Τρίτη 15 Μαΐου 2018

Οδηγίες για Απλουστεύσεις στα Τελωνεία από την ΕΕ Taxud/A2/07/04/2017, έκδοση 2017, σελ. 101, τιμή 15 € (Τμήμα Α) 15 Μαΐου 2018



Οδηγίες για Απλουστεύσεις στα Τελωνεία  από την ΕΕ Taxud/A2/07/04/2017, έκδοση 2017, σελ. 101, τιμή 15 € (Τμήμα Α) 15  Μαΐου 2018





TAXUD/ Original ΕΝ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΕΙΣ Τίτλος V UCC/ «Οδηγίες για τα κράτη μέλη και τους συναλλασσόμενους» Βρυξέλλες, Taxud/A2/07/04/2017

Μετά τη θέση σε ισχύ του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013, οι οδηγίες για τις απλουστευμένες διαδικασίες/ενιαία άδεια απλουστευμένων διαδικασιών (SP/SASP) έπρεπε να επανεξεταστούν στο σύνολό τους. Συγκροτήθηκε ομάδα έργου για το πρόγραμμα «Τελωνεία 2020» με σκοπό να καταρτίσει νέες οδηγίες σχετικά με τις απλουστεύσεις στον ενωσιακό τελωνειακό κώδικα (UCC)
και να προσδιορίσει ορθές πρακτικές. Το περιεχόμενο του παρόντος εγγράφου αποτυπώνει το αποτέλεσμα των συζητήσεων με τα κράτη μέλη και τους συναλλασσόμενους.

Πίνακας περιεχομένων
ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ ........................................................................ 2
1. 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ........... 6
1.1. UCC – DA/IA .. 6
1.2. Μεταβατικές περίοδοι (για λόγους ΤΠ και για νομικούς λόγους)  .......... 6
1.3. Απλουστεύσεις του τίτλου V .............. 7
1.5. Σκοπός και πεδίο εφαρμογής του παρόντος εγγράφου ......... 9
1.5.1. Σκοπός . 9
1.5.2 Πεδίο εφαρμογής .................. 9
2. ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ 1Η ΜΑΪΟΥ 2016
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΔΕΙΕΣ; ............ 10
2.1. Κοινά σημεία για όλες τις απλουστεύσεις ........................ 10
2.1.1. Ο αιτών ............................................................ 10
2.1.2. Προέλεγχος ....................................................................................... 13
2.1.3. Εγγύηση ............................................................................................ 14
2.1.4. Γενική προσέγγιση του ελέγχου ...................................................... 15
2.1.5. Παρακολούθηση της άδειας και επιτήρηση των πράξεων .......... 15
2.1.6. Απαγορεύσεις και περιορισμοί ....................................................... 17
2.1.7. Αναστολή, ανάκληση και ακύρωση ............................................... 18
2.2. Νέες αιτήσεις για απλουστευμένη διασάφηση .................. 20
2.2.1. Είδη SD ............................................................ 20
2.2.2. Απαιτήσεις δεδομένων για την SD ................................................. 21
2.2.3. Προϋποθέσεις και κριτήρια χορήγησης της άδειας σύμφωνα με τον UCC και σημεία που πρέπει να ελέγχονται στο πλαίσιο του προελέγχου ............................................................ 21
2.2.4. Συμπληρωματική διασάφηση ........................................................ 24
2.2.5. Εφαρμοστέες πτυχές της TDA μέχρις ότου αναβαθμιστούν ή αρχίσουν να λειτουργούν τα συστήματα ΤΠ .............................. 25
2.3. Νέες αιτήσεις για EIDR .................................................................................... 26
2.3.1. Προϋποθέσεις και κριτήρια χορήγησης της άδειας και σημεία που πρέπει να ελέγχονται στο πλαίσιο του προελέγχου .......................... 26
2.3.2. Ποιος μπορεί να είναι κάτοχος άδειας, για ποια εμπορεύματα και για ποια καθεστώτα; ........ 30
2.3.3. Πτυχές ελέγχου ................................................ 31

2.3.4. Η παράδοση εμπορευμάτων............................................................ 32
2.3.5. Η απαλλαγή από την υποχρέωση προσκόμισης ............................ 33
2.3.6. Απαιτήσεις δεδομένων για τις καταχωρίσεις και για τη γνωστοποίηση προσκόμισης, εφόσον απαιτείται ......................... 33
2.3.7. Εκκαθάριση του προηγούμενου καθεστώτος ή της ΠΕ ............... 34
2.3.8. Συμπληρωματική διασάφηση ........................................................ 34
2.3.9. Πτυχές της TDA ............................................................................... 35
2.4. Νέες αιτήσεις για κεντρικό τελωνισμό .................................................. 36
2.4.1. Ορισμοί ............................................................................................. 36
2.4.2. Προϋποθέσεις και κριτήρια χορήγησης της άδειας και σημεία που πρέπει να ελέγχονται στο πλαίσιο του προελέγχου ........................... 36
2.4.3. Πρόσθετες πληροφορίες προς έλεγχο ............................................. 37
2.4.4. Ποιος μπορεί να υποβάλει αίτηση, για ποια εμπορεύματα και για ποιο καθεστώς; ................................................................... 37
2.4.5. Διαδικασία υποβολής αιτήσεων, διαβούλευσης και έγκρισης ....................... 38
2.4.6. Η κατανομή των εξόδων είσπραξης, οι διοικητικές ρυθμίσεις και η σύμβαση (βλέπε παράρτημα 1) ........................... 39
2.4.7. Συνδυασμός με συνήθη διασάφηση ή απλουστευμένη διασάφηση ........................................................................................ 40
2.4.8. Περίπτωση συνδυασμού ΚΤ και EIDR με γνωστοποίηση
προσκόμισης και χωρίς γνωστοποίηση προσκόμισης .................. 40
2.4.9. Μη εναρμονισμένα εξωτερικά θέματα ........................................... 41
2.4.10. Κατάρτιση σχεδίου ελέγχου, ανάλογα με την περίπτωση ............ 43
2.4.11. Διαδικαστικοί κανόνες - Ανταλλαγή πληροφοριών (όταν είναι έτοιμα όλα τα συστήματα ΤΠ των ΚΜ που ενέχονται σε συγκεκριμένη άδεια) ................................................................... 43
2.4.12. Εφαρμοστέες πτυχές της TDA μέχρις ότου αναβαθμιστούν τα συστήματα ΤΠ ............................................................................ 44
2.4.13. Παρακολούθηση της άδειας ........................................................... 45
2.5. Νέες αιτήσεις για αυτοαξιολόγηση (ΑΑ) .......................... 46
2.5.1. Πρόσθετα στοιχεία ορισμού ........................... 46
2.5.2. Προϋποθέσεις και κριτήρια χορήγησης της άδειας και σημεία που πρέπει να ελέγχονται στο πλαίσιο του προελέγχου  ...................... 46
2.5.3. Ποιος μπορεί να υποβάλλει αίτηση, για ποια εμπορεύματα και για ποιο καθεστώς; ................................................................... 46
2.5.4. Είδη ΑΑ ............................................................................................ 47
2.5.5. Παρακολούθηση και έλεγχοι .......................................................... 47
2.5.6. Συγκεκριμένη περίπτωση συνδυασμού με EIDR ......................... 48

3. ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ 1Η ΜΑΪΟΥ 2016
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΕΣ ΑΔΕΙΕΣ; ΠΟΤΕ ΘΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ; ................................................................................ 48
3.1. Κοινά σημεία για όλες τις απλουστεύσεις ........................ 48
3.1.1. Πώς πρέπει να ερμηνεύεται μια υφιστάμενη άδεια σύμφωνα με τα άρθρα 251 και 254 της DA; .................................. 48
3.1.2. Άσκηση επανεξέτασης ..................................................................... 49
3.2. Υφιστάμενες άδειες για SD ............................................................................... 51
3.2.1. Πώς πρέπει να ερμηνεύεται μια άδεια την 1η Μαΐου 2016; ........ 51
3.2.2. Επανεξέταση άδειας ........................................................................ 51
3.2.3. Πτυχές παρακολούθησης και ελέγχου ........................................... 52
3.3. Υφιστάμενες άδειες για LCP ............................................................................ 53
3.3.1. Πώς πρέπει να ερμηνεύεται μια άδεια για LCP την 1η Μαΐου 2016; ..................................................................................... 53
3.3.2. Ειδικά επιχειρησιακά σενάρια από την 1η Μαΐου 2016............... 54
3.3.3. Επανεξέταση άδειας ........................................................................ 57
3.3.4. Πτυχές παρακολούθησης και ελέγχου ........................................... 59
3.4. Υφιστάμενες άδειες για SASP ........................................................................... 60
3.4.1. Πώς πρέπει να ερμηνεύεται υφιστάμενη άδεια για SASP την 1η Μαΐου 2016, με βάση τα διάφορα είδη; (SASP με SD, SASP με LCP με γνωστοποίηση, SASP με LCP με απαλλαγή από την υποχρέωση γνωστοποίησης) ........................... 60
3.4.2. Διαδικαστικοί κανόνες για κάθε συνδυασμό: προσκόμιση των εμπορευμάτων, υποβολή της διασάφησης, ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των τελωνειακών αρχών ............................ 60
3.4.4. Πτυχές παρακολούθησης και ελέγχου ............................................... 61
3.4.5. Διαφορές ........................................................................................... 61
3.4.6. Παρατυπίες ....................................................................................... 62
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ ............................................................................ 64
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ I - ΕΞΑΚΡΙΒΩΣΗ ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ .................................................................. 64
ΠΙΘΑΝΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ... 65
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II - ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΠΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ και ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ....... 70
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ III ΕΠΙΜΕΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΩΝ ................................................... 85
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV ΜΕΤΡΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟΝ ΚΤ ..................................... 87
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ V - ΚΟΙΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ .................................................. 90
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VI - ΑΙΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΤ ............................. 94
6ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VII ................................................................... 95




Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
E-Mail = ggioggaras@Gmail.com
Να σας απαντήσουμε

Παραγγείλετε αντίτυπα με το σύστημα PrePrint

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
Σύμφωνα με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα

Βιβλιοθήκη
Τελωνείων, Εξωτερικού Εμπορίου, Διεθνούς Εμπορίου
Βιβλία με τίτλους και περιεχόμενα
Blogs = ektelonistivivlia.blogspot.com



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου