ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Βιβλίου
Ποιος
δημιουργεί τις φορτωτικές................................................................................................................. 4
Δεύτερη
Σελίδα της Φορτωτικής................................................................................................................ 5
Α. Χώρος στο
πάνω τμήμα της φορτωτικής................................................................................................ 6
Α.1 Φορτωτής = Shipper................................................................................................................... 6
Α.2 Αριθμός φορτωτικής = B/L No……......................................................................................... 6
Α.3 Τύποι φορτωτικών...................................................................................................................... 7
Α.4 Παραλήπτης = Consignee........................................................................................................ 10
Α.5 Ειδοποίηση εταιρίας ..( από πράκτορα τόπου άφιξης) = Notify Party.............................. 11
Α.6 Λιμάνι φόρτωσης /Λιμάνι εκφόρτωσης = Port of loading/
Port of discharge................ 12
Α.7 Τόπος παράδοσης/ Τόπος παραλαβής = Place of
Delivery/ Place of Receipt................... 13
Α.8 Είδος κίνησης (φορτίου) = Type of Movement....................................................................... 14
Α.9 Απελευθέρωση φορτίου (Release of cargo)......................................................................... 14
Α.10 Λοιπά στοιχεία......................................................................................................................... 15
Β. Χώρος στο
μέσο, πληροφορίες από τον Φορτωτή (Particulars furnished by shipper)................ 17
Β.1 Πάγιες πληροφορίες από τον
φορτωτή........................................................................................ 17
Β.1.1 Σημεία και αριθμοί = marks and numbers....................................................................... 17
Β.1.2 Αριθμός δεμάτων (No of
Package)..................................................................................... 19
Β.1.3 Περιγραφή εμπορεύματος (description of goods)............................................................. 19
Β.1.4 Βάρος Φορτίου (Weight)...................................................................................................... 20
Β.1.5 Διαστάσεις φορτίου
(Measurement).................................................................................. 20
Β.2. Πρόσθετοι όροι............................................................................................................................... 21
Β.2.1 Κινήσεις φορτίων................................................................................................................... 21
Β.2.2 Απελευθέρωση φορτίου........................................................................................................ 21
Β.2.3 Λοιποί όροι............................................................................................................................... 22
Γ. Χώρος στο
κάτω τμήμα της φορτωτικής.............................................................................................. 24
Γ.1. Προσδιορισμός Ναύλου................................................................................................................ 24
Γ.2. Υπογραφή φορτωτικής.................................................................................................................. 25
Γ.3. Παρατηρήσεις οικονομικού
περιεχομένου................................................................................... 25
Απόσπασμα από το Βιβλίο
Ποιος δημιουργεί τις φορτωτικές
Κάθε ένας μπορεί να
δημιουργήσει μια φορτωτική της θάλασσας προκειμένου να εξυπηρετήσει τις ανάγκες
παροχής μεταφορικού έργου.
Όμως η έννομη τάξη
θέλει πρώτα από όλα να γίνεται αποδεκτή. Έτσι έχουμε τις διεθνείς
συμβάσεις οι οποίες χαράσσουν το πλαίσιο κάθε είδους μεταφοράς.. Μετά
έρχονται οι διμερείς συμβάσεις και ακολουθούν οι εθνικοί νόμοι.
Μέσα σε αυτά τα πλαίσια
κάθε ένα ς μπορεί να δραστηριοποιηθεί και να διαμορφώσει ένα τύπο φορτωτικής
που να του ταιριάζει.
Όμως τα πράγματα δεν
είναι έτσι στη διεθνή πρακτική. Συνήθως την ανάγκη για τυποποιημένες υπηρεσίες
μεταφοράς προϊόντων διαμορφώνονται
φορτωτικές από τους παρακάτω διεθνείς ή ιδιωτικούς οργανισμούς:
Επιμελητήρια Διεθνή και
Εθνικά
BIMCO
IATA
FIATA
Τοπικές Ενώσεις Μεταφορέων των κρατών όπως:
ΣΥΝΔΔΕ Σύνδεσμος Διεθνών Διαμεταφορέων Ελλάδος
BIFFA British International Freight
Forwarder Association
Αυτοί οι οργανισμοί
συντάσσοντας και μια φορτωτική διατηρούν και τα συγγραφικά τους δικαιώματα. Έτσι
η χρήση μιας τυποποιημένης φορτωτικής θα
πρέπει να γίνεται μετά από έγκριση κάθε τέτοιου οργανισμού. Είναι αυτονόητο ότι
τα μέλη αυτών των οργανισμών δεν χρειάζονται προηγούμενη έγκριση για χρήση μιας
φορτωτικής. Πολλές φορές το τυποποιημένο έντυπο μιας τέτοιας φορτωτικής έχει
μια αξία αρκετά τσουχτερή. Αυτά τα έσοδα πηγαίνουν στον οργανισμό προκειμένου
να καλύψει κάποιες από τις πολλές δαπάνες του.
Το ερωτηματικό που
γεννάται είναι. Εξυπηρετούν το εμπόριο των υπηρεσιών μεταφοράς. Νομίζουμε πως
ναι. Γιατί αυτοί οι οργανισμοί γίνονται σημεία αναφοράς όλων των προβλημάτων
που παρουσιάζονται και λαμβάνονται υπόψη κατά την σύνταξη.
Δεύτερη Σελίδα της Φορτωτικής
Όπως είναι γνωστό η πρώτη σελίδα μιας φορτωτικής είναι οι
όροι κάτω από τους οποίους εμπορεύεται τις παροχές υπηρεσιών της η μεταφορική
εταιρία. Είναι τα λεγόμενα ψηλά γράμματα. Αποτελούν τρόπον τινά τους πάγιους
όρους των συναλλαγών.
Η δεύτερη σελίδα
είναι αυτή που συνήθως συμπληρώνεται μετά την διαπραγμάτευση της μεταφοράς και την παροχή όλων των
στοιχείων που διαμορφώνουν τους όρους και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες
διαμορφώνεται μια μεταφορά. Είναι ορολογία μεταβαλλόμενη ανάλογα το φορτίο ή
τον παραλήπτη και αποτελεί το περισσότερο ενδιαφέρον κομμάτι που πρέπει να τύχη
της προσοχής μας.
Οι εμπλεκόμενοι μεταφορείς, διαμεταφορείς φορτωτές και
παραλήπτες διαβάζουν με ιδιαίτερη προσοχή συνήθως τη δεύτερη σελίδα την όποία
θεωρούν και πρώτη μια και στην ταξινόμηση των εγγράφων αυτή η σελίδα «φαίνεται»
Ο
ηλεκτρονικός επαγγελματισμός μειώνει τη γνώση της πείρας.
Επικεντρωθείτε
στο βιβλίο και στην δια βίου εκπαίδευση
|
Βρείτε
επαγγελματικές λύσεις στο Blog Σχολή Εκτελωνιστών του
Γιώργου Γιωγγαρά
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου