Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2016

Φόρος συσκευασίας ποτών όταν η τελευταία δεν υπάγεται σε σύστημα επιστροφής (Μάθημα 3) 15 Σεπτεμβρίου 2016


Φόρος συσκευασίας ποτών όταν η τελευταία δεν υπάγεται σε σύστημα επιστροφής (Μάθημα 3) 15 Σεπτεμβρίου 2016

18.1.2016   
EL
Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
C 16/8


Απόφαση του Δικαστηρίου (πέμπτο τμήμα) της 12ης Νοεμβρίου 2015 [αίτηση του Helsingin hovioikeus (Φινλανδία) για την έκδοση προδικαστικής αποφάσεως] — Valev Visnapuu κατά Kihlakunnansyyttäjä, Suomen valtio — Tullihallitus
(Υπόθεση C-198/14) (1)
((Προδικαστική παραπομπή - Άρθρα 34 ΣΛΕΕ και 110 ΣΛΕΕ - Οδηγία 94/62/ΕΚ - Άρθρα 1, παράγραφος 1, 7 και 15 - Συναλλαγή εξ αποστάσεως και μεταφορά οινοπνευματωδών ποτών από άλλο κράτος μέλος - Ειδικός φόρος καταναλώσεως επί ορισμένων συσκευασιών ποτών - Απαλλαγή σε περίπτωση εντάξεως των συσκευασιών σε σύστημα επιστροφής - Άρθρα 34 ΣΛΕΕ, 36 ΣΛΕΕ και 37 ΣΛΕΕ - Υποχρέωση λήψεως αδείας λιανικής πωλήσεως οινοπνευματωδών ποτών - Μονοπώλιο λιανικής πωλήσεως οινοπνευματωδών ποτών - Δικαιολόγηση - Προστασία της υγείας))
(2016/C 016/08)
Γλώσσα διαδικασίας: η φινλανδική
Αιτούν δικαστήριο
Helsingin hovioikeus
Διάδικοι στην υπόθεση της κύριας δίκης
Valev Visnapuu
κατά
Kihlakunnansyyttäjä (Ελσίνκι), Suomen valtio — Tullihallitus
Διατακτικό
1)
Το άρθρο 110 ΣΛΕΕ, καθώς και τα άρθρα 1, παράγραφος 1, 7 και 15 της οδηγίας 94/62/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 20ής Δεκεμβρίου 1994, για τις συσκευασίες και τα απορρίμματα συσκευασίας, έχουν την έννοια ότι δεν αντιτίθενται σε ρύθμιση κράτους μέλους, όπως αυτή της υποθέσεως της κύριας δίκης, που επιβάλλει ειδικό φόρο καταναλώσεως επί ορισμένων συσκευασιών ποτών, προβλέπει όμως σχετική απαλλαγή σε περίπτωση εντάξεως των συσκευασιών αυτών σε λειτουργικό σύστημα επιστροφής τους.

2)
Τα άρθρα 34 ΣΛΕΕ και 36 ΣΛΕΕ έχουν την έννοια ότι δεν αντιτίθενται σε ρύθμιση κράτους μέλους, όπως αυτή στην υπόθεση της κύριας δίκης, δυνάμει της οποίας ο εγκατεστημένος εντός άλλου κράτους μέλους πωλητής υπόκειται σε υποχρέωση λήψεως αδείας λιανικής πωλήσεως για την εισαγωγή οινοπνευματωδών ποτών με σκοπό τη λιανική πώλησή τους σε καταναλωτές που κατοικούν εντός του πρώτου κράτους μέλους, όταν ο πωλητής αυτός αναλαμβάνει ο ίδιος τη μεταφορά των εν λόγω ποτών ή αναθέτει τη μεταφορά τους σε τρίτον, υπό την προϋπόθεση ότι η ως άνω ρύθμιση είναι πρόσφορη για την επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού, εν προκειμένω την προστασία της υγείας και της δημοσίας τάξεως, ότι ο σκοπός αυτός δεν μπορεί να επιτευχθεί με την ίδια τουλάχιστον αποτελεσματικότητα με λιγότερο περιοριστικά μέτρα και ότι η ρύθμιση αυτή δεν αποτελεί ούτε μέσο αυθαίρετων διακρίσεων ούτε συγκαλυμμένο περιορισμό του εμπορίου μεταξύ των κρατών μελών, πράγμα το οποίο εναπόκειται στο αιτούν δικαστήριο να εξακριβώσει.




30.6.2014   
EL
Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
C 202/13


Αίτηση προδικαστικής αποφάσεως την οποία υπέβαλε το Helsingin hovioikeus (Φινλανδία) στις 22 Απριλίου 2014 — Valev Visnapuu κατά Kihlakunnansyyttäjä (Ελσίνκι), Suomen valtio — Tullihallitus
(Υπόθεση C-198/14)
2014/C 202/15
Γλώσσα διαδικασίας: η φινλανδική
Αιτούν δικαστήριο
Helsingin hovioikeus
Διάδικοι στην υπόθεση της κύριας δίκης
Προσφεύγων: Valev Visnapuu
Καθών: Kihlakunnansyyttäjä (Ελσίνκι), Suomen valtio — Tullihallitus
Προδικαστικά ερωτήματα
1)
Πρέπει να εκτιμηθεί βάσει του άρθρου 110 ΣΛΕΕ αντί του άρθρου 34 ΣΛΕΕ το επιτρεπτό της φινλανδικής ρυθμίσεως περί φόρου συσκευασίας ποτών, κατά την οποία ο εν λόγω φόρος επιβάλλεται όταν η συσκευασία δεν εντάσσεται σε σχετικό σύστημα επιστροφής; Το ως άνω σύστημα επιστροφής πρέπει να έχει τη μορφή χρεώσεως ενός ποσού για τη συσκευασία το οποίο αποδίδεται έναντι της επιστροφής της, στο πλαίσιο του οποίου ο συσκευαστής ή ο εισαγωγέας των ποτών μεριμνά για την επαναχρησιμοποίηση ή ανακύκλωση των συσκευασιών ποτών, μόνος ή κατά τον τρόπο που προβλέπει ο νόμος περί απορριμάτων ή η ισχύουσα νομοθεσία στην επαρχία Åland, ώστε η συσκευασία να χρησιμοποιείται εκ νέου ή να ανακυκλώνεται ως πρώτη ύλη.

2)
Σε περίπτωση καταφατικής απαντήσεως στο πρώτο ερώτημα: Συνάδει η εν λόγω ρύθμιση προς το άρθρο 1, παράγραφος 1, το άρθρο 7 και το άρθρο 15 της οδηγίας 94/62/ΕΚ (1), λαμβανομένου υπόψη και του άρθρου 110 ΣΛΕΕ;

3)
Σε περίπτωση αρνητικής απαντήσεως στο πρώτο ερώτημα: Συνάδει η εν λόγω ρύθμιση προς το άρθρο 1, παράγραφος 1, το άρθρο 7 και το άρθρο 15 της οδηγίας 94/62/ΕΚ, λαμβανομένου υπόψη και του άρθρου 34 ΣΛΕΕ;

4)
Σε περίπτωση αρνητικής απαντήσεως στο τρίτο ερώτημα: Επιτρέπεται η φινλανδική ρύθμιση περί φόρου συσκευασίας ποτών έναντι του άρθρου 36 ΣΛΕΕ;

5)
Μπορεί να λογίζεται ότι η υποχρέωση που επιβάλλεται στον χρησιμοποιούντα οινοπνευματώδη ποτά για εμπορικό ή άλλο οικονομικό σκοπό να διαθέτει ειδική άδεια λιανικού εμπορίου για να ασκεί τη δραστηριότητα εισαγωγής οινοπνευματωδών ποτών αφορά την ύπαρξη μονοπωλίου ή ότι συνιστά τμήμα της λειτουργίας μονοπωλίου, ώστε, σε περίπτωση που Φινλανδός καταναλωτής αγοράζει από πωλητή ασκούντα τις δραστηριότητές του σε άλλο κράτος μέλος, μέσω διαδικτύου ή στο πλαίσιο άλλης εξ αποστάσεως συναλλαγής, οινοπνευματώδη ποτά τα οποία αποστέλλει ο πωλητής στη Φινλανδία, έτσι ώστε οι διατάξεις του άρθρου 34 ΣΛΕΕ να μην εμποδίζουν την εν λόγω υποχρέωση, οπότε αυτή να πρέπει να εκτιμάται υπό το πρίσμα του άρθρου 37 ΣΛΕΕ;

6)
Σε περίπτωση καταφατικής απαντήσεως στο πέμπτο ερώτημα: Είναι συμβατή η υποχρέωση λήψεως αδείας προς τις διατάξεις του άρθρου 37 ΣΛΕΕ περί κρατικών μονοπωλίων;

7)
Εάν δοθεί αρνητική απάντηση στο πέμπτο ερώτημα και στην προκειμένη περίπτωση πρέπει να εφαρμοσθεί το άρθρο 34 ΣΛΕΕ: Συνιστά ποσοτικό περιορισμό ή μέτρο ισοδυνάμου αποτελέσματος, απαγορευόμενο κατά το άρθρο 34 ΣΛΕΕ, η φινλανδική ρύθμιση η οποία, σε περίπτωση παραγγελίας οινοπνευματωδών ποτών από την αλλοδαπή, μέσω διαδικτύου ή στο πλαίσιο άλλης εξ αποστάσεως συναλλαγής, επιτρέπει την εισαγωγή των ποτών για προσωπική κατανάλωση μόνον όταν αυτά εισάγονται από το ίδιο το άτομο που τα παρήγγειλε ή από τρίτον που είναι ανεξάρτητος έναντι του πωλητή, ενώ σε διαφορετική περίπτωση, η εισαγωγή προϋποθέτει άδεια βάσει του νόμου περί οινοπνεύματος;

8)
Εάν δοθεί καταφατική απάντηση στην προηγούμενη ερώτηση: Είναι η ως άνω ρύθμιση δικαιολογημένη και σύμφωνη με την αρχή της αναλογικότητας έναντι της προστασίας της υγείας και της ζωής των ανθρώπων;


(1)  Οδηγία 94/62/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 20ής Δεκεμβρίου 1994, για τις συσκευασίες και τα απορρίμματα συσκευασίας (ΕΕ L 365, σ. 10).

E-mail = ggioggaras@Gmail.com

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου