Τρίτη 14 Απριλίου 2015

Η Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (UNECE) δίνει το στίγμα της για τη χρησιμότητα των Εκτελωνιστών - Τελωνειακών Αντιπροσώπων (Μάθημα 4) 14 Απριλίου 2015



Η Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (UNECE) δίνει το στίγμα της για  τη χρησιμότητα των Εκτελωνιστών - Τελωνειακών Αντιπροσώπων (Μάθημα 4) 14 Απριλίου 2015


TRADE
FACILITATION IMPLEMENTATION GUIDE

UNECE[1]
Customs Broker
Definition/Scope
Customs brokers are defined in the Revised Kyoto Convention (RKC) as "third parties" in the meaning of any person who deals directly with the Customs, for and on behalf of another person, relating to the importation, exportation, movement or storage of goods.

Eκτελωνιστής
Ορισμός / Πεδίο εφαρμογής
Οι τελωνειακoί αντιπρόσωποι (εκτελωνιστές) ορίζονται στην αναθεωρημένη σύμβαση του Κιότο (RKC) ως "τρίτα πρόσωπα" κατά την έννοια πως είναι κάθε πρόσωπο που συναλλάσσεται άμεσα με το Τελωνείο, στο όνομα και για λογαριασμό άλλου προσώπου, σχετικά με την εισαγωγή, εξαγωγή, διακίνηση ή την αποθήκευση των εμπορευμάτων .

Problem statement
Use of the services of a specialized agent or Customs broker for the sometimes complex clearance formalities is a fully legitimate and useful business decision.

Many countries, however, maintain regulations that require importers and exporters to engage a professional and licensed Customs broker when dealing with Customs matters.

Customs administrations explain this regulation by the need to improve compliance.[2] However, such obligatory use of agents and brokers increases the cost of trading, and the requirement to only use licensed brokers limits competition in this business sector.

Δήλωση πρόβλημα
Η χρήση των υπηρεσιών ενός εξειδικευμένου τελωνειακού αντιπροσώπου (Εκτελωνιστή) για περίπλοκες διατυπώσεις εκτελωνισμού ορισμένες φορές, είναι μια απολύτως νόμιμη και χρήσιμη επιχειρηματική απόφαση.
Πολλές χώρες, ωστόσο, διατηρούν κανονισμούς που απαιτούν οι εισαγωγείς και οι εξαγωγείς να μισθώνουν (συνεργάζονται) με επαγγελματία  και αδειούχο Εκτελωνιστή όταν συναλλάσσονται σε θέματα με το Τελωνείο.
 Οι Τελωνειακές διοικήσεις εξηγούν τον παρόντα κανονισμό σαν την ανάγκη να βελτιωθεί η συμμόρφωση (των συναλλασσομένων). Ωστόσο, αυτή η υποχρεωτική μεταχείριση των πρακτόρων και μεσιτών αυξάνει το κόστος των συναλλαγών, καθώς και η απαίτηση για χρήση μόνο με αδειούχους μεσίτες περιορίζει τον ανταγωνισμό σε αυτόν τον επιχειρηματικό τομέα.

Implementation guidance
As stipulated by Standard 8.1 of the Revised Kyoto Convention,[3] importers, exporters and any other person concerned shall have the choice of either transacting business with the Customs directly or of designating a third party to act on their behalf. This freedom of choice will lead to a healthy business environment where competition will result in fair service charges, which will help reduce the cost of trading internationally. According to Standard 8.3, persons who decide to manage their own Customs business shall not be treated less favourably than those represented by an agent or Customs broker.


Customs can determine the conditions under which a person can act as an agent or broker, however the conditions have to be specified by national law, not simply by Customs circulars. The conditions can include, for example, age, education, established business address, professional competence, etc. Customs may choose to require brokers to pass an official examination prior to registration. In this and all other cases, Customs should cooperate with Chambers of Commerce and other relevant industry associations to provide training in Customs matters.
Οδηγία Υλοποίησης
Όπως ορίζεται από την Αναθεωρημένη Σύμβαση Κιότο στο Κανόνα 8.1 , οι εισαγωγείς, οι εξαγωγείς και κάθε άλλο ενδιαφερόμενο πρόσωπο έχει την επιλογή είτε να πραγματοποιούν συναλλαγές με το Τελωνείο άμεσα ή εξουσιοδοτούν ένα τρίτο πρόσωπο να συναλλάσετε για λογαριασμό τους. Αυτή η ελευθερία επιλογής θα οδηγήσει σε ένα υγιές επιχειρηματικό περιβάλλον όπου ο ανταγωνισμός θα οδηγήσει σε δίκαιες χρεώσεις υπηρεσιών, που θα συμβάλει στη μείωση του κόστους των διεθνών συναλλαγών. Σύμφωνα με τον Κανόνα 8.3, τα πρόσωπα που αποφασίζουν να διαχειρίζονται τις  δικές τους Τελωνειακές συναλλαγές δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται λιγότερο ευνοϊκά από εκείνα που εκπροσωπούνται από έναν πράκτορα ή τελωνειακό αντιπρόσωπο (Εκτελωνιστή).
Τα Τελωνεία μπορούν να καθορίσουν τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες ένα πρόσωπο μπορεί να ενεργεί ως πράκτορας ή μεσίτης, ωστόσο οι όροι αυτοί πρέπει να καθορίζονται από το εθνικό δίκαιο, όχι μόνο από τις Τελωνειακές εγκυκλίους. Οι όροι μπορεί να περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, την ηλικία, την εκπαίδευση, μόνιμη  διεύθυνσης των επιχειρήσεων, επαγγελματική επάρκεια, κλπ. Τα Τελωνεία μπορεί να επιλέξουν να απαιτούν από τους (Εκτελωνιστές) διαμεσολαβητές να περάσουν από επίσημες εξετάσεις πριν από την εγγραφή (αναγνώριση). Σε αυτή και σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, οι Τελωνειακές Αρχές θα πρέπει να συνεργάζονται με Εμπορικά Επιμελητήρια και άλλες σχετικές βιομηχανικές ενώσεις για να χορηγούν εκπαίδευση σε Τελωνειακά θέματα.

Additional information (references, examples, etc.)

The Guidelines to Chapter 8 "relationship between the Customs and third parties" of the RKC provide relevant guidance for adapting national Customs regulations accordingly. The ICC Customs Guideline # 12 [4] present insightful business perspectives on this trade facilitation measure.
Πρόσθετες πληροφορίες (στοιχεία, παραδείγματα, κλπ)
Οι οδηγίες στο κεφάλαιο 8 "σχέση μεταξύ των Τελωνείων και τρίτων" της RKC παρέχει τη σχετική καθοδήγηση για την προσαρμογή των εθνικών τελωνειακών κανονισμών. Το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο (ΔΕΕ) στις Οδηγίες Τελωνείων # 12 παρουσιάζει τις διορατικές επιχειρηματικές προοπτικές για το συγκεκριμένο μέτρο διευκόλυνσης του εμπορίου.





[1] United Nations Economic Commission for Europe. Ιστοσελίδα =  http://www.unece.org/termsofreferenceandrulesofprocedureoftheunece.html
[2] Συμμόρφωση ή υποχωρητικότητα ή ενδοτικότητα ή υποταγή = Αυτό σημαίνει ότι η δημόσια υπηρεσία δεν θέλει να χάσει ούτε στο ελάχιστο την εξουσία να διατάζει εκτός από τον έλεγχο που είναι υποχρεωμένη να κάνει
[3] ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8 - ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΩΝ -8.1. Κανόνας
Τα ενδιαφερόμενα πρόσωπα έχουν την επιλογή να πραγματοποιούν συναλλαγές με την τελωνειακή υπηρεσία είτε απευθείας είτε μέσω τρίτου που ενεργεί εξ ονόματός τους.
[4] 12. Use Of Agents. Gives the importer the option to file entries personally or to use an agent; Δίδει στο εισαγωγέα την επιλογή να καταχωρεί διασαφήσεις αυτοπροσώπως ή να χρησιμοποιεί εκπρόσωπο
Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
317 αναρτήσεις σε 20.270 προβολές σελίδων
με κανονισμούς ΕΕ, νόμους, εγκυκλίους, μελέτες,  σχόλια, βιβλία
Πίνακας προηγούμενων Μαθημάτων της Σχολής
 στην ανάρτηση της 31 Μαρτίου 2015

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

E-mail = ggioggaras@Gmail.com

Δημιουργούμε
«Τράπεζα Θεμάτων Εξετάσεων Εκτελωνιστών»
Παρακαλούμε όλους τους αναγνώστες μας, σε όλη την Ελλάδα, να μας στείλουν «Τα Θέματα Εξετάσεων των Επιτροπών». Αυτό  επιτρέπει την βελτίωση όχι μόνο των διαγωνισμών αλλά και του επαγγέλματος.
   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου