Τρίτη 15 Μαρτίου 2016

Καταργήθηκε η θεώρηση τιμολογίου εξωτερικού για διαμόρφωση της δασμολογητέας αξίας πάνω από 20.000 ευρώ Αρ. Πρωτ.: ΔΔΘΤΟΚ Α 1038856 ΕΞ (Μάθημα 2), 15 Μαρτίου 2016


Καταργήθηκε η θεώρηση τιμολογίου εξωτερικού για διαμόρφωση της δασμολογητέας αξίας πάνω από 20.000 ευρώ Αρ. Πρωτ.: ΔΔΘΤΟΚ Α 1038856 ΕΞ (Μάθημα 2 μέρος Πρώτο),  15 Μαρτίου 2016

Παύση της διαδικασίας θεώρησης τιμολογίων εισαγωγής για σκοπούς διαμόρφωσης της δασμολογητέας αξίας εμπορευμάτων. Αρ. Πρωτ.: ΔΔΘΤΟΚ Α 1038856 ΕΞ 2016/09.03.2016

Σχόλιο: Η παύση διαδικασίας  θεώρησης των τιμολογίων προ και κατά την διάρκεια του τελωνισμού των εμπορευμάτων έχει μια μακρόχρονη ιστορία. Να θυμηθούμε τις ουρές στο Ζώνη του Πειραιά και τις αυτοουρές των συναδέλφων Εκτελωνιστών από τις 3 η ώρα το πρωί; Να θυμηθούμε τις εντάσεις και τις διαπραγματεύσεις μεταξύ Εκτελωνιστών και  της Υπηρεσίας Αξιών; Η καινούργια οργανωτική δομή της ανεύρεσης της δασμολογητέας αξίας θα έχει δύο πώλους. Ο ένας θα είναι η Τελωνειακή Περιφέρεια με τη δομή που είχε το καταργημένο Τελωνείο και ο άλλος ο Ελεγκτής ή Επόπτης κατά τον τελωνισμό του εμπορεύματος. Υποθέτουμε ότι ο Εκτελωνιστής θα πηγαινοέρχεται μεταξύ Τελωνειακής Περιφέρειας και Τελωνείου προκειμένου να πάρει μια συγκεκριμένη απάντηση. Το συμπέρασμα πλήρης ανασφάλεια στην τελωνειακή συναλλαγή.


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜ. ΕΣΟΔΩΝ ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ & Ε.Φ.Κ.
Δ/ΝΣΗ ΔΑΣΜΟΛΟΓΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ & ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΟΙΚ. ΚΑΘΕΣΤΩΤΩΝ
ΤΜΗΜΑ A ' ΔΑΣΜΟΛΟΓΙΚΟ & ΔΑΣΜ. ΑΞΙΑΣ
ΘΕΜΑ: «Παύση της διαδικασίας θεώρησης τιμολογίων εισαγωγής για σκοπούς διαμόρφωσης της δασμολογητέας αξίας εμπορευμάτων»
Αναφορικά με τη διαδικασία θεώρησης τιμολογίων εισαγωγής από τις Τελωνειακές Περιφέρειες Αττικής και Θεσσαλονίκης ή τις αρμόδιες τελωνειακές αρχές, για σκοπούς διαμόρφωσης της δασμολογητέας αξίας εμπορευμάτων, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
1. Με την α) σχετική Απόφαση ΓΓΔΕ, η οποία σας κοινοποιήθηκε με τη β) σχετική, παύει να εφαρμόζεται από 2/3/2016 η διαδικασία θεώρησης των τιμολογίων εισαγωγής για σκοπούς διαμόρφωσης της δασμολογητέας αξίας εμπορευμάτων, τόσο από τις Τελωνειακές Περιφέρειες Αττικής και Θεσσαλονίκης, όσο και από τα αρμόδια τελωνεία. Κατά συνέπεια, παύουν να εφαρμόζονται οι διατάξεις της Δ.783/417/2002 ΔΥΟ σχετικά με τη θεώρηση των τιμολογίων εισαγωγής.
2. Έτσι, από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της κοινοποιούμενης Απόφασης:
- Ο διασαφιστής δεν θα προσέρχεται στην Τελωνειακή Περιφέρεια ή στο αρμόδιο τελωνείο, προκειμένου να προσκομίζει προς θεώρηση το τιμολόγιο εισαγωγής μαζί με τα τυχόν υποστηρικτικά έγγραφα που απαιτούνται.
- Δεν θα συμπληρώνονται στη θέση 44.1 του ΕΔΕ οι εθνικοί τετραψήφιοι κωδικοί «1725» και «1726» που σχετίζονται με την προσκόμιση ή μη θεωρημένου τιμολογίου εισαγωγής, αντίστοιχα. 
 - Στη θέση 44.1 του ΕΔΕ θα πρέπει να συμπληρώνονται κατά περίπτωση από το διασαφιστή οι ακόλουθοι τετραψήφιοι κωδικοί, για σκοπούς διαμόρφωσης της δασμολογητέας αξίας κατά την εισαγωγή:
- Ν935 - τιμολόγιο (κοινοτικός κωδικός), συμπληρώνεται σε κάθε περίπτωση όπου υπάρχει τιμολόγιο εισαγωγής. - Ν934 - υποβολή εντύπου δήλωσης αξίας DV1 (κοινοτικός κωδικός), εφόσον απαιτείται.
- 1724 - δεν απαιτείται η υποβολή εντύπου DV1, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 178 και 179 του (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93.
 - 1727 - Απόφαση Τελωνειακής Περιφέρειας για royalties και δικαιώματα αδείας, εάν υπάρχει.
- 1728 - Απόφαση Τελωνειακής Περιφέρειας για την εφαρμογή του άρθρου 147 (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93 (διαδοχικές πωλήσεις), εάν υπάρχει.
3. Με την έναρξη ισχύος της κοινοποιούμενης Απόφασης, αναμένεται να απελευθερωθεί άμεσα πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό των Τελωνειακών Περιφερειών και των λοιπών αρμόδιων προς θεώρηση τελωνειακών αρχών, το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί στην ουσιαστική παροχή συνδρομής σε θέματα διαμόρφωσης της δασμολογητέας αξίας εμπορευμάτων, τόσο προς τα τελωνεία εισαγωγής όσο και προς τις ΕΘ.Υ.Τ.
4. Προκειμένου να διασφαλιστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα συμφέροντα του δημοσίου όσον αφορά την ορθή διαμόρφωση της δασμολογητέας αξίας για σκοπούς είσπραξης των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων που αναλογούν, και λαμβάνοντας υπόψη την απελευθέρωση ανθρώπινου δυναμικού λόγω της μη θεώρησης των τιμολογίων, κρίνονται σκόπιμες οι ακόλουθες ενέργειες:
- Η ενίσχυση των εκ των υστέρων ελέγχων που διεξάγουν τα αρμόδια τελωνεία εισαγωγής (τμήματα ελέγχου και δίωξης) μετά από την έκδοση της άδειας παράδοσης, με τη συστηματική συνδρομή της Τελωνειακής Περιφέρειας της χωρικής τους αρμοδιότητας.
 - Η συστηματική διεξαγωγή ερευνών εκ μέρους των Τελωνειακών Περιφερειών για θέματα διαμόρφωσης της δασμολογητέας αξίας, για θέματα που παραπέμπονται από τα τελωνεία εισαγωγής ή τις ΕΘ.Υ.Τ.
- Η συστηματική εφαρμογή συγκεκριμένης διαδικασίας για τους εκ των υστέρων ελέγχους της δασμολογητέας αξίας εμπορευμάτων.
- Η συστηματική υποβολή αιτημάτων συνδρομής από τα τελωνεία εισαγωγής προς τις Περιφέρειες για ορισμένα εξειδικευμένα θέματα διαμόρφωσης της αξίας, σε περιπτώσεις
α) ελέγχων κατά τον τελωνισμό που υποδεικνύονται από το σύστημα ανάλυσης κινδύνου,
β) εκ των υστέρων ελέγχων από τα αρμόδια τμήματα των τελωνείων.
- Η συστηματική χρήση του υποσυστήματος αξιών του Icisnet κατόπιν της θέσης του σε παραγωγική λειτουργία.
Στα πλαίσια αυτά, παρέχονται κατωτέρω οδηγίες και κατευθύνσεις προς τις αρμόδιες τελωνειακές αρχές, για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των τελωνειακών ελέγχων καθώς και τη διασφάλιση της ποιότητας της παρεχόμενης συνδρομής σε θέματα διαμόρφωσης της δασμολογητέας αξίας εμπορευμάτων, μετά από την κατάργηση της διαδικασίας θεώρησης τιμολογίων εισαγωγής:

A) Τελωνεία Εισαγωγής

5. Για σκοπούς διασφάλισης της ορθής διαμόρφωσης της δασμολογητέας αξίας, τα τελωνεία εισαγωγής θα πρέπει, σε περιπτώσεις α) διενέργειας ελέγχου κατά τον τελωνισμό βάσει της ανάλυσης κινδύνου, καθώς και β) ελέγχου μετά από την έκδοση της άδειας παράδοσης από τα αρμόδια τμήματα, να ζητούν τη συνδρομή της Τελωνειακής Περιφέρειας όταν υφίστανται δυσχέρειες και αμφιβολίες όσον αφορά τη διαπίστωση της διαμόρφωσης της αξίας, ιδίως όταν ο κίνδυνος υποτιμολόγησης ή υπερτιμολόγησης είναι ιδιαίτερα πιθανός.
Τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να είναι, ιδίως, οι ακόλουθες:
- Περιπτώσεις συνδεόμενων προσώπων (άρθρο 29 (ΕΟΚ) αριθ. 2913/92).
- Περιπτώσεις τριγωνικών συναλλαγών.
- Περιπτώσεις αιτημάτων για απαλλαγή από την υποβολή DV1 (άρθρα 178 και 179 (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93).
 - Έλεγχος ορθής συμπλήρωσης ορισμένων πεδίων του DV1.
- Υπόνοιες ότι αποκρύπτεται υποχρέωση οφειλής royalties ή άλλων δικαιωμάτων αδείας με βάση τη σύμβαση πώλησης, τα οποία δεν έχουν δηλωθεί επί του DV1 και για τα οποία δεν έχει εκδοθεί Απόφαση της Περιφέρειας.
- Στοιχειοθέτηση υπονοιών των τελωνειακών αρχών για περιπτώσεις υποτιμολόγησης ή υπερτιμολόγησης.
 - Στοιχειοθέτηση της απόρριψης εκ μέρους των τελωνειακών αρχών της συναλλακτικής αξίας, λόγω εύλογων αμφιβολιών, με βάση το άρθρο 181α (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93.
- Έλεγχος αυθεντικότητας τιμολογίων σε περίπτωση αμφιβολιών.
- Παροχή στοιχείων αξίας για ομοειδή ή παρόμοια εμπορεύματα, όταν εφαρμόζονται οι εναλλακτικές μέθοδοι διαμόρφωσης της αξίας που προβλέπονται στο άρθρο 30 παρ. 2α και β του (ΕΟΚ) αριθ. 2913/92.
- Έλεγχος ορθής συμπερίληψης των στοιχείων που προστίθενται στη δασμολογητέα αξία με βάση το άρθρο 32 (ΕΟΚ) αριθ. 2913/92.
 - Έλεγχος ορθής αφαίρεσης των στοιχείων που δεν περιλαμβάνονται στη δασμολογητέα αξία σύμφωνα με το άρθρο 33 (ΕΟΚ) αριθ. 2913/92, κλπ.
6. Για την τυποποίηση και επιτάχυνση της διαδικασίας υποβολής αιτήματος συνδρομής από το τελωνείο εισαγωγής προς την αρμόδια Τελωνειακή Περιφέρεια, επισυνάπτεται στην παρούσα (Παράρτημα 7) υπόδειγμα εντύπου «Αίτημα παροχής συνδρομής για τη διαμόρφωση της δασμολογητέας αξίας εμπορευμάτων», το οποίο θα αποστέλλεται από το τελωνείο εισαγωγής προς την Τελωνειακή Περιφέρεια στην οποία υπάγεται χωρικά. Κατά τη συμπλήρωση του εντύπου, οι τελωνειακές αρχές παραθέτουν τους λόγους για τους οποίους ζητείται η συνδρομή καθώς και τις αρχικές τους διαπιστώσεις, ενώ παρέχουν όλες τις αναγκαίες πληροφορίες και στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους.
Για την επιτάχυνση της διαδικασίας, το εν Λόγω έντυπο μπορεί να υποβάλλεται ηλεκτρονικά στην Τελωνειακή Περιφέρεια, με επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail).

B) Τελωνειακές Περιφέρειες

7. Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, στις αρμοδιότητες των Τελωνειακών Περιφερειών περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, η παροχή συνδρομής στα τελωνεία της χωρικής τους αρμοδιότητας σχετικά με τον τελικό προσδιορισμό της δασμοφορολογητέας αξίας εισαγόμενων εμπορευμάτων προς αποφυγή υποτιμολογήσεων και υπερτιμολογήσεων. Στα πλαίσια αυτά, τα αρμόδια Τμήματα Δασμοφορολογητέας Αξίας των Τελωνειακών Περιφερειών, παρέχουν τα αναγκαία στοιχεία για τον τελικό καθορισμό από τις τελωνειακές αρχές της δασμοφορολογητέας αξίας εμπορευμάτων και οχημάτων.
Ο ρόλος αυτός των Τελωνειακών Περιφερειών, κατόπιν της παύσης της διαδικασίας θεώρησης των τιμολογίων εισαγωγής, θα πρέπει να ενισχυθεί προς την κατεύθυνση παροχής υψηλής ποιότητας συνδρομής προς τις τελωνειακές αρχές και τις ΕΛ.Υ.Τ., μέσω συστηματικής διερεύνησης των σχετικών υποθέσεων που παραπέμπονται, ιδίως για εξειδικευμένα θέματα διαμόρφωσης της δασμολογητέας αξίας όπου ο κίνδυνος υποτιμολόγησης ή υπερτιμολόγησης είναι ιδιαίτερα πιθανός. Τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να είναι, ιδίως, αυτές που αναφέρονται στο σημείο 7 ανωτέρω.
8. Επισημαίνεται ότι, η παροχή συνδρομής προς τις τελωνειακές αρχές θα πρέπει να είναι πλήρως στοιχειοθετημένη, με τρόπο ώστε να διασφαλίζεται η δυνατότητα στήριξης της σχετικής απόφασης της Διοίκησης για την τεΛική διαμόρφωση της δασμολογητέας αξίας ενώπιον διοικητικών δικαστηρίων σε περίπτωση προσφυγής του ενδιαφερόμενου.
Κατά συνέπεια, θα πρέπει να εφαρμόζονται απαρέγκλιτα οι σχετικές διατάξεις των (ΕΟΚ) αριθ. 2913/92 και (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93 αναφορικά με τη διαμόρφωση της δασμολογητέας αξίας εμπορευμάτων, καθώς και κάθε σχετική απόφαση, ΔΥΟ, εγκύκλιος κΛπ. της Κ.Υ. Σε περίπτωση αμφιβολιών ως προς την ορθή ερμηνεία και εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων, μπορεί να γίνεται επικοινωνία με την αρμόδια Δ/νση της Κ.Υ. (Δ/νση ΔΘΤΟΚ - Τμήμα Α).
9. Προκειμένου να εκπληρώσουν αποτελεσματικά τον προαναφερόμενο ρόλο τους, όσον αφορά την ουσιαστική και ποιοτική παροχή συνδρομής προς τις τελωνειακές αρχές καθώς και την ορθή στοιχειοθέτηση των σχετικών συμπερασμάτων, είναι αναγκαία η τήρηση πλήρους, συστηματικού και ενημερωμένου αρχείου πληροφοριών και στοιχείων για θέματα δασμολογητέας αξίας εμπορευμάτων, στα αρμόδια Τμήματα των Τελωνειακών Περιφερειών.
Για το Λόγο αυτό, κρίνεται σκόπιμος ο ορισμός υπαλλήλου ή υπαλλήλων που θα είναι αρμόδιοι για τη συστηματική παρακολούθηση, διαχείριση, συγκέντρωση, αρχειοθέτηση, επικαιροποίηση και παροχή των στοιχείων αυτών. Τέτοια στοιχεία μπορεί να είναι, ιδίως, τα ακόλουθα:
- Πλήρες αρχείο νομοθεσίας που περιλαμβάνει τόσο το επικαιροποιημένο κοινοτικό και εθνικό νομικό πλαίσιο, όσο και το σύνολο των εγκυκλίων, ΔΥΟ, οδηγιών κλπ. που εκδίδονται από την Κ.Υ. για θέματα αξίας.
- Στοιχεία που αφορούν τη συναλλακτική αξία εισαγόμενων εμπορευμάτων, όπως: εμπορικά τιμολόγια, τιμοκατάλογοι, συμβόλαια, συμβάσεις κλπ., ανά τρίτη χώρα εξαγωγής προς την Ε.Ε. και ανά χρονική περίοδο.
Τα στοιχεία αυτά μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμα τόσο για τον έλεγχο της ορθής διαμόρφωσης της συναλλακτικής αξίας, όσο και για τη χρήση των εναλλακτικών μεθόδων του άρθρου 30 παρ. 2α και β, δηλ. της αξίας ομοειδών και παρόμοιων εμπορευμάτων.
Υπενθυμίζεται ότι, για τους σκοπούς εφαρμογής των προαναφερόμενων μεθόδων του άρθρου 30 παρ. 2α και β (ΕΟΚ) αριθ. 2913/92, λαμβάνεται υπόψη χρονική περίοδος εισαγωγής των ομοειδών ή παρόμοιων εμπορευμάτων έως και ένα τρίμηνο πριν από την εισαγωγή του υπό κρίση εμπορεύματος, από την ίδια τρίτη χώρα εξαγωγής.
- Αποφάσεις ΑΕΤΑ και ΠΕΤΑ για θέματα δασμολογητέας αξίας.
- Αποφάσεις για θέματα προσθήκης royalties/δικαιωμάτων αδείας καθώς και εφαρμογής του άρθρου 147 (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93 (διαδοχικές πωλήσεις).
- Εκθέσεις ΕΛ.Υ.Τ. για τα αποτελέσματα εκ των υστέρων ελέγχου της δασμολογητέας αξίας εμπορευμάτων.
- Αποτελέσματα αιτημάτων αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής.
- Συνδρομή που παρέχεται προς τις τελωνειακές αρχές κατόπιν αιτήματός τους σχετικά με θέματα διαμόρφωσης της δασμολογητέας αξίας.
- Λοιπή αλληλογραφία με τελωνειακές αρχές ή με την Κ.Υ. για θέματα διαμόρφωσης της δασμολογητέας αξίας εμπορευμάτων. Γ) ΕΛ.Υ.Τ.
10. Οι εκ των υστέρων έλεγχοι που διενεργούνται εκ μέρους της ΕΛ.Υ.Τ. σε θέματα διαμόρφωσης της δασμολογητέας αξίας εμπορευμάτων, κρίνονται ιδιαίτερα αποτελεσματικοί, καθόσον γίνεται ενδελεχής έλεγχος και διερεύνηση των εκάστοτε υποθέσεων από εξειδικευμένο προσωπικό.
Ειδικότερα, η ΕΛ.Υ.Τ. μπορεί να προχωρήσει σε εξέταση στοιχείων και δεδομένων που δεν είναι εφικτό, λόγω της φύσης τους, να αναζητηθούν άμεσα από τα τελωνεία εισαγωγής ή τις Τελωνειακές Περιφέρειες κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους σε θέματα ελέγχου της διαμόρφωσης της δασμολογητέας αξίας εμπορευμάτων. Ενδεικτικά, τέτοια στοιχεία μπορεί να είναι:
- Λεπτομερής έλεγχος λογιστικών εγγραφών, καρτελών, βιβλίων και στοιχείων
- Αναζήτηση πληροφοριών πληρωμών προς τους προμηθευτές μέσω τραπεζικών λογαριασμών - Αναζήτηση στοιχείων αναφορικά με το κόστος παραγωγής και το περιθώριο κέρδους
- Αναζήτηση στοιχείων σχετικά με την τιμή πώλησης του εμπορεύματος προς τρίτους στο εσωτερικό της χώρας
- Διεξαγωγή αμοιβαίας συνδρομής με τρίτες χώρες, κλπ.
11. Για το λόγο αυτό, κρίνεται σκόπιμη η περαιτέρω ενδυνάμωση των εκ των υστέρων ελέγχων σε θέματα διαμόρφωσης της δασμολογητέας αξίας εμπορευμάτων εκ μέρους της ΕΛ.Υ.Τ., μέσω της συμπερίληψης των ελέγχων αυτών στην ετήσια στοχοθεσία και επιχειρησιακό σχεδιασμό των εκ των υστέρων ελέγχων.
12. Για τη διευκόλυνση της εφαρμογής των ανωτέρω δράσεων από όλες τις εμπλεκόμενες τελωνειακές αρχές, δηλαδή τα τελωνεία εισαγωγής, τις Τελωνειακές Περιφέρειες και τις ΕΛ.Υ.Τ., επισυνάπτονται στην παρούσα τα ακόλουθα Παραρτήματα:
- Παράρτημα 1: «Διεξαγωγή ελέγχων για τη διαμόρφωση της δασμολογητέας αξίας», στο οποίο δίνονται οδηγίες και προτεινόμενα βήματα για τη διαπίστωση της ορθής διαμόρφωσης της αξίας σε περιπτώσεις ελέγχου, σύμφωνα με όσα διαλαμβάνονται στη γ) σχετική ΔΥΟ.
- Παράρτημα 2: «Χρήση υποσυστήματος αξιών του Icisnet», σύμφωνα και με τη δ) σχετική ΔΥΟ.
- Παράρτημα 3: «Συμπλήρωση πεδίων εντύπου δήλωσης αξίας DV1», στο οποίο δίνονται συνοπτικές οδηγίες και διευκρινίσεις για το περιεχόμενο και τον τρόπο συμπλήρωσης των πεδίων του εντύπου DV1, το οποίο πρέπει να επισυνάπτεται στη διασάφηση στις περιπτώσεις όπου απαιτείται από τις διατάξεις των άρθρων 178 και 179 (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93.
- Παράρτημα 4: «Απαλλαγή από την υποχρέωση υποβολής DV1», στο οποίο παρατίθενται αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις που πρέπει να τηρούνται προκειμένου να μην είναι απαραίτητη η υποβολή DV1, σύμφωνα με τα άρθρα 178 και 179 (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93.
 - Παράρτημα 5: «Δικαιώματα αδείας - Royalties», με το οποίο παρέχονται οδηγίες για τη συμπερίληψη δικαιωμάτων αδείας και royalties στη δασμολογητέα αξία με βάση τη σύμβαση πώλησης.
- Παράρτημα 6: «Προμήθειες αγοράς - δραστηριότητες εμπορίας», με το οποίο παρέχονται διευκρινίσεις για τη μη συμπερίληψη των εν Λόγω δαπανών στη δασμολογητέα αξία εμπορευμάτων, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του (ΕΟΚ) αριθ. 2913/92.
- Παράρτημα 7: «Υπόδειγμα εντύπου αιτήματος παροχής συνδρομής», το οποίο θα συμπληρώνεται από το αρμόδιο τελωνείο εισαγωγής σε περίπτωση υποβολής αιτήματος συνδρομής προς την Τελωνειακή Περιφέρεια στην οποία υπάγεται, για σκοπούς διαμόρφωσης της δασμολογητέας αξίας.
14. Τέλος παρατίθενται οι βασικές εγκύκλιοι - ΔΥΟ που έχουν εκδοθεί για θέματα σχετικά με τη διασφάλιση της ορθής διαμόρφωσης της δασμολογητέας αξίας εμπορευμάτων κατά την εισαγωγή, και οι οποίες θα πρέπει να εφαρμόζονται σε κάθε περίπτωση:
- ΔΔΘΤΟΚ Α 5022799 ΕΞ 2015/29.10.2015 «Εφαρμογή του άρθρου 181α (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93»
- ΔΔΘΤΟΚ Α 5026366 ΕΞ 2015/18.12.2015 «Ορθή συμπλήρωση της συναλλακτικής αξίας στη θέση 46 του ΕΔΕ»
- ΔΔΘΤΟΚΑ 5026212 ΕΞ2015/17.12.2015 «Δήλωση στοιχείων αξίας DV1 - άρθρα 178, 179 και Παράρτημα 28 του (ΕΟΚ) αριθ. 2454/93»
- ΔΔΘΤΟΚ Α 5003253 ΕΞ 2015/10.2.2015 «Συμπερίληψη ορισμένων στοιχείων στη διαμόρφωση της δασμολογητέας αξίας»
- Δ17Ε 5025699 ΕΞ 2014/27.10.2014 «Διεξαγωγή εκ των υστέρων ελέγχων για τη δασμολογητέα αξία»
- Δ19Α 5047495 ΕΞ/17.12.2012 «Οδηγίες σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας ελλιπούς διασάφησης»
Παρακαλούμε για την πιστή εφαρμογή της παρούσας, για την ικανοποίηση της ασφάλειας δικαίου, της διευκόλυνσης των συναλλασσόμενων μέσω της απλούστευσης των τελωνειακών διατυπώσεων σε θέματα διαμόρφωσης της δασμολογητέας αξίας εμπορευμάτων, και της προστασίας των συμφερόντων του Δημοσίου και της Ε.Ε.
Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ Π. ΑΔΙΚΗΜΕΝΑΚΗ



Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου