Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015

Τελωνειακή μεταχείριση των εμπορευματοκιβωτίων (Container) Άρθρο 557 κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93 (εφαρμοστικός Κοινοτικός Τελωνειακός Κώδικας) (Μάθημα 7) 2 Φεβρουαρίου 2015



Τελωνειακή μεταχείριση των εμπορευματοκιβωτίων (Container)  Άρθρο 557  κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93 (εφαρμοστικός Κοινοτικός Τελωνειακός Κώδικας) (Μάθημα 7) 2 Φεβρουαρίου 2015


                


1.  Πλήρης απαλλαγή από εισαγωγικούς δασμούς παραχωρείται για εμπορευματοκιβώτια, όταν αυτά φέρουν με ανεξίτηλο τρόπο σε κατάλληλο και εμφανές σημείο τα ακόλουθα στοιχεία:
α) την ταυτότητα του ιδιοκτήτη ή του επιχειρηματία. Η αναγνώριση του ιδιοκτήτη ή του επιχειρηματία γίνεται με αναγραφή είτε του πλήρους ονόματός του είτε ενός συνδυασμού που έχει καθιερωθεί από τη χρήση, εξαιρουμένων συμβόλων, όπως εμβλήματα ή σημαίες·
β) σήματα και κωδικούς αριθμούς αναγνώρισης του εμπορευματοκιβωτίου που χρησιμοποιούνται από τον ιδιοκτήτη ή τον επιχειρηματία· το απόβαρο του εμπορευματοκιβωτίου, συμπεριλαμβανομένου όλου του σταθερού εξοπλισμού του· εντούτοις, αυτά τα στοιχεία δεν απαιτούνται στην περίπτωση σήμανσης κινητών αμαξωμάτων που χρησιμοποιούνται στις συνδυασμένες οδικές-σιδηροδρομικές μεταφορές·
γ) με εξαίρεση τα εμπορευματοκιβώτια που χρησιμοποιούνται στις αεροπορικές μεταφορές, η χώρα στην οποία είναι ταξινομημένο το εμπορευματοκιβώτιο. Η χώρα αναφέρεται είτε ολογράφως είτε με τον κωδικό της χώρας ISO άλφα-2, που προβλέπεται στα διεθνή πρότυπα ISO 3166 ή 6346 ή μέσω ενός αναγνωριστικού σήματος, το οποίο χρησιμοποιείται για να δηλωθεί η χώρα ταξινόμησης των οχημάτων με κινητήρα σε διεθνή οδική κυκλοφορία ή μέσω αριθμών, στην περίπτωση των κινητών αμαξωμάτων που χρησιμοποιούνται στις συνδυασμένες οδικές-σιδηροδρομικές μεταφορές.
►C9  Όταν η αίτηση για την έκδοση άδειας υποβάλλεται σύμφωνα με το άρθρο 497 παράγραφος 3 στοιχείο γ) ◄ , τα εμπορευματοκιβώτια πρέπει να τελούν υπό την εποπτεία προσώπου, το οποίο εκπροσωπείται στο τελωνειακό έδαφος της Κοινότητας και το οποίο είναι σε θέση να γνωστοποιεί ανά πάσα στιγμή τη θέση τους και τα στοιχεία που αφορούν την υπαγωγή στο καθεστώς και τη λήξη του.

2.  Τα εμπορευματοκιβώτια μπορεί να χρησιμοποιούνται για εσωτερική κυκλοφορία πριν από την επανεξαγωγή τους. Εντούτοις, μπορεί να χρησιμοποιηθούν μόνον μια φορά κατά τη διάρκεια κάθε παραμονής τους σε κράτος μέλος, για τη μεταφορά εμπορευμάτων που έχουν φορτωθεί και πρόκειται να εκφορτωθούν στο τελωνειακό έδαφος του ίδιου κράτους μέλους, εφόσον αλλιώς θα έπρεπε να κινηθούν κενά φορτίου στο εν λόγω έδαφος.

3.  Σύμφωνα με τις διατάξεις της «Σύμβασης της Γενεύης της 21ης Ιανουαρίου 1994, σχετικά με το τελωνειακό καθεστώς των εμπορευματοκιβωτίων που χρησιμοποιούνται σε διεθνείς μεταφορές στο πλαίσιο συνεκμετάλλευσης» που εγκρίθηκε με την απόφαση 95/137/ΕΚ του Συμβουλίου ( 20 ), οι τελωνειακές αρχές επιτρέπουν τη λήξη του καθεστώτος όταν εξάγονται ή επανεξάγονται εμπορευματοκιβώτια του ίδιου τύπου ή της ίδιας αξίας.

ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) αριθ. 1272/2014 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ της 28ης Νοεμβρίου 2014   για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93 όσον αφορά τη σήμανση των εμπορευματοκιβωτίων με σκοπό την προσωρινή εισαγωγή τους (Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ) L 344/14 EL Επίσηµη Εφηµερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης 29.11.2014

Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ,

Έχοντας υπόψη τη Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
Έχοντας υπόψη τον κανονισμό (ΕΟΚ) αριθ. 2913/92 του Συμβουλίου, της 12ης Οκτωβρίου 1992, περί θεσπίσεως του κοινοτικού τελωνειακού κώδικα ( 1 )[1], και ιδίως το άρθρο 247,
Εκτιμώντας τα ακόλουθα:

(1) Η Ένωση είναι συμβαλλόμενο μέρος στη σύμβαση για την προσωρινή εισαγωγή, που συνήφθη στην Κωνσταντινούπολη στις 26 Ιουνίου 1990 (εφεξής «σύμβαση της Κωνσταντινούπολης»). Το παράρτημα Β.3 της σύμβασης της Κωνσταντινούπολης περιλαμβάνει διατάξεις για τα εμπορευματοκιβώτια, τις παλέτες, τις συσκευασίες, τα δείγματα και άλλα εμπορεύματα που εισάγονται στα πλαίσια εμπορικής δραστηριότητας. Η επιτροπή διαχείρισης της σύμβασης για την προσωρινή εισαγωγή συνέστησε, κατά τη 12η συνεδρίασή της στις 25 Μαρτίου 2013, την τροποποίηση του προσαρτήματος II του παραρτήματος Β.3. της σύμβασης της Κωνσταντινούπολης, το οποίο περιλαμβάνει διατάξεις για τη σήμανση των εμπορευματοκιβωτίων. Η τροποποίηση τέθηκε σε ισχύ στις 4 Νοεμβρίου 2014.

(2) Η σύμβαση της Κωνσταντινούπολης δεν είναι άμεσα εφαρμοστέα στην Ένωση. Η τροποποίηση θα πρέπει, συνεπώς, να ενσωματωθεί στο ενωσιακό δίκαιο, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι η Ένωση συμμορφώνεται με τις διεθνείς υποχρεώσεις της.

 (3) Ως εκ τούτου, ο κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93 της Επιτροπής ( 2 )[2] θα πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως.

(4) Τα μέτρα που προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό είναι σύμφωνα με τη γνώμη της επιτροπής τελωνειακού κώδικα,

ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ:

Άρθρο 1
Το άρθρο 557 του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93 τροποποιείται ως εξής:

1) Στην παράγραφο 1, το πρώτο εδάφιο αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:
«1. Πλήρης απαλλαγή από εισαγωγικούς δασμούς παραχωρείται για τα εμπορευματοκιβώτια, όταν αυτά φέρουν με ανεξίτηλο τρόπο σε κατάλληλο και εμφανές σημείο όλα τα ακόλουθα στοιχεία:
α) την ταυτότητα του ιδιοκτήτη ή του έχοντος την εκμετάλλευση, είτε με αναγραφή του πλήρους ονόματος είτε μέσω καθιερωμένου συστήματος αναγνώρισης, εξαιρουμένων συμβόλων όπως εμβλήματα ή σημαίες·
β) τα σήματα και τους κωδικούς αριθμούς αναγνώρισης του εμπορευματοκιβωτίου που χρησιμοποιούνται από τον ιδιοκτήτη ή τον έχοντα την εκμετάλλευση·
γ) το απόβαρο του εμπορευματοκιβωτίου, συμπεριλαμβανομένων όλων των σταθερών εξοπλισμών.».
2) Στην παράγραφο 1, μετά το πρώτο εδάφιο, παρεμβάλλεται το ακόλουθο εδάφιο:

«Για τα εμπορευματοκιβώτια για θαλάσσια χρήση ή για οποιοδήποτε άλλο εμπορευματοκιβώτιο που χρησιμοποιεί τυποποιημένο πρόθεμα ISO (δηλαδή τέσσερα κεφαλαία γράμματα που λήγουν σε U), τα στοιχεία ταυτότητας του ιδιοκτήτη ή του έχοντος την κύρια εκμετάλλευση και ο αριθμός σειράς και το ψηφίο ελέγχου του εμπορευματοκιβωτίου πληρούν το διεθνές πρότυπο ISO 6346 και τα παραρτήματά του.».

Άρθρο 2
Ο παρών κανονισμός αρχίζει να ισχύει την επομένη της δημοσίευσής του στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο παρών κανονισμός είναι δεσμευτικός ως προς όλα τα μέρη του και ισχύει άμεσα σε κάθε κράτος μέλος.
Βρυξέλλες, 28 Νοεμβρίου 2014.
Για την Επιτροπή

Ο Πρόεδρος
Jean-Claude JUNCKER



[1]  ( 1 ) ΕΕ L 302 της 19.10.1992, σ. 1.
[2]   ( 2 ) Κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93 της Επιτροπής, της 2ας Ιουλίου 1993, για τον καθορισμό ορισμένων διατάξεων εφαρμογής του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 2913/92 του Συμβουλίου περί θεσπίσεως του κοινοτικού τελωνειακού κώδικα (ΕΕ L 253 της 11.10.1993, σ. 1).

Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
250 αναρτήσεις σε 16.381 προβολές σελίδων
με κανονισμούς ΕΕ, νόμους, εγκυκλίους, μελέτες,  σχόλια, βιβλία
Πίνακας προηγούμενων Μαθημάτων της Σχολής
 στην ανάρτηση της 31 Δεκεμβρίου 2014

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε
Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου