Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2019

Απαγορεύσεις περιορισμοί στην εξαγωγή των εμπορευμάτων Εγχειρίδιο Δεκέμβριος 2018 (Μάθημα 6) 18 Ιανουαρίου 2019



Απαγορεύσεις  περιορισμοί στην εξαγωγή των εμπορευμάτων  Εγχειρίδιο Δεκέμβριος 2018 (Μάθημα 6) 18 Ιανουαρίου 2019


Απαγορεύσεις και Περιορισμοί κατά την Εξαγωγή Εμπορευμάτων  Κωδικοί Πιστοποιητικών θέσης 44-1 της τελωνειακής διασάφησης Έκδοση: Δεκέμβριος 2018


Περιεχόμενα
Γενικά 4
Απαγορεύσεις και Περιορισμοί κατά την Εξαγωγή 5
Χρήσιμες έννοιες 6
Σημεία που χρήζουν προσοχής 9
ΕΞΑΓΩΓΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ 11
ΕΞΑΓΩΓΗ ΜΕΤΑΠΟΙΗΜΕΝΩΝ/ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΩΝ/ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ 12
ΕΞΑΓΩΓΗ ΖΥΜΑΡΙΚΩΝ ΣΤΙΣ ΗΠΑ 12
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ (EMBARGO 13
ΕΞΑΓΩΓΗ ΕΙΔΩΝ ΔΙΤΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ 17
ΕΞΑΓΩΓΗ ΕΙΔΩΝ ΔΥΝΑΜΕΝΩΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΘΑΝΑΤΙΚΗ ΠΟΙΝΗ/ ΒΑΣΑΝΙΣΤΗΡΙΑ 18
ΕΞΑΓΩΓΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ 20
ΕΞΑΓΩΓΗ ΠΡΟΔΡΟΜΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ 20
ΕΞΑΓΩΓΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ 21
ΕΞΑΓΩΓΗ ΕΙΔΩΝ CITES ΚΑΙ ΕΙΔΩΝ ΕΝΔΗΜΙΚΗΣ ΑΓΡΙΑΣ ΠΑΝΙΔΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΦΥΟΥΣ ΧΛΩΡΙΔΑΣ 23
ΕΞΑΓΩΓΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ 25
Γενικά
Η ενωσιακή νομοθεσία προβλέπει ότι τα είδη που εξάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) οφείλουν να είναι συμμορφούμενα με τις απαιτήσεις ασφάλειας και υγείας, καθώς και με τους περιβαλλοντικούς κανόνες, προς όφελος των καταναλωτών και της κοινωνίας γενικότερα. Προκειμένου να διενεργούν τους κατάλληλους ελέγχους επί των εμπορευμάτων που εξέρχονται από το τελωνειακό έδαφος της Ε.Ε., οι τελωνειακές Αρχές καλούνται να εφαρμόσουν πληθώρα νομικών κειμένων, τα οποία προκύπτουν από ένα μεγάλο εύρος τομεακών πολιτικών, που εκτείνεται από την προστασία της υγείας των ζώων έως τη διασυνοριακή διακίνηση αποβλήτων.
Η νομική βάση των μέτρων απαγορεύσεων και περιορισμών απορρέει τόσο από ενωσιακή, όσο και από εθνική νομοθεσία, που θεσπίζεται κατά περίπτωση από την εκάστοτε αρμόδια Αρχή, είτε σε ενωσιακό είτε σε εθνικό επίπεδο, αντίστοιχα. Η νομοθεσία αυτή υπόκειται σε τροποποιήσεις / επικαιροποιήσεις από μεταγενέστερες ενωσιακές ή εθνικές διατάξεις, οι οποίες γνωστοποιούνται στις τελωνειακές Αρχές από την εκάστοτε αρμόδια Αρχή, προκειμένου με τη σειρά τους να τις κοινοποιήσουν στα Τελωνεία της χώρας.
Πιο συγκεκριμένα, το κεκτημένο της Ε.Ε. περιλαμβάνει σημαντικό αριθμό νομικών διατάξεων που υποχρεώνουν τα τελωνεία να διενεργούν ελέγχους στο πλαίσιο της εφαρμογής διαφορετικών πολιτικών που στοχεύουν στην ασφάλεια της Ε.Ε.. Σύμφωνα με τα άρθρα 134 και 267 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 952/2013, είναι δυνατόν να επιβάλλονται απαγορεύσεις ή περιορισμοί στις εισαγωγές, τις εξαγωγές ή τα εμπορεύματα υπό διαμετακόμιση εφόσον δικαιολογούνται από λόγους:
• δημόσιας ηθικής, δημόσιας τάξης ή δημόσιας ασφάλειας,
• προστασίας της υγείας και της ζωής των ανθρώπων, των ζώων ή των φυτών,
• προστασίας του περιβάλλοντος,
• προστασίας των εθνικών θησαυρών που έχουν καλλιτεχνική, ιστορική ή αρχαιολογική αξία και
• προστασίας της βιομηχανικής και εμπορικής ιδιοκτησίας.
Απαγορεύσεις και Περιορισμοί κατά την Εξαγωγή
Οι απαγορεύσεις και περιορισμοί αφορούν στα μέτρα που έχουν θεσπιστεί στο πλαίσιο της δημόσιας πολιτικής ή της δημόσιας ασφάλειας και επιβάλλονται στη διασυνοριακή διακίνηση (εν προκειμένω στην εξαγωγή) των εμπορευμάτων μεταξύ της Ε.Ε. και των τρίτων χωρών, με σκοπό την προστασία της υγείας και της ζωής των ανθρώπων, των ζώων και των φυτών, την προστασία του περιβάλλοντος και τη διαφύλαξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και των εθνικών θησαυρών. Τα Τελωνεία, ως η μόνη Υπηρεσία που διαθέτει μια συνολική εικόνα των εμπορευματικών ροών που διασχίζουν τα σύνορα της Ε.Ε., έχουν επιφορτιστεί με τον έλεγχο της εκπλήρωσης των προϋποθέσεων που επιβάλλονται από τις ενωσιακές και εθνικές διατάξεις απαγορεύσεων και περιορισμών, κατά τη διαδικασία τήρησης των τελωνειακών διατυπώσεων.
Ως επί το πλείστον, οι διατάξεις απαγορεύσεων και περιορισμών κατά την εξαγωγή αφορούν στην έκδοση κάποιας άδειας / πιστοποιητικού / έγκρισης – κατόπιν αίτησης του ενδιαφερόμενου – από την εθνική ή ενωσιακή Αρχή που είναι αρμόδια για τη θέσπιση ή την παρακολούθηση της σχετικής νομοθεσίας. Συνεπώς, ο ενδιαφερόμενος οικονομικός φορέας οφείλει, πριν από την πραγματοποίηση της εξαγωγής των εμπορευμάτων του προς τρίτες χώρες, να έχει διασφαλίσει την έκδοση της απαιτούμενης άδειας / πιστοποιητικού / έγκρισης (στο εξής «υποστηρικτικό έγγραφο») από την αρμόδια Αρχή, καθώς υποχρεούται – μεταξύ άλλων – να τη δηλώσει στην τελωνειακή διασάφηση εξαγωγής, προκειμένου αυτή αφενός να γίνει αποδεκτή από το ICISnet (όσον αφορά στα μέτρα που είναι ενσωματωμένα στο υποσύστημα TARIC) και αφετέρου το Τελωνείο, αφού διαπιστώσει την ορθότητα της τήρησης των αναγκαίων περί απαγορεύσεων και περιορισμών διατυπώσεων, να επιτρέψει την πραγματοποίηση της εξαγωγής. Η δήλωση του υποστηρικτικού εγγράφου στη θέση 44-1 της διασάφησης πραγματοποιείται με τη χρήση συγκεκριμένων κωδικών πιστοποιητικού, οι οποίοι αντιστοιχούν σε συγκεκριμένα μέτρα απαγορεύσεων ή περιορισμών. Ως εκ τούτου, ο υποβάλλων την τελωνειακή διασάφηση εξαγωγής οφείλει να επιδεικνύει τη δέουσα προσοχή, για τη χρήση του εκάστοτε ενδεδειγμένου κωδικού πιστοποιητικού.
Πληροφόρηση για την εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας ανά τομέα προϊόντων, αλλά και για την τομεακή εθνική νομοθεσία, μπορεί να αντληθεί από τις κατά περίπτωση αρμόδιες Αρχές στην Ελλάδα.
π.χ. Για την εξαγωγή πολιτιστικών αγαθών → Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού
Σημειώνεται ότι κατά την υποβολή της τελωνειακής διασάφησης εξαγωγής αποτελεί ευθύνη του υποβάλλοντος την διασάφηση, τόσο η εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις διατάξεις απαγορεύσεων και περιορισμών (ανάλογα και με το εξαγωγικό καθεστώς), όσο και η ορθότητα της δήλωσης των εκδοθέντων υποστηρικτικών εγγράφων (χρήση σωστού κωδικού πιστοποιητικού, πλήρης αναγραφή του αριθμού του υποστηρικτικού εγγράφου κ.λπ.) στην τελωνειακή διασάφηση.
Επιπλέον, τυχόν απαιτήσεις των τρίτων χωρών για την εισαγωγή των εμπορευμάτων στην επικράτειά τους δεν ταυτίζονται με μέτρα απαγορεύσεων και περιορισμών για την εξαγωγή των εμπορευμάτων από την επικράτεια της Ε.Ε. βάσει ενωσιακής ή εθνικής νομοθεσίας, και ως εκ τούτου, δεν απαιτείται ο έλεγχός τους στο πλαίσιο των τελωνειακών διατυπώσεων εξαγωγής ούτε περιλαμβάνονται/κατονομάζονται στον κατάλογο του παρόντος. Τέλος, στον εν λόγω κατάλογο κατονομάζονται μόνο οι απαγορεύσεις και περιορισμοί, η εφαρμογή των οποίων – ως προς τις απαιτούμενες τελωνειακές διατυπώσεις – εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Τελωνειακών Διαδικασιών.
Χρήσιμες έννοιες
Κωδικός πιστοποιητικού: Ο ενωσιακός ή εθνικός κωδικός που χρησιμοποιείται για τη δήλωση ενός υποστηρικτικού εγγράφου στη θέση 44-1 της διασάφησης, στο πεδίο «Έγγραφο» της καρτέλας «Ειδικές Μνείες/Πρ. Έγγρ.».
Π.χ. 1: ο κωδικός πιστοποιητικού Χ001 χρησιμοποιείται για τη δήλωση του πιστοποιητικού AGREX,
Π.χ. 2: ο κωδικός 1917 χρησιμοποιείται για τη δήλωση της βεβαίωσης οριστικής ή προσωρινής εξαγωγής μηχανημάτων έργου.
Σημειώνεται ότι οι ενωσιακοί κωδικοί πιστοποιητικού αποτελούνται από τέσσερα ψηφία, ήτοι ένα γράμμα του λατινικού αλφαβήτου και τρία αριθμητικά ψηφία, ενώ οι εθνικοί κωδικοί πιστοποιητικών αποτελούνται από τέσσερα αριθμητικά ψηφία, τα δύο πρώτα εκ των οποίων είναι ο αριθμός 19, που υποδηλώνει τη Διεύθυνση Τελωνειακών Διαδικασιών, στην αρμοδιότητα της οποίας εμπίπτουν τα μέτρα απαγορεύσεων και περιορισμών.
Αριθμός πιστοποιητικού: Ο μοναδικός αριθμός αναφοράς/ αναγνώρισης που αποδίδεται κάθε φορά από την εκάστοτε αρμόδια Αρχή στο συγκεκριμένο πιστοποιητικό και δηλώνεται στη θέση 44-1, στο πεδίο «Αριθμός Εγγράφου.
Περιγραφή πιστοποιητικού: Κάθε κωδικός πιστοποιητικού ακολουθείται από συγκεκριμένη περιγραφή, η οποία υποδηλώνει τη χρήση του, προς διευκόλυνση των οικονομικών φορέων και των τελωνειακών υπαλλήλων.
Ενσωμάτωση στο TARIC: Προκειμένου να διασφαλίσει την ορθή τήρηση των απαγορεύσεων και περιορισμών κατά τη διασυνοριακή διακίνηση των εμπορευμάτων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χρησιμοποιεί το υποσύστημα TARIC, όπου συνδέει τα ισχύοντα μέτρα απαγορεύσεων και περιορισμών με συγκεκριμένους κωδικούς του Δασμολογίου. Αυτό σημαίνει ότι μία τελωνειακή διασάφηση εξαγωγής που αφορά σε είδος ο κωδικός του οποίου είναι συνδεδεμένος με μέτρο απαγορεύσεων και περιορισμών στο υποσύστημα TARIC, δεν θα γίνει αποδεκτή από το ICISnet, παρά μόνο εάν ο υποβάλλων την τελωνειακή διασάφηση έχει δηλώσει στη θέση 44-1 αυτής, είτε τον κωδικό πιστοποιητικού που αντιστοιχεί στο υποστηρικτικό έγγραφο που απαιτεί το μέτρο απαγορεύσεων/περιορισμών που είναι συνδεδεμένο με τον κωδικό του είδους, είτε έναν κωδικό πλασματικού πιστοποιητικού, ότι το εξαγόμενο είδος δεν εμπίπτει στις διατάξεις βάσει των οποίων επιβάλλεται το συγκεκριμένο μέτρο, ή εξαιρείται από αυτές.
Επισημαίνεται ότι υπάρχουν κάποια μέτρα απαγορεύσεων και περιορισμών τα οποία δεν έχουν ενσωματωθεί στο TARIC, δηλαδή δεν έχουν συνδεθεί με τους κωδικούς δασμολογίου των ειδών που αφορούν. Αυτό ισχύει για όλα τα εθνικά μέτρα απαγορεύσεων και περιορισμών, αλλά και για κάποια ενωσιακά και συμβαίνει για διάφορους λόγους, κυρίως τεχνικούς. Στις περιπτώσεις αυτές, ο απαιτούμενος έλεγχος – από το Τελωνείο εξαγωγής – της ορθής εφαρμογής της σχετικής νομοθεσίας απαγορεύσεων και περιορισμών και της τήρησης των σχετικών διατυπώσεων, πραγματοποιείται πριν από την απελευθέρωση των εμπορευμάτων. Ως εκ τούτου, εφιστάται η προσοχή στους οικονομικούς φορείς ώστε, κατά την υποβολή της τελωνειακής διασάφησης εξαγωγής, να έχουν ήδη διερευνήσει εάν τα εμπορεύματά τους εμπίπτουν σε διατάξεις απαγορεύσεων ή/και περιορισμών, έτσι ώστε να δηλώσουν στη θέση 44-1 της διασάφησης όλα τα απαιτούμενα για την πραγματοποίηση της εξαγωγής υποστηρικτικά έγγραφα, ακόμη και αυτά που αντιστοιχούν σε μέτρα που δεν είναι ενσωματωμένα στο υποσύστημα TARIC.
Πλασματικό πιστοποιητικό: Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες ο κωδικός δασμολογίου ενός εξαγόμενου είδους είναι συνδεδεμένος με μέτρο απαγορεύσεων και περιορισμών στο TARIC, στην πραγματικότητα όμως το συγκεκριμένο είδος δεν εμπίπτει στις διατάξεις που επιβάλλουν αυτό το μέτρο.
Π.χ.: Ο κωδικός δασμολογίου 90304000 – «Άλλα όργανα και συσκευές, ειδικά κατασκευασμένα για την τεχνική των τηλεπικοινωνιών» είναι συνδεδεμένος στο TARIC με το μέτρο CD464, βάσει του οποίου η πραγματοποίηση της εξαγωγής απαιτεί την προηγούμενη έκδοση άδειας εξαγωγής ειδών διττής χρήσης, εφόσον οι τεχνικές προδιαγραφές των εξαγομένων ειδών περιλαμβάνουν τουλάχιστον τις τεχνικές προδιαγραφές που περιγράφονται στο Παράρτημα Ι του Καν. (ΕΚ) 428/2009 για τη συγκεκριμένη κατηγορία ειδών. Στην περίπτωση που το προς εξαγωγή είδος δεν είναι σύμφωνο με τις προδιαγραφές που περιγράφονται στον Κανονισμό, τότε ο υποβάλλων την τελωνειακή διασάφηση εξαγωγής, προκειμένου να γίνει η διασάφησή του αποδεκτή από το ICISnet, οφείλει να συμπληρώσει στη θέση 44-1 της διασάφησης συγκεκριμένο κωδικό πλασματικού πιστοποιητικού, ο οποίος στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ο κωδικός πιστοποιητικού Υ901, με τον οποίο ουσιαστικά δηλώνει ότι τα εμπορεύματά του δεν περιλαμβάνονται στον κατάλογο των ειδών διπλής (διττής) χρήσης.
Κατά την καταχώρηση πλασματικού πιστοποιητικού, ως αριθμός υποστηρικτικού εγγράφου δύναται να χρησιμοποιηθεί ο αριθμός «1» ή η παύλα «-» ή η τελεία «.», εφόσον η δήλωση του συγκεκριμένου κωδικού πιστοποιητικού δεν απαιτεί την ηλεκτρονική υποβολή (ή/και φυσική προσκόμιση) κάποιου υποστηρικτικού εγγράφου, βάσει του πίνακα πιστοποιητικών του παρόντος. Υπάρχουν, όμως, περιπτώσεις κατά τις οποίες η δήλωση κωδικού πλασματικού πιστοποιητικού απαιτεί την ηλεκτρονική υποβολή (ή/και φυσική προσκόμιση) υποστηρικτικού εγγράφου. Οι περιπτώσεις αυτές αφορούν σε εμπορεύματα που εμπίπτουν μεν σε διατάξεις απαγορεύσεων/περιορισμών, εξαιρούνται δε από την εφαρμογή των διατάξεων αυτών, για πολύ συγκεκριμένους λόγους.
Π.χ.: Ο κωδικός πλασματικού πιστοποιητικού Υ907 χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις εξαγωγής ειδών που εμπίπτουν στο παράρτημα ΙΙΙ του Καν. (ΕΚ) 1236/2005, για να δηλώσει ότι τα εξαγόμενα είδη πρόκειται να χρησιμοποιηθούν από στρατιωτικό/πολιτικό προσωπικό κράτους μέλους σε τρίτη χώρα για ειρηνευτικούς/αμυντικούς σκοπούς και συνεπώς, βάσει ρητής διάταξης του κανονισμού, τα εν λόγω είδη εξαιρούνται από την εφαρμογή του σχετικού μέτρου. Στην περίπτωση αυτή, ο εξαγωγέας θα πρέπει να υποβάλλει στο αρμόδιο Τελωνείο υποστηρικτικά έγγραφα (π.χ. σύμβαση, τιμολόγιο κ.ο.κ.) ικανά να αποδείξουν ότι τα εξαγόμενα είδη πράγματι θα χρησιμοποιηθούν από στρατιωτικό/πολιτικό προσωπικό κράτους μέλους σε τρίτη χώρα για ειρηνευτικούς/αμυντικούς σκοπούς. Ως αριθμό υποστηρικτικού εγγράφου θα χρησιμοποιήσει τον αριθμό του εκάστοτε αποδεικτικού στοιχείου (αριθμός σύμβασης, αριθμός τιμολογίου κ.ο.κ.).
Χώρα εξαγωγής: Για τους σκοπούς του καταλόγου απαγορεύσεων και περιορισμών του παρόντος, ως χώρα εξαγωγής νοείται η τρίτη χώρα προς την οποία αποστέλλονται τα εμπορεύματα για τα οποία έχει υποβληθεί τελωνειακή διασάφηση εξαγωγής, και η εξαγωγή των οποίων προς αυτή τη χώρα, διέπεται από διατάξεις απαγορεύσεων ή/και περιορισμών.
Υποχρέωση ηλεκτρονικής υποβολής: Όπως είναι γνωστό, με την Απόφαση ΔΤΔ Α 5016701 ΕΞ 2015 / 31-7-2015 (ΦΕΚ 1698/Β/14-8-2015), η οποία έχει κοινοποιηθεί με τη ΔΥΟ ΔΤΔ Α 5022456 ΕΞ 2015 / 23-10-2015 (ΑΔΑ: ΒΜΞΠΗ-ΡΥ0), από την 1η Νοεμβρίου 2015 έχει καθιερωθεί η υποχρεωτική ηλεκτρονική υποβολή των υποστηρικτικών εγγράφων της διασάφησης εξαγωγής. Η υποχρέωση της ηλεκτρονικής υποβολής παραμένει σε ισχύ, ακόμη και όταν απαιτείται και η φυσική προσκόμιση των υποστηρικτικών εγγράφων στο Τελωνείο. Για τους σκοπούς του καταλόγου απαγορεύσεων και περιορισμών του παρόντος, στη στήλη «Υποχρέωση ηλεκτρονική υποβολής» καταγράφεται, ανά κωδικό πιστοποιητικού, τόσο η υποχρέωση ή μη ηλεκτρονικής υποβολής των υποστηρικτικών εγγράφων, όσο και η περιγραφή ή/και ονομασία των εν λόγω υποστηρικτικών εγγράφων.
Φυσική προσκόμιση πιστοποιητικού/άδειας (υποστηρικτικού εγγράφου): Πέραν της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής υποβολής των υποστηρικτικών της διασάφησης εξαγωγής εγγράφων, σε ορισμένες περιπτώσεις απαιτείται και η φυσική προσκόμισή τους στο αρμόδιο Τελωνείο, είτε επειδή απαιτείται θεώρησή τους, είτε επειδή προβλέπεται η παρακράτησή τους από το Τελωνείο. Η υποχρέωση αυτή καταγράφεται στη στήλη «Υποχρέωση φυσικής προσκόμισης του υποστηρικτικού εγγράφου» του καταλόγου απαγορεύσεων και περιορισμών του παρόντος. Σημειώνεται ότι η ένδειξη «Όχι» στη συγκεκριμένη στήλη δεν αναιρεί την υποχρέωση φυσικής προσκόμισης του υποστηρικτικού εγγράφου, στην περίπτωση που το απαιτήσουν οι τελωνειακές Αρχές, εάν το κρίνουν αναγκαίο κατά τη διενέργεια του ελέγχου.
Σημεία που χρήζουν προσοχής
1. Ο παρών κατάλογος κωδικών πιστοποιητικού που χρησιμοποιούνται για τη δήλωση στη θέση 44-1 της τελωνειακής διασάφησης εξαγωγής των υποστηρικτικών εγγράφων που εκδίδονται στο πλαίσιο της εφαρμογής διατάξεων απαγορεύσεων και περιορισμών, είναι μη εξαντλητικός. Η Τελωνειακή Υπηρεσία εφαρμόζει τις διατάξεις περί απαγορεύσεων και περιορισμών, οι οποίες έχουν περιέλθει στη γνώση της. Ενδέχεται να υπάρχουν και άλλες διατάξεις απαγορεύσεων και περιορισμών, οι οποίες δεν κατονομάζονται στον παρόντα κατάλογο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν οφείλουν να τηρούνται από τους οικονομικούς φορείς.
2. Ο όρος «εξαγωγή» χρησιμοποιείται στο παρόν με την ευρύτερη έννοιά του και εκτός από το καθεστώς της οριστικής εξαγωγής (κωδικός καθεστώτος 10), μπορεί επίσης να περιλαμβάνει – ανάλογα με όσα προβλέπουν οι εκάστοτε διατάξεις απαγορεύσεων και περιορισμών – την εξαγωγή παράγωγων προϊόντων που λαμβάνονται από ισοδύναμα εμπορεύματα στο πλαίσιο του καθεστώτος τελειοποίησης προς επανεξαγωγή, την προσωρινή εξαγωγή και την επανεξαγωγή (δηλαδή τα καθεστώτα 11, 21, 22, 23, και 31).
3. Αποτελεί ευθύνη του υποβάλλοντος την τελωνειακή διασάφηση εξαγωγής, τόσο η εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις διατάξεις απαγορεύσεων και περιορισμών (ανάλογα και με το εξαγωγικό καθεστώς), όσο και η ορθότητα της δήλωσης των εκδοθέντων υποστηρικτικών εγγράφων (χρήση σωστού κωδικού πιστοποιητικού, πλήρης αναγραφή του αριθμού του υποστηρικτικού εγγράφου κ.λπ.) στην τελωνειακή διασάφηση.
4. Ο παρών κατάλογος έχει συνταχθεί βάσει των κωδικών πιστοποιητικών που χρησιμοποιούνται στη θέση 44-1 της τελωνειακής διασάφησης για σκοπούς απαγορεύσεων και περιορισμών. Ως εκ τούτου, δεν περιλαμβάνει τις περιπτώσεις εμπορευμάτων, η εξαγωγή των οποίων απαγορεύεται πλήρως (και συνεπώς δε συντρέχει λόγος έκδοσης σχετικής άδειας εξαγωγής), όπως για παράδειγμα η πλήρης απαγόρευση εξαγωγής συγκεκριμένων φαρμακευτικών ειδών. Για την ενημέρωσή τους σχετικά με παρόμοια μέτρα απαγορεύσεων και περιορισμών, οι οικονομικοί φορείς μπορούν να απευθύνονται στις Υπηρεσίες, στην αρμοδιότητα των οποίων εμπίπτουν τα προς εξαγωγή εμπορεύματά τους. Επίσης, η πληροφόρηση στον παρόντα κατάλογο δεν επηρεάζει την υποχρέωση ή μη ηλεκτρονικής υποβολής τυχόν άλλων υποστηρικτικών της διασάφησης εξαγωγής εγγράφων (π.χ. δελτίο αποστολής, τιμολόγιο κ.ο.κ.).
ΟΙ ΠΙΝΑΚΕς
ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΞΑΓΩΓΗ – ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΘΕΣΗΣ 44-1 ΤΗΣ ΔΙΑΣΑΦΗΣΗΣ
Έκδοση: Δεκέμβριος 2018 Ε11
Νομική Βάση
Ενσωμάτωση στο TARIC
Χώρα εξαγωγής
Κωδικός Πιστοποιητικού θέσης 44-1
Περιγραφή πιστοποιητικού
Υποχρέωση ηλεκτρονικής υποβολής
Υποχρέωση φυσικής προσκόμισης του υποστηρικτικού εγγράφου


ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΚΡΟΑΣΗΣ στα ΤΕΛΩΝΕΙΑ
Σύνταξη Αίτησης για Απόφαση
σε ΝΟΜΙΚΗ ΒΑΣΗ
με το Μεγαλύτερο Αρχείο στην Ελλάδα
E-Mail = ggioggaras@Gmail.comΗ

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

Ιστοσελίδες
www.bookstars.gr
ektelonistivivlia.blogspot
sxoli-ekteloniston.blogspot
gnomesmetaforas.blogspot
logotexnia-ekteloniston.blogspot

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου