Σάββατο 3 Μαρτίου 2018

Ελέγχονται αποτελεσματικά οι απλουστευμένες τελωνειακές διαδικασίες (έκθεση 1/2010) 3 Μαρτίου 2018



Ελέγχονται αποτελεσματικά οι απλουστευμένες τελωνειακές διαδικασίες (έκθεση 1/2010) 3 Μαρτίου 2018


ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ 2009 - 2014
Επιτροπή Ελέγχου του Προϋπολογισμού  9.9.2010
ΕΓΓΡΑΦΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  σχετικά με την ειδική έκθεση αριθ. 1/2010 του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου με θέμα «Ελέγχονται αποτελεσματικά οι απλουστευμένες τελωνειακές διαδικασίες εισαγωγής;»
Επιτροπή Ελέγχου του Προϋπολογισμού
Εισηγητής: Bart Staes

Εισαγωγή

Οι απλουστευμένες τελωνειακές διαδικασίες μειώνουν τις διατυπώσεις πριν από τον εκτελωνισμό και αποτελούν σημαντική συνιστώσα της πολιτικής διευκόλυνσης του εμπορίου της ΕΕ.
Από τα αριθμητικά στοιχεία για το 2008 προκύπτει ότι οι τελωνειακές διαδικασίες εισαγωγής είναι απλουστευμένες σε ποσοστό περίπου 70 % επί του συνόλου. Επομένως, ο αντίκτυπός τους στην είσπραξη των παραδοσιακών ιδίων πόρων (ΠΙΠ) και στην αποτελεσματικότητα της κοινής εμπορικής πολιτικής θεωρείται σημαντικός.
Στο πλαίσιο των διαδικασιών αυτών οι τελωνειακές αρχές βασίζονται στην ορθότητα των διασαφήσεων εισαγωγής που υποβάλλουν οι έμποροι και διενεργούν λιγότερους ελέγχους πριν από την αποδέσμευση των εμπορευμάτων, ώστε οι έμποροι να τα έχουν γρηγορότερα στη διάθεσή τους. Η διευκόλυνση αυτή πρέπει να αντισταθμίζεται από ελέγχους πριν από την αδειοδότηση και από κατασταλτικούς ελέγχους.
Στην έκθεσή του, το Ελεγκτικό Συνέδριο ανέλυσε την αποτελεσματικότητα του ελέγχου των δύο κυριότερων απλουστευμένων διαδικασιών: της διαδικασίας απλουστευμένης διασάφησης (ΔΑΔ) και της διαδικασίας τοπικού εκτελωνισμού (ΔΤΕ).

1) Ο έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου (εμβέλεια, διαπιστώσεις και συστάσεις)

α) Εμβέλεια του ελέγχου

Ο έλεγχος αναλήφθηκε προκειμένου να αξιολογηθεί κατά πόσο το κανονιστικό πλαίσιο και ο τρόπος προσέγγισης του ελέγχου που ανέπτυξε η Επιτροπή και έθεσε σε εφαρμογή στα κράτη μέλη διασφαλίζουν αποτελεσματικό έλεγχο των απλουστευμένων διαδικασιών, παρέχουν εύλογη διασφάλιση για την ορθή είσπραξη των παραδοσιακών ιδίων πόρων (ΠΙΠ) και συμβάλλουν στην εξασφάλιση της συμμόρφωσης των επιχειρηματιών με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την κοινή εμπορική πολιτική.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο ανέπτυξε ένα μοντέλο ελέγχου για τις απλουστευμένες διαδικασίες βάσει της πείρας που διαθέτει το ίδιο και άλλοι οργανισμοί και ύστερα συνέκρινε τον συνιστώμενο από την Επιτροπή τρόπο προσέγγισης του ελέγχου με το μοντέλο αυτό. Το Συνέδριο εξέτασε επίσης την ποιότητα των στρατηγικών που εφαρμόστηκαν και των ελέγχων που πράγματι διενεργήθηκαν σχετικά με τις απλουστευμένες διαδικασίες σε εννέα κράτη μέλη1 και προέβη σε σύγκρισή τους με το μοντέλο ελέγχου.
Εξετάστηκαν τα ακόλουθα ζητήματα:
1 Βέλγιο, Γαλλία, Ιταλία, Ουγγαρία, Ολλανδία, Σλοβενία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία (η τελευταία ελέγχθηκε στο πλαίσιο της προκαταρκτικής μελέτης, πριν από την οριστικοποίηση του μοντέλου ελέγχου). Τα εν λόγω κράτη μέλη, στα οποία αντιστοιχούσε ποσοστό άνω του 60 % του συνόλου των ΠΙΠ που εισπράχθηκαν στην ΕΕ το 2008, χρησιμοποιούσαν απλουστευμένες διαδικασίες για τις διασαφήσεις εισαγωγών σε σημαντικό βαθμό.
i. Ανέπτυξε η Επιτροπή ικανοποιητικό τρόπο προσέγγισης των ελέγχων σχετικά με τις απλουστευμένες διαδικασίες, λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή βέλτιστη πρακτική;
Παρακολούθησε την ορθή εφαρμογή των απλουστευμένων διαδικασιών και τους σχετικούς ελέγχους;
ii. Χρησιμοποιούν τα κράτη μέλη ικανοποιητικό και τυποποιημένο τρόπο προσέγγισης των ελέγχων σχετικά με τις απλουστευμένες διαδικασίες; Είναι αποτελεσματικοί οι εν λόγω έλεγχοι;

β) Διαπιστώσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου

i. Ανέπτυξε η Επιτροπή ικανοποιητικό τρόπο προσέγγισης των ελέγχων σχετικά με τις απλουστευμένες διαδικασίες, λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή βέλτιστη πρακτική;
Παρακολούθησε την ορθή εφαρμογή των απλουστευμένων διαδικασιών και τους σχετικούς ελέγχους;
Το αρχικό κανονιστικό πλαίσιο ήταν ανεπαρκές, αλλά βελτιώθηκε στις αρχές του 2009.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο διαπίστωσε ότι η Επιτροπή ανέπτυξε ικανοποιητικό τρόπο προσέγγισης των ελέγχων σχετικά με τις απλουστευμένες διαδικασίες και θέσπισε κανονιστικό πλαίσιο συνοδευόμενο από λεπτομερείς κατευθυντήριες οδηγίες, αλλά μόλις το 2008.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το υπάρχον σήμερα πλαίσιο συμφωνεί σε μεγάλο βαθμό με το μοντέλο του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τις απλουστευμένες διαδικασίες και λαμβάνει υπόψη τα διεθνώς αποδεκτά πρότυπα. Εντούτοις, το Ελεγκτικό Συνέδριο επισήμανε ότι οι κατευθυντήριες γραμμές της Επιτροπής δεν αναφέρονταν συγκεκριμένα:
- στη χρησιμοποίηση μεθοδολογίας εκτίμησης των κινδύνων, όπως το μοντέλο Compact για τους ΕΟΦ, κατά τη διάρκεια των ελέγχων πριν από την αδειοδότηση,
- στην ανάγκη διενέργειας ελάχιστου αριθμού ελέγχων πριν από την παράδοση,
- στο πλεονέκτημα μιας αυτοματοποιημένης συμφωνίας μεταξύ συμπληρωματικών και απλουστευμένων διασαφήσεων/καταχωρίσεων στα λογιστικά βιβλία, προκειμένου να διασφαλίζεται η πληρότητα των πρώτων,
- στο πλεονέκτημα των μέτρων διασφάλισης (π.χ. μέτρηση του βαθμού συμμόρφωσης των επιχειρηματιών).
Η υποχρεωτική εφαρμογή της αυτοματοποιημένης ανάλυσης κινδύνου δεν έχει υλοποιηθεί ακόμη
Σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, οι τελωνειακοί έλεγχοι πρέπει να βασίζονται σε ανάλυση κινδύνου με χρησιμοποίηση αυτοματοποιημένων μεθόδων επεξεργασίας δεδομένων. Εντούτοις, η εφαρμογή στην κλίμακα της ΕΕ μιας αυτοματοποιημένης ανάλυσης κινδύνου για τις απλουστευμένες διαδικασίες, που να λαμβάνει υπόψη τους ΠΙΠ και τα ζητήματα κοινής εμπορικής πολιτικής, θα είναι υποχρεωτική μόνο από την αρχή του 2011, δεδομένου ότι οι διαδικασίες αυτές μπορούν να διεκπεραιώνονται με παραδοσιακές μεθόδους έως το τέλος του 2010.
Επιπλέον, το Ελεγκτικό Συνέδριο διαπίστωσε ότι ορισμένα κράτη μέλη επιτρέπουν πρακτικές στο πλαίσιο της ΔΤΕ (αδικαιολόγητη και/ή υπέρμετρη χρήση της απαλλαγής από την υποχρέωση γνωστοποίησης βάσει του άρθρου 266§2(β) ΔΕΤΚ1), που εμποδίζουν την εφαρμογή αυτοματοποιημένης ανάλυσης κινδύνου πριν από την παράδοση των εμπορευμάτων, ακόμα και μετά την πλήρη αυτοματοποίηση των απλουστευμένων διαδικασιών. Κατά τη γνώμη του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η Επιτροπή δεν πρόσφερε επαρκή καθοδήγηση για τους όρους υπό τους οποίους πρέπει να επιτρέπονται αυτές οι δραστικές πρακτικές απλούστευσης. Το αποτέλεσμα είναι ότι, στα κράτη μέλη όπου χορηγούνται εύκολα τέτοιου είδους απλουστεύσεις, οι οικονομικοί φορείς διαθέτουν αδικαιολόγητα πλεονεκτήματα σε σχέση με τα κράτη μέλη όπου οι διαδικασίες αυτές γίνονται δεκτές μόνο ύστερα από ενδελεχή ανάλυση των ελέγχων που ισχύουν για τον αιτούντα.
Οι κατευθυντήριες οδηγίες για τους κατασταλτικούς ελέγχους δεν είναι ακόμη πλήρεις
Το Ελεγκτικό Συνέδριο διαπίστωσε ότι οι κατευθυντήριες οδηγίες που εκδίδονται από την Επιτροπή (Οδηγός τελωνειακών ελέγχων) δεν είναι πλήρεις, δηλαδή δεν λαμβάνουν υπόψη τον κίνδυνο απώλειας ΠΙΠ λόγω παραγραφής και, όσον αφορά τη μεθοδολογία του ελέγχου, δεν καλύπτουν τα εργαλεία εκτίμησης του κινδύνου, τις μεθόδους δειγματοληψίας και τους ελεγκτικούς κινδύνους.
Η Επιτροπή πραγματοποίησε για πρώτη φορά το 2008 επιθεωρήσεις ειδικά για τις απλουστευμένες διαδικασίες
Το Ελεγκτικό Συνέδριο διαπίστωσε ότι οι απλουστευμένες διαδικασίες αποτέλεσαν αντικείμενο ειδικών επιθεωρήσεων της Επιτροπής μόνο από το 2008, δηλαδή μετά την επισήμανση σημαντικών αδυναμιών από το Ελεγκτικό Συνέδριο, οι οποίες εντοπίστηκαν στο πλαίσιο των τακτικών ετήσιων εργασιών του για το 2007 (δήλωση αξιοπιστίας – DAS 2007).
ii. Χρησιμοποιούν τα κράτη μέλη ικανοποιητικό και τυποποιημένο τρόπο προσέγγισης των ελέγχων σχετικά με τις απλουστευμένες διαδικασίες; Είναι αποτελεσματικοί οι εν λόγω έλεγχοι;
Τα κράτη μέλη χρησιμοποίησαν δικούς τους τρόπους προσέγγισης, οι οποίοι παρουσίαζαν διαφορές σε κάθε στάδιο των ελέγχων
Κατά την άποψη του Ελεγκτικού Συνεδρίου, τα κράτη μέλη δεν εφάρμοζαν τυποποιημένη προσέγγιση για τους κατασταλτικούς ελέγχους στα διάφορα στάδια των απλουστευμένων διαδικασιών και συχνά χρησιμοποιούσαν εν προκειμένω ελλιπείς μεθόδους. Συχνά αυτοί οι έλεγχοι αυτοί ήταν αναποτελεσματικοί και οι κατευθυντήριες οδηγίες της Επιτροπής δεν
1 Κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93 της Επιτροπής της 2ας Ιουλίου 1993 για τον καθορισμό ορισμένων διατάξεων εφαρμογής του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 2913/92 του Συμβουλίου για τη θέσπιση του κοινοτικού τελωνειακού κώδικα.
εφαρμόζονταν.
Αναποτελεσματικοί έλεγχοι σε πολλά κράτη μέλη
Βάσει των δειγμάτων τελωνειακών διασαφήσεων, το Ελεγκτικό Συνέδριο εντόπισε μεγάλο αριθμό σφαλμάτων στις περισσότερες απλουστευμένες διαδικασίες των κρατών μελών που ελέγχθηκαν. Το Ελεγκτικό Συνέδριο συμπέρανε συνεπώς ότι: .
οι έλεγχοι πριν από την παράδοση δεν ήταν αποτελεσματικοί, .
η παρακολούθηση των εισαγωγών εμπορευμάτων για τις οποίες απαιτούνται πιστοποιητικά ή παρόμοια έγγραφα παρουσιάζει δυσχέρειες εάν δεν έχει καθιερωθεί αξιόπιστη διαδικτυακή διαχείριση,
. πολλοί επιχειρηματίες δεν τήρησαν τις δεσμεύσεις που ανέλαβαν στο πλαίσιο της άδειας χρήσης απλουστευμένων διαδικασιών,
 και
. οι κατασταλτικοί έλεγχοι δεν ήταν αρκετά συχνοί στην πλειονότητα των κρατών μελών όπου διενεργήθηκε έλεγχος και .δεν απέτρεψαν επαρκώς την εμφάνιση σφαλμάτων ούτε κατέστησαν δυνατό τον εντοπισμό τους.

γ) Συμπεράσματα και συστάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου

Το Ελεγκτικό Συνέδριο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι απλουστευμένες διαδικασίες δεν ελέγχονται ακόμη αποτελεσματικά στην πλειονότητα των κρατών μελών όπου διενεργήθηκε έλεγχος.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο συνέστησε ότι η Επιτροπή θα έπρεπε:
• να βελτιώσει το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο και τις υφιστάμενες κατευθυντήριες οδηγίες για τις απλουστευμένες διαδικασίες, χρησιμοποιώντας ως βάση το μοντέλο ελέγχου του Συνεδρίου,
• να παρακολουθεί την εφαρμογή του πλαισίου αυτού και των εν λόγω κατευθυντήριων οδηγιών στα κράτη μέλη,
• να αναπτύξει προφίλ για τους ΠΙΠ και την κοινή εμπορική πολιτική σε επίπεδο ΕΕ και να τα συμπεριλάβει στο κοινό πλαίσιο διαχείρισης κινδύνου,
• να συμπληρώσει τις κατευθυντήριες οδηγίες για τους κατασταλτικούς ελέγχους,
• να λάβει υπόψη τις διαπιστώσεις του Συνεδρίου στο πλαίσιο της εξέτασης ενδεχόμενων περαιτέρω απλουστεύσεων των τελωνειακών διαδικασιών,
• να παροτρύνει τα κράτη μέλη να εφαρμόσουν αμελλητί το κανονιστικό πλαίσιο σχετικά με τις απλουστευμένες διαδικασίες που αναπτύχθηκε πρόσφατα,
συμπεριλαμβανομένου του κοινού τρόπου προσέγγισης των ελέγχων καθ' όλη τη
διάρκεια της διαδικασίας, σύμφωνα με το μοντέλο ελέγχου που καθόρισε το Συνέδριο,
• να εξετάσει με κριτικό πνεύμα την πρακτική των κρατών μελών που επιτρέπει τις «υπεραπλουστεύσεις» (απαλλαγή από την υποχρέωση γνωστοποίησης) και να παράσχει σχετική καθοδήγηση, ιδίως όσον αφορά τα εμπορεύματα για τα οποία απαιτείται τελωνειακή παρέμβαση πριν από τη θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία,
• να ενθαρρύνει όλα τα κράτη μέλη να μηχανογραφήσουν τη διεκπεραίωση των απλουστευμένων διαδικασιών, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρονικής διαχείρισης (διαδικτυακή καταχώριση επί έλαττον κατά τη χρονική στιγμή της θέσης των εμπορευμάτων σε ελεύθερη κυκλοφορία) των πιστοποιητικών και των παρόμοιων εγγράφων και της χρησιμοποίησης ηλεκτρονικών προφίλ κινδύνου σχετικά με τους ΠΙΠ και με ζητήματα κοινής εμπορικής πολιτικής,
• να καλέσει τα κράτη μέλη να μεριμνήσουν για την καλύτερη κατάρτιση των επιχειρηματιών, προκειμένου να τους ευαισθητοποιήσουν περισσότερο όσον αφορά τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες που υπέχουν κατά τη χρήση των απλουστευμένων διαδικασιών, και
• να προωθήσει τη μέτρηση των επιδόσεων και την πραγματοποίηση συγκρίσεων μεταξύ κρατών μελών, ενθαρρύνοντάς τα να ενισχύσουν τις πρακτικές ελέγχου των απλουστευμένων διαδικασιών.

2) Απάντηση της Επιτροπής

Η Επιτροπή υπογράμμισε ότι η νομοθεσία της ΕΕ δεν ορίζει πώς πρέπει τα κράτη μέλη να οργανώσουν τις δραστηριότητες τελωνειακού ελέγχου.
Η Επιτροπή δήλωσε ότι θα λάβει υπόψη τις παρατηρήσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην επόμενη έκδοση των κατευθυντήριων οδηγιών για τις απλουστευμένες διαδικασίες και διαβεβαίωσε ότι οι εργασίες για την ανάλυση κινδύνου σημείωναν συνεχή πρόοδο.
Η Επιτροπή δήλωσε ότι, αν και οι έλεγχοι ειδικά για τις απλουστευμένες διαδικασίες άρχισαν μόλις το 2008, είχε εξετάσει διάφορες πτυχές των απλουστευμένων διαδικασιών στο πλαίσιο άλλων τελωνειακών επιθεωρήσεων.
Η Επιτροπή διαβεβαίωσε ότι, στο πλαίσιο των δράσεων παρακολούθησης για τις απλουστευμένες διαδικασίες/SASP (ενιαία άδεια χρήσης απλουστευμένων διαδικασιών) που αρχίζουν τον Σεπτέμβριο του 2010, θα δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στους ελέγχους πριν από τη χορήγηση άδειας. Επιπλέον, ανακοίνωσε ότι η χρήση απλουστευμένων διαδικασιών, και ιδίως η απαλλαγή από την υποχρέωση γνωστοποίησης, θα εξεταστεί στο πλαίσιο των δράσεων κατάρτισης και παρακολούθησης και ότι θα προταθεί μια διεξοδική στρατηγική ελέγχου στον τομέα αυτό. Δεσμεύτηκε επίσης να επανεξετάσει τον οδηγό τελωνειακών ελέγχων, προκειμένου να διερευνηθεί η περαιτέρω ανάπτυξη κοινών προτύπων για τους κατασταλτικούς ελέγχους και να ληφθεί υπόψη το μοντέλο ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Η Επιτροπή υπογράμμισε ότι, όποτε εντοπίζονται σφάλματα στις απλουστευμένες διαδικασίες, καλεί συστηματικά τα κράτη μέλη να λάβουν διορθωτικά μέτρα.
Η Επιτροπή υποσχέθηκε να δώσει συνέχεια στις διαπιστώσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου και να επαληθεύσει ότι λαμβάνονται επαρκή διορθωτικά μέτρα.

3) Παρατηρήσεις και συστάσεις του εισηγητή για ενδεχόμενη ενσωμάτωση στο σχέδιο έκθεσης σχετικά με τη χορήγηση απαλλαγής στην Επιτροπή για το 2009


Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο:
1. χαιρετίζει τη δημοσίευση της έκθεσης του Ελεγκτικού Συνεδρίου και την ενδελεχή ανάλυση που πραγματοποίησε το Ελεγκτικό Συνέδριο·
2. αναγνωρίζει τον καίριο ρόλο των απλουστευμένων διαδικασιών εκτελωνισμού για τους οικονομικούς φορείς από τη σκοπιά της διευκόλυνσης του εμπορίου, αλλά εκφράζει τη λύπη του που οι διαδικασίες αυτές έχουν προκαλέσει αδικαιολόγητα επίπεδα απωλειών για τον προϋπολογισμό της Ένωσης και καταστρατηγήσεις της εμπορικής πολιτικής της ΕΕ·
3. επικροτεί το βελτιωμένο κανονιστικό πλαίσιο απλουστευμένων διαδικασιών για τις εισαγωγές, που καθιερώθηκε από την αρχή του 2009, και αναμένει από την Επιτροπή να συμπληρώσει τις κατευθυντήριες οδηγίες της για τους κατασταλτικούς ελέγχους έως τον Μάρτιο του 2011·
4. καλεί τα κράτη μέλη να εφαρμόσουν σύντομα το πλαίσιο και καλεί την Επιτροπή να παρακολουθήσει λεπτομερώς τη συντελούμενη πρόοδο·
5. θεωρεί απαράδεκτη την έλλειψη αποτελεσματικών ελέγχων επί των απλουστευμένων διαδικασιών για τις εισαγωγές στα κράτη μέλη, κάτι που αποκάλυψε η έκθεση, και καλεί την Επιτροπή να διερευνήσει περαιτέρω την αποτελεσματικότητα των ελέγχων επί των απλουστευμένων διαδικασιών στα κράτη μέλη, και ειδικότερα να διερευνήσει τη συντελούμενη πρόοδο στη διενέργεια κατασταλτικών ελέγχων από τα κράτη μέλη (συχνότητα, μεθοδολογία, χρήση της ανάλυσης κινδύνου, οργάνωση) και να υποβάλει τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής στο Κοινοβούλιο έως το τέλος του 2011·
6. είναι της γνώμης ότι τα κράτη μέλη πρέπει να καταβάλουν μεγαλύτερες προσπάθειες να εξασφαλίσουν αποτελεσματική είσπραξη των τελωνειακών δασμών, δεδομένου μεταξύ άλλων ότι παρακρατούν ποσοστό 25% ως αντιστάθμιση για το κόστος των διαδικασιών είσπραξης·
7. ζητά από το Ελεγκτικό Συνέδριο να εξετάσει το ενδεχόμενο μιας συνέχειας της ειδικής αυτής έκθεσης μετά την έναρξη εφαρμογής των κατευθυντήριων οδηγιών για τους κατασταλτικούς ελέγχους και καλεί την Επιτροπή να διαβιβάσει στο Κοινοβούλιο εκτιμήσεις για τις απώλειες ΠΙΠ που οφείλονται στους αναποτελεσματικούς ελέγχους επί των απλουστευμένων διαδικασιών στα κράτη μέλη·
8. καλεί την Επιτροπή να αναλύσει την ολλανδική αντίληψη για τους ελέγχους πριν από τη χορήγηση άδειας, μια αντίληψη που, αν και δεν έχει γενική εφαρμογή στην Ολλανδία, θεωρήθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο ότι αντιστοιχεί πλήρως στο δικό του μοντέλο ελέγχου, να συστήσει τη χρήση του μοντέλου αυτού στα άλλα κράτη μέλη και να ενημερώσει το Κοινοβούλιο για τη συντελούμενη πρόοδο·
9. προτρέπει την Επιτροπή να διερευνήσει λεπτομερέστερα το ζήτημα της κατάχρησης των «υπεραπλουστεύσεων» (απαλλαγή από την υποχρέωση γνωστοποίησης) και να διαβιβάσει στο Κοινοβούλιο αναλυτικά στοιχεία για τη συχνότητα των υπεραπλουστεύσεων σε κάθε κράτος μέλος έως το τέλος της διαδικασίας απαλλαγής για το 2009· καλεί την Επιτροπή να ορίσει λεπτομερέστερα τις ειδικές περιστάσεις υπό τις οποίες οι επιχειρηματίες μπορούν να έχουν το όφελος της απαλλαγής από την υποχρέωση γνωστοποίησης·
10. καλεί την Επιτροπή να εξετάσει έως τον Φεβρουάριο του 2011 τις περιπτώσεις του Βελγίου, της Γαλλίας, της Ιρλανδίας, της Σουηδίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, όπου οι επιχειρηματίες δεν ήταν σε θέση να προσκομίσουν τα ζητηθέντα τελωνειακά έγγραφα στο πλαίσιο των κατασταλτικών ελέγχων, και να ενημερώσει το Κοινοβούλιο, πριν από το τέλος της διαδικασίας απαλλαγής για το 2009, σχετικά με τις ενέργειες στις οποίες προέβησαν τα εν λόγω κράτη μέλη για να διορθώσουν την κατάσταση·
11. αποδοκιμάζει την έλλειψη συνεκτικής πολιτικής της Ένωσης σχετικά με τις κυρώσεις τις οποίες πρέπει να επιβάλλουν τα κράτη μέλη στους επιχειρηματίες που καταστρατηγούν τις διατάξεις για τις απλουστευμένες διαδικασίες, ενώ οι διατάξεις αυτές θεσπίστηκαν για τη διευκόλυνση των οικονομικών δραστηριοτήτων·
12. καλεί τα κράτη μέλη να μεριμνήσουν ώστε οι οικονομικοί φορείς να έχουν επίγνωση των ευθυνών τους όταν χρησιμοποιούν τις απλουστευμένες διαδικασίες, μεταξύ άλλων με υποχρεωτική κατάρτιση.

Κάντε κλικ στην ετικέτα να δείτε τα βιβλία μας


Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
E-Mail = ggioggaras@Gmail.com
Να σας απαντήσουμε

Παραγγείλετε αντίτυπα με το σύστημα PrePrint

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
Σύμφωνα με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα


Βιβλιοθήκη
Τελωνείων, Εξωτερικού Εμπορίου, Διεθνούς Εμπορίου
Βιβλία με τίτλους και περιεχόμενα
Blogs = ektelonistivivlia.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου