιολογούν και είναι γνωστές στις τελωνειακές αρχές,
γ) το τελωνείο ελέγχου έχει πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες  που θεωρεί απαραίτητες προκειμένου να ασκήσει το δικαίωμά  του να διενεργεί ελέγχους επί των εμπορευμάτων, εφόσον  παρουσιαστεί ανάγκη, και
δ) κατά τη στιγμή της εγγραφής στις λογιστικές καταχωρίσεις, τα  εμπορεύματα δεν υπόκεινται πλέον σε απαγορεύσεις ή περιορισμούς, εκτός αν ορίζεται άλλως στην άδεια.
Ωστόσο, σε ειδικές περιπτώσεις, το τελωνείο ελέγχου μπορεί να  ζητήσει την προσκόμιση των εμπορευμάτων.
4. Οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες επιτρέπεται η παράδοση των  εμπορευμάτων αναγράφεται στην άδεια.

Σχόλια
Γενική παρατήρηση : Ο Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας έχει όλες αυτές τις παραβάσεις με τα χρηματικά σχόλια.
Η τελωνειακή επιτήρηση αγγίζει το χώρο των περιορισμών και απαγορεύσεων των εμπορευμάτων. Οι παλαιοί στα Τελωνεία γνώριζαν τις δυσκολίες του πίνακα Β και του πίνακα Α και γενικότερα στων «Συναλλαγματικών διατυπώσεων».
Η επιτήρηση αυτή έχει χαρακτηριστικά για υποκείμενα εμπορεύματα. Έτσι ήταν και στο ελληνικό τελωνειακό σύστημα, όπως στο καθεστώς της εξαγωγής, της εσωτερικής διαμετακόμισης , και της τελειοποίησης προς επανεξαγωγή. Όταν λοιπόν ολοκληρωθούν οι τελωνειακές διατυπώσεις στο τελωνείο τελωνισμού και εκδοθεί η άδεια φόρτωσης, τα εμπορεύματα είναι υποκείμενα, βρίσκονται δηλαδή υπό τελωνειακή επιτήρηση.

Επισημαίνουμε φράσεις που επιδέχονται χρηματικά πρόστιμα.
Χωρίς καθυστέρηση
Απώλεια εμπορευμάτων
διαδρομή
Ακριβή τοποθεσία
Τελωνείο που όρισαν
Ανωτέρα βία
Έγγραφα εμπορευμάτων προσωρινής εναπόθεσης
Τυχαίο γεγονός
Υποστηρικτικά έγγραφα διασάφησης
Χρόνος παραμονής σε προσωρινή εναπόθεση
Συμπληρωματική διασάφηση
Άδεια Απλούστευσης διαδικασίας
Ενημέρωση τελωνειακών αρχών
Λογιστική καταχώρησης





[1]  προσεκτική παρακολούθηση, επίβλεψη, έλεγχος, επιτήρηση τυχόν παρανομίας, επιτήρηση ενός χώρου
[2] επίβλεψη, επιστασία, επιτήρηση, εποπτεία, επόπτευση, εστίαση προσοχής, θέαση, κατασκοπεία / κατασκοπία, κατασκόπευση, κατόπτευση, κηδεμονία, κρυφαγροίκημα, κρυφάκουση, (στενό) μαρκάρισμα, παράσταση, παραφύλαξη, παρουσία, προσεκτική παρατήρηση, συμμετοχή, συνεχής ενημέρωση, ωτακουστία
[3] Υποχρέωση για το αναγκαίο / δέον / επιβαλλόμενο / επιβεβλημένο
[4]υποχρέωση
1. το καθήκον, το χρέος έχω την υποχρέωση να
2. οφειλή έχω υποχρέωση απέναντι σε κπ
3. δέσμευση Έχω πολλές επαγγελματικές υποχρεώσεις. 

E-mail = ggioggaras@Gmail.com

Ο ηλεκτρονικός επαγγελματισμός μειώνει τη γνώση της πείρας.
Επικεντρωθείτε στο βιβλίο και στην δια βίου εκπαίδευση

Βρείτε επαγγελματικές λύσεις στο Blog  Σχολή Εκτελωνιστών του Γιώργου Γιωγγαρά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου