Σύστημα Εγγεγραμμένων Εξαγωγέων REX (δημιουργία λογισμικού).
για έκδοση Προτιμησιακών Πιστοποιητικών 26 Ιουνίου 2015
Συγκροτείται στη
Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών Ομάδα Εργασίας για
την υλοποίηση και θέση σε παραγωγική λειτουργία του Συστήματος Εγγεγραμμένων
Εξαγωγέων REX. αριθ αποφ. Β.1083118ΔΞ2015, 17 Ιουνίου 2015
Το έργο της ομάδας
εργασίας είναι:
Α) η μελέτη των
σχετικών νομικών κειμένων καθώς και η παρακολούθηση των εξελίξεων σε σχέση με
το σύστημα REX σε επίπεδο ευρωπαϊκής Ένωσης
Β) η συλλογή των απαιτήσεων
των χρηστών για το εν λόγω σύστημα
Γ) η
παρακολούθηση της υλοποίησης του σχετικού απαιτούμενου λογισμικού με τον
εμπορικό κόσμο, προκειμένου η να υλοποιηθεί και να τεθεί σε παραγωγική λειτουργία
το Σύστημα Εγγεγραμμένων Εξαγωγέων REX
Δ) η σύνταξη των σχετικών
εγκυκλίων εφαρμογής
Στ) η συνεργασία με
τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και
Ζ) η επικοινωνία με
τον εμπορικό κόσμο, προκειμένου να υλοποιηθεί καινα τεθεί σε παραγωγική
λειτουργία το Σύστημα Εγγεγραμμένων Εξαγωγέων REX
Παραθέτουμε την
εισηγητική έκθεση του κανονισμού (ΕΕ) 2015/428 που είναι αναρτημένος ολόκληρο στο παρόν ιστολόγιο στις 18
Μαρτίου 2015
14.3.2015
|
EL
|
Ε/πίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής
Ένωσης
|
L 70/12
|
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΌΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2015/428
ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ
της 10ης Μαρτίου 2015
για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΟΚ)
αριθ. 2454/93 και του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1063/2010 όσον αφορά τους κανόνες
καταγωγής που σχετίζονται με το σύστημα γενικευμένων δασμολογικών προτιμήσεων
και τα προτιμησιακά δασμολογικά μέτρα για ορισμένες χώρες και εδάφη
Η
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ,
Έχοντας υπόψη
τη Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
Έχοντας
υπόψη τον κανονισμό (ΕΟΚ) αριθ. 2913/92 του Συμβουλίου, της 12ης Οκτωβρίου
1992, περί θεσπίσεως κοινοτικού τελωνειακού κώδικα (1), και ιδίως το άρθρο 247,
Εκτιμώντας
τα ακόλουθα:
(1)
|
Ο κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93 της Επιτροπής (2), όπως τροποποιήθηκε με
τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1063/2010 (3), και ο εκτελεστικός
κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 530/2013 (4) προβλέπουν μεταρρύθμιση του τρόπου με τον οποίο πιστοποιείται η καταγωγή
των εμπορευμάτων για τους σκοπούς του ενωσιακού συστήματος γενικευμένων
δασμολογικών προτιμήσεων («ΣΓΠ»). Με τη μεταρρύθμιση υιοθετήθηκε ένα σύστημα
αυτοπιστοποίησης της καταγωγής των εμπορευμάτων από τους εξαγωγείς που είναι
εγγεγραμμένοι για τον σκοπό αυτό από τις δικαιούχους χώρες ή από τα κράτη
μέλη, η εφαρμογή του οποίου αναβλήθηκε έως την 1η Ιανουαρίου 2017. Η βασική
αρχή της μεταρρύθμισης είναι ότι, εφόσον οι εξαγωγείς είναι αυτοί που κατ'
εξοχήν γνωρίζουν την καταγωγή των προϊόντων τους, είναι σκόπιμο να απαιτείται
από αυτούς να χορηγούν απευθείας στους πελάτες τους βεβαιώσεις καταγωγής. Για
να καταστεί δυνατόν οι δικαιούχοι χώρες και τα κράτη μέλη να εγγράφουν τους
εξαγωγείς, πρέπει να θεσπιστεί από την Επιτροπή ένα ηλεκτρονικό σύστημα
εγγεγραμμένων εξαγωγέων («σύστημα REX»).
|
(2)
|
Έχουν αποσαφηνιστεί οι περαιτέρω απαιτήσεις του
συστήματος REX. Οι απαιτήσεις αυτές καθιστούν αναγκαία την τροποποίηση
ορισμένων διατάξεων περί των κανόνων καταγωγής του Συστήματος Γενικευμένων
Προτιμήσεων (ΣΓΠ).
|
(3)
|
Η Νορβηγία και η Ελβετία χορηγούν επίσης μονομερείς
δασμολογικές προτιμήσεις σε εισαγωγές από δικαιούχους χώρες. Κατά τη διάρκεια
των διαβουλεύσεων που διεξήγαγε η Επιτροπή με τη Νορβηγία και την Ελβετία,
σύμφωνα με την εξουσιοδότηση που έλαβε από το Συμβούλιο να
επαναδιαπραγματευθεί με τις εν λόγω δύο χώρες τις υφιστάμενες συμφωνίες (5) για την αμοιβαία αποδοχή αντικατάστασης αποδεικτικού καταγωγής και την
επέκταση της διμερούς σώρευσης σε ύλες καταγωγής Νορβηγίας και Ελβετίας,
συμφωνήθηκε ότι η Νορβηγία και η Ελβετία πρόκειται επίσης να εφαρμόσουν και
να χρησιμοποιήσουν το σύστημα εγγεγραμμένων εξαγωγέων (REX). Η ίδια
δυνατότητα πρέπει να παρασχεθεί και στην Τουρκία, εφόσον η εν λόγω χώρα
πληροί ορισμένες προϋποθέσεις που προβλέπονται στον κανονισμό (ΕΟΚ) αριθ.
2454/93. Πρέπει συνεπώς να γίνουν οι αναγκαίες προσαρμογές προκειμένου να διασφαλιστεί
η εύρυθμη λειτουργία της συνεργασίας μεταξύ της ΕΕ, της Νορβηγίας, της
Ελβετίας και της Τουρκίας.
|
(4)
|
Εισαγωγέας που χρησιμοποιεί βεβαίωση καταγωγής
πρέπει να είναι σε θέση να επαληθεύσει την εγκυρότητα του αριθμού
εγγεγραμμένου εξαγωγέα του εγγεγραμμένου εξαγωγέα που την έχει συντάξει. Ως
εκ τούτου, τα δεδομένα του συστήματος REX πρέπει να δημοσιεύονται σε δημόσιο
ιστότοπο.
|
(5)
|
Οι υφιστάμενοι κανόνες σχετικά με το σύστημα
εγγεγραμμένων εξαγωγέων θα αρχίσουν να ισχύουν την 1η Ιανουαρίου 2017. Προκειμένου
να αποφευχθούν οι επιπτώσεις στο στάδιο της εφαρμογής των εν λόγω κανόνων, οι
τροποποιήσεις που θεσπίζονται με τον παρόντα κανονισμό πρέπει να τεθούν σε
εφαρμογή πριν από αυτή την ημερομηνία.
|
(6)
|
Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες, μόνο οι εξαγωγείς
στις δικαιούχους χώρες και στην Ένωση είναι επιλέξιμοι για εγγραφή. Επειδή η
Νορβηγία και η Ελβετία, καθώς και η Τουρκία (εφόσον η εν λόγω χώρα πληροί
ορισμένες προϋποθέσεις), πρόκειται να εφαρμόσουν το σύστημα εγγεγραμμένων
εξαγωγέων, οι εξαγωγείς τους πρέπει επίσης να έχουν τη δυνατότητα εγγραφής,
ώστε να έχουν δικαίωμα να συντάσσουν βεβαιώσεις καταγωγής στο πλαίσιο της
διμερούς σώρευσης ή να συντάσσουν δηλώσεις αντικατάστασης βεβαίωσης καταγωγής
στο πλαίσιο της επαναποστολής εμπορευμάτων.
|
(7)
|
Οι ισχύοντες κανόνες όσον αφορά τις προθεσμίες για
τη θέσπιση του συστήματος REX δεν λαμβάνουν επαρκώς υπόψη την ικανότητα των
δικαιούχων χωρών να διαχειρίζονται τη διαδικασία εγγραφής και να εφαρμόζουν
το σύστημα από το 2017. Ως εκ τούτου, πρέπει να προβλεφθούν μεταβατικά μέτρα
και σταδιακή εφαρμογή έως τις 31 Δεκεμβρίου 2019, με πιθανότητα περιόδου
παράτασης έξι μηνών. Από τις 30 Ιουνίου 2020, προκειμένου να έχουν δικαίωμα
προτιμησιακής δασμολογικής μεταχείρισης δυνάμει του ΣΓΠ, όλες οι αποστολές
που περιέχουν καταγόμενα προϊόντα των οποίων η συνολική αξία υπερβαίνει τα
6 000 ευρώ θα πρέπει να συνοδεύονται από βεβαίωση καταγωγής που έχει
συνταχθεί από εγγεγραμμένο εξαγωγέα.
|
(8)
|
Η Επιτροπή, οι αρμόδιες αρχές των δικαιούχων χωρών
και οι τελωνειακές αρχές των κρατών μελών, καθώς και της Νορβηγίας, της
Ελβετίας και της Τουρκίας, εφόσον η εν λόγω χώρα πληροί ορισμένες
προϋποθέσεις, πρέπει να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα που καταχωρίζονται στο
σύστημα. Προκειμένου να εξασφαλιστεί η σωστή προστασία των δεδομένων προσωπικού
χαρακτήρα, πρέπει να θεσπιστούν λεπτομερείς κανόνες που αφορούν ιδίως τον
βαθμό πρόσβασης σε αυτά και τους σκοπούς της επεξεργασίας των εν λόγω
δεδομένων, καθώς και το δικαίωμα των εξαγωγέων να επιτυγχάνουν τροποποίηση,
διαγραφή ή κλείδωμα των εν λόγω δεδομένων.
|
(9)
|
Ο παρών κανονισμός δεν επηρεάζει κατά κανέναν τρόπο
το επίπεδο προστασίας των ιδιωτών όσον αφορά την επεξεργασία δεδομένων
προσωπικού χαρακτήρα βάσει των διατάξεων της οδηγίας 95/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (6) και του εθνικού δικαίου που θέτει σε εφαρμογή την εν λόγω οδηγία και,
ειδικότερα, δεν μεταβάλλει τις υποχρεώσεις των κρατών μελών σχετικά με την
επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα βάσει της οδηγίας 95/46/ΕΚ, ούτε
τις υποχρεώσεις των θεσμικών οργάνων και των οργανισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης
σχετικά με την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα βάσει του κανονισμού
(ΕΚ) αριθ. 45/2001 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (7) κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους.
|
(10)
|
Η διάρκεια διατήρησης των δεδομένων που αφορούν
εγγεγραμμένο εξαγωγέα του οποίου η εγγραφή έχει ανακληθεί πρέπει να
καθοριστεί λαμβάνοντας υπόψη την πραγματική ανάγκη διατήρησης των εν λόγω
δεδομένων και τη διάρκεια διατήρησης που προβλέπεται ήδη στη νομοθεσία των
κρατών μελών.
|
(11)
|
Οι κανόνες που αφορούν τις τμηματικές αποστολές
πρέπει να αναπροσαρμοστούν προκειμένου να διευκρινιστεί ότι τμηματικές
αποστολές επιτρέπεται να διεξάγονται μόνον όταν πραγματοποιούνται από
εξαγωγείς ή υπό την ευθύνη τους.
|
(12)
|
Οι όροι για την εκ των υστέρων έκδοση πιστοποιητικών
καταγωγής «τύπου Α» πρέπει να προβλέπουν την πρόσθετη περίπτωση στην οποία ο
τελικός προορισμός των προϊόντων προσδιορίζεται κατά τη μεταφορά ή την
αποθήκευση των προϊόντων και μετά από ενδεχόμενη κατάτμηση της αποστολής.
|
(13)
|
Επειδή το καθεστώς ορισμένων χωρών που υπάγονται στο
σύστημα ΣΓΠ άλλαξε την 1η Ιανουαρίου 2015, και οι χώρες αυτές από δικαιούχοι
έγιναν επιλέξιμες, οι αρμόδιες αρχές των εν λόγω χωρών δεν θα μπορούν πλέον
να εκδίδουν πιστοποιητικά «τύπου Α» για εμπορεύματα καταγωγής άλλης χώρας της
ίδιας περιφερειακής ομάδας που εξακολουθεί να είναι δικαιούχος χώρα, όπως το
έκαναν προηγουμένως σύμφωνα με το άρθρο 86 παράγραφος 4 δεύτερο και το τρίτο
εδάφιο. Προκειμένου να επιτρέπεται στους εξαγωγείς εμπορευμάτων από
δικαιούχες χώρες να συνεχίσουν να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους διά των
συνήθων εμπορικών οδών μέσω των χωρών που έχουν αλλάξει το καθεστώς τους
χωρίς διακοπές κατά το χρονικό διάστημα από 1ης Ιανουαρίου 2015 έως την έναρξη
ισχύος του παρόντος κανονισμού, οι τροποποιήσεις των κανόνων σχετικά με την
εκ των υστέρων έκδοση πιστοποιητικών «τύπου Α» πρέπει να εφαρμοστούν με
αναδρομική ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2015.
|
(14)
|
Οι ισχύοντες κανόνες, διαδικασίες και μέθοδοι
διοικητικής συνεργασίας που εφαρμόζονται έως την εφαρμογή του συστήματος
εγγεγραμμένων εξαγωγέων ορίζουν ότι οι δικαιούχοι χώρες εξαγωγής, με δική
τους πρωτοβουλία ή κατόπιν αιτήματος των τελωνειακών αρχών των κρατών μελών,
διενεργούν κατάλληλες έρευνες εφόσον από τη διαδικασία επαλήθευσης ή από
οποιαδήποτε άλλα διαθέσιμα στοιχεία προκύπτουν ενδείξεις ότι παραβιάζονται οι
κανόνες καταγωγής. Η ίδια υποχρέωση πρέπει να συνεχίσει να ισχύει μετά την
εφαρμογή του συστήματος εγγεγραμμένων εξαγωγέων.
|
(15)
|
Για λόγους ασφάλειας δικαίου, οι μεταβατικοί κανόνες
που αφορούν την εφαρμογή του συστήματος αυτοπιστοποίησης της καταγωγής από
εγγεγραμμένους εξαγωγείς που προβλέπονται επί του παρόντος στον τροποποιητικό
κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1063/2010 πρέπει να ενσωματωθούν άμεσα στον κανονισμό
(ΕΟΚ) αριθ. 2454/93.
|
(16)
|
Στο μέρος II του παραρτήματος 13α πρέπει να εισαχθεί
νέα κλάση στο εναρμονισμένο σύστημα περιγραφής και κωδικοποίησης εμπορευμάτων
με κανόνες, ώστε να ληφθούν υπόψη ενδύματα άλλα από τα πλεκτά (κλάση 62), τα
οποία έχουν μέρη πλεκτά ή κροσέ.
|
(17)
|
Μετά την προσθήκη της ισπανικής γλώσσας στις γλώσσες
στις οποίες μπορεί να συνταχθεί βεβαίωση καταγωγής, το παράρτημα 13δ που
αναφέρεται στο άρθρο 95 παράγραφος 3 του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93
πρέπει να τροποποιηθεί ώστε να προστεθεί το κείμενο της βεβαίωσης καταγωγής
στην ισπανική γλώσσα.
|
(18)
|
Το παράρτημα 17 πρέπει να τροποποιηθεί προκειμένου
να εισαχθεί όριο ανοχής όσον αφορά το πλάτος μέχρι το οποίο τα πιστοποιητικά
καταγωγής «τύπου Α» επιτρέπεται να μη συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις
μέτρησης. Συγχρόνως, ο κατάλογος των χωρών που δέχονται τα πιστοποιητικά
καταγωγής «τύπου Α» για τους σκοπούς του ενωσιακού συστήματος γενικευμένων
δασμολογικών προτιμήσεων πρέπει να τροποποιηθεί με προσθήκη της Κροατίας.
|
(19)
|
Το άρθρο 109 πρέπει να συμπληρωθεί με διάταξη
σχετικά με τη θεώρηση του πλαισίου 7 του πιστοποιητικού κυκλοφορίας
εμπορευμάτων EUR.1 και των δηλώσεων τιμολογίου, τα οποία πρέπει να
περιλαμβάνουν πρόσθετα στοιχεία για την αποσαφήνιση του νομικού πλαισίου
δυνάμει του οποίου έχουν εκδοθεί ή συνταχθεί τα εν λόγω αποδεικτικά.
|
(20)
|
Συνεπώς, ο κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93 πρέπει να
τροποποιηθεί αναλόγως.
|
(21)
|
Τα μέτρα που προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό
είναι σύμφωνα με τη γνώμη της επιτροπής τελωνειακού κώδικα,
|
Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
317 αναρτήσεις σε 20.270
προβολές σελίδων
με κανονισμούς ΕΕ, νόμους, εγκυκλίους,
μελέτες, σχόλια, βιβλία
Πίνακας προηγούμενων Μαθημάτων της
Σχολής
στην ανάρτηση της 31 Μαρτίου 2015
|
E-mail = ggioggaras@Gmail.com
|
Εκτύπωση
πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με
μικρό κόστος
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου