Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2016

Δημιουργία Καταλόγου αερομεταφορέων που απαγορεύεται η λειτουργίας τους στην Ένωση (Καν (ΕΕ) 2016/2214) Μάθημα 7) 20 Δεκεμβρίου 2016


Δημιουργία Καταλόγου  αερομεταφορέων  που απαγορεύεται η λειτουργίας τους  στην Ένωση (Καν (ΕΕ) 2016/2214) Μάθημα 7) 20 Δεκεμβρίου 2016


9.12.2016   
EL
Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
L 334/6


ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΌΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2016/2214 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ
της 8ης Δεκεμβρίου 2016
σχετικά με την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 474/2006 όσον αφορά τον κατάλογο αερομεταφορέων οι οποίοι υπόκεινται σε απαγόρευση λειτουργίας εντός της Ένωσης
(Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ)
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ,
Έχοντας υπόψη τη Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
Έχοντας υπόψη τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 2111/2005 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2005, για τη σύσταση κοινοτικού καταλόγου αερομεταφορέων των οποίων απαγορεύεται η λειτουργία στην Κοινότητα και την ενημέρωση των επιβατών αεροπορικών μεταφορών σχετικά με την ταυτότητα του πραγματικού αερομεταφορέα, καθώς και για την κατάργηση του άρθρου 9 της οδηγίας 2004/36/ΕΚ (1), και ιδίως το άρθρο 4 παράγραφος 2,
Εκτιμώντας τα ακόλουθα:
(1)
Με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 474/2006 της Επιτροπής (2) καταρτίστηκε κοινοτικός κατάλογος των αερομεταφορέων που υπόκεινται σε απαγόρευση λειτουργίας εντός της Ένωσης, η οποία αναφέρεται στο κεφάλαιο II του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2111/2005.

(2)
Σύμφωνα με το άρθρο 4 παράγραφος 3 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2111/2005, ορισμένα κράτη μέλη και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας («EASA») διαβίβασαν στην Επιτροπή πληροφορίες σχετικές με την επικαιροποίηση του εν λόγω καταλόγου. Σχετικές πληροφορίες διαβιβάστηκαν επίσης από τρίτες χώρες και διεθνείς οργανισμούς. Με βάση τις πληροφορίες αυτές πρέπει να επικαιροποιηθεί ο κατάλογος.

(3)
Η Επιτροπή ενημέρωσε όλους τους ενδιαφερόμενους αερομεταφορείς, είτε απευθείας είτε μέσω των αρχών που είναι αρμόδιες για τη ρυθμιστική εποπτεία τους, για τα ουσιώδη περιστατικά και τους προβληματισμούς που θα μπορούσαν να αποτελέσουν το υπόβαθρο για τη λήψη απόφασης σχετικά με την επιβολή απαγόρευσης λειτουργίας τους εντός της Ένωσης ή για την τροποποίηση των όρων επιβολής απαγόρευσης λειτουργίας σε αερομεταφορείς που περιλαμβάνονται στον κατάλογο.

(4)
Η Επιτροπή έδωσε στους ενδιαφερόμενους αερομεταφορείς τη δυνατότητα να συμβουλευθούν τα έγγραφα που διαβίβασαν τα κράτη μέλη, να υποβάλουν γραπτές παρατηρήσεις και να εκθέσουν προφορικά τις απόψεις τους στην Επιτροπή και στην επιτροπή που έχει συσταθεί δυνάμει του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 3922/1991 του Συμβουλίου (3) («επιτροπή ασφάλειας των αερομεταφορών»).

(5)
Η Επιτροπή ενημέρωσε την επιτροπή ασφάλειας των αερομεταφορών για τις εν εξελίξει κοινές διαβουλεύσεις, βάσει του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2111/2005 και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 473/2006 της Επιτροπής (4), με τις αρμόδιες αρχές και τους αερομεταφορείς των εξής κρατών: Αφγανιστάν, Μπενίν Ινδία, Ινδονησία, Ιράν, Καζαχστάν, Δημοκρατία της Κυργισίας, Λιβύη, Μοζαμβίκη και Ταϊλάνδη. Η Επιτροπή ενημέρωσε επίσης την επιτροπή ασφάλειας των αερομεταφορών σχετικά με την κατάσταση ασφάλειας της αεροπορίας στο Καμερούν, τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, τη Δομινικανή Δημοκρατία, το Ιράκ, τον Λίβανο, το Νεπάλ, τις Φιλιππίνες και το Σουδάν και σχετικά με τις τεχνικές διαβουλεύσεις με τη Ρωσική Ομοσπονδία.

(6)
Ο EASA παρουσίασε στην Επιτροπή και στην επιτροπή ασφάλειας των αερομεταφορών τα αποτελέσματα της ανάλυσης των εκθέσεων ελέγχου που διεξήγαγε ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας («ΔΟΠΑ») στο πλαίσιο του οικείου παγκόσμιου προγράμματος επιθεωρήσεων της ασφάλειας (Universal Safety Oversight Audit Programme). Εν προκειμένω, ζητήθηκε από τα κράτη μέλη να δώσουν προτεραιότητα στις επιθεωρήσεις διαδρόμου των αερομεταφορέων που έχουν αδειοδοτηθεί από κράτη στα οποία ο ΔΟΠΑ διαπίστωσε σοβαρά προβλήματα ασφάλειας ή στα οποία ο EASA συμπέρανε ότι υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις στο σύστημα εποπτείας της ασφάλειας. Πέραν των διαβουλεύσεων που διεξάγει η Επιτροπή δυνάμει του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2111/2005, η προτεραιότητα που δίδεται στις επιθεωρήσεις διαδρόμου θα καταστήσει δυνατή τη συλλογή περαιτέρω πληροφοριών σχετικά με τις επιδόσεις ασφάλειας των αερομεταφορέων που έχουν αδειοδοτηθεί στα εν λόγω κράτη.

(7)
Ο EASA ενημέρωσε επίσης την Επιτροπή και την επιτροπή ασφάλειας των αερομεταφορών για τα αποτελέσματα της ανάλυσης των επιθεωρήσεων διαδρόμου που διενεργήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκτίμηση της Ασφάλειας Ξένων Αεροσκαφών» (Safety Assessment of Foreign Aircraft, «SAFA») σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 965/2012 της Επιτροπής (5).

(8)
Επιπλέον, ο EASA ενημέρωσε την Επιτροπή και την επιτροπή ασφάλειας των αερομεταφορών για τα έργα παροχής τεχνικής βοήθειας που υλοποιήθηκαν σε χώρες τις οποίες αφορούν τα μέτρα ή η παρακολούθηση δυνάμει του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2111/2005. Παρείχε πληροφορίες για τα σχέδια και τα αιτήματα παροχής περαιτέρω τεχνικής βοήθειας και συνεργασίας με σκοπό τη βελτίωση της διοικητικής και της τεχνικής ικανότητας των αρχών πολιτικής αεροπορίας, προκειμένου να διευκολυνθεί η επίλυση περιπτώσεων μη τήρησης των εφαρμοστέων διεθνών προτύπων πολιτικής αεροπορίας. Ζητήθηκε από τα κράτη μέλη να ανταποκριθούν στα εν λόγω αιτήματα σε διμερή βάση σε συντονισμό με την Επιτροπή και τον EASA. Εν προκειμένω, η Επιτροπή τόνισε τη χρησιμότητα παροχής πληροφοριών στη διεθνή κοινότητα αερομεταφορών, ιδίως μέσω της βάσης δεδομένων του Δικτύου Συνδρομής και Συνεργασίας για την Ασφάλεια (Safety Collaborative Assistance Network, «SCAN») του ΔΟΠΑ, όσον αφορά την τεχνική βοήθεια που παρέχεται από την Ένωση και τα κράτη μέλη της για τη βελτίωση της ασφάλειας της αεροπορίας σε όλο τον κόσμο.

(9)
Ο Eurocontrol παρουσίασε στην Επιτροπή και στην επιτροπή ασφάλειας των αερομεταφορών την επικαιροποιημένη κατάσταση της λειτουργίας συνέγερσης SAFA και τα τρέχοντα στατιστικά στοιχεία για τα μηνύματα συνέγερσης για απαγορευμένους αερομεταφορείς.
Αερομεταφορείς της Ένωσης
(10)
Μετά την ανάλυση από τον ΕΑSA των πληροφοριών που προέκυψαν από επιθεωρήσεις διαδρόμου που διενεργήθηκαν σε αεροσκάφη αερομεταφορέων της Ένωσης ή από επιθεωρήσεις τυποποίησης που διενήργησε ο ΕΑSA, καθώς και από ειδικές επιθεωρήσεις και ελέγχους που διενήργησαν εθνικές αρχές πολιτικής αεροπορίας, αρκετά κράτη μέλη έλαβαν ορισμένα μέτρα επιβολής και ενημέρωσαν σχετικά την Επιτροπή και την επιτροπή ασφάλειας των αερομεταφορών. Η Ελλάδα ενημέρωσε την Επιτροπή και την επιτροπή ασφάλειας των αερομεταφορών για τα μέτρα που έλαβε όσον αφορά τον αερομεταφορέα Olympus Airways.

(11)
Τα κράτη μέλη διαβεβαίωσαν εκ νέου ότι θα ενεργήσουν δεόντως, αν από σχετικές με την ασφάλεια πληροφορίες προκύψει ότι υπάρχει άμεση διακινδύνευση της ασφάλειας λόγω μη συμμόρφωσης των αερομεταφορέων της Ένωσης με τα κατάλληλα πρότυπα ασφάλειας.
Αερομεταφορείς του Αφγανιστάν
(12)
Με την επιστολή της με ημερομηνία 10 Ιανουαρίου 2016, η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Αφγανιστάν («ACAA») ενημέρωσε την Επιτροπή για την πρόοδο που σημειώνεται στην εφαρμογή της αεροπορικής νομοθεσίας του Αφγανιστάν και των κανονισμών πολιτικής αεροπορίας του Αφγανιστάν, στην οργάνωση της ACAA, μεταξύ άλλων όσον αφορά το προσωπικό και την εκπαίδευση των επιθεωρητών, στη διαδικασία πιστοποίησης των αερομεταφορέων, για τα αποτελέσματα των διεξαγόμενων δραστηριοτήτων εποπτείας της ασφάλειας στους αερομεταφορείς που έχουν πιστοποιηθεί στο Αφγανιστάν για τα έτη 2014 και 2015, καθώς και για τα αναφερθέντα περιστατικά ασφάλειας και τις πληροφορίες για τις διερευνήσεις πρόσφατων ατυχημάτων.

(13)
Από τις εν λόγω πληροφορίες προκύπτει ότι καθιερώθηκε στο Αφγανιστάν ένα βασικό σύστημα εποπτείας της ασφάλειας, αλλά ότι πρέπει να αναπτυχθεί περαιτέρω η πραγματική εφαρμογή όλων των διεθνών προτύπων ασφάλειας της πολιτικής αεροπορίας. Οι πληροφορίες που παρείχε η ACAA για τις δραστηριότητες εποπτείας της ασφάλειας είναι επιφανειακές. Η ACAA απέδειξε ότι κατά τους ελέγχους και τις επιθεωρήσεις προκύπτουν ευρήματα αλλά δεν υπέβαλε στοιχεία για την επίλυση αυτών των ευρημάτων, όπως ανάλυση των γενεσιουργών αιτίων και εξασφάλιση κατάλληλης συνέχειας από τους αερομεταφορείς.

(14)
Η ACAA επεσήμανε ότι ο αερομεταφορέας Pamir Airlines δεν είναι πλέον κάτοχος πιστοποιητικού αερομεταφορέα και ότι πιστοποίησε τους επιβατικούς αερομεταφορείς Afghan Jet International Airlines (AOC 008) και East Horizon Airlines (AOC 1013). Η ACAA δεν παρείχε στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η εποπτεία ασφάλειας των εν λόγω δύο αερομεταφορέων εξασφαλίζεται σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας.

(15)
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τα κοινά κριτήρια που καθορίζονται στο παράρτημα του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2111/2005, εκτιμάται ότι ο κοινοτικός κατάλογος αερομεταφορέων που υπόκεινται σε απαγόρευση λειτουργίας εντός της Ένωσης θα πρέπει να τροποποιηθεί για να διαγραφεί ο αερομεταφορέας Pamir Airlines από το παράρτημα Α του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 474/2006 και να προστεθούν οι αερομεταφορείς Afghan Jet International Airlines και East Horizon Airlines στο παράρτημα Α του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 474/2006.
Αερομεταφορείς του Μπενίν
(16)
Με την επιστολή της με ημερομηνία 20 Ιουλίου 2016, η Agence Nationale de l'Aviation Civile του Μπενίν («ANAC του Μπενίν») ενημέρωσε την Επιτροπή ότι είχε ανακληθεί το πιστοποιητικό αερομεταφορέα των αερομεταφορέων Aero BeninBenin Golf AirCotairRoyal Air LimitedTrans Air BeninAlafia JetBenin Littoral Airways και Africa Airways.

(17)
Με την επιστολή της με ημερομηνία 18 Νοεμβρίου 2016, η ANAC του Μπενίν ενημέρωσε την Επιτροπή ότι, μετά την τελευταία επικαιροποίηση που παρείχε στην Επιτροπή, είχε πιστοποιηθεί ο νέος αερομεταφορέας Air Taxi Benin (με το πιστοποιητικό αριθ. BEN 004 ATB-5). Ωστόσο, η ANAC του Μπενίν δεν προσκόμισε στοιχεία που αποδεικνύουν ότι εξασφαλίζεται η εποπτεία ασφάλειας του εν λόγω αερομεταφορέα σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας.

(18)
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τα κοινά κριτήρια που καθορίζονται στο παράρτημα του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2111/2005, εκτιμάται ότι ο κοινοτικός κατάλογος αερομεταφορέων που υπόκεινται σε απαγόρευση λειτουργίας εντός της Ένωσης θα πρέπει να τροποποιηθεί για να περιληφθεί ο αερομεταφορέας Air Taxi Benin στο παράρτημα Α του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 474/2006 και να διαγραφούν οι αερομεταφορείς Aero BeninBenin Golf AirCotairRoyal Air LimitedTrans Air BeninAlafia JetBenin Littoral Airways και Africa Airways από το εν λόγω παράρτημα.
Αερομεταφορείς της Ινδίας
(19)
Στις 8 Νοεμβρίου 2016 πραγματοποιήθηκαν τεχνικές διαβουλεύσεις μεταξύ της Επιτροπής, του EASA, ενός κράτους μέλους και αντιπροσώπων της Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Αεροπορίας της Ινδίας («DGCA της Ινδίας») και του αερομεταφορέα Air India που έχει πιστοποιηθεί στην Ινδία. Οι εν λόγω διαβουλεύσεις πραγματοποιήθηκαν βάσει της προγενέστερης συμφωνίας με τη DGCA της Ινδίας, σύμφωνα με το άρθρο 3 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 473/2006, να έχει τακτικές τεχνικές διαβουλεύσεις με την Επιτροπή για να συζητούνται οι υποχρεώσεις της DGCA της Ινδίας όσον αφορά την πιστοποίηση και την εποπτεία των αερομεταφορέων που έχει πιστοποιήσει.

(20)
Κατά τη διάρκεια αυτών των διαβουλεύσεων, η DGCA της Ινδίας παρείχε πληροφορίες οι οποίες περιλάμβαναν ανάλυση της οικείας ειδικής μονάδας επιθεώρησης διαδρόμου με αντικείμενο τις επιδόσεις των αερομεταφορέων της Ινδίας βάσει του προγράμματος SAFA, μεταξύ των οποίων και της Air India. Συγκεκριμένα, η DGCA της Ινδίας παρείχε λεπτομερή στοιχεία για τις επαφές της με την Air India και άλλους πιστοποιημένους αερομεταφορείς στην Ινδία, στο πλαίσιο των υποχρεώσεων πιστοποίησης και επιτήρησης που έχει αναλάβει. Εν προκειμένω, η DGCA της Ινδίας έκανε επισκόπηση των δραστηριοτήτων επιτήρησης, η οποία περιλάμβανε σύνοψη των στοιχείων για το 2015 και το 2016. Η DGCA της Ινδίας ενημέρωσε επίσης για την επικαιροποίηση του οικείου προγράμματος ανάπτυξης της διαχείρισης της βάσης δεδομένων.

(21)
Η Air India παρείχε επικαιροποιημένες πληροφορίες για το οικείο πρόγραμμα διαχείρισης SAFA, καθώς και διευκρινίσεις σχετικά με τον χειρισμό πληροφοριών για επαναλαμβανόμενες τάσεις που παρατηρούνται στο πλαίσιο του SAFA. Όσον αφορά το οικείο σύστημα διαχείρισης της ασφάλειας και της ποιότητας, η Air India προέβη σε απολογισμό των εσωτερικών συνεδριάσεων και της οργανωτικής της δομής, του τρόπου διάδοσης πληροφοριών σχετικών με την ασφάλεια πτήσεων και της δέσμευσής της με τους εσωτερικούς και εξωτερικούς ενδιαφερόμενους.

(22)
Κατά τη διάρκεια αυτών των διαβουλεύσεων, η Επιτροπή επανέλαβε στην DGCA της Ινδίας ορισμένα στοιχεία για τις υποχρεώσεις της DGCA της Ινδίας όσον αφορά την πιστοποίηση και την επιτήρηση. Συγκεκριμένα, παρά τη διαφάνεια που επέδειξε η DGCA στην πληροφορόρηση της Επιτροπής σχετικά με την ασφάλεια, είναι πάντοτε αναγκαίο να αντιμετωπίσει η DGCA της Ινδίας προδραστικά την περαιτέρω ανάπτυξη των εσωτερικών της διαδικασιών πιστοποίησης και επιτήρησης, μεταξύ άλλων όσον αφορά την παρακολούθηση της εποπτείας της ασφάλειας, καθώς και τη συνέχεια που δίδει στα ευρήματα επιθεωρήσεων.

(23)
Όσον αφορά την Air India, η Επιτροπή αναγνώρισε μεν το επίπεδο των αναλυτικών στοιχείων που ήταν σε θέση να παρέχει η Air Indiaκαι τη διαφάνεια που επέδειξε εν προκειμένω, επανέλαβε όμως ότι πρέπει να συνεχίσει να εστιάζει κατά προτεραιότητα σε βιώσιμες βελτιώσεις βάσει του προγράμματος SAFA.

(24)
Η Επιτροπή λαμβάνει υπόψη τις πληροφορίες που διαβίβασαν η DGCA της Ινδίας και η Air India. Κρίνεται ότι, με βάση όλες τις διαθέσιμες επί του παρόντος πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων των λεπτομερών στοιχείων που παρείχαν η DGCA της Ινδίας και η Air India στη σύσκεψη τεχνικών διαβουλεύσεων της 8ης Νοεμβρίου 2016, καθώς επίσης και το γεγονός ότι, βάσει του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 452/2014 της Επιτροπής (6), ο EASA χορήγησε άδειες αερομεταφορέων τρίτων χωρών (Third Country Operator, «TCO») σε αρκετούς πιστοποιηθέντες αερομεταφορείς της Ινδίας, μεταξύ των οποίων και στην Air India, στο παρόν στάδιο δεν δικαιολογείται η επιβολή απαγόρευσης λειτουργίας ή περιορισμών λειτουργίας σε αερομεταφορείς που έχουν πιστοποιηθεί στην Ινδία.

(25)
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τα κοινά κριτήρια που καθορίζονται στο παράρτημα του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2111/2005, κρίνεται ότι στο παρόν στάδιο δεν υφίστανται λόγοι τροποποίησης του καταλόγου αερομεταφορέων που υπόκεινται σε απαγόρευση λειτουργίας εντός της Ένωσης για να περιληφθούν αερομεταφορείς της Ινδίας.

(26)
Η Επιτροπή προτίθεται να συνεχίσει τις επίσημες διαβουλεύσεις της με τη DGCA της Ινδίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 473/2006, ιδίως για να συζητούνται σε μόνιμη βάση τα μέτρα ασφάλειας που εφαρμόζουν η DGCA της Ινδίας και οι αερομεταφορείς που έχουν πιστοποιηθεί στην Ινδία, συμπεριλαμβανομένης της Air India.

(27)
Τα κράτη μέλη θα συνεχίσουν να ελέγχουν την ουσιαστική συμμόρφωση με τα σχετικά πρότυπα ασφάλειας, δίνοντας προτεραιότητα στις επιθεωρήσεις διαδρόμου των αερομεταφορέων της Ινδίας σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 965/2012.

(28)
Σε περίπτωση που από τις σχετικές πληροφορίες ασφάλειας προκύψει ότι υπάρχουν άμεσοι κίνδυνοι για την ασφάλεια λόγω μη συμμόρφωσης με τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας, η Επιτροπή ενδέχεται να υποχρεωθεί να λάβει περαιτέρω μέτρα σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 2111/2005.
Αερομεταφορείς της Ινδονησίας
(29)
Οι διαβουλεύσεις με τη Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας της Ινδονησίας («DGCA της Ινδονησίας») συνεχίζονται με σκοπό να παρακολουθείται η πρόοδος της DGCA της Ινδονησίας προκειμένου να δασφαλισθεί ότι το σύστημα εποπτείας της ασφάλειας πτήσεων στην Ινδονησία πληροί τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας. Εν προκειμένω, με την επιστολή της 15ης Νοεμβρίου 2016, η DGCA της Ινδονησίας παρείχε στην Επιτροπή πρόσθετες πληροφορίες.

(30)
Η εν λόγω επιστολή περιλάμβανε πληροφορίες σχετικά με την απόφαση αναβάθμισης της Ινδονησίας στην κατηγορία 1 του Ελέγχου Αξιολόγησης της Διεθνούς Ασφάλειας Πτήσεων της FAA που εξέδωσε η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών (Federal Aviation Administration, «FAA») στις 15 Αυγούστου 2016. Η DGCA της Ινδονησίας αναμένει το 2017 αποστολή συντονισμού και επικύρωσης του ΔΟΠΑ προκειμένου να εξακριβωθεί το στάδιο προόδου. Η αξιολόγηση από την Επιτροπή των πληροφοριών που παρείχε η DGCA της Ινδονησίας έδειξε ότι η αποτελεσματική εφαρμογή των διεθνών προτύπων ασφάλειας βρίσκεται ακόμη σε χαμηλό επίπεδο και η DGCA της Ινδονησίας πρέπει να συνεχίσει να εργάζεται για την εφαρμογή διορθωτικών μέτρων.

(31)
Με την επιστολή της η DGCA της Ινδονησίας πληροφόρησε επίσης την Επιτροπή ότι, μετά την τελευταία επικαιροποίηση της DGCA στην Επιτροπή, είχαν πιστοποιηθεί οι εξής τέσσερις νέοι αερομεταφορείς: με το AOC αριθ. 135-037 η Tri M.G. Intra Asia Airlines στις 11 Νοεμβρίου 2015, με το AOC αριθ. 135-054 η ΑΜΑ στις 29 Δεκεμβρίου 2015, με το AOC αριθ. 135-057 η Indo Star Aviation στις 29 Ιουνίου 2016 και με το AOC αριθ. 135-058 η Spirit Aviation Sentosa στις 7 Μαρτίου 2016. Ωστόσο, η DGCA της Ινδονησίας δεν προσκόμισε στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η εποπτεία ασφάλειας των εν λόγω αερομεταφορέων εξασφαλίζεται σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας.

(32)
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τα κοινά κριτήρια που καθορίζονται στο παράρτημα του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2111/2005, κρίνεται ότι ο κατάλογος αερομεταφορέων που υπόκεινται σε απαγόρευση λειτουργίας εντός της Ένωσης θα πρέπει να τροποποιηθεί για να περιληφθούν στο παράρτημα Α του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 474/2006 οι αερομεταφορείς Tri M.G. Intra Asia AirlinesAMAIndo Star Aviation και Spirit Aviation Sentosa.

(33)
Τα κράτη μέλη θα εξακολουθήσουν να ελέγχουν την ουσιαστική συμμόρφωση με τα σχετικά πρότυπα ασφάλειας, δίνοντας προτεραιότητα στις επιθεωρήσεις διαδρόμου των αερομεταφορέων που έχουν πιστοποιηθεί στην Ινδονησία σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 965/2012.
Αερομεταφορείς του Ιράν
(34)
Σε πέντε διαφορετικές ευκαιρίες μεταξύ της 8ης Οκτωβρίου 2014 και της 16ης Δεκεμβρίου 2015 ο EASA είχε αλληλογραφία με την την Οργάνωση Πολιτικής Αεροπορίας της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν («CAO-IRI»), με αντικείμενο προβλήματα ασφάλειας αναφερόμενα στα αποτελέσματα επιθεώρησης διαδρόμου του αερομεταφορέα Iran Aseman Airlines δυνάμει του προγράμματος SAFA. Τα δεδομένα SAFA στοιχειοθετούν μεγάλο αριθμό επαναλαμβανόμενων ευρημάτων που αφορούν τις επιδόσεις ασφάλειας της Iran Aseman Airlines.

(35)
Στις 15 Οκτωβρίου 2014 η Iran Aseman Airlines υπέβαλε αίτηση αδειοδότησης TCO στον EASA. Ο EASA αξιολόγησε την αίτηση σύμφωνα με τις διατάξεις του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 452/2014 της Επιτροπής.

(36)
Ο EASA, κατά την αξιολόγηση ασφάλειας TCO της Iran Aseman Airlines, εξέφρασε βάσιμες ανησυχίες για το γεγονός ότι η Iran Aseman Airlines δεν απέδειξε τη συμμόρφωσή της με τις εφαρνοστέες απαιτήσεις. Ως εκ τούτου, ο EASA κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η διενέργεια περαιτέρω αξιολόγησης δεν θα έχει ως αποτέλεσμα την αδειοδότηση TCO της Iran Aseman και ότι ο αερομεταφορέας δεν πληρούσε τις εφαρμοστέες απαιτήσεις του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 452/2014 της Επιτροπής. Κατά συνέπεια, στις 3 Αυγούστου 2016 ο EASA απέρριψε, για λόγους ασφαλείας, την αίτηση TCO.

(37)
Στις 8 Νοεμβρίου 2016 η Επιτροπή ζήτησε πληροφορίες από την CAO-IRΙ σχετικά με τα μέτρα που ελήφθησαν μετά την απόρριψη της αίτησης TCO της Iran Aseman Airlines. Επειδή τα προβλήματα ασφάλειας δεν είχαν επιλυθεί, η CAO-IRI και η Iran Aseman Airlinesκλήθηκαν σε ακρόαση στις 22 Νοεμβρίου 2016 από την Επιτροπή και την επιτροπή ασφάλειας των αερομεταφορών, σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 2111/2005.

(38)
Με την ευκαιρία αυτή, η CAO-IRI πληροφόρησε την Επιτροπή και την επιτροπή ασφάλειας των αερομεταφορών για την ανάπτυξη της οργάνωσής της, την εφαρμογή νέων κανονισμών, τις δραστηριότητες εποπτείας της ασφάλειας και τις δράσεις επιβολής που έχει αναλάβει για τα ευρήματα που είχαν διαπιστωθεί σε αερομεταφορείς του Ιράν εν γένει και ειδικότερα στην Iran Aseman Airlines. Παρείχε επίσης πληροφορίες για τις δραστηριότητες βελτίωσης της ασφάλειας που έχει αναλάβει.

(39)
Η Iran Aseman Airlines ενημέρωσε την Επιτροπή και την επιτροπή ασφάλειας των αερομεταφορών για τα διορθωτικά μέτρα που είχαν αρχίσει μετά την αξιολόγηση ασφάλειας TCO, καθώς και τα διορθωτικά μέτρα στο πεδίο της εκπαίδευσης και των προσόντων των ιπτάμενων πληρωμάτων, τους περιορισμούς χρόνου πτήσης και υπηρεσίας, τον έλεγχο της αξιοπλοΐας και της συντήρησης, το σύστημα διαχείρισης της ασφάλειας και της ποιότητας, την εκπαίδευση του προσωπικού και την επίλυση ευρημάτων SAFA. Ωστόσο, οι πληροφορίες που παρασχέθηκαν δεν περιλάμβαναν αρκετά λεπτομερή αποδεικτικά στοιχεία για βελτιώσεις στα πεδία αυτά και ιδίως σε ό,τι αφορά τη διαχείριση της αξιοπλοΐας της Iran Aseman Airlines και τη λειτουργία του οικείου συστήματος διαχείρισης της ασφάλειας και της ποιότητας.

(40)
Οι μέχρι σήμερα διαθέσιμες πληροφορίες, με βάση τα ευρήματα της επιθεώρησης SAFA και την αξιολόγηση ασφάλειας TCO, σε συνδυασμό με τις πληροφορίες της Iran Aseman Airlines, δείχνουν την αποδεδειγμένη ύπαρξη σοβαρών ελλείψεων στην Iran Aseman Airlines όσον αφορά την ασφάλεια και ότι η Iran Aseman Airlines δεν είναι ικανή να αντιμετωπίσει αυτές τις ελλείψεις, όπως αποδεικνύεται, μεταξύ άλλων, από το ακατάλληλο και ανεπαρκές σχέδιο διορθωτικών μέτρων που υποβλήθηκε για την αντιμετώπιση των ευρημάτων που διαπιστώθηκαν κατά την αξιολόγηση TCO.

(41)
Συνεπώς, σύμφωνα με τα κοινά κριτήρια που καθορίζονται στο παράρτημα του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2111/2005, εκτιμάται ότι ο κοινοτικός κατάλογος αερομεταφορέων που υπόκεινται σε απαγόρευση λειτουργίας εντός της Ένωσης θα πρέπει να τροποποιηθεί ώστε να περιληφθεί ο αερομεταφορέας Iran Aseman Airlines στο παράρτημα Α του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 474/2006.

(42)
Τα κράτη μέλη θα εξακολουθήσουν να ελέγχουν την ουσιαστική συμμόρφωση με τα σχετικά πρότυπα ασφάλειας, δίνοντας προτεραιότητα στις επιθεωρήσεις διαδρόμου των αερομεταφορέων που είναι πιστοποιημένοι στο Ιράν σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 965/2012.

(43)
Σε περίπτωση που από τις σχετικές πληροφορίες ασφάλειας προκύψει ότι υπάρχουν άμεσοι κίνδυνοι για την ασφάλεια λόγω μη συμμόρφωσης με τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας, η Επιτροπή ενδέχεται να υποχρεωθεί να λάβει περαιτέρω μέτρα σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 2111/2005.
Αερομεταφορείς του Καζαχστάν
(44)
Από τον Ιούλιο του 2009 όλοι οι αερομεταφορείς που έχουν πιστοποιηθεί στο Καζαχστάν πλην ενός, της Air Astana, υπόκεινται σε πλήρη απαγόρευση λειτουργίας, κυρίως λόγω της αδυναμίας της αρμόδιας αρχής να ασκεί εποπτεία της ασφάλειας των αερομεταφορέων που έχουν πιστοποιηθεί στο Καζαχστάν, ήτοι της Επιτροπής Πολιτικής Αεροπορίας του Καζαχστάν («CAC»), να εφαρμόζει και να επιβάλλει τα ισχύοντα διεθνή πρότυπα ασφάλειας. Η Air Astana είχε διαγραφεί τον Δεκέμβριο του 2015 από το παράρτημα Β του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 474/2006 και της επιτρέπεται προς το παρόν να εκτελεί πτήσεις στην Ένωση.

(45)
Τον Απρίλιο του 2016 πραγματοποιήθηκε αποστολή συντονισμού και επικύρωσης του ΔΟΠΑ στο Καζαχστάν. Η αποστολή επέτρεψε στον ΔΟΠΑ να διαπιστώσει ότι η πραγματική εφαρμογή των διεθνών προτύπων ασφαλείας παρουσιάζει βελτίωση, με ποσοστό 74 %. Στις 20 Απριλίου 2016 ο ΔΟΠΑ αφαίρεσε το σοβαρό πρόβλημα ασφάλειας από το πιστοποιητικό αερομεταφορέων που παρέμενε.

(46)
Από τις 19 έως τις 23 Σεπτεμβρίου 2016 πραγματοποιήθηκε επίσκεψη επιτόπιας ενωσιακής αξιολόγησης της ασφάλειας στο Καζαχστάν. Σε αυτήν την επίσκεψη συμμετείχαν εμπειρογνώμονες από την Επιτροπή, τον EASA και κράτη μέλη. Κατά την επίσκεψη η CAC απέδειξε ότι είχε σημειώσει σημαντική πρόοδο τα τελευταία έτη. Η CAC εστίασε στην εφαρμογή των προτύπων και των συνιστώμενων πρακτικών του ΔΟΠΑ. Η CAC έχει μια παραδοσιακή προσέγγιση όσον αφορά την ασφάλεια της αεροπορίας και πρόσφατα άρχισε την εφαρμογή σύγχρονων τεχνικών διαχείρισης της ασφάλειας πτήσεων, καθώς και ένα κρατικό πρόγραμμα ασφάλειας. Κατέβαλε επίσης προσπάθειες να προσλάβει και να εκπαιδεύσει και άλλους επιθεωρητές για την εποπτεία του αεροπορικού κλάδου στο Καζαχστάν. Η εκτελεστική ομάδα της CAC έχει μεγάλη πείρα και το προσωπικό της είναι εν γένει καλώς ενημερωμένο. Το σύστημα εποπτείας της ασφάλειας της CAC βασίζεται στον έλεγχο της συμμόρφωσης με τους κανονισμούς που ισχύουν στο Καζαχστάν, αν και υιοθετείται μια κάπως άκαμπτη προσέγγιση για τα σημεία ελέγχου.

(47)
Τα στοιχεία δείχνουν ότι η συνολική εκτέλεση των καθηκόντων που έχουν ανατεθεί στην CAC συνάδει με τα πρότυπα του ΔΟΠΑ, ότι η CAC εφαρμόζει σχέδιο ελέγχου και επιτήρησης για την εποπτεία της ασφάλειας των αερομεταφορέων που έχουν πιστοποιηθεί στο Καζαχστάν, ότι εφαρμόζει το εν λόγω σχέδιο ελέγχου και επιτήρησης και ότι διενεργεί επιθεωρήσεις διαδρόμου.

(48)
Με βάση σημαντικό δείγμα αερομεταφορέων πιστοποιημένων στο Καζαχστάν, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε δύο αερομεταφορείς κατά την επιτόπια επίσκεψη ενωσιακής αξιολόγησης. Το δείγμα αυτό περιελάμβανε τους δύο μεγαλύτερους αερομεταφορείς, οι οποίοι όταν πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη περιλαμβάνονταν ακόμη στο παράρτημα Α του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 474/2006. Σκοπός της επίσκεψης ήταν να εξακριβωθεί σε ποιο βαθμό τηρούνται τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας. Επιπλέον, σκοπός της επίσκεψης, σύμφωνα με τα κοινά κριτήρια που παρατίθενται στο παράρτημα του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2111/2005, ήταν να αξιολογηθεί η προθυμία και η ικανότητα κάθε αερομεταφορέα να καλύψει τις ελλείψεις ασφάλειας. Το κύριο συμπέρασμα από τις επισκέψεις στους εν λόγω αερομεταφορείς είναι ότι δεν λείπει η προθυμία ούτε η ικανότητα αντιμετώπισης των ελλείψεων στην ασφάλεια.

(49)
Στις 23 Νοεμβρίου 2016 η CAC παρουσίασε στην Επιτροπή και στην επιτροπή ασφάλειας των αερομεταφορών τα μέτρα που έχουν ληφθεί στο Καζαχστάν για τη βελτίωση της ασφάλειας της αεροπορίας. Τα κύρια μέτρα είναι η τροποποίηση της νομοθεσίας πολιτικής αεροπορίας και των υποστηρικτικών κανονισμών, η βελτίωση της δομής και του προσωπικού της CAC, η αύξηση του αριθμού επιθεωρητών, η επικαιροποίηση του συστήματος διαχείρισης ειδίκευσης και εκπαίδευσης των επιθεωρητών, καθώς και η πρόσθετη αρχική και ανανεωτική εκπαίδευση και η εκπαίδευση στην πράξη των επιθεωρητών. Επίσης, η CAC εξήγησε ότι ανέπτυξε και άλλες διαδικασίες και πίνακες σημείων ελέγχου, κατάρτισε πρόγραμμα εποπτείας της ασφάλειας, εκτέλεσε δραστηριότητες εποπτείας της ασφάλειας και εφάρμοσε μηχανισμό επίλυσης προβλημάτων ασφάλειας. Οι βελτιώσεις στο σύστημα εποπτείας της ασφάλειας αποδείχθηκαν από τα μέτρα επιβολής που έλαβε η CAC το 2015 και το 2016.

(50)
Η CAC συνόψισε κατά την παρουσίασή της το σχέδιο διορθωτικών μέτρων που κατάρτισε ανταποκρινόμενη στις παρατηρήσεις που διατυπώθηκαν κατά την επίσκεψη επιτόπιας ενωσιακής αξιολόγησης. Τα διορθωτικά μέτρα που εκτέθηκαν περιλάμβαναν την επικαιροποίηση πολλών διαδικασιών και του πίνακα σημείων ελέγχου για τη βελτίωση των δραστηριοτήτων εποπτείας της ασφάλειας, την εφαρμογή ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων για την υποστήριξη της διαδικασίας επιτήρησης, την εισαγωγή συστήματος εθελούσιας αναφοράς περιστατικών, την εκπόνηση νέου εκπαιδευτικού προγράμματος για το 2017 και πρόσθετων δραστηριοτήτων εκπαίδευσης για την ειδίκευση περισσότερων επιθεωρητών σε επιθεωρήσεις διαδρόμου για επικίνδυνα εμπορεύματα.

(51)
Στις 23 Νοεμβρίου 2016, ως σημαντικό δείγμα, ο αερομεταφορέας Aircompany SCAT έκανε παρουσίαση της ανάπτυξής του στην Επιτροπή και στην επιτροπή ασφάλειας των αερομεταφορών, καθώς και του ιστορικού του, του δικτύου, του στόλου και των προπτικών και των σχεδίων του για το μέλλον. Η Aircompany SCAT παρείχε επίσης πληροφορίες για την οικεία οργάνωση της συντήρησης και εκπαίδευσης. Παρείχε συγκεκριμένα στοιχεία για το σύστημα διαχείρισης της ασφάλειας, καθώς και για τις επιθεωρήσεις και τους ελέγχους που έχει υποστεί. Η Aircompany SCAT ανέφερε ότι έχει εγγραφεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ελέγχου της Ασφάλειας (IOSA) της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) και ότι ο φορέας συντήρησης είναι κάτοχος πιστοποιητικού έγκρισης φορέα συντήρησης του EASA.

(52)
Με βάση όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων των αποτελεσμάτων της επιτόπιας επίσκεψης ενωσιακής αξιολόγησης και των πληροφοριών που παρασχέθηκαν κατά την ακρόαση στις 23 Νοεμβρίου 2016, κρίνεται ότι η CAC έχει σημειώσει σημαντική βελτίωση επί μεγάλο χρονικό διάστημα. Η Επιτροπή αναγνωρίζει επίσης ότι η CAC επέδειξε προθυμία να έχει σε συνεχή βάση επαφή με την Επιτροπή και ότι η CAC αναγνώρισε με διαφανή τρόπο ότι πρέπει να εξακολουθήσει να βελτιώνεται στην περαιτέρω ανάπτυξη των οικείων υποχρεώσεων επιτήρησης και επίλυσης προβλημάτων ασφάλειας. Εκτιμάται ότι η CAC έχει την ικανότητα να φέρει σε πέρας τα καθήκοντά της στην εποπτεία των αερομεταφορέων που έχουν πιστοποιηθεί στο Καζαχστάν. Κατά την ακρόαση, η CAC δεσμεύτηκε πλήρως να συνεχίσει τον διάλογο με την Επιτροπή σχετικά με την ασφάλεια, και με επιπλέον συνεδριάσεις, αν και εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο από την Επιτροπή.

(53)
Για την Aircompany SCAT, αερομεταφορέας πιστοποιημένος στο Καζαχστάν ο οποίος, ως σημαντικό δείγμα, είχε κληθεί στην ακρόαση, κρίθηκε ότι οι πληροφορίες που παρείχε στις 23 Νοεμβρίου 2016 είναι ικανοποιητικές. Ειδικότερα, έδωσε συγκεκριμένα στοιχεία για το σύστημα διαχείρισης της ασφάλειας που έχει καθιερώσει.

(54)
Με βάση τα αποτελέσματα της επιτόπιας ενωσιακής επίσκεψης στο Καζαχστάν, η οποία περιλάμβανε επισκέψεις στην CAC και σε δύο αερομεταφορείς, την παρουσίαση της CAC και του αερομεταφορέα Aircompany SCAT, υπάρχουν επαρκή στοιχεία ως προς τη συμμόρφωση με τα εφαρμοστέα διεθνή πρότυπα ασφάλειας και τις συνιστώμενες πρακτικές ασφάλειας από πλευράς της CAC και των αερομεταφορέων που έχουν πιστοποιηθεί στο Καζαχστάν.

(55)
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τα κοινά κριτήρια που παρατίθενται στο παράρτημα του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2111/2005, κρίνεται ότι ο ενωσιακός κατάλογος αερομεταφορέων που υπόκεινται σε απαγόρευση λειτουργίας εντός της Ένωσης θα πρέπει να τροποποιηθεί, ώστε να διαγραφούν από το παράρτημα Α του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 474/2006 όλοι οι αερομεταφορείς που έχουν πιστοποιηθεί στη Δημοκρατία του Καζαχστάν.

(56)
Τα κράτη μέλη θα συνεχίσουν να ελέγχουν την αποτελεσματική συμμόρφωση όλων των αερομεταφορέων που έχουν πιστοποιηθεί στο Καζαχστάν με τα σχετικά πρότυπα ασφάλειας, διενεργώντας κατά προτεραιότητα επιθεωρήσεις διαδρόμου σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 965/2012.

(57)
Σε περίπτωση που από τις σχετικές πληροφορίες ασφάλειας προκύψει ότι υπάρχουν άμεσοι κίνδυνοι για την ασφάλεια λόγω μη συμμόρφωσης με τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας, η Επιτροπή ενδέχεται να υποχρεωθεί να λάβει περαιτέρω μέτρα σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 2111/2005.
Αερομεταφορείς της Δημοκρατίας της Κιργιζίας
(58)
Από τις 25 Ιανουαρίου έως τις 5 Φεβρουαρίου 2016 ο ΔΟΠΑ πραγματοποίησε έλεγχο βάσει του Γενικού Ελεγκτικού Προγράμματος Εποπτείας της Ασφάλειας του συστήματος πολιτικής αεροπορίας της Κιργιζίας. Με βάση τα αποτελέσματα του ελέγχου του ΔΟΠΑ διαπιστώθηκε σημαντικό πρόβλημα ασφάλειας στην αδειοδότηση και την εκπαίδευση του προσωπικού, το οποίο αφορούσε την έκδοση πτυχίων και των ειδικοτήτων χειριστή στη Δημοκρατία της Κιργιζίας. Στις 30 Ιουνίου 2016 ο ΔΟΠΑ ανακοίνωσε ότι η Δημοκρατία της Κιργιζίας είχε θέσει σε εφαρμογή διορθωτικά μέτρα και ότι το σημαντικό πρόβλημα ασφάλειας σχετικά με την αδειοδότηση του προσωπικού είχε διευθετηθεί. Ωστόσο, το σημαντικό πρόβλημα ασφάλειας σχετικά με τη διαδικασία πιστοποίησης για την έκδοση των πιστοποιητικών αερομεταφορέα, που είχε διαπιστώσει ο ΔΟΠΑ στις 16 Ιουλίου 2015, παραμένει.

(59)
Στις 8 Ιουλίου 2016 πραγματοποιήκαν διαβουλεύσεις μεταξύ της Επιτροπής και των εκπροσώπων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Δημοκρατίας της Κιργιζίας. Στις εν λόγω διαβουλεύσεις, οι εκπρόσωποι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας δήλωσαν ότι η Δημοκρατία της Κιργιζίας επιθυμούσε να συνεργαστεί με την Επιτροπή και να παρέχει τεχνικές επικαιροποιήσεις για την πρόοδο όσον αφορά τις διεθνείς υποχρεώσεις της στον τομέα της ασφάλειας της αεροπορίας.

(60)
Με βάση τις περιορισμένες πληροφορίες που διαβίβασε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Δημοκρατίας της Κιργιζίας, φαίνεται ότι, παρά την αξιέπαινη δέσμευση της Δημοκρατίας της Κιργιζίας να συνεργάζεται με την Επιτροπή, είναι ακόμη ανεπαρκής η πρόοδος στη βελτίωση της εφαρμογής των διεθνών προτύπων ασφαλείας όσον αφορά τις υποχρεώσεις πιστοποίησης και επιτήρησης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Κιργιζίας.

(61)
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τα κοινά κριτήρια που παρατίθενται στο παράρτημα του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2111/2005, κρίνεται ότι στο παρόν στάδιο δεν υφίστανται λόγοι τροποποίησης του ενωσιακού καταλόγου αερομεταφορέων που υπόκεινται σε απαγόρευση λειτουργίας εντός της Ένωσης όσον αφορά τους αερομεταφορείς της Δημοκρατίας της Κιργιζίας.
Αερομεταφορείς της Λιβύης
(62)
Στις 27 Ιουλίου 2016 παργματοποιήθηκαν τεχνικές διαβουλεύσεις μεταξύ της Επιτροπής και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Λιβύης («LYCAA») με αντικείμενο ιδίως την ισχύουσα απαγόρευση λειτουργίας σε όλους τους αερομεταφορείς της Λιβύης δυνάμει του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2111/2005.

(63)
Κατά τη διάρκεια των διαβουλεύσεων, η LYCAA έδωσε λεπτομερή στοιχεία για τα αναπτυξιακά σχέδιά της όσον αφορά τις οικείες υποχρεώσεις πιστοποίησης και επιτήρησης των αερομεταφορέων της Λιβύης. Η LYCAA ανέφερε ότι, εντός των περιορισμών προβληματικού επιχειρησιακού περιβάλλοντος, δεσμεύεται να φέρει σε πέρας τις διεθνείς υποχρεώσεις της όσον αφορά την ασφάλεια της αεροπορίας.

(64)
Η Επιτροπή επικροτεί τις προσπάθειες της ηγεσίας της LYCAA και το γεγονός ότι η LYCAA δεσμεύθηκε να συνεργάζεται με την Επιτροπή για να παρέχει επικαιροποιημένες πληροφορίες στην Επιτροπή σχετικά με την κατάσταση των υποχρεώσεων πιστοποίησης και επιτήρησης.

(65)
Ωστόσο, η Επιτροπή σημειώνει ότι το προβληματικό επιχειρησιακό περιβάλλον στη Λιβύη και οι επιπτώσεις του για τη LYCAA όσον αφορά την ικανότητά της να φέρει σε πέρας τις υποχρεώσεις της εποπτείας της ασφάλειας παραμένουν κύρια πηγή ανησυχίας, διότι δεν επιτρέπει να περιορισθεί η διακινδύνευση της ασφάλειας που οδήγησε στην απόφαση να θέσει όλους τους αερομεταφορείς που έχουν πιστοποιηθεί στη Λιβύη στον ενωσιακό κατάλογο. Κρίνεται ότι, βάσει όλων των διαθέσιμων πληροφοριών, η Λιβύη δεν είναι σε θέση προς το παρόν να εκπληρώνει τις διεθνείς υποχρεώσεις της όσον αφορά την ασφάλεια της αεροπορίας.

(66)
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τα κοινά κριτήρια που παρατίθενται στο παράρτημα του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2111/2005, κρίνεται ότι στο παρόν στάδιο δεν υφίστανται λόγοι τροποποίησης του ενωσιακού καταλόγου αερομεταφορέων που υπόκεινται σε απαγόρευση λειτουργίας εντός της Ένωσης όσον αφορά τους αερομεταφορείς της Λιβύης.
Αερομεταφορείς της Μοζαμβίκης
(67)
Η Επιτροπή και ο EASA εξακολούθησαν την τελευταία περίοδο να παρέχουν τεχνική συνδρομή στις αρμόδιες αρχές της Μοζαμβίκης. Στις 10 Νοεμβρίου 2016 οι αρχές πολιτικής αεροπορίας της Μοζαμβίκης, το Instituto de Aviação Civil de Moçambique («IACM»), ενημέρωσαν την Επιτροπή ότι προέβησαν πρόσφατα σε πολλές δράσεις με σκοπό τη βελτίωση των κανονισμών του, των υποδομών και της οργάνωσής του, καθώς και των εποπτικών ικανοτήτων του στον τομέα των πτητικών προτύπων και των αεροδρομίων. Επιπλέον, το IACM επιβεβαίωσε ότι έχει προσληφθεί προσωπικό και ότι παρέχεται ανανεωτική εκπαίδευση σε όλα τα τεχνικά πεδία.

(68)
Ωστόσο, η ικανότητα του IACM να εποπτεύει τις δραστηριότητες της πολιτικής αεροπορίας στη Μοζαμβίκη δεν είναι επί του παρόντος πλήρως σύμφωνη με τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχουν επαρκή αποδεικτικά στοιχεία που να δικαιολογούν απόφαση για προσαρμογή της απαγόρευσης λειτουργίας όλων των αερομεταφορέων που έχουν πιστοποιηθεί στη Μοζαμβίκη.

(69)
Μολονότι δεν επαρκούν οι βελτιώσεις για να δικαιολογείται χαλάρωση της ισχύουσας απαγόρευσης, η κατάσταση είναι αρκετά ελπιδοφόρα ώστε να δικαιολογείται πρόσθετη επίσκεψη επιτόπιας ενωσιακής αξιολόγησης τους προσεχείς μήνες.

(70)
Σύμφωνα με τον κατάλογο που διαβίβασε το IACM στις 16 Νοεμβρίου 2016, πιστοποιήθηκαν στη Μοζαμβίκη οι δύο νέοι αερομεταφορείς Archipelago Charters Lda (AOC MOZ-25), που εκτελεί εμπορικές αερομεταφορές με ελικόπτερα, και Solenta Aviation Mozambique SA (AOC MOZ-23), που εκτελεί εμπορικές αερομεταφορές με αεροπλάνα. Το IACM ενημέρωσε επίσης την Επιτροπή ότι ανακλήθηκε το πιστοποιητικό αερομεταφορέα SAM — Solenta Aviation Mozambique SA (AOC MOZ-10), που εκτελούσε εμπορικές αερομεταφορές με αεροπλάνα.

(71)
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τα κοινά κριτήρια που καθορίζονται στο παράρτημα του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2111/2005, εκτιμάται ότι ο κοινοτικός κατάλογος αερομεταφορέων που υπόκεινται σε απαγόρευση λειτουργίας εντός της Ένωσης θα πρέπει να τροποποιηθεί, ώστε να περιληφθούν οι αερομεταφορείς Archipelago Charters Lda και Solenta Aviation Mozambique SA στο παράρτημα Α του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 474/2006 και να διαγραφεί ο αερομεταφορέας SAM — Solenta Aviation Mozambique SA από το εν λόγω παράρτημα.
Αερομεταφορείς της Ρωσικής Ομοσπονδίας
(72)
Κατά την περασμένη περίοδο, η Επιτροπή, ο EASA και οι αρμόδιες αρχές των κρατών μελών εξακολούθησαν να παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς τις επιδόσεις ασφάλειας των αερομεταφορέων που έχουν πιστοποιηθεί στη Ρωσική Ομοσπονδία και εκτελούν πτήσεις εντός της Ένωσης, μεταξύ άλλων με επιθεωρήσεις διαδρόμου κατά προτεραιότητα που πρέπει να διενεργούνται σε ορισμένους αερομεταφορείς της Ρωσικής Ομοσπονδίας σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 965/2012.

(73)
Στις 28 Οκτωβρίου 2016 η Επιτροπή, συνεπικουρούμενη από τον EASA, πραγματοποίησε συνεδρίαση με εκπροσώπους της Υπηρεσίας Αερομεταφορών της Ρωσικής Ομοσπονδίας («FATA»). Σκοπός της εν λόγω συνεδρίασης ήταν να επανεξεταστούν οι επιδόσεις ασφάλειας των αερομεταφορέων της Ρωσικής Ομοσπονδίας, με βάση τις εκθέσεις επιθεωρήσεων διαδρόμου SAFA το χρονικό διάστημα από τις 18 Οκτωβρίου 2015 έως τις 17 Οκτωβρίου 2016 και να εντοπιστούν περιπτώσεις που χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή.

(74)
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, η Επιτροπή επανεξέτασε λεπτομερέστερα τα αποτελέσματα SAFA έξι αερομεταφορέων που έχουν πιστοποιηθεί στη Ρωσική Ομοσπονδία. Η FATA ενημέρωσε την Επιτροπή ότι έλαβε μέτρα για έναν από αυτούς τους αερομεταφορείς, στον οποίο επέβαλε απαγόρευση να εκτελεί πτήσεις προς την Ένωση.

(75)
Με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες, συνάχθηκε το συμπέρασμα ότι δεν χρειαζόταν ακρόαση των ρωσικών αρχών πολιτικής αεροπορίας ή των αερομεταφορέων που έχουν πιστοποιηθεί στη Ρωσική Ομοσπονδία από την Επιτροπή και την επιτροπή ασφάλειας των αερομεταφορών.

(76)
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τα κοινά κριτήρια που παρατίθενται στο παράρτημα του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2111/2005, κρίνεται ότι στο παρόν στάδιο δεν υφίστανται λόγοι τροποποίησης του καταλόγου αερομεταφορέων που υπόκεινται σε απαγόρευση λειτουργίας εντός της Ένωσης προκειμένου να συμπεριληφθούν αερομεταφορείς της Ρωσικής Ομοσπονδίας.

(77)
Τα κράτη μέλη θα εξακολουθήσουν να ελέγχουν την ουσιαστική συμμόρφωση με τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας από τους αερομεταφορείς της Ρωσικής Ομοσπονδίας, διενεργώντας κατά προτεραιότητα επιθεωρήσεις διαδρόμου σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 965/2012.

(78)
Σε περίπτωση που από τις εν λόγω επιθεωρήσεις προκύψουν άμεσοι κίνδυνοι για την ασφάλεια λόγω μη συμμόρφωσης με τα σχετικά πρότυπα ασφάλειας, η Επιτροπή ενδέχεται να υποχρεωθεί να λάβει μέτρα κατά αερομεταφορέων της Ρωσικής Ομοσπονδίας σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 2111/2005.
Αερομεταφορείς της Ταϊλάνδης
(79)
Στις 13 Σεπτεμβρίου 2016 πραγματοποιήθηκε τεχνική συνδρίαση μεταξύ της Επιτροπής και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Ταϊλάνδης («CAAT»). Στην εν λόγω συνεδρίαση, η CAAT επικαιροποίησε στην Επιτροπή τις πληροφορίες σχετικά με την εφαρμογή του σχεδίου διορθωτικών μέτρων που εκπόνησε η CAAT για να αντιμετωπιστούν τα ευρήματα και το σοβαρό πρόβλημα ασφάλειας που διαπίστωσε ο ΔΟΠΑ μετά τον έλεγχο του ΔΟΠΑ τον Ιανουάριο του 2015. Συγκεκριμένα, η CAAT ενημέρωσε για τις βελτιώσεις που έχουν επέλθει από τον Μάιο του 2016 όσον αφορά το σύστημα χρηματοδότησής της, την ανάπτυξη της οργάνωσής της, τον αριθμό των διαθέσιμων επιθεωρητών, τους νεοδιορισθέντες διαχειριστές, την εισαγωγή συστήματος διαχείρισης των πληροφοριών, τη βελτίωση της πρωτογενούς αεροπορικής νομοθεσίας, την επικαιροποίηση των κανονισμών εκμετάλλευσης και των εσωτερικών εγχειριδίων, την εκπαίδευση των επιθεωρητών και τη νέα έναρξη των εποπτικών δραστηριοτήτων ασφάλειας στην Ταϊλάνδη.

(80)
Η CAAT εργάζεται προς το παρόν για την επαναπιστοποίηση των αερομεταφορέων της Ταϊλάνδης και εν προκειμένω χρησιμοποιεί προσέγγιση πέντε σταδίων. Το έργο άρχισε στις 12 Σεπτεμβρίου 2016 και για τους 25 αερομεταφορείς που δραστηριοποιούνται σε διεθνές επίπεδο προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2017. Σύμφωνα με την CAAT, διατίθενται αρκετοί επιθεωρητές και υποστήριξη από τους παρόχους τεχνικής συνδρομής για την εκτέλεση του έργου. Εν προκειμένω, πρέπει να επισημανθεί ότι η CAAT δεν δέχεται ακόμη αιτήσεις για πιστοποιητικά αερομεταφορέα από νέους αερομεταφορείς και ότι επιβάλλεται περιορισμός στην αύξηση των δραστηριοτήτων των υπαρχόντων αερομεταφορέων. Αυτό συμβάλλει στη διαχείριση του φόρτου πιστοποίησης και διασφαλίζει ότι δεν δημιουργούνται νέοι κίνδυνοι ασφάλειας.

(81)
Με βάση τις πληροφορίες που υποβλήθηκαν κατά τη συνεδρίαση κατέστη σαφές ότι, μολονότι η CAAT είχε σημειώσει ότι ήταν προτεραιότητά της, η καθημερινή εποπτεία και επιτήρηση των αεροπορικών δραστηριοτήτων παρουσιάζει καθυστέρηση. Οι δραστηριότητες επιθεώρησης πραγματοποιούνται κυρίως στο πεδίο της αξιοπλοΐας και όχι των πτητικών λειτουργιών. Σύμφωνα με την CAAT, η καθημερινή εποπτεία και επιτήρηση των αεροπορικών δραστηριοτήτων θα βελτιωθεί βαθμιαία, όταν προσληφθούν και εκπαιδευθούν νέοι επιθεωρητές και αρχίσει να εφαρμόζεται πλήρως το αυτοματοποιημένο σύστημα παρακολούθησης.

(82)
Στις 14 Νοεμβρίου 2016 η CAAT παρείχε συμπληρωματικές πληροφορίες σχετικά με την πρόοδο στην εφαρμογή των διορθωτικών μέτρων και λεπτομερή στοιχεία για τις πρόσφατες δραστηριότητες εποπτείας και επιτήρησης. Οι πληροφορίες δείχνουν ότι η CAAT διενεργεί επιχειρησιακές επιθεωρήσεις, ότι διαπιστώνονται ευρήματα και ότι οι ενδιαφερόμενοι αερομεταφορείς διαθέτουν διαδικασία για να επιλύουν τα ευρήματα και να εφαρμόζουν διορθωτικά μέτρα, τα οποία στη συνέχεια αποδέχεται η CAAT.

(83)
Η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης και η CAAT επιδεικνύουν σαφή προσήλωση στη βελτίωση του συστήματος εποπτείας της ασφάλειας στην Ταϊλάνδη και η CAAT παρείχε αποδεικτικά στοιχεία ότι τους τελευταίους έξι μήνες σημειώθηκε σημαντική πρόοδος. Επιπλέον, οι διαθέσιμες πληροφορίες σχετικά με την ασφάλεια των αερομεταφορέων που είναι πιστοποιημένοι στην Ταϊλάνδη δεν δικαιολογούν απόφαση επιβολής απαγόρευσης ή περιορισμών λειτουργίας. Οι διαβουλεύσεις με τις αρχές της Ταϊλάνδης σύμφωνα με το άρθρο 3 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 473/2006 θα συνεχιστούν με σκοπό την παρακολούθηση της κατάστασης εκ του σύνεγγυς.

(84)
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τα κοινά κριτήρια που παρατίθενται στο παράρτημα του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2111/2005, κρίνεται ότι στο παρόν στάδιο δεν υφίστανται λόγοι τροποποίησης του καταλόγου αερομεταφορέων που υπόκεινται σε απαγόρευση λειτουργίας εντός της Ένωσης, όσον αφορά αερομεταφορείς της Ταϊλάνδης.

(85)
Τα κράτη μέλη θα εξακολουθήσουν να ελέγχουν την ουσιαστική συμμόρφωση με τα σχετικά πρότυπα ασφάλειας, δίνοντας προτεραιότητα στις επιθεωρήσεις διαδρόμου των αερομεταφορέων που έχουν πιστοποιηθεί στην Ταϊλάνδη σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 965/2012.

(86)
Σε περίπτωση που από τις σχετικές πληροφορίες ασφάλειας προκύψει ότι υπάρχουν άμεσοι κίνδυνοι για την ασφάλεια λόγω μη συμμόρφωσης με τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας, η Επιτροπή ενδέχεται να υποχρεωθεί να λάβει περαιτέρω μέτρα σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 2111/2005.

(87)
Συνεπώς, ο κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 474/2006 θα πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως.

(88)
Τα μέτρα που προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό είναι σύμφωνα με τη γνώμη της επιτροπής ασφάλειας των αερομεταφορών,
ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ:
Άρθρο 1
Ο κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 474/2006 τροποποιείται ως εξής:
1)
το παράρτημα Α αντικαθίσταται από το κείμενο που παρατίθεται στο παράρτημα I του παρόντος κανονισμού·

2)
το παράρτημα Β αντικαθίσταται από το κείμενο που παρατίθεται στο παράρτημα II του παρόντος κανονισμού.
Άρθρο 2
Ο παρών κανονισμός αρχίζει να ισχύει την επομένη της ημέρας δημοσίευσής του στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο παρών κανονισμός είναι δεσμευτικός ως προς όλα τα μέρη του και εφαρμόζεται άμεσα σε κάθε κράτος μέλος.
Βρυξέλλες, 8 Δεκεμβρίου 2016.
Για την Επιτροπή,
εξ ονόματος του Προέδρου,
Violeta BULC
Μέλος της Επιτροπής


(2)  Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 474/2006 της Επιτροπής, της 22ας Μαρτίου 2006, για τη σύσταση κοινοτικού καταλόγου αερομεταφορέων οι οποίοι υπόκεινται σε απαγόρευση λειτουργίας εντός της Κοινότητας, όπως προβλέπεται στο κεφάλαιο II του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2111/2005 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (ΕΕ L 84 της 23.3.2006, σ. 14).
(3)  Κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 3922/1991 του Συμβουλίου, της 16ης Δεκεμβρίου 1991, για την εναρμόνιση τεχνικών κανόνων και διοικητικών διαδικασιών στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας (ΕΕ L 373 της 31.12.1991, σ. 4).
(4)  Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 473/2006 της Επιτροπής, της 22ας Μαρτίου 2006, για θέσπιση των εκτελεστικών κανόνων όσον αφορά τον κοινοτικό κατάλογο των αερομεταφορέων οι οποίοι υπόκεινται σε απαγόρευση λειτουργίας εντός της Κοινότητας, όπως προβλέπεται στο κεφάλαιο II του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2111/2005 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (ΕΕ L 84 της 23.3.2006, σ. 8).
(5)  Κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 965/2012 της Επιτροπής, της 5ης Οκτωβρίου 2012, για καθορισμό τεχνικών απαιτήσεων και διοικητικών διαδικασιών όσον αφορά τις πτητικές λειτουργίες δυνάμει του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 216/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (ΕΕ L 296 της 25.10.2012, σ. 1).

(6)  Κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 452/2014 της Επιτροπής, της 29ης Απριλίου 2014, για τον καθορισμό των τεχνικών απαιτήσεων και των διοικητικών διαδικασιών που αφορούν τις πτητικές λειτουργίες αερομεταφορέων τρίτων χωρών σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 216/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (ΕΕ L 133 της 6.5.2014, σ. 12).

Κάντε κλικ στην ετικέτα να δείτε τα βιβλία μας


E-mail = ggioggaras@Gmail.com


Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου