Παρασκευή 17 Αυγούστου 2018

Τροποποίηση του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα Καν.2446/2015, Καν. 1063/2018 (Μάθημα 1) 17 Αυγούστου 2018



Τροποποίηση του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα Καν.2446/2015, Καν. 1063/2018 (Μάθημα 1) 17 Αυγούστου 2018

Σχόλιο: Η ανάρτηση περιέχει μόνο την εισηγητική έκθεση. Άλλωστε γρήγορα θα υπάρξει από την ίδια την Επιτροπή του Ενωσιακού και η ενοποιημένη μορφή του.

30.7.2018   
EL
Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
L 192/1

ΚΑΤ' ΕΞΟΥΣΙΟΔΌΤΗΣΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2018/1063 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ
της 16ης Μαΐου 2018
για την τροποποίηση και τη διόρθωση του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446 για τη συμπλήρωση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, όσον αφορά λεπτομερείς κανόνες σχετικούς με ορισμένες από τις διατάξεις του ενωσιακού τελωνειακού κώδικα
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ,
Έχοντας υπόψη τη Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
Έχοντας υπόψη τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 952/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 9ης Οκτωβρίου 2013, για τη θέσπιση του ενωσιακού τελωνειακού κώδικα (1), και ιδίως τα άρθρα 2, 7, 24, 65, 88, 99, 142, 151, 156, 160, 212, 216, 231 και 253,
Εκτιμώντας τα ακόλουθα:
(1)
Από την πρακτική εφαρμογή του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013 (ο κώδικας) μαζί με τον κατ' εξουσιοδότηση κανονισμό (ΕΕ) 2015/2446 της Επιτροπής (2) έχει καταδειχθεί ότι ο εν λόγω κατ' εξουσιοδότηση κανονισμός θα πρέπει να τροποποιηθεί σε ορισμένα σημεία για να προσαρμοστεί καλύτερα στις ανάγκες των οικονομικών φορέων και των τελωνειακών διοικήσεων.

(2)
Στο άρθρο 1 σημείο 19 του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446, ο ορισμός του «εξαγωγέα» θα πρέπει να τροποποιηθεί όσον αφορά τις εξαγωγές εμπορευμάτων που δεν μεταφέρονται από ιδιώτη στις προσωπικές του αποσκευές, προκειμένου να παρέχεται μεγαλύτερη ευελιξία στους επιχειρηματικούς εταίρους κατά την επιλογή του προσώπου που μπορεί να ενεργήσει ως εξαγωγέας. Ο ισχύων ορισμός είναι προβληματικός, διότι ορίζει ως «εξαγωγέα» ένα μόνο πρόσωπο, το οποίο πρέπει να πληροί τρεις σωρευτικές προϋποθέσεις: να είναι εγκατεστημένο εντός του τελωνειακού εδάφους της Ένωσης, να έχει συνάψει σύμβαση με παραλήπτη σε τρίτη χώρα και να έχει την εξουσία να αποφασίσει ότι τα εμπορεύματα πρέπει να μεταφερθούν εκτός του τελωνειακού εδάφους της Ένωσης. Ως εκ τούτου, ο νέος ορισμός του «εξαγωγέα» θα πρέπει να είναι λιγότερο περιοριστικός και να περιορίζει τις προϋποθέσεις για την ιδιότητα του εξαγωγέα στις βασικές απαιτήσεις για τη λειτουργία του καθεστώτος εξαγωγής: ο εξαγωγέας πρέπει να έχει την εξουσία να αποφασίσει ότι τα εμπορεύματα πρέπει να εξέλθουν από το τελωνειακό έδαφος της Ένωσης και, σύμφωνα με το άρθρο 170 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013, ο εξαγωγέας πρέπει να είναι εγκατεστημένος στο τελωνειακό έδαφος της Ένωσης. Ο εξαγωγέας καθορίζεται από την τελωνειακή νομοθεσία μόνο σε περιπτώσεις όπου οι επιχειρηματικοί εταίροι δεν συμφωνούν ως προς το πρόσωπο που μπορεί να ενεργεί ως εξαγωγέας ή όπου το πρόσωπο δεν είναι εγκατεστημένο στο τελωνειακό έδαφος της Ένωσης.

(3)
Στο άρθρο 5 παράγραφος 1 του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446, τα πρόσωπα που ζητούν αποδεικτικό του τελωνειακού χαρακτήρα των ενωσιακών εμπορευμάτων, ανεξάρτητα από το αν είναι εγκατεστημένα στο τελωνειακό έδαφος της Ένωσης ή όχι, θα πρέπει να υποχρεούνται να καταχωρίζονται για την απόκτηση αριθμού EORI ώστε να μπορούν να έχουν πρόσβαση στο σύστημα ΕΤΚ — Αποδεικτικό Ενωσιακού Καθεστώτος που αναφέρεται στο παράρτημα της εκτελεστικής απόφασης (ΕΕ) 2016/578 της Επιτροπής (3).

(4)
Οι τελωνειακές αρχές χρειάζονται μόνιμη παρέκκλιση από την υποχρέωση να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές τεχνικές επεξεργασίας δεδομένων σε σχέση με αιτήσεις και αποφάσεις που εμφανίζονται σπάνια και για τις οποίες η υποχρέωση χρησιμοποίησης ηλεκτρονικών τεχνικών επεξεργασίας δεδομένων θα απαιτούσε δυσανάλογη οικονομική προσπάθεια. Δεδομένου ότι το εύρος των ηλεκτρονικών τεχνικών επεξεργασίας δεδομένων διαφέρει από κράτος μέλος σε κράτος μέλος, οι αιτήσεις και αποφάσεις σε σχέση με τις οποίες θα πρέπει να χορηγηθεί αυτή η παρέκκλιση επίσης διαφέρουν από κράτος μέλος σε κράτος μέλος. Όλα τα κράτη μέλη οφείλουν να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές τεχνικές επεξεργασίας δεδομένων σχετικά με αιτήσεις και αποφάσεις για τις οποίες υφίστανται κοινές απαιτήσεις περί δεδομένων και για τις οποίες έχουν αναπτυχθεί κοινά ηλεκτρονικά συστήματα. Κατά συνέπεια, θα πρέπει να θεσπιστεί νέο άρθρο 7α του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446, με το οποίο να επιτρέπεται η χρήση άλλων μέσων εκτός από τις ηλεκτρονικές τεχνικές επεξεργασίας δεδομένων αποκλειστικά για αιτήσεις και αποφάσεις για τις οποίες δεν ορίζονται οι σχετικές απαιτήσεις περί δεδομένων στο παράρτημα Α του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446.

(5)
Προκειμένου να αποφεύγεται αδικαιολόγητη καθυστέρηση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων από αιτούντα που δεν παρέχει τις σωστές πληροφορίες στις τελωνειακές αρχές, αν και του έχει δοθεί η ευκαιρία να το πράξει, το άρθρο 10 στοιχείο α) του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446 δεν θα πρέπει να επεκτείνει το δικαίωμα ακροάσεως σε αιτούντες που κλήθηκαν να παράσχουν σχετικές πληροφορίες και δεν το έπραξαν, με αποτέλεσμα οι τελωνειακές αρχές να μην είναι σε θέση να κάνουν δεκτή την αίτησή τους.

(6)
Θα πρέπει να αποσαφηνιστεί ο ορισμός του εγγεγραμμένου εξαγωγέα στο άρθρο 37 σημείο 21 του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446 ώστε να καλύπτει επίσης και εξαγωγείς που είναι εγκατεστημένοι σε ένα κράτος μέλος και εγγεγραμμένοι σε μητρώο των τελωνειακών αρχών του εν λόγω κράτους μέλους, με σκοπό την εξαγωγή προϊόντων καταγωγής Ένωσης προς χώρα ή έδαφος που έχει συνάψει προτιμησιακή εμπορική συμφωνία με την Ένωση, ώστε να επιτρέπεται στους εν λόγω εξαγωγείς να συντάσσουν δηλώσεις καταγωγής για να επωφελούνται από την εκάστοτε προτιμησιακή εμπορική συμφωνία. Αντιθέτως, ο ορισμός δεν θα πρέπει να περιλαμβάνει την εγγραφή ενωσιακών εξαγωγέων σε μητρώο για τον σκοπό της αντικατάστασης βεβαίωσης καταγωγής όταν τα εμπορεύματα αποστέλλονται εκ νέου στην Τουρκία, διότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί η αντικατάσταση πιστοποιητικού καταγωγής στην ΕΕ όταν τα εμπορεύματα αποστέλλονται εκ νέου στην Τουρκία.

(7)
Στο άρθρο 40 του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446 προβλέπεται η δυνατότητα χρησιμοποίησης άλλων μέσων εκτός των ηλεκτρονικών τεχνικών επεξεργασίας δεδομένων κατά την υποβολή αιτήσεων εγγραφής στο σύστημα εγγεγραμμένων εξαγωγέων. Αυτή η μόνιμη παρέκκλιση θα πρέπει να επεκταθεί στο σύνολο της επικοινωνίας και των ανταλλαγών πληροφοριών σε σχέση με αιτήσεις και αποφάσεις που αφορούν την ιδιότητα του εγγεγραμμένου εξαγωγέα και σε σχέση με τυχόν μεταγενέστερες αιτήσεις και πράξεις που αφορούν τη διαχείριση των εν λόγω αποφάσεων, δεδομένου ότι το υφιστάμενο ηλεκτρονικό σύστημα επεξεργασίας δεδομένων για τους εγγεγραμμένους εξαγωγείς, το σύστημα εγγεγραμμένων εξαγωγέων (ΣΕΕ) που αναφέρεται στο παράρτημα της εκτελεστικής απόφασης (ΕΕ) 2016/578, δεν περιλαμβάνει επί του παρόντος εναρμονισμένη διεπαφή για επικοινωνία με οικονομικούς φορείς. Η παρέκκλιση είναι προσωρινή και δεν θα είναι αναγκαία από τη στιγμή που το ΣΕΕ θα παράσχει αυτήν την εναρμονισμένη διεπαφή.

(8)
Προκειμένου να διασφαλιστεί η συμμόρφωση με τους κανόνες για την καταγωγή των εμπορευμάτων, οι τελωνειακές αρχές των κρατών μελών και οι αρμόδιες αρχές των δικαιούχων χωρών που εφαρμόζουν διμερή ή περιφερειακή σώρευση, όπως ορίζονται στο άρθρο 53 και στο άρθρο 55 παράγραφος 8 του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446, θα πρέπει να προβαίνουν σε όλες τις αναγκαίες επαληθεύσεις και τους ελέγχους καταγωγής και όχι μόνο να ελέγχουν την έκδοση ή σύνταξη αποδεικτικών καταγωγής.

(9)
Το άρθρο 55 παράγραφος 4 δεύτερο και τρίτο εδάφιο και το άρθρο 55 παράγραφος 6 του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446 θα πρέπει να συγχωνευθούν, προκειμένου να καταστεί σαφέστερος ο κανόνας για τον προσδιορισμό της καταγωγής σε περίπτωση περιφερειακής σώρευσης.

(10)
Για να εξασφαλιστεί η συνοχή με τους όρους που χρησιμοποιούνται στο άρθρο 166 παράγραφος 1 στοιχεία β) και γ), το άρθρο 167 παράγραφος 1 στοιχείο ιθ), το άρθρο 168 και το άρθρο 169 του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446, θα πρέπει να τροποποιηθεί η διατύπωση του άρθρου 76 του εν λόγω κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού, το οποίο αφορά την παρέκκλιση για τον υπολογισμό του ποσού του εισαγωγικού δασμού σε μεταποιημένα προϊόντα που προκύπτουν από τελειοποίηση προς επανεξαγωγή.

(11)
Για λόγους σαφήνειας, το άρθρο 82 του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446 θα πρέπει να παραπέμπει στα παραρτήματα στα οποία παρατίθενται οι σχετικές κοινές απαιτήσεις περί δεδομένων για την ανάληψη υποχρέωσης από τον τριτεγγυητή.

(12)
Για να εξασφαλιστεί η συνοχή των διατάξεων που αφορούν τις εγγυήσεις, η αναφορά του άρθρου 83 του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446 σε κράτη μέλη θα πρέπει να αντικατασταθεί με αναφορά σε τελωνειακές αρχές.

(13)
Η προθεσμία για τη λήψη αποφάσεων σχετικά με την επιστροφή ή τη διαγραφή, που προβλέπεται στο άρθρο 97 του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446, θα πρέπει να παρατείνεται όταν δεν είναι δυνατό η αρμόδια τελωνειακή αρχή να ολοκληρώσει την αξιολόγηση και να λάβει απόφαση σχετικά με την επιστροφή ή τη διαγραφή εμπρόθεσμα επειδή η προς λήψη απόφαση εξαρτάται από την έκβαση υπόθεσης η οποία παρουσιάζει πανομοιότυπα ή παρόμοια ζητήματα που αφορούν πραγματικά και νομικά στοιχεία και εκκρεμεί ενώπιον του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης σύμφωνα με το άρθρο 267 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή από την έκβαση συγκεκριμένων εκκρεμών διοικητικών διαδικασιών που ενδέχεται να επηρεάζουν την εν λόγω απόφαση. Για να εξασφαλιστεί ότι η παράταση της προθεσμίας λήψης απόφασης δεν επηρεάζει αρνητικά τον αιτούντα, θα πρέπει να είναι δυνατή μόνον αν ο αιτών δεν αντιτίθεται σε αυτήν και να είναι σαφώς περιορισμένη σε αυτές τις συγκεκριμένες καταστάσεις.

(14)
Για να εξασφαλιστεί η ομαλή ροή των συναλλαγών ενωσιακών εμπορευμάτων μεταξύ τμημάτων του τελωνειακού εδάφους της Ένωσης όπου εφαρμόζεται η οδηγία 2006/112/ΕΚ του Συμβουλίου (4) ή η οδηγία 2008/118/ΕΚ του Συμβουλίου (5) και τμημάτων του εν λόγω εδάφους όπου δεν εφαρμόζονται αυτές οι διατάξεις (ειδικά φορολογικά εδάφη), τα άρθρα 114 και 134 του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446 θα πρέπει να καθορίζουν ορισμένες απλουστεύσεις ως προς τις τελωνειακές διατυπώσεις και τους ελέγχους που εφαρμόζονται σε αυτές τις συναλλαγές όταν πραγματοποιούνται εντός του ίδιου κράτους μέλους.

(15)
Σύμφωνα με το άρθρο 115 του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446 είναι δυνατό να εγκριθεί χώρος άλλος εκτός του αρμόδιου τελωνείου για τους σκοπούς της προσκόμισης των εμπορευμάτων, υπό την προϋπόθεση ότι τα εμπορεύματα διασαφίζονται για τελωνειακό καθεστώς ή επανεξάγονται εντός πολύ σύντομου χρονικού διαστήματος. Η περίοδος αυτή θα πρέπει να παραταθεί ελαφρώς, ώστε οι οικονομικοί φορείς να μπορούν να πληρούν αυτήν την προϋπόθεση. Η ίδια παράταση θα πρέπει να ισχύει για την προϋπόθεση που αφορά την έγκριση άλλου χώρου εκτός της εγκατάστασης προσωρινής εναπόθεσης για την προσωρινή εναπόθεση των εμπορευμάτων.

(16)
Για λόγους προστασίας των πληροφοριών σχετικά με τον τόπο αλίευσης των προϊόντων αλιείας όταν το εκτυπωμένο αντίτυπο του ημερολογίου αλιείας παρέχεται στις αρχές τρίτων χωρών, προκειμένου να μπορέσουν οι αρχές αυτές να πιστοποιήσουν ότι προϊόντα και εμπορεύματα της θαλάσσιας αλιείας που μεταφορτώνονται και μεταφέρονται διαμέσου της χώρας ή του εδάφους τους δεν έχουν αποτελέσει αντικείμενο εργασιών, θα πρέπει να επιτρέπεται στους οικονομικούς φορείς να αφαιρούν τις εν λόγω πληροφορίες από το εκτυπωμένο αντίτυπο του ημερολογίου αλιείας για τους σκοπούς αυτής της πιστοποίησης. Για να καθίσταται δυνατός ο καταλογισμός των προϊόντων και εμπορευμάτων της θαλάσσιας αλιείας στα αντίστοιχα ημερολόγια αλιείας στις περιπτώσεις που το πιστοποιητικό μη διενέργειας εργασιών παρέχεται σε άλλο έντυπο ή έγγραφο εκτός του εκτυπωμένου αντιτύπου του ημερολογίου αλιείας, ο οικονομικός φορέας θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει στο εν λόγω άλλο έντυπο ή έγγραφο αναφορά στο αντίστοιχο ημερολόγιο αλιείας.

(17)
Η δυνατότητα που παρέχει το άρθρο 136 του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446 για προφορική διασάφηση προσωρινής εισαγωγής μεταφορικού μέσου θα πρέπει να επεκταθεί ώστε να καλύπτει τις συγκεκριμένες περιπτώσεις που αναφέρονται στα άρθρα 214, 215 και 216 του εν λόγω κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού, επειδή κατά κανόνα δεν είναι αναγκαίες οι συνήθεις τελωνειακές διατυπώσεις για αυτά τα εμπορεύματα.

(18)
Ο υπολογισμός του ποσού του εισαγωγικού δασμού σε ορισμένες περιπτώσεις τελειοποίησης προς επανεξαγωγή έχει προβλεφθεί δύο φορές με τον ίδιο τρόπο, στο άρθρο 76 στοιχείο β) και στο άρθρο 168 παράγραφος 2 του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446. Η επικάλυψη αυτή πρέπει να καταργηθεί απαλείφοντας το άρθρο 168 παράγραφος 2.

(19)
Οι άδειες ειδικού προορισμού που επιτρέπουν να αποθηκεύονται μαζί διαφορετικά προϊόντα που εμπίπτουν στα κεφάλαια 27 και 29 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας («αποθήκευση μείγματος») θα πρέπει να καθορίζουν επαρκείς εγγυήσεις για τη μεταγενέστερη εξακρίβωση της ταυτότητας των διαφορετικών εμπορευμάτων που έχουν αναμειχθεί, καθώς και για να καθίσταται δυνατή η επιτήρησή τους από τα τελωνεία. Θα πρέπει να εισαχθεί στον κατ' εξουσιοδότηση κανονισμό (ΕΕ) 2015/2446 διάταξη παρόμοια με εκείνη που υπήρχε στον καταργηθέντα κανονισμό (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93 της Επιτροπής (6).

(20)
Για να εξασφαλιστεί η συνέπεια με το άρθρο 118 παράγραφος 4 του κώδικα, το άρθρο 189 του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446 θα πρέπει να επιτρέπει την υπαγωγή ελαττωματικών ή μη σύμφωνων με τους όρους της σύμβασης εμπορευμάτων στο καθεστώς εξωτερικής διαμετακόμισης, αντί της εξόδου από το τελωνειακό έδαφος της Ένωσης, οι οποίες αμφότερες συνεπάγονται για τα εν λόγω εμπορεύματα την απώλεια του τελωνειακού τους χαρακτήρα ως ενωσιακών εμπορευμάτων.

(21)
Με σκοπό την απλούστευση της χρήσης του καθεστώτος εξαγωγής που ακολουθείται από καθεστώς διαμετακόμισης και για να εξαλειφθεί ο κίνδυνος να προκύψει τελωνειακή οφειλή και οφειλή από λοιπές επιβαρύνσεις που δεν καλύπτεται από εγγύηση, θα πρέπει να απαιτείται τα ενωσιακά εμπορεύματα που εξάγονται σε τρίτη χώρα και μεταφέρονται μέσω του τελωνειακού εδάφους της Ένωσης στο πλαίσιο πράξης μεταφοράς με δελτίο TIR ή στο πλαίσιο καθεστώτος διαμετακόμισης σύμφωνα με τη σύμβαση ΑΤΑ/σύμβαση της Κωνσταντινούπολης να υπάγονται στο καθεστώς εξωτερικής διαμετακόμισης και, ως εκ τούτου, να καθίστανται μη ενωσιακά εμπορεύματα.

(22)
Για να διευκολύνεται η επιτήρηση, από τις τελωνειακές αρχές, της διακίνησης των εμπορευμάτων που αναφέρονται στο άρθρο 1 της οδηγίας 2008/118/ΕΚ του Συμβουλίου και έχουν υπαχθεί στο καθεστώς εξαγωγής ακολουθούμενο από το καθεστώς διαμετακόμισης, θα πρέπει να επιτρέπεται να υπάγονται τα εμπορεύματα αυτά στο καθεστώς εξωτερικής διαμετακόμισης, και με αυτόν τον τρόπο να χάνουν τον τελωνειακό τους χαρακτήρα ως ενωσιακών εμπορευμάτων.

(23)
Για να διευκολύνεται η επεξεργασία των αιτήσεων από τις τελωνειακές αρχές και να καθίσταται αποτελεσματικότερη η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για τους οικονομικούς φορείς, θα πρέπει να επιτρέπεται στους εγκεκριμένους αποστολείς να υποβάλλουν αιτήσεις για άδεια χρήσης ειδικών τελωνειακών σφραγίδων στην τελωνειακή αρχή που είναι αρμόδια να χορηγεί την ιδιότητα του εγκεκριμένου αποστολέα.

(24)
Ορισμένες διατάξεις σχετικά με την προσωρινή εισαγωγή αναφέρονται σε μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούνται για ιδιωτικούς ή εμπορικούς σκοπούς. Θα πρέπει να αποσαφηνιστεί η έννοια των όρων αυτών για τους σκοπούς όλων των κανόνων σχετικά με την πλήρη απαλλαγή από εισαγωγικούς δασμούς στο πλαίσιο προσωρινής εισαγωγής. Κατά συνέπεια, οι ορισμοί που παρατίθενται στο άρθρο 215 παράγραφος 4 του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446 θα πρέπει να μετατραπούν σε γενικότερο κανόνα στο άρθρο 207 του εν λόγω κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού.

(25)
Θα πρέπει να εισαχθεί νέα παράγραφος στο άρθρο 215 του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446, ώστε να είναι δυνατό τα φυσικά πρόσωπα που έχουν τη συνήθη κατοικία τους στο τελωνειακό έδαφος της Ένωσης να επωφελούνται από το καθεστώς προσωρινής εισαγωγής για να μπορούν να χρησιμοποιούν ιδιωτικά μισθωμένα μη ενωσιακά μέσα οδικής μεταφοράς στην Ένωση. Η παροχή αυτής της δυνατότητας θα επιλύσει ορισμένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και θα ενθαρρύνει τον διασυνοριακό τουρισμό. Ωστόσο, δεδομένου ότι η προσωρινή εισαγωγή προορίζεται κυρίως για πρόσωπα εγκατεστημένα εκτός της Ένωσης, το άρθρο 218 θα πρέπει να περιορίζει αυτήν την ιδιωτική χρήση σε σύντομο χρονικό διάστημα.

(26)
Θα πρέπει επίσης να επιτρέπεται η χρήση του καθεστώτος προσωρινής εισαγωγής σύμφωνα με το άρθρο 218, το άρθρο 220, το άρθρο 223, το άρθρο 228 και τα άρθρα 231 έως 236 του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446 όταν ο δικαιούχος του καθεστώτος είναι εγκατεστημένος εντός του τελωνειακού εδάφους της Ένωσης. Η ευελιξία αυτή χρειάζεται επειδή δεν υπάρχει λόγος που να δικαιολογεί διαφορετική μεταχείριση των προσώπων που είναι εγκατεστημένα εντός και εκτός του τελωνειακού εδάφους της Ένωσης για τους σκοπούς της προσωρινής εισαγωγής ορισμένων εμπορευμάτων, όπως εμπορεύματα που προορίζονται να εκτεθούν ή να χρησιμοποιηθούν στο πλαίσιο δημόσιας εκδήλωσης.

(27)
Για να εξασφαλίζεται η ορθή εφαρμογή των νομικών διατάξεων στα σχετικά ηλεκτρονικά συστήματα, θα πρέπει να τροποποιηθούν ορισμένες διατάξεις των παραρτημάτων Α και Β του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446.

(28)
Με την απόφαση 94/800/ΕΚ (7), το Συμβούλιο ενέκρινε τη συμφωνία για τους κανόνες καταγωγής, η οποία προσαρτήθηκε στην Τελική Πράξη που υπογράφηκε στο Μαρακές στις 15 Απριλίου 1994. Στο παράρτημα 22-01 του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446 προβλέπονται συγκεκριμένοι κανόνες για τον προσδιορισμό της χώρας στην οποία ορισμένα εμπορεύματα υπέστησαν την τελευταία ουσιαστική μεταποίησή τους κατά την έννοια του άρθρου 32 του ίδιου κανονισμού. Αυτός ο κατάλογος κανόνων θα πρέπει να διευρυνθεί για να συμπεριληφθούν επιπλέον προϊόντα, προκειμένου να καταστεί δυνατή η ενιαία ερμηνεία της αρχής της τελευταίας ουσιαστικής μεταποίησης για τα εν λόγω προϊόντα. Επιπλέον, προκειμένου να εξασφαλίζεται η ορθή εφαρμογή των κανόνων, ο κατάλογος επικαιροποιείται σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της ονοματολογίας εμπορευμάτων που θεσπίστηκε στο πλαίσιο της διεθνούς σύμβασης για το εναρμονισμένο σύστημα περιγραφής και κωδικοποίησης των εμπορευμάτων (εναρμονισμένο σύστημα).

(29)
Μετά τη δημοσίευση του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446, διαπιστώθηκαν ορισμένα σφάλματα διαφόρων ειδών, τα οποία πρέπει να διορθωθούν. Στα άρθρα 124α, 126α, 129α, 129δ, 131, 193, 195 και 197, η παραπομπή στα άρθρα του κώδικα που συμπληρώνονται πρέπει να είναι ακριβέστερη. Στα παραρτήματα Α και Β, ορισμένα στοιχεία πρέπει να οριστούν καλύτερα. Για να εξασφαλίζεται η συνοχή, θα πρέπει να αντικατασταθούν τα υποδείγματα των παραρτημάτων B-03 και B-05, τα οποία περιέχουν ένα σφάλμα στην αριθμητική αναφορά για το στοιχείο «Αριθμός αναφοράς/UCR», ενώ θα πρέπει να διορθωθεί και ένα σφάλμα στην αναφορά του παραρτήματος 71-05 για το κοινό στοιχείο «κωδικός ΣΟ, καθαρή ποσότητα, αξία (Υ)». Θα πρέπει να διορθωθούν ορισμένες εσφαλμένες παραπομπές του παραρτήματος 90 στον κανονισμό (ΕΟΚ) αριθ. 2913/92 του Συμβουλίου (8), τον κανονισμό (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93 και τον κώδικα.

(30)
Οι τροποποιητικές διατάξεις του παρόντος κανονισμού τροποποιούν διάφορες διατάξεις του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446 οι οποίες αποδείχθηκε ότι είναι δύσκολο να εφαρμοστούν στην πράξη. Με τις διατάξεις αυτές αναμένεται να διασφαλιστεί ότι η εφαρμογή του κώδικα και του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού είναι περισσότερο ευθυγραμμισμένη με την οικονομική πραγματικότητα και, ως εκ τούτου, είναι επειγόντως αναγκαίες. Ο παρών κανονισμός θα πρέπει, επομένως, να αρχίσει να ισχύει την επομένη της δημοσίευσής του.

(31)
Για λόγους ασφάλειας δικαίου, η νέα διάταξη που αφορά τη χρήση άλλων μέσων εκτός των ηλεκτρονικών τεχνικών επεξεργασίας δεδομένων σχετικά με αιτήσεις και αποφάσεις για τις οποίες δεν ορίζονται οι σχετικές απαιτήσεις περί δεδομένων στο παράρτημα Α του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446 θα πρέπει να εφαρμοστεί από τις 2 Οκτωβρίου 2017. Κατά την εν λόγω ημερομηνία άρχισε η λειτουργία του συστήματος ΕΤΚ — Τελωνειακές Αποφάσεις που αναφέρεται στο παράρτημα της εκτελεστικής απόφασης (ΕΕ) 2016/578 και έκτοτε, σύμφωνα με το άρθρο 2 του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2016/341 της Επιτροπής (9), οι τελωνειακές αρχές δεν μπορούν πλέον να επιτρέπουν τη χρήση άλλων μέσων εκτός των ηλεκτρονικών τεχνικών επεξεργασίας δεδομένων για τελωνειακές αποφάσεις και αιτήσεις. Ωστόσο, μετά τις 2 Οκτωβρίου 2017, και πάλι χρειάστηκε η χρήση ορισμένων αιτήσεων και αποφάσεων σε έντυπη μορφή. Αυτές οι αιτήσεις και αποφάσεις θα πρέπει να παράγουν αποτελέσματα για ορισμένο χρονικό διάστημα και δεν είναι προς το συμφέρον ούτε του οικονομικού φορέα ούτε του κράτους μέλους να τεθεί υπό αμφισβήτηση η ισχύς τους λόγω μη προσήκουσας μορφής.

(32)
Επομένως, ο κατ' εξουσιοδότηση κανονισμός (ΕΕ) 2015/2446 θα πρέπει να τροποποιηθεί και να διορθωθεί αναλόγως,
ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ:


Κάντε κλικ στην ετικέτα να δείτε τα βιβλία μας 

ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
Βάσει Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα

Βιβλιοθήκη
Τελωνείων, Εξωτερικού Εμπορίου, Διεθνούς Εμπορίου
Βιβλία με τίτλους και περιεχόμενα
Blogs = ektelonistivivlia.blogspot.com



Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου