Τρίτη 7 Ιουνίου 2016

Ενδοκοινοτική Συνεργασία Κρατών- Μελών για προϊόντα ειδικών φόρων κατανάλωσης Καν. 2016/323 (Μάθημα 3) 7 Ιουνίου 2016


Ενδοκοινοτική Συνεργασία Κρατών- Μελών για προϊόντα ειδικών φόρων κατανάλωσης Καν. 2016/323 (Μάθημα 3) 7 Ιουνίου 2016
11.3.2016   EL Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης          L 66/1
________________________________________
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΌΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2016/323 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ
της 24ης Φεβρουαρίου 2016
για τη θέσπιση λεπτομερών κανόνων για τη συνεργασία και την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ κρατών μελών σχετικά με προϊόντα που τελούν υπό καθεστώς αναστολής των ειδικών φόρων κατανάλωσης σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 389/2012 του Συμβουλίου
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ,
Έχοντας υπόψη τη Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
Έχοντας υπόψη τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 389/2012 του Συμβουλίου, της 2ας Μαΐου 2012, για τη διοικητική συνεργασία στον τομέα των ειδικών φόρων κατανάλωσης και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2073/2004 (1), και ιδίως το άρθρο 9 παράγραφος 2, το άρθρο 15 παράγραφος 5 και το άρθρο 16 παράγραφος 3,
Κατόπιν διαβούλευσης με τον Ευρωπαίο Επόπτη Προστασίας Δεδομένων,
Εκτιμώντας τα ακόλουθα:
(1)          Πρόκειται να χρησιμοποιηθεί κυρίως αυτοματοποιημένο σύστημα για τις ανταλλαγές πληροφοριών που προβλέπονται στα άρθρα 8, 15 και 16 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 389/2012 σχετικά με προϊόντα που τελούν υπό καθεστώς αναστολής των ειδικών φόρων κατανάλωσης. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να καθοριστεί η δομή και το περιεχόμενο των εγγράφων αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής με τα οποία διαβιβάζονται αυτές οι πληροφορίες.
(2)          Για να καταστεί δυνατός ο αποτελεσματικός έλεγχος των προϊόντων που τελούν υπό καθεστώς αναστολής των ειδικών φόρων κατανάλωσης, η αιτούσα αρχή θα πρέπει να μπορεί να ζητά το ιστορικό μιας διακίνησης προϊόντων που τελούν υπό καθεστώς αναστολής των ειδικών φόρων κατανάλωσης εντός της Ένωσης από άλλη αρμόδια αρχή, παρέχοντας τον διοικητικό κωδικό αναφοράς του σχετικού ηλεκτρονικού διοικητικού εγγράφου, ο οποίος αποδίδεται σύμφωνα με το άρθρο 21 παράγραφος 3 της οδηγίας 2008/118/ΕΚ του Συμβουλίου (2). Οι αρχές στις οποίες υποβάλλεται η αίτηση θα πρέπει να μπορούν να απαντούν αυτομάτως στις αιτήσεις αυτές. Η απάντηση θα πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα ηλεκτρονικά έγγραφα και άλλες πληροφορίες που ανταλλάσσονται σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 21 έως 25 της οδηγίας 2008/118/ΕΚ.
(3)          Σε περίπτωση που η αιτούσα αρχή δεν γνωρίζει τον διοικητικό κωδικό αναφοράς του ηλεκτρονικού διοικητικού εγγράφου υπό την κάλυψη του οποίου πραγματοποιείται η διακίνηση προϊόντων που τελούν υπό καθεστώς αναστολής των ειδικών φόρων κατανάλωσης εντός της Ένωσης, η αρχή αυτή θα πρέπει να μπορεί να λαμβάνει τον σχετικό διοικητικό κωδικό αναφοράς παρέχοντας άλλες σχετικές πληροφορίες που αφορούν τη διακίνηση.
(4)          Στο πλαίσιο ορισμένων ερευνών της συμμόρφωσης των συναλλασσομένων με τις διατάξεις του κεφαλαίου ΙΙΙ και του κεφαλαίου IV της οδηγίας 2008/118/ΕΚ απαιτείται η συλλογή πληροφοριών που μπορούν να εντοπιστούν μόνο εκτός του αυτοματοποιημένου συστήματος. Επομένως, το αυτοματοποιημένο σύστημα θα πρέπει, για τους σκοπούς εντοπισμού αυτών των πληροφοριών, να υποστηρίζει τη μετάδοση αιτήσεων για διοικητική συνεργασία και των απαντήσεων στις αιτήσεις αυτές. Το αυτοματοποιημένο σύστημα θα πρέπει να υποστηρίζει επίσης την αποστολή νομίμως αιτιολογημένων αρνήσεων από τις αρχές στις οποίες υποβάλλεται η αίτηση.
(5)          Το αυτοματοποιημένο σύστημα θα πρέπει να παρέχει τυποποιημένα έντυπα εγγράφων αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής για την υποστήριξη της υποχρεωτικής ανταλλαγής πληροφοριών στην περίπτωση που έχει υπάρξει ή υπάρχουν υπόνοιες πως έχει υπάρξει παρατυπία ή παραβίαση της νομοθεσίας περί ειδικών φόρων κατανάλωσης.
(6)          Θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι το αυτοματοποιημένο σύστημα χρησιμοποιείται για πληροφορίες που ανταλλάσσονται σε προαιρετική βάση, κατά τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιείται και για πληροφορίες που ανταλλάσσονται υποχρεωτικά. Και στις δύο περιπτώσεις θα πρέπει να χρησιμοποιούνται τα ίδια έγγραφα αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής.
(7)          Οι αρμόδιες αρχές των κρατών μελών θα πρέπει να μπορούν να αιτούνται και να λαμβάνουν ενημέρωση κατά τρόπο ομοιόμορφο σχετικά με τις ενέργειες παρακολούθησης που πραγματοποιούνται βάσει των πληροφοριών που έχουν ανταλλαχθεί.
(8)          Θα πρέπει να θεσπιστούν λεπτομερείς κανόνες που επιτρέπουν την ανταλλαγή πληροφοριών για τους σκοπούς της διοικητικής συνεργασίας όταν δεν είναι διαθέσιμο το αυτοματοποιημένο σύστημα, καθώς και για την καταγραφή αυτών των πληροφοριών στο αυτοματοποιημένο σύστημα, όταν αυτό καταστεί ξανά διαθέσιμο.
(9)          Θα πρέπει να καθοριστούν οι καταστάσεις υπό τις οποίες τα κράτη μέλη θα πρέπει να χρησιμοποιούν εφεδρικά έγγραφα αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής για την υποχρεωτική ανταλλαγή πληροφοριών.
(10)        Τα μέτρα που προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό είναι σύμφωνα με τη γνώμη της επιτροπής ειδικών φόρων κατανάλωσης,
ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι
ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 1
Αντικείμενο
Για τους σκοπούς της συνεργασίας και της ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ κρατών μελών σχετικά με προϊόντα που τελούν υπό καθεστώς αναστολής των ειδικών φόρων κατανάλωσης, με τον παρόντα κανονισμό θεσπίζονται λεπτομερείς κανόνες όσον αφορά τα ακόλουθα:
α)           τη δομή και το περιεχόμενο των εγγράφων αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής που ανταλλάσσονται μέσω του αυτοματοποιημένου συστήματος που αναφέρεται στο άρθρο 2 σημείο 8) του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 389/2012 για τους σκοπούς των άρθρων 8, 15 και 16 του εν λόγω κανονισμού·
β)            τη δομή και το περιεχόμενο της ενημέρωσης σχετικά με ενέργειες παρακολούθησης που πραγματοποιούνται ως αποτέλεσμα της συνεργασίας κατόπιν αίτησης ή της προαιρετικής κοινοποίησης πληροφοριών·
γ)            τους κανόνες και τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούν οι αρμόδιες αρχές που ανταλλάσσουν έγγραφα αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής·
δ)            τη δομή και το περιεχόμενο των εφεδρικών εγγράφων αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής και τους κανόνες και τις διαδικασίες σχετικά με τη χρήση τους.
Άρθρο 2
Ορισμοί
Για τους σκοπούς του παρόντος κανονισμού, ισχύουν οι ακόλουθοι ορισμοί:
α)   «διακίνηση»: διακίνηση μεταξύ δύο ή περισσότερων κρατών μελών προϊόντων που τελούν υπό καθεστώς αναστολής των ειδικών φόρων κατανάλωσης κατά την έννοια του κεφαλαίου IV της οδηγίας 2008/118/ΕΚ·
β)   «ασφαλές σύστημα ταχυδρομείου CCN»: η ασφαλής υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που παρέχεται ως μέρος του δικτύου CCN/CSI.
Άρθρο 3
Δομή και περιεχόμενο των εγγράφων αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής
1.   Τα έγγραφα αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής καταρτίζονται σύμφωνα με το παράρτημα Ι.
2.   Στην περίπτωση που απαιτούνται κωδικοί για τη συμπλήρωση ορισμένων πεδίων δεδομένων στα έγγραφα αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής σύμφωνα με το παράρτημα Ι του παρόντος κανονισμού, χρησιμοποιούνται οι κωδικοί που παρατίθενται στο παράρτημα ΙΙ του παρόντος κανονισμού, στο παράρτημα ΙΙ του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 612/2013 της Επιτροπής (3) και στο παράρτημα ΙΙ του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 684/2009 της Επιτροπής (4), όπως καθορίζεται στους πίνακες του παραρτήματος Ι του παρόντος κανονισμού.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΙ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΤΟΠΙΝ ΑΙΤΗΣΕΩΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ Ι
Αιτήσεις για τηλεφόρτωση πληροφοριών που περιέχονται στο αυτοματοποιημένο σύστημα
Άρθρο 4
Αιτήσεις για τηλεφόρτωση πληροφοριών όταν ο διοικητικός κωδικός αναφοράς της διακίνησης είναι γνωστός στην αιτούσα αρχή
1.   Όταν η αιτούσα αρχή γνωρίζει τον διοικητικό κωδικό αναφοράς του ηλεκτρονικού διοικητικού εγγράφου υπό την κάλυψη του οποίου πραγματοποιείται η διακίνηση, ο οποίος αποδίδεται σύμφωνα με το άρθρο 21 παράγραφος 3 τρίτο εδάφιο της οδηγίας 2008/118/ΕΚ, μπορεί να υποβάλει αίτηση για οποιοδήποτε έγγραφο αναφερόμενο στο παράρτημα Ι του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 684/2009 και οποιοδήποτε άλλο έγγραφο σχετικά με τη διακίνηση.
Για τον σκοπό αυτό, η αιτούσα αρχή αποστέλλει το έγγραφο «Αίτηση τηλεφόρτωσης διακίνησης», όπως καθορίζεται στον πίνακα 1 του παραρτήματος Ι, στην αρχή του κράτους μέλους αποστολής στην οποία υποβάλλεται η αίτηση. Η αίτηση αναφέρει τον διοικητικό κωδικό αναφοράς του ηλεκτρονικού διοικητικού εγγράφου υπό την κάλυψη του οποίου πραγματοποιείται η διακίνηση.
2.   Όταν η αρχή στην οποία υποβάλλεται η αίτηση γνωρίζει τον διοικητικό κωδικό αναφοράς, απαντά στις υποβληθείσες σύμφωνα με την παράγραφο 1 αιτήσεις με τη χρήση του εγγράφου «Απάντηση στην αίτηση τηλεφόρτωσης διακίνησης», όπως καθορίζεται στον πίνακα 2 του παραρτήματος Ι, αναφέροντας την κατάσταση της διακίνησης.
Η αρχή στην οποία υποβάλλεται η αίτηση αποστέλλει επίσης έγγραφο με τίτλο «Ιστορικό διακίνησης», όπως καθορίζεται στον πίνακα 3 του παραρτήματος Ι, το οποίο περιλαμβάνει αντίγραφο του ηλεκτρονικού διοικητικού εγγράφου υπό την κάλυψη του οποίου πραγματοποιείται η διακίνηση και τυχόν άλλων εγγράφων που αφορούν την εν λόγω διακίνηση.
3.   Όταν η αρχή στην οποία υποβάλλεται η αίτηση δεν γνωρίζει τον διοικητικό κωδικό αναφοράς, απαντά στις υποβληθείσες σύμφωνα με την παράγραφο 1 αιτήσεις με τη χρήση του εγγράφου «Απάντηση στην αίτηση τηλεφόρτωσης διακίνησης», επιλέγοντας στο πεδίο «Κατάσταση» την τιμή «Καμία».
Άρθρο 5
Αίτηση τηλεφόρτωσης πληροφοριών όταν η αιτούσα αρχή δεν γνωρίζει τον διοικητικό κωδικό αναφοράς
1.   Όταν δεν είναι γνωστός(-οί) ο (οι) διοικητικός(-οί) αριθμός(-οί) αναφοράς ενός ή περισσότερων ηλεκτρονικών διοικητικών εγγράφων τα οποία αναζητά η αιτούσα αρχή και η αιτούσα αρχή θεωρεί ότι το κράτος μέλος αποστολής είναι άλλο κράτος μέλος, η αιτούσα αρχή μπορεί να ζητήσει από την αρμόδια αρχή άλλου κράτος μέλους να αναζητήσει κατάλογο ηλεκτρονικών διοικητικών εγγράφων υπό την κάλυψη των οποίων πραγματοποιούνται οι σχετικές διακινήσεις.
Για τον σκοπό αυτό, η αιτούσα αρχή αποστέλλει έγγραφο με τίτλο «Κοινή αίτηση», όπως καθορίζεται στον πίνακα 4 του παραρτήματος Ι, στην αρχή στην οποία υποβάλλεται η αίτηση. Στην αίτηση αναφέρονται τα σχετικά κριτήρια αναζήτησης και περιλαμβάνονται πληροφορίες που υποστηρίζουν την επιλογή αυτών των κριτηρίων.
2.   Η αρχή στην οποία υποβάλλεται η αίτηση απαντά σε αιτήσεις που υποβάλλονται σύμφωνα με την παράγραφο 1 επιστρέφοντας κατάλογο ηλεκτρονικών διοικητικών εγγράφων που πληρούν τα κριτήρια αναζήτησης που έχουν επιλεγεί σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1, τα οποία ταυτοποιούνται μέσω των διοικητικών κωδικών αναφοράς τους, με τη χρήση του εγγράφου «Κατάλογος e-ΔΕ ως αποτέλεσμα γενικού ερωτήματος», όπως καθορίζεται στον πίνακα 5 του παραρτήματος Ι.
3.   Όταν κανένα έγγραφο δεν πληροί τα κριτήρια αναζήτησης που έχουν επιλεγεί σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 ή όταν ο αριθμός των διοικητικών κωδικών αναφοράς που πληρούν τα επιλεγμένα κριτήρια αναζήτησης είναι μεγαλύτερος του 99, η αρχή στην οποία υποβάλλεται η αίτηση αποστέλλει στην αιτούσα αρχή έγγραφο με τίτλο «Απόρριψη κοινής αίτησης», όπως καθορίζεται στον πίνακα 6 του παραρτήματος Ι.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙ
Αιτήσεις για πληροφορίες που δεν περιέχονται στο αυτοματοποιημένο σύστημα
Άρθρο 6
Αιτήσεις για παροχή πληροφοριών και διοικητικές έρευνες
1.   Αιτήσεις για πληροφορίες σχετικά με προϊόντα που τελούν υπό καθεστώς αναστολής των ειδικών φόρων κατανάλωσης, οι οποίες δεν περιέχονται στο αυτοματοποιημένο σύστημα, υποβάλλονται με την αποστολή εγγράφου με τίτλο «Κοινή αίτηση για διοικητική συνεργασία», όπως καθορίζεται στον πίνακα 7 του παραρτήματος Ι. Στο πεδίο που αφορά τον τύπο αίτησης επιλέγεται η τιμή «Διοικητική συνεργασία».
2.   Κάθε αίτηση που υποβάλλεται σύμφωνα με την παράγραφο 1 ενδέχεται να αφορά έναν ή περισσότερους οικονομικούς φορείς εγγεγραμμένους στο κράτος μέλος της αιτούσας αρχής, σύμφωνα με το άρθρο 19 παράγραφος 1 στοιχείο α) του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 389/2012. Αφορά μόνο έναν οικονομικό φορέα εγγεγραμμένο στο κράτος μέλος της αρχής στην οποία υποβάλλεται η αίτηση.
3.   Αφού ολοκληρώσει τυχόν απαραίτητες έρευνες, η αρχή στην οποία υποβάλλεται η αίτηση αποστέλλει τα αποτελέσματα των ερευνών αυτών στην αιτούσα αρχή μέσω εγγράφου με τίτλο «Αποτελέσματα διοικητικής συνεργασίας», όπως καθορίζεται στον πίνακα 10 του παραρτήματος Ι.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙΙ
Προθεσμίες και αρνήσεις
Άρθρο 7
Προθεσμίες
1.   Η αιτούσα αρχή μπορεί να υπενθυμίσει στην αρχή στην οποία υποβάλλεται αίτηση ότι δεν έχει απαντήσει ακόμα σε προηγούμενη αίτηση για συνεργασία, αποστέλλοντας έγγραφο με τίτλο «Μήνυμα υπενθύμισης για διοικητική συνεργασία», όπως καθορίζεται στον πίνακα 9 του παραρτήματος Ι.
2.   Εάν η αρχή στην οποία υποβάλλεται η αίτηση δεν απαντήσει σε αίτηση εντός των προθεσμιών που ορίζονται στο άρθρο 11 παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 389/2012, αποστέλλει πληροφορίες σχετικά με τους λόγους για τους οποίους δεν απάντησε, με τη χρήση εγγράφου με τίτλο «Μήνυμα απάντησης», όπως καθορίζεται στον πίνακα 8 του παραρτήματος Ι του παρόντος κανονισμού.
Άρθρο 8
Άρνηση συνεργασίας
Όταν η αρχή στην οποία υποβάλλεται η αίτηση αρνείται να χειριστεί αίτηση για πληροφορίες, να διενεργήσει διοικητική έρευνα σχετικά με τις ζητούμενες πληροφορίες ή να παράσχει τις ζητούμενες πληροφορίες, ειδοποιεί την αιτούσα αρχή με τη χρήση του ασφαλούς συστήματος ταχυδρομείου CCN, παρέχοντας τουλάχιστον τις ακόλουθες πληροφορίες:
α)           τον αναγνωριστικό κωδικό αντιστοιχίας παρακολούθησης του σχετικού εγγράφου αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής που έχει αποστείλει η αιτούσα αρχή, όπως καθορίζεται στον κατάλογο κωδικών 1 του παραρτήματος ΙΙ·
β)            την ημερομηνία της απόφασης άρνησης απάντησης στην αίτηση·
γ)            την ταυτότητα της αρχής στην οποία υποβλήθηκε η αίτηση και η οποία εκδίδει την άρνηση·
δ)            τους λόγους άρνησης σύμφωνα με το άρθρο 7 παράγραφος 2, το άρθρο 21 παράγραφος 1, το άρθρο 25 ή το άρθρο 33 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 389/2012.
Αποστέλλει την κοινοποίηση αυτή μόλις λάβει την απόφασή της και, σε κάθε περίπτωση, εντός τριών μηνών από την παραλαβή της αίτησης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΙΙ
ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΑΙΤΗΣΗ
Άρθρο 9
Προαιρετική ανταλλαγή πληροφοριών
1.   Σε περιπτώσεις εκτός αυτών που αναφέρονται στην παράγραφο 2, πραγματοποιείται προαιρετική ανταλλαγή πληροφοριών σύμφωνα με το άρθρο 16 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 389/2012, με τη χρήση εγγράφου με τίτλο «Αποτελέσματα διοικητικής συνεργασίας», όπως καθορίζεται στον πίνακα 10 του παραρτήματος Ι του παρόντος κανονισμού.
2.   Σε περίπτωση που η προαιρετική ανταλλαγή πληροφοριών αφορά τα αποτελέσματα ελέγχου εγγράφων ή φυσικού ελέγχου προϊόντων κατά τη διάρκεια διακίνησης, τα αποτελέσματα αποστέλλονται με τη χρήση του εγγράφου «Έκθεση ελέγχου», όπως καθορίζεται στον πίνακα 11 του παραρτήματος Ι.
Άρθρο 10
Υποχρεωτική ανταλλαγή πληροφοριών — προϊόντα που τελούν υπό καθεστώς αναστολής των ειδικών φόρων κατανάλωσης και καλύπτονται από τις διατάξεις του κεφαλαίου ΙΙΙ της οδηγίας 2008/118/ΕΚ ή προϊόντα που παραλαμβάνονται από εγγεγραμμένο παραλήπτη
Όταν εντοπίζεται κάποια από τις περιπτώσεις που αναφέρονται στο άρθρο 15 παράγραφος 1 στοιχεία α) έως ε) του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 389/2012, ως αποτέλεσμα ελέγχου εγγράφων ή φυσικού ελέγχου προϊόντων στις εγκαταστάσεις εγγεγραμμένου παραλήπτη κατά την έννοια του άρθρου 4 παράγραφος 9 της οδηγίας 2008/118/ΕΚ (εφεξής «εγγεγραμμένος παραλήπτης») ή εγκεκριμένου αποθηκευτή κατά την έννοια του άρθρου 4 παράγραφος 1 της εν λόγω οδηγίας (εφεξής «εγκεκριμένος αποθηκευτής»), η υποχρεωτική διαβίβαση των απαραίτητων πληροφοριών διενεργείται με τη χρήση του εγγράφου «Αποτελέσματα διοικητικής συνεργασίας», όπως καθορίζεται στον πίνακα 10 του παραρτήματος Ι του παρόντος κανονισμού.
Το έγγραφο «Αποτελέσματα διοικητικής συνεργασίας» αποστέλλεται στις αρμόδιες αρχές του εκάστοτε κράτους μέλους εντός επτά ημερών από τον έλεγχο.
Άρθρο 11
Υποχρεωτική ανταλλαγή πληροφοριών — έκθεση ελέγχου
Όταν εντοπίζεται κάποια από τις περιπτώσεις που αναφέρονται στο άρθρο 15 παράγραφος 1 στοιχεία α) έως ε) του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 389/2012, ως αποτέλεσμα ελέγχου εγγράφων ή φυσικού ελέγχου προϊόντων κατά τη διάρκεια διακίνησης, η υποχρεωτική διαβίβαση της έκθεσης ελέγχου πραγματοποιείται με τη χρήση του εγγράφου «Έκθεση ελέγχου», όπως καθορίζεται στον πίνακα 11 του παραρτήματος Ι του παρόντος κανονισμού.
Το έγγραφο «Έκθεση ελέγχου» αποστέλλεται στις αρμόδιες αρχές του εκάστοτε κράτους μέλους εντός επτά ημερών από τον έλεγχο.
Άρθρο 12
Υποχρεωτική ανταλλαγή πληροφοριών — οριστική διακοπή διακίνησης
Όταν αρμόδια αρχή ενημερώνεται για την οριστική διακοπή διακίνησης λόγω μίας από τις περιπτώσεις που αναφέρονται στο άρθρο 15 παράγραφος 1 στοιχεία α) έως ε) του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 389/2012, η υποχρεωτική διαβίβαση των πληροφοριών αυτών πραγματοποιείται με τη χρήση του εγγράφου «Διακοπή διακίνησης», όπως καθορίζεται στον πίνακα 13 του παραρτήματος Ι του παρόντος κανονισμού.
Το έγγραφο «Διακοπή διακίνησης» αποστέλλεται στις αρμόδιες αρχές του εκάστοτε κράτους μέλους εντός μίας ημέρας από τη στιγμή που η αναφερόμενη στο πρώτο εδάφιο αρμόδια αρχή ενημερώνεται για την οριστική διακοπή.
Άρθρο 13
Υποχρεωτική ανταλλαγή πληροφοριών — γνωστοποίηση προειδοποίησης ή απόρριψης
Όταν αρμόδια αρχή ενημερώνεται ότι προϊόντα που τελούν υπό καθεστώς αναστολής των ειδικών φόρων κατανάλωσης, τα οποία έχουν αποσταλεί σε εγγεγραμμένο παραλήπτη ή σε εγκεκριμένο αποθηκευτή, δεν έχουν ζητηθεί ή ότι το περιεχόμενο του ηλεκτρονικού διοικητικού εγγράφου που αφορά προϊόντα υπό καθεστώς αναστολής των ειδικών φόρων κατανάλωσης, τα οποία έχουν αποσταλεί σε εγγεγραμμένο παραλήπτη ή σε εγκεκριμένο αποθηκευτή, είναι λανθασμένο και η αρμόδια αρχή έχει υπόνοιες ότι αυτό οφείλεται σε μια από τις περιπτώσεις που αναφέρονται στο άρθρο 15 παράγραφος 1 στοιχεία α) έως γ) ή στοιχείο ε) του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 389/2012, αποστέλλει έγγραφο με τίτλο «Προειδοποίηση ή απόρριψη e-ΔΕ», όπως καθορίζεται στον πίνακα 14 του παραρτήματος Ι του παρόντος κανονισμού, στην αρμόδια αρχή του κράτους μέλους αποστολής.
Το έγγραφο «Προειδοποίηση ή απόρριψη e-ΔΕ» αποστέλλεται στην αρμόδια αρχή του κράτους μέλους αποστολής εντός μίας ημέρας από τη στιγμή που η αρμόδια αρχή ενημερώνεται για τα αναφερόμενα στο πρώτο εδάφιο γεγονότα.
Άρθρο 14
Υποχρεωτική ανταλλαγή πληροφοριών — αναφορές συμβάντων
Όταν αρμόδια αρχή ενημερώνεται για γεγονότα σχετικά με μια διακίνηση πέραν όσων καθορίζονται στα άρθρα 10, 11, 12 ή 13 και η αρμόδια αρχή έχει υπόνοιες ότι αυτό οφείλεται σε μία από τις περιπτώσεις που αναφέρονται στο άρθρο 15 παράγραφος 1 στοιχεία α) έως ε) του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 389/2012, η υποχρεωτική διαβίβαση των απαραίτητων πληροφοριών πραγματοποιείται με τη χρήση του εγγράφου «Αναφορά συμβάντος», όπως καθορίζεται στον πίνακα 12 του παραρτήματος Ι του παρόντος κανονισμού.
Το έγγραφο «Αναφορά συμβάντος» αποστέλλεται εντός επτά ημερών από τη στιγμή που η αρμόδια αρχή λάβει γνώση των αναφερόμενων στο πρώτο εδάφιο γεγονότων.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ IV
ΚΟΙΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Άρθρο 15
Μη διαθεσιμότητα του αυτοματοποιημένου συστήματος και χρήση του εφεδρικού εγγράφου αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής
1.   Για τους σκοπούς του άρθρου 15 παράγραφος 4 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 389/2012, τα κράτη μέλη μπορούν να θεωρούν ότι το αυτοματοποιημένο σύστημα δεν είναι διαθέσιμο στις ακόλουθες περιπτώσεις:
α)           όταν το αυτοματοποιημένο σύστημα δεν είναι διαθέσιμο λόγω βλάβης στο υλισμικό ή στις τηλεπικοινωνίες·
β)            σε περίπτωση προβλημάτων στο δίκτυο που δεν υπόκεινται στον άμεσο έλεγχο της Επιτροπής ή του εκάστοτε κράτους μέλους·
γ)            ανωτέρα βία·
δ)            η προγραμματισμένη συντήρηση κοινοποιείται τουλάχιστον 48 ώρες πριν από την προγραμματισμένη έναρξη της περιόδου συντήρησης.
2.   Για τους σκοπούς του άρθρου 9 παράγραφος 1 δεύτερο εδάφιο και του άρθρου 15 παράγραφος 4 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 389/2012, το εφεδρικό έγγραφο αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής προσδιορίζει τον τύπο του εγγράφου αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής το οποίο αντικαθιστά. Οι απαραίτητες πληροφορίες συντάσσονται όπως καθορίζεται στους πίνακες του παραρτήματος Ι του παρόντος κανονισμού υπό μορφή στοιχείων, εκφρασμένων κατά τον ίδιο τρόπο όπως και στο έγγραφο αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής. Όλα τα στοιχεία και οι ομάδες και υποομάδες δεδομένων στις οποίες ανήκουν αυτά τα στοιχεία προσδιορίζονται με τους αριθμούς και τα γράμματα που αναφέρονται στις στήλες Α και Β των αντίστοιχων πινάκων του παραρτήματος Ι.
Η ανταλλαγή του εφεδρικού εγγράφου αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής πραγματοποιείται με τα μέσα που συμφωνούνται μεταξύ των εκάστοτε αρμόδιων αρχών.
3.   Μόλις αποκατασταθεί η διαθεσιμότητα του αυτοματοποιημένου συστήματος, οι πληροφορίες που ανταλλάσσονται σύμφωνα με την παράγραφο 2 αποστέλλονται με τη χρήση του αυτοματοποιημένου συστήματος υπό τη μορφή των κατάλληλων εγγράφων αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής.
Άρθρο 16
Ενημέρωση σχετικά με τις ενέργειες παρακολούθησης που πραγματοποιούνται ως αποτέλεσμα της ανταλλαγής πληροφοριών
1.   Η αίτηση για ενημέρωση σύμφωνα με το άρθρο 8 παράγραφος 5, το άρθρο 15 παράγραφος 2 ή το άρθρο 16 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 389/2012 περιλαμβάνει τουλάχιστον τις ακόλουθες πληροφορίες:
α)           τον αναγνωριστικό κωδικό αντιστοιχίας παρακολούθησης του σχετικού εγγράφου αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής που αποστέλλεται από την αρμόδια αρχή που αιτείται ενημέρωσης, όπως καθορίζεται στον κατάλογο κωδικών 1 του παραρτήματος ΙΙ του παρόντος κανονισμού·
β)            την ημερομηνία ή τις ημερομηνίες παροχής των πληροφοριών.
2.   Για τους σκοπούς του άρθρου 8 παράγραφος 5, του άρθρου 15 παράγραφος 2 και του άρθρου 16 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 389/2012, η ενημέρωση για τις ενέργειες παρακολούθησης περιλαμβάνει τουλάχιστον τις παρακάτω πληροφορίες:
α)           τον αναγνωριστικό κωδικό αντιστοιχίας παρακολούθησης του εγγράφου αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής που αποστέλλεται από την αρμόδια αρχή που αιτείται ενημέρωσης, όπως καθορίζεται στον κατάλογο κωδικών 1 του παραρτήματος ΙΙ του παρόντος κανονισμού·
β)            την ταυτότητα της αρμόδιας αρχής που παρέχει την ενημέρωση·
γ)            πληροφορίες για τις ενέργειες παρακολούθησης που πραγματοποιήθηκαν βάσει των πληροφοριών που παρασχέθηκαν.
3.   Οι αιτήσεις για ενημέρωση και η παροχή της ενημέρωσης διενεργούνται με τη χρήση του ασφαλούς συστήματος ταχυδρομείου CCN.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ V
ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 17
Έναρξη ισχύος
Ο παρών κανονισμός αρχίζει να ισχύει την εικοστή ημέρα από τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο παρών κανονισμός είναι δεσμευτικός ως προς όλα τα μέρη του και ισχύει άμεσα σε κάθε κράτος μέλος
Βρυξέλλες, 24 Φεβρουαρίου 2016.
Για την Επιτροπή
Ο Πρόεδρος
Jean-Claude JUNCKER
________________________________________
(1)  ΕΕ L 121 της 8.5.2012, σ. 1
(2)  Οδηγία 2008/118/ΕΚ του Συμβουλίου, της 16ης Δεκεμβρίου 2008, σχετικά με το γενικό καθεστώς των ειδικών φόρων κατανάλωσης και για την κατάργηση της οδηγίας 92/12/ΕΟΚ (ΕΕ L 9 της 14.1.2009, σ. 12).
(3)  Εκτελεστικός κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 612/2013 της Επιτροπής, της 25ης Ιουνίου 2013, για τη λειτουργία του μητρώου οικονομικών φορέων και φορολογικών αποθηκών, των σχετικών στατιστικών δεδομένων και την κοινοποίηση στοιχείων σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 389/2012 του Συμβουλίου για τη διοικητική συνεργασία στον τομέα των ειδικών φόρων κατανάλωσης (ΕΕ L 173 της 26.6.2013, σ. 9).

(4)  Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 684/2009 της Επιτροπής, της 24ης Ιουλίου 2009, για την εφαρμογή της οδηγίας 2008/118/ΕΚ του Συμβουλίου όσον αφορά τις μηχανοργανωμένες διαδικασίες για τη διακίνηση προϊόντων που υπόκεινται σε ειδικούς φόρους κατανάλωσης υπό καθεστώς αναστολής των φόρων αυτών (ΕΕ L 197 της 29.7.2009, σ. 24).
.
Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

E-mail = ggioggaras@Gmail.com

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου