Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2017

Τελωνειακό καθεστώς προσωρινής εισαγωγής εμπορευματοκιβωτίων Καν. 3312/89 (Μάθημα 7) 26 Σεπτεμβρίου 2017


Τελωνειακό καθεστώς προσωρινής εισαγωγής εμπορευματοκιβωτίων  Καν. 3312/89 (Μάθημα 7) 26 Σεπτεμβρίου 2017


31989R3312
Κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 3312/89 του Συμβουλίου της 30ής Οκτωβρίου 1989 περί του καθεστώτος προσωρινής εισαγωγής των εμπορευματοκιβωτίων 

Επίσημη Εφημερίδα αριθ. L 321 της 04/11/1989 σ. 0005 - 0007

*****
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΟΚ) αριθ. 3312/89 ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
της 30ής Οκτωβρίου 1989
περί του καθεστώτος προσωρινής εισαγωγής των εμπορευματοκιβωτίων
ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ,
Έχοντας υπόψη:
τη συνθήκη για την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Κοινότητας, και ιδίως το άρθρο 113,
την πρόταση της Επιτροπής,
Εκτιμώντας:
ότι ο κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 2096/87 του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 1987 για το καθεστώς προσωρινής εισαγωγής των εμπορευματοκιβωτίων (1) έχει ακυρωθεί με την απόφαση του Δικαστηρίου της 2ας Φεβρουαρίου 1989 στην υπόθεση 275/87 (2)· ότι τα αποτελέσματα του εν λόγω κανονισμού, μετά από σχετική απόφαση του Δικαστηρίου, εξακολουθούν να παράγονται μέχρις ότου αρχίσουν να ισχύουν τα μέτρα που πρόκειται να λάβει το Συμβούλιο για να εξασφαλίσει την εκτέλεση της ακυρωτικής απόφασης·
ότι η κοινοτική νομοθεσία πρέπει να καλύπτει την προσωρινή εισαγωγή των εμπορευματοκιβωτίων που δεν ανταποκρίνονται στους όρους που προβλέπονται στα άρθρα 9 και 10 της συνθήκης· ότι τα κράτη μέλη είναι συμβαλλόμενα μέρη της τελωνειακής σύμβασης για τα εμπορευματοκιβώτια που έχει συναφθεί στη Γενεύη στις 18 Μαΐου 1956 ή της τελωνειακής σύμβασης για τα εμπορευματοκιβώτια που έχει συναφθεί στη Γενεύη στις 2 Δεκεμβρίου 1972· ότι αυτές οι συμβάσεις έχουν επίπτωση στην κοινή τελωνειακή νομοθεσία· ότι είναι ανάγκη, λαμβανομένων υπόψη των ιδιαιτέρων απαιτήσεων της τελωνειακής ένωσης, να προβλεφθούν κοινοτικές διατάξεις· ότι οι διατάξεις αυτές αποτελούν ουσιώδες μέσο της εμπορικής πολιτικής της Κοινότητας·
ότι είναι απαραίτητο να εξασφαλιστεί η ομοιόμορφη εφαρμογή του παρόντος κανονισμού και να προβλεφθεί, για το σκοπό αυτό, κοινοτική διαδικασία που επιτρέπει τη θέσπιση των λεπτομερειών εφαρμογής· ότι θα πρέπει να οργανωθεί η στενή και αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών και της Επιτροπής στον τομέα αυτό, στο πλαίσιο της Επιτροπής των Οικονομικών Τελωνειακών Καθεστώτων η οποία έχει συσταθεί από τον κανονισμό (ΕΟΚ) αριθ. 1999/85 του Συμβουλίου της 16ης Ιουλίου 1985 για το καθεστώς ενεργητικής τελειοποίησης (3),
ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ:
Άρθρο 1
Το καθεστώς προσωρινής εισαγωγής επιτρέπει, υπό τους όρους που καθορίζονται από τον παρόντα κανονισμό, τη χρησιμοποίηση στο τελωνειακό έδαφος της Κοινότητας, με καθολική απαλλαγή από τους εισαγωγικούς δασμούς και χωρίς απαγόρευση ή περιορισμό των εισαγωγών, εμπορευματοκιβωτίων μη ανταποκρινομένων στους όρους που προβλέπονται στα άρθρα 9 και 10 της συνθήκης, τα οποία περιέχουν ή όχι εμπορεύματα και προορίζονται να επανεξαχθούν εν συνεχεία από το έδαφος αυτό.
Άρθρο 2
Κατά την έννοια του παρόντος κανονισμού νοείται ως:
α) «εμπορευματοκιβώτιο»: το μέσο μεταφοράς (πλαίσιο, κινητή δεξαμενή, κινητά αμαξώματα ή άλλο ανάλογο μέσο):
- που αποτελεί διαμέρισμα εν μέρει ή τελείως κλειστό, στο οποίο τοποθετούνται εμπορεύματα,
- που προορίζεται για διαρκή χρήση και που επομένως είναι αρκετά ανθεκτικό ώστε να αντέχει στις επανειλημμένες χρήσεις,
- που είναι ειδικά σχεδιασμένο ώστε να διευκολύνει τη μεταφορά των εμπορευμάτων, χωρίς διακοπή φόρτωσης, με έναν ή περισσότερους τρόπους μεταφοράς,
- που είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να μετακινείται εύκολα, ιδίως κατά τη μεταφόρτωσή του από ένα μεταφορικό μέσο σε άλλο,
- που είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να γεμίζει και να αδειάζει εύκολα, και με χωρητικότητα τουλάχιστον ενός κυβικού μέτρου.
Τα εμπορευματοκιβώτια (flats) εξομοιώνονται προς τα εμπορευματοκιβώτια.
Εντούτοις, μπορούν να επιτρέπονται παρεκκλίσεις σύμφωνα με τη διαδικασία που αναφέρεται στο άρθρο 15. Σύμφωνα με την ίδια διαδικασία, ο ορισμός του εμπορευματοκιβωτίου μπορεί να συμπληρωθεί για να ληφθούν υπόψη οι τεχνικές εξελίξεις.
Ο όρος «εμπορευματοκιβώτιο» περιλαμβάνει τα εξαρτήματα και τον εξοπλισμό του εμπορευματοκιβωτίου ανάλογα με την κατηγορία του, υπό την προϋπόθεση ότι μεταφέρονται με το εμπορευματοκιβώτιο· ο όρος «εμπορευματοκιβώτιο» δεν καλύπτει τα οχήματα, τα εξαρτήματα και τα μεμονωμένα μέρη οχημάτων, ούτε τις συσκευασίες·
β) ως «εισαγωγικός δασμός»: ο δασμός που ορίζεται στο άρθρο 1 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 3599/82 (4), όπως τροποποιήθηκε τελευταία από τον κανονισμό (ΕΟΚ) αριθ. 1620/85 (5)·
γ) «τελωνειακή αρχή»: κάθε αρχή αρμόδια για την εφαρμογή των τελωνειακών κανόνων, έστω και αν η αρχή αυτή δεν υπάγεται στην τελωνειακή υπηρεσία·
δ) «εσωτερική κυκλοφορία»: οι μεταφορές εμπορευμάτων που φορτώνονται στο τελωνειακό έδαφος της Κοινότητας με σκοπό την εκφόρτωσή τους εντός του εδάφους αυτού.
Άρθρο 3
1. Η προσωρινή εισαγωγή των εμπορευματοκιβωτίων που έχουν εγκριθεί για τις μεταφορές υπό τελωνειακή σφράγιση ή φέρουν απλώς σήματα, επιτρέπεται χωρίς διατυπώσεις ήδη από την εισαγωγή τους στο τελωνειακό έδαφος της Κοινότητας για λογαριασμό του ιδιοκτήτη ή εκείνου που έχει την εκμετάλλευσή τους, ή των αντίστοιχων αντιπροσώπων αυτών.
2. Τα άλλα εμπορευματοκιβώτια εκτός εκείνων που αναφέρονται στην παράγραφο 1 υπάγονται στο καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής εφόσον το επιτρέπει η τελωνειακή αρχή του κράτους μέλους στο οποίο έχει ζητηθεί η υπαγωγή των εν λόγω εμπορευματοκιβωτίων στο καθεστώς αυτό.
Άρθρο 4
Οι κανόνες που αφορούν την αναγνώριση της έγκρισης για τη μεταφορά υπό τελωνειακή σφράγιση των εμπορευματοκιβωτίων που υπάγονται στο καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής καθορίζονται σύμφωνα με τη διαδικασία που αναφέρεται στο άρθρο 15.
Άρθρο 5
Τα εμπορευματοκιβώτια που έχουν υπαχθεί στο καθεστώς προσωρινής εισαγωγής μπορούν να παραμένουν στο τελωνειακό έδαφος της Κοινότητας για χρονικό διάστημα το πολύ 12 μηνών. Ωστόσο, όταν δικαιολογείται από ιδιαίτερες περιστάσεις, η προθεσμία αυτή μπορεί να παρατείνεται ώστε να είναι δυνατή η χρησιμοποίηση η οποία έχει επιτραπεί.
Άρθρο 6
Οι προϋποθέσεις για την υπαγωγή των εμπορευματοκιβωτίων που αναφέρονται στο άρθρο 3 παράγραφος 2 και των εμπορευμάτων που αναφέρονται στο άρθρο 10 στο καθεστώς προσωρινής εισαγωγής, καθορίζονται σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 15.
Άρθρο 7
Οι περιπτώσεις και οι όροι υπό τους οποίους η υπαγωγή των εμπορευματοκιβωτίων που αναφέρονται στο άρθρο 3 παράγραφος 2 και των εμπορευμάτων που αναφέρονται στο άρθρο 10 στο καθεστώς προσωρινής εισαγωγής εξαρτάται από την παροχή εγγύησης, καθορίζονται σύμφωνα με τη διαδικασία που αναφέρεται στο άρθρο 15.
Άρθρο 8
Η τελωνειακή αρχή λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα εποπτείας και ελέγχου για την ορθή εφαρμογή του παρόντος κανονισμού από τον δικαιούχο του καθεστώτος και από τον χρήστη του εμπορευματοκιβωτίου.
Άρθρο 9
Τα εμπορευματοκιβώτια που έχουν τεθεί υπό καθεστώς προσωρινής εισαγωγής μπορούν να χρησιμοποιούνται σε εσωτερική κυκλοφορία πριν από την επανεξαγωγή τους από το τελωνειακό έδαφος της Κοινότητας. Ωστόσο, τα εμπορευματοκιβώτια μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο μία φορά κατά τη διάρκεια κάθε παραμονής τους σε κράτος μέλος, για τη μεταφορά των εμπορευμάτων που έχουν φορτωθεί στο εσωτερικό του ιδίου κράτους μέλους, εφόσον θα έπρεπε, αλλιώς, να κινηθούν κενά στο εσωτερικό του εν λόγω κράτους μέλους.
Άρθρο 10
Η τελωνειακή αρχή εφαρμόζει το ευνοϊκό καθεστώς προσωρινής εισαγωγής στα μεμονωμένα μέρη, τα εξαρτήματα και τον συνήθη εξοπλισμό των εμπορευματοκιβωτίων, που εισάγονται χωριστά από τα εμπορευματοκιβώτια για τα οποία προορίζονται.
Άρθρο 11
1. Το καθεστώς προσωρινής εισαγωγής λήγει όταν το εμπορευματοκιβώτιο που έχει τεθεί υπό το εν λόγω καθεστώς εξαχθεί εκτός του τελωνειακού εδάφους της Κοινότητας ή τεθεί, ενόψει μεταγενέστερης εξαγωγής του:
- σε ελεύθερη ζώνη,
ή
- υπό καθεστώς αποταμίευσης,
ή
- υπό καθεστώς ενεργητικής τελειοποίησης με το σύστημα της αναστολής.
2. Οι τελωνειακές αρχές μπορούν, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, να δέχονται τη λήξη του καθεστώτος προσωρινής εισαγωγής, επιτρέποντας:
- να τεθεί το εμπορευματοκιβώτιο σε ελεύθερη κυκλοφορία,
- να τεθεί το εμπορευματοκιβώτιο υπό καθεστώς μεταποίησης υπό τελωνειακό έλεγχο,
- να καταστραφεί το εμπορευματοκιβώτιο υπό τελωνειακό έλεγχο, τα δε υπολείμματα και θραύσματα που θα προκύψουν από την καταστροφή μπορούν και αυτά είτε να επανεξαχθούν εκτός του τελωνειακού εδάφους της Κοινότητας είτε να έχουν μια από τις χρήσεις που προβλέπονται από το παρόν άρθρο,
- να εγκαταλειφθεί το εμπορευματοκιβώτιο υπέρ του Δημοσίου, αν η δυνατότητα αυτή προβλέπεται από τους εθνικούς κανόνες.
Η λήξη του καθεστώτος υπό τους όρους που προβλέπονται στο πρώτο εδάφιο μπορεί να επέλθει είτε αμέσως είτε μετά την τοποθέτηση σε ελεύθερη ζώνη ή την υπαγωγή σε ένα από τα καθεστώτα που αναφέρονται στην παράγραφο 1.
3. Τα ελαττωματικά τεμάχια και τα ανταλλακτικά που αφαιρούνται από τα εμπορευματοκιβώτια μετά την επιδιόρθωση ή τη συντήρηση πρέπει να υποβάλλονται σε μια από τις χρήσεις που προβλέπονται στις παραγράφους 1 και 2.
Άρθρο 12
Ο παρών κανονισμός δεν θίγει τις απαγορεύσεις ή τους περιορισμούς εισαγωγής, εξαγωγής ή διαμετακόμισης που δικαιολογούνται για λόγους προστασίας των ηθών, της δημόσιας τάξης, της δημόσιας ασφάλειας, της υγείας και της ζωνής των ανθρώπων και των ζώων ή διατήρησης των φυτών, προστασίας της εθνικής, καλλιτεχνικής, ιστορικής ή αρχαιολογικής κληρονομιάς ή προστασίας της βιομηχανικής και εμπορικής ιδιοκτησίας. Άρθρο 13
Μέχρι τη θέσπιση κοινοτικών διατάξεων στον εξεταζόμενο τομέα, ο παρών κανονισμός δεν εμποδίζει την εφαρμογή από τα κράτη μέλη ειδικών απαλλαγών για τις ένοπλες δυνάμεις που σταθμεύουν στο τελωνειακό έδαφος κράτους μέλους, σύμφωνα με το άρθρο 136 του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 918/83 του Συμβουλίου της 28ης Μαρτίου 1983 για τη θέσπιση του κοινοτικού καθεστώτος τελωνειακών απαλλαγών (1), όπως τροποποιήθηκε τελευταία από τον κανονισμό (ΕΟΚ) αριθ. 4235/88 (2).
Άρθρο 14
Η Επιτροπή Οικονομικών Τελωνειακών Καθεστώτων μπορεί να εξετάζει κάθε ζήτημα που αφορά την εφαρμογή του παρόντος κανονισμού και που τίθεται από τον πρόεδρό της, είτε με πρωτοβουλία του ίδιου είτε κατόπιν αιτήσεως του αντιπροσώπου κράτους μέλους.
Άρθρο 15
Οι αναγκαίες για την εφαρμογή του παρόντος κανονισμού διατάξεις θεσπίζονται σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 31 του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 1999/85.
Άρθρο 16
Οι παραπομπές στον κανονισμό (ΕΟΚ) αριθ. 2096/87 θεωρείται ότι γίνονται στο παρόντα κανονισμό.
Άρθρο 17
Ο παρών κανονισμός αρχίζει να ισχύει την έβδομη ημέρα μετά τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
Ο παρών κανονισμός είναι δεσμευτικός ως προς όλα τα μέρη του και ισχύει άμεσα σε κάθε κράτος μέλος.
Βρυξέλλες, 30 Οκτωβρίου 1989.
Για το Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος
J.-P. SOISSON
(1) ΕΕ αριθ. L 196 της 17. 7. 1987, σ. 4.
(2) ΕΕ αριθ. C 66 της 16. 3. 1989, σ. 4.
(3) ΕΕ αριθ. L 188 της 20. 7. 1985, σ. 1.
(4) ΕΕ αριθ. L 376 της 31. 12. 1982, σ. 1.
(5) ΕΕ αριθ. L 155 της 14. 6. 1985, σ. 54.
(1) ΕΕ αριθ. L 105 της 23. 4. 1983, σ. 1.

(2) ΕΕ αριθ. L 373 της 31. 12. 1988, σ. 1.

Κάντε κλικ στην ετικέτα να δείτε τα βιβλία μας

E-mail = ggioggaras@Gmail.com

ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
Να σας απαντήσουμε

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου