Τετάρτη 15 Απριλίου 2020

Καθοδήγηση για τελωνειακά ζητήματα που σχετίζονται με την έκτακτη ανάγκη COVID-19 .από το TAXUD. Μάθημα 6b) 15 Απριλίου 2020


Καθοδήγηση για τελωνειακά ζητήματα που σχετίζονται με την έκτακτη ανάγκη COVID-19 .από το TAXUD. Μάθημα 6b) 15 Απριλίου 2020


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΣΕΛΙΔΑΣ
·         Διαμετακόμιση
Covid-19 Taxud: Τελωνειακή καθοδήγηση για το εμπόριο
Ως αποτέλεσμα της κρίσης που δημιουργήθηκε από την πανδημία COVID-19, προέκυψαν ερωτήματα σχετικά με την εφαρμογή τελωνειακών διατάξεων σχετικά με τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, τις τελωνειακές διαδικασίες και τις τελωνειακές διατυπώσεις . Για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις που περιγράφονται παρακάτω, έχουν εντοπιστεί ορισμένες υπάρχουσες διατάξεις που παρέχουν έγκυρες λύσεις σε αυτές τις εξαιρετικές περιστάσεις. Ο στόχος αυτής της σελίδας είναι, επομένως, να προσφέρει καθοδήγηση στους ενδιαφερόμενους για πρακτικές λύσεις που δίνονται από το ισχύον νομικό πλαίσιο, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομοιόμορφη εφαρμογή του UCC ακόμη και σε αυτή την περίοδο κρίσης. Καθώς η κατάσταση μπορεί να εξελιχθεί γρήγορα και να συνεπάγεται περαιτέρω καθοδήγηση για πρόσθετα ζητήματα, αυτή η σημείωση προορίζεται ως ένα εξελισσόμενο έγγραφο που θα ενημερωθεί ανάλογα με τις ανάγκες.
Ηλεκτρονικό εμπόριο - Ενδυνάμωση για την εκπροσώπηση των τελωνείων

Λόγω της προσωρινής απουσίας προσωπικού, οι ταχυδρομικοί φορείς σε όλη την Ευρώπη αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν την παράδοση τεράστιων όγκων δεμάτων ηλεκτρονικού εμπορίου και να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις καθολικής υπηρεσίας. Η ίδια κατάσταση αντιμετωπίζουν οι ταχείες μεταφορές και οι τελωνειακοί πράκτορες που ενεργούν για λογαριασμό των καταναλωτών για τη θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία αποστολών χαμηλής αξίας (αξία κάτω των 150 €).
Η απόκτηση εξουσιοδοτήσεων από παραλήπτες οι οποίοι ενδέχεται να παρεμποδίζονται από τις συνέπειες της πανδημίας COVID-19 μπορεί να δημιουργήσει σημαντικό πρόσθετο διοικητικό φόρτο για όλες αυτές τις κατηγορίες οικονομικών φορέων.
Στο άρθρο 19 παράγραφος 2 δεύτερο εδάφιο, το UCC επιτρέπει στις τελωνειακές αρχές να παραιτηθούν από την απαίτηση να αποδείξουν ότι το πρόσωπο που εκπροσωπήθηκε (δηλαδή ο παραλήπτης) έχει παράσχει την εξουσιοδότηση.
Λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές περιστάσεις που σχετίζονται με την κρίση COVID-19, οι τελωνειακές αρχές θα μπορούσαν, κατά την περίοδο της κρίσης, να εφαρμόσουν τη διάταξη αυτή χωρίς να απαιτούν αποδεικτικά στοιχεία σχετικά με την ενδυνάμωση των ταχυδρομικών φορέων, των ταχυμεταφορέων ή των εκτελωνιστών για τις δραστηριότητες εκτελωνισμού που ασκούν. εκ μέρους του παραλήπτη .
Τελωνειακές αποφάσεις

Νέες αιτήσεις για τελωνειακές αποφάσεις - μόνο απαραίτητες 
[Ενημερώθηκε στις 8 Απριλίου 2020]
Υπό τις παρούσες καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, οι οικονομικοί φορείς ενδέχεται να απαιτούν ορισμένες επείγουσες τελωνειακές άδειες για να διασφαλίσουν τη λειτουργία της αλυσίδας εφοδιασμού και την ελεύθερη ροή βασικών αγαθών που απαιτούνται στα κράτη μέλη.
Άρθρο 22 παράγραφος 2 UCC και άρθρο 11 Ο κατ 'εξουσιοδότηση κανονισμός (ΕΕ) 2015/2446 του UCC υποχρεώνει τις τελωνειακές αρχές να αποδεχθούν αιτήσεις για απόφαση που πληροί όλες τις απαιτήσεις. Επομένως, οι τελωνειακές αρχές δεν έχουν το δικαίωμα να απορρίπτουν αιτήσεις για τελωνειακές αποφάσεις που πληρούν τις νομικές απαιτήσεις.
Υπό τις τρέχουσες συνθήκες, συνιστάται οι έμποροι να διαθέτουν στο τελωνείο όσο το δυνατόν περισσότερες σχετικές πληροφορίες, με απομακρυσμένο τρόπο, επιτρέποντάς τους να ελέγχουν τα κριτήρια για τη χορήγηση της απαιτούμενης άδειας.
Ωστόσο, στην παρούσα κατάσταση, οι οικονομικοί φορείς ενθαρρύνονται έντονα να υποβάλλουν αίτηση μόνο για βασικές τελωνειακές αποφάσεις , έτσι ώστε οι τελωνειακές αρχές να μπορούν να επικεντρώνονται στις πιο επείγουσες απαιτήσεις.
Παράταση της προθεσμίας για τη λήψη αποφάσεων σχετικά με τις αιτήσεις που έχουν ήδη υποβληθεί
Το άρθρο 22 παράγραφος 3 τελευταίο εδάφιο του UCC προβλέπει παρέκκλιση από τη γενική προθεσμία 120 ημερών που ορίζεται στην ίδια διάταξη για τη λήψη τελωνειακών αποφάσεων ή / και για τη χορήγηση αδειών.
Αυτή η διάταξη επιτρέπει την παράταση της προθεσμίας για τη λήψη απόφασης κατόπιν αιτήματος του αιτούντος , όπου ο αιτών χρειάζεται επιπλέον χρόνο για να εξασφαλίσει την εκπλήρωση με τους σχετικούς όρους και κριτήρια. Αυτό θα μπορούσε να προκύψει, για παράδειγμα, σε περιπτώσεις όπου οι αιτούντες δεν μπορούν να επιτρέψουν στα τελωνεία να εισέλθουν και να επιθεωρήσουν τις εγκαταστάσεις τους λόγω των περιορισμών της κυκλοφορίας και των μέτρων καραντίνας. Σε τέτοιες περιπτώσεις, θα μπορούσαν να ζητήσουν από τις τελωνειακές αρχές να αναβάλουν μια τέτοια επίσκεψη λόγω των περιορισμών που ισχύουν σε πολλά κράτη μέλη. Τέτοια αιτήματα θα αποτελούσαν αιτήματα οικονομικών φορέων για επεκτάσεις για τη διενέργεια προσαρμογών προκειμένου να διασφαλιστεί η εκπλήρωση των όρων και των κριτηρίων.
Τελωνειακά χρέη και εγγυήσεις

Δυνατότητα να ληφθούν υπόψη οι σοβαρές δυσκολίες των οικονομικών φορέων
Όσον αφορά τις πιθανές διευκολύνσεις πληρωμής, ενώ δεν είναι δυνατή η γενική εξαίρεση, πολλές διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας επιτρέπουν στις τελωνειακές αρχές, κατά περίπτωση, να λαμβάνουν υπόψη σοβαρές οικονομικές ή κοινωνικές δυσκολίες έναντι του οφειλέτη, κατόπιν αιτήματος ο αερομεταφορέας και με την επιφύλαξη της γενικής τήρησης των προϋποθέσεων που προβλέπονται από τις εν λόγω διατάξεις Εναπόκειται στον χειριστή να τεκμηριώσει την πιθανότητα οικονομικών και κοινωνικών δυσκολιών:
·    Το άρθρο 45, παράγραφοι 2 και 3, το UCC επιτρέπει στα τελωνεία να αναστείλουν την εφαρμογή τελωνειακής απόφασης, ακόμη και χωρίς εγγύηση, εάν αποδειχθεί βάσει τεκμηριωμένης αξιολόγησης ότι μια τέτοια εγγύηση θα ήταν πιθανό να προκαλέσει οικονομικό και οφειλέτη στον οφειλέτη κοινωνικές δυσκολίες
·    Το άρθρο 112 παράγραφοι 1 και 3 του UCC ορίζει ότι οι τελωνειακές αρχές μπορούν να αποφύγουν να απαιτήσουν εγγύηση ή να χρεώσουν πιστωτικούς τόκους εάν αποδειχθεί βάσει τεκμηριωμένης αξιολόγησης ότι αυτό θα δημιουργούσε σοβαρές οικονομικές ή κοινωνικές δυσκολίες ·
·    Άρθρο 114 παράγραφος 3 Το UCC επιτρέπει στα τελωνεία να αποφεύγουν την επιβολή τόκων υπερημερίας εάν διαπιστωθεί βάσει τεκμηριωμένης αξιολόγησης ότι θα δημιουργήσει σοβαρές οικονομικές ή κοινωνικές δυσκολίες
·    Το άρθρο 89 παράγραφος 3 του UCC DA προβλέπει ότι τα τελωνεία αναστέλλουν υπό ορισμένες προϋποθέσεις την προθεσμία για την πληρωμή τελωνειακής οφειλής σε σχέση με την οποία υπάρχει αίτηση διαγραφής. Όταν τα εμπορεύματα που υπόκεινται σε τέτοια αίτηση δεν είναι πλέον υπό τελωνειακή επιτήρηση, τα τελωνεία δεν απαιτούν εγγύηση εάν αποδειχθεί ότι η παροχή τέτοιας εγγύησης ενδέχεται να προκαλέσει οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες στον οφειλέτη ·
·    Το άρθρο 91 παράγραφος 2 στοιχείο β) Η UCC DA προβλέπει την αναστολή της προθεσμίας για την πληρωμή τελωνειακής οφειλής που προκύπτει λόγω μη συμμόρφωσης, ακόμη και χωρίς εγγύηση, εάν αποδειχθεί ότι η παροχή τέτοιας εγγύησης είναι πιθανό να προκαλέσει την οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες του οφειλέτη.
Υπέρβαση των ορίων εγγύησης
Η υπέρβαση των ορίων εγγύησης δεν είναι νομικά δυνατή εκτός του πεδίου εφαρμογής των ισχυουσών νομικών διατάξεων σχετικά με τη μείωση του ποσού της εγγύησης ή την παραίτηση από την εγγύηση (παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου 95 του κώδικα).  
Παρ 'όλα αυτά, η Επιτροπή λαμβάνει μέτρα για να διασφαλίσει ότι η προσωρινή εισαγωγή ειδών για τα θύματα καταστροφών της πανδημικής κρίσης COVID-19 θα είναι απαλλαγμένη από δασμούς και ΦΠΑ , πράγμα που θα παραιτηθεί εκ των πραγμάτων από την απαίτηση της εγγύησης για αυτά τα συγκεκριμένα εμπορεύματα.
Χρήση ψηφιακής υπογραφής για την ανάληψη υποχρέωσης
[Ενημερώθηκε στις 8 Απριλίου 2020]
Στις ειδικές περιστάσεις της πανδημίας COVID-19, όταν οι φυσικές επαφές πρέπει να περιορίζονται στο μέγιστο δυνατό βαθμό, προέκυψαν ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσον θα ήταν δυνατό να αντικατασταθεί το έντυπο αντίγραφο των υποχρεώσεων του εγγυητή για την έκδοση συνολικής εγγύησης όπως προβλέπεται στο παράρτημα 32-03 DA & IA με ηλεκτρονικό έγγραφο που περιλαμβάνει την ψηφιακή υπογραφή του εγγυητή.
Αυτή η δυνατότητα υπάρχει ήδη στο άρθρο 151 παράγραφος 7 UCC - IA που επιτρέπει στις τελωνειακές διοικήσεις να αποδεχτούν διαφορετική μορφή για μια επιχείρηση εφόσον παρέχει το ίδιο νομικό αποτέλεσμα. Αυτό περιλαμβάνει επίσης την αποδοχή ηλεκτρονικής / ψηφιακής υπογραφής (αντί για χειρόγραφη), εάν ρυθμίζεται από την εθνική νομοθεσία.
Είσοδος εμπορευμάτων

Ιατρικός, χειρουργικός και εργαστηριακός εξοπλισμός για θεραπείες έκτακτης ανάγκης
Συνοπτική δήλωση συμμετοχής
Ο ιατρικός, χειρουργικός και εργαστηριακός εξοπλισμός δεν εξαιρούνται από την υποχρέωση υποβολής συνοπτικής δήλωσης εισόδου (ENS), ακόμη και σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Ωστόσο, το άρθρο 127 παράγραφος 7 του UCC προβλέπει τη δυνατότητα χρήσης εμπορικών, λιμενικών ή μεταφορικών εγγράφων για το σκοπό αυτό, υπό την προϋπόθεση ότι αυτά τα άλλα έγγραφα περιέχουν τα απαραίτητα στοιχεία του ENS και είναι διαθέσιμα πριν από μια συγκεκριμένη προθεσμία πριν από την άφιξη των εμπορευμάτων στην ΕΕ.
Παρουσίαση εμπορευμάτων στο τελωνείο
Τα μη ενωσιακά εμπορεύματα που εισέρχονται στο τελωνειακό έδαφος της ΕΕ πρέπει να προσκομίζονται στο τελωνείο. Ενώ κατ 'αρχήν δεν υπάρχει δυνατότητα παραίτησης από την υποχρέωση αυτή για ιατρικό, χειρουργικό και εργαστηριακό εξοπλισμό, μια τέτοια παρουσίαση μπορεί να θεωρηθεί ότι εκπληρώνεται με την προφορική δήλωση τέτοιων εμπορευμάτων για προσωρινή είσοδο (βλ. Σημείο 7 στοιχείο α) παρακάτω).
Εισαγωγή ανθρώπινων οργάνων και μυελού των οστών που προορίζονται για μεταμόσχευση στην ΕΕ
[Ενημερώθηκε στις 8 Απριλίου 2020]
Προκειμένου να διασφαλιστεί η έγκαιρη παράδοση και χρήση τους, οι τελωνειακές διατυπώσεις για την εισαγωγή οργάνων και άλλων ανθρώπινων ή ζωικών ιστών κατά τους τρέχοντες χρόνους έκτακτης ανάγκης πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ελάχιστες, ώστε να μην καθυστερήσει την κυκλοφορία τους σε ελεύθερη κυκλοφορία.
Μια διευκόλυνση από αυτή την άποψη προσφέρεται από μια τροποποίηση του άρθρου 138 στοιχείο η) και του άρθρου 141 παράγραφος 1 του UCC DA, το οποίο εγκρίθηκε από την Επιτροπή στις 3 Απριλίου ως μέρος μιας δέσμης τροποποιήσεων στην DA. Η διάταξη αυτή επιτρέπει στα όργανα και άλλους ανθρώπινους ή ζωικούς ιστούς ή ανθρώπινο αίμα, όταν δεν δηλώνονται να χρησιμοποιούν άλλα μέσα, να θεωρούνται ότι έχουν δηλωθεί για θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία με οποιαδήποτε από τις πράξεις που προβλέπονται στο τροποποιημένο άρθρο 141 παράγραφος 1 UCC DA ( δήλωση με οποιαδήποτε άλλη πράξη). Αυτή η δυνατότητα πρέπει επίσης να ισχύει για την εισαγωγή μυελού των οστών, η οποία μπορεί να θεωρηθεί ως ανθρώπινο όργανο ή ιστός για μεταμόσχευση.
Προκειμένου να διευκολυνθεί η εισαγωγή μυελού των οστών στην παρούσα κατάσταση κρίσης, η Επιτροπή θα προβεί αναδρομικά στην τροποποίηση του άρθρου 138 στοιχείο η) και του άρθρου 141 παράγραφος 1 του UCC-DA * από τις 15 Μαρτίου 2020 *. Αυτό θα επιτρέψει στους εισαγωγείς να χρησιμοποιούν ήδη αυτήν τη λύση προκειμένου να διευκολύνουν την αποδέσμευση αυτών των αγαθών στην παρούσα κρίση. Ωστόσο, οι εθνικές αρμόδιες αρχές παραμένουν υπεύθυνες για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης με τους σχετικούς εθνικούς, κοινοτικούς ή διεθνείς κανόνες που διέπουν τη μεταφορά και το εμπόριο αυτών των αγαθών.
* Τα υπόλοιπα μέτρα που περιλαμβάνονται στην τροποποίηση του UCC DA θα ισχύουν μόλις τεθεί σε ισχύ η τροποποίηση, δηλαδή 20 ημέρες μετά τη δημοσίευση του νομικού κειμένου στην Επίσημη Εφημερίδα. Η δημοσίευση θα πραγματοποιηθεί μετά την περίοδο κατά την οποία το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο πρέπει να εξετάσουν προσεκτικά το κείμενο που ενέκρινε η Επιτροπή στις 3 Απριλίου. Η περίοδος αυτή είναι γενικά δύο μηνών, αλλά μπορεί να παραταθεί.
Άλλες κατηγορίες προϊόντων
Παρουσίαση εμπορευμάτων στο τελωνείο
Οι οικονομικοί φορείς ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν την ενωσιακή ή κοινή διαδικασία διαμετακόμισης, το TIR ή τις προκαταρκτικές τελωνειακές διασαφήσεις στον ευρύτερο δυνατό βαθμό, προκειμένου να επιταχυνθεί η διέλευση των συνόρων και να βελτιστοποιηθούν οι τελωνειακοί έλεγχοι στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ.
T2L
[Ενημερώθηκε στις 8 Απριλίου 2020]
Οι οικονομικοί φορείς καλούνται να εξετάσουν το ενδεχόμενο μετακίνησης εμπορευμάτων κατά τρόπο που θα επωφεληθούν από το τεκμήριο του καθεστώτος της Ένωσης σύμφωνα με το άρθρο 119 παράγραφος 2 UCC-DA.
Οι τελωνειακές αρχές μπορούν, σε εθνικό επίπεδο, να βρουν τρόπους να αποδεχθούν προσωρινά T2L σαρωμένα αντίγραφα των πρωτότυπων εγγράφων T2L, εφόσον επικρατούν περιστάσεις που καθιστούν αδύνατη την έγκαιρη παρουσίαση των πρωτοτύπων και υπό την προϋπόθεση ότι τα πρωτότυπα έγγραφα παραμένουν διαθέσιμα για πιθανό έλεγχο σύμφωνα με με το άρθρο 51 παράγραφος 1 UCC.
Αυτό παραμένει με την επιφύλαξη της εφαρμογής διαδικασιών ελέγχου ή άλλων διαδικασιών διοικητικής βοήθειας, ιδίως σε περίπτωση υποψίας απάτης ή παρατυπιών.
Προέλευση των εμπορευμάτων

Υποβολή αποδεικτικού προτιμησιακής προέλευσης κατά τη διάρκεια της κρίσης COVID-19
Οι υπηρεσίες της Επιτροπής ενημερώθηκαν σχετικά με την αδυναμία ορισμένων κρατών μελών της ΕΕ και προτιμησιακών εμπορικών εταίρων της ΕΕ να παρέχουν πιστοποιητικά καταγωγής σε εύθετη μορφή (δηλαδή υπογεγραμμένη, σφραγισμένη και στη σωστή έντυπη μορφή), όπως σε ορισμένες χώρες επαφές μεταξύ τελωνείων και οικονομικών οι φορείς εκμετάλλευσης έχουν τεθεί σε αναστολή λόγω της κρίσης COVID-19. 
Κατά συνέπεια, η Επιτροπή εξέτασε διάφορους τρόπους για να εξασφαλίσει τη συνέχιση του προτιμησιακού εμπορίου καθ 'όλη τη διάρκεια αυτής της έκτακτης κατάστασης. Συγκεκριμένα, οι υπηρεσίες της Επιτροπής εξέτασαν τη δυνατότητα αποδοχής αντιγράφων πιστοποιητικών, καθώς και τη βέλτιστη χρήση του εγκεκριμένου καθεστώτος εξαγωγέα ως εναλλακτική λύση των επίσημων πιστοποιητικών. Αυτό θα πραγματοποιηθεί μόνο κατά την περίοδο της κρίσης και υπό συγκεκριμένες συνθήκες. 
Οι υπηρεσίες της Επιτροπής, σε διαβούλευση με τα κράτη μέλη, κάλεσαν τους εμπορικούς εταίρους της ΕΕ που αντιμετωπίζουν τέτοιες καταστάσεις να ενημερώσουν την Επιτροπή εάν θα ενδιαφερόταν να κάνουν χρήση αυτών των εξαιρετικών μέτρων. Οι εμπορικοί εταίροι της ΕΕ καθώς και τα κράτη μέλη της ΕΕ έχουν επίσης παράσχει λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο προτίθενται να προχωρήσουν, προκειμένου να διασφαλιστεί ο συντονισμός και η αμοιβαία ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με αυτές τις ρυθμίσεις.
Τελωνειακές διαδικασίες

Εμπορεύματα σε προσωρινή αποθήκευση για περισσότερο από 90 ημέρες
[Ενημερώθηκε στις 8 Απριλίου 2020]
Δεδομένου ότι το μέγιστο χρονικό όριο των 90 ημερών για προσωρινή αποθήκευση δεν μπορεί να παραταθεί χωρίς τροποποίηση του UCC, προκύπτει τελωνειακή οφειλή για εμπορεύματα που δεν έχουν δηλωθεί για τελωνειακό καθεστώς (ή επανεξαχθεί) εντός αυτής της περιόδου. Εάν τα εμπορεύματα δεν υπαχθούν σε τελωνειακό καθεστώς ή επανεξαχθούν λόγω περιστάσεων που σχετίζονται με την εξάπλωση της νόσου COVID-19, ο οικονομικός φορέας μπορεί να επικαλεστεί ανωτέρα βία. Οι τελωνειακές αρχές θα εκτιμήσουν κάθε κατάσταση κατά περίπτωση και, όταν το δικαιολογούν οι προϋποθέσεις, θα εφαρμόσουν τα ίδια κεφάλαια σύμφωνα με το άρθρο 120 UCC ή θα κανονίσουν την κατάσταση των εμπορευμάτων σύμφωνα με το άρθρο 124 παράγραφος 1 στοιχείο η) και το 124 ( 1) (k) UCC, ανάλογα με το αν τα εμπορεύματα τίθενται τελικά σε ελεύθερη κυκλοφορία ή επανεξάγονται UCC. Αυτό δεν πρέπει, ωστόσο,
Σε αυτό το πλαίσιο, η εφαρμογή του άρθρου 120 παράγραφος 2 του UCC δεν αναφέρεται στην ίδια την πανδημία COVID-19. Αντιθέτως, αναφέρεται στη διαφορετική επίδραση που έχει η πανδημία σε διαφορετικούς οικονομικούς φορείς, ανάλογα με την ικανότητα και την ετοιμότητά τους να προστατευθούν από μια τέτοια κατάσταση.
Μια άλλη λύση θα μπορούσε να είναι ότι ο κάτοχος της άδειας προσωρινής αποθήκευσης υποβάλλει αίτηση για άδεια τελωνειακής αποταμίευσης για τις ίδιες εγκαταστάσεις. Μόλις χορηγηθεί, αυτό θα δώσει τη δυνατότητα να δηλώσει τα εμπορεύματα για τη διαδικασία τελωνειακής αποταμίευσης χωρίς να αλλάξει τη θέση τους πέραν της περιόδου 90 ημερών που είναι διαθέσιμη για προσωρινή αποθήκευση. Τέτοιες αιτήσεις πρέπει να υποβάλλονται σε επεξεργασία, στο μέτρο του δυνατού, κατά προτεραιότητα. Κατά συνέπεια, ο οικονομικός φορέας θα χειριστεί και τις δύο άδειες.
Δυνατότητα χρήσης απλουστευμένων δηλώσεων χωρίς προηγούμενη έγκριση
Μια τέτοια δυνατότητα προβλέπεται από το UCC υπό τον όρο ότι η απλοποιημένη δήλωση συνιστά μη τακτική ή περιστασιακή χρήση. Η απουσία ορισμού του όρου «τακτική χρήση» επιτρέπει κάποια ευελιξία.
Προθεσμία για την υποβολή της συμπληρωματικής δήλωσης
Οι προθεσμίες για την υποβολή της συμπληρωματικής δήλωσης που προβλέπεται στο άρθρο 146 ΔΑ καθορίζονται με αναφορά στην ημερομηνία εγγραφής σε λογαριασμούς που δεν ισχύουν σε περιπτώσεις απρόβλεπτων περιστάσεων ή σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας.
Συνεπώς, εάν ένας οικονομικός φορέας δεν μπορεί να τηρήσει την προθεσμία για την υποβολή της συμπληρωματικής διασάφησης για λόγους που συνδέονται με την πανδημία COVID-19, θα πρέπει να ενημερώσει το τελωνείο ελέγχου το συντομότερο δυνατό. Η αίτηση παράτασης της προθεσμίας υποβάλλεται στις τελωνειακές αρχές και αιτιολογείται από δεόντως τεκμηριωμένες απρόβλεπτες περιστάσεις.
Παρουσίαση εμπορευμάτων σε εγκεκριμένους χώρους 
Η παρουσίαση των εμπορευμάτων στο τελωνείο θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί σε «τόπο εγκεκριμένο από τις τελωνειακές αρχές» που αναφέρεται στο άρθρο 139 παράγραφος 1 UCC. Αυτή η διευκόλυνση επιτρέπει στους εμπόρους να παρουσιάζουν τα αγαθά, π.χ. κρίσιμα αγαθά, απευθείας στις εγκαταστάσεις τους.
Μεγαλύτερη περίοδος για την τροποποίηση των δηλώσεων
Σύμφωνα με το άρθρο 173 παράγραφος 3 του UCC, μετά την αποδέσμευση των εμπορευμάτων, ο διασαφιστής μπορεί να ζητήσει την τροποποίηση της τελωνειακής διασάφησης εντός τριών ετών από την ημερομηνία αποδοχής της, προκειμένου να συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις σχετικά με την τοποθέτηση των εμπορευμάτων υπό το σχετικό τελωνειακό καθεστώς. Για δηλώσεις που υποβλήθηκαν κατά τη διάρκεια της κρίσης COVID-19, η προθεσμία αυτή πρέπει να είναι επαρκής για τους οικονομικούς φορείς να ζητήσουν την τροποποίηση.
Διαμετακόμιση

[Ενημερώθηκε στις 8 Απριλίου 2020]
Οι διαδικασίες διαμετακόμισης φαίνεται να λειτουργούν ομαλά παρά τα προληπτικά μέτρα που εφαρμόζονται για την πρόληψη της εκδήλωσης του COVID-19, δηλαδή τον περιορισμό των φυσικών επαφών και τη χρήση εγγράφων που βασίζονται σε χαρτί. Τα ακόλουθα μέτρα πρέπει να εφαρμοστούν στην ΕΕ και στις χώρες κοινής διαμετακόμισης.
Τοποθέτηση εμπορευμάτων στο πλαίσιο της διαδικασίας διαμετακόμισης χωρίς να τα παρουσιάσετε στο τελωνείο και να παραλάβετε τα εμπορεύματα σε εξουσιοδοτημένο μέρος (άρθρο 233 παράγραφος 4 στοιχείο β) UCC)
Οι οικονομικοί φορείς καλούνται να εξετάσουν το ενδεχόμενο να κάνουν ακόμη ευρύτερη χρήση των απλουστεύσεων, όπως ο εξουσιοδοτημένος αποστολέας και ο εξουσιοδοτημένος παραλήπτης.
Προθεσμίες για την προσκόμιση εμπορευμάτων στο τελωνείο προορισμού (άρθρα 297 και 306 παράγραφος 3 IA)
Οι οικονομικοί φορείς μπορούν να αναμένουν ότι το τελωνείο αναχώρησης θα λάβει υπόψη τους πιό μεγάλους χρόνους μεταφοράς λόγω των μέτρων κατά της κορώνας κατά τον καθορισμό της προθεσμίας εντός της οποίας τα εμπορεύματα πρέπει να προσκομίζονται στο τελωνείο προορισμού.
Όταν τα εμπορεύματα προσκομίζονται στο τελωνείο προορισμού μετά τη λήξη της προθεσμίας λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της εκδήλωσης του COVID-19, η τελωνειακή αρχή μπορεί να θεωρήσει ότι η καθυστέρηση δεν οφείλεται στον μεταφορέα.
Εναλλακτικά μέτρα αναγνώρισης στη σφράγιση (άρθρο 302 παράγραφος 1 IA)
Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της εκδήλωσης του COVID-19, όπου είναι δυνατόν, μπορούν να γίνουν αποδεκτά εναλλακτικά μέτρα αναγνώρισης στη σφράγιση. Αντ 'αυτού, τα τελωνεία θα βασίζονται στην περιγραφή των εμπορευμάτων, εάν αυτά είναι αρκετά ακριβή ώστε να επιτρέπουν την εύκολη αναγνώριση των εμπορευμάτων και να αναφέρουν την ποσότητα, τη φύση και τυχόν ειδικά χαρακτηριστικά τους.
Προθεσμίες για τα αποτελέσματα ελέγχου (άρθρο 309 (1) IA)
Η προθεσμία για την αποστολή των αποτελεσμάτων ελέγχου μπορεί να παραταθεί έως και έξι ημέρες σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως οι συγκεκριμένες περιστάσεις της εκδήλωσης του COVID-19.
TIR
Οι μεταφορείς θα μπορούσαν να ζητήσουν από τις τελωνειακές αρχές να επιτρέψουν τη χρήση της διαδικασίας TIR μόνο σε χαρτί, εάν αυτό είναι απαραίτητο υπό τις τρέχουσες συνθήκες στο πλαίσιο των κανόνων για τη συνέχεια των επιχειρήσεων.
Συνοδευτικό έγγραφο διαμετακόμισης (ασφάλεια), T (S) AD
Οι περισσότερες τελωνειακές αρχές μπορούν να παρέχουν ή να αποδέχονται το T (S) AD σε ηλεκτρονική μορφή, π.χ. σαρωμένο έγγραφο ή SMS του αριθμού MRN.
Δικαιολογητικά
Η τελωνειακή διοίκηση μπορεί να αποδεχτεί προσωρινά κατά την περίοδο κρίσης ότι οι οικονομικοί φορείς μπορούν να προσθέσουν ή να στείλουν σαρωμένα δικαιολογητικά στην ηλεκτρονική δήλωση διαμετακόμισης, π.χ. έγγραφο μεταφοράς, CMR, τιμολόγιο κ.λπ. υπό την προϋπόθεση ότι τα πρωτότυπα έγγραφα παραμένουν διαθέσιμα σύμφωνα με το άρθρο 51 παράγραφος 1 UCC. Σε περίπτωση αμφιβολίας σχετικά με την ακρίβεια ή την ορθότητα των εγγράφων, τα τελωνεία ενδέχεται να εξακολουθούν να απαιτούν το πρωτότυπο έγγραφο.
Σημείωση αποστολής CIM ως δήλωση τελωνειακής διαμετακόμισης για σιδηροδρομικές μεταφορές (άρθρα 24, 30, 33 επ. TDA)
Οι τελωνειακές διοικήσεις μπορούν να δέχονται προσωρινά κατά τη διάρκεια της περιόδου κρίσης σαρωμένα αντίγραφα των εγγράφων ή των εγγράφων στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας, υπό την προϋπόθεση ότι τα πρωτότυπα έγγραφα παραμένουν διαθέσιμα και υπόκεινται σε κατάλληλες επαληθεύσεις εκ των υστέρων και υπό την προϋπόθεση της ενημέρωσης των εμπλεκόμενων φορέων.
Ειδικές διαδικασίες

Χρήση της διαδικασίας προσωρινής εισαγωγής
Η παρούσα εξαιρετική κατάσταση πρέπει να θεωρηθεί ως «καταστροφή» σύμφωνα με το άρθρο 221 UCC DA. Επομένως, όλα τα εμπορεύματα που μεταφέρονται στο τελωνειακό έδαφος της Ένωσης για την αντιμετώπιση των συνεπειών αυτής της «καταστροφής», δηλαδή το COVID-19, όπως τα ασθενοφόρα ή κάποιος ιατρικός εξοπλισμός υποστήριξης, θα πρέπει να είναι επιλέξιμα για δήλωση για προσωρινή είσοδο με πλήρη απαλλαγή από την εισαγωγή καθήκον . Το άρθρο 139 UCC DA μπορεί να επιτρέψει τη δήλωση αυτών των εμπορευμάτων με οποιαδήποτε άλλη πράξη, π.χ. με τη μοναδική πράξη διέλευσης των συνόρων, σύμφωνα με το άρθρο 141 παράγραφος 1 στοιχείο δ) UCC DA.
Μια άλλη δυνατότητα θα ήταν η υποβολή προφορικής δήλωσης σύμφωνα με το άρθρο 136 παράγραφος 1 UCC DA. Η παροχή του εντύπου που καθορίζεται στο παράρτημα 71-01 είναι υποχρεωτική σε αυτήν την περίπτωση (βλ. Άρθρο 165 UCC DA), αλλά η διάταξη αυτή θα μπορούσε να αναβληθεί έως 120 ημέρες μετά την παράδοση των εμπορευμάτων, εάν το επιτρέπουν οι τελωνειακές αρχές (βλ. Άρθρα 166 ( 2) UCC και 147 (2) UCC-DA).
Η ίδια προσέγγιση μπορεί να ισχύει για την προσωρινή εισαγωγή ιατρικού, χειρουργικού και εργαστηριακού εξοπλισμού που αναφέρεται στο άρθρο 222 DA με οποιαδήποτε άλλη πράξη, σύμφωνα με το άρθρο 139 DA ή με προφορική δήλωση βάσει του άρθρου 136 παράγραφος 1 στοιχείο δ) DA.
Δυνατότητα παράτασης του ορίου επανεξαγωγής των εμπορευμάτων υπό προσωρινή είσοδο
[Ενημερώθηκε στις 8 Απριλίου 2020]
Δεδομένου ότι πολλοί οικονομικοί φορείς υποχρεώθηκαν να κλείσουν τις εγκαταστάσεις τους και να σταματήσουν να εργάζονται, ενδέχεται να είναι αδύνατο να επανεξαγάγουν τα εμπορεύματα που δηλώθηκαν για προσωρινή είσοδο μέσω δελτίων ATA εντός της καθορισμένης προθεσμίας.
Σε τέτοιες περιπτώσεις, το άρθρο 251 παράγραφος 3 του UCC επιτρέπει στον κάτοχο της διαδικασίας να ζητήσει από τις τελωνειακές αρχές να παρατείνουν την προθεσμία για την επανεξαγωγή εμπορευμάτων που δηλώθηκαν για προσωρινή είσοδο υπό εξαιρετικές περιστάσεις (όπως το COVID-19). Αυτό ισχύει ανεξάρτητα από το είδος της δήλωσης που χρησιμοποιείται για την τοποθέτηση εμπορευμάτων στο πλαίσιο της διαδικασίας προσωρινής εισδοχής. Σε περίπτωση που το ATA Carnet χρησιμοποιήθηκε για το σκοπό αυτό, δεν χρειάζεται να εκδοθεί νέο δελτίο ATA, καθώς το άρθρο 14 της Σύμβασης της Κωνσταντινούπολης αποτελεί διάταξη «μπορεί». Εξάλλου, το άρθρο 7 παράγραφος 2 της παρούσας σύμβασης επιτρέπει στα τελωνεία να παραχωρούν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από αυτό που προβλέπεται στο παράρτημα και ακόμη και να παρατείνουν την αρχική περίοδο.
Χρήση διαδικασίας επεξεργασίας προς τα μέσα
[Ενημερώθηκε στις 8 Απριλίου 2020]
Η χρήση της διαδικασίας τελειοποίησης προς επανεξαγωγή είναι δυνατή και πολλά αγαθά (π.χ. φάρμακα) που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανακούφιση της κρίσης που προκαλείται από την πανδημία COVID-19, μπορεί να επωφεληθούν από την απλούστευση της απαλλαγής που ορίζεται στο άρθρο 324 παράγραφος 1 στοιχείο ε) UCC- IA εφόσον ο δασμός εισαγωγής τους είναι ελεύθερος. 
Εάν τα εμπορεύματα που πρόκειται να τεθούν σε τελειοποίηση προς επανεξαγωγή υπόκεινται σε εξέταση οικονομικών συνθηκών, οι τελωνειακές αρχές θα πρέπει να αξιολογήσουν κατά πόσον τέτοιοι οικονομικοί όροι θεωρούνται ότι πληρούνται λόγω της μη διαθεσιμότητας του μεταποιημένου προϊόντος στην Ένωση. Για μια τέτοια εκτίμηση θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι έκτακτες περιστάσεις που προκαλούνται από την πανδημία COVID-19 προκειμένου να χορηγηθούν άδειες με σύντομο χρονικό όριο (καλύπτοντας μόνο την περίοδο έως ότου τελειώσει η κρίση, π.χ. τρεις μήνες) και συμπεριλαμβανομένων των ποσοτήτων των προϊόντων που χρειάζονται πραγματικά. 
Έξοδος εμπορευμάτων

Προμήθειες πλοίου
Οι προμήθειες πλοίων είναι αγαθά και εξοπλισμός για χρήση στο πλοίο από το πλήρωμα και όχι για εξαγωγή. Σύμφωνα με το άρθρο 269 παράγραφος 2 στοιχείο γ) UCC, η διαδικασία εξαγωγής δεν ισχύει για προμήθειες πλοίων. Τα πλοία που εξέρχονται από λιμένες της ΕΕ θεωρούνται ότι εγκαταλείπουν την ΕΕ (ακόμη και αν πρόκειται για ταξίδι μεταξύ δύο λιμένων της ΕΕ - ναυτιλιακός νόμος), και ως εκ τούτου οι ιατρικές προμήθειες επί του σκάφους υπόκεινται σε διατυπώσεις εξαγωγής, ακόμη και αν δεν υπάγονται επίσημα στη διαδικασία εξαγωγής .
Τα πλοία πρέπει να διαθέτουν φαρμακεία επί του σκάφους (οδηγία 92/29 / ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 31ης Μαρτίου 1992, σχετικά με τις ελάχιστες απαιτήσεις ασφάλειας και υγείας για βελτιωμένη ιατρική περίθαλψη στα πλοία), και ως εκ τούτου θα πρέπει να επιτρέπεται να εγκαταλείπουν τους λιμένες της ΕΕ που φέρουν προστατευτικά εργαλεία και φάρμακα για τα φαρμακεία που ταξιδεύουν για τα πληρώματά τους.
Αυτός ο συγκεκριμένος τύπος «προμήθειας πλοίων» εξαιρείται, επομένως, από τους περιορισμούς εξαγωγής του εξοπλισμού ατομικής προστασίας που εφαρμόστηκαν με τον κανονισμό (ΕΕ) 2020/402 της 14ης Μαρτίου 2020.
Άλλα ζητήματα που σχετίζονται με τα τελωνειακά στοιχεία του κανονισμού (ΕΕ) 2020/402 εξετάζονται σε ξεχωριστό ειδικό έγγραφο καθοδήγησης. 
Δυνατότητα καθυστέρησης της ακύρωσης της τελωνειακής διασάφησης για εξαγωγή ή της διασάφησης επανεξαγωγής
Οι οικονομικοί φορείς ζήτησαν παράταση της περιόδου εξόδου των εμπορευμάτων από το τελωνειακό έδαφος, χωρίς να ακυρωθεί η διασάφηση εξαγωγής ή επανεξαγωγής από το τελωνείο εξαγωγής.
Πράγματι, εάν το τελωνείο εξαγωγής δεν έχει λάβει πληροφορίες ή αποδεικτικά στοιχεία ότι τα εμπορεύματα έχουν εγκαταλείψει το τελωνειακό έδαφος της ΕΕ εντός 150 ημερών από την ημερομηνία παράδοσης των εμπορευμάτων για τη διαδικασία εξαγωγής, επανεξαγωγής ή τελειοποίησης προς επανεξαγωγή, το τελωνείο μπορεί να ακυρώσει τη σχετική διασάφηση, σύμφωνα με το άρθρο 248 UCC DA.
Λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες εξαιρετικές περιστάσεις, συνιστάται το τελωνείο εξαγωγής να μην κινήσει τέτοια ακύρωση, εκτός εάν ζητηθεί ρητά από τον διασαφιστή της σχετικής διασάφησης.

Σχετικοί σύνδεσμοι
Τελωνειακές διαδικασίες εισαγωγής και εξαγωγής


E-mail = ggioggaras@Gmail.com

Κάντε κλικ στην ετικέτα να δείτε τα βιβλία μας 


Δημιουργούμε
«Τράπεζα Θεμάτων Εξετάσεων Εκτελωνιστών»
Αν υπάρχουν από προηγούμενους διαγωνισμούς
μπορείτε να μας τα στείλετε

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΚΡΟΑΣΗΣ στα ΤΕΛΩΝΕΙΑ
Σύνταξη Αίτησης για Απόφαση
σε ΝΟΜΙΚΗ ΒΑΣΗ
με το Μεγαλύτερο Αρχείο στην Ελλάδα
E-Mail = ggioggaras@Gmail.comΗ

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε


Ενδιαφέρουσες  Ιστοσελίδες
https://sxoli-ekteloniston.blogspot .com
https://ektelonistivivlia.blogspot.com
https://gnomesmetaforas.blogspot .com
https://logotexnia-ekteloniston.blogspot .com
www.bookstars.gr
Στο δεύτερο blog βιβλία και της Διαμεταφοράς

ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
με τον ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα


Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου