Κανόνες Διεθνούς Συναλλαγής INCOTERMS Μάθημα 15 Ιουλίου 2014
Σκοπός των Incoterms
1. Ο σκοπός των "Incoterms" είναι η παροχή μιας σειράς διεθνών Kανόνων για την ερμηνεία των
συνηθέστερα χρησιμοποιουμένων στο εξωτερικό εμπόριο όρων. Έτσι, η πιθανότητα να
υπάρχει διαφορά στην ερμηνεία κάποιων όρων από χώρα σε χώρα μπορεί να
μηδενιστεί ή τουλάχιστον να μειωθεί σε σημαντικό βαθμό.
2. Συχνά τα συμβαλλόμενα μέρη δεν γνωρίζουν τις διαφορές που
υπάρχουν μεταξύ δύο χωρών ως προς την εμπορική πρακτική. Αυτό μπορεί να δώσει
αφορμή για παρεξηγήσεις, αμφισβητήσεις και δικαστικούς αγώνες με όλη την
απώλεια χρόνου και χρήματος που συνεπάγονται Για την εξάλειψη των προβλημάτων
αυτών το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο εξέδωσε για πρώτη φορά το 1936 μια σειρά
από διεθνείς κανόνες για την ερμηνεία των εμπορικών όρων. Οι κανόνες αυτοί
έγιναν γνωστοί ως "Incoterms
1936". Μεταγενέστερες τροποποιήσεις και προσθήκες έγιναν το 1953, 1967,
1976, 1980 και πρόσφατα το 1990, ώστε να καταστήσουν τους κανόνες σύγχρονους με
τις τρέχουσες διεθνείς εμπορικές πρακτικές.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΉ 2
Σκοπός των Incoterms 2
Γιατί νέοι Incoterms? 2
Νέες τεχνικές μεταφορών 2
Νέα μέθοδος παρουσίασης των Incoterms 3
Συναλλακτικές συνήθειες ενός
τόπου ή συγκεκριμένου εμπορίου 4
Το δικαίωμα επιλογής ( option) που παρέχεται στον
αγοραστή 4
Εκτελωνισμός 4
Συσκευασία 5
Επιθεώρηση των εμπορευμάτων 5
Ελεύθερο στο μεταφορέα...Κατονομαζόμενος
τόπος (FCA) 6
Οι όροι ..C" (CFR, CIF, CPT και CIP) 6
Οι "Incoterms" και η σύμβαση
μεταφοράς 8
Η απαίτηση «επί του πλοίου»
στους όρους FOB, CFR και
CIF 8
Οι όροι "D" (DAF, DES, DEQ, DDU και DDP) 9
Η φορτωτική και οι
διαδικασίες της ηλεκτρονικής ανταλλαγής δεδομένων (EDI) 9
Μη διαπραγματεύσιμα έγγραφα
μεταφοράς αντί φορτωτικών 10
Tο δικαίωμα της παροχής οδηγιών στο
μεταφορέα 11
Η μεταβίβαση των σχετικών με
τα εμπορεύματα κινδύνων και εξόδων 11
Αναφορά στους Incoterms 12
ΔΙΑΙΤΗΣΙΑ ΤΟΥ
ΔΕΕ 12
EXW Ex Work Εκ
του Εργοστασίου 12
Α. Ο πωλητής οφείλει 12
Β. Ο αγοραστής οφείλει 13
FCA Free Carrier Ελεύθερο
στον Μεταφορέα 14
Α. Ο πωλητής οφείλει 15
Β. Ο αγοραστής οφείλει 17
FAS Free Alongside Ship Ελεύθερο
παράπλευρα στο πλοίο 18
Α. Ο πωλητής οφείλει 18
Β. Ο αγοραστής οφείλει 19
FOB Free on Board Ελεύθερο
επί του Πλοίου 20
Α. Ο πωλητής οφείλει 20
Β. Ο αγοραστής οφείλει 21
CFR Cost and Freight Αξία και Ναύλος 22
Α. Ο πωλητής οφείλει 23
Β Ο αγοραστής οφείλει 24
CIF Cost Insurance and Freight Αξία, Ασφάλεια και Ναύλος 25
Α. Ο πωλητής οφείλει 25
Β. Ο αγοραστής οφείλει 27
CPT Carriage paid To Μεταφορά
πληρωμένη μέχρι… 28
Α. Ο πωλητής οφείλει 28
Β. Ο αγοραστής οφείλει 30
CIP Carriage and Insurance Paid To Μεταφορά και Ασφάλεια πληρωμένη μέχρι… 31
Α. Ο πωλητής οφείλει 31
Β. Ο αγοραστής οφείλει 32
DAF Delivered At Frontier Παραδοτέο
στα σύνορα 33
Α. Ο αγοραστής οφείλει 35
DES Delivered Ex Ship Παραδοτέο
εκ του πλοίου 36
Α. Ο πωλητής οφείλει 36
Β. Ο αγοραστής οφείλει 38
DEQ Delivered Ex Quay Παραδοτέο εκ της προκυμαίας 38
Α. Ο πωλητής οφείλει 39
Β. 0 αγοραστής οφείλει 40
DDU Delivered Duty Unpaid Παραδοτέο δασμός απλήρωτος 41
Α. Ο πωλητής οφείλει 41
Β.0 αγοραστής οφείλει 42
DDP Delivered Duty Paid Παραδοτέο
δασμός πληρωμένος 43
A. 0 πωλητής οφείλει 44
Β. 0 αγοραστής οφείλει 45
|
E-mail = ggioggaras@Gmail.com
|
Ο
ηλεκτρονικός επαγγελματισμός μειώνει τη γνώση της πείρας.
Επικεντρωθείτε
στο βιβλίο και στην δια βίου εκπαίδευση
|
Βρείτε
επαγγελματικές λύσεις στο Blog Σχολή Εκτελωνιστών του
Γιώργου Γιωγγαρά
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου