Τετάρτη 4 Απριλίου 2018

Εξοπλισμός πλοίων με ηλεκτρονική σήμανση. Καν 414/2018 (Μάθημα 3) 4 Απριλίου 2018



Εξοπλισμός πλοίων με ηλεκτρονική σήμανση.  Καν 414/2018 (Μάθημα 3) 4 Απριλίου 2018


19.3.2018   
EL
Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
L 75/3

ΚΑΤ' ΕΞΟΥΣΙΟΔΌΤΗΣΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2018/414 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ
της 9ης Ιανουαρίου 2018
για τη συμπλήρωση της οδηγίας 2014/90/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου όσον αφορά την αναγνώριση συγκεκριμένων στοιχείων του εξοπλισμού πλοίων που επιδέχονται ηλεκτρονική σήμανση
(Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ)
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ,
Έχοντας υπόψη τη Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
Έχοντας υπόψη την οδηγία 2014/90/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 23ης Ιουλίου 2014, σχετικά με τον εξοπλισμό πλοίων και για την κατάργηση της οδηγίας 96/98/ΕΚ του Συμβουλίου (1), και ιδίως το άρθρο 11 παράγραφος 3,
Εκτιμώντας τα ακόλουθα:
(1)
Προκειμένου να καταστεί δυνατή η εθελοντική χρήση των ηλεκτρονικών ετικετών από τους οικονομικούς παράγοντες, να διευκολυνθεί η εποπτεία της αγοράς και να αποτραπεί η παραποίηση συγκεκριμένων στοιχείων του εξοπλισμού πλοίων, η οδηγία 2014/90/ΕΕ εξουσιοδοτεί την Επιτροπή να εκδίδει κατ' εξουσιοδότηση πράξεις, ώστε να προσδιορίζονται συγκεκριμένα στοιχεία του εξοπλισμού πλοίων που επιδέχονται ηλεκτρονική σήμανση.

(2)
Είναι σημαντικό να διασφαλισθεί η ενιαία επίτευξη των στόχων της οδηγίας 2014/90/ΕΕ σε όλα τα κράτη μέλη. Αυτό επιτυγχάνεται με την έκδοση κανονισμού, ο οποίος προσφέρει ασφάλεια δικαίου σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένων των κατασκευαστών εξοπλισμού πλοίων, των αρμοδίων αρχών, της ναυπηγικής βιομηχανίας και των φορέων εκμετάλλευσης. Η έκδοση κανονισμού διασφαλίζει συνεκτικό πλαίσιο για όλους τους παράγοντες της αγοράς και αποτελεί την καλύτερη δυνατή εγγύηση ισότιμων και ενιαίων όρων ανταγωνισμού. Πέραν αυτού, διασφαλίζει την άμεση εφαρμογή του καταλόγου του συγκεκριμένου εξοπλισμού πλοίων που μπορεί να επιδέχεται ηλεκτρονική σήμανση. Επιπλέον, η χρήση κανονισμού δεν συνεπάγεται διοικητική επιβάρυνση για τις υπηρεσίες των κρατών μελών, διότι δεν απαιτεί περαιτέρω μεταφορά σε εθνικό επίπεδο.

(3)
Σύμφωνα με την οδηγία 2014/90/ΕΕ, η Επιτροπή θα πρέπει να διενεργήσει ανάλυση κόστους-ωφέλειας σχετικά με τη χρήση της ηλεκτρονικής ετικέτας προς συμπλήρωση ή αντικατάσταση του πηδαλιόσχημου σήματος.

(4)
Η ανάλυση κόστους/ωφέλειας απέδειξε ότι, λόγω της ηλεκτρονικής σήμανσης του εξοπλισμού πλοίων, οι κατασκευαστές αναμένεται ότι θα ωφεληθούν από τη βελτιωμένη πρόληψη της παραποίησης, ότι οι πλοιοκτήτες και οι φορείς εκμετάλλευσης θα είναι σε θέση να εξασφαλίζουν την ιχνηλασιμότητα του εξοπλισμού και τον έλεγχο των αποθεμάτων και ότι οι αρχές εποπτείας της αγοράς θα ωφεληθούν από την άμεση και εύκολη πρόσβαση στις σχετικές βάσεις δεδομένων, με τις οποίες θα βελτιωθούν οι έλεγχοι επαλήθευσης των πιστοποιητικών.

(5)
Η ανάλυση κόστους-ωφέλειας καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι συνολικές επενδύσεις θα είναι περιορισμένες σε σύγκριση με τα προσδοκώμενα οφέλη και ότι το κόστος για τις αρμόδιες αρχές και τη βιομηχανία είναι οικονομικά προσιτό εξαιτίας της πιθανής σταδιακής εθελοντικής εφαρμογής. Με περαιτέρω επενδύσεις από τον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα είναι δυνατόν να επιτευχθούν επιπλέον οφέλη.

(6)
Στο πλαίσιο της ανάλυσης κόστους-ωφέλειας, η Επιτροπή πραγματοποίησε διάφορες διαβουλεύσεις, ημερίδες και έργα επίδειξης με εμπειρογνώμονες και ενδιαφερομένους των κρατών μελών.

(7)
Στις διαβουλεύσεις οι ενδιαφερόμενοι συμφώνησαν ότι, με τη χρήση διαφορετικών μεθόδων σήμανσης, θα μπορούσε να καταστεί τεχνικώς εφικτή η σήμανση του εξοπλισμού που έχει τοποθετηθεί ή πρόκειται να τοποθετηθεί σε πλοίο της ΕΕ και για τον οποίο απαιτείται η έγκριση της αρχής του κράτους της σημαίας βάσει των διεθνών πράξεων που καθορίζονται στο άρθρο 2 της οδηγίας 2014/90/ΕΕ. Συνεπώς, ο εν λόγω εξοπλισμός θα πρέπει να επιδέχεται ηλεκτρονική σήμανση.
ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ:
Άρθρο 1
Τα συγκεκριμένα στοιχεία του εξοπλισμού πλοίων που απαριθμούνται στο παράρτημα του παρόντος κανονισμού επιδέχονται ηλεκτρονική σήμανση.
Άρθρο 2
Ο παρών κανονισμός αρχίζει να ισχύει την εικοστή ημέρα από τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο παρών κανονισμός είναι δεσμευτικός ως προς όλα τα μέρη του και ισχύει άμεσα σε κάθε κράτος μέλος.
Βρυξέλλες, 9 Ιανουαρίου 2018.
Για την Επιτροπή
Ο Πρόεδρος
Jean-Claude JUNCKER


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Τα στοιχεία του παρόντος καταλόγου επιδέχονται ηλεκτρονική σήμανση:



Γνωρίστε τα βιβλία μας στις ετικέτες του Blog


Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

E-mail = ggioggaras@Gmail.com

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

Απορίες στα ξενόγλωσσα
Τιμολόγια, Φορτωτικές, Πιστοποιητικά, Διατακτικές
Λεξικό
Μεταφοράς, Τελωνείου, Ναυτιλίας, Logistics

ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
Σύμφωνα με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου