Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2018

Διαφορές στο ρόλο του τελωνειακού αντιπροσώπου (Εκτελωνιστή) στον νέο Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα ( UCC) (Μάθημα 4) 24 Ιανουαρίου 2018


Διαφορές στο  ρόλο του τελωνειακού αντιπροσώπου (Εκτελωνιστή) στον νέο Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα ( UCC) (Μάθημα 4) 24 Ιανουαρίου 2018





The role of the customs representative in the UCC
Dr. Panayota Anaboli
European Commission DG TAXUD
Unit A.2
Head of sector
General Customs Legislation

Overview:
1. The concept of Customs representative
2. Customs Representative (CR) in the current CC and in the UCC
3. The proof of the "entitlement"
 4. UCC DA/IA

Ο ρόλος του τελωνειακού αντιπροσώπου στο UCC
Δρ. Παναγιώτα Αναμπόλη
ΓΔ TAXUD της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Μονάδα Α.2
Επικεφαλής του τομέα
Γενική Τελωνειακή Νομοθεσία



ΣΦΑΙΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ:
1. Η έννοια του τελωνειακού αντιπροσώπου
2. Τελωνειακός εκπρόσωπος (CR) στον τρέχοντα CC[1] και στον UCC[2]
3. Η απόδειξη του "δικαιώματος πισοτποίησης"
4. UCC DA / ΙΑ


The "concept" of Customs Representative (CR)
• Profession vs. Activity
• Tradition vs. Pragmatism
• Economic operator
• Facilitator for legitimate trade and the reliable partner for traditional own resources

Customs Representative (CR) in the current CC and in the UCC

• Any person may appoint a CR in his dealings with the customs authorities to perform the acts and formalities laid down by customs rules. (Art. 5.1 CC and 18.1 UCC)

• Such representation may be:
• • direct, in the name of and on behalf of another person, or
• • indirect, in his own name but on behalf of another person. (Art. 5.2 CC and 18.1 UCC)

Η "έννοια" του Τελωνειακού Εκπρόσωπος (CR)[3]
• Το επάγγελμα και αμφίδρομα  η Δραστηριότητα
Η Παράδοση και απέναντι  η Πραγματικότητα
• Οικονομικός φορέας
• Διαχειριστής νομοθετικών ρυθμίσεων του εμπορίου  και  αξιόπιστος συνεργάτης για παραδοσιακά εισπράξιμους πόρους

Εκπρόσωπος των Τελωνείων (CR) στον τρέχοντα  CC και στον UCC
• Οποιοσδήποτε μπορεί να διορίσει CR στις συναλλαγές του με τις τελωνειακές αρχές για να εκτελέσουν τις πράξεις και διατυπώσεις που καθορίζονται από τους τελωνειακούς κανόνες. (Άρθρο 5.1 CC και 18.1 UCC)
• Αυτή η εκπροσώπηση μπορεί να είναι:
• • άμεσος, στο όνομα και για λογαριασμό του άλλου πρόσωπου, ή
• • έμμεσος, στο όνομά του αλλά για λογαριασμό του άλλου ατόμου.
(Άρθρο 5.2 CC και 18.1 UCC)


Customs Representative (CR) in the current CC and in the UCC
The differences:
• No restriction to CR (as previously Art. 5.2 CC)
• Member States may impose conditions to the CR in the MS where he/she is established (Art. 18.3)
• Member States may impose conditions to the CR of a third country (Art. 18.4)
• Member States cannot impose conditions to the CR from another MS, provided he/she complies with the AEO-C criteria (Art. 18.3)


The proof of the "entitlement"

1. Who may provide CR services in another MS than the one where he is established?
In MS where the profession is not regulated:
Everybody In MS where the profession is regulated:
• The holder of an AEO Certificate
• The person fulfilling the criteria related to AEO (simplification)

The proof of the "entitlement"

This proof shall be constituted:
1. - either by the registration of the person concerned in EORI, as a holder of an AEO Certificate
2. - or by the registration of the person concerned in EORI, as being entitled to provide customs representation services in a Member State other than the one where she is established [or, when such registration is not possible, by the production of an Entitlement Certificate issued by the Member State where she is established

Ο Εκπρόσωπος των Τελωνείων (CR) στον τρέχοντα CC και στον UCC
Οι διαφορές:
• Δεν υπάρχει περιορισμός στον CR (όπως προηγουμένως στο άρθρο 5.2 CC)
• Τα Κράτη Μέλη μπορούν να επιβάλλουν όρους στον CR στο κράτος μέλος όπου είναι αυτός/αυτή εγκατεστημένος (Άρθρο 18.3)
• Τα Κράτη Μέλη μπορούν να επιβάλλουν όρους στον CR μιας τρίτης χώρας (άρθρο 18.4)
• Τα Κράτη Μέλη δεν μπορούν να επιβάλλουν όρους το CR από άλλο κράτος μέλος, υπό την προϋπόθεση ότι αυτός / αυτή συμμορφώνεται με τα κριτήρια ΑΕΟ-Γ (άρθρο 18.3)

Η απόδειξη του "δικαιώματος Πιστοποίησης"
1. Ποιος μπορεί να παρέχει υπηρεσίες του CR σε άλλο κράτος μέλος από εκείνο στο οποίο είναι εγκατεστημένος;
Σε Κράτη Μέλη όπου το επάγγελμα δεν υπόκειται σε ρύθμιση:
Καθένας σε κράτη μέλη που το επάγγελμα ρυθμίζεται και είναι  :
• Κάτοχος πιστοποιητικού AEO
• Το πρόσωπο που πληροί τα κριτήρια που απαιτούνται για ΑΕΟ (απλούστευση)

Η απόδειξη του "δικαιώματος Πιστοποίησης"

Η απόδειξη αυτή συνίσταται:
1. - είτε με την εγγραφή του ενδιαφερόμενου προσώπου στο σύστημα EORI, ως κάτοχος Πιστοποιητικού ΑΕΟ
2. - ή από την εγγραφή του ενδιαφερόμενου ατόμου στο EORI, ως πιστοποιημένος  παροχής υπηρεσιών τελωνειακής εκπροσώπησης σε ένα Κράτος μέλος διαφορετικό από αυτό στο οποίο είναι εγκατεστημένος [ή, όταν η καταχώριση αυτή είναι  δυνατή, με έκδοση ενός Πιστοποιητικού Εκπροσώπησης που εκδίδει το  Κράτος- Μέλος όπου είναι εγκατεστημένος


The proof of the "entitlement" MS may rely in particular on any action achieved on a voluntary basis, at European or national level, by persons providing customs representation services within the customs territory of the Community : e.g:

1. certification or assessment by independent or accredited bodies;
2. quality charter or participation in quality charters or labels drawn up by professionals in different Member States or by European associations;


UCC DA/IA No provisions on CR
Για την απόδειξη του "δικαιώματος εκπροσώπησης" μπορούν να βασίζονται τα κράτη μέλη σε συγκεκριμένες δράσεις σε εθελοντική βάση, σε ευρωπαϊκό ή εθνικό επίπεδο,  από πρόσωπα που παρέχουν υπηρεσίες τελωνειακής εκπροσώπησης εντός του τελωνειακού εδάφους της Κοινότητας: π.χ.
1. πιστοποίηση ή αξιολόγηση από ανεξάρτητους ή διαπιστευμένους οργανισμούς ·
2. σε ποιοτικά προνόμια ή συμμετοχή σε προνόμια ποιότητας ή τίτλους που καταρτίζονται από επαγγελματίες σε διάφορα κράτη μέλη ή ενώσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο ·

UCC DA / ΙΑ Δεν υπάρχουν διατάξεις σχετικά με την CR

[1] Άρθρο 5 (Καν. 2913/2014)
1.  Με την επιφύλαξη του άρθρου 64 και των μέτρων που λαμβάνονται στο πλαίσιο του άρθρου 243 παράγραφος 2 στοιχείο β), κάθε πρόσωπο μπορεί να ορίζει αντιπρόσωπό του ενώπιον των τελωνειακών αρχών για τη διεκπεραίωση των πράξεων και των διατυπώσεων που προβλέπονται από την τελωνειακή νομοθεσία.
2.  Η αντιπροσώπευση μπορεί να είναι:
 άμεση, οπότε ο αντιπρόσωπος ενεργεί στο όνομα και για λογαριασμό τρίτου, ή
 έμμεση, οπότε ο αντιπρόσωπος ενεργεί στο όνομά του, αλλά για λογαριασμό τρίτου.
Ένα κράτος μέλος μπορεί να περιορίσει, στο έδαφός του, το δικαίωμα διασάφησης:
 με άμεση αντιπροσώπευση, ή
 με έμμεση αντιπροσώπευση,
ορίζοντας ότι ο αντιπρόσωπος πρέπει να είναι εκτελωνιστής που ασκεί τη δραστηριότητά του στη χώρα αυτή.
3.  Με εξαίρεση τις περιπτώσεις που αναφέρονται στο άρθρο 64 παράγραφος 2 στοιχείο β) και παράγραφος 3, ο αντιπρόσωπος πρέπει να είναι εγκατεστημένος στην Κοινότητα.
4.  Ο αντιπρόσωπος πρέπει να δηλώσει ότι ενεργεί για λογαριασμό του προσώπου που αντιπροσωπεύει, να διευκρινίσει αν πρόκειται για άμεση ή έμμεση αντιπροσώπευση, καθώς και να έχει πληρεξουσιότητα.
Το πρόσωπο που δεν δηλώνει ότι ενεργεί εξ ονόματος ή για λογαριασμό άλλου προσώπου ή που δηλώνει ότι ενεργεί εξ ονόματος ή για λογαριασμό άλλου προσώπου χωρίς να έχει πληρεξουσιότητα θεωρείται ότι ενεργεί εξ ιδίου ονόματος και για ίδιο λογαριασμό.
5.  Οι τελωνειακές αρχές μπορούν να απαιτούν από κάθε πρόσωπο που δηλώνει ότι ενεργεί εξ ονόματος ή για λογαριασμό άλλου προσώπου, αποδεικτικά στοιχεία για την πληρεξουσιότητά του.

[1] Άρθρο 18 - Τελωνειακός αντιπρόσωπος (Κανονισμός 952/2013)

1. Κάθε πρόσωπο μπορεί να ορίσει τελωνειακό αντιπρόσωπο. Η εν λόγω αντιπροσώπευση μπορεί να είναι είτε άμεση, οπότε ο τελωνειακός αντιπρόσωπος ενεργεί εξ ονόματος και για λογαριασμό άλλου προσώπου, είτε έμμεση, οπότε ο τελωνειακός αντιπρόσωπος ενεργεί εξ ονόματός του, αλλά για λογαριασμό άλλου προσώπου.
2. Ο τελωνειακός αντιπρόσωπος είναι εγκατεστημένος εντός του τελωνειακού εδάφους της Ένωσης.
Εκτός αν ορίζεται άλλως, η εν λόγω απαίτηση αίρεται εάν ο τελωνειακός αντιπρόσωπος ενεργεί για λογαριασμό προσώπων τα οποία δεν υποχρεούνται να είναι εγκατεστημένα εντός του τελωνειακού εδάφους της Ένωσης.
3. Τα κράτη μέλη μπορούν να καθορίζουν, σύμφωνα με το ενωσιακό δίκαιο, τους όρους υπό τους οποίους ένας τελωνειακός αντιπρόσωπος μπορεί να παρέχει υπηρεσίες στο κράτος μέλος στο οποίο είναι εγκατεστημένος. Εντούτοις, με την επιφύλαξη της εφαρμογής λιγότερο αυστηρών κριτηρίων από το σχετικό κράτος μέλος, ο τελωνειακός αντιπρόσωπος που πληροί τα κριτήρια του άρθρου 39 στοιχεία α) έως δ) έχει το δικαίωμα να παρέχει υπηρεσίες αυτού του είδους σε κράτος μέλος άλλο από το κράτος μέλος της εγκατάστασής του.

4. Τα κράτη μέλη μπορούν να εφαρμόζουν τους όρους που έχουν καθορίσει σύμφωνα με την πρώτη πρόταση της παραγράφου 3 στους τελωνειακούς αντιπροσώπους που δεν είναι εγκατεστημένοι εντός του τελωνειακού εδάφους της Ένωσης. 

Ρωτήστε μας Τελωνειακά θέματα στο:
E-Mail = ggioggaras@Gmail.com
Να σας απαντήσουμε

Βιβλιοθήκη
Τελωνείων, Εξωτερικού Εμπορίου, Διεθνούς Εμπορίου
Βιβλία με τίτλους και περιεχόμενα
Blogs = ektelonistivivlia.blogspot.com

Εκτύπωση πολυσέλιδων Νόμων, Κανονισμών κλπ
Ιστοσελίδα = PrePrint.gr
Με μικρό κόστος

ΝΕΑ Βιβλία για
Ε Ξ Ε Τ Α Σ Ε Ι Σ
Πιστοποιημένων Εκτελωνιστών
Σύμφωνα με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα




[1] CC Τελωνειακό Κώδικα
[2] UCC Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα
[3] CR Τελωνειακό Εκπρόσωπος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου