Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2016

Διαμόρφωση της φορολογητέας αξίας των αυτοκινήτων οχημάτων». (Αριθμ. ΔΕΦΚ Δ 5043421 ΕΞ 2013/20.12.2013 και Αρ.Πρωτ.: ΔΕΦΚΔ 5043812 ΕΞ 2013/31.12.2013) (Μάθημα 3) 10 Δεκεμβρίου 2016


Διαμόρφωση της φορολογητέας αξίας των αυτοκινήτων οχημάτων». (Αριθμ. ΔΕΦΚ Δ 5043421 ΕΞ 2013/20.12.2013 και Αρ.Πρωτ.: ΔΕΦΚΔ 5043812 ΕΞ 2013/31.12.2013) (Μάθημα 3) 10 Δεκεμβρίου 2016


Αριθμ. ΔΕΦΚ Δ 5043421 ΕΞ 2013
(ΦΕΚ Β΄ 3340/30.12.2013)
(ΑΔΑ: ΒΛΓ2Η-ΦΟ6)
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 5032319/5080/12−08−2009 (ΦΕΚ 1763/Β΄/25−08−09) AYO «Δικαιολογητικά και διατυπώσεις προσδιορισμού και διαμόρφωσης της φορολογητέας αξίας των αυτοκινήτων οχημάτων»
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παρ.4 του άρθρου 126 του Ν. 2960/2001 (Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας) Φ.Ε.Κ. 265/Α, με την οποία εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Οικονομικών να καθορίζει τα απαραίτητα ή πρόσφορα για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας ή του κυλινδρισμού του κινητήρα των επιβατικών αυτοκινήτων, δικαιολογητικά στοιχεία καθώς και την αναγκαία διαδικασία και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντα Κώδικα.
2. Τις διατάξεις του άρθρου 126 του Ν. 2960/2001 (ΦΕΚ 265/τ.Α΄), όπως τροποποιείται με το πέμπτο άρθρο του Ν. 4211/2013 (ΦΕΚ 256/Α΄/28−11−2013).
3. Τις διατάξεις του άρθρου 121 του Ν. 2960/2001 (ΦΕΚ 265/ τ.Α΄).
4. Την ανάγκη ρύθμισης του τρόπου που ο τυχόν πρόσθετος εξοπλισμός θα λαμβάνεται υπόψη για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης στα επιβατικά αυτοκίνητα.
5. Την ανάγκη καθιέρωσης φόρμας πληροφόρησης για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης, παροχής οδηγιών συμπλήρωσης, καθώς και καθορισμού της αναγκαίας διαδικασίας.
6. Την ανάγκη καθορισμού των στοιχείων που λαμβάνονται υπόψη για τον καθορισμό των ποσοστών απομείωσης της τιμής χονδρικής πώλησης για μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα ανάλογα με την κατηγορία αμαξώματος και την ηλικία ανά έτος και εξάμηνο, καθώς και του τρόπου υπολογισμού των ποσοστών των ενδιάμεσων μηνών.
7. Την υπ’ αριθμ. ΥΠΟΙΚ 07927 ΕΞ (ΦΕΚ 2574/ τ.Β/24.09.12) κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών περί «Ανάθεσης αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών Γεώργιο Μαυραγάνη».
8. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,
αποφασίζουμε:
Τροποποιούμε την απόφαση του Υπουργού Οικονομικών 5032319/5080/12−08−2009 (ΦΕΚ 1763/ τ.Β΄/25−08−09) «Δικαιολογητικά και διατυπώσεις προσδιορισμού και διαμόρφωσης της φορολογητέας αξίας των αυτοκινήτων οχημάτων», ως ακολούθως:
Άρθρο 1
1. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 3 αντικαθίσταται ως εξής:
«Η αξία του προαιρετικού (EXTRA) εξοπλισμού των αυτοκινήτων που δεν περιλαμβάνεται στην τιμή χονδρικής πώλησης θα προστίθεται στην τιμή χονδρικής πώλησης για τη διαμόρφωση της τελικής φορολογητέας αξίας, λαμβάνοντας υπόψη και τα ακόλουθα:
α) Αν οι τιμοκατάλογοι τιμών χονδρικής πώλησης ταυτίζονται με τους καταλόγους λιανικής πώλησης ως προς τον στάνταρντ και προαιρετικό εξοπλισμό, η αξία του ήδη ενσωματωμένου εξοπλισμού σε ένα μοντέλο ή σε μια παραλλαγή οχήματος, σύμφωνα με τους καταλόγους της λιανικής δεν θα προστίθεται στην τιμή χονδρικής πώλησης για τη διαμόρφωση της τελικής φορολογητέας αξίας.
β) Αν οι τιμοκατάλογοι τιμών χονδρικής πώλησης, περιλαμβάνουν ως προαιρετικό εξοπλισμό, εξοπλισμό που στους τιμοκαταλόγους λιανικής θεωρείται στάνταρντ, τότε για λόγους ορθού υπολογισμού της συνολικής αξίας, η αξία του εν λόγω προαιρετικού εξοπλισμού, προστίθεται στην τιμή χονδρικής, κατ’ αναλογία με τους τιμοκαταλόγους λιανικής.»
2. Στο άρθρο 7 προστίθενται παράγραφοι 5 και 6, ως εξής:
«5. Δύναται επίσης, για σκοπούς πληροφόρησης, η φορολογητέα αξία επιβατικού αυτοκινήτου να προσδιορίζεται εκ των προτέρων από τις αρμόδιες υπηρεσίες προσδιορισμού αξιών, κατ’ εφαρμογή των οριζομένων στο πρώτο εδάφιο, της περίπτωσης α΄, της παραγράφου 1 του άρθρου 126 του Ν. 2960/01, μετά από υποβολή Φόρμας Πληροφόρησης, ως παράρτημα Ιγ, από τον ενδιαφερόμενο, ανεξάρτητα από την κατάθεση ή μη παραστατικού θέσης του εν λόγω αυτοκινήτου σε ανάλωση ή την υποβολή δήλωσης άφιξης οχήματος, προκειμένου για οχήματα προερχόμενα από τα λοιπά κ−μ ή δηλωτικού εισαγωγής, προκειμένου για οχήματα τρίτων προς την Ε.Ε. χωρών.
6. Η Φόρμα Πληροφόρησης επιστρέφεται συμπληρωμένη στον ενδιαφερόμενο, προκειμένου εκείνος να προβεί στον υπολογισμό της τελικής φορολογητέας αξίας και του τέλους ταξινόμησης, ακολουθώντας τις οδηγίες συμπλήρωσής της, ως παράρτημα 1δ. Ο υπολογισμός της φορολογητέας αξίας και του τέλους ταξινόμησης από τον ενδιαφερόμενο δεν έχει δεσμευτικό χαρακτήρα για την αρμόδια Υπηρεσία, η οποία με βάση τα πραγματικά στοιχεία διαμορφώνει τη φορολογητέα αξία και το τέλος ταξινόμησης.»
3. Το άρθρο 8 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 8
Απομείωση φορολογητέας αξίας
1. Η φορολογητέα αξία που προσδιορίζεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες αξιών για τα μεταχειρισμένα οχήματα των άρθρων 3 και 5 της παρούσας για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης, μειώνεται από τις αρμόδιες τελωνειακές αρχές στις οποίες κατατέθηκαν τα σχετικά παραστατικά θέσης αυτών σε ανάλωση, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περίπτωση α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 126 του Ν. 2960/01, προκειμένου για επιβατικά ή στην περίπτωση α΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 124 του Ν. 2960/01, προκειμένου για μοτοσικλέτες.
2. Τα ποσοστά απομείωσης της απόφασης του τρίτου εδαφίου της περίπτωσης α΄, της παραγράφου 1, του άρθρου 126, του Ν. 2960/01, για τα επιβατικά αυτοκίνητα, καθορίζονται ανά εξάμηνο και έτος ηλικίας του αυτοκινήτου, καθώς και ανά κατηγορία αμαξώματος, ως εξής:
α. Για τον προσδιορισμό τους, λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία ταξινομήσεων έτους της προηγούμενης τριετίας, ως έτος βάσης και ο πραγματικός ρυθμός απομείωσης των πιο αντιπροσωπευτικών μοντέλων ανά κατηγορία. Το ικανό δείγμα ανά κατηγορία ορίζεται σε ποσοστό 30% επί των συνολικών ταξινομήσεων και οι κατηγορίες αμαξώματος είναι: 4χ4 οχήματα παντός εδάφους (suv−atv), χάτσμπακ, σεντάν, κάμπριο, κουπέρόουντστερ και οχήματα πολλαπλών χρήσεων (mpv).
β. Ο ρυθμός απομείωσης για τον προσδιορισμό της κλίμακας των ποσοστών λαμβάνεται από τον λόγο της τελευταίας τιμής τιμοκαταλόγου λιανικής πώλησης καινούργιου αυτοκινήτου, αφαιρούμενης της μέσης υπολειμματικής αξίας όμοιου μεταχειρισμένου, προς την τελευταία τιμή τιμοκαταλόγου λιανικής πώλησης καινούργιου.
γ. Τα κριτήρια διαμόρφωσης της μέσης υπολειμματικής αξίας των μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων είναι η ημερομηνία 1ης κυκλοφορίας, τα τεχνικά χαρακτηριστικά, ο εξοπλισμός, ο μέσος όρος διανυθέντων χιλιόμετρων ανά κατηγορία, ο κύκλος ζωής τους, καθώς και η προσφορά και η ζήτηση. Η ως άνω μέση υπολειμματική αξία, δύναται να λαμβάνεται από οδηγούς αξίας μεταχειρισμένων οχημάτων στη χώρα μας.
δ. Μετά το 5° έτος ηλικίας, ο ρυθμός απομείωσης προσαρμόζεται, ώστε έως το 16° έτος, να φτάνει το 95% βαθμιαία.
3. Τα ποσοστά απομείωσης για τους ενδιάμεσους μήνες από αυτούς που αναφέρονται στην απόφαση του τρίτου εδαφίου της περίπτωσης α΄, της παραγράφου 1, του άρθρου 126, του Ν. 2960/01 καθορίζονται αναλογικά, χωρίς να υπολείπονται των ποσοστών του αμέσως προηγούμενου ποσοστού εξαμήνου ή έτους κατά περίπτωση.
4. Σε περίπτωση τελωνισμού μοτοσικλετών που έχουν αγοραστεί και κυκλοφορήσει στο εξωτερικό από πρόσωπα που διαμένουν ή εργάζονται στο εξωτερικό και τα προσκομιζόμενα τιμολόγια αναφέρονται στην ημερομηνία έκδοσης της άδειας κυκλοφορίας στο όνομά τους, η τιμολογιακή αυτή αξία, προκειμένου να συγκριθεί με τη χονδρική αξία, πρέπει προηγούμενα να μειωθεί με τα ποσοστά μείωσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ανωτέρω παράγραφο 1».
Άρθρο 2
Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 20 Δεκεμβρίου 2013
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ & Ε.Φ.Κ. Δ/ΝΣΗ Ε.Φ.Κ
ΤΜΗΜΑ Δ"

ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ
Αθήνα, 31 Δεκεμβρίου 2013
Αρ.Πρωτ.: ΔΕΦΚΔ 5043812 ΕΞ 2013
ΑΔΑ: ΒΙ65Η-3ΝΥ
ΠΡΟΣ: ΩςΠ.Δ.
ΘΕΜΑ: Κοινοποίηση (α) της υπ' αρ. ΔΕΦΚΔ 5043420 ΕΞ 2013/20-12-2013 Απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Καθορισμός ποσοστών απομείωσης ανάλογα με την ηλικία και την κατηγορία αμαξώματος των μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων» (ΦΕΚ3340/Β /30-12-2013)- ΑΔΑ: ΒΛΓ2Η-ΤΦ6 και (β) της υπ' αρ. ΔΕΦΚ Δ 5043421 ΕΞ 2013/20-12-2013 Απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Τροποποίηση της υπ' αρ. 5032319/5080/12-08-2009 (ΦΕΚ 1763/Β' /25-08-09) ΑΥΟ «Δικαιολογητικά και διατυπώσεις προσδιορισμού και διαμόρφωσης της φορολογητέας αξίας των αυτοκινήτων οχημάτων»» (ΦΕΚ 3340/Β /30-12-2013) ΑΔΑ: ΒΛΓ2Η-Φ06
ΣΧΕΤ. : Η αρ. πρωτ. ΔΕΦΚ Α 5041917 ΕΞ 2013/4-12-13 ΕΔΥΟ
Σε συνέχεια της ανωτέρω σχετικής, με την οποία κοινοποιήθηκε ο ν. 4211/13 (ΦΕΚ 256/Α'), με το πέμπτο άρθρο του οποίου τροποποιήθηκε το άρθρο 126 του ν.2960/01, κοινοποιούμε για ενημέρωση και εφαρμογή τις εν θέματι Α.Υ.Ο., αναφορικά με τον προσδιορισμό και τη διαμόρφωση της φορολογητέας αξίας των επιβατικών αυτοκινήτων για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης, επισημαίνοντας τα ακόλουθα:
Α. Ποσοστά Απομείωσης - Κατηγορία Αμαξώματος
Με την κοινοποιούμενη (α) σχετική ΑΥΟ καθορίζονται τα ποσοστά απομείωσης της τιμής χονδρικής πώλησης για τη διαμόρφωση της αξίας των μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων ανά εξάμηνο και έτος ηλικίας των αυτοκινήτων, καθώς και ανά κατηγορία αμαξώματος. τα οποία ισχύουν από 28/12/2013. Ο καθορισμός τους έγινε βάσει των κριτηρίων και της μεθοδολογίας της παραγράφου 2 του άρθρου 8 της υπ' αρ. 5032319/5080/2009 ΑΥΟ, όπως τροποποιήθηκε με την ως άνω (β) κοινοποιούμενη ΑΥΟ. Επίσης, για διευκόλυνση, επισυνάπτεται στην παρούσα πίνακας, ο οποίος περιλαμβάνει τα ποσοστά και των ενδιάμεσων μηνών.
Η διαπίστωση της κατηγορίας αμαξώματος γίνεται είτε από την έγκριση τύπου του οχήματος, είτε από το πιστοποιητικό συμμόρφωσης. Εναλλακτικά, η κατηγορία αμαξώματος μπορεί να διαπιστώνεται από τη σχετική κατηγορία (segment) του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.
Οι κατηγορίες (segments) του ΣΕΑΑ είναι διαθέσιμες στον ιστότοπο http://www.seaa.gr//Στοιχεία Αγοράς/ Στατιστικά Στοιχεία/Segments Επιβατικών. Αναλυτικότερα κατά μάρκα, μοντέλο και έκδοση η κατηγορία αναφέρεται επίσης στον «Οδηγό Κατανάλωσης Καυσίμου και Εκπομπών C02, Έτους ...». Οι εν λόγω Οδηγοί είναι διαθέσιμοι στη διαδικτυακή πύλη του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, καθώς και στη διαδικτυακή πύλη της Τελωνειακής Υπηρεσίας (http://www.icisnet.gr/).
Έγκριση τύπου /
πιστοποιητικό συμμόρφωσης _ Ένδειξη τύπου αμαξώματος
Κατηγορία αμαξώματος
Αναλυτική Περιγραφή
Κατηγορία ΣΕΑΑ*
Παρατηρήσεις
ΑΑ AC
Σεντάν
Επιβατικό αυτοκίνητο τριών όγκων, με κλειστό αμάξωμα, 4 ή παραπάνω θέσεις, 2 ή 4 πόρτες.
D, Ε, F, G
Στην κατηγορία κατατάσσονται οι λιμουζίνες και τα στέισον βάγκον.
ΑΒ
Χάτσμπακ
Επιβατικό αυτοκίνητο δύο
όγκων: ο χώρος επιβατών/αποσκευών είναι προσβάσιμος με 3Π ή 5Π πόρτα.
Α, Β, C
AD
Κουπέ/ρόουντστερ
Επιβατικό αυτοκίνητο με 2 πόρτες συνήθως. Το ύψος του αυτοκινήτου είναι χαμηλό. Περιορισμένος χώρος αποσκευών και πίσω θέσεων.
SP COUPE
SP ROADSTER
ΑΕ
Κάμπριο
Επιβατικό αυτοκίνητο με αναδιπλούμενη - πτυσσόμενη ή αφαιρούμενη οροφή, με 2 πόρτες συνήθως.
SP CABRIO
Στην κατηγορία κατατάσσονται τα αυτοκίνητα τύπου τάργκα
AF
Πολλαπλής χρήσης όχημα
Επιβατικό αυτοκίνητο μεγάλων χώρων και μεγάλου ύψους. Οικογενειακό αυτοκίνητο.
MPV
Στην κατηγορία κατατάσσονται τα οχήματα τύπου βαν, τα διπλοκάμπινα επιβατικά, τα ειδικά οχήματα μεταφοράς
(ασθενοφόρα, νεκροφόρες, κλούβες κ.α) και τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα.
4X4 (ATV-SUV)
Παντός εδάφους οχήματα. Υπερυψωμένα από το έδαφος.
4X4 SUV-ATV
Σύμφωνα με το άρθρο 126 του ν.2960/01, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, η βαρύτητα του κριτηρίου των διανυθέντων χιλιομέτρων αυξάνεται σημαντικά. Πλέον, η φορολογητέα αξία, μετά την απομείωση ανάλογα με την ηλικία και το αμάξωμα, μειώνεται περαιτέρω ποσοστιαία με χρήση συντελεστή 0,30 για κάθε 500 επιπλέον χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί από τον ετήσιο μέσο όρο των 15.000 χλμ. Επισημαίνεται ότι, η μείωση λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων δεν δύναται να υπερβαίνει το 30% της αξίας που προσδιορίζεται μετά την απομείωση λόγω ηλικίας και αμαξώματος.
Η συνολική δε απομείωση, λόγω ηλικίας, αμαξώματος και διανυθέντων χιλιομέτρων, πλέον του μέσου όρου, δεν δύναται να υπερβαίνει το 95%.
Παραδείγματα υπολογισμού απομείωσης λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων άνω του μέσου όρου.
α. Έστω μεταχειρισμένο επιβατικό αυτοκίνητο διετίας με 36.000 διανυθέντα χιλιόμετρα.
Μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων για τη διετία: 15.000*2= 30.000.
Επιπλέον διανυθέντα χιλιόμετρα: 36.000-30.000 = 6.000.
Επομένως, η φορολογητέα αξία θα μειωθεί περαιτέρω κατά 6.000/500*0,30 = 3,6%
β. Έστω μεταχειρισμένο επιβατικό αυτοκίνητο 18 μηνών με 36.000 διανυθέντα χιλιόμετρα. Μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων για τους 18 μήνες: (18*15.000)/12= 22.500. Επιπλέον διανυθέντα χιλιόμετρα: 36.000-22.500 = 13.500.
Επομένως, η φορολογητέα αξία θα μειωθεί περαιτέρω κατά 13.500/500*0,30 = 8,1%.
Για σκοπούς επαλήθευσης και ορθής διαμόρφωσης της φορολογητέας αξίας, τα διανυθέντα χιλιόμετρα συμπληρώνονται στο πεδίο «αριθμός» της θέσης 44.2 «επισυναπτόμενα έγγραφα» της Ειδικής Δήλωσης και στη θέση 44.1 της διασάφησης (ΕΔΕ) με κωδικό 1Ε13. Στο ίδιο πεδίο, συμπληρώνεται επίσης και η κατηγορία αμαξώματος με κωδικό 1Ε14».
Β. Κατάργηση σύγκρισης με «πράγματι πληρωθείσα ή πληρωτέα αξία»
Όπως επισημάνθηκε με την ως άνω σχετική ΕΔΥΟ, το δεύτερο εδάφιο, της περίπτωσης β', της παραγράφου 1 του άρθρου 126 του ν.2960/01 απαλείφθηκε με το πέμπτο άρθρο του ν.4211/13, που τέθηκε σε ισχύ από 28/12/2013 και καταλαμβάνει παραστατικά που κατατέθηκαν από την ημερομηνία αυτή, ώστε να μην λαμβάνεται πλέον υπόψη «η πράγματι πληρωθείσα ή πληρωτέα αξία», για τη διαμόρφωση της φορολογητέας αξίας των επιβατικών αυτοκίνητων, με σκοπό την αποφυγή στρεβλώσεων στην αγορά, ειδικά των μεταχειρισμένων ΙΧΕ.
Γ. Πρόσθετος Εξοπλισμός
Σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 3 της ΑΥΟ 5032319/5080/2009, όπως τροποποιήθηκε με την ανωτέρω (β) σχετική, οι αρμόδιες υπηρεσίες για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας (Τμήμα Δασμοφορολογητέας αξίας στις Τελωνειακές Περιφέρειες Αττικής και Θεσσαλονίκης), δεδομένου ότι οι τιμοκατάλογοι χονδρικής και λιανικής πώλησης δεν ταυτίζονται πάντοτε, ως προς τι θεωρείται βασικός και τι πρόσθετος εξοπλισμός, θα πρέπει να λαμβάνουν ιδιαίτερη μέριμνα, όσον αφορά στον υπολογισμό της αξίας του εξοπλισμού. Ειδικότερα, η αξία του προαιρετικού (EXTRA) εξοπλισμού των αυτοκινήτων που δεν περιλαμβάνεται στην τιμή χονδρικής πώλησης θα εξακολουθήσει να προστίθεται στην τιμή χονδρικής πώλησης για τη διαμόρφωση της τελικής φορολογητέας αξίας, λαμβάνοντας ωστόσο, υπόψη και τα ακόλουθα:
α) Αν οι τιμοκατάλογοι τιμών χονδρικής πώλησης, ταυτίζονται με τους καταλόγους λιανικής πώλησης ως προς τον στάνταρντ και προαιρετικό εξοπλισμό, ο ήδη ενσωματωμένος εξοπλισμός σε ένα μοντέλο ή σε μια παραλλαγή οχήματος, σύμφωνα με τους καταλόγους της λιανικής, δεν θα προστίθεται στην τιμή χονδρικής πώλησης για τη διαμόρφωση της τελικής φορολογητέας αξίας.
β) Αν οι τιμοκατάλογοι τιμών χονδρικής πώλησης, περιλαμβάνουν ως προαιρετικό εξοπλισμό, εξοπλισμό που στους τιμοκαταλόγους λιανικής θεωρείται στάνταρντ, τότε για λόγους ορθού υπολογισμού της συνολικής αξίας, η αξία του εν λόγω προαιρετικού εξοπλισμού, προστίθεται στην τιμή χονδρικής, κατ' αναλογία με τους τιμοκαταλόγους λιανικής, όπου συμπεριλαμβάνεται ήδη στην τιμή, για τη διαμόρφωση της φορολογητέας αξίας.
Δ. Φόρμα Πληροφόρησης
Με σκοπό την ακριβέστερη πληροφόρηση των ενδιαφερομένων ως προς τη φορολογητέα αξία για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης, με την ως άνω (β) κοινοποιούμενη ΑΥΟ, καθιερώνεται σχετικό έντυπο φόρμας πληροφόρησης στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, καθώς και οδηγίες συμπλήρωσής της, τόσο από τους ενδιαφερόμενους, όσο και από τις αρμόδιες αρχές. Διευκρινίζεται ότι το έντυπο της φόρμας είναι ανηρτημένο στη διαδικτυακή πύλη της τελωνειακής υπηρεσίας (http://www.icisnet.gr/) στη διαδρομή υπηρεσίες προς πολίτες/ αυτοκίνητα οχήματα - φορολογία/έντυπα πίνακες. Το έντυπο επίσης θα διατίθεται από τα Τελωνεία. Η φόρμα υποβάλλεται από τους ενδιαφερόμενους στις αρμόδιες αρχές (Τμήμα Δασμοφορολογητέας αξίας εμπορευμάτων της Τελωνειακής Περιφέρειας Αττικής: Πλ. Αγ. Νικολάου, Πειραιάς, fax: 210 4285927, e-mail: dta.axies.emporeumaton@1985.syzefxis.gov.gr/ Τμήμα Δασμοφορολογητέας αξίας Τελωνειακής Περιφέρειας θεσσαλονίκης, Στρ. Μπραντούνα 3, fax: 2310 546485, e-mail: ditel.the@n3.syzefxis.gov.gr) και επιστρέφεται συμπληρωμένη ως προς τη βασική φορολογητέα αξία (τιμή χονδρικής πώλησης, χωρίς τις απομειώσεις). Νοείται ότι, όταν η βασική αξία αναφέρεται σε ξένο νόμισμα θα λαμβάνεται υπόψη η τρέχουσα ισοτιμία με το ευρώ.
Παραδείγματα για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης για τη διευκόλυνση των ενδιαφερομένων, περιλαμβάνονται στις οδηγίες συμπλήρωσής της. Τέλος, επισημαίνεται ότι το ακριβές ποσό του τέλους ταξινόμησης που θα πρέπει να καταβληθεί για συγκεκριμένο όχημα, προσδιορίζεται επακριβώς από την αρμόδια τελωνειακή αρχή (τελωνείο) κατά τον τελωνισμό, καθόσον αυτό εξαρτάται από όλα τα δικαιολογητικά έγγραφα για τον προσδιορισμό της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, της φορολογητέας αξίας κ.α., τα οποία υποβάλλονται μαζί με το τελωνειακό παραστατικό, καθώς και από τον έλεγχο του αυτοκινήτου για επαλήθευση τυχόν extra εξοπλισμού, των διανυθέντων χιλιομέτρων κ.α..
Κάθε προηγούμενη εγκύκλιος διαταγή, κατά το μέρος που έρχεται σε αντίθεση με την παρούσα, παύει να έχει εφαρμογή.
ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ                        Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Ο ΤΜΗΜΑΤΑΡΧΗΣ                                           Ε. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ

Κάντε κλικ στην ετικέτα να δείτε τα βιβλία μας 

E-mail = ggioggaras@Gmail.com

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου