Παρασκευή 4 Μαΐου 2018

Μηχανοργάνωση τελωνειακών διαδικασιών: εξάλειψη ενός εμποδίου για την οικονομική ανάπτυξη από την UNCTAD (Μάθημα 1) 4 Μαΐου 2018




Μηχανοργάνωση τελωνειακών διαδικασιών: εξάλειψη ενός εμποδίου για την οικονομική ανάπτυξη από την UNCTAD (Μάθημα 1) 4 Μαΐου 2018


UNCTAD Issues in Brief
Documents
10 Nov 2005, 2 page(s), 480.0 KB

Μηχανοργάνωση τελωνειακών διαδικασιών: εξάλειψη ενός εμποδίου για την οικονομική ανάπτυξη.
Γιατί η ανάγκη για ένα μηχανογραφημένο τελωνειακό σύστημα;
Σε πολλές αναπτυσσόμενες χώρες, οι δασμοί και οι φόροι στο εξωτερικό εμπόριο αποτελούν την ενιαία μεγαλύτερη πηγή δημόσιων εσόδων.  Παραδόξως, σε πολλές από αυτές τις χώρες τα χειρωνακτικά συστήματα χρησιμοποιούνται για την επεξεργασία των τελωνειακών διασαφήσεων.  Οι διαδικασίες είναι γενικά αναποτελεσματικές και δαπανηρές και συχνά υπόκεινται σε απάτη. Οι πολυάριθμες μορφές που πρέπει να συμπληρωθούν είναι περίπλοκες και μερικές φορές περιττές.
Ως αποτέλεσμα, η διαδικασία μπορεί να είναι αναπόφευκτα αργή. Καθυστερήσεις αρκετών εβδομάδων  συχνά, οδηγεί σε υψηλά γενικά έξοδα τόσο για τις τελωνειακές διοικήσεις όσο και για τους εμπόρους, και αντανακλώνται αναπόφευκτα στις τιμές τόσο των εισαγωγών όσο και των εξαγωγών.
Αυτός ο συνδυασμός υψηλών τιμολογίων και αργής κυκλοφορίας αγαθών έχει επίσης βλαβερές συνέπειες στις εξαγωγές και τις ξένες επενδύσεις, που είναι η  κύρια πηγή σκληρού νομίσματος σε πολλές αναπτυσσόμενες χώρες.  Με την επανειλημμένη μη τήρηση των προθεσμιών παράδοσης προς τους διεθνείς αγοραστές, οι τοπικές επιχειρήσεις δεν μπορούν να δημιουργήσουν ή να διατηρήσουν την πελατεία τους και χάνουν τους γρηγορότερους και πιο αξιόπιστους προμηθευτές. Ομοίως, ξένες επενδύσεις και κοινοπρακτικές επιχειρήσεις (and joint  ventures)  δεν προσελκύονται από χώρες όπου καθυστερούν τις βιομηχανικές προμήθειες οι τελωνειακές διατυπώσεις και η έλλειψη αποτελεσματικότητας.
Σε πολλές αναπτυσσόμενες χώρες υπάρχει επίσης μια σοβαρή έλλειψη ακριβούς και ενημερωμένου στατιστικών δεδομένων  εμπορίου, γεγονός που παρεμποδίζουν τη διαμόρφωση ρεαλιστικών οικονομικών πολιτικών.  Όχι μόνο είναι τα στατιστικά στοιχεία που παράγονται χειροκίνητα, που παρουσιάζουν υψηλή συχνότητα εμφάνισης λανθασμένη ή  τα καταγεγραμμένα δεδομένα, οφείλονται κυρίως σε ανθρώπινο σφάλμα, και παράγουν επίσης αργά.
Για να καταστούν αποτελεσματικότεροι οι τελωνειακοί μηχανισμοί στις αναπτυσσόμενες χώρες που συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη, η λύση είναι η μηχανοργάνωση. Αλλά λίγες αναπτυσσόμενες χώρες μπορούν να αντέξουν οικονομικά να εγκαταστήσουν ένα νέο δι επαφής  αυτοματοποιημένο τελωνειακό σύστημα.
Ήδη από τη δεκαετία του 1980, η UNCTAD ανέπτυξε ένα σύστημα τελωνειακής μηχανοργάνωσης που είναι τόσο φιλικό προς το χρήστη όσο και δωρεάν. Εγκαθίσταται τώρα σε περισσότερες από 80 χώρες και έχει γίνει σημείο  αναφοράς για την τελωνειακή μηχανοργάνωση στις αναπτυσσόμενες χώρες:
ASYCUDA (το αυτοματοποιημένο σύστημα τελωνειακών δεδομένων)
UNCTAD
Τα ζητήματα σε συντομία διανέμονται περιοδικά από την UNCTAD και καλύπτουν επίκαιρα θέματα σχετικά με το πρόγραμμα εργασίας της UNCTAD

ASYCUDA - τι κάνει και πώς το κάνει
Με την καθιέρωση της μηχανοργάνωσης, η ASYCUDA επιταχύνει τον εκτελωνισμό και απλοποιεί τις διαδικασίες. Βοηθά επίσης στην αύξηση των τελωνειακών εσόδων και παρέχει στις  κυβερνήσεις αξιόπιστες και έγκαιρες πληροφορίες για τη διαμόρφωση μακροοικονομικών και δημοσιονομικών πολιτικών.
Το σύστημα εγκαθίσταται κατόπιν αιτήματος των κυβερνήσεων των αναπτυσσόμενων χωρών. Η στρατηγική υλοποίησης αποτελείται από τρεις διαδοχικές φάσεις που εξασφαλίζουν μια χαμηλού κινδύνου, οικονομικά αποδοτική προσέγγιση και μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα:
μια πλήρης αξιολόγηση της τρέχουσας κατάστασης των εθνικών τελωνειακών διαδικασιών, συμπεριλαμβανομένων των νομικών τους πτυχών, των τιμολογίων και των υποδομών ·
το σύστημα έχει ρυθμιστεί σύμφωνα με τους εθνικούς κανονισμούς και έχει εγκατασταθεί σε έναν ή δύο πιλοτικούς χώρους, όπου δοκιμάζονται εθνικές διαμορφώσεις και διαδικασίες · οργανώνονται εκπαιδευτικές συναντήσεις για το προσωπικό της τελωνειακής διοίκησης και την εμπορική κοινότητα;
το σύστημα επεκτείνεται σε άλλα τελωνεία, σε λιμένες, στα σύνορα και στα σύνορα ελεύθερων ζωνών. Εξασφαλίζει την ομαλή ροή δεδομένων από Κέντρα Δημοσίων Οργανισμών  προς τους τελικούς χρήστες, όπως η Στατιστική Υπηρεσία και άλλες κυβερνητικές υπηρεσίες.
Οι δύο πρώτες φάσεις έχουν ελάχιστη διάρκεια 18 μηνών και η τελική φάση μεταξύ 6 και 12 μηνών. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η ομάδα ASYCUDA με έδρα τη Γενεύη και τα περιφερειακά κέντρα υποστήριξης παρέχουν τεχνική και τελωνειακή υποστήριξη στην ASYCUDA.
Τα περιφερειακά κέντρα υποστήριξης παρέχουν επίσης κατάρτιση και συμβάλλουν στην εκπόνηση και εισαγωγή σε περιφερειακά πρότυπα ή κοινές διαδικασίες εκκαθάρισης.
Είναι σε ισχύ σε περισσότερες από 80 χώρες παγκοσμίως, η ASYCUDA και παραμένει η μεγαλύτερη σε τεχνικά προγράμματα  συνεργασίας στο πλαίσιο της UNCTAD. Το μέσο κόστος υλοποίησης της ASYCUDA είναι 2 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, εξαιρουμένου του εξοπλισμού και των υποδομών. Το λογισμικό ASYCUDA είναι που παρέχεται από τη UNCTAD χωρίς κόστος.
Με την εφαρμογή του ASYCUDA, οι χώρες μπορούν να αναμένουν κατά μέσο όρο το 10% αύξηση των εσόδων, ουσιαστική μείωση των χρόνων εκκαθάρισης και αξιόπιστες στατιστικές  εμπορίου  για τη διαχείριση της δημοσιονομικής και οικονομικής ανάλυσης. Η πιο πρόσφατη έκδοση του λογισμικού το προϊόν ASYCUDAWorld περιλαμβάνει επιχειρηματικές σχέσεις μεταξύ κυβερνήσεων και κυβερνήσεων, και αναμένεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη μεταρρυθμίσεων που βασίζονται στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση.
Για περισσότερες πληροφορίες, ανατρέξτε στον ιστότοπο UNCTAD στη διεύθυνση http://www.asycuda.org ή επικοινωνήστε με τον Fabrice Millet (e-mail: Fabrice.Millet@unctad.org 



Computerizing customs procedures: re moving a hurdle to economic  development.
Why the need for a computerized customs system?
In many developing countries, duties and taxes on foreign trade constitute the single  largest source of government revenue. Paradoxically, in many of these countries  manual systems are used to process customs declarations. Procedures are generally  inefficient and costly, and are often subject to fraud. The numerous forms that have to  be filled out are complicated and at times redundant.
As a result, the process can be excruciatingly slow. Delays of several weeks and often  months, result in high overheads for both customs administrations and traders, and  are inevitably reflected in the prices of both imports and exports.
This combination of high tariffs and slow movement of goods also has a harmful effect  on exports and foreign investments, the main source of hard currency in many  developing countries. By repeatedl y failing to meet delivery deadlines with  international buyers, local businesses cannot build up or maintain their clientele and  lose out to faster, more reliable suppliers. Likewise, foreign investment and joint  ventures are not attracted to countries where industrial supplies are delayed by  customs formalities and lack of efficiency.
In many developing countries there is also a serious lack of accurate, up-to-date trade  data, which hampers the formulation of realistic economic policies. Not only are the  manually-produced statistics subject to a high incidence of misrecorded or  non-recorded data, due mainly to human error, but they are also slow to produce.
For customs mechanisms in developing countries to become more efficient and  contribute to economic growth and development, the solution is computerization. But  few developing countries can afford to set up a new automated customs system from  scratch.
As early as the 1980s, UNCTAD developed a  customs computerization system that is  both user-friendly and free. It is now installed in over 80 countries and has become the  reference for customs computerization in developing countries:
ASYCUDA (the Automated System for Customs Data) UNCTAD  Issues in Brief are circulated periodically by UNCTAD and cover topical issues pertinent to UNCTAD’s work programme Number 13  ASYCUDA – what it does and how it does it  By introducing computerization, ASYCUDA acce lerates customs clearance and  simplifies procedures. It also helps to increase customs revenue and provides  governments with reliable and timely information to formulate macroeconomic and  fiscal policies.
The system is installed at the request of developing country governments. Its  implementation strategy is composed of three successive phases that ensure a  low-risk, cost-effective approach, and long-term sustainability:
  a complete assessment of the current state of national customs procedures,  including their legal aspects, tariffs and infrastructure, is carried out;
  the system is configured in accordance with national regulations and installed at  one or two pilot sites, where national configurations and procedures are tested;  training sessions are organized for customs administration staff and the trading  community;
  the system is extended to other customs offices, in ports, border stations and  free zones. It ensures the smooth flow of data from operational sites to  headquarters and from headquarters to end-users, such as the Statistical Office  and other government departments.
The first two phases have a minimum duration of 18 months and the final phase  between 6 and 12 months. During this pe riod, the Geneva-based ASYCUDA team and  regional support centers provide technical and customs support to ASYCUDA.
Regional support centers also deliver training and help elaborate and introduce  regional standards or common clearance procedures.
In place in more than 80 countries worldwide, ASYCUDA remains the largest technical  cooperation program within UNCTAD. ASYCUDA’s average implementation cost is  US$ 2 million, excluding equipment and infrastructure. The ASYCUDA software is  provided by UNCTAD at no cost.
With the implementation of ASYCUDA, countries  can expect an average 10%  increase in revenue, substantive reductions in clearance times and reliable trade  statistics to manage fiscal and economic analysis. The latest version of the software  product ASYCUDAWorld includes business- to-government and government-to- government transactions, and is expected to have a significant impact on the  development of e-government driven reforms.
For more information, check the UNCTAD website athttp://www.asycuda.org or contact Fabrice Millet (e-mail: Fabrice.Millet@unctad.org)


Κάντε κλικ στην ετικέτα να δείτε τα βιβλία μας

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
E-Mail = ggioggaras@Gmail.com
Να σας απαντήσουμε

Ιστοσελίδες
www.bookatars.gr
ektelonistivivlia.blogspot
sxoli-ekteloniston.blogspot
logotexnia-ekteloniston.blogspot

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
Σύμφωνα με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα

Βιβλιοθήκη
Τελωνείων, Εξωτερικού Εμπορίου, Διεθνούς Εμπορίου
Βιβλία με τίτλους και περιεχόμενα
Blogs = ektelonistivivlia.blogspot.com




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου