Τελωνειακή και Δασμολογική προσέγγιση προσχώρησης τρίτου κράτους σαν μέλος στα ισχύοντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, (Μάθημα 1) (καθεστώτα και δασμοί), 7 Φεβρουαρίου 2015
Σχόλιο: Η
περίληψη που ακολουθεί προέρχεται από ένα έγγραφο της Επιτροπής του Κοινοτικού
Τελωνειακού Κώδικα (CUSTOMS CODE COMMITTEE)[1] και γι αυτό το λόγο αποτελεί
κείμενο ιδιαίτερης αξίας. Η Επιτροπή αυτή που έχει νομοθετηθεί στον Κοινοτικό
Τελωνειακό Κώδικα είναι η ψυχή κάθε διαδικασίας ή δασμού και ισοδύναμου φόρου
που επιβάλλεται στα εμπορεύματα του εξωτερικού.
Σύντομα θα
εφαρμοστούν και οι αναμενόμενες χρηματικές ποινές στις τελωνειακές συναλλαγές.
Έτσι η παρουσία της θα είναι περισσότερη έντονη στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής
Ένωσης
ΘΕΜΑ: Έναρξη
ισχύος από 1-7-2013 της Συνθήκης Προσχώρησης της Κροατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Οδηγίες για μεταβατικά μέτρα στο πλαίσιο της Τελωνειακής Ένωσης
ΣΧΕΤ.:
1. Συνθήκη Προσχώρησης της Κροατίας στην
ΕΕ (L 112/24.4.2012): Παράρτημα IV (συνημμένο αρ.1)
2. Κανονισμοί 517/2013 και 519/2013
(σημείο 15) (L158/10-6-2013) για την προσαρμογή ορισμένων κανονισμών και
αποφάσεων…λόγω της προσχώρησης της Δημοκρατίας της Κροατίας (συνημμένα αρ.2
και 3, αντίστοιχα))
3.
TAXUD/A2/SPE/MRe-D(2013) 401270, Brussels, 28 March 2013 on “EU enlargement in
2013. Accession of the Republic of Croatia to the EU”
Από την 1η Ιουλίου 2013 τίθεται σε ισχύ
η Συνθήκη Προσχώρησης της Κροατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ανωτέρω υπό σημείο 1
σχετικό) και, ως εκ τούτου, η εν λόγω χώρα από την ημερομηνία αυτή αποτελεί
τμήμα του τελωνειακού εδάφους της ΕΕ. Η εν λόγω προσχώρηση, όπως και
προηγούμενες, επιβάλλει την ύπαρξη μεταβατικών μέτρων στο πλαίσιο της
Τελωνειακής Ένωσης και προς τούτο σας κοινοποιούμε για ενημέρωση και εφαρμογή
το Παράρτημα IV της εν λόγω Συνθήκης. Επίσης, κοινοποιούνται οι Κανονισμοί
517/2013 και 519/2013 για την προσαρμογή των Καν. 2913/92 και 2454/93 λόγω της
προσχώρησης της Κροατίας.
Αναλυτικότερα
(λαμβάνοντας υπόψη και το ανωτέρω υπό σημείο 3) έγγραφο της Ευρ. Επιτροπής):
Ι. Διακινήσεις εμπορευμάτων μεταξύ
Ελλάδας και Κροατίας από την 1η Ιουλίου 2013
1. Από 1η Ιουλίου 2013, η Κροατία
αποτελεί μέλος της ΕΕ και τμήμα του τελωνειακού εδάφους της ΕΕ και ως εκ τούτου
τυγχάνει εφαρμογής το κοινοτικού τελωνειακό δίκαιο και οι εν λόγω διακινήσεις
εμπορευμάτων έχουν πλέον ενδοκοινοτικό χαρακτήρα.
2. Τα εμπορεύματα που κατά τη στιγμή της
προσχώρησης είναι σε ελεύθερη κυκλοφορία στην Κροατία τεκμαίρεται ότι είναι σε
ελεύθερη κυκλοφορία στο τελωνειακό έδαφος της ΕΕ.
3. Η προσωρινή εναπόθεση, η είσοδος σε
ελεύθερη ζώνη ή η υπαγωγή στα τελωνειακά καθεστώτα διαμετακόμισης, τελωνειακής
αποταμίευσης, τελειοποίησης προς επανεξαγωγή, μεταποίηση υπό τελωνειακό έλεγχο,
προσωρινή εισαγωγή και τελειοποίηση προς επανεισαγωγή (σημείο β) της παρ. 15
του άρθρου 4 και σημεία β) έως η) της παρ. 16 του άρθρου 4 του Καν. 2913/92),
τα οποία είχαν ξεκινήσει πριν από την 1η Ιουλίου 2013, λήγουν ή εκκαθαρίζονται
με τους όρους της τελωνειακής νομοθεσίας της ΕΕ, με την επιφύλαξη ειδικών
διατάξεων σύμφωνα με το Παράρτημα IV (αριθμός 5 «Τελωνειακή Ένωση»).
ΙΙ. Θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία-
απόδειξη κοινοτικού χαρακτήρα-προτιμησιακή καταγωγή- ειδικός προορισμός
1.Θέση σε
ελεύθερη κυκλοφορία
Εμπορεύματα που έχουν υπαχθεί σε
τελωνειακό καθεστώς εξαγωγής στην Κροατία μέχρι και την 30η Ιουνίου 2013 με
προορισμό τη χώρα μας και τα οποία κατά την ημερομηνία προσχώρησης (1η Ιουλίου
2013) βρίσκονται είτε στο στάδιο της μεταφοράς είτε σε κατάσταση προσωρινής
εναπόθεσης στη χώρα μας ή σε τελωνειακό καθεστώτος διαμετακόμισης, τελωνειακής
αποταμίευσης, τελειοποίησης προς επανεξαγωγή, μεταποίηση υπό τελωνειακό έλεγχο,
προσωρινή εισαγωγή, τελειοποίηση προς επανεισαγωγή, τίθενται σε ελεύθερη
κυκλοφορία με την υποβολή και αποδοχή της προβλεπόμενης διασάφησης, χωρίς να
υπόκεινται σε δασμούς και μέτρα εμπορικής πολιτικής εφόσον αποδείξουν τον
κοινοτικό τους χαρακτήρα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο σημείο 2.1 που ακολουθεί.
2. Απόδειξη
κοινοτικού χαρακτήρα των εμπορευμάτων – αποδεικτικά προτιμησιακής καταγωγής
2.1. Τα παραστατικά έγγραφα και οι
τρόποι με τους οποίους αποδεικνύεται ο κοινοτικός χαρακτήρας εμπορευμάτων που
βρίσκονταν σε ελεύθερη κυκλοφορία στην Κροατία πριν από την ένταξή της στην Ε.
Ένωση και την 1η Ιουλίου 2013 βρίσκονται σε προσωρινή εναπόθεση, ελεύθερη ζώνη
ή αποθήκη ή σε κάποιο ανασταλτικό καθεστώς, {διαμετακόμιση, τελωνειακή
αποταμίευση, τελειοποίηση προς επανεξαγωγή, προσωρινή εισαγωγή, μεταποίηση υπό
τελωνειακό έλεγχο, τελειοποίηση προς επανεισαγωγή (σύστημα αναστολής)} ή έχουν
διασαφιστεί προς εξαγωγή και διακινούνται στην Κοινότητα είναι τα προβλεπόμενα
από το άρθρο 314γ Καν.(ΕΟΚ) 2454/93.
2.2.Επίσης,
γίνονται αποδεκτά για σκοπούς απόδειξης κοινοτικού χαρακτήρα εμπορευμάτων
καταγωγής Κροατίας αποδεικτικά προτιμησιακής καταγωγής (πιστοποιητικό
κυκλοφορίας EUR 1 ή δήλωση τιμολογίου), τα οποία έχουν εκδοθεί ή συνταχθεί πριν
την 1-7-2013 σύμφωνα με τα οριζόμενα στη Συμφωνία Σταθεροποίησης και Σύνδεσης
της Ευρωπαϊκής Κοινότητας με τη Δημοκρατία της Κροατίας. Για την επαλήθευση των
αποδεικτικών αυτών, εφαρμόζονται οι διατάξεις σχετικά με τον καθορισμό της
έννοιας «καταγόμενα προϊόντα» και τις μεθόδους διοικητικής συνεργασίας στο πλαίσιο
της εν λόγω Συμφωνίας.
Τα αιτήματα για εκ των υστέρων έλεγχο
των εν λόγω αποδεικτικών καταγωγής γίνονται δεκτά από τις αρμόδιες τελωνειακές
αρχές των παρόντων Κρατών-Μελών και της Κροατίας για διάστημα τριών ετών από
την έκδοση ή τη σύνταξη του συγκεκριμένου αποδεικτικού καταγωγής και μπορούν να
υποβάλλονται από τις αρχές αυτές εντός τριετίας από την αποδοχή του
αποδεικτικού καταγωγής προς επίρρωση της διασάφησης ελεύθερης κυκλοφορίας.
Όσον αφορά δε την εξαγωγή των
εμπορευμάτων τα οποία θα αφιχθούν στην Κροατία μετά την 1-7-2013, τα
αποδεικτικά προτιμησιακής καταγωγής (πιστοποιητικό κυκλοφορίας EUR 1 ή δήλωση
τιμολογίου) τα οποία εκδίδονται από Ελληνικά Τελωνεία ως και 30-06-2013, θα
χρησιμοποιούνται επίσης στη χώρα αυτή ως αποδεικτικά κοινοτικού χαρακτήρα.
3. Ειδικός
Προορισμός
Αναφορικά με τη θέση σε ελεύθερη
κυκλοφορία εμπορευμάτων υπό το καθεστώς του Ειδικού Προορισμού, εφαρμόζονται
από την 1/7/2013 οι ισχύουσες κοινοτικές διατάξεις, ήτοι τα άρθρα 21 και 82 του
Καν. (ΕΟΚ) 2913/1992 (Κοινοτικός Τελωνειακός Κώδικας - ΚΤΚ), καθώς και τα άρθρα
291-300 του Καν. (ΕΟΚ) 2454/1993 (Εφαρμοστικές Διατάξεις του ΚΤΚ). Ειδικότερα,
Άδειες Ειδικού Προορισμού που θα εκδοθούν την 1/7/2013, όσο και μετά την
ημερομηνία αυτή, πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι εναρμονισμένες με την
ευρωπαϊκή νομοθεσία. Επιπλέον, όσον αφορά σε εμπορεύματα που έχουν τεθεί σε
ελεύθερη κυκλοφορία πριν την 1/7/2013, ο κάτοχος της σχετικής άδειας έχει το
δικαίωμα, μετά την ημερομηνία αυτή, να εκχωρήσει τα εν λόγω εμπορεύματα σε άλλο
κάτοχο αδείας εγκατεστημένο στην Κροατία, βάσει του άρθρου 296 του Καν. (ΕΟΚ)
2454/93. Τα εμπορεύματα θα μπορούν πλέον να λαμβάνουν τον προδιαγραφέντα ειδικό
τους προορισμό εντός της διευρυμένης Ενωσης.
4. Προϊόντα
Ε.Φ.Κ.
Σε περίπτωση που
τα εν λόγω προϊόντα, τα οποία τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία στη χώρα μας κατά
τα ανωτέρω (ΙΙ.1), υπόκεινται σε Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, ο φόρος αυτός
καθίσταται απαιτητός άμεσα εφόσον τα προϊόντα τίθενται απευθείας σε ανάλωση.
Στην περίπτωση, όμως, που τα προϊόντα προορίζονται να τεθούν σε καθεστώς
φορολογικής αποθήκης στο εσωτερικό της χώρας μας, οφείλουν να διακινηθούν υπό
καθεστώς αναστολής των φόρων με ηλεκτρονικό διοικητικό έγγραφο (e-ΔΕ) σύμφωνα
με τα προβλεπόμενα στο Κεφάλαιο ΙV (A) της αριθμ. πρωτ. ΔΕΦΚ Γ 5054303 ΕΞ2010/27.12.2010
Ε.Δ.Υ.Ο. Το πρόσωπο που θα διενεργήσει την εν λόγω διακίνηση στη χώρα μας θα
πρέπει είτε να έχει την ιδιότητα του εγκεκριμένου αποθηκευτή έτσι ώστε τα
προϊόντα να διακινηθούν στη φορολογική του αποθήκη είτε την ιδιότητα του
εγγεγραμμένου αποστολέα έτσι ώστε τα προϊόντα να διακινηθούν στους
προβλεπόμενους από το άρθρο 112, παρ. 1α του ν.2960/01, προορισμούς. Όποιες
διακινήσεις προϊόντων Ε.Φ.Κ. από την Κροατία προς τη χώρα μας ξεκινούν την 1η
Ιουλίου 2013 και μετά αντιμετωπίζονται πλέον ως ενδοκοινοτικές διακινήσεις
προϊόντων Ε.Φ.Κ.
5.Προϊόντα που
υπάγονται σε Τέλος Ταξινόμησης ή/και Φόρο Πολυτελείας
Εφόσον τα εμπορεύματα υπόκεινται σε
Τέλος Ταξινόμησης, κατά τη θέση τους σε ελεύθερη κυκλοφορία και ανάλωση,
οφείλεται το τέλος ταξινόμησης, το οποίο εισπράττεται σύμφωνα με τις ισχύουσες
κατά την εισαγωγή διατάξεις και διαδικασίες. Αντίθετα με τα προαναφερόμενα, δεν
εισπράττεται Τέλος Ταξινόμησης εφόσον τα εμπορεύματα εξαχθούν σε τρίτη χώρα ή
τεθούν σε καθεστώς Φορολογικής Αποθήκης ενωσιακών οχημάτων με την κατάθεση
Δήλωσης Άφιξης Οχήματος (ΔΑΟ) ή αποσταλλούν/επαναποσταλούν σε άλλο κράτος –
μέλος της Ε.Ε. με ανάλογη εφαρμογή της διαδικασίας της παραγράφου 4γii του
άρθρου 4 της αρ. πρωτ. Φ.31/13/3-6-2003 Α.Υ.Ο.Ο. και των οδηγιών της αριθμ.
πρωτ. Φ.1782/1002/18-12-2006 Ε.Δ.Υ.Ο.Ο.
Ομοίως, εφόσον τα εμπορεύματα υπόκεινται
σε Φόρο Πολυτελείας κατά τη θέση τους σε ελεύθερη κυκλοφορία και ανάλωση,
οφείλεται ο φόρος πολυτελείας, ο οποίος εισπράττεται σύμφωνα με τις ισχύουσες,
κατά περίπτωση, διατάξεις.
ΙΙΙ. Δεσμευτικές Δασμολογικές
Πληροφορίες
Η Πράξη Προσχώρησης δεν περιλαμβάνει
μεταβατικά μέτρα αναφορικά με τις Δεσμευτικές Δασμολογικές Πληροφορίες
(Δ.Δ.Π.). Αυτό σημαίνει ότι από την 1η Ιουλίου 2013, ημέρα προσχώρησης της
Κροατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εφαρμόζονται οι ισχύουσες ενωσιακές διατάξεις
σχετικά με την έκδοση Δεσμευτικών Δασμολογικών Πληροφοριών, ήτοι το άρθρο 12
του Καν. (ΕΟΚ) 2913/1992 (Κοινοτικός Τελωνειακός Κώδικας). Κατά συνέπεια, η
Κροατία έχει το δικαίωμα να εκδίδει Δ.Δ.Π., βάσει του εν λόγω άρθρου, από την
ημερομηνία αυτή, οι οποίες θα ισχύουν στη διευρυμένη Ένωση και επομένως θα
γίνονται αποδεκτές και από τις Ελληνικές Τελωνειακές Αρχές. Επιπλέον, οι Δ.Δ.Π
που έχουν εκδοθεί από τις Ελληνικές Τελωνειακές Αρχές, όπως και από τις
Τελωνειακές Αρχές των υπόλοιπων Κρατών-Μελών θα ισχύουν και στην Κροατία, από
1/7/2013, βάσει των ανωτέρω διατάξεων. Ως εκ τούτου, κάθε άλλη απόφαση σχετική
με τη δασμολογική κατάταξη εμπορευμάτων που είχε εκδοθεί από την Κροατία, βάσει
εθνικής της νομοθεσίας, παύει να έχει νομικά δεσμευτικό χαρακτήρα από την
ημερομηνία αυτή.
ΙV. Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ)
Οι διατάξεις των άρθρων 405-410 της
κοινοτικής οδηγίας ΦΠΑ αριθ. 2006/112 του Συμβουλίου ρυθμίζουν τα μεταβατικά
μέτρα που εφαρμόζονται στον τομέα του ΦΠΑ στα πλαίσια προσχώρησης μίας χώρας
στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ειδικότερα :
Κατά τη θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία και
ανάλωση εμπορευμάτων στην χώρα μας για τα οποία έχουν τηρηθεί διατυπώσεις
εξαγωγής στην Κροατία μέχρι 30.06.2013 και έχουν τύχει απαλλαγής από το φόρο
προστιθεμένης αξίας, η φορολογική υποχρέωση γεννάται και ο ΦΠΑ κατά την
εισαγωγή καθίσταται απαιτητός στις τελωνειακές αρχές σύμφωνα με τις ισχύουσες
διατάξεις.
Κατά τη θέση σε
ελεύθερη κυκλοφορία και ανάλωση υποκείμενων σε Ε.Φ.Κ εμπορευμάτων στην χώρα μας
ισχύουν τα ανωτέρω αναφερόμενα. Εντούτοις, κατά τη θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία
και ταυτόχρονη θέση σε φορολογική αποθήκη των εν λόγω αγαθών, κατ΄εφαρμογή της
αριθ. Τ. 10440/1923/Α0019/24.11.1993 Α.Υ.Ο, η καταβολή του Φ.Π.Α αναστέλλεται.
Κατά τη θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία και
ανάλωση υποκείμενων σε Τέλος Ταξινόμησης εμπορευμάτων γεννάται φορολογική
υποχρέωση και ο ΦΠΑ καθίσταται απαιτητός ανεξάρτητα εάν αυτά τίθενται σε
ανάλωση ή σε φορολογική αποθήκη οχημάτων του Ν. 2960/2001.
Οι διατάξεις που ισχύουν κατά τη στιγμή
που τα αγαθά είχαν υπαχθεί σε καθεστώς προσωρινής εισαγωγής ή άλλων
ανασταλτικών καθεστώτων (τελωνειακής αποταμίευσης, ελεύθερης ζώνης,
τελειοποίησης προς επανεξαγωγή, διαμετακόμισης κ.λ.π) εξακολουθούν να
εφαρμόζονται μέχρι την έξοδο των αγαθών από τα καθεστώτα αυτά. Σύμφωνα με το
άρθρο 17 του Ν. 2859/2000 “Κύρωση Κώδικα ΦΠΑ” (αντίστοιχο άρθρο 71 της οδηγίας
ΦΠΑ αριθ. 2006/112), η φορολογική υποχρέωση γεννάται και ο φόρος γίνεται
απαιτητός κατά το χρόνο κατά τον οποίο τα αγαθά εξέρχονται από τα καθεστώτα
αυτά στο εσωτερικό της χώρας μετά την 1η Ιουλίου 2013.
Κατά παρέκκλιση από το άρθρο 71 της
οδηγίας ΦΠΑ αριθ. 2006/112 (άρθρο 17 του Ν. 2859/2000 “Κύρωση Κώδικα ΦΠΑ”), η
θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία πραγματοποιείται χωρίς να υφίσταται φορολογική
υποχρέωση, για σκοπούς ΦΠΑ, στις ακόλουθες περιπτώσεις :
α. όταν τα εισαχθέντα εμπορεύματα
αποστέλλονται ή μεταφέρονται εκτός της διευρυμένης Ε.Ε. (δηλ. αποτελούν
αντικείμενο εξαγωγής),
β. όταν τα εισαχθέντα εμπορεύματα δεν
αποτελούν μεταφορικά μέσα, κατά τις διατάξεις του άρθρου 11 παρ. 4 του Ν.
2859/2000, και αποστέλλονται εκ νέου στην Κροατία και προς το πρόσωπο που το
εξήγαγε,
γ. όταν τα εισαχθέντα εμπορεύματα
αποτελούν μεταφορικά μέσα, για σκοπούς ΦΠΑ, που είχαν αποκτηθεί ή εισαχθεί,
πριν από την ημερομηνία προσχώρησης, με τους γενικούς όρους φορολογίας της
εσωτερικής αγοράς Κράτους Μέλους της Ε.Ε. ή δεν έτυχαν, κατά την εξαγωγή τους,
απαλλαγής ή επιστροφής του ΦΠΑ. Η εν λόγω προϋπόθεση θεωρείται ότι πληρούται σε
περίπτωση όπου :
- όταν το διάστημα που έχει παρέλθει
μεταξύ της πρώτης κυκλοφορίας του μεταφορικού μέσου και της προσχώρησης στην
Ε.Ε υπερβαίνει τα οκτώ έτη,
- όταν το ποσό του φόρου κατά την
εισαγωγή είναι αμελητέο.
V. Ανασταλτικά καθεστώτα
1.Γενικά
Τα εμπορεύματα που κατά την ημερομηνία
προσχώρησης βρίσκονται σε κάποιο από τα ανασταλτικά καθεστώτα της τελωνειακής
αποταμίευσης, τελειοποίησης προς επανεξαγωγή, μεταποίησης υπό τελωνειακό
έλεγχο, προσωρινής εισαγωγής και τελειοποίησης προς επανεισαγωγή μπορούν να
παραμείνουν σε αυτό με τους ίδιους όρους και τις προϋποθέσεις που ισχύουν πριν
την ημερομηνία αυτή. Η ίδια αρχή εφαρμόζεται όσον αφορά το ΦΠΑ και ως προς τα
προϊόντα που υπόκεινται σε ΕΦΚ.
Τα ανασταλτικά καθεστώτα που έχουν
αρχίσει και δεν έχουν τερματιστεί πριν από την ένταξη, πρέπει να λήξουν σύμφωνα
με τους όρους της ενωσιακής νομοθεσίας. Όταν η λήξη του καθεστώτος οδηγεί σε
γένεση τελωνειακής οφειλής, το ποσό του πληρωτέου εισαγωγικού δασμού είναι το
ισχύον τη στιγμή γένεσης της τελωνειακής οφειλής, σύμφωνα με το Κοινό Δασμολόγιο,
το δε πληρωτέο ποσό θα θεωρείται ίδιοι πόροι της Ένωσης (Παράρτημα V No 4 της
Πράξης Ένταξης, §13).
Προκειμένου να
αποφευχθεί προϊόντα, τα οποία υπάγονται σε κάποιο από τα ανωτέρω ανασταλτικά
καθεστώτα κατά την ημερομηνία ένταξης, να υπόκεινται σε δασμούς ή άλλα μέτρα
όταν διασαφίζονται για θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία, ο διασαφιστής μπορεί να
υποβάλλει στις τελωνειακές αρχές αποδεικτικό
προτιμησιακής καταγωγής (όπου αυτό
ισοδυναμεί με κοινοτικό χαρακτήρα) των προϊόντων. Εάν, για παράδειγμα, προϊόντα
με προτιμησιακό καθεστώς με καταγωγή από την Κροατία εισέρχονται στη Ελλάδα,
πριν από την ένταξη, στα πλαίσια της προσωρινής εισαγωγής και τα προϊόντα
διασαφίζονται για θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία μετά την ημερομηνία ένταξης, δεν
προκύπτει δασμός εάν παρουσιαστεί πιστοποιητικό κυκλοφορίας EUR. 1 βάσει του
Συμφώνου Σταθερότητας ως απόδειξη του κοινοτικού χαρακτήρα, όχι ως απόδειξη
καταγωγής. Ούτε στην περίπτωση που ο διασαφιστής υποβάλλει στις τελωνειακές
αρχές έγγραφο T2L αντί για πιστοποιητικό EUR. 1 προκύπτει δασμός.
Επισημαίνεται ότι ο κοινοτικός
χαρακτήρας λόγω της ένταξης ή της προτιμησιακής καταγωγής (στην περίπτωση
συναλλαγών με τρίτες χώρες) πρέπει να αποδεικνύεται με επίσημα έγγραφα. Εάν δεν
δύνανται να προσκομιστούν επίσημα αποδεικτικά έγγραφα από το διασαφιστή, τα
προϊόντα θεωρούνται ως «μη ενωσιακά» ή «μη προτιμησιακά» αντίστοιχα και
υπόκεινται σε δασμούς και άλλα μέτρα σύμφωνα με την ενωσιακή νομοθεσία
(συμπεριλαμβανομένων των ειδικών κανόνων της Πράξης Ένταξης).
2.Τελωνειακή
αποταμίευση
Εμπορεύματα που προέρχονται από την
Κροατία και έχουν υπαχθεί στο καθεστώς της Τελωνειακής Αποταμίευσης πριν από
την ημερομηνία προσχώρησης της χώρας αυτής και τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία
μετά την ημερομηνία προσχώρησης δεν υπόκεινται σε εισαγωγικό δασμό εφόσον
αποδείξουν τον κοινοτικό τους χαρακτήρα σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο Κεφάλαιο
Α (Εισαγωγή εμπορευμάτων) της παρούσας . Για πληρέστερη κατανόηση παραθέτουμε
τα κάτωθι παραδείγματα:
Εμπορεύματα προερχόμενα από την Κροατία,
τέθηκαν σε καθεστώς Τελωνειακής Αποταμίευσης πριν την ημερομηνία προσχώρησης με
Τελωνείο Ελέγχου το Τελωνείο Αθηνών. Εφόσον πρόκειται:
Για εμπορεύματα που υπόκεινται - σε
εισαγωγικό δασμό και ΦΠΑ ή εισαγωγικό δασμό, ΕΦΚ (αλκοόλη ή αλκοολούχα ποτά,
βιομηχανοποιημένα καπνά και πετρελαιοειδή προϊόντα) και ΦΠΑ ή σε εισαγωγικό
δασμό, Τέλος Ταξινόμησης και Φόρο Πολυτελείας και ΦΠΑ ή σε εισαγωγικό δασμό,
Φόρο Πολυτελείας και ΦΠΑ - και πρόκειται να τεθούν σε ελεύθερη κυκλοφορία και
ανάλωση στη χώρα μας, μετά την ημερομηνία προσχώρησης, κατατίθεται το
προβλεπόμενο παραστατικό (ΕΔΕ-6) για την είσπραξη των αναλογουσών επιβαρύνσεων,
δεν καταβάλλεται όμως ο εισαγωγικός δασμός, ούτε εφαρμόζονται άλλα μέτρα
εμπορικής πολιτικής (δασμοί αντιντάμπινγκ, αντισταθμιστικοί δασμοί κλπ), εφόσον
προσκομιστεί στο Τελωνείο ένα από τα δικαιολογητικά που προβλέπονται στο σημείο
ΙΙ.2.1 της παρούσας, ενώ καταβάλλεται κανονικά ο ΦΠΑ, ή ο ΦΠΑ και ο ΕΦΚ ή ο ΦΠΑ
και το Τέλος Ταξινόμησης και ο Φόρος Πολυτελείας ή ο ΦΠΑ και ο Φόρος
Πολυτελείας.
3. Τελειοποίηση
προς επανεξαγωγή (Ενεργητική τελειοποίηση)
Εμπορεύματα που
έχουν εισαχθεί στη χώρα μας από τo νέo κράτos-μέλos και έχουν υπαχθεί στο
καθεστώς Τελειοποίησης προς Επανεξαγωγή (ΕΤ) πριν από την ημερομηνία
προσχώρησής των και βρίσκονται στο καθεστώς μετά την ημερομηνία αυτή μπορούν να
τεθούν κανονικά σε ελεύθερη κυκλοφορία με την κατάθεση και αποδοχή από την
1-7-2013 και μετά, της προβλεπόμενης διασάφησης χωρίς να υπόκεινται σε
εισαγωγικό δασμό, εφόσον αποδείξουν τον κοινοτικό τους χαρακτήρα σύμφωνα με τα
αναφερόμενα στο σημείο ΙΙ.2.1 της παρούσας.
4. Τελειοποίηση
προς επανεισαγωγή (Παθητική Τελειοποίηση)
Εμπορεύματα εξάγονται προσωρινά με το
καθεστώς Τελειοποίησης προς Επανεισαγωγή από την Ελλάδα στις 01-03-2013 στην
Κροατία. Τα εν λόγω εμπορεύματα προσωρινής εξαγωγής τίθενται σε καθεστώς
Τελειοποίησης προς Επανεξαγωγή στη Κροατία και σε αυτό βρίσκονται κατά την
ημερομηνία ένταξης στην ΕΕ.
Τα παράγωγα προϊόντα μπορούν να τεθούν
σε καθεστώς εξωτερικής διαμετακόμισης στις 31-01-2014 και την ίδια ημέρα τα
προϊόντα να διασαφηθούν για να τεθούν σε ελεύθερη κυκλοφορία στην Ελλάδα.
Το Τ1 που θα συνοδεύει τα εμπορεύματα
πρέπει να περιέχει την ένδειξη «Εμπορεύματα ΕΤ/Α» σύμφωνα με το άρθρο 549 του
Κώδικα και οι εισαγωγικοί δασμοί μπορούν να υπολογίζονται σύμφωνα με το άρθρο
121 του ΚΑΝ. (ΕΟΚ) 2913/92.
Το INF 1 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να
παρέχει πληροφορίες σχετικά με το ποσό των δασμών.
Εάν έχει αποδειχτεί ο κοινοτικός
χαρακτήρας των προϊόντων που χρησιμοποιήθηκαν στις εργασίες τελειοποίησης (των
προσωρινά εξαχθέντων εμπορευμάτων) αυτά τα προϊόντα δεν υπόκεινται σε
εισαγωγικούς δασμούς.
Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ζητήσει
αντίγραφο του παραστατικού θέσης σε ελεύθερη κυκλοφορία για την τακτοποίηση του
εκκρεμούντος παραστατικού της προσωρινής εξαγωγής.
5.Μεταποίηση υπό
τελωνειακό έλεγχο
Εμπορεύματα που προέρχονται από την υπό
ένταξη χώρα και έχουν υπαχθεί στο καθεστώς της μεταποίησης υπό τελωνειακό
έλεγχο πριν από την ημερομηνία προσχώρησης των χωρών αυτών, με σκοπό να
μεταποιηθούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία μετά την
ένταξη χωρίς να υπόκεινται σε εισαγωγικό δασμό και άλλα μέτρα εμπορικής
πολιτικής (δασμοί αντιτάμπινγκ, αντισταθμιστικοί δασμοί κλπ) εφόσον αποδείξουν
τον κοινοτικό τους χαρακτήρα, σύμφωνα με το σημείο ΙΙ.2.1 της παρούσας.
6. Προσωρινή
εισαγωγή
Τα εμπορεύματα του νέου Κράτους-Μελους
που είχαν υπαχθεί στη χώρα μας, στο καθεστώς Προσωρινής Εισαγωγής πριν από την
1η Ιουλίου 2013 και εξακολουθούν να βρίσκονται στο καθεστώς αυτό και μετά την
ημερομηνία αυτή, τίθενται κανονικά σε ελεύθερη κυκλοφορία με την κατάθεση και
αποδοχή από την 1η Ιουλίου 2013 και μετά, διασάφησης χωρίς να υπόκεινται σε
εισαγωγικό δασμό και άλλα μέτρα εμπορικής πολιτικής, εφόσον αποδείξουν τον
κοινοτικό χαρακτήρα.
Σύμφωνα με το Παράρτημα IV No 5 Ι (γ)
της Πράξης Προσχώρησης του νέου Κράτους-Μέλους είδη που καλύπτονται με καρνέ
ΑΤΑ που έχουν εκδοθεί πριν από την ημερομηνία της προσχώρησης σε παλιό ή νέο
Κράτος-Μέλος είναι επίσης ελεύθερα από δασμούς και άλλα τελωνειακά μέτρα όταν
τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία. Ειδικότερα:
α) Εφόσον
πρόκειται για εμπορεύματα που βρίσκονται σε ελεύθερη κυκλοφορία σε νέο
Κράτος-Μέλος τα οποία υπήχθησαν σε καθεστώς προσωρινής εισαγωγής στην Ελλάδα
πριν από την ημερομηνία προσχώρησης (1η Ιουλίου 2013) με τη χρήση καρνέ ΑΤΑ,
που εκδόθηκε από τις αρμόδιες αρχές του νέου Κράτους-Μέλους, και τίθενται σε
ελεύθερη κυκλοφορία στο νέο Κράτος-Μέλος μετά την ημερομηνία αυτή (δηλ.
επέστρεψαν), δεν οφείλονται δασμοί, ούτε έχουν εφαρμογή άλλα μέτρα εμπορικής
πολιτικής, συνεπώς είναι ελεύθερα. Στην περίπτωση αυτή ένα αντίγραφο του φύλλου
επανεισαγωγής του καρνέ ΑΤΑ αποστέλλεται
από τις τελωνειακές αρχές του νέου
Κράτους-Μέλους στο ελληνικό συντονιστικό γραφείο για τα καρνέ ΑΤΑ που εδρεύει
στη Διεύθυνση Τελωνείων Αττικής, προκειμένου να διαβιβαστεί στο αρμόδιο
ελληνικό τελωνείο, ώστε αυτό να ενημερωθεί για τη λήξη του καθεστώτος
προσωρινής εισαγωγής.
Παράδειγμα: Εμπορεύματα
από τη Κροατία τίθενται σε καθεστώς προσωρινής εισαγωγής στην Ελλάδα με χρήση
καρνέ ΑΤΑ πριν από την 1η Ιουλίου 2013. Τα εμπορεύματα αυτά τίθενται σε
ελεύθερη κυκλοφορία στη Κροατία στις 15 Ιουλίου 2013 (μετά την ημερομηνία
προσχώρησης).
Τα παραπάνω είδη είναι ελεύθερα από
δασμούς και άλλα τελωνειακά μέτρα σύμφωνα με την παράγραφο 1 στοιχ. γ. του
Παραρτήματος IV No 5 της Πράξης Προσχώρησης. Ένα αντίγραφο του φύλλου
επανεισαγωγής του καρνέ ΑΤΑ θα πρέπει να αποσταλεί (από τις Κροατικές
τελωνειακές αρχές) στο ελληνικό συντονιστικό γραφείο και έτσι θα ενημερωθεί το
ελληνικό τελωνείο, όπου εκκρεμεί το καρνέ ΑΤΑ για τη λήξη του καθεστώτος.
β) Eφόσον πρόκειται για εμπορεύματα που
βρίσκονται σε ελεύθερη κυκλοφορία στην Ελλάδα τα οποία υπήχθησαν σε καθεστώς
προσωρινής εισαγωγής στην Κροατία πριν από την 1η Ιουλίου 2013 με τη χρήση
καρνέ ΑΤΑ, που εκδόθηκε από το Ελληνικό Εμπορικό Επιμελητήριο και τίθενται σε
ελεύθερη κυκλοφορία στην Ελλάδα μετά την ημερομηνία αυτή (περίπτωση προσωρινής
εξαγωγής), δεν οφείλονται δασμοί, ούτε έχουν εφαρμογή άλλα μέτρα εμπορικής
πολιτικής, συνεπώς είναι ελεύθερα. Στην περίπτωση αυτή ένα αντίγραφο του φύλλου
επανεισαγωγής του καρνέ ΑΤΑ αποστέλλεται για τον ίδιο όπως υπό α) λόγο από τις
τελωνειακές αρχές της χώρας μας στο αρμόδιο συντονιστικό γραφείο για τα καρνέ
ΑΤΑ, που εδρεύει στην Κροατία στην εξής διεύθυνση:
MINISTRY
OF FINANCE
CUSTOMS
DIRECTORATE
SECTOR
FOR CUSTOMS SYSTEM AND PROCEDURS
A.VON
HUMBOLDTA 4a,
10000
ZAGREB, CROATIA
Παράδειγμα: Εμπορεύματα
από την Ελλάδα τίθενται σε καθεστώς προσωρινής εισαγωγής στην Κροατία με τη
χρήση καρνέ ΑΤΑ πριν από την 1η Ιουλίου 2013. Τα εμπορεύματα αυτά τίθενται σε
ελεύθερη κυκλοφορία στην Ελλάδα στις 15 Ιουλίου 2013 (μετά την ημερομηνία
προσχώρησης).
Τα παραπάνω είδη είναι ελεύθερα από
δασμούς και άλλα μέτρα εμπορικής πολιτικής και ένα αντίγραφο του φύλλου
επανεισαγωγής του καρνέ ΑΤΑ αποστέλλεται στην παραπάνω διεύθυνση στο
συντονιστικό γραφείο της Κροατίας.
Για εμπορεύματα
του νέου Κράτους-Μέλους που είχαν υπαχθεί σε καθεστώς προσωρινής εισαγωγής με
μερική απαλλαγή πριν από την 1η Ιουλίου 2013 και εξακολουθούν να βρίσκονται στη
χώρα μας μετά την ημερομηνία αυτή, καταβάλλουν κανονικά τον εισαγωγικό δασμό
σύμφωνα με το άρθρο 143 σε συνδυασμό με το άρθρο 201 παρ. 1 στοιχ. β του
Κοινοτικού Τελωνειακού Κώδικα (Καν. 2913/92) για το διάστημα από την υπαγωγή
στο καθεστώς μέχρι την 30 Ιουνίου 2013 (ο ΦΠΑ έχει καταβληθεί ήδη κατά την
υπαγωγή στο καθεστώς). Μετά την 1 Ιουλίου 2013 και εφόσον αποδεικνύεται ο
κοινοτικός χαρακτήρας μπορεί να τεθούν σε ελεύθερη κυκλοφορία με την κατάθεση
διασάφησης χωρίς καμία περαιτέρω απαίτηση.
Παράδειγμα: Εμπορεύματα
από την Κροατία τίθενται σε καθεστώς προσωρινής εισαγωγής με μερική απαλλαγή
από εισαγωγικούς δασμούς στην Ελλάδα πριν από την 1 Ιουλίου 2013. Τα
εμπορεύματα τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία στην Ελλάδα την 1η Φεβρουαρίου
2014. Ο διασαφιστής προσκομίζει παραστατικό T2L για τα εν λόγω εμπορεύματα.
Στην περίπτωση αυτή οφείλονται δασμοί,
σύμφωνα με το άρθρο 143 σε συνδυασμό με το άρθρο 201 παρ. 1 στοιχ. β του Καν.
(ΕΟΚ) 2913/92, από την ημερομηνία υπαγωγής των εμπορευμάτων στο καθεστώς
προσωρινής εισαγωγής με μερική απαλλαγή, μέχρι την 30 Ιουνίου 2013. Ωστόσο από
την ημερομηνία της ένταξης (1η Ιουλίου 2013) και μετά δεν προκύπτει τελωνειακή
οφειλή, δεδομένου ότι το παραστατικό T2L αποδεικνύει τον κοινοτικό χαρακτήρα.
7. Επανεισαγωγή
εμπορευμάτων
Η θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία εμπορευμάτων
σύμφωνα με τις διατάξεις περί επανεισαγομένων εμπορευμάτων (άρθ.185-187 του
Καν. (ΕΟΚ) 2913/92 και άρθ.844-856 του Καν.(ΕΟΚ) 2454/93) εφαρμόζεται για τις
ακόλουθες περιπτώσεις:
Εμπορεύματα τα οποία έχουν εξαχθεί από
την Κροατία πριν την ημερομηνία προσχώρησής της δύνανται να τεθούν σε ελεύθερη
κυκλοφορία σε Κράτος Μέλος του διευρυμένου τελωνειακού εδάφους μετά την 1η
Ιουλίου 2013 ως επανεισαγόμενα εμπορεύματα με την προϋπόθεση ότι:
Δύναται να παρασχεθούν στο τελωνείο όλα
τα απαραίτητα στοιχεία που θα αποδεικνύουν τον κοινοτικό τους χαρακτήρα,
σύμφωνα με τα οριζόμενα στο σημείο ΙΙ.2.1. της παρούσας περί απόδειξης
κοινοτικού χαρακτήρα.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να
διευκρινιστεί ότι στο διευρυμένο τελωνειακό έδαφος της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν
εφαρμόζονται πλέον οι διατάξεις του άρθρου 848 του Καν.(ΕΟΚ) 2454/93.
Παράδειγμα:
Εμπορεύματα έχουν εξαχθεί από την
Κροατία πριν την 1η Ιουλίου 2013 και πρόκειται να τεθούν σε ελεύθερη κυκλοφορία
ως επανεισαγόμενα εμπορεύματα στην Ελλάδα μετά την ημερομηνία προσχώρησης, τα
εν λόγω εμπορεύματα δεν υπόκεινται σε δασμούς εισαγωγής εφόσον αποδειχθεί ο
κοινοτικός τους χαρακτήρας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο παρόν έγγραφο..
Εμπορεύματα με καταγωγή από τρίτη χώρα
τα οποία έχουν τεθεί σε ελεύθερη κυκλοφορία εντός του τελωνειακού εδάφους της
Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχουν εξαχθεί στην Κροατία πριν από την ημερομηνία
προσχώρησής της μπορεί μετά την ημερομηνία ένταξής της να τεθούν σε ελεύθερη
κυκλοφορία στην Κροατία με τις διατάξεις περί επανεισαγομένων εμπορευμάτων.
Απαραίτητη προϋπόθεση για να χορηγήσουν
απαλλαγή από τους εισαγωγικούς δασμούς οι τελωνειακές αρχές της Κροατίας με τις
ανωτέρω διατάξεις, αποτελεί η προσκόμιση του Δελτίου Πληροφοριών 3 (INF3), όπως
προβλέπεται από το άρθρο 850 του Καν. (ΕΟΚ) 2454/93 το οποίο θα έχει εκδοθεί
πριν από την ημερομηνία προσχώρησης της Κροατίας.
Παράδειγμα:
Εμπορεύματα
καταγωγής Ιαπωνίας έχουν τεθεί πριν την 1η Ιουλίου 2013 σε ελεύθερη κυκλοφορία
εντός του τελωνειακού εδάφους της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τις Ελληνικές
τελωνειακές αρχές.
Στην συνέχεια τα εμπορεύματα αυτά
εξάγονται στην Κροατία πριν την προσχώρησή της όπου τίθενται σε καθεστώς
Τελωνειακής Αποταμίευσης.
Μετά την ημερομηνία προσχώρησης τα
εμπορεύματα αυτά δύναται να τεθούν σε ελεύθερη κυκλοφορία στην Κροατία, σύμφωνα
όμως με τα στοιχεία που θα αναγράφονται στο Δελτίο Πληροφοριών 3 (INF3) το
οποίο θα έχει εκδοθεί από τις τελωνειακές αρχές της Ελλάδας πριν την διεύρυνση.
Τα εμπορεύματα αυτά αντιμετωπίζονται ως
επανεισαγόμενα αφού είχαν εξαχθεί από το τελωνειακό έδαφος της Ευρωπαϊκής
Ένωσης, δηλαδή την Ελλάδα, προς την Κροατία πριν την ημερομηνία προσχώρησής της
και τίθενται πλέον σε ελεύθερη κυκλοφορία στην Κροατία, στο διευρυμένο πλέον
τελωνειακό έδαφός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
VΙ.Εξαγωγή
1.Γενικά
Οποιαδήποτε αποστολή εμπορευμάτων είχε
υπαχθεί πριν την 1η Ιουλίου 2013 σε διατυπώσεις εξαγωγής στη χώρα μας, λήγει
και εκκαθαρίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις που διέπουν το συγκεκριμένο
καθεστώς, δηλαδή συνεχίζει να αντιμετωπίζεται ως εξαγωγή προς Τρίτη χώρα μέχρι
τη λήξη του καθεστώτος. Μετά την 1η Ιουλίου 2013, οι αποστολές εμπορευμάτων σε
ελεύθερη κυκλοφορία από τη χώρα μας προς την Κροατία δεν υπόκεινται σε
τελωνειακές διατυπώσεις καθεστώτος εξαγωγής δεδομένου ότι πρόκειται πλέον για
ενδοκοινοτική διακίνηση εμπορευμάτων.
Δεδομένου ότι η χώρα μας και η Κροατία
δεν έχουν κοινά σύνορα, δεν επηρεάζονται οι ρόλοι των Τελωνείων εξόδου που
βρίσκονται στη χώρα μας. Ωστόσο, σε περίπτωση εξαγωγών με τελωνείο εξόδου σε
χώρα της ΕΕ που από την 1-7-2013 παύει να είναι τελωνείο εξόδου (σύνορα
Σλοβενίας-Κροατίας και Ουγγαρίας- Κροατίας), η ολοκλήρωση της εξαγωγής μπορεί
να γίνει με εφαρμογή της εναλλακτικής απόδειξης της εξόδου των εμπορευμάτων,
σύμφωνα με το άρθρο 796 δα παρ. 4 του Καν. 2454/93 (σχετ. σημείο 4.11 της Δ19Α
5012006ΕΞ2013/12-3-2012 ΕΔΥΟ).
2. Προϊόντα
Ε.Φ.Κ.
Σε περίπτωση
προϊόντων που υπόκεινται σε Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, τα οποία πριν την 1η
Ιουλίου 2013 είχαν υπαχθεί σε διατυπώσεις εξαγωγής στη χώρα μας με προορισμό
την Κροατία και μέχρι την ημερομηνία αυτή δεν έχουν εξέλθει από το κοινοτικό
έδαφος, ήτοι δεν έχουν φθάσει στο τελωνείο εξόδου από την Κοινότητα, ισχύει ο
γενικός κανόνας των εξαγωγών προς την Κροατία, δηλαδή αντιμετωπίζεται ως
εξαγωγή σε Τρίτη Χώρα μέχρι τη λήξη του καθεστώτος. Εναλλακτικά, εφόσον δεν
πραγματοποιηθεί η βεβαίωση εξόδου (μήνυμα ΙΕ518) από το τελωνείο εξόδου,
μπορούν να εφαρμοστούν οι διαδικασίες της ενδοκοινοτικής διακίνησης σε καθεστώς
αναστολής, δηλαδή να ακυρωθεί η διασάφηση εξαγωγής και ο εγκεκριμένος
αποθηκευτής/εξαγωγέας της χώρας μας να υποβάλλει μήνυμα αλλαγής τόπου
προορισμού (ΙΕ813) με νέο παραλήπτη εγκεκριμένο αποθηκευτή ή εγγεγραμμένο
παραλήπτη ή περιστασιακά εγγεγραμμένο παραλήπτη στην Κροατία. Απαραίτητη
προϋπόθεση για την εναλλακτική διαδικασία είναι ο παραλήπτης προϊόντων ΕΦΚ στην
Κροατία να είναι εξουσιοδοτημένος για το σκοπό αυτό και να είναι εγγεγραμμένος
στο μητρώο SEED. Ευνόητο είναι ότι όποιες διακινήσεις προϊόντων Ε.Φ.Κ. από τη
χώρα μας προς την Κροατία ξεκινούν την 1η Ιουλίου 2013 και μετά
αντιμετωπίζονται πλέον ως ενδοκοινοτικές διακινήσεις προϊόντων Ε.Φ.Κ.
VII.
Καθεστώς Διαμετακόμισης
Για
όσες κινήσεις εμπορευμάτων έχουν ξεκινήσει με καθεστώς διαμετακόμισης
(κοινή/κοινοτική διαμετακόμιση, δελτίο TIR, δελτίο ATA μπλε φύλλο) πριν την 1η
Ιουλίου 2013 και το καθεστώς αναμένεται να λήξει την 1η Ιουλίου ή
μεταγενέστερα, οι διατυπώσεις του καθεστώτος τηρούνται έως και την εκκαθάρισή
του σύμφωνα με τις διατάξεις του Κοινοτικού Τελωνειακού Κώδικα.
Ειδικότερα
οι αποστολές εμπορευμάτων υπό το καθεστώς ΤΙR/κοινής/κοινοτικής διαμετακόμισης
οι οποίες έχουν πραγματοποιηθεί πριν από τη 1η Ιουλίου 2013 από/προς κράτη μέλη
και χώρες ΕΖΕΣ (συμπεριλαμβανόμενης και της Κροατίας) εκκαθαρίζονται σύμφωνα με
τις ισχύουσες για το καθεστώς διατάξεις (αποστολή των μηνυμάτων ΙΕ06 και ΙΕ18).
Η απόδειξη του κοινοτικού χαρακτήρα των εμπορευμάτων, εφόσον απαιτείται, θα
πραγματοποιείται μετά από την εκκαθάριση του καθεστώτος, σύμφωνα με τα
αναφερόμενα στην ανωτέρω σχετική παράγραφο.
Ακριβές αντίγραφο
Ο Τμηματάρχης
|
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ & Ε.Φ.Κ.
|
Κ. ΝΗΧΩΡΙΤΗΣ
|
[1] ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ
Άρθρα 247-249
(M3) Άρθρο 247
Τα απαιτούμενα μέτρα για την εφαρμογή του
παρόντος κώδικα, συμπεριλαμβανομένης της εφαρμογής του κανονισμού που
αναφέρεται στο άρθρο 184, εξαιρουμένου του τίτλου VIII και υπό την
επιφύλαξη των άρθρων 9 και 10 του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 2658/87 [1](1),
καθώς και του άρθρου 248 του παρόντος κανονισμού, θεσπίζονται σύμφωνα με τη
διαδικασία της κανονιστικής επιτροπής που αναφέρεται στο άρθρο 247α παράγραφος 2,
τηρουμένων των διεθνών αναλήψεων υποχρεώσεων που έχει αναλάβει η Κοινότητα.
Άρθρο 247α
1. Η Επιτροπή επικουρείται από την επιτροπή
τελωνειακού κώδικα, εφεξής αποκαλούμενη «επιτροπή».
(B) 2. Όταν γίνεται αναφορά στην παρούσα παράγραφο, εφαρμόζονται
τα άρθρα 5 και 7 της απόφασης 1999/468/ΕΚ, τηρουμένων των διατάξεων του άρθρου 8
αυτής.
Η περίοδος που προβλέπεται στο άρθρο 5 παράγραφος
6 της απόφασης 1999/468/ΕΚ καθορίζεται σε τρεις μήνες.
3. Η επιτροπή θεσπίζει τον εσωτερικό της
κανονισμό.
Άρθρο 248
Τα απαιτούμενα μέτρα για την εφαρμογή των
άρθρων 11, 12 και 21 θεσπίζονται σύμφωνα με τη διαδικασία της διαχειριστικής
επιτροπής που αναφέρεται στο άρθρο 248α παράγραφος 2.
Άρθρο 248α
1. Η Επιτροπή επικουρείται από την επιτροπή
τελωνειακού κώδικα, εφεξής αποκαλούμενη «επιτροπή».
2. Όταν γίνεται αναφορά στην παρούσα
παράγραφο, εφαρμόζονται τα άρθρα 4 και 7 της απόφασης 1999/468/ΕΚ.
Η περίοδος που προβλέπεται στο άρθρο 4 παράγραφος
3 της απόφασης 1999/468/ΕΚ καθορίζεται σε τρεις μήνες.
3. Η επιτροπή θεσπίζει τον εσωτερικό της
κανονισμό.
Άρθρο 249
Η επιτροπή μπορεί να εξετάζει κάθε ζήτημα που αφορά
τις τελωνειακές ρυθμίσεις και το οποίο εγείρει ο πρόεδρός της είτε με δική του
πρωτοβουλία είτε κατόπιν αιτήσεως του αντιπροσώπου κράτους μέλους.
Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
250 αναρτήσεις σε 16.381
προβολές σελίδων
με κανονισμούς ΕΕ, νόμους, εγκυκλίους,
μελέτες, σχόλια, βιβλία
Πίνακας προηγούμενων Μαθημάτων της
Σχολής
στην ανάρτηση της 31 Δεκεμβρίου 2014
|
E-mail = ggioggaras@Gmail.com
|
Ρωτήστε μας
Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε
|
Εκτύπωση
πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με
μικρό κόστος
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου