Πέμπτη 20 Ιουλίου 2017

Διαδικασία Επιστροφής δασμών αντιντάμπινγκ C 164/2014 (Μάθημα 3) 20 Ιουλίου 2017


Διαδικασία Επιστροφής δασμών αντιντάμπινγκ C 164/2014 (Μάθημα 3)  20 Ιουλίου 2017


29.5.2014   
EL
Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
C 164/9

Ανακοίνωση της Επιτροπής
σχετικά με την επιστροφή των δασμών αντιντάμπινγκ
(2014/C 164/09)
Η παρούσα ανακοίνωση καθορίζει τις κατευθυντήριες γραμμές για τον τρόπο υποβολής αίτησης επιστροφής των δασμών αντιντάμπινγκ σύμφωνα με το άρθρο 11 παράγραφος 8 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1225/2009 του Συμβουλίου (1) (ο «βασικός κανονισμός»). Οι παρούσες κατευθυντήριες γραμμές αντικαθιστούν εκείνες που είχαν δημοσιευτεί το 2002 (2). Στόχος των κατευθυντήριων γραμμών είναι να διευκρινιστούν, για τα διάφορα μέρη που ενέχονται στη διαδικασία επιστροφής, οι όροι που πρέπει να πληροί η αίτηση και να δοθεί αναλυτική εξήγηση για κάθε στάδιο της διαδικασίας που μπορεί να οδηγήσει στην επιστροφή του δασμού.
1.   Στόχος
Η διαδικασία επιστροφής του δασμού έχει ως σκοπό την επιστροφή καταβληθέντων δασμών αντιντάμπινγκ, εφόσον αποδεικνύεται ότι το περιθώριο του ντάμπινγκ, με βάση το οποίο καθορίστηκαν οι δασμοί, έχει εξαλειφθεί ή μειωθεί. Προϋποθέτει έρευνα όσον αφορά τις εξαγωγές του παραγωγού-εξαγωγέα στην Ένωση και τον υπολογισμό νέου περιθωρίου ντάμπινγκ.
2.   Βασικές αρχές που διέπουν τη διαδικασία επιστροφής
2.1.   Ποιοι όροι πρέπει να πληρούνται;
Οι αιτήσεις επιστροφών δυνάμει του άρθρου 11 παράγραφος 8 του βασικού κανονισμού πρέπει να αποδεικνύουν ότι το περιθώριο του ντάμπινγκ βάσει του οποίου καθορίστηκαν οι δασμοί έχει μειωθεί ή εξαλειφθεί. Υπό άλλες συνθήκες, μπορούν να εφαρμόζονται οι διατάξεις του κεφαλαίου 5 του τίτλου VII του κοινοτικού τελωνειακού κώδικα σχετικά με την επιστροφή των εισαγωγικών δασμών (3).
2.2.   Ποιος έχει δικαίωμα να υποβάλει αίτηση επιστροφής δασμού;
α)
Κάθε εισαγωγέας που εισήγαγε προϊόντα στην Ένωση, για τις οποίες καθορίστηκαν δασμοί αντιντάμπινγκ από τις τελωνειακές αρχές, μπορεί να υποβάλει αίτηση για επιστροφή.

β)
Όταν επιβάλλονται δασμοί αντιντάμπινγκ ύστερα από έρευνα στην οποία η Επιτροπή χρησιμοποιεί δείγμα παραγωγών-εξαγωγέων για να εκτιμήσει το ντάμπινγκ δυνάμει του άρθρου 17 του βασικού κανονισμού, οι εισαγωγείς μπορούν να ζητήσουν επιστροφή, ανεξάρτητα από το αν οι παραγωγοί-εξαγωγείς των εισαγωγέων περιλαμβάνονταν στο δείγμα ή όχι.
2.3.   Ποια είναι η προθεσμία υποβολής αίτησης για την επιστροφή του δασμού;
α)
Οι αιτήσεις πρέπει να υποβληθούν εντός έξι μηνών κατ’ ανώτατο όριο από την ημερομηνία κατά την οποία το ποσό των δασμών αντιντάμπινγκ καθορίστηκε από τις αρμόδιες τελωνειακές αρχές, δηλαδή την ημερομηνία κοινοποίησης της τελωνειακής οφειλής από τις τελωνειακές αρχές βάσει του άρθρου 221 του κοινοτικού τελωνειακού κώδικα. Η αίτηση πρέπει να υποβάλλεται στην αρμόδια αρχή του κράτους μέλους στο οποίο έχουν εκτελωνιστεί τα εμπορεύματα για θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία στην Ένωση (βλέπε σημεία 3.2 και 3.3 κατωτέρω).

β)
Ακόμη και αν ένας εισαγωγέας αμφισβητεί την εγκυρότητα των δασμών αντιντάμπινγκ που εφαρμόζονται στις συναλλαγές του δυνάμει των διατάξεων της τελωνειακής νομοθεσίας της Ένωσης, ανεξαρτήτως του εάν η δράση αυτή αναστέλλει την καταβολή δασμών ή όχι, ο εισαγωγέας πρέπει να υποβάλει αίτηση επιστροφής εντός της προθεσμίας των έξι μηνών από τον καθορισμό των δασμών, προκειμένου η αίτηση να είναι παραδεκτή.
Η Επιτροπή μπορεί, κατόπιν συμφωνίας με τον αιτούντα, να αποφασίσει να αναστείλει την έρευνα σχετικά με την επιστροφή των δασμών έως ότου διαπιστωθεί οριστικά η υποχρέωση καταβολής δασμών αντιντάμπινγκ.
2.4.   Πώς καθορίζεται το αναθεωρημένο περιθώριο ντάμπινγκ;
α)
Η Επιτροπή καθιερώνει, για ένα αντιπροσωπευτικό χρονικό διάστημα, το περιθώριο ντάμπινγκ για όλες τις εξαγωγές του υπό εξέταση προϊόντος που πραγματοποιήθηκαν από τον παραγωγό-εξαγωγέα σε όλους τους εισαγωγείς στην Ένωση και όχι μόνο στον εισαγωγέα που διεκδικεί επιστροφή δασμού.

β)
Εν συνεχεία, η έρευνα επιστροφής δασμού θα καλύψει όλους τους αριθμούς ελέγχου προϊόντος (4) που υπάγονται στον ορισμό του προϊόντος που καθορίζεται στον κανονισμό για την επιβολή των δασμών αντιντάμπινγκ και όχι μόνον στα προϊόντα εκείνα που εισάγονται στην Ένωση από τον αιτούντα.

γ)
Εκτός αν μεταβληθούν οι συνθήκες, εφαρμόζεται η ίδια μέθοδος με εκείνη που είχε εφαρμοστεί κατά την έρευνα που οδήγησε στην επιβολή του δασμού.
2.5.   Τίνος συνεργασία απαιτείται;
Η επιτυχής έκβαση της αίτησης για επιστροφή δεν εξαρτάται μόνο από τη συνεργασία του αιτούντα αλλά και από αυτήν του παραγωγού-εξαγωγέα. Ο αιτών πρέπει να εξασφαλίζει ότι ο παραγωγός-εξαγωγέας υποβάλλει τις κατάλληλες πληροφορίες στην Επιτροπή. Αυτό συνεπάγεται τη συμπλήρωση ερωτηματολογίου που καλύπτει ένα ευρύ φάσμα εμπορικών δεδομένων για μια ορισμένη αντιπροσωπευτική περίοδο στο παρελθόν και την αποδοχή της εξέτασης αυτών των πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένης της διενέργειας επίσκεψης επαλήθευσης. Οι παραγωγοί-εξαγωγείς δεν μπορούν να «συνεργαστούν μερικώς» υποβάλλοντας μόνον επιλεκτικά στοιχεία. Αυτή η προσέγγιση θα οδηγήσει την Επιτροπή στο συμπέρασμα ότι υπήρξε άρνηση συνεργασίας και θα απορρίψει την αίτηση.
2.6.   Πώς προστατεύονται οι εμπιστευτικές πληροφορίες;
Οι κανόνες περί εμπιστευτικότητας όπως καθορίζονται στο άρθρο 19 του βασικού κανονισμού ισχύουν για όλες τις πληροφορίες που λαμβάνονται σε συνδυασμό με τις αιτήσεις για την επιστροφή των δασμών αντιντάμπινγκ.
2.7.   Τι ποσό μπορεί να επιστραφεί;
Αν διαπιστωθούν η δυνατότητα αποδοχής και το βάσιμο της αίτησης, η έρευνα μπορεί να καταλήξει στα ακόλουθα:
καμία επιστροφή των δασμών αντιντάμπινγκ που έχουν καταβληθεί όταν το περιθώριο ντάμπινγκ είναι ίσο ή υψηλότερο από τον δασμό αντιντάμπινγκ που εισπράχθηκε,
ή

επιστροφή ενός μέρους των δασμών αντιντάμπινγκ που καταβλήθηκαν όταν το περιθώριο ντάμπινγκ μειώθηκε κάτω από τον δασμό αντιντάμπινγκ που εισπράχθηκε,
ή

επιστροφή όλων των καταβληθέντων δασμών αντιντάμπινγκ όταν το περιθώριο ντάμπινγκ έχει εξαλειφθεί έναντι του εισπραχθέντος δασμού αντιντάμπινγκ.
2.8.   Ποια είναι η προθεσμία για την ολοκλήρωση της έρευνας επιστροφής δασμών;
Η Επιτροπή, κανονικά, αποφασίζει σχετικά με την επιστροφή των δασμών εντός 12 μηνών, και το αργότερο εντός 18 μηνών, από την ημερομηνία παραλαβής από την Επιτροπή της αίτησης επιστροφής που θεωρήθηκε ότι αιτιολογείται δεόντως από επαρκή αποδεικτικά στοιχεία. Δυνάμει του άρθρου 11 παράγραφος 8 τέταρτη περίπτωση του βασικού κανονισμού, μια αίτηση είναι δεόντως τεκμηριωμένη βάσει αποδεικτικών στοιχείων όταν περιέχει ακριβείς πληροφορίες σχετικά με το διεκδικούμενο ποσό του δασμού αντιντάμπινγκ, όλα τα τελωνειακά έγγραφα που σχετίζονται με τον καθορισμό και την πληρωμή των εν λόγω δασμών, καθώς και πληροφορίες σχετικά με τις κανονικές αξίες [συμπεριλαμβανομένης της κανονικής αξίας σε ανάλογη χώρα, σε περίπτωση εξαγωγών από χώρα που δεν έχει οικονομία αγοράς, όταν ο παραγωγός-εξαγωγέας δεν μπορεί να αποδείξει ότι στη χώρα αυτή επικρατούν συνθήκες οικονομίας της αγοράς — βλέπε σημείο 3.5 και σημείο 4 στοιχείο δ) κατωτέρω] και τις τιμές εξαγωγής για τον παραγωγό-εξαγωγέα στον οποίο επιβάλλεται ο δασμός (βλέπε σημείο 4 κατωτέρω).
Εάν εγκριθεί επιστροφή, οι αρχές των κρατών μελών έχουν στη διάθεσή τους προθεσμία 90 ημερών για την πληρωμή, από την ημερομηνία κατά την οποία η Επιτροπή τούς κοινοποίησε την απόφαση.
3.   Η αίτηση
3.1.   Έντυπο αίτησης
Η αίτηση πρέπει να υποβάλλεται γραπτώς, σε μία από τις επίσημες γλώσσες της Ένωσης και να υπογράφεται από πρόσωπο που είναι εξουσιοδοτημένο να εκπροσωπεί τον αιτούντα. Η αίτηση πρέπει να υποβάλλεται με το έντυπο που επισυνάπτεται στο παράρτημα I της παρούσας ανακοίνωσης.
Η αίτηση πρέπει να αναφέρει σαφώς το συνολικό ποσό των δασμών αντιντάμπινγκ για το οποίο ζητείται επιστροφή και να προσδιορίζει τις συγκεκριμένες συναλλαγές εισαγωγής στις οποίες βασίζεται αυτό το συνολικό ποσό.
Η αίτηση πρέπει να βασίζεται σε μείωση ή εξάλειψη του περιθωρίου ντάμπινγκ. Επομένως, πρέπει να περιλαμβάνει δήλωση ότι έχει μειωθεί ή εξαλειφθεί το περιθώριο ντάμπινγκ του παραγωγού-εξαγωγέα του αιτούντα βάσει του οποίου έχουν καταβληθεί οι δασμοί αντιντάμπινγκ.
3.2.   Υποβολή της αίτησης
Η αίτηση πρέπει να υποβάλλεται στις αρμόδιες αρχές του κράτους μέλους στο έδαφος του οποίου τέθηκε σε ελεύθερη κυκλοφορία το προϊόν που υπόκειται στους δασμούς αντιντάμπινγκ. Ο κατάλογος των αρμόδιων αρχών δημοσιεύεται στον δικτυακό τόπο της ΓΔ Εμπορίου.
Το κράτος μέλος πρέπει να κοινοποιήσει αμέσως την αίτηση και όλα τα σχετικά έγγραφα στην Επιτροπή.
3.3.   Προθεσμίες για την υποβολή της αίτησης
α)
Προθεσμία έξι μηνών
Όλες οι αιτήσεις για επιστροφή πρέπει να υποβάλλονται στις αρμόδιες αρχές του ενδεδειγμένου κράτους μέλους εντός της εξάμηνης προθεσμίας (5) που καθορίζεται στο άρθρο 11 παράγραφος 8 δεύτερη περίπτωση του βασικού κανονισμού.
Η προθεσμία των έξι μηνών θα πρέπει να τηρείται ακόμη και σε περιπτώσεις στις οποίες ο κανονισμός για την επιβολή του εν λόγω δασμού αμφισβητείται ενώπιον των δικαστηρίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή όταν η εφαρμογή του κανονισμού αμφισβητείται ενώπιον εθνικών διοικητικών ή δικαστικών οργάνων [βλέπε σημείο 2.3 στοιχείο β) ανωτέρω].
Ανάλογα με κάθε συγκεκριμένη υπόθεση, η προθεσμία των έξι μηνών αρχίζει από:
την ημερομηνία έναρξης ισχύος του κανονισμού για την επιβολή οριστικού δασμού και την είσπραξη των ποσών που έχουν κατατεθεί ως εγγύηση μέσω του προσωρινού δασμού αντιντάμπινγκ όταν οι προσωρινοί δασμοί έχουν εισπραχθεί οριστικά,
ή

την ημερομηνία προσδιορισμού του οριστικού δασμού αντιντάμπινγκ, δηλαδή από την ημερομηνία κοινοποίησης της τελωνειακής οφειλής από τις τελωνειακές αρχές βάσει του άρθρου 221 του κοινοτικού τελωνειακού κώδικα,
ή

όταν καθορίζεται το ακριβές ποσό των δασμών δυνάμει εκ των υστέρων ελέγχου, ισχύει η τελευταία ημερομηνία καθορισμού των καταβλητέων δασμών.

β)
Ημερομηνία υποβολής της αίτησης
Όταν το κράτος μέλος διαβιβάζει την αίτηση στην Επιτροπή, πρέπει να αναφέρει την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, δηλαδή την ημερομηνία κατά την οποία η αρμόδια αρχή του κράτους μέλους παρέλαβε την αίτηση.
Για το ίδιο συμφέρον τους, οι αιτούντες πρέπει να λαμβάνουν απόδειξη παραλαβής της αιτήσεώς τους από τις υπηρεσίες του ενδεδειγμένου κράτους μέλους. Για παράδειγμα:
οι ταχυδρομικές αιτήσεις μπορούν να αποστέλλονται με συστημένη επιστολή που θα συνοδεύεται από έντυπο απόδειξης παραλαβής,

η ημερομηνία παραλαβής φαξ από την αρμόδια αρχή του κράτους μέλους μπορεί να καθοριστεί με βάση την ημερομηνία που αναγράφεται στο βεβαιωτικό διαβίβασης,

η ημερομηνία επίσημης απόδειξης παραλαβής όταν η αίτηση υποβάλλεται με το χέρι ή με ηλεκτρονικά μέσα.
3.4.   Αποδεικτικά στοιχεία που πρέπει να υποβάλει ο αιτών
Για να μπορέσει η Επιτροπή να εξετάσει την αίτηση, ο αιτών πρέπει να επισυνάψει με την αίτηση που υποβάλλεται στο οικείο κράτος μέλος, στο μέτρο του δυνατού (6), τα ακόλουθα στοιχεία:
α)
τα τιμολόγια και άλλα έγγραφα στα οποία στηρίχτηκαν οι τελωνειακές διαδικασίες·

β)
τα τελωνειακά έγγραφα που προσδιορίζουν τις εισαγωγικές συναλλαγές για τις οποίες ζητείται η επιστροφή και που αναφέρουν, ειδικότερα, τη βάση καθορισμού του ποσού του δασμού που πρέπει να καταβληθεί (τον τύπο, την ποσότητα και την αξία των εμπορευμάτων που διασαφίζονται και τον συντελεστή των δασμών αντιντάμπινγκ που έχουν εφαρμοστεί), καθώς και το ακριβές ποσό των δασμών αντιντάμπινγκ που έχουν επιβληθεί·

γ)
δηλώσεις ότι:
i)
ο δασμός που εισπράχθηκε δεν έχει επιστραφεί από τον παραγωγό-εξαγωγέα ή από οποιονδήποτε τρίτο,

ii)
οι τιμές στις οποίες στηρίζεται η αίτηση είναι πραγματικές,

iii)
δεν έχει γίνει συμψηφιστικός διακανονισμός πριν, κατά τη διάρκεια ή παράλληλα με τις υπό εξέταση πωλήσεις·

δ)
στοιχεία σχετικά με τις κανονικές αξίες και τις τιμές εξαγωγής που αποδεικνύουν ότι το περιθώριο ντάμπινγκ του παραγωγού-εξαγωγέα έχει μειωθεί κάτω από το επίπεδο του ισχύοντος δασμού ή έχει εξαλειφθεί. Αυτό είναι ιδιαίτερα απαραίτητο όταν ο αιτών είναι συνδεδεμένος με τον παραγωγό-εξαγωγέα.
Εάν ο αιτών δεν είναι συνδεδεμένος με τον παραγωγό-εξαγωγέα, και εάν οι σχετικές πληροφορίες δεν είναι άμεσα διαθέσιμες, η αίτηση πρέπει να περιλαμβάνει δήλωση του παραγωγού-εξαγωγέα ότι το περιθώριο ντάμπινγκ έχει μειωθεί ή εξαλειφθεί και ότι θα παράσχει στην Επιτροπή όλα τα σχετικά αποδεικτικά στοιχεία. Πρόκειται για τα στοιχεία σχετικά με τις κανονικές αξίες και τις τιμές εξαγωγής για μια αντιπροσωπευτική περίοδο κατά τη διάρκεια της οποίας τα εμπορεύματα εξάγονταν στην Ένωση. Η περίοδος αυτή θα καθοριστεί αργότερα από την Επιτροπή [βλέπε σημείο 4.1 στοιχείο α) κατωτέρω].
Αν ο παραγωγός-εξαγωγέας έχει την έδρα του σε χώρα που δεν έχει οικονομία της αγοράς, η κανονική αξία καθορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 7 στοιχείο α) του βασικού κανονισμού μόνον αν ο παραγωγός-εξαγωγέας λάβει καθεστώς οικονομίας της αγοράς (ΚΟΑ) σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 7 στοιχείο γ) (βλέπε σημείο 3.5 κατωτέρω για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία που αφορά τις χώρες που δεν έχουν οικονομία αγοράς)·

ε)
εταιρικές πληροφορίες σχετικά με τον αιτούντα·

στ)
εξουσιοδότηση, αν η αίτηση υποβάλλεται από τρίτο μέρος·

ζ)
κατάλογο των εισαγωγικών συναλλαγών για τις οποίες ζητείται επιστροφή (για τη διευκόλυνση του αιτούντος επισυνάπτεται, ως παράρτημα II, έντυπο με τις πληροφορίες που ζητούνται στην παρούσα ανακοίνωση)·

η)
απόδειξη καταβολής των δασμών αντιντάμπινγκ για τους οποίους ζητείται επιστροφή.
Τα αντίγραφα των πρωτότυπων τιμολογίων, τα έντυπα εισόδου στο τελωνείο και άλλα παρόμοια έγγραφα πρέπει να υποβάλλονται συνοδευόμενα από δήλωση γνησιότητάς τους από τον αιτούντα ή τον παραγωγό-εξαγωγέα του, ανάλογα με την περίπτωση. Επιπλέον, αυτά τα έγγραφα ή οι μεταφράσεις τους πρέπει να συντάσσονται σε μία από τις επίσημες γλώσσες της Ένωσης.
Η Επιτροπή εξετάζει αν η αίτηση περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες που απαιτούνται από τον αιτούντα. Αν κριθεί αναγκαίο, η Επιτροπή ενημερώνει τον αιτούντα σχετικά με τις πληροφορίες που πρέπει ακόμη να υποβληθούν και καθορίζει εύλογο χρονικό διάστημα εντός του οποίου πρέπει να υποβληθούν τα απαιτούμενα αποδεικτικά στοιχεία. Η Επιτροπή διατηρεί το δικαίωμα να ζητήσει πρόσθετα αποδεικτικά στοιχεία υποστηρικτικά της αίτησης.
3.5.   Αποδεικτικά στοιχεία σε περίπτωση εξαγωγών από χώρες που δεν έχουν οικονομία αγοράς
Εάν υποβάλλεται αίτηση επιστροφής δασμών για εξαγωγές από χώρα που δεν αποτελεί οικονομία της αγοράς και δεν εφαρμόζεται ΚΟΑ, η κανονική αξία καθορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 7 στοιχείο α) του βασικού κανονισμού.
Εάν η κανονική αξία καθορίζεται με βάση την τιμή ή την κατασκευασμένη αξία σε τρίτη χώρα με οικονομία αγοράς, ο αιτών πρέπει να εντοπίσει και ζητήσει τη συνεργασία ενός παραγωγού σε ανάλογη χώρα.
Θα πρέπει να επιζητήσει τη συνεργασία από τις ίδιες εταιρείες που είχαν συνεργαστεί στην αρχική έρευνα, εκτός εάν είναι σε θέση να αποδείξει ότι η χρήση άλλων παραγωγών στην ίδια χώρα ή των στοιχείων άλλης ανάλογης χώρας είναι πιο κατάλληλη.
Εάν ο αιτών δεν μπορεί να επιτύχει συνεργασία, μπορεί να προτείνει κάθε άλλη μέθοδο βάσει του άρθρου 2 παράγραφος 7 στοιχείο α) και να παράσχει τα απαιτούμενα στοιχεία για τον υπολογισμό των κανονικών αξιών με βάση οποιαδήποτε άλλη μέθοδο. Ο αιτών θα πρέπει να παρέχει ικανοποιητικά αποδεικτικά στοιχεία ότι έχει ανεπιτυχώς αναζητήσει τη συνεργασία όλων των γνωστών παραγωγών του υπό εξέταση προϊόντος.
Εάν ο αιτών δεν υποβάλει στοιχεία για τον υπολογισμό των κανονικών αξιών σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 7 στοιχείο α) του βασικού κανονισμού εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, η Επιτροπή απορρίπτει την αίτηση λόγω έλλειψης αποδεικτικών στοιχείων.
3.6.   Επαναλαμβανόμενες αιτήσεις
Όταν ο αιτών γνωρίζει ότι πρόκειται να υποβάλει περισσότερες από μία αιτήσεις για την επιστροφή των δασμών αντιντάμπινγκ που έχουν επιβληθεί στο υπό εξέταση προϊόν, οφείλει να το κοινοποιήσει στην Επιτροπή. Αυτές οι πληροφορίες είναι αναγκαίες για να μπορεί η Επιτροπή να οργανώσει την έρευνα κατά τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.
4.   Αξιολόγηση της βασιμότητας της αίτησης
Η Επιτροπή έρχεται σε επαφή με τον παραγωγό-εξαγωγέα για να ζητήσει πληροφορίες σχετικά με την κανονική αξία και τις τιμές εξαγωγής για μια συγκεκριμένη αντιπροσωπευτική περίοδο. Η αίτηση θα θεωρηθεί δεόντως τεκμηριωμένη βάσει αποδεικτικών στοιχείων  (7) όταν όλες οι απαιτούμενες πληροφορίες και τα συμπληρωμένα ερωτηματολόγια (συμπεριλαμβανομένων των απαντήσεων σε τυχόν ουσιαστικές ελλείψεις που ενδεχομένως διαπιστώνονται) έχουν ληφθεί από την Επιτροπή.
α)
Αντιπροσωπευτική περίοδος
Για τον καθορισμό του αναθεωρημένου περιθωρίου ντάμπινγκ, η Επιτροπή καθορίζει την αντιπροσωπευτική περίοδο, η οποία περιλαμβάνει, κανονικά, την ημερομηνία ή τις ημερομηνίες τιμολόγησης της συναλλαγής ή των συναλλαγών για την οποία (τις οποίες) ζητείται η επιστροφή. Κανονικά, αυτή η περίοδος καλύπτει τουλάχιστον έξι μήνες και περιλαμβάνει μια βραχεία περίοδο πριν από την ημερομηνία τιμολόγησης της πρώτης συναλλαγής από τον παραγωγό-εξαγωγέα.

β)
Ερωτηματολόγια ντάμπινγκ
Δυνάμει του άρθρου 6 παράγραφος 2 του βασικού κανονισμού, ο παραγωγός-εξαγωγέας του αιτούντος και, όπου ενδείκνυται, ο συνδεδεμένος εισαγωγέας καλούνται να υποβάλουν πληροφορίες σχετικά με όλες τις πωλήσεις στην Ένωση, και όχι μόνον τις πωλήσεις στον αιτούντα, που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της αντιπροσωπευτικής περιόδου.
Οι πληροφορίες υποβάλλονται μέσω ερωτηματολογίου που αποστέλλεται στον παραγωγό-εξαγωγέα του αιτούντα (και σε κάθε συνδεδεμένο εισαγωγέα στην Ένωση) και οι απαντήσεις πρέπει να παραληφθούν εντός 37 ημερών από την ημερομηνία αποστολής του ερωτηματολογίου.
Ο παραγωγός-εξαγωγέας μπορεί να διαβιβάσει εμπιστευτικά στοιχεία κατευθείαν στην Επιτροπή, και όχι μέσω του αιτούντος. Μη εμπιστευτική έκδοση της απάντησης στο ερωτηματολόγιο και τυχόν άλλων εμπιστευτικών πληροφοριών που υποβάλλονται θα πρέπει να επιτρέπονται, σύμφωνα με το άρθρο 19 παράγραφος 2 του βασικού κανονισμού. Αυτές οι μη εμπιστευτικές πληροφορίες θα είναι διαθέσιμες για έλεγχο από τα ενδιαφερόμενα μέρη.

γ)
Καθεστώς οικονομίας της αγοράς
Αν ο παραγωγός-εξαγωγέας έχει την έδρα του σε χώρα που δεν έχει οικονομία αγοράς, μπορεί να υποβάλει αίτηση για τη χορήγηση ΚΟΑ για τους σκοπούς της έρευνας επιστροφής δασμών. Στην περίπτωση αυτή, θα πρέπει να υποβάλει όλες τις πληροφορίες που απαιτούνται σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 7 στοιχείο γ) του βασικού κανονισμού.
Εάν στον παραγωγό-εξαγωγέα έχει χορηγηθεί ΚΟΑ, η κανονική αξία καθορίζεται με βάση τις δικές του τιμές και το κόστος σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφοι 1 έως 6 του βασικού κανονισμού.
Εάν δεν χορηγηθεί ΚΟΑ, η κανονική αξία καθορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 7 στοιχείο γ) του βασικού κανονισμού [βλέπε στοιχείο δ) κατωτέρω].
Ο προσδιορισμός του ΚΟΑ στην έρευνα επιστροφής δασμών δεν έχει μακροπρόθεσμο χαρακτήρα και εφαρμόζεται μόνο για τον προσδιορισμό του περιθωρίου ντάμπινγκ κατά τη διάρκεια της αντιπροσωπευτικής περιόδου για την επιστροφή των δασμών.
Η χορήγηση καθεστώτος ΚΟΑ για τους σκοπούς της επιστροφής δασμών είναι ανεξάρτητη από το κατά πόσο ο παραγωγός-εξαγωγέας είχε ήδη λάβει ΚΟΑ στην αρχική έρευνα ή εάν είχε συνεργαστεί στην αρχική έρευνα.

δ)
Εξαγωγές από χώρες που δεν έχουν οικονομία αγοράς
Εάν ζητείται επιστροφή δασμών για εξαγωγές από χώρα με οικονομία αγοράς και δεν εφαρμόζεται ΚΟΑ, η κανονική αξία καθορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 7 στοιχείο α) του βασικού κανονισμού (βλέπε σημείο 3.5 για τα αναγκαία αποδεικτικά στοιχεία που πρέπει να παρέχονται από τον αιτούντα).

ε)
Επισκέψεις επαλήθευσης
Τα μέρη που υποβάλλουν πληροφορίες πρέπει να γνωρίζουν ότι η Επιτροπή ενδέχεται να επαληθεύσει τις πληροφορίες που λαμβάνει με επιτόπια επαλήθευση σύμφωνα με το άρθρο 16 του βασικού κανονισμού.
4.1.   Ανάλυση της βασιμότητας
α)
Γενική μεθοδολογία
Το αναθεωρημένο περιθώριο ντάμπινγκ καθορίζεται με τη σύγκριση, για την αντιπροσωπευτική περίοδο:
της (των) κανονικής(-ών) αξίας(-ιών),

και της (των) τιμής(-ών) εξαγωγής
για το (τα) εξαγόμενο(-α) προϊόν(-ντα), σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του άρθρου 2 του βασικού κανονισμού.
Το άρθρο 11 παράγραφος 9 του βασικού κανονισμού προβλέπει τη χρήση της «ίδιας μεθόδου με εκείνη της έρευνας που οδήγησε στην επιβολή του δασμού, λαμβανομένων δεόντως υπόψη του άρθρου 2 (Καθορισμός του ντάμπινγκ), και ειδικότερα των παραγράφων 11 και 12 (Χρήση των μέσων σταθμισμένων όρων κατά τον υπολογισμό του περιθωρίου του ντάμπινγκ), και του άρθρου 17 (Δειγματοληψία)».
Η Επιτροπή μπορεί να υπολογίσει το αναθεωρημένο περιθώριο ντάμπινγκ σε δείγμα των παραγωγών-εξαγωγέων, των τύπων του προϊόντος ή των συναλλαγών τις οποίες αφορά κάθε αίτηση, με βάση το άρθρο 17 του βασικού κανονισμού, και ιδίως την παράγραφο 3. Η δειγματοληψία εφαρμόζεται εφόσον ο αριθμός των παραγωγών-εξαγωγέων, των τύπων προϊόντος ή των σχετικών συναλλαγών είναι τόσο μεγάλος ώστε η ατομική εξέταση γίνεται ιδιαίτερα επαχθής και εμποδίζει την ολοκλήρωση της έρευνας σε εύθετο χρόνο. Αυτό καθορίζεται, τουλάχιστον, σε περίοδο 6 μηνών, η οποία υπολογίζεται από την ημερομηνία της υποβολής της πρώτης αίτησης, ή σε περίοδο 12 μηνών, η οποία υπολογίζεται από την ημερομηνία της επιβολής των οριστικών μέτρων, ανάλογα με το ποια ημερομηνία είναι μεταγενέστερη.

β)
Εφαρμογή του άρθρου 11 παράγραφος 10 του βασικού κανονισμού
Όταν η τιμή εξαγωγής έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 9 του βασικού κανονισμού, η Επιτροπή υποχρεούται να υπολογίζει την τιμή εξαγωγής χωρίς να αφαιρεί το ποσό των καταβληθέντων δασμών αντιντάμπινγκ, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν υποβληθεί πειστικά αποδεικτικά στοιχεία από τα οποία προκύπτει ότι ο δασμός αντανακλάται δεόντως στις τιμές μεταπώλησης και στις μεταγενέστερες τιμές πώλησης στην Ένωση. Η Επιτροπή εξετάζει κατά πόσον η αύξηση των τιμών πώλησης σε ανεξάρτητους πελάτες στην Ένωση, ανάμεσα στην περίοδο της αρχικής έρευνας και την περίοδο της έρευνας επιστροφής των δασμών, περιλαμβάνει τους δασμούς αντιντάμπινγκ.

γ)
Χρησιμοποίηση των διαπιστώσεων της επανεξέτασης
Όταν εξετάζει αίτηση για επιστροφή του δασμού, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει ανά πάσα στιγμή να αρχίσει ενδιάμεση επανεξέταση σύμφωνα με το άρθρο 11 παράγραφος 3 του βασικού κανονισμού. Η διαδικασία σχετικά με την αίτηση επιστροφής αναστέλλεται έως την ολοκλήρωση της έρευνας επανεξέτασης.
Οι διαπιστώσεις της έρευνας επανεξέτασης μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για τον καθορισμό του βάσιμου της αίτησης επιστροφής του δασμού υπό τον όρο ότι η ημερομηνία τιμολόγησης των συναλλαγών για τις οποίες ζητείται η επιστροφή είναι εντός της περιόδου της έρευνας επανεξέτασης.

δ)
Παρεκβολή
Ανεξάρτητα από το στοιχείο γ) ανωτέρω, για λόγους διοικητικής αποτελεσματικότητας, το περιθώριο ντάμπινγκ που καθορίζεται για κάθε περίοδο της έρευνας μπορεί να υπολογιστεί με παρεκβολή για τις εισαγωγικές συναλλαγές για τις οποίες ζητείται η επιστροφή, που δεν σημειώθηκαν σε αυτή την περίοδο έρευνας. Αυτό υπόκειται στους ακόλουθους όρους:
η παρεκβολή μπορεί να γίνει μόνον για την άμεσα πλησιέστερη περίοδο με εκείνη για την οποία έγινε η έρευνα,

η μέγιστη περίοδος για την οποία τα αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να υπολογιστούν με παρεκβολή είναι έξι μήνες,

η παρεκβολή μπορεί να εφαρμόζεται μόνο όταν το περιθώριο του ντάμπινγκ υπολογίστηκε βάσει ολοκληρωμένης έρευνας,

η παρεκβολή εφαρμόζεται μόνο για το ποσό των δασμών που είναι σχετικά χαμηλό στο πλαίσιο του συνόλου της αίτησης επιστροφής.
4.2.   Άρνηση συνεργασίας
Στις περιπτώσεις στις οποίες ο αιτών, ο παραγωγός-εξαγωγέας ή ο παραγωγός της ανάλογης χώρας (κατά περίπτωση):
υποβάλλει ψευδείς ή παραπλανητικές πληροφορίες,
ή

αρνείται την πρόσβαση σε αναγκαία στοιχεία ή γενικότερα δεν τα παρέχει εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας,
ή

παρεμποδίζει σημαντικά την έρευνα και εμποδίζει την επαλήθευση των στοιχείων στο βαθμό που κρίνεται αναγκαίος από την Επιτροπή,
τα στοιχεία δεν λαμβάνονται υπόψη και η Επιτροπή συνάγει το συμπέρασμα ότι ο αιτών δεν ανταποκρίθηκε στις υποχρεώσεις του όσον αφορά το βάρος απόδειξης.
4.3.   Κοινοποίηση
Μόλις ολοκληρωθεί η έρευνα σχετικά με το βάσιμο της αίτησης, ο αιτών θα λάβει κοινοποίηση των ουσιωδών πραγματικών περιστατικών και του σκεπτικού βάσει των οποίων η Επιτροπή προτίθεται να λάβει απόφαση σχετικά με την αίτηση επιστροφής. Ο συνεργαζόμενος παραγωγός-εξαγωγέας ενδέχεται να λάβει μόνο πληροφορίες σχετικά με την επεξεργασία των δεδομένων του, ιδίως για τους προκύπτοντες υπολογισμούς της κανονικής αξίας και των τιμών εξαγωγής.
5.   Έκβαση
5.1.   Επιπλέον ποσό που πρέπει να επιστραφεί
Το επιπλέον ποσό που πρέπει να επιστραφεί στον αιτούντα υπολογίζεται κανονικά ως η διαφορά μεταξύ του δασμού που έχει εισπραχθεί και του περιθωρίου ντάμπινγκ που έχει διαπιστωθεί κατά την έρευνα, ως απόλυτο ποσό.
5.2.   Πληρωμή
Η επιστροφή πρέπει, κανονικά, να καταβάλλεται από το κράτος μέλος στο οποίο καθορίστηκαν και στη συνέχεια εισπράχθηκαν οι δασμοί αντιντάμπινγκ, εντός 90 ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης της απόφασης επιστροφής.
Το αν πρέπει να καταβληθεί τόκος για κάθε πληρωμή που πραγματοποιείται ύστερα από 90 ημέρες υπόκειται στην εθνική νομοθεσία κάθε κράτους μέλους.
5.3.   Ανάκληση απόφασης επιστροφής
Όταν διαπιστώνεται εν συνεχεία ότι η απόφαση επιστροφής στηρίζεται σε ψευδή ή ελλιπή στοιχεία, η απόφαση αυτή ανακαλείται με αναδρομική ισχύ. Όντως, το γεγονός ότι μια απόφαση επιστροφής στηρίχτηκε σε ψευδή ή ελλιπή στοιχεία αντιστοιχεί σε απουσία αντικειμενικής νομικής βάσης για αυτή την απόφαση, η οποία, επομένως, στερεί εξαρχής τον αιτούντα από το δικαίωμά του να λάβει την επιστροφή και αιτιολογεί την ανάκληση της εν λόγω απόφασης.
Ως συνέπεια αυτής της ανάκλησης, εισπράττονται εκ νέου τα ποσά που έχουν επιστραφεί και που αντιστοιχούν στους αρχικούς δασμούς αντιντάμπινγκ.
Όταν η Επιτροπή εκδώσει απόφαση για την ανάκληση της επιστροφής, το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος εξασφαλίζει την ορθή εκτέλεση αυτής της απόφασης εντός του εδάφους του και εισπράττει τα ποσά που έχουν επιστραφεί αδικαιολόγητα βάσει του άρθρου 11 παράγραφος 8 του βασικού κανονισμού.
Οι εθνικές αρχές του οικείου κράτους μέλους, κατά την υλοποίηση μιας τέτοιας απόφασης, ενεργούν σύμφωνα με τους τυπικούς και ουσιαστικούς κανόνες του εθνικού δικαίου. Η εφαρμογή του εθνικού δικαίου δεν επηρεάζει το πεδίο εφαρμογής και την αποτελεσματικότητα της απόφασης της Επιτροπής να ανακαλέσει την προηγούμενη απόφασή της για τη χορήγηση επιστροφής.
5.4.   Διαφάνεια
Η μη εμπιστευτική εκδοχή των αποφάσεων της Επιτροπής βάσει του άρθρου 11 παράγραφος 8 του βασικού κανονισμού έχει δημοσιευθεί στον δικτυακό τόπο της ΓΔ Εμπορίου.

(1)  Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 1225/2009 του Συμβουλίου, της 30ής Νοεμβρίου 2009, για την άμυνα κατά των εισαγωγών που αποτελούν αντικείμενο ντάμπινγκ εκ μέρους χωρών μη μελών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (ΕΕ L 343 της 22.12.2009, σ. 51).
(2)  Ανακοίνωση της Επιτροπής σχετικά με την επιστροφή των δασμών αντιντάμπινγκ (ΕΕ C 127 της 29.5.2002, σ. 10).
(3)  Κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 2913/92 του Συμβουλίου, της 12ης Οκτωβρίου 1992, περί θεσπίσεως του κοινοτικού τελωνειακού κώδικα (ΕΕ L 302 της 19.10.1992, σ. 1), όπως τροποποιήθηκε την τελευταία φορά από τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1791/2006 (ΕΕ L 363 της 20.12.2006, σ. 1).
(4)  Οι αριθμοί ελέγχου προϊόντος δημιουργούνται για τον υπολογισμό του περιθωρίου ντάμπινγκ για κάθε επιμέρους είδος και δυνατότητα συνδυασμού των χαρακτηριστικών του προϊόντος, για όλα τα προϊόντα που παράγονται και εξάγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και για εκείνα που πωλούνται στην εγχώρια αγορά.
(5)  Για τον υπολογισμό της προθεσμίας, βλέπε τον κανονισμό (ΕΟΚ, Ευρατόμ) αριθ. 1182/71 του Συμβουλίου, της 3ης Ιουνίου 1971, για τον καθορισμό των κανόνων που εφαρμόζονται στις περιόδους, ημερομηνίες και προθεσμίες (ΕΕ L 124 της 8.6.1971, σ. 1).
(6)  Αν δεν είναι διαθέσιμες κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης, οι πληροφορίες αυτές πρέπει να υποβάλλονται απευθείας στην Επιτροπή, μετά την κατάθεση.
(7)  Βλέπε άρθρο 11 παράγραφος 8 τέταρτη περίπτωση του βασικού κανονισμού.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ I = ΄΄Εντυπο αίτησης επιστροφής

ΠΑΡΑΡΤΗΑΜ ΙΙ: Πίνακας εισαγωγικών συναλλαγών

Γνωρίστε τα βιβλία μας στις Ετικέτες του BLOG

ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
Σύμφωνα με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα


Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

E-mail = ggioggaras@Gmail.com

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

Απορίες στα ξενόγλωσσα
Τιμολόγια, Φορτωτικές, Πιστοποιητικά, Διατακτικές
Λεξικό
Μεταφοράς, Τελωνείου, Ναυτιλίας, Logistics

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου