Αποφάσεις Δασμολογικών Κλάσεων της Επιτροπής Τελωνειακού
Δασμολογίου και Αποφάσεις Δικαστικές της
ΕΕ, Μαρτίου 2015 (στο
μάθημα 3), 1 Απριλίου 2015
Δεσμευτικές
δασμολογικές πληροφορίες που δεν συμμορφώνονται με τον παρόντα κανονισμό
μπορούν να συνεχίσουν να αποτελούν αντικείμενο επίκλησης, σύμφωνα με τις
διατάξεις του άρθρου 12 παράγραφος 6 του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 2913/92,
κατά τη διάρκεια περιόδου τριών μηνών από την ημερομηνία έναρξης της ισχύος
του παρόντος κανονισμού
|
Γενικοί κανόνες για την ερμηνεία της ονοματολογίας
Η
κατάταξη των εμπορευμάτων στην
ονοματολογία πραγματοποιείται σύμφωνα με τις παρακάτω αρχές
1. Το κείμενο
των τίτλων των τμημάτων των κεφαλαίων ή των υποκεφαλαίων θεωρείται ότι έχει,
μόνο ενδεικτική αξία, δεδομένου ότι η κατάταξη καθορίζεται νόμιμα σύμφωνα με
το κείμενο των κλάσεων και των σημειώσεων των τμημάτων ή των κεφαλαίων και
σύμφωνα με τους παρακάτω κανόνες, εφόσον αυτοί δεν είναι αντίθετοι προς το
κείμενο των εν λόγω κλάσεων και σημειώσεων.
2. α) Κάθε
αναφορά σ ένα είδος μέσα σε ορισμένη κλάση καλύπτει το είδος αυτό, έστω και αν δεν
είναι πλήρες ή τελειωμένο, με την προϋπόθεση ότι στην κατάσταση που
παρουσιάζεται, εμφανίζει τα ουσιώδη χαρακτηριστικά του πλήρους ή του
τελειωμένου είδους. Καλύπτει επίσης το πλήρες ή τελειωμένο είδος ή αυτό που
θεωρείται σαν τέτοιο, βάσει των προηγουμένων διατάξεων, στην περίπτωση που
αυτό παρουσιάζεται ασυναρμολόγητο ή αποσυναρμολογημένο.
β) Κάθε
αναφορά σε μια ύλη μέσα σε ορισμένη κλάση καλύπτει την ύλη αυτή, είτε σε
αμιγή κατάσταση είτε αναμεμειγμένη ή και συνδυασμένη με άλλες ύλες. Επίσης,
κάθε αναφορά σε τεχνουργήματα από ορισμένη ύλη καλύπτει τα τεχνουργήματα που
αποτελούνται εξ ολοκλήρου ή μερικώς από την ύλη αυτή. Η κατάταξη των
αναμειγμένων αυτών προϊόντων ή των συνθέτων αυτών ειδών γίνεται σύμφωνα με
τις αρχές που αναφέρονται στον κανόνα 3.
3. Όταν
εμπορεύματα πρέπει, εκ πρώτης όψεως, να καταταγούν σε δύο ή περισσότεροι
κλάσεις, σ' εφαρμογή του κανόνα 2 β), ή σε κάθε άλλη περίπτωση, η κατάταξη
γίνεται σύμφωνα με τα παρακάτω:
α) η
περισσότερο εξειδικευμένη κλάση πρέπει να έχει προτεραιότητα έναντι των
κλάσεων με γενικότερο περιεχόμενο. Εντούτοις,
όταν δύο ή περισσότερες κλάσεις καλύπτουν κάθε μία ένα μόνο τμήμα των υλών
που αποτελούν ένα αναμειγμένο προϊόν ή ένα σύνθετο είδος η ένα μόνο τμήμα των
ειδών, στην περίπτωση εμπορευμάτων που παρουσιάζονται σε σύνολα συσκευασμένα
, για τη λιανική πώληση, αυτές οι κλάσεις πρέπει να θεωρούνται. σε σχέση με
αυτό το προϊόν ή αυτό το είδος, ως εξίσου εξ ειδικευμένες, έστω και αν μία
από αυτές δίνει, μια περισσότερο ακριβή ή περισσότερο πλήρη περιγραφή,
β) τα
αναμειγμένα προϊόντα. τα τεχνουργήματα και τα είδη που αποτελούνται από
διάφορες ύλες ή προκύπτουν από τη συναρμολόγηση διαφόρων αντικειμένων, καθώς
και τα εμπορεύματα που παρουσιάζονται σε σύνολα συσκευασμένα για τη λιανική πώληση, στα οποία η κατάταξη
δεν μπορεί να γίνει με εφαρμογή του κανόνα 3 α ), κατατάσσονται σύμφωνα με
την ύλη ή το είδος που δίνει σ' αυτά τον ουσιώδη τους χαρακτήρα, όταν είναι
δυνατός αυτός ο καθορισμός,
γ) στις
περιπτώσεις που η κατάταξη του εμπορεύματος δεν μπορεί να γiνει σύμφωνα με
τον κανόνα 3 α) ή 3 β), τότε αυτό κατατάσσεται στην τελευταία κατά σειρά
αρίθμησης κλάση μεταξύ των κλάσεων που
μπορούν έγκυρα να ληφθούν υπόψη.
4. Τα
εμπορεύματα που η κατάταξη τους δεν μπορεί να γίνει με βάση τους παραπάνω
αναφερόμενους κανόνες, κατατάσσονται στην κλάση που αναφέρεται στα
περισσότερο ανάλογα είδη.
5. Εκτός από
τις παραπάνω διατάξεις, στα παρακάτω αναφερόμενα εμπορεύματα εφαρμόζονται και
οι ακόλουθοι κανόνες:
α) οι θήκες για φωτογραφικές μηχανές, μουσικά όργανα,
όπλα, όργανα σχεδίασης, τα κουτιά και τα παρόμοια είδη συσκευασίας που έχουν
ειδικά διευθετηθεί για να δέχονται ένα καθορισμένο είδος ή ένα σύνολο, που
προορίζονται για παρατεταμένη χρήση και παρουσιάζονται με τα είδη για τα
οποία προορίζονται, κατατάσσονται, με τα είδη αυτά εφόσον είναι του τύπου που
κανονικά πουλιέται με αυτά. Εντούτοις. ο κανόνας αυτός δεν εφαρμόζεται στα
είδη συσκευασίας τα οποία προσδίδουν στο σύνολο τον ουσιώδη του χαρακτήρα.
β) με την
επιφύλαξη των διατάξεων του παραπάνω κανόνα 5 α ), οι συσκευασίες [1]
που περιέχουν εμπορεύματα κατατάσσονται με τα εμπορεύματα αυτά, όταν είναι
του τύπου που χρησιμοποιείται κανονικά για το είδος των εμπορευμάτων αυτών.
Εντούτοις, η
διάταξη αυτή δεν είναι υποχρεωτική όταν οι συσκευασίες είναι φανερό ότι είναι
κατάλληλες να χρησιμοποιούνται κατά επαναλαμβανόμενο τρόπο.
6. Η κατάταξη
των εμπορευμάτων στις διακρίσεις μιας και της αυτής κλάσης καθορίζεται νόμιμα
σύμφωνα με το κείμενο των διακρίσεων αυτών και των σημειώσεων των διακρίσεων,
καθώς και αναλογικά (mutatis mutandis), σύμφωνα με τους παραπάνω κανόνες,
δεδομένου ότι μπορούν να συγκριθούν μόνον οι διακρίσεις του αυτού επιπέδου.
Εκτός αντιθέτων διατάξεων, για τους σκοπούς του κανόνα αυτού εφαρμόζονται
επίσης οι σημειώσεις των τμημάτων και των κεφαλαίων.
|
Οι αποφάσεις της ΑΕΤΑ, της Ελληνικής Διοικητικής
Αρχής, πρέπει να δημοσιεύονται στο Ιντερνέτ. Λειτουργεί μηχανισμός στο Υπουργείο
Οικονομικών. Χρησιμοποιείστε τον !!
|
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Περιγραφή των εμπορευμάτων
|
Κατάταξη
(κωδικός ΣΟ)
|
Αιτιολογία
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
Είδος
κατασκευασμένο από ύφασμα, παραγεμισμένο, που αναπαριστά ζώο, ύψους περίπου 15 cm, με
ενσωματωμένη μουσική μονάδα.
Η μουσική
ενεργοποιείται με το τράβηγμα του κορδονιού στο κάτω μέρος του είδους.
Βλέπε
εικόνα (1).
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΌΣ
ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2015/352 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 2ας Μαρτίου 2015 σχετικά με τη
δασμολογική κατάταξη ορισμένων εμπορευμάτων στη Συνδυασμένη Ονοματολογία
|
9503 00 41
|
Η κατάταξη
καθορίζεται από τους γενικούς κανόνες 1, 3 β) και 6 για την
ερμηνεία της Συνδυασμένης Ονοματολογίας (ΣΟ) και από το κείμενο των κωδικών
ΣΟ 9503 00 και 9503 00 41.
Το είδος
αποτελεί σύνθετο προϊόν που είναι κατασκευασμένο από διαφορετικά αντικείμενα·
το παραγεμισμένο παιχνίδι που αναπαριστά ζώο και τη μουσική μονάδα. Το είδος
μπορεί να χρησιμοποιηθεί από παιδιά ως παιχνίδι χωρίς να ενεργοποιείται η
μουσική, επομένως το παραγεμισμένο ζώο παιχνίδι προσδίδει στο είδος τον
ουσιώδη χαρακτήρα του. Επιπλέον, τα είδη στα οποία υπάρχει ενσωματωμένος
μουσικός μηχανισμός τα οποία όμως έχουν κυρίως χρηστική λειτουργία κατατάσσονται
γενικά στην ίδια κλάση με τα αντίστοιχα είδη στα οποία δεν υπάρχει
ενσωματωμένος μουσικός μηχανισμός και όχι ως μουσικά κουτιά (βλέπε επίσης τις
Επεξηγηματικές Σημειώσεις του Εναρμονισμένου Συστήματος για την κλάση 9208,
ομάδα A), δεύτερη παράγραφος). Συνεπώς, η κατάταξη στον κωδικό ΣΟ
9503 00 55 ως όργανο ή συσκευή μουσικού παιχνιδιού για παιδιά
(συμπεριλαμβανομένων των μουσικών κουτιών) αποκλείεται.
Το είδος
πρέπει επομένως να καταταχθεί στον κωδικό ΣΟ 9503 00 41 ως
παραγεμισμένο παιχνίδι για παιδιά που αναπαριστά ζώο.
|
(1) Η
εικόνα έχει αποκλειστικά ενημερωτικό σκοπό.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Περιγραφή των εμπορευμάτων
|
Κατάταξη
(Κωδικός ΣΟ)
|
Αιτιολογία
|
||||||||||
(1)
|
(2)
|
(3)
|
||||||||||
Τροχοσανίδα με τέσσερις τροχούς (skateboard) με διαστάσεις περίπου 80 × 27 ×
17 cm, βάρος 10 kg και μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 65 kg. Το είδος είναι
εφοδιασμένο με ηλεκτροκινητήρα τροφοδοτούμενο από δύο επαναφορτιζόμενες
ηλεκτρικές μπαταρίες 24 V.
Το είδος έχει τα ακόλουθα
χαρακτηριστικά:
Η τροχοσανίδα συνοδεύεται από
τηλεχειριστήριο που κρατείται στο χέρι.
Η τροχοσανίδα είναι εξοπλισμένη με
ηλεκτροκινητήρα, τον οποίο χειρίζεται ο επιβαίνων σε αυτή μέσω
τηλεχειριστήριου.
Η ταχύτητα της τροχοσανίδας, όταν
αυτή είναι σε κίνηση, μπορεί να ρυθμίζεται με το τράβηγμα ειδικού μοχλού επί
του τηλεχειριστηρίου.
|
9506 99 90
|
Η κατάταξη καθορίζεται από τους
γενικούς κανόνες 1 και 6 για την ερμηνεία της Συνδυασμένης Ονοματολογίας,
καθώς και από το κείμενο των κωδικών ΣΟ 9506, 9506 99 και
9506 99 90.
Μολονότι το είδος είναι
εξοπλισμένο με ηλεκτροκινητήρα, έχει τα χαρακτηριστικά αθλητικού ψυχαγωγικού
προϊόντος και όχι μηχανοκίνητου οχήματος, καθώς, λόγω της απουσίας φρένων και
συστήματος διεύθυνσης, απαιτείται η σωματική δραστηριότητα του επιβαίνοντος
στην τροχοσανίδα (παρόμοια με τη δραστηριότητα που απαιτείται από επιβαίνοντα
σε μη μηχανοκίνητη τροχοσανίδα). Κατά συνέπεια, αποκλείεται η κατάταξη στην
κλάση 8703 ως αυτοκίνητο όχημα που είναι κατασκευασμένο κυρίως για τη
μεταφορά προσώπων.
Δεδομένης της ικανότητας να
αναπτύσσει ταχύτητα έως 32 km/h, το είδος δεν θεωρείται τροχοφόρο παιχνίδι
που έχει σχεδιαστεί για να επιβαίνουν παιδιά (βλέπε επίσης τις Επεξηγηματικές
Σημειώσεις της ΣΟ, κωδικός 9503 00 10). Κατά συνέπεια,
αποκλείεται η κατάταξη στην κλάση 9503 ως τροχοφόρο παιχνίδι.
Με δεδομένα τα χαρακτηριστικά και
το σχεδιασμό του, το είδος προορίζεται να χρησιμοποιείται ως αθλητικό
ψυχαγωγικό προϊόν (skateboard). Συνεπώς, πρέπει να καταταχθεί στον κωδικό ΣΟ
9506 99 90 ως είδος και υλικό για άλλα αθλήματα ή παιχνίδια υπαίθρου.
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΌΣ
ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2015/386 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ
της 5ης Μαρτίου 2015 σχετικά με τη δασμολογική κατάταξη ορισμένων
εμπορευμάτων στη Συνδυασμένη Ονοματολογία
L065/10-3-2015
|
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Περιγραφή των εμπορευμάτων
|
Κατάταξη
(κωδικός ΣΟ)
|
Λόγοι
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
Μια ηλεκτρική συσκευή, η οποία αποτελείται από ένα κυλινδρικό
μεταλλικό περίβλημα που ενσωματώνει μια λάμπα που εκπέμπει υπεριώδη
ακτινοβολία (UV) και μια ηλεκτρονική μονάδα με φωτεινούς δείκτες που
καταδεικνύουν την κατάσταση της συσκευής. Η ισχύς της υπεριώδους ακτινοβολίας
κυμαίνεται από 14 έως 39 W. Η συσκευή τροφοδοτείται με κανονική τάση 220
V.
Προορίζεται να χρησιμοποιηθεί για
τον φωτοχημικό καθαρισμό ύδατος. Ο καθαρισμός πραγματοποιείται με την
ακτινοβόληση με υπεριώδη ακτινοβολία του διερχόμενου ύδατος, καταστρέφοντας
έτσι τα βακτήρια, τους ιούς και άλλους μικροοργανισμούς που αυτό περιέχει.
Προορίζεται για χρήση στα νοικοκυριά, καθώς και σε ιατρικό ή βιομηχανικό
περιβάλλον.
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΌΣ
ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2015/387 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ της 5ης Μαρτίου 2015 σχετικά με τη
δασμολογική κατάταξη ορισμένων εμπορευμάτων στη Συνδυασμένη Ονοματολογία
L065/10-3-2015
|
8421 21 00
|
Η κατάταξη καθορίζεται από τους
γενικούς κανόνες 1 και 6 για την ερμηνεία της Συνδυασμένης Ονοματολογίας
και από το κείμενο των κωδικών ΣΟ 8421 και 8421 21 00.
Λειτουργία της συσκευής είναι ο
καθαρισμός ύδατος, η οποία αποτελεί λειτουργία που περιγράφεται στην κλάση
8421. Το γεγονός ότι τα βακτήρια, οι ιοί και άλλοι μικροοργανισμοί δεν
απομακρύνονται, αλλά καταστρέφονται, δεν αποκλείει την κατάταξη στην εν λόγω
κλάση. Η κλάση καλύπτει τα φίλτρα και τα συστήματα καθαρισμού παντός είδους
(βλέπε επίσης τις Επεξηγηματικές Σημειώσεις του Εναρμονισμένου Συστήματος για
την κλάση 8421, σημείο II)). Συνεπώς αποκλείεται η κατάταξη του προϊόντος
στην κλάση 8543 «Μηχανές και συσκευές ηλεκτρικές που έχουν δική τους
λειτουργία, που δεν κατονομάζονται ούτε περιλαμβάνονται αλλού στο κεφάλαιο
αυτό».
Η συσκευή πρέπει επομένως να
καταταχθεί στον κωδικό ΣΟ 8421 21 00 ως συσκευή «Για τη διήθηση ή
το καθάρισμα των νερών».
|
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Περιγραφή των προϊόντων
|
Κατάταξη
(κωδικός ΣΟ)
|
Αιτιολογία
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
Πλαστικό φύλλο διαστάσεων 62 cm × 52 cm × 150 μm που
περιλαμβάνει 24 κεραίες. Κάθε κεραία αποτελείται από χάλκινα σύρματα με μορφή
πηνίων επίπεδου ορθογώνιου σχήματος και συνδέεται με δύο βάσεις διεπαφής. Οι
κεραίες παρουσιάζονται ως μια σειρά 8 × 3 και είναι
κολλημένες η μία δίπλα στην άλλη πάνω στο πλαστικό φύλλο.
Το πλαστικό φύλλο δεν περιέχει
ηλεκτρονικά κυκλώματα.
Οι κεραίες πρόκειται να
χρησιμοποιηθούν ως μέρη έξυπνων καρτών.
Βλέπε εικόνα (1)
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΌΣ
ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2015/388 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ
της 5ης Μαρτίου 2015 σχετικά με τη δασμολογική κατάταξη ορισμένων
εμπορευμάτων στη συνδυασμένη ονοματολογία
L065/10-3-2015
|
8504 50 95
|
Η κατάταξη διέπεται από τους
Γενικούς Κανόνες 1 και 6 για την ερμηνεία της Συνδυασμένης
Ονοματολογίας, από τη σημείωση 2 στοιχείο α) του τμήματος XVI καθώς και από
το κείμενο των κωδικών ΣΟ 8504, 8504 50 και 8504 50 95.
Δεδομένου ότι οι κεραίες
αποτελούνται μόνο από πηνία που λειτουργούν ως επαγωγείς, κατατάσσονται στην
κλάση 8504 ως πηνία επαγωγής. Κατά συνέπεια, αποκλείεται η κατάταξή
τους στην κλάση 8548 ως μέρη που δεν κατονομάζονται ούτε περιλαμβάνονται
αλλού στο κεφάλαιο 85.
Το είδος πρέπει συνεπώς να
καταταγεί στον κωδικό ΣΟ 8504 50 95 άλλο πηνίο επαγωγής.
|
(1) Η εικόνα έχει καθαρά ενημερωτικό
χαρακτήρα.
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΌΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ)
2015/389 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ
της 5ης Μαρτίου 2015
σχετικά με την τροποποίηση του
παραρτήματος I του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 2658/87 του Συμβουλίου για τη
δασμολογική και στατιστική ονοματολογία και το κοινό δασμολόγιο, L065/10-3-2015
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ,
Έχοντας υπόψη τη Συνθήκη για τη
λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
Έχοντας υπόψη τον κανονισμό (ΕΟΚ)
αριθ. 2658/87 του Συμβουλίου, της 23ης Ιουλίου 1987, για τη δασμολογική και
στατιστική ονοματολογία και το κοινό δασμολόγιο (1), και ιδίως το άρθρο 9 παράγραφος 1
στοιχείο α),
Εκτιμώντας τα ακόλουθα:
(1)
|
Με τον κανονισμό (ΕΟΚ) αριθ.
2658/87 θεσπίστηκε ονοματολογία εμπορευμάτων (εφεξής καλούμενη «Συνδυασμένη
Ονοματολογία»), η οποία παρατίθεται στο παράρτημα I του εν λόγω κανονισμού.
|
(2)
|
Για τον προσδιορισμό της
περιεκτικότητας σε λάδια των προϊόντων των διακρίσεων 2712 90 31
έως 2712 90 39 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας, το στοιχείο α) της
συμπληρωματικής σημείωσης 4 του Κεφαλαίου 27 του Δευτέρου Μέρους της
Συνδυασμένης Ονοματολογίας προβλέπει την εφαρμογή μεθόδου που περιγράφεται
στο πρότυπο που έχει καταρτιστεί από τον Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης (ISO
2908).
|
(3)
|
Το 2006 ο Διεθνής Οργανισμός
Τυποποίησης ανακάλεσε το πρότυπο ISO 2908 και δεν το αντικατέστησε. Επιπλέον,
η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τυποποίησης δεν έχει καθορίσει κανένα πρότυπο EN για τη
θέσπιση μεθόδου ισοδύναμης προς τη μέθοδο ISO 2908. Τα τελωνειακά εργαστήρια
θα πρέπει συνεπώς να είναι ελεύθερα να εφαρμόζουν κατάλληλες μεθόδους
εργασίας της επιλογής τους για τον προσδιορισμό της περιεκτικότητας σε λάδια
των προϊόντων των διακρίσεων 2712 90 31 έως 2712 90 39 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας.
|
(4)
|
Επίσης, είναι σκόπιμο να αναφερθεί
ρητώς στο στοιχείο α) της συμπληρωματικής σημείωσης 4 του Κεφαλαίου 27 του
Δευτέρου Μέρους της Συνδυασμένης Ονοματολογίας, ότι η περιεκτικότητα σε λάδια
προσδιορίζεται ως ποσοστό κατά βάρος.
|
(5)
|
Κατά συνέπεια, είναι σκόπιμο να
τροποποιηθεί το στοιχείο α) της συμπληρωματικής σημείωσης 4 του Κεφαλαίου 27
του Δευτέρου Μέρους της Συνδυασμένης Ονοματολογίας, με τη διαγραφή της
αναφοράς στο διεθνές πρότυπο που έχει ανακληθεί και την αποσαφήνιση της
μονάδας στην οποία πρέπει να εκφράζεται η περιεκτικότητα σε λάδια.
|
(6)
|
Ως εκ τούτου, ο κανονισμός (ΕΟΚ)
αριθ. 2658/87 θα πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως.
|
(7)
|
Τα μέτρα που προβλέπονται στον
παρόντα κανονισμό είναι σύμφωνα με τη γνώμη της επιτροπής τελωνειακού κώδικα,
|
ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ:
Άρθρο 1
Στο κεφάλαιο 27 στο δεύτερο μέρος
της Συνδυασμένης Ονοματολογίας που παρατίθεται στο παράρτημα I του κανονισμού
(ΕΟΚ) αριθ. 2658/87, το στοιχείο α) της συμπληρωματικής σημείωσης 4
αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:
«α)
|
περιεκτικότητα σε λάδια ίση ή
ανώτερη του 3,5 % κατά βάρος, εφόσον το ιξώδες στους 100 βαθμούς Κελσίου
είναι κατώτερο των 9 × 10– 6 m2 s– 1, σύμφωνα με τη μέθοδο EN ISO 3104· ή»
|
Άρθρο 2
Ο παρών κανονισμός αρχίζει να ισχύει
την εικοστή ημέρα από τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής
Ένωσης.
Ο παρών κανονισμός είναι δεσμευτικός
ως προς όλα τα μέρη του και ισχύει άμεσα σε κάθε κράτος μέλος.
Βρυξέλλες, 5 Μαρτίου 2015.
Για την Επιτροπή,
εξ ονόματος του Προέδρου,
Heinz ZOUREK
Γενικός Διευθυντής Φορολογίας και
Τελωνειακής Ένωσης
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΌΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ)
2015/390 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ
της 5ης Μαρτίου 2015
σχετικά με την τροποποίηση του
παραρτήματος I του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 2658/87 του Συμβουλίου για τη
δασμολογική και στατιστική ονοματολογία και το κοινό δασμολόγιο, L065/10-3-2015
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ,
Έχοντας υπόψη τη Συνθήκη για τη
λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
Έχοντας υπόψη τον κανονισμό (ΕΟΚ)
αριθ. 2658/87 του Συμβουλίου, της 23ης Ιουλίου 1987, για τη δασμολογική και
στατιστική ονοματολογία και το κοινό δασμολόγιο (1), και ιδίως το άρθρο 9 παράγραφος 1
στοιχείο α),
Εκτιμώντας τα ακόλουθα:
(1)
|
Με τον κανονισμό (ΕΟΚ) αριθ.
2658/87 θεσπίστηκε ονοματολογία εμπορευμάτων (εφεξής καλούμενη «συνδυασμένη
ονοματολογία»), η οποία παρατίθεται στο παράρτημα I του εν λόγω κανονισμού.
|
(2)
|
Το ισχύον κείμενο του στοιχείου α)
της συμπληρωματικής σημείωσης 2 του κεφαλαίου 20 του δεύτερου μέρους της
συνδυασμένης ονοματολογίας προβλέπει ότι η περιεκτικότητα ενός προϊόντος σε
διάφορα σάκχαρα υπολογίζεται βάσει αριθμητικής ένδειξης που
προσδιορίζεται διαθλασιμετρικά, σύμφωνα με τη μέθοδο που προβλέπεται στο
παράρτημα του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 974/2014 της Επιτροπής (2).
|
(3)
|
Τα προϊόντα τα οποία παράγονται με
βάση τα φύκια που έχουν παρασκευαστεί ή διατηρηθεί με μεθόδους οι οποίες δεν
προβλέπονται στο δεύτερο μέρος κεφάλαιο 12 της συνδυασμένης ονοματολογίας, με
βάση τις ρίζες μανιόκας, αραρούτης ή σαλεπιού, τους κονδύλους ηλίανθου
(ψευδοκολοκάσια), τις γλυκοπατάτες και παρόμοιες ρίζες και κονδύλους με υψηλή
περιεκτικότητα σε άμυλο ή ινουλίνη της κλάσης 0714 της συνδυασμένης ονοματολογίας ή με βάση τα
αμπελόφυλλα, κατατάσσονται όλα στο δεύτερο μέρος κεφάλαιο 20 της συνδυασμένης
ονοματολογίας. Κατά τον υπολογισμό της περιεκτικότητας με τη χρήση της
διαθλασιμετρικής μεθόδου διαπιστώνεται ότι τα εν λόγω προϊόντα έχουν τόσο
υψηλό ποσοστό ζάχαρης ώστε θεωρούνται ως «με προσθήκη ζάχαρης» κατά την
έννοια της συμπληρωματικής σημείωσης 3 του εν λόγω κεφαλαίου, παρόλο που δεν
περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη.
|
(4)
|
Για να εξασφαλιστεί η ορθή
κατάταξη των προϊόντων αυτών είναι επομένως σκόπιμο, για τους σκοπούς του
υπολογισμού της περιεκτικότητας σε ζάχαρη των εν λόγω προϊόντων που υπάγονται
στο δεύτερο μέρος κεφάλαιο 20 της συνδυασμένης ονοματολογίας, να προβλεφθούν
η χρήση της υγρής χρωματογραφίας υψηλής απόδοσης (HPLC) και η εφαρμογή ενός
καθιερωμένου τύπου που ήδη εφαρμόζεται από τα τελωνειακά εργαστήρια.
|
(5)
|
Για να εξασφαλιστεί η ομοιόμορφη
ερμηνεία της συνδυασμένης ονοματολογίας σε όλη την Ένωση, όσον αφορά τον
προσδιορισμό της περιεκτικότητας σε σάκχαρα διάφορων προϊόντων, θα πρέπει να
τροποποιηθεί το στοιχείο α) της συμπληρωματικής σημείωσης 2 του κεφαλαίου 20
του δεύτερου μέρους της συνδυασμένης ονοματολογίας.
|
(6)
|
Ως εκ τούτου, θα πρέπει να
τροποποιηθεί ανάλογα ο κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 2658/87.
|
(7)
|
Τα μέτρα που προβλέπονται στον
παρόντα κανονισμό είναι σύμφωνα με τη γνώμη της επιτροπής τελωνειακού κώδικα,
|
ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ:
Άρθρο 1
Στο δεύτερο μέρος κεφάλαιο 20 της
συνδυασμένης ονοματολογίας που παρατίθεται στο παράρτημα I του κανονισμού (ΕΟΚ)
αριθ. 2658/87, το στοιχείο α) της συμπληρωματικής σημείωσης 2 αντικαθίσταται
από το ακόλουθο κείμενο:
«α)
|
Η περιεκτικότητα σε διάφορα
σάκχαρα, που μετριέται σε σακχαρόζη (περιεκτικότητα σε σάκχαρα), των
προϊόντων που κατατάσσονται στο κεφάλαιο αυτό αντιστοιχεί στην αριθμητική
ένδειξη που προσδιορίζεται διαθλασιμετρικά σε θερμοκρασία 20 °C, σύμφωνα με
τη μέθοδο που προβλέπεται στο παράρτημα του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ)
αριθ. 974/2014, πολλαπλασιασμένη με έναν από τους ακόλουθους
συντελεστές:
Ωστόσο, η περιεκτικότητα σε
διάφορα σάκχαρα, που μετριέται σε σακχαρόζη (περιεκτικότητα σε σάκχαρα), των
ακόλουθων προϊόντων που κατατάσσονται στο κεφάλαιο αυτό:
αντιστοιχεί στο αποτέλεσμα που
προκύπτει από τον υπολογισμό που πραγματοποιείται με βάση μετρήσεις που έχουν
ληφθεί με την εφαρμογή της μεθόδου της υγρής χρωματογραφίας υψηλής απόδοσης
(“μέθοδο HPLC”), σύμφωνα με τον ακόλουθο τύπο:
S + (G + F) × 0,95
όπου:
|
Άρθρο 2
Ο παρών κανονισμός αρχίζει να ισχύει
την εικοστή ημέρα από τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής
Ένωσης.
Ο παρών κανονισμός είναι δεσμευτικός
ως προς όλα τα μέρη του και ισχύει άμεσα σε κάθε κράτος μέλος.
Βρυξέλλες, 5 Μαρτίου 2015.
Για την Επιτροπή,
εξ ονόματος του Προέδρου,
Heinz ZOUREK
Γενικός Διευθυντής Φορολογίας και
Τελωνειακής Ένωσης
(2) Εκτελεστικός κανονισμός (ΕΕ) αριθ.
974/2014 της Επιτροπής, της 11ης Σεπτεμβρίου 2014, για τον καθορισμό της
διαθλασιμετρικής μεθόδου προσδιορισμού του διαλυτού ξηρού υπολείμματος στα μεταποιημένα
προϊόντα με βάση τα οπωροκηπευτικά με σκοπό την κατάταξή τους στη συνδυασμένη
ονοματολογία (ΕΕ L 274 της 16.9.2014, σ. 6).
Αρ. πρωτ.: ΔΔΘΤΟΚ Α 5006878 ΕΞ 2015/20.3.2015
Δασμολογική κατάταξη ορισμένων αυτοκινήτων οχημάτων
Δασμολογική κατάταξη ορισμένων αυτοκινήτων οχημάτων
Κατηγορία: Τελωνεία - Ειδικ. φόροι
Αθήνα, 20 Μαρτίου 2015
Αρ. Πρωτ.: ΔΔΘΤΟΚ Α 5006878 ΕΞ2015
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜ. ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ και Ε.Φ.Κ.
Δ/ΝΣΗ ΔΑΣΜΟΛΟΓΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ και
ΤΕΛΩΝ. ΟΙΚ/ΚΩΝ ΚΑΘΕΣΤΩΤΩΝ
ΤΜΗΜΑ A' ΔΑΣΜΟΛΟΓΙΚΟ και ΔΑΣΜ.ΑΞΙΑΣ
Ταχ. Δ/νση:Καρ. Σερβίας 10
101 84 Αθήνα
T. Κ:
Πληροφορίες:Ε.Μπίρμπιλα
Τηλέφωνο:210-69.87.474, 475
FAX:210-69.87.477
Email:ebirbila@2001.syzefxis.gov.gr
ΘΕΜΑ:«Δασμολογική κατάταξη ορισμένων
αυτοκινήτων οχημάτων»
Σχετ: α) Η αριθ. Δ.996/631/8-6-2007
ΔΥΟ «Κοινοποίηση επεξηγηματικών σημειώσεων της Σ.Ο. για τις κλάσεις 87.03 και
87.04»
β) Η αριθ. Δ17Α 5000250 ΕΞ/7-1-2014
ΔΥΟ «Αποστολή των Επεξηγηματικών Σημειώσεων του Εναρμονισμένου Συστήματος του
Παγκόσμιου Οργανισμού Τελωνείων στην ελληνική γλώσσα - Κεφ. 87»
γ) Η αριθ. Δ17Α 5020523 ΕΞ/29-8-2014
ΔΥΟ «Δασμολογική κατάταξη κλειστών οχημάτων τύπου βαν με μία σειρά καθισμάτων»
Σε συνέχεια ερωτημάτων και
δυσχερειών που έχουν αναφερθεί αναφορικά με τη δασμολογική κατάταξη ορισμένων
τύπων αυτοκινήτων οχημάτων, και ειδικότερα των αποκαλούμενων «τύπου jeep»,
«βαν» και «pick-up», παρέχουμε τις ακόλουθες διευκρινίσεις για σκοπούς
αποσαφήνισης και διαχωρισμού των γενικών χαρακτηριστικών των εν λόγω οχημάτων
καθώς και των βασικών κριτηρίων για τη δασμολογική τους κατάταξη στις κλάσεις
8703 και 8704, κατά περίπτωση:
Α. Οχήματα «τύπου jeep»:
1.Ο όρος «οχήματα τύπου jeep», δεν ορίζεται ούτε περιλαμβάνεται
στο Κοινό Δασμολόγιο της Ε.Ε. και στις επεξηγηματικές σημειώσεις αυτού, αλλά
ούτε και στις επεξηγηματικές σημειώσεις του Εναρμονισμένου Συστήματος του
Παγκόσμιου Οργανισμού Τελωνείων (Π.Ο.Τ.). Ως εκ τούτου, δεν υφίσταται
εναρμονισμένος ορισμός των εν λόγω οχημάτων εντός της Ε.Ε. για σκοπούς
δασμολογικής κατάταξης, ούτε και απαρίθμηση ή επεξήγηση των αντικειμενικών και
τεχνικών χαρακτηριστικών των εν λόγω οχημάτων.
2.Λαμβάνοντας υπόψη ότι, στον εθνικό
τελωνειακό κώδικα (Ν. 2960/2001) ο όρος αυτός αναφέρεται σε σχέση με ορισμένες
περιπτώσεις επιβολής τέλους ταξινόμησης, παραθέτουμε κατωτέρω για τη
διευκόλυνσή σας, ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά των «οχημάτων τύπου jeep» για
σκοπούς δασμολογικής τους κατάταξης και συνακόλουθης ορθής επιβολής τόσο των
δασμολογικών επιβαρύνσεων όσο και του τέλους ταξινόμησης, του φόρου πολυτελείας
κλπ:
•Πρόκειται κυρίως για οχήματα 4x4,
«ογκοειδούς» και ενισχυμένης δομής (blocky, sturdy structure).
•Μπορεί να είναι του τύπου SUV (Sports
Utility Vehicle).
•Είναι γενικά κατάλληλα και για
ανώμαλα εδάφη (rough terrain - ATV).
•Η γενική τους εμφάνιση προσομοιάζει
σε αρκετά σημεία με τα αντίστοιχα οχήματα που χρησιμοποιούνται από το στρατό.
Τα εν λόγω οχήματα δεν πρέπει να συγχέονται με τα οχήματα τύπου βαν (βλ. σημείο
Β).
•Διαθέτουν μία ή περισσότερες σειρές
καθισμάτων και ενιαίο σκελετό (σασί).
•Μπορεί να είναι ανοικτού ή κλειστού
τύπου.
•Μπορεί να διαθέτουν μικρό, ενιαίο
χώρο φόρτωσης, ανοικτό ή κλειστό (π.χ. για αποσκευές, εργαλεία, εξοπλισμό
κλπ.).
•Ο κύριος σκοπός τους είναι η
μεταφορά προσώπων.
3.Όσον αφορά τη δασμολογική κατάταξη
των οχημάτων αυτού του τύπου, επισημαίνουμε τα ακόλουθα:
•Όπως αναφέρθηκε ανωτέρω, τα οχήματα
«τύπου jeep», βάσει των αντικειμενικών τους χαρακτηριστικών και της γενικότερης
εμφάνισής τους, θεωρούνται ως οχήματα που προορίζονται κυρίως για τη μεταφορά
προσώπων, έστω και αν διαθέτουν βοηθητικό χώρο φόρτωσης (κλειστό ή ανοικτό) για
τη μεταφορά π.χ. αποσκευών, εργαλείων, εξοπλισμού κλπ. Τα εν λόγω οχήματα, κατά
συνέπεια, εξ' ορισμού δεν δύναται να θεωρηθούν ως «οχήματα πολλαπλών χρήσεων»,
δηλαδή οχήματα που εκ πρώτης όψεως προορίζονται εξίσου τόσο για τη μεταφορά
προσώπων όσο και εμπορευμάτων.
•Σύμφωνα λοιπόν με τα ανωτέρω, τα εν
λόγω οχήματα κατατάσσονται στη δασμολογική κλάση 87.03 του Κοινού Δασμολογίου
της Ε.Ε., ως αυτοκίνητα οχήματα που προορίζονται για τη μεταφορά προσώπων
(επιβατικά).
•Εξάλλου, η μετατροπή ορισμένων
τεχνικών χαρακτηριστικών των αυτοκινήτων οχημάτων τύπου jeep, όπως είναι π.χ.
το κλείσιμο ανοικτού χώρου φόρτωσης, η αφαίρεση δεύτερης σειράς καθισμάτων έστω
και με μόνιμο τρόπο κλπ., δεν δύναται να μεταβάλλει τη δασμολογική τους
κατάταξη. Ειδικότερα, λόγω των εκ κατασκευής αντικειμενικών χαρακτηριστικών και
της γενικότερης εμφάνισης των εν λόγω οχημάτων, τέτοιου είδους μετατροπές δεν
κρίνονται ικανές να μεταβάλουν την κύρια χρήση τους που είναι η μεταφορά
προσώπων σύμφωνα με το κείμενο της δασμολογικής κλάσης 8703.
4.Τέλος, για σκοπούς αποφυγής
σύγχυσης, εφιστούμε την προσοχή στα ακόλουθα σημεία:
•Αυτοκίνητα οχήματα τα οποία, εκ
πρώτης όψεως, μπορεί να θεωρηθεί ότι προσομοιάζουν σε ορισμένα χαρακτηριστικά
των «οχημάτων τύπου jeep», αλλά διαθέτουν χωριστό, ανοικτό ή καλυμμένο, χώρο
φόρτωσης (εξέδρα/καρότσα), δεν θεωρούνται ως «οχήματα τύπου jeep» αλλά ως
οχήματα τύπου pick-up και κατά συνέπεια για τη δασμολογική τους κατάταξη στις
Δ.Κ. 8703 ή 8704 εφαρμόζονται τα αντίστοιχα κριτήρια (βλ. σημείο Γ).
•Αυτοκίνητα οχήματα τα οποία, εκ
πρώτης όψεως, μπορεί να θεωρηθεί ότι προσομοιάζουν σε ορισμένα χαρακτηριστικά
των «οχημάτων τύπου jeep», αλλά διαθέτουν εκ κατασκευής ενιαίο, μεγάλο χώρο
φόρτωσης, ανοικτό ή κλειστό, του τύπου που παραπέμπει σε χαρακτηριστικά
οχήματος που προορίζεται για τη μεταφορά εμπορευμάτων, δεν θεωρούνται ως
«οχήματα τύπου jeep» αλλά ως ανοικτά ή κλειστά φορτηγά αντίστοιχα και
κατατάσσονται βάσει των αντικειμενικών τους χαρακτηριστικών στη Δ.Κ. 8704
(εφαρμογή των γενικών κανόνων 1 και 6 του Δασμολογίου).
Β. Οχήματα τύπου βαν:
1.Ο όρος «οχήματα τύπου βαν» αναφέρεται στις επεξηγηματικές
σημειώσεις του Κοινού Δασμολογίου της Ε.Ε. καθώς και του Παγκόσμιου Οργανισμού
Τελωνείων, χωρίς όμως να ορίζεται ειδικότερα.
2.Ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά των
εν λόγω οχημάτων έχουν ως ακολούθως:
• Κλειστά οχήματα με ενιαίο σκελετό
(σασί).
• Σχήμα τύπου «ορθογώνιου κιβωτίου»
(boxlike), με λεία (sleek) επιφάνεια.
• Διαθέτουν μία ή περισσότερες
σειρές καθισμάτων.
• Συχνά διαθέτουν ενιαίο χώρο
φόρτωσης πίσω από το χώρο επιβατών ο οποίος διαχωρίζεται με ειδικό χώρισμα,
μόνιμο ή προσωρινό, για την προστασία των επιβατών και του φορτίου.
• Μπορεί να διαθέτουν πλαϊνά
παράθυρα και πλαϊνές ή/και πίσω πόρτες.
• Μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε
για τη μεταφορά προσώπων είτε εμπορευμάτων.
• Εάν μπορούν κατ' αρχήν να χρησιμοποιηθούν
τόσο για τη μεταφορά προσώπων όσο και εμπορευμάτων, θεωρούνται ως «οχήματα
πολλαπλών χρήσεων».
3.Όσον αφορά τη δασμολογική κατάταξη
των οχημάτων αυτού του τύπου, επισημαίνουμε τα ακόλουθα:
3.1. Βαν με μία σειρά καθισμάτων:
Τα κριτήρια για τη δασμολογική
κατάταξη αυτού του τύπου οχημάτων, περιλαμβάνονται στις Επεξηγηματικές
Σημειώσεις της Σ.Ο. για τις κλάσεις 8703 και 8704 (βλ. α και γ σχετικά).
Ειδικότερα, κατατάσσονται ως εξής:
• Στην κλάση 8703, ως οχήματα για τη
μεταφορά προσώπων, εφόσον διαθέτουν μόνιμα σημεία στήριξης για την τοποθέτηση
καθισμάτων ή/και διατάξεις ασφαλείας στο χώρο πίσω από τα καθίσματα (δηλ. στο
χώρο φόρτωσης).
• Στην κλάση 8704, ως οχήματα για τη
μεταφορά εμπορευμάτων, εφόσον δεν διαθέτουν μόνιμα σημεία στήριξης για την
τοποθέτηση καθισμάτων ή/και διατάξεις ασφαλείας στο χώρο πίσω από τα καθίσματα
(δηλ. στο χώρο φόρτωσης).
• Εφιστούμε ιδίως την προσοχή ότι,
κατά τον τελωνισμό οχημάτων τύπου βαν τα οποία εκ κατασκευής διέθεταν
περισσότερες από μία σειρές καθισμάτων, και τα οποία έχουν μετατραπεί σε βαν με
μία σειρά καθισμάτων, μέσω της αφαίρεσης ή της κάλυψης των επιπλέον σειρών
καθισμάτων ή των σημείων στήριξης και διατάξεων ασφαλείας πίσω από τη θέση του
οδηγού, εξετάζεται για σκοπούς δασμολογικής κατάταξης ο μόνιμος ή μη χαρακτήρας
των εν λόγω μετατροπών. Έτσι, για την υπαγωγή του οχήματος στην κλάση 8704, οι
εν λόγω εργασίες δεν θα πρέπει να είναι εύκολα αναστρέψιμες (π.χ. απλή κάλυψη
με μοκέτα ή πλαστικό τάπητα κλπ. των σημείων στήριξης, που εύκολα αφαιρείται
μετά τον τελωνισμό).
• Επισημαίνουμε ότι λοιπά
χαρακτηριστικά, όπως π.χ. παρουσία ή μη πλαϊνών παραθύρων και μόνιμου ή μη
χωρίσματος, ανέσεις για τους επιβάτες κλπ., δεν λαμβάνονται υπόψη για σκοπούς
δασμολογικής κατάταξης οχημάτων τύπου βαν με μία σειρά καθισμάτων.
• Τέλος εφιστούμε την προσοχή ότι,
το ανωτέρω κριτήριο σχετικά με την ύπαρξη ή μη σημείων στήριξης και διατάξεων
ασφαλείας στο πίσω μέρος του οχήματος, εφαρμόζεται αποκλειστικά για τα οχήματα
τύπου βαν με μία σειρά καθισμάτων και όχι για λοιπούς τύπους οχημάτων.
Έτσι, για παράδειγμα, παραδοσιακό
επιβατικό ΙΧ αυτοκίνητο της κλάσης 8703, που μετατρέπεται μέσω αφαίρεσης της
πίσω σειράς καθισμάτων, έστω και με μόνιμο τρόπο, δεν δύναται σε καμία
περίπτωση να θεωρηθεί ότι εμπίπτει στην κλάση 8704 κατ' εφαρμογή των ανωτέρω
κριτηρίων, καθόσον δεν πρόκειται για όχημα τύπου βαν. Στην περίπτωση αυτή, λόγω
των αντικειμενικών του χαρακτηριστικών, το όχημα εξακολουθεί να κατατάσσεται
στην κλάση 8703.
3.2. Βαν με περισσότερες από μια
σειρές καθισμάτων.
Τα οχήματα αυτά, εκ πρώτης όψεως,
βάσει της γενικής τους εμφάνισης και των αντικειμενικών τους χαρακτηριστικών,
γενικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατ' αρχήν τόσο για τη μεταφορά προσώπων όσο
και εμπορευμάτων. Στην περίπτωση αυτή, θεωρούνται ως οχήματα «πολλαπλών χρήσεων»
και, για τη δασμολογική τους κατάταξη στις κλάσεις 8703 ή 8704, θα πρέπει να
καθοριστεί εάν ο κύριος σκοπός τους εντοπίζεται στη μεταφορά προσώπων ή
εμπορευμάτων, αντίστοιχα. Για το σκοπό αυτό, ορισμένα κριτήρια παρατίθενται
στις επεξηγηματικές σημειώσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Τελωνείων για τις
κλάσεις 8703 και 8704, στις οποίες εξάλλου παραπέμπουν και οι επεξηγηματικές
σημειώσεις της Σ.Ο. (βλ. α, β, γ σχετικά).
Ειδικότερα, τα κριτήρια αυτά έχουν
ως ακολούθως (βλ. β σχετικό):
3.2.1.Κλάση 8703 (κύρια χρήση
θεωρείται η μεταφορά προσώπων):
• Παρουσία μόνιμων καθισμάτων με
διατάξεις ασφαλείας (όπως π.χ. ζώνες ασφαλείας ή σημεία στήριξης και εξαρτήματα
για την εγκατάσταση ζωνών ασφαλείας) για κάθε επιβάτη ή ύπαρξη μόνιμων σημείων
στήριξης και εξαρτημάτων για την τοποθέτηση των καθισμάτων και διατάξεων
ασφαλείας στον χώρο πίσω από το χώρο του οδηγού και των μπροστινών επιβατών.
Τέτοια καθίσματα μπορεί να είναι σταθερά, αναδιπλούμενα, αφαιρούμενα μέσω
σημείων στήριξης ή πτυσσόμενα.
• Παρουσία στο πίσω μέρος του
οχήματος παραθύρων τα οποία βρίσκονται κατά μήκος των πλευρικών τοιχωμάτων.
• Παρουσία ανασυρόμενης,
παλινδρομικής ή ανυψούμενης πόρτας ή πορτών, με παράθυρα, στα πλευρικά
τοιχώματα ή στο πίσω μέρος.
• Απουσία μόνιμου χωρίσματος μεταξύ
του χώρου που προορίζεται για τον οδηγό και τους μπροστινούς επιβάτες και του
χώρου πίσω από αυτόν που δύναται να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά τόσο
προσώπων όσο και εμπορευμάτων.
• Παρουσία σε όλο το εσωτερικό του
οχήματος ανέσεων και εσωτερικού φινιρίσματος καθώς και ανάλογου εξοπλισμού,
παρόμοιων με εκείνων των επιβατικών αυτοκινήτων (π.χ. καλύμματα δαπέδου,
εξαερισμός, εσωτερικός φωτισμός, σταχτοδοχεία).
3.2.2.Κλάση 8704 (κύρια χρήση
θεωρείται η μεταφορά εμπορευμάτων):
• Παρουσία καθισμάτων τύπου πάγκου
χωρίς διατάξεις ασφαλείας (όπως π.χ. ζώνες ασφαλείας για τα καθίσματα ή σημεία
επαφής και εξαρτήματα για την εγκατάσταση ζωνών ασφαλείας) ή ανέσεις για τους
επιβάτες στο χώρο πίσω από αυτόν που προορίζεται για τον οδηγό και τους
μπροστινούς επιβάτες. Τα καθίσματα αυτού του είδους είναι συνήθως αναδιπλούμενα
ή ανακλινόμενα προκειμένου να επιτρέπουν την πλήρη χρήση του οπίσθιου χώρου
(για τα οχήματα τύπου βαν) ή της χωριστής εξέδρας φόρτωσης (για τα οχήματα
τύπου pick-up) για τη μεταφορά εμπορευμάτων.
• Παρουσία χωριστού θαλάμου
(καμπίνας) για τον οδηγό και τους επιβάτες και χωριστής ανοικτής εξέδρας
φόρτωσης με σταθερά πλευρικά
τοιχώματα και πτυσσόμενη οπίσθια
πόρτα (ράμπα) (οχήματα τύπου pick-up).
•Απουσία παραθύρων στο πίσω μέρος
του οχήματος κατά μήκος των δύο πλευρικών τοιχωμάτων. παρουσία ανασυρόμενης,
παλινδρομικής ή ανυψούμενης πόρτας ή πορτών, χωρίς παράθυρα, στα πλευρικά
τοιχώματα ή στο πίσω μέρος, για την φόρτωση και εκφόρτωση των εμπορευμάτων
(οχήματα τύπου βαν).
•Παρουσία μόνιμου διαχωριστικού (χωρίσματος)
μεταξύ του θαλάμου (καμπίνας) που προορίζεται για τον οδηγό και τους
μπροστινούς επιβάτες και του πίσω χώρου.
•Απουσία στον χώρο φόρτωσης ανέσεων
και εσωτερικού φινιρίσματος καθώς και ανάλογου εξοπλισμού, παρόμοιων με εκείνων
των επιβατικών αυτοκινήτων (π.χ. καλύμματα δαπέδου, εξαερισμός, εσωτερικός
φωτισμός, σταχτοδοχεία).
4. Τέλος, επισημαίνουμε ότι τα
οχήματα τύπου βαν πολλαπλών χρήσεων, δεν θα πρέπει να συγχέονται με κλειστά
οχήματα που μπορεί μεν να προσομοιάζουν σε ορισμένα χαρακτηριστικά τους με τα
οχήματα αυτού του τύπου, όμως βάσει των αντικειμενικών τους χαρακτηριστικών δεν
θεωρούνται ως οχήματα πολλαπλών χρήσεων, καθώς είναι εμφανές ότι προορίζονται
εκ κατασκευής είτε για τη μεταφορά προσώπων είτε εμπορευμάτων. Στην περίπτωση
αυτή, τα οχήματα κατατάσσονται απευθείας στην κλάση 8703 ή 8704 αντίστοιχα, με
βάση τους γενικούς κανόνες 1 και 6 του Δασμολογίου, χωρίς να υφίσταται λόγος
εφαρμογής των ως άνω κριτηρίων.
Τέτοια παραδείγματα μπορεί να είναι:
•Οχήματα τύπου station wagon της κλάσης 8703, έστω και αν διαθέτουν μεγάλο
χώρο για την τοποθέτηση αποσκευών, εξοπλισμού κλπ.
•Ορισμένα οχήματα τύπου «minivan», με δύο ή περισσότερες σειρές
καθισμάτων, που προορίζονται εκ κατασκευής για τη μεταφορά προσώπων.
•Ορισμένα κλειστά φορτηγά σχετικά
μικρού μεγέθους της κλάσης 8704.
Γ. Οχήματα τύπου Pick-up:
1.Ο όρος «οχήματα τύπου pick-up» αναφέρεται στις επεξηγηματικές
σημειώσεις του Κοινού Δασμολογίου της Ε.Ε. καθώς και του Παγκόσμιου Οργανισμού
Τελωνείων, χωρίς όμως να ορίζεται ειδικότερα.
2.Ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά των
εν λόγω οχημάτων έχουν ως ακολούθως:
•Πρόκειται για οχήματα με κλειστό
θάλαμο επιβατών, ο οποίος διαθέτει μία ή περισσότερες σειρές καθισμάτων, και
χωριστή εξέδρα για τη φόρτωση και μεταφορά εμπορευμάτων (καρότσα - πλατφόρμα).
•Ο χώρος φόρτωσης (καρότσα) μπορεί
να είναι ανοικτός ή καλυμμένος (π.χ. με εύκαμπτο ή άκαμπτο πλαστικό).
•Μπορεί να διαθέτουν πόρτα στο πίσω
μέρος (καρότσα) για τη διευκόλυνση της φόρτωσης/εκφόρτωσης των εμπορευμάτων.
•Ο χώρος φόρτωσης μπορεί να
επιμηκύνεται (π.χ. μέσω αναδιπλούμενης πόρτας).
•Μπορεί κατ' αρχήν να
χρησιμοποιηθούν είτε για τη μεταφορά προσώπων είτε εμπορευμάτων.
3.Όσον αφορά τη δασμολογική κατάταξη
των οχημάτων αυτού του τύπου, επισημαίνουμε τα ακόλουθα:
3.1. Όταν τα οχήματα αυτά, εκ πρώτης
όψεως, βάσει της γενικής τους εμφάνισης και των αντικειμενικών τους
χαρακτηριστικών, μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατ' αρχήν τόσο για τη μεταφορά
προσώπων όσο και
εμπορευμάτων, τότε θεωρούνται ως
οχήματα «πολλαπλών χρήσεων» και, για τη δασμολογική τους κατάταξη στις κλάσεις
8703 ή 8704, θα πρέπει να καθοριστεί εάν ο κύριος σκοπός τους εντοπίζεται στη
μεταφορά προσώπων ή εμπορευμάτων, αντίστοιχα.
3.2.Για το σκοπό αυτό, εφαρμόζονται
τα κριτήρια των επεξηγηματικών σημειώσεων της Σ.Ο. για τις κλάσεις 8703 και
8704 (βλ. α σχετικό), και ειδικότερα η σύγκριση του μέγιστου εσωτερικού μήκους
της εξέδρας φόρτωσης με το μήκος του μεταξονίου. Ειδικότερα:
• Όταν το μήκος της εξέδρας φόρτωσης
είναι μικρότερο από το 50% του μήκους του μεταξονίου, τότε το όχημα
κατατάσσεται στην κλάση 8703 καθώς θεωρείται ότι προορίζεται για τη μεταφορά
προσώπων.
• Αντίθετα, όταν το μήκος της
εξέδρας φόρτωσης είναι μεγαλύτερο από το 50% του μήκους του μεταξονίου, τότε το
όχημα κατατάσσεται στην κλάση 8704 καθώς θεωρείται ότι προορίζεται για τη
μεταφορά εμπορευμάτων.
3.3.Εφιστούμε ιδίως την προσοχή ότι,
τα προαναφερόμενα κριτήρια εφαρμόζονται μόνον όσον αφορά τα οχήματα τύπου
Pick-up πολλαπλών χρήσεων, όπως αυτά ορίστηκαν ανωτέρω.
Όμως, ορισμένα οχήματα τύπου pick-up
(δηλ. με κλειστό θάλαμο επιβατών και χωριστό χώρο φόρτωσης), λόγω της
γενικότερης εμφάνισης και των αντικειμενικών τους χαρακτηριστικών, δεν εμπίπτουν
στην κατηγορία των «οχημάτων πολλαπλών χρήσεων», καθώς είναι εμφανές ότι ο
κύριος εκ κατασκευής σκοπός τους είναι η μεταφορά προσώπων ή εμπορευμάτων. Στην
περίπτωση αυτή, τα οχήματα κατατάσσονται απευθείας στην κλάση 8703 ή 8704, με
βάση τους γενικούς κανόνες 1 και 6 του Δασμολογίου, χωρίς να υφίσταται λόγος
εφαρμογής των ως άνω κριτηρίων. Για παράδειγμα:
• Όχημα τύπου pick-up με μία ή δύο
σειρές καθισμάτων στο θάλαμο επιβατών και πολύ μικρό χώρο φόρτωσης, του τύπου
που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά αποσκευών, εξοπλισμού, εργαλείων κλπ.,
συχνά με χαρακτηριστικά οχήματος «παντός εδάφους» (ATV), υπάγεται στην κλάση
8703 σύμφωνα με τους Γ.Κ. 1 και 6, καθώς θεωρείται ότι εκ κατασκευής
προορίζεται για τη μεταφορά προσώπων.
• Όχημα τύπου pick-up με μία σειρά
κανονικών καθισμάτων, που μπορεί να διαθέτει και δεύτερη στενή σειρά με
καθίσματα τύπου πάγκου και στενή («μισή») πλαϊνή πόρτα για τη σειρά αυτή, με
μεγάλη καρότσα για τη μεταφορά εμπορευμάτων, κυρίως του τύπου των παραδοσιακών
«αγροτικών φορτηγών», κατατάσσεται στην κλάση 8704 σύμφωνα με τους Γ.Κ. 1 και
6, καθώς θεωρείται ότι εκ κατασκευής προορίζεται για τη μεταφορά εμπορευμάτων.
Τέλος, ανεξάρτητα από τα ανωτέρω,
επισημαίνουμε ότι:
• Για σκοπούς δασμολογικής κατάταξης
οποιουδήποτε τύπου οχήματος στο Κοινό Δασμολόγιο της Ε.Ε., δεν λαμβάνονται
υπόψη λοιπές εθνικές ή ενωσιακές διατάξεις, οδηγίες, ρυθμίσεις κλπ. περί
οχημάτων, που δεν σχετίζονται με τις διατάξεις του Κοινού Δασμολογίου της Ε.Ε.,
όπως π.χ. οδηγίες Ε.Ε. περί τεχνικών χαρακτηριστικών οχημάτων, διατάξεις του Ν.
2960/2001 περί επιβολής τέλους ταξινόμησης, εγκρίσεις τύπου του Υπ. Μεταφορών
κλπ.
• Ως είναι ευνόητο, όλα όσα
αναφέρθηκαν ανωτέρω, δεν έχουν τη μορφή εξαντλητικής - δεσμευτικής παράθεσης
τεχνικών και αντικειμενικών χαρακτηριστικών των εν λόγω οχημάτων. Άλλωστε, κάτι
τέτοιο δεν θα ήταν ρεαλιστικό, λαμβάνοντας υπόψη τόσο την ευρύτατη ποικιλία
μοντέλων αυτοκινήτων με διάφορους συνδυασμούς αντικειμενικών χαρακτηριστικών,
καθώς και τη διαρκή τεχνολογική εξέλιξη των οχημάτων αυτών διαχρονικά.
Κατά συνέπεια, δεν είναι εφικτό να
δοθούν αναλυτικές οδηγίες δασμολογικής κατάταξης που να καλύπτουν όλους τους
τύπους οχημάτων που κυκλοφορούν στο εμπόριο.
Για το σκοπό αυτό, παρακαλούμε να
λαμβάνετε υπόψη πάντοτε τα κατά περίπτωση κύρια αντικειμενικά χαρακτηριστικά
και τη γενικότερη εμφάνιση των οχημάτων που προσκομίζονται για τελωνισμό, για
σκοπούς δασμολογικής κατάταξης αυτών, σε συνδυασμό με τις ισχύουσες σχετικές
διατάξεις (Κοινό Δασμολόγιο, Επεξηγηματικές Σημειώσεις, κανονισμοί κατάταξης,
ΔΥΟ- εγκύκλιοι κλπ).
• Στο παράρτημα της παρούσας,
παρατίθεται για τη διευκόλυνσή σας πίνακας με συνοπτική παρουσίαση ορισμένων
χαρακτηριστικών των τριών τύπων οχημάτων (jeep - van - pickup), με ενδεικτικό
μόνο χαρακτήρα, καθώς και των βασικών κριτηρίων για τη δασμολογική τους
κατάταξη.
Επιπλέον, παρατίθενται οι σχετικές
εγκύκλιοι - ΔΥΟ που έχουν εκδοθεί για θέματα δασμολογικής κατάταξης τέτοιων
οχημάτων, καθώς και σχετικοί κανονισμοί κατάταξης της Ε.Ε.
Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ
Π. ΑΔΙΚΗΜΕΝΑΚΗ
0
0714, 8
2
2712 90 31, 6
2712 90 39, 6
8
8421 21 00, 4
8504 50 95, 5
8703, 11
8704, 11
9
9503 00 41, 2
9506 99 90, 3
J
jeep, 11
S
skateboard, 3
station wagon, 14
Α
αθλήματα άλλα, 3
άμυλο, 8
Γ
γλυκοπατάτες, 8
Ε
εξειδικευμένη κλάση, 1
Ζ
ζώο υφασμάτινο με μουσική, 2
Θ
θήκες, 1
Ι
ινουλίνη, 8
Κ
ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2015/386, 3
ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2015/388, 5
ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2015/389, 6
ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2015/390, 7
κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 974/2014, 8
κάρτες έξυπνες, 5
κατάταξη των εμπορευμάτων, 1
κεραίες, 5
κλάσεων με γενικότερο περιεχόμενο, 1
κλάση, 1
κονδύλους ηλίανθου (ψευδοκολοκάσια),,
8
Λ
λάδια προσδιορίζεται ως ποσοστό κατά βάρος, 6
Ο
οχήματα τύπου «minivan», 14
οχήματα τύπου jeep, 11
οχήματα τύπου pick-up, 14
Οχήματα τύπου station wagon, 14
οχήματα τύπου βαν, 12
Π
παιχνίδι για παιδιά που αναπαριστά ζώο., 2
παιχνίδια υπαίθρου, 3
πηνίο επαγωγής άλλο, 5
Πλαστικό φύλλο, 5
Ρ
ρίζες μανιόκας, αραρούτης ή σαλεπιού,
8
Σ
σάκχαρα διάφορα, 8
σύνολα συσκευασμένα, 1
συσκευασία,
1, 2
συσκευή «Για τη διήθηση ή το καθάρισμα των νερών», 4
συσκευή ηλεκτρική, 4
Τ
Τροχοσανίδα με τέσσερις τροχούς, 3
[1] Με τον όρο “συσκευασία» εννοούνται τα εσωτερικά και
εξωτερικά δοχεία. περιβλήματα. περι τυλίγματα και υποθέματα, εκτός από τις
μηχανικές κατασκευές που διευκολύνουν τη
μεταφορά -ιδίως τα εμπορευματοκι6ώτια (containers)-, τους μουσαμάδες, τα εξαρτήματα
προστασίας των εμπορευμάτων κατά τη μεταφορά και το υλικό μεταφοράς που έχει βοηθητικό
χαρακτήρα. Ο όρος αυτός δεν καλύπτει τις
θήκες, κουτιά και παρόμοια είδη συσκευασία, που αναφέρονται στο Γενικό κανόνα 5
α).
Εκτύπωση
πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με
μικρό κόστος
|
E-mail = ggioggaras@Gmail.com
|
Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
317 αναρτήσεις σε 20.270 προβολές
σελίδων
με κανονισμούς ΕΕ, νόμους, εγκυκλίους,
μελέτες, σχόλια, βιβλία
Πίνακας προηγούμενων Μαθημάτων της
Σχολής
στην ανάρτηση της 31 Μαρτίου 2015
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου